Предложение за промяна на някои магии и действия

Заповядайте в официалния форум на "Аксиом 16" или "Приключение с Меч и Магия". Това е втората българска ролева игра, излязла на пазара в средата на декември 2004 г. Тук можете да задавате своите въпроси за правилата или за светът (Магландия), да пишете своите коментари или да давате вашите предложения.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
Fenrir
Чистокръвен
Мнения: 741
Регистриран на: нед юли 01, 2007 4:01 pm
Местоположение: София

Мнение от Fenrir » съб авг 09, 2008 12:26 pm

Е най-сетне някой да обобщи всичко много ясно и точно! 8)
Всеки хубав миг ще бъде бавно погълнат от мракът и тъмнината на вечността...

Потребителски аватар
shizziss
Вречен
Мнения: 323
Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от shizziss » съб авг 09, 2008 2:12 pm

Хам Евалата последния ти пост просто разби.

Извинявам се че поста ми не е по темата, но тя се роди много бързо и просто нямах време да я чета. Нмадявам се някои ден да и хвърля едно око.
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » съб авг 09, 2008 9:00 pm

предишните два поста надявам се визират поста на Слънцето а не на Хам (;
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
shizziss
Вречен
Мнения: 323
Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от shizziss » съб авг 09, 2008 9:09 pm

Vilorp написа:предишните два поста надявам се визират поста на Слънцето а не на Хам (;
Моя визира поста на Хам, но то там си го пише. Е аз да потвърдя. 8) :wink:
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » нед авг 10, 2008 2:14 am

Всъщност постът на Слънцето е доста добра статия по въпроса кое как се случва и как може да се ползва в РИ. Никак не е лош и би могъл д ае доста полезен на тези, които искат да навлизат в детайли и да създават реалистична атмосфера. Той не е посветен нито на Аксиом16, нито на Магландиум, а е принципно верен.
Искрено вярвам, че той не противоречи на мнението изказно от Хам - все пак забавлението трябва да е водещото в една игра. Реализмът не трябва да води до противопоставяне на забавлението, а само да създава нови предпоставки за него. Мисля си, че заимствайки идеи от реалността може сериозно да се подсили една игрова сесия, така че е добре да се имат предвид. А и когато взмеаме от реалността, идеите лесно се възприемат и от играчите.
Колкото до това дали системата спомага или не за реалността... ами тя реалността е различна за различните светове, независимо, че ползва сходни правила ;) и това магът да убие с едн магия 100 човека в Магландиум е просто аналогът на това Медведев да подпише един документ за нападение в Грузия например (той си е маг на високо ниво, независимо, че си има и Pupeteer, който пък е още по-високо ниво, но се преструва, че не е - видяхте ли, точно като в РИ)
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » чет авг 21, 2008 11:38 am

Нека избистрим нещата, че темата доста се разточи, подбирайки и странични въпроси!

Идеята ми е, че проблеми с егото винаги ще има, но системата трябва да тушира изявата им, докато всъщност става обратното. Тоест става така, че разчитаме на съвестнността и готовността на играчите да правят чист роулплей и това да компенсира даден бъг в системата. А дефиницията на проблема, който повдигам е много проста - постигане на забранена цел чрез законно средство. Класическият пример е завещанието или дарението, с което се накърнява запазената част на наследник със запазена част. Завещанието и дарението са правомерни правни действия - но когато с тях се накърняват например интересите на дете, може да се отменя - нищо, че дори и в момента на отмяната си продължава да е правомерно волеизявление.

Абсолютно същото е, и когато се използват особеносттите на системата, за да се презареди 100% от маната на даден герой в рамките на един ден (като определено не става въпрос за 25 МТ), или за да се напластят десет забързвания/забавяния върху един и същ субект, да се комбинира ефективност с тройно или нищо и т.н.
Не можеш да забраниш на хората да искат пауър - не можеш да очакваш и от всички да се въздържат от правенето на "законни" комбота от магии, билки и прочие. А е достатъчно само един да поуърства, за да се наруши системния баланс. Защото той също участва в битките и се справя обидно лесно с опонентите, съобразени за по-нормалните герои, които не са конструирани около даден бъг в системата. А хората са склонни да имитират онова, което изглежда ефективно - част от природата ни е. И се почва надпревара в търсенето на бъгове по системата.
После започват разговори във форумите, че хората не са мъдри и сами развалят удоволствието от играта. Така е, но хората са си хора и психиката им не се е променяла съществено за изминалите 100 000 години. Трябва да се съобразяваме поне малко с факта, че хората трудно подлежат на превъзпитаване - и възприемат всеки бъг в системата като изкушение. А хората не просто са слаби пред изкушенията - те ги харесват.
Ето защо в правото често е забранен самия резултат. Не е нужно да се забранява поотделно убийството с пистолет, пушка, нож, бухалка, отрова, глад, огън, премазване, подтикване към самоубйство, бесене, използване на киселини или химически елементи от първа и втора група.... забранен е резултатът. Забранено е бе. Защото съм виждал как магьосник си прави над пет двойника и, понеже всеки от тях има неговите умения, всеки от двойниците за себе си си каства ветровете на етера. Вярно, че Ветровете на Етера не се стаква с Обща мана, но не е и нужно - героят и двойниците му се изреждат да кастват магии - а при бърза мисъл, и ниско ниво на магията, те стават бързо... и резултатът е, че магия за Х мана дава на над пет субекта по 1/5хХ мана за всеки. А това се комбинира с изреждане и резултатът е, че се печели мана, вместо да се губи (дори и с разхода за казване и поддръжка на магическите двойници).

Другото е разни комбинаций от кастване върху самия герой на двоен удар, стакнат с тройно или нищо, после ефективност, стакната с тройно или нищо (може да помага втория маг в групата или да има "тройно или нищо" на кристал (магията е четвърто ниво и има шанс да става при средни зарове, ако е вложена от приличен маг). Или няколко поредни забавяния върху една и съща цел, или помпането върху магията Ответен удар - виждал съм герой, за който разбрах, че си има 43 ТД за контраатака. Те така... стоят си... да има, че от имане глава не боли. Дори не беше маг - войн беше, просто магът на групата му дал там едни ТД за контраатака, да си има човека...
И изобщо идва един момент, когато войните не могат да сварят да убият нещо, преди маговете да са го тупнали, разчитайки на безкрайна мана или комбо от заклинания, което срещу 50 мана убива земен дракон от раз.

