Въпроси и Отговори
Модератори: hameleona, Модератори
Ами то тогава красота силно се обезмисля. Защо да не може да се сравни човешка жена с елфана с гигантка? Само че според наблюдателя да се налагат разни наказания, примерно джуджета да възприемат елфи с -4красота? А мечка може да е по-красива от маймуна, ако майуната е някакъв изрод,болен от гангрена.
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
- blade master
- Войн
- Мнения: 158
- Регистриран на: ср яну 12, 2005 9:28 pm
- Местоположение: София
- Контакти:
за красотата
Това за наказанията е доста хитра идея.... Аз изцяло я подкрепям ...
Обаче джуджетата ще са доста ощетени щото другите раси ги ненавиждат. А и те са си твърдоглави и за това сами са си виновни...
Обаче джуджетата ще са доста ощетени щото другите раси ги ненавиждат. А и те са си твърдоглави и за това сами са си виновни...
Извинявам се за ужасяващия правопис...
- Cocaine
- Гвардеец
- Мнения: 694
- Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Ми, не хората (най-вече тези от Западния съюз) са в много добри отношегия с джуджетата. Те мислят, че джуджетата са грозни, не защото ги мразят, а защото жените им имат брадаОбаче джуджетата ще са доста ощетени щото другите раси ги ненавиждат.
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.
Ето ви още един аргумент към теорията ми : Ако някой елф/Джудже/Гиган/Гущероид виде тези, мислите ли че ще реагира равнодушно ?
Аргумент2 - гледате на своя отговорност!
Аргумент2 - гледате на своя отговорност!
Последна промяна от Miro на съб мар 12, 2005 8:29 pm, променено общо 1 път.
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
Мога ли да попитам, защо се ХВЪРЛЯТ ЗАРОВЕ, когато се вдига ниво. И защо зависят от интелекта? Не е ли, ако не глупаво, то много "логично".
Съжалявам, ако темата е бистрена преди, но просто ме изуми това правило. Пиша тук, за да разбера мотивацията да се направи така. И логиката. Защото от това, което видях в цялата система(до колкото съм я разгледал) всичко си е както трябва - смислено и оправдано. Но тук! Защо?
А и да, още връщате пречакани копия, защото ми липсват 20 странички с оръжията
Съжалявам, ако темата е бистрена преди, но просто ме изуми това правило. Пиша тук, за да разбера мотивацията да се направи така. И логиката. Защото от това, което видях в цялата система(до колкото съм я разгледал) всичко си е както трябва - смислено и оправдано. Но тук! Защо?
А и да, още връщате пречакани копия, защото ми липсват 20 странички с оръжията
God is dead, and no one cares!
Your God is dead, and no one cares!
Your God is dead, and no one cares!
За непълна (Прецакана) книга Иван да каже.
Всеки един сетинг или игра при вдигане на ниво се хвърлят зарове за най-различни неща. Това е неизбежно, освен това точно това е най-чаровния момент на играта - да видиш как героят ти става по-силен и расте.Мога ли да попитам, защо се ХВЪРЛЯТ ЗАРОВЕ, когато се вдига ниво. И защо зависят от интелекта? Не е ли, ако не глупаво, то много "логично".
Веднага обяснявам защо - колкото по-интелигентен/умен е дадено същество, толкова повече/по-лесно може да се учи (да получава опит). Ако не ти е достатъчно това, ще допълня: ако всички получаваха твърдо ТР на ниво (във версия 1 и 2 на Аксиом 16х16 беше за всички герои, не зависимо от показателите 16+3д6) тогава никой нямаше да прави нещо, различно от магьосник и певец с повече от 8 интелект. Практически не се изплаща. Да не говорим, че магът става ощетен от това, че трябва да си плаща за магиите с ТР за да ги научи.И защо зависят от интелекта
Това е е ебаси обяснението:
Къде, мамамустара е логиката, аз като си изиграя геройчето фанатизирания войн добре (roleplay, идеи по време на игра, вживяване, teamplay и т.н.) да получа 1, 2 и 2 /3 общо опит (3 зара, щото съм със 6 интеуект), а пича дето си няма и понятие как да си разиграва магьосника, дето има 3 сесии зад гърба общо си получи 5+4+6+5+3+3+6 /3 общо опит, щото видиш ли има В повече ИН. Умноооооооооооооооооооо!