Сега опираме до следващия момент - че тези неща се случват при нарастване на левелите. Ми да се сложи граница на левелите. Д и Д е така. В Ендивал, която иначе го раздава епична система с опция за натрупване на безкрайно много експириънс, има граница на показателите, живота, маната, има забрана за стакване на една и съща магия и правило за йерархичност при стакване на молитви, магии и щампи.
Ако няма да има граница, да се приспособи системата за високи нива. Казвали са ми, че в ДиД с времето растат не само нападателните умения и изобщо възможности, но и се появяват изцяло нови защитни способности, възможност за сейфтролове срещу най-широк спектър опасности и прочие. Защото иначе пак опираме до идеята, че играчите трябва да се самоограничават от използване на бъгове. Последното просто не може да се приложи за всички играчи - дори съвестните играчи обичат да си имат един, два "коза" за бойни ситуации, дори и да са ориентирани към социални приключения. Козовете са такива, че ако използваш нещо, което ги надцаква, все едно си им убил героите хладнокръвно.

Та затова - или да сложим граница на левелите, както е в ДиД или да слоижм граница на растенето на живота и маната със всяко ниво, или да приемем правилото за намаляващия ефект/дори директната забрана за стакване на магии със сходен или мултиплициращ се ефект от рода "двоен удар" с "тройно или нищо".
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » чет авг 21, 2008 12:28 pm

Всеки герой, който може да пусне пет двойника, сиреч магия 7-мо ниво за един два или дори три рунда, явно е далеч по напомпан от реализма и е преминал границата на епичността преди доста нива. Тука по форума се подвизаваше един такъв субект чиято група бяха докарали гороте си до 200+ ниво и се чудеше защо „меча на Аракс” бил имбав*. Същия описа една сценка от сесията: „пещерата се разтресе и от тавана започнаха да се къртят скални късове по-големи от къща, един ме удари по рамото и ми направи синина...”

Това което системата предлага за момента като ограничение** е:
- опита от битката се разделя поравно между геройте присъствали на терена***, което ти премахва дисбаланисирането , ако някой избива гадинките само с поглед.
- има ограничение на показателите и уменията по индиректен начин - двойна цена в ТР за всяко по-горно ниво
- има ограничение за основнитепоказатели които немогат да се увеличат повече от двойно на текущия показател, което ограничение не може да се надхвърли по никакъв начин с магии и отвари. Тука се вметва, че ако героя носи огърлица даваща +6 СИ към своята 16 горната граница не е 44, а само 32, същото правило би могла да се приложи и за скоростта или ТД-тата.


*въпросната магия работи без проблемидо кам 10-12 ниво когато се изправяш срущу стандартни противници и/или срущу равностойни по ниво.
**и което на мен ми е извесно
***Разбира се геройто от по-високо ниво взимат по-малко опит с някакъв процент непомня точна какъв беше. Сиреч ако един 10-то ниво герой пречука земен дракон в компанията на един герой 5-то ниво, а разказвача даде 2000 опит, то гегоя от 5-то ниво взима 2000/2=1000 ТО, а този от 10-то 2000/2=1000+50%=500 ТО примерно.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » чет авг 21, 2008 12:32 pm

Вилорп, аз по принцип въобще не давам експириънс за трепане на разни неща. Но опитът просто има склонност да се трупа, особено ако играчите играят с един и същ герой в продължение на три години.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет авг 21, 2008 12:52 pm

cherno_slance написа:Нека избистрим нещата, че темата доста се разточи, подбирайки и странични въпроси!

Идеята ми е, че проблеми с егото винаги ще има, но системата трябва да тушира изявата им, докато всъщност става обратното. Тоест става така, че разчитаме на съвестнността и готовността на играчите да правят чист роулплей и това да компенсира даден бъг в системата. А дефиницията на проблема, който повдигам е много проста - постигане на забранена цел чрез законно средство. Класическият пример е завещанието или дарението, с което се накърнява запазената част на наследник със запазена част. Завещанието и дарението са правомерни правни действия - но когато с тях се накърняват например интересите на дете, може да се отменя - нищо, че дори и в момента на отмяната си продължава да е правомерно волеизявление.

Абсолютно същото е, и когато се използват особеносттите на системата, за да се презареди 100% от маната на даден герой в рамките на един ден (като определено не става въпрос за 25 МТ), или за да се напластят десет забързвания/забавяния върху един и същ субект, да се комбинира ефективност с тройно или нищо и т.н.
Не можеш да забраниш на хората да искат пауър - не можеш да очакваш и от всички да се въздържат от правенето на "законни" комбота от магии, билки и прочие. А е достатъчно само един да поуърства, за да се наруши системния баланс. Защото той също участва в битките и се справя обидно лесно с опонентите, съобразени за по-нормалните герои, които не са конструирани около даден бъг в системата. А хората са склонни да имитират онова, което изглежда ефективно - част от природата ни е. И се почва надпревара в търсенето на бъгове по системата.
После започват разговори във форумите, че хората не са мъдри и сами развалят удоволствието от играта. Така е, но хората са си хора и психиката им не се е променяла съществено за изминалите 100 000 години. Трябва да се съобразяваме поне малко с факта, че хората трудно подлежат на превъзпитаване - и възприемат всеки бъг в системата като изкушение. А хората не просто са слаби пред изкушенията - те ги харесват.
Ето защо в правото често е забранен самия резултат. Не е нужно да се забранява поотделно убийството с пистолет, пушка, нож, бухалка, отрова, глад, огън, премазване, подтикване към самоубйство, бесене, използване на киселини или химически елементи от първа и втора група.... забранен е резултатът. Забранено е бе. Защото съм виждал как магьосник си прави над пет двойника и, понеже всеки от тях има неговите умения, всеки от двойниците за себе си си каства ветровете на етера. Вярно, че Ветровете на Етера не се стаква с Обща мана, но не е и нужно - героят и двойниците му се изреждат да кастват магии - а при бърза мисъл, и ниско ниво на магията, те стават бързо... и резултатът е, че магия за Х мана дава на над пет субекта по 1/5хХ мана за всеки. А това се комбинира с изреждане и резултатът е, че се печели мана, вместо да се губи (дори и с разхода за казване и поддръжка на магическите двойници).

Другото е разни комбинаций от кастване върху самия герой на двоен удар, стакнат с тройно или нищо, после ефективност, стакната с тройно или нищо (може да помага втория маг в групата или да има "тройно или нищо" на кристал (магията е четвърто ниво и има шанс да става при средни зарове, ако е вложена от приличен маг). Или няколко поредни забавяния върху една и съща цел, или помпането върху магията Ответен удар - виждал съм герой, за който разбрах, че си има 43 ТД за контраатака. Те така... стоят си... да има, че от имане глава не боли. Дори не беше маг - войн беше, просто магът на групата му дал там едни ТД за контраатака, да си има човека...
И изобщо идва един момент, когато войните не могат да сварят да убият нещо, преди маговете да са го тупнали, разчитайки на безкрайна мана или комбо от заклинания, което срещу 50 мана убива земен дракон от раз.

Сега опираме до следващия момент - че тези неща се случват при нарастване на левелите. Ми да се сложи граница на левелите. Д и Д е така. В Ендивал, която иначе го раздава епична система с опция за натрупване на безкрайно много експириънс, има граница на показателите, живота, маната, има забрана за стакване на една и съща магия и правило за йерархичност при стакване на молитви, магии и щампи.
Ако няма да има граница, да се приспособи системата за високи нива. Казвали са ми, че в ДиД с времето растат не само нападателните умения и изобщо възможности, но и се появяват изцяло нови защитни способности, възможност за сейфтролове срещу най-широк спектър опасности и прочие. Защото иначе пак опираме до идеята, че играчите трябва да се самоограничават от използване на бъгове. Последното просто не може да се приложи за всички играчи - дори съвестните играчи обичат да си имат един, два "коза" за бойни ситуации, дори и да са ориентирани към социални приключения. Козовете са такива, че ако използваш нещо, което ги надцаква, все едно си им убил героите хладнокръвно.

Та затова - или да сложим граница на левелите, както е в ДиД или да слоижм граница на растенето на живота и маната със всяко ниво, или да приемем правилото за намаляващия ефект/дори директната забрана за стакване на магии със сходен или мултиплициращ се ефект от рода "двоен удар" с "тройно или нищо".
За "проблемите с егото". Доколкото разбрах от предните ти постове, ти като разказвач "тушираш" изявите на това "его" на играчите, но когато си играч, разказвачът позволява всякакви странни неща, в следствие на което четиримата мага са много яки, а ти, воинът, си много зле. Ако съм разбрал правилно, можеш всичко това, което го каза на нас да го кажеш на останалите и да им споделиш, че нещата не са фън. Ако те се съгласят да променят начина си на игра - супер. Ако не... Абе, вярвам, че ще се съгласят.

В крайна сметка, защо трябва някой друг да забранява еди-какво си, при условие, че вие можете просто да го приемете като "домашно правило". Дори и да бъде написано на сайта, че еди-кои си правила са променени/добавени, ако твоята група толкова държи на начина си на игра, какво и пречи да приеме пък "домашно правило", което премахва това, което ти искаш. В крайна сметка разказвачът, който толкова не обича бойците и толкова обича маговете, винаги стои над правилата и като види, че по-голямата част от групата не се забавлява, тъй като вече героите им не са яки, съвсем обосновано е да каже "еми, зарежете промените в правилата, да го караме като досега."

П.П. Еми и моята група играе с едни и същи герои бая години. То вярно, че само през ваканциите, а тази година почти не сме играли, но все пак - вие колко често играете горе-долу, от кое ниво сте почнали и до кое сте стигнали?
シャマョツィ

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » чет авг 21, 2008 5:26 pm

cherno_slance написа:Нека избистрим нещата, че темата доста се разточи, подбирайки и странични въпроси!

Идеята ми е, че проблеми с егото винаги ще има, но системата трябва да тушира изявата им, докато всъщност става обратното. Тоест става така, че разчитаме на съвестнността и готовността на играчите да правят чист роулплей и това да компенсира даден бъг в системата. А дефиницията на проблема, който повдигам е много проста - постигане на забранена цел чрез законно средство. Класическият пример е завещанието или дарението, с което се накърнява запазената част на наследник със запазена част. Завещанието и дарението са правомерни правни действия - но когато с тях се накърняват например интересите на дете, може да се отменя - нищо, че дори и в момента на отмяната си продължава да е правомерно волеизявление.

Абсолютно същото е, и когато се използват особеносттите на системата, за да се презареди 100% от маната на даден герой в рамките на един ден (като определено не става въпрос за 25 МТ), или за да се напластят десет забързвания/забавяния върху един и същ субект, да се комбинира ефективност с тройно или нищо и т.н.
Не можеш да забраниш на хората да искат пауър - не можеш да очакваш и от всички да се въздържат от правенето на "законни" комбота от магии, билки и прочие. А е достатъчно само един да поуърства, за да се наруши системния баланс. Защото той също участва в битките и се справя обидно лесно с опонентите, съобразени за по-нормалните герои, които не са конструирани около даден бъг в системата. А хората са склонни да имитират онова, което изглежда ефективно - част от природата ни е. И се почва надпревара в търсенето на бъгове по системата.
После започват разговори във форумите, че хората не са мъдри и сами развалят удоволствието от играта. Така е, но хората са си хора и психиката им не се е променяла съществено за изминалите 100 000 години. Трябва да се съобразяваме поне малко с факта, че хората трудно подлежат на превъзпитаване - и възприемат всеки бъг в системата като изкушение. А хората не просто са слаби пред изкушенията - те ги харесват.
Ето защо в правото често е забранен самия резултат. Не е нужно да се забранява поотделно убийството с пистолет, пушка, нож, бухалка, отрова, глад, огън, премазване, подтикване към самоубйство, бесене, използване на киселини или химически елементи от първа и втора група.... забранен е резултатът. Забранено е бе. Защото съм виждал как магьосник си прави над пет двойника и, понеже всеки от тях има неговите умения, всеки от двойниците за себе си си каства ветровете на етера. Вярно, че Ветровете на Етера не се стаква с Обща мана, но не е и нужно - героят и двойниците му се изреждат да кастват магии - а при бърза мисъл, и ниско ниво на магията, те стават бързо... и резултатът е, че магия за Х мана дава на над пет субекта по 1/5хХ мана за всеки. А това се комбинира с изреждане и резултатът е, че се печели мана, вместо да се губи (дори и с разхода за казване и поддръжка на магическите двойници).

Другото е разни комбинаций от кастване върху самия герой на двоен удар, стакнат с тройно или нищо, после ефективност, стакната с тройно или нищо (може да помага втория маг в групата или да има "тройно или нищо" на кристал (магията е четвърто ниво и има шанс да става при средни зарове, ако е вложена от приличен маг). Или няколко поредни забавяния върху една и съща цел, или помпането върху магията Ответен удар - виждал съм герой, за който разбрах, че си има 43 ТД за контраатака. Те така... стоят си... да има, че от имане глава не боли. Дори не беше маг - войн беше, просто магът на групата му дал там едни ТД за контраатака, да си има човека...
И изобщо идва един момент, когато войните не могат да сварят да убият нещо, преди маговете да са го тупнали, разчитайки на безкрайна мана или комбо от заклинания, което срещу 50 мана убива земен дракон от раз.

Сега опираме до следващия момент - че тези неща се случват при нарастване на левелите. Ми да се сложи граница на левелите. Д и Д е така. В Ендивал, която иначе го раздава епична система с опция за натрупване на безкрайно много експириънс, има граница на показателите, живота, маната, има забрана за стакване на една и съща магия и правило за йерархичност при стакване на молитви, магии и щампи.
Ако няма да има граница, да се приспособи системата за високи нива. Казвали са ми, че в ДиД с времето растат не само нападателните умения и изобщо възможности, но и се появяват изцяло нови защитни способности, възможност за сейфтролове срещу най-широк спектър опасности и прочие. Защото иначе пак опираме до идеята, че играчите трябва да се самоограничават от използване на бъгове. Последното просто не може да се приложи за всички играчи - дори съвестните играчи обичат да си имат един, два "коза" за бойни ситуации, дори и да са ориентирани към социални приключения. Козовете са такива, че ако използваш нещо, което ги надцаква, все едно си им убил героите хладнокръвно.