Аз ли греша или този "най-чаровен" момент от играта в А16 е най-омразен? От къде на къде моя си късмет ще влияе на това, колко е научил героя ми по време на сесиите и колко всъщност съм си заслужил? Много ме издразни днес като вдигнах ниво.
Не знам дали сте помислили за персонажите, който нямат ИН колко всъщност са ощетени. Не знам и дали сте помислили за това колко лесно може да откаже това, някой начинаещ от игра по А16. Сигурно сте. Сигурно...
Yeah, left.
Навсякъде е някакси, затова тука е така. Ей това рабзрах. Защо е неизбежно? Защо във всеки един сетинг???Всеки един сетинг или игра при вдигане на ниво се хвърлят зарове за най-различни неща. Това е неизбежно, освен това точно това е най-чаровния момент на играта - да видиш как героят ти става по-силен и расте.
Къде, мамамустара е логиката, аз като си изиграя геройчето фанатизирания войн добре (roleplay, идеи по време на игра, вживяване, teamplay и т.н.) да получа 1, 2 и 2 /3 общо опит (3 зара, щото съм със 6 интеуект), а пича дето си няма и понятие как да си разиграва магьосника, дето има 3 сесии зад гърба общо си получи 5+4+6+5+3+3+6 /3 общо опит, щото видиш ли има В повече ИН. Умноооооооооооооооооооо!
Аз ли греша или този "най-чаровен" момент от играта в А16 е най-омразен? От къде на къде моя си късмет ще влияе на това, колко е научил героя ми по време на сесиите и колко всъщност съм си заслужил? Много ме издразни днес като вдигнах ниво.
Не знам дали сте помислили за персонажите, който нямат ИН колко всъщност са ощетени. Не знам и дали сте помислили за това колко лесно може да откаже това, някой начинаещ от игра по А16. Сигурно сте. Сигурно...
Yeah, left.
God is dead, and no one cares!
Your God is dead, and no one cares!
Your God is dead, and no one cares!
- RaynerApe
- Работник
- Мнения: 86
- Регистриран на: нед дек 23, 2001 12:52 am
- Местоположение: Карлово
- Контакти:
Опционално правило: Субективен Опит
Наместо описаната в книгата формула за натрупване на опит, някои Водещи могат да обвържат развитието на персонажа със способностите на играча да го разгирава. Наместо хвърляне на зарове в формулата, се използва статична стойност за всеки зар, което зависи от качеството н ролевата игра на играча (2 - слаба игра; 3 - нормална игра; 4 - добра игра). Стойността за Интелект на персонажа може да се модифицира само за целите на този форумула според това как играча разиграва умствените способности на персонажа със санкция от -1/2 (недостоверно разиграване на персонажа) до +1/2 (достоверно и/или оригинално разиграване на персонажа).
Наместо описаната в книгата формула за натрупване на опит, някои Водещи могат да обвържат развитието на персонажа със способностите на играча да го разгирава. Наместо хвърляне на зарове в формулата, се използва статична стойност за всеки зар, което зависи от качеството н ролевата игра на играча (2 - слаба игра; 3 - нормална игра; 4 - добра игра). Стойността за Интелект на персонажа може да се модифицира само за целите на този форумула според това как играча разиграва умствените способности на персонажа със санкция от -1/2 (недостоверно разиграване на персонажа) до +1/2 (достоверно и/или оригинално разиграване на персонажа).
Намирам опционалното правило за глупаво. я си помислете от какво се определя колко жизненост получавате на ниво! от СИЛА,а? Тогава какво се оплакваш SenDjar, с твоя мощен войн? Ако правилото влезе в игра аз, когато искам мощен маг, ще си правя суперсилен дебилен маг.