Та затова - или да сложим граница на левелите, както е в ДиД или да слоижм граница на растенето на живота и маната със всяко ниво, или да приемем правилото за намаляващия ефект/дори директната забрана за стакване на магии със сходен или мултиплициращ се ефект от рода "двоен удар" с "тройно или нищо".
Първо, няма ограничение на нивата в D&D, или то е такова, че е без значение. Персонажи от високо ниво в тази система считат за равностойни опонети аналога на стадо от мгаландийски земни дракони. Определено това не е системата, която бих дал като пример за поощряваща ролевото взаимодействие с околния свят*;).
Второ, моят войн с чук биеше земен дракон също толкова ефикасно, практически без да получи повече от един удар. Изчислението ми беше, че ще го постигне някъде на 6-о ниво.
Трето, просто може да се постанови, че натрупването на бонуси е ограничено до +50% от настоящето ниво на повишавания показател, а бонусите от различните източници се добавят по правилото за помощ от други персонажи-целият най-висок, плюс 1/2 от втория, плюс 1/3 от третия и т.н. В моя игра вероятно така и би било, независимо дали рпавилото е официално или не;).

* Разбира се, че може да се направи сесия по тази система, в която да се играе добре. Това не променя факта, че може да се проведе и сесия без една-едничка вътреигрова реплика, и системата няма да забележи разликата. това не значи, че системата е лоша, а че играчи, които не искат да играят по определен начин, просто няма да играят по този начин и е по-разумно и демократично да се намери някакъв компромисен стил на игра, който удовлетворява всички, отколкото да се опитваш да ги "превъзпитаваш".
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет авг 21, 2008 6:36 pm

Не Слънце, не ти трябват [spoiler]шибани[/spoiler] правила.

Не, не виждам, защот трябва да се ограничават тия неща. Да, човека си каствал пет двойника... И? Правели ултимативни комбота... И?

Отговори ми, [spoiler]мама му даеба[/spoiler], къде ти е [spoiler]заебалия [/spoiler]проблем! Какъв е [spoiler]шибания[/spoiler] смисъл да ми ревеш "Война е по-слаб от мага" при положение, че това така и трябва да е! Замисли се по дяволите! Имаш магия. И то магия, която не се ограничава само в лекуване на дребни охлузвания или нанасяне на плитки ранички. Имаш магия с главно "М". Щом война ти е слаб - ми да си си го направил силен. Да си си взел някви магически умения, да си станал и ти маг, или просто да можеш да свършиш всичко, абе даал бог варианти! Тва че ти не ги виждаш...

Ще кажеш, че пак ще си по-слаб. Ем, такъва е. Обаче се кефи, че на ниските нива, си пазел пикливите им кастърчета. А и не забравяй, че има неща, които магия не ги лови. (МЗ му е майката! Направи я 12 (мисля, че само чрез джудже + СУ + предмети ставаше)).

ПП: Тройно или нищо винаги ми е била странна магия - щото все не разбирам тройно ли е или двойно :Д А, да и кво като е в кристал? Тя си има постоянен 50% шанс за провал, който не се влияе от нищо.

ППП: Съвсем забравих - да не те устройва системата - сменяш я или променяш. Примерно, моите герои получават безумно много ТР, но са само трима (до скоро бяха двама). Средно на ниво - 36 ТР, при положение, че оригинално е 20, мисля че. Но така ни харесва, така играем.

Плюс това, не виждам защо се мъчиш да нарушиш златното правило - разказвача винаги е прав. Щом друг води - мълчи си и кротувай, след сесията му кажи, че не ти е много харесало защото.... и така. Не се мъчи да го поставиш в безизходна ситуация, чрез официални правила - те се менят и то доста в домашна обстановка.


Редакция от БатГойко: В карето [spoiler]спойлер[/spoiler] съм сложил леко нецензурните изрази, от които все пак се надявам да се въздържате. Разбирам емоционалността, но въпреки това следващия път може да реша просто да изтрия мнението, независимо чие е и т.н. (особено ако ми се спи и нямам време да чета и да задрасквам думички).

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » чет авг 21, 2008 8:21 pm

Хам, укроти се, по-кротко с праведния гняв, че излизат бръчки по лицето. По-полека, щото не става въпрос за мен - аз играя дипломати или други герои със социални умения. В краен случай използвам стрелци с елфически лъкове и свръхсилно отровни стрели, така че като е ефективно, да е ефективно.
Колкото до останалите, те са решили проблема много просто - всички са магьосници (чисти или магове с някое допълнително, войнско умение). В парти от седем човека срещаш четири мага, файтър-мейдж, алхимик-изобрететал, дипломат (моя герой) и един чист войн, който общо взето не вършеше нищо, щото докато извади меча всичко е свършило.

Тенденията е към парти в които героите са 100% магове или магове и нещичко друго, като дори алхимиците, дипломатите и другите по-специализирани герои стават ненужни. Левитацията, невидимостта, Тишината, в съчетание с "майнд контрол" и прочие заместват всичко останало. В този смисъл заглавието "Меч и магия" е неточно - трябва да се прекръсти на "Магия и още магия".

И изобщо, Хам, говоря за нуждата от баланс, който да позволява игра със всички разклонения на системата, била тя чисто класова или чрез умения. Не опира до това дали направен от мен, теб или някой друг конкретен играч войн е слаб. Ако е за въпрос, има бъгове и за войните - не е невъзможно да се вдигне Берсерк на 20 то ниво, при което героят ще започне да трупа Си, клоняща към безкрайност. При възстановяване на примерно на 10 ЖТ на ден, може всеки ден да се качва силата с 10 (защото непрекъснато е на берсерк и се самонаранява с десет мънички рани за по едно ТЖ). След първите две вътреигрови седмици силата на героя ще е такава, че заплаха в началото на битката ще шокира фатално всичко живо. Спането няма да прекъсва ефекта - трябва изпадане в безсъзнание -разбирай натрупване на много сериозно количество временни щети - или смърт, което пък системно се постига... еднократно.

Просто не в това е въпросът, ако изобщо разбираш за какво говоря - не става въпрос за надпревара в търсене на бъгове, с цел създаване на все по-мощни герои. Нито говоря за това дали ти, аз или някой трети може да създаде достатъчно бъгав войн. Говоря, че системата трябва да е балансирана и отделните направления за развитие да са поне относително равностойни.

Но почвам да се съмнявам, че има желание проблемът да бъде видян. Ако е така, има решение, много лесно решение - ще въведа епични СУ та за войни и ще направя всичко възможно, за да бъдат одобрени официално. Става въпрос за 50 метрови скокове, атаки за едно, до две ТД, комулативно стакване на демидж и прочие. Така де, защо трябва да режем вече порасналото клонче - ще наторим с азотен фосфат недораслото....
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » чет авг 21, 2008 8:38 pm

Първо Хам да си вземе един студен душ, и някойй да му измие устатат със сапун.
Второ:В сегашния си вид до 5-6 ниво война бие магьосника - ако и двамата са математически герои.
На по високи нева маговете вече са си самоходни машини за унищожаване, пак казвам, ако са математически, а на нива над 16 да речем и да неса математически пак оставят бразда след себе си.
Именно поради горната причина се повдигаше апел вместо да се „измислят” нови магии да се направи нещо за горките войне след като са станали майстори*

*Някои обърнал ли е внимание че СУ Войн над 10 е иконимически неизгодно?
Последна промяна от Vilorp на пет авг 22, 2008 9:00 am, променено общо 1 път.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » чет авг 21, 2008 8:45 pm

Да, направило ми е впечатление. Попадал съм на герои, при които СУ Войн е вдигнато точно до 10, защото тогава взимат втората точка виталност. От там нататък често е безмислица, ако не гониш и повишаване на максималната сила на расата. 23 ТР за +1 към Атака и Париране е много съмнителна сделка.

Мисля си точно с това да си поиграя. Знам, че Аксиом има твърде много статистики, и Батугой не одобри идеята за още един показател, но си мисля за следното:

Чи = [СУ Войн+Су спец в оръжие+ Борба+Рък. Оръжие+(други, категорично войнски умения)]хУ, където У е броя нива, откакто имаш тези умения. Както е при натрупването на мана и живот със всяко ниво, след като веднъж си взел СУ Магьосник, спец. в Школа, Жажда за живот и прочие. Така, като си вземеш войн на 15-то ниво, а преди това си бил кастър, духаш супата, не вървиш просто!
Чи = огромни скокове, забързвания, увеличаване на атаката, демиджа, понасянето на щети от всякакъв характер и прочие. Ще са точно две умения - с нападателни и второ със защитни ефекти. А да - ефектите от чи и от магии няма да са съвместими - щото аман!
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет авг 21, 2008 11:48 pm

cherno_slance написа:...

Тенденията е към парти в които героите са 100% магове или магове и нещичко друго, като дори алхимиците, дипломатите и другите по-специализирани герои стават ненужни. Левитацията, невидимостта, Тишината, в съчетание с "майнд контрол" и прочие заместват всичко останало. В този смисъл заглавието "Меч и магия" е неточно - трябва да се прекръсти на "Магия и още магия".

И изобщо, Хам, говоря за нуждата от баланс, който да позволява игра със всички разклонения на системата, била тя чисто класова или чрез умения. Не опира до това дали направен от мен, теб или някой друг конкретен играч войн е слаб. Ако е за въпрос, има бъгове и за войните - не е невъзможно да се вдигне Берсерк на 20 то ниво, при което героят ще започне да трупа Си, клоняща към безкрайност. При възстановяване на примерно на 10 ЖТ на ден, може всеки ден да се качва силата с 10 (защото непрекъснато е на берсерк и се самонаранява с десет мънички рани за по едно ТЖ). След първите две вътреигрови седмици силата на героя ще е такава, че заплаха в началото на битката ще шокира фатално всичко живо. Спането няма да прекъсва ефекта - трябва изпадане в безсъзнание -разбирай натрупване на много сериозно количество временни щети - или смърт, което пък системно се постига... еднократно.

Просто не в това е въпросът, ако изобщо разбираш за какво говоря - не става въпрос за надпревара в търсене на бъгове, с цел създаване на все по-мощни герои. Нито говоря за това дали ти, аз или някой трети може да създаде достатъчно бъгав войн. Говоря, че системата трябва да е балансирана и отделните направления за развитие да са поне относително равностойни.

Но почвам да се съмнявам, че има желание проблемът да бъде видян. Ако е така, има решение, много лесно решение - ще въведа епични СУ та за войни и ще направя всичко възможно, за да бъдат одобрени официално. Става въпрос за 50 метрови скокове, атаки за едно, до две ТД, комулативно стакване на демидж и прочие. Така де, защо трябва да режем вече порасналото клонче - ще наторим с азотен фосфат недораслото....
Първо - Слънце, и ти се укроти малко. Водим три страници спорове за твоите проблеми, пък накрая пак не сме щели да ги видим - айде да си имаме уважението ;) .

Също така, преди да съм забравил - СУ "Берсерк" е променено и вече няма такъв бъг.

По същинската тема. Принципно, от всички Ендивали, първия го считам за най-ценен. Не заради системата (и трите "издания" въпросната беше убер съкава), а защото е перфектен наръчник за начинаещите играчи и разказвачи. Та в "Здрача", при създаване на герой, първо се казваше да се избере характер на героя. След това се избираше раса. След което - клас, положителни и (евентуално) отрицателни качества. Едва накрая се смятаха статистиките. Оттук насетне смятам директно да цитирам, защото не бих го казал по-добре*:
Сега е момента да отбележим, че когато сме определяли показателите на различните раси и класове, сме имали за цел да направим РИ-то колкото се може по-интересно, а не да създадем група божества, които могат да разрушат всичко по пътя си. Именно поради това едва сега идва ред на статистиките, а не в началото на съставянето на героя (героинята). Причината е проста - още докато играта бе в стадий на изпробване, повечето играчи избираха героите си не според характеристики или качества, а според показатели. Стига се до група, съставена предимно от Върколаци. Отново ще повторим, че от значение е самото РИ, а не грубата сила, така че изберете герой (героиня), с който ще ви достави удоволствие да играете, вместо да гледате единствено стойности и показатели.
Do you see my point :) ?

Иначе, за предложението ти за "Чи" - много интересно ми се вижда, но определено не трябва да бъде така реализирано, според мен. Сметките за бюджета на САЩ са по-лесни от това, моля те. Но би било много интересно да има "алтернативна мана" (между другото, не знам как оценяваш идеята Чи в някои случаи да заменя маната, а в други маната да заменя Чи). Представям си го, като че ли уменията, които използват въпросния показател, да трупат (по подобие на СУ-тата "Магьосник", "Специалист в магическа школа", "Певец" и "Друид") еди-колко си Чи при покачване на ниво.

*Спазил съм оформлението и правописа на оригинала. Надявам се, няма сърдити сред авторите, че съм цитирал "Здрач от Ендивал".

**Като си постнах мнението видях, че предложената ти формула всъщност е един вид предложение за добавка към СУ-тата, свързани с ръкопашен бой, нещо от рода на:
"...
-Добавя +СУ Чи при покачване на ниво
..."
Ако се формулира така - бива. Само че не би ли трябвало и стрелците да имат Чи или...?
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет авг 22, 2008 9:38 am

Ами това с Чи-то наистина е интересно, но да се въвежда нов показател е по-кофти...