И едно опционално правило, предложено от мен: Да се раздава ТР, а не опит. ниво да се вдуга, когато се събере достатъчно количество ТР. правилото не коригира никакви проблеми в книгата, но пък предоставя точки след всяка сесия/приключение.
И едно опционално правило, предложено от мен: Да се раздава ТР, а не опит. ниво да се вдуга, когато се събере достатъчно количество ТР. правилото не коригира никакви проблеми в книгата, но пък предоставя точки след всяка сесия/приключение.
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
Ами не, не се оплаквам за жизнеността, а дадох просто пример колко са ощетени тези, който не вдигат на ИН (според мен! 99% от случаите греша) .
А и къде съм казал, че войнът ми ще е силен? А ако е пъргав?
Това за ТР на сесия, ами ннам, аз съм просто против да се мятат зарове... Щото според мен това е малко прекалено. ПРекалено много залага цялата система на късмет.
А и къде съм казал, че войнът ми ще е силен? А ако е пъргав?
Това за ТР на сесия, ами ннам, аз съм просто против да се мятат зарове... Щото според мен това е малко прекалено. ПРекалено много залага цялата система на късмет.
God is dead, and no one cares!
Your God is dead, and no one cares!
Your God is dead, and no one cares!
Мда. Тук е слабия момент - ако от начало вдигаш сила, а после ловкос ще имаш много по-ниска жизненост отколкото ако направиш обратното! Ако се съмняваш че съм го съобразил виж героя ми Тохик в предпоследния форум - човек с 14 сила, който възнамерявам да развивам на ловкост
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
Изхождате от факта, че "АКО" оцелееш горните нива, ще имаш повече кръв. Ако имаш повече ловкост, пък по-рядко ще те удрят, което значи повече удари да понесеш (или в случая да избегнеш).
Риторичен въпрос с повишена сложност:
Кой персонаж, ще оцелее срещу еднакво силен противник:
-Този, който го удрят в 5 от 5 удара и му нанасят по 10% от жизненоста му удари
-Или този, който е с 5 пъти по-ниска жизненост, но го удрят веднъж на 5 пъти?
Смятам, че няма нужда да ми отговаряте, освен ако не искате да покажете колко сте глупави!
Ще ти допълня чисто пауърплейърски. За да повишиш ИН от 6 на 8 са ти необходими 7+8=15ТР. Това би ти допринесло в най-добрия случай 2ТР допълнително. Следователно за да изплатиш тези 15ТР са ти необходими точно 7.5 нива. От 8 до 10 са ти необходими 19ТР, това значи 9.5 нива в най-добрия случай. От 10 до 12 ти трябват 23ТР, което прави 11.5 нива и т.н. Значи бонуса в най-добрия случай ще получа след въпросното ниво ( да кажем 9 ниво ). Само да ти кажа, че ако ти играеш в моя сесия и стила ти на игра не е добър, играеш безумно или не-добре ти няма да оцелееш до 9-то ниво: 1 - щото ще умираш непрекъснато по някое време, като ми писне; 2 - най-вероятно ще те "помоля" да не играеш повече с мен!
Отново ще ти напомня, че магьосниците използват ТР за да запаметяват магии. Да кажем, че имаш 18 ИН, това ти дава средно 10ТР на ниво (9 зара / 3). От тях ако използваш 4ТР за магии все едно си имал 10 ИН, което ти дава 6ТР. За твоя справка ниво 7 магия иска 4ТР, а не вярвам да искаш да играеш с 3 магии само от 1 до 20 ниво. Освен това вече споменах колко време ще ти е нужно за да си "изплатиш" този интелект...[/quote]
Риторичен въпрос с повишена сложност:
Кой персонаж, ще оцелее срещу еднакво силен противник:
-Този, който го удрят в 5 от 5 удара и му нанасят по 10% от жизненоста му удари
-Или този, който е с 5 пъти по-ниска жизненост, но го удрят веднъж на 5 пъти?
Смятам, че няма нужда да ми отговаряте, освен ако не искате да покажете колко сте глупави!
Мисля, че ти обясних вече. Един персонаж ще учи толкова повече, колкото е по-интелигентен! Давам аналогия - Представи си една малка окръжност с диаметър от 1мм. Условно точките съставящи окръжноста са 10, това обозначава темите ти разгазговор или насоките за разсъжденията ти! Сега си представи 100 пъти по-голяма окръжност, която има 1000 точки условно, които показват моите теми за разговор или насоките ми за разсъждение. Кой повече ще научи: Ти, имащ допир до 10 въпроса и отговора или аз, имайки 1000 въпроса и 1000 отговора?Къде, мамамустара е логиката, аз като си изиграя геройчето фанатизирания войн добре (roleplay, идеи по време на игра, вживяване, teamplay и т.н.) да получа 1, 2 и 2 /3 общо опит (3 зара, щото съм със 6 интеуект), а пича дето си няма и понятие как да си разиграва магьосника, дето има 3 сесии зад гърба общо си получи 5+4+6+5+3+3+6 /3 общо опит, щото видиш ли има В повече ИН. Умноооооооооооооооооооо!
Ще ти допълня чисто пауърплейърски. За да повишиш ИН от 6 на 8 са ти необходими 7+8=15ТР. Това би ти допринесло в най-добрия случай 2ТР допълнително. Следователно за да изплатиш тези 15ТР са ти необходими точно 7.5 нива. От 8 до 10 са ти необходими 19ТР, това значи 9.5 нива в най-добрия случай. От 10 до 12 ти трябват 23ТР, което прави 11.5 нива и т.н. Значи бонуса в най-добрия случай ще получа след въпросното ниво ( да кажем 9 ниво ). Само да ти кажа, че ако ти играеш в моя сесия и стила ти на игра не е добър, играеш безумно или не-добре ти няма да оцелееш до 9-то ниво: 1 - щото ще умираш непрекъснато по някое време, като ми писне; 2 - най-вероятно ще те "помоля" да не играеш повече с мен!
Отново ще ти напомня, че магьосниците използват ТР за да запаметяват магии. Да кажем, че имаш 18 ИН, това ти дава средно 10ТР на ниво (9 зара / 3). От тях ако използваш 4ТР за магии все едно си имал 10 ИН, което ти дава 6ТР. За твоя справка ниво 7 магия иска 4ТР, а не вярвам да искаш да играеш с 3 магии само от 1 до 20 ниво. Освен това вече споменах колко време ще ти е нужно за да си "изплатиш" този интелект...[/quote]
- CTAHuMuP
- Работник
- Мнения: 66
- Регистриран на: нед фев 17, 2002 9:33 pm
- Местоположение: Пловдив Любим клас: Паладин. Любим цитат: Аз мога.
Случайно цъкнах на последното мнение на Кид и забелязах, че отново се е втурнал по много сладък начин да защитава някакво правило в системата, все едно лично той го е мислил, та ми стана интересно и скролнах нагоре..
Както неведнъж съм казвал, още преди да излезе системата, правилото за получаването на ТР и зависимостта му от ИН никак не ми допада. Не само защото нискоинтелигентните герои, независимо от класа, са ощетени в сравнение с умните, което неминуемо ще доведе в 80% от случаите до играене на герои с много ИН (поне 10), независимо дали и как се връзва с концепцията на персонажа, само и само, за да не изостава от групата.
Това принуждаване на играчите да си слагат поне среден показател за ИН с цел да са поне приблизително равни по развитие на останалите от групата, обаче, е бял кахър в сравнение с пълната липса на логика в правилото. Защо, питам, един могъщ и силен, но глуповат воин да изостава в развитието си като боец от един умен такъв? Къде е логиката единият в крайна сметка да е станал по-силен, ловък и прецизен от другия след годините битки заедно, само защото е по-умен? Изобщо не виждам по какъв начин бойните умения на един герой са свързани с ИН, че по-умните да стават по-умели в боя. Да не говорим пък за връзката между повишаването на другите показатели благодарение на високия ИН - аз съм умен, видиш ли, имам излишни ТР в сравнение с издъхналия поради нисък ИН гигант до мен и заради туй на 10-то ниво ще стана по-силен, на 12-то ще съм вече изключително ловък, а на 15-то ще съм издръжлив като бик! И то без да ходя на фитнес. Защото съм умен. Или пък, моля, обяснете ми к'ва е логиката като имаш повече ИН да ставаш по-добър Акробат или кво беше онова като Рейнджър. А, да - Горянин. Има СУ и показатели, чието развитие е АБСУРДНО да бъде обвързано с ИН.