Ето какво предлагам по въпроса:
При достигане на 12-то ниво Войн можеше да вземеш Чи СУ на нулева или пък новото СУ Чи да изисква СУ Войн на 12 (има прецедент в лицето на магическите школи)*
Самото СУ Чи пък е по подобие на специалист в оръжия на СУ/2 взима нова специална „атака” (скокове по 20 метра, нанасяне на големи щети, повишена атака...) но въпросните спец ефекти да си харчат стандартната мана и ТД. Ако някой има желание може да поеме проекта или пък аз ще се заема с това като намеря малко време в къщи.

При сички положения обаче това ми се струва най-добрияи разумен вариант.

*По този начин ще се усмисли най-сетне и взимането на Войн на 12-та (;
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пет авг 22, 2008 11:08 am

Берсерк на 20то ниво = 342ТР
Не че нещо, ама бая зор и нива тряат за тва.

Аха, дами и господа, вглеждайки се особено внимателно в аргументите на слънцето, открих следното - Аксиом 16 страда от най-често срещания бъг във всички ролеви игри - силна магия.

Така, а сега, вместо да се заяждам, ще поговоря сериозно.

Ако изобщо може да се нарече бъг, то наистина войните страдат, след вдигането на три СУ на 12та степен.

Отварям една голяма скоба, за да цитирам следното:
- На 11 степен повишава възстановителните сили на организма с +1 ЖТ за час почивка;
- На 12 степен героят увеличава допустимите максимални показатели на Сила и Издръжливост за расата си с +1;
Сега, при човек, това са 23 ТР, за да си спестиш допълнителните 17, ако вдигнеш силата. Освен това са +1АТ и + 1Париране. Не е малко. А и освен това дава +1ЖТ на час, към възстановяването. Така, ако си с 16 Сила вече възстановяваш по 2, не по едно. Хич не е безсмислено, мен ако питате.

След като си е взел Войн, Спец в оръжия и берсерк/Спец в защита, война има малко опции за развитие, основно, защото всички останали опции са не надграждане, а разширяване на способностите му. Лично моят вариант за решаване на това неудобство е следният и в момента работя по него:

1. Първо измислям Бойни школи. Какво е бойната школа - освен че дава СУ/4 АТ(като база, може да е ного повече, стигайки до лудите СУ АТ), тя дава и различни други неща, достъп до нови умения с оръжието (специални атаки, най-вече) и (естествено) някакви неудобства. Общо взето, принципа е - колкото повече атака, толкова по-малко защита, но е възможно да се появят изключения. Също така, най-често има бонуси към РЕ и (нисък, не повече от 2-3) към Скорост. А, да, Бойните школи изискват много - Войн и Спец в определено оръжие (според школата) на 12та степен. Старал съм се да няма ултимативна школа - гледам да са добре балансирани.
Какво ви пречи да станете юбер-гад чрез тях? Нищо. Определено, когато арбалета ви има 6 атака отгоре и героя ви има 20 Прецизност (е, 16 или 18, да е, да не кажете, че се изхвърлям :P) на Мага му се стъжва, защото на всичкото отгоре вие стреляте преди него вите магии. Да не говорим за множеството специални атаки, които могат да се добавят към един изстрел.

2. Магическите атаки. Е, виж, това вече цяла година го мъдря и още несъм го завършил...
За всеки клас оръжия са достъпни (при Спец в оръжие на 12) определен брой (колебая се между 3, 4 и 6) нови специални атаки, които трябва да се купят с ТР. Всъщност, основния ми проблем е да измисля добра контра, точно срещу тези атаки. Може би някакви магическ изащити, но още не съм решил.


Както и да е. Големи планове, много надежди, дано излезне нещо. А иначе...
Волорп написа:Първо Хам да си вземе един студен душ, и някойй да му измие устатат със сапун.
Второ:В сегашния си вид до 5-6 ниво война бие магьосника - ако и двамата са математически герои.
На по високи нева маговете вече са си самоходни машини за унищожаване, пак казвам, ако са математически, а на нива над 16 да речем и да неса математически пак оставят бразда след себе си.
Именно поради горната причина се повдигаше апел вместо да се „измислят” нови магии да се направи нещо за горките войне след като са станали майстори*
Поради позициятаси на админ, мога да псувам, хуля и ако ща да банвам, отговаряйки само пред съвестта си... и Ванката :P

Това в кръга на шегата. А иначе - Слънце, допускайки сесии с нива над 20то, просто не виждам, защо се оплакваш. Някъде към 16то ниво, героите може би трябва да се замислят за оттегляне. Защото кое ниво трябва да си за да имаш Берсерк на 20? :roll: :?:

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » пет авг 22, 2008 2:37 pm

Съжелявам, че ще коментирам почти непотготвен(дано не се дублирам с някой).
Четох първата страница и не ми се четеше повече, нямах търпение да коментирам.
По предложението за масова магия за защита, ми се вижда, че ще е реално да се направи такава, НО...
1. Да се каства от най-малко А/50(или друго число) мага, където А е броя на армейците, които ще бъдат поставени под заклинанието. Не, не може да се интерпретира да речем да се кастне от 2 пъти по-малко магове, за два пъти по-слаб ефект или обратното.
2. Ефектът му да е двойно по слаб от единичното.
3. Иска десетократно маната за единичното.
4. Отнема цял ход, независимо от ТД на мага.
Смятам, че предложението ми е резонно, защото хем не се дава някоя брутална защита, която е по-ефтина от нормалната и същевременно по-силна, но предизвиква магьосника да я пусне само в по-напечени ситуации.

П.П.: Относно твърдението, че мага е ММУ(Машина за масово убиване) и е непобедим :lol:
Ако някой иска да го опровергая, само да каже.
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пет авг 22, 2008 3:21 pm

Имахме сделка - играчите си правят силни герои, за да не им се налага да се бият. Логично е, и е застъпено в реалността и в доста игри. В WoW като качиш достатъчно нива, гадовете по пътя спират да ти скачат само защото са те засекли от другия край на зрителното си поле. В реалността е същото - хората, които тренират бокс или каквото и да е друго бойно изкуство и са достатъчно добри в него много по-рядко са обект на агресия в сравнение с нетрениращите.
В конкретния случай играчите започнаха от 20-то ниво и качиха на 21-во след около 500 часа роулплей, в който имаше един двубой/дуел с мечове, един с ръце и крака, едно меле и една засада. Останалото представляваше почти стопроцентова социална игра. Но, както за стотен път казвам, проблемите със силната магия и въобще дисбаланса на системата може да се решават много успешно с лостовете на водещия. Особено ако водиш на малка група от опитни играчи, които ценят самата игра. Стига ти да си водещия...