Като пример за правотата си ще посоча Д&Д, система на 30 и кусур години. В нея Интелектът също влияе роля за развитието на персонажа и достъпа му до точки за умения. Но до тук. Независимо от ИН всеки персонаж на всеки 4 нива си развива един показател по избор. Независимо от ИН всеки персонаж на всеки 3 нива си избира произволен фийт. Така и трябва да бъде според мен.
Поради тази причина смятам да използвам двете основни предложения на БатГойко свързани със системата му, а именно "Ако нещо не ти харесва, промени го" и "Води се от логиката" и ако някога играя по Аксиом ще направя така, че опитните, но глупавички воини, акробати, стрелци, каратисти и други такива персонажи, развиващи дейности, непряко свързани с развитие на умствените функции да не са по-некадърни в специалностите си от също толкова опитните такива, които обаче са членове на МЕНСА.
Както неведнъж съм казвал, още преди да излезе системата, правилото за получаването на ТР и зависимостта му от ИН никак не ми допада. Не само защото нискоинтелигентните герои, независимо от класа, са ощетени в сравнение с умните, което неминуемо ще доведе в 80% от случаите до играене на герои с много ИН (поне 10), независимо дали и как се връзва с концепцията на персонажа, само и само, за да не изостава от групата.
Това принуждаване на играчите да си слагат поне среден показател за ИН с цел да са поне приблизително равни по развитие на останалите от групата, обаче, е бял кахър в сравнение с пълната липса на логика в правилото. Защо, питам, един могъщ и силен, но глуповат воин да изостава в развитието си като боец от един умен такъв? Къде е логиката единият в крайна сметка да е станал по-силен, ловък и прецизен от другия след годините битки заедно, само защото е по-умен? Изобщо не виждам по какъв начин бойните умения на един герой са свързани с ИН, че по-умните да стават по-умели в боя. Да не говорим пък за връзката между повишаването на другите показатели благодарение на високия ИН - аз съм умен, видиш ли, имам излишни ТР в сравнение с издъхналия поради нисък ИН гигант до мен и заради туй на 10-то ниво ще стана по-силен, на 12-то ще съм вече изключително ловък, а на 15-то ще съм издръжлив като бик! И то без да ходя на фитнес. Защото съм умен. Или пък, моля, обяснете ми к'ва е логиката като имаш повече ИН да ставаш по-добър Акробат или кво беше онова като Рейнджър. А, да - Горянин. Има СУ и показатели, чието развитие е АБСУРДНО да бъде обвързано с ИН.
Като пример за правотата си ще посоча Д&Д, система на 30 и кусур години. В нея Интелектът също влияе роля за развитието на персонажа и достъпа му до точки за умения. Но до тук. Независимо от ИН всеки персонаж на всеки 4 нива си развива един показател по избор. Независимо от ИН всеки персонаж на всеки 3 нива си избира произволен фийт. Така и трябва да бъде според мен.
Поради тази причина смятам да използвам двете основни предложения на БатГойко свързани със системата му, а именно "Ако нещо не ти харесва, промени го" и "Води се от логиката" и ако някога играя по Аксиом ще направя така, че опитните, но глупавички воини, акробати, стрелци, каратисти и други такива персонажи, развиващи дейности, непряко свързани с развитие на умствените функции да не са по-некадърни в специалностите си от също толкова опитните такива, които обаче са членове на МЕНСА.