Изгъзиците идват всъщност още на 12-то ниво в парти от около седем играча, при повече или по-малка конкуренция за "екранно време" и за принос в преодоляването на пречки и противници. При наличие на повече от трима герои-магьосници, някой от които между другото са оцелели персонажи от самото начало на приключението, водено преди това от друг (тоест трети разказвач). Разбирай, че говоря за нематематически, вдигани ниво по ниво магове 12-то ниво.
Като почна едно стакване на заклинания от школите на Въздуха, Реда и Хаоса, самия разказвач се видя в чудо. Показателно е, че в един момент всички нип-ове, които започнахме да срещаме, бяха някакви мега-магьосници, способни да поддържат веднъж кастнати магии с невъзможно дълга продължителност, без да им се отразява видимо на маната. Босовете, които щяха да ни тровят живота, се оказаха чисти магове, набъркани с рутални (извънсистемни) и много нездравословни магии. Локациите представляваха магически кули, зони в които магиите стават по-трудно или никак, зони, в които можеш да правиш магии, но те не могат да преминават или навлизат през границата на зоната, местностти със бродещи по тях зомбита, през които, тоест дистанционно, незнайни магове кастваха по няколко армагедона наведнъж, покривайки площ с размерите на две футболни игрища. Като в мига, в който някъде започнеше да се прави магия, тези незнайни (после разбрахме кои са) магове разбираха за това веднага и изсипваха армагедони те....
Та при тези работни условия трябва да призная, че маговете на групата може би изпитваха леки затруднея. Но съвсем леки - по скоро неудобства... В един момент казах на разказвача, че искам да си сменя героя с магьосник такъв, тъй като в момента съм абсолютно ненужен за групата. Не мога да участвам в полети по 50 км за по десет минути през пустинята, не мога да ставам невидим, нито да правя убеждаване на скелети или на нип-ове, които са древни магове с невъзможно високи Псу и Воля. Човека каза - може, но ще опиша как сегашния ти герой се разпада на прах или умира по някакъв друг, подобен начин.
Отказах естествено и просто присъствах на сесиите. Общо взето се пречкаш в краката на неизмеримо мощни създания, които могат с магия да заменят не само война, но и механика, тийфа, дипломата, а бъфовете и лечението успешно заместват еквивалентните аспекти на билкарството, алхимията и анатомията/хирургията.

Това вече е тъпото - всички персонажи са магьосници или магьосници и още нещо и всички босове и по-сериозни опоненти са магьосници. Нип-овете, които будят уважение (достатъчно, за да не изкушават персонажите да ги разпитат по бързата процедура) са магьосници. Особеностите в местностите, които си заслужават съобразяването, са особености, свързани с магията. Изпитанията, пречките и самото естество на задачите, са неизменно свързани по някакъв начин с магията. Но дори и това може да се изтърпи, защото опитни играчи на ДиД са ми казвали, че целта на война е да закара магьосника до Боса с неизразходван магически ресурс, да му проправи пътя до там през цялата навалица от междинни опоненти, като магът само тук там, при крайна нужда, изразходва частица от силата си. И сигурно и това разпределение на ролите е достатъчно, за да има поле за изява за всички. Но много отдавна в Аксиом не е така.

В случай, че попаднем на класическо препятствие от рода на враждебнонастроени вражески войници, те се премазват, след което в рамките на няколко минути след това, чрез различни комбота от заклинания маната на маговете се възстановява на 100%. Цаките започват да се правят още на 5-6 левъл, особено при наличие на достатъчно играчи, които могат да направят магове от допълващи се школи. На възражението, че това не бива да се прави следва контравъпроса - къде пише, че е забранено като резултат! В системата има отделни (често добавени след дълги спорове в сайта) ограничения за стакване между конкретни магии - но никъде не е забранен самия резултат - постигането на безкрайна мана (по-точно мълниеносното й възстановяване в рамките на няколко рунда). Възможността за неизчерпване на маната не е бъг - това е бездна, в която се срива самата идея за баланс между различните направления. Тя позволява на маговете да напластяват магии, да правят комбота със затворен цикъл - мана - издръжливост - мана, в резултат на което могат и да не спят между другото практически неограничено - липсата на сън натрупва т. умора, които много ефикасно могат да се изчистват.

Компенсацията на подобен бъг чрез усилване на войните ще превърне Аксиом в разновидност на първия екзолтет. Какво може да спре маг, който си върви с шест двойника и в мига, в който той и те се изредят с по един чук на бога - (няма нужда от Бърза мисъл и Певец - 8ТД са нищо за ускорен маг), маната им не на макс? Може да го спре Войн, който удря за 1ТД със всичките му засилки и развъртания, има опции при убиване да не му се зачита разхода на ТД, може да увеличава демиджа си, умножавайки го едновременон по ниво, виталност, някакво Су и прочие.... Общо взето, превръщането на война в полубог ще свърши работа. някак обаче силата му трябва да е обвързана с броя нива, откакто е станал войн. Иначе на 13 то ниво магът ще вземе и един войн и ще имаме полубожествен войн с магии и безкрайна мана.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пет авг 22, 2008 3:34 pm

Гигант или джужде, бързо развитие на около 5/6 ниво, твърда кожа на 12 и Берсерк на 20. Не ти трябва нито борба, нито ръкопашни, нито каквото и да било. Не ти трябва абсолютно нищо друго, никакви други умения, абсолютно нищо друго. При клоняща към безкрайност сила ударът с ръка също клони към безкраен атак-рейтинг, а демиджът премазва всичко. В началото другите може да те пазят, но веднъж започнеш ли да растеш като сила, просто ставаш незаменим - при 12 интелект и 500 сила (които могат да се натрупат към 20-25 вътреигрови ден, особено ако маг те лекува като се самобичуваш), заплахата ти е...128+3хЗар. Дори не е нужно да се биеш - ревът ти обръща армии в бягство и парализира древни магове с по 35-50 точки на Псу.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет авг 22, 2008 3:52 pm

Ами тук проблема пак е високото стартово ниво. Ако започвате от високо ниво значи персонажите са математически, един математически персонаж обаче неможе да оцелее срещу който и да е нормален персонаж докато не се изправят до математическото ниво*.
Колкото до това: тренирам бокс значи шанса да ме нападнат е по-малък, въобще не ми се ивжада вярно. По скоро примера е: тренирам бокс като ме нападнат мога да изненадам нападателя с десен прав.
Във УоУ гадовете не те нападат щом си високо ниво, за да не се дразни играча от това че трябва да направи 200 излишни цъкания докато минава от т. А до т. Б.