- Ambartanen
- Калфа
- Мнения: 51
- Регистриран на: чет авг 14, 2003 11:03 pm
- Местоположение: Пловдив/Amherst
Аз виждам нещата по друг начин. Водещият ти дава опит за roleplay, решаване на загадки и т.н.. Съответно ако ти си разиграваш добре война ще получиш повече опит от мага с много интелект. Така ще е всеки път, докато той не започне да играе толкова добре, колкото и ти. Накрая ще се окаже, че вдигаш нива преди него (съответно известно време си с повече ТР) и може би дори си с едно ниво постоянно над него. Каквата и да е ситуацията важното е, че като награда на играча се дава опит, а не ТР.SenDjar написа:Къде, мамамустара е логиката, аз като си изиграя геройчето фанатизирания войн добре (roleplay, идеи по време на игра, вживяване, teamplay и т.н.) да получа 1, 2 и 2 /3 общо опит (3 зара, щото съм със 6 интеуект), а пича дето си няма и понятие как да си разиграва магьосника, дето има 3 сесии зад гърба общо си получи 5+4+6+5+3+3+6 /3 общо опит, щото видиш ли има В повече ИН. Умноооооооооооооооооооо!
Така изглежда на пръв поглед, нали? Всъщност просто не се получава така. Казваш умен и глупав войн. Н1 с 8 интелект (все пак не си говорим за идиоти, нали?) и Н2 с 14 (което принципно е страшно много за войн).CTAHuMuP написа:Защо, питам, един могъщ и силен, но глуповат воин да изостава в развитието си като боец от един умен такъв? Къде е логиката единият в крайна сметка да е станал по-силен, ловък и прецизен от другия след годините битки заедно, само защото е по-умен?
Н2 е дал 9+10+11+12+13+14=69 ТР в повече за интелект. Средно на ниво той получава ИН/2 зара/3 повече ТР, което е 3зара/3=10/3=3. И ето виждаме как нашия умен войн всъщност ще бъде наказан за високия си интелект от 0во до 12то ниво! На 13то се изравняват (при средни зарове), а след това Н2 започва да напредва с по 3 ТР на ниво. Но чакай малко?!? Те по колко ТР получават? 34 за Н1 и 37 за Н2 при средни зарове. Хмм, не е кой знае каква разлика, а? Особено като се вземе под предвид, че Н2 е бил наказан в продължение на 13 нива за неговия бонус. Все пак 69 ТР на нулево ниво за Инт означава, че той ще е много сакат като войн.
Обяснение защо един интелигентен персонаж ще напредва по-бързо от глупав? Ами например умния ще измисля нови начини да побеждава враговете си, някакви хитри атаки и т.н., ще запомня по-бързо това, което го обучават в бойните школи. И други неща могат да се измислят. За толкова малка разлика в развитието обяснението стига според мен.
Правилото всъщност не е логично в някои случаи, но пък балансира системата.
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog, it's too dark to read." --Groucho Marx
- CTAHuMuP
- Работник
- Мнения: 66
- Регистриран на: нед фев 17, 2002 9:33 pm
- Местоположение: Пловдив Любим клас: Паладин. Любим цитат: Аз мога.
Амби, завършил съм математика и ми е ясно, че ИН не дава чак толкова силно отражение върху ТР погледнато средностатистически, освен ако не говорим за огромни разлики. Въпросът е, че още на ниво логика нещата издишат. Има неща, които е логично да се развиват по-добре от по-умни персонажи, но има и такива, за които това изобщо не е вярно (както казваше доц. Кулеков). Има специални умения, за които е много по-важно да имаш дарба или физически дадености, отколкото мозък, и въпреки това и в тях по-умните напредват по-бързо - не виждам логиката.
Не съм твърдял, че правилото е небалансирано. Вероятно персонажите с нисък ИН заслужават по-малко ТР, защото ниския ИН означава високи други показатели. Евентуално де - не мога да бъда сигурен, не съм тествал системата. Това, което твърдя е, че е нелогично в достатъчен процент от случаите, за което ти май си съгласен, благодаря:)
Не съм твърдял, че правилото е небалансирано. Вероятно персонажите с нисък ИН заслужават по-малко ТР, защото ниския ИН означава високи други показатели. Евентуално де - не мога да бъда сигурен, не съм тествал системата. Това, което твърдя е, че е нелогично в достатъчен процент от случаите, за което ти май си съгласен, благодаря:)
- CTAHuMuP
- Работник
- Мнения: 66
- Регистриран на: нед фев 17, 2002 9:33 pm
- Местоположение: Пловдив Любим клас: Паладин. Любим цитат: Аз мога.
Докато съм на тази вълна може би трябва да обясня на Сенджар и другите, които не са на "ти" с математиката (знаем, че трябва да си поне бакалавър, за да играеш Аксиом:), че всъщност ИН участва във формулата за ТР с приблизително половината си стойност. Т.е. герой с 12 ИН ще получава средно взето с 3 повече ТР на ниво от герой с 6 ИН. Сами виждате, че разликата не е чак толкова фатална. Средностатистически говоря. Но както вече казах, мен ме гложди нещо съвсем друго..
- Ambartanen
- Калфа
- Мнения: 51
- Регистриран на: чет авг 14, 2003 11:03 pm
- Местоположение: Пловдив/Amherst
Ъъъ, да Кид. Както и казах
Прав е Станимир. Нито тача математиката, нито съм много запознат с всички функции в А16. Исках просто и аз като теб да засегна темата за логиката. А исъщо да обърна внимание на нещото, което Кид е пропуснал в цитата си от моето мнение. Това за заровете. Не знам как е в Д&Д, но поне във Вампайр Разказвача дава чист опит. Нето мяташ зарове, нито разчита на интелекта. ЗА това и казах.
. Знаех още от самото начало, че съм в грещка, но не обичам да си трия/променям(много) мненията.Ами не, не се оплаквам за жизнеността, а дадох просто пример колко са ощетени тези, който не вдигат на ИН (според мен! 99% от случаите греша)
Прав е Станимир. Нито тача математиката, нито съм много запознат с всички функции в А16. Исках просто и аз като теб да засегна темата за логиката. А исъщо да обърна внимание на нещото, което Кид е пропуснал в цитата си от моето мнение. Това за заровете. Не знам как е в Д&Д, но поне във Вампайр Разказвача дава чист опит. Нето мяташ зарове, нито разчита на интелекта. ЗА това и казах.
Сега, след като се разреши проблема за ИН, може и да си подискутира защо аджеба, трябва да хвърлям зарове за опит...ъъъ така де ТР в А16? Това беше, главния въпрос, който исках да засегна. Ето пак ще напиша.Това е е ебаси обяснението:
Навсякъде е някакси, затова тука е така. Ей това рабзрах. Защо е неизбежно? Защо във всеки един сетинг???Всеки един сетинг или игра при вдигане на ниво се хвърлят зарове за най-различни неща. Това е неизбежно, освен това точно това е най-чаровния момент на играта - да видиш как героят ти става по-силен и расте.
От къде на къде моя си късмет ще влияе на това, колко е научил героя ми по време на сесиите и колко всъщност съм си заслужил?
God is dead, and no one cares!
Your God is dead, and no one cares!
Your God is dead, and no one cares!
- lowstef
- Phantom Lord
- Мнения: 476
- Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
При опита зарове няма. Опита си е отделно и той определя нивото. ТР са нещо отделно и за тях се хвърлят зарове. Това е като определянето на началните характеристики при ДнД - хвърляш 6 пъти по 4 зара. Игнорираш най-ниската стойност от всяка група и после разпределяш по шестте показателя. Пак има зарове. При вдигане на ниво пък се хвърлят зарове за живота (hit points или както там се казваше). Още не разбирам с какво ви пречат заровете. Те не влияят на самото вдигане на ниво (както казах опита се дава отделно от Разказвача и той зависи от това как си играеш ролята, а не от героя). Те определят ефекта от вдигането на нивото за ЖТ и ТР. Защо никой не протедтира за участието на силата при вдигане на жизнеността? Според мен пък то е по-нелогично. Щото аз лично имам много интелект и (сравнително)малко сила и съм пристрастен към "интелигентите".
БатГойко няма да няхълта с базука при теб ако си промениш правилата. Не ти харесват заровете - приеми си фиксирана стойност (4 е добре). Не ти харесва участието на ИН във формулата - смени си формулата. Само на теб да ти е приятно. И да не надуваш главите на другите с неразбиране на разликата между опит и ТР.
БатГойко няма да няхълта с базука при теб ако си промениш правилата. Не ти харесват заровете - приеми си фиксирана стойност (4 е добре). Не ти харесва участието на ИН във формулата - смени си формулата. Само на теб да ти е приятно. И да не надуваш главите на другите с неразбиране на разликата между опит и ТР.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
Бат Стефчо, ще си надувам колкото искам, това е темата за въпроси, а моят е КЪДЕ Е ЛОГИКАТА. Не семя да променям нищо в А16, защото според това, което съм прочел (тук и в книгата), позволя ли си такава волност имам чустовото, че всякакви баланси, които са били направени ще рухнат. Дори и да го променя малко. Може и да греша, нито съм физик, нито съм математик, нито кой знае какъв, но не раполагам със знанията за да добалансирам каквото и да е правило.
God is dead, and no one cares!
Your God is dead, and no one cares!
Your God is dead, and no one cares!
- Ambartanen
- Калфа
- Мнения: 51
- Регистриран на: чет авг 14, 2003 11:03 pm
- Местоположение: Пловдив/Amherst
Ми нали точно на това отговорих, че:
Стефан е обяснил същото нещо. Не виждам какво те притеснява тогава. В някои системи се слага елемент на случайност (мятане на кръв, мана, ТР и т.н.) при вдигане на ниво. Ако това те притеснява можеш спокойно да заместиш случайния зар със средна стойност (3,5 за 6-стенния). Много играчи, които познавам, предпочитат да вземат средната стойност на заровете за кръв в ДнД. Защо се е появил не знам и не мога да кажа каква точно е функцията му, но със сигурност не се появява за първи път в Аксиом. И още веднъж- ТР и опит са различни неща! За представянето ти по време на игра се дава опит и той не зависи от шанса!!!ambartanen написа:Аз виждам нещата по друг начин. Водещият ти дава опит за roleplay, решаване на загадки и т.н.. Съответно ако ти си разиграваш добре война ще получиш повече опит от мага с много интелект. Така ще е всеки път, докато той не започне да играе толкова добре, колкото и ти. Накрая ще се окаже, че вдигаш нива преди него (съответно известно време си с повече ТР) и може би дори си с едно ниво постоянно над него. Каквата и да е ситуацията важното е, че като награда на играча се дава опит, а не ТР.
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog, it's too dark to read." --Groucho Marx
Добре, хубаво. Но по принцип разликата за добра игра и за посредствена такава е някъде към 200 опит. Така де, многоо си зависи колко се дава самия опит. Знам, че ТР са различни неща, но както и преди казах, гороното(много нагоре ) го дадох само за пример. Можех да постигна същия успех с пример, където и двамата играча си играят еднакво добре героите, но видиш ли тоя с повече ИН печели - колокто и малко, нищожно и незначително да е - предимство.
А това за заровете значи вече няма да го подхващам. Повтарям, не знаех как е при другите системи (знаех само култувата раза в D&D, "Мятай за нови статистики" ) Няма да засягам въпроса повече, а ще си взема средната стойност (защо 3.5 , а не 3 бтв?) и ще си кютам...
А това за заровете значи вече няма да го подхващам. Повтарям, не знаех как е при другите системи (знаех само култувата раза в D&D, "Мятай за нови статистики" ) Няма да засягам въпроса повече, а ще си взема средната стойност (защо 3.5 , а не 3 бтв?) и ще си кютам...
God is dead, and no one cares!
Your God is dead, and no one cares!
Your God is dead, and no one cares!