*Имам предвид че Математически Маг стъкмен за 6-то ниво, губи от нормално развиващ се порсонаж на първо, второ, трето, четвърто и пето ниво. В сисъл че няма начин да си доживее шестото ниво, ако директно не стартира от него.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет авг 22, 2008 3:54 pm

cherno_slance написа:Гигант или джужде, бързо развитие на около 5/6 ниво, твърда кожа на 12 и Берсерк на 20. Не ти трябва нито борба, нито ръкопашни, нито каквото и да било. Не ти трябва абсолютно нищо друго, никакви други умения, абсолютно нищо друго. При клоняща към безкрайност сила ударът с ръка също клони към безкраен атак-рейтинг, а демиджът премазва всичко. В началото другите може да те пазят, но веднъж започнеш ли да растеш като сила, просто ставаш незаменим - при 12 интелект и 500 сила (които могат да се натрупат към 20-25 вътреигрови ден, особено ако маг те лекува като се самобичуваш), заплахата ти е...128+3хЗар. Дори не е нужно да се биеш - ревът ти обръща армии в бягство и парализира древни магове с по 35-50 точки на Псу.
С правилото за ограничението на показателите до двойния размер, гиганта с твърда кожа и берсерк отпада като оптимално оръжие. Друг е въпроса че друид, твърда кожа и берсер е по добре от посочения от теб вариянт.

Слънце точно бъгът с берсерка и магическата сила бе причината за въвеждането на ограничението.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Sharky_Dog
Побеснял Пес
Мнения: 681
Регистриран на: чет юли 06, 2006 1:56 pm
Местоположение: Кучкарника в кв. Надежда
Контакти:

Мнение от Sharky_Dog » пет авг 22, 2008 4:05 pm

Това с 500-те Сила и 12 на другите показатели минава границите, както и герои по 300-ното ниво и т.н
Система като Аксиом започва сериозно да се бъгва след ниво 10-15. С това "Покачването на опита и нивото може да стане до безкрайност" и ограничението за статове и умения, което всъщност не е ограничение, тъй като всичко може да се вдигне и до 500, въпреки че ще струва много ТР.
За един герой 500 ниво, няма да му пука дали ще качи Войн от 1 до 40 за нивото си или ще качи друид от 400 до 410, тъй като на сесия може да качи и 5 нива.

За това харесвам игрите на средни нива. Примерно стартово ниво 3, а за край 5-6-7-8 до 10, когато сметките така са правени, че да има баланс. Във DnD например няма баланс при стартовите нива, където Hit Die на Wizzard е d6, а на Барбата е 12, изключвам и Const Бонуса (Визирам 3.5, за 4 не знам) Познайте дали първя Warrior на пътя няма да изпърди мизерния Wizzard..
Там обаче има едно 20-то максимално ниво, където е предела на системата.
В А16 няма такъв предел и за това се появяват такива изгъзици. Защото системата е правена да издържа на играта на нормални групи по веднъж, два пъти в седмица, в продължение на година, сложи ги две (Ох къде тоя късмет да имах и аз), а не на убер-фенчета, играещи по цял ден, всеки ден и вдигнали 300 ниво или повече. За това системата няма нужда от изменение, защото в Магландиум НЯМА, повтарям НЯМА небожество с ниво над 18-20. Най-одъртелите и преживели ветерани да имат максимум 20. И те ще са толкова стари, че вече нивото им няма да е от значение и биха умрели от задавяне с бобената чорбица.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет авг 22, 2008 5:17 pm

Шарки - не си съвсем прав ;) . Има едно нещо, наречено "Epic Level Handbook". Оттук насетне няма място за коментар, според мен, по отношение на "Тъмници и дракони".

Слънце, приемам, че те е срам и не искаш да изложиш проблема си пред разказвача, който те кара да се чувстваш малоценен. Добре, формулирай точно и ясно резултата, който искаш да се забрани. Аз лично не приемам да се сложи "левъл кап", нито максимум на живота и маната. За ограничението/забраната на подобни по ефект заклинания съм с една идея по-навит, но искам точна формулировка.

А между другото, би ли обяснил нещо, което ме беше срам да питам досега: как точно въпросните магове се справят с противници с много МЗ? Очевидно не кастват директно магии срещу тях - тогава навярно подсилват другарчетата или себе си? Е, да, ама тук идва новото правило за показателите, които не могат да надхвърлят 150% оригиналната си стойност - тогава какво се прави?

И друго, което ми стана още по-интересно - каза, че
Локациите представляваха магически кули, зони в които магиите стават по-трудно или никак...

Та при тези работни условия трябва да призная, че маговете на групата може би изпитваха леки затруднея. Но съвсем леки - по скоро неудобства...
Та как дори и невъзможността да се кастват магии не е спряла магьосниците?

И последно - от последните промени на правилата воинът-берсерк е в състояние на берсерк при >=50% ЖТ независимо от нивото. Това май оправя нещата?
シャマョツィ

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пет авг 22, 2008 5:30 pm

Абе новата версия на системата излезе ли вече, защото нещо не съм я засичал в книжарниците!? Явно там доста неща са нагласени по-прецизно.

Набъфтяване преди влизане в зоната... това беше преди споровете дали Ветровете на етера помпа от разхода за поддръжка и преди приемането на правилото, че Ветровете на етера не може да се ползва заедно с Обща мана и прочие. Между другото - в книгата наистина не е ясно например дали като кастнеш пет пъти забързване плащаш за всяко поотделно по 1т или общо 5 - и при левитация дали разхода за всеки отделен метър се комулира общо за хода или поотделно - това заради правилото, че от всяка магия чрез ветровете на етера взимаш поне една точка, дори разхода, делен на пет да дава под единица.... Изобщо правилата на магическата система се четат много внимателно, под микроскоп, в търсене на всяка възможна пукнатина.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пет авг 22, 2008 5:52 pm

Sharky_Dog написа:Това с 500-те Сила и 12 на другите показатели минава границите, както и герои по 300-ното ниво и т.н
Система като Аксиом започва сериозно да се бъгва след ниво 10-15. С това "Покачването на опита и нивото може да стане до безкрайност" и ограничението за статове и умения, което всъщност не е ограничение, тъй като всичко може да се вдигне и до 500, въпреки че ще струва много ТР.
За един герой 500 ниво, няма да му пука дали ще качи Войн от 1 до 40 за нивото си или ще качи друид от 400 до 410, тъй като на сесия може да качи и 5 нива.

За това харесвам игрите на средни нива. Примерно стартово ниво 3, а за край 5-6-7-8 до 10, когато сметките така са правени, че да има баланс. Във DnD например няма баланс при стартовите нива, където Hit Die на Wizzard е d6, а на Барбата е 12, изключвам и Const Бонуса (Визирам 3.5, за 4 не знам) Познайте дали първя Warrior на пътя няма да изпърди мизерния Wizzard..
Там обаче има едно 20-то максимално ниво, където е предела на системата.
В А16 няма такъв предел и за това се появяват такива изгъзици. Защото системата е правена да издържа на играта на нормални групи по веднъж, два пъти в седмица, в продължение на година, сложи ги две (Ох къде тоя късмет да имах и аз), а не на убер-фенчета, играещи по цял ден, всеки ден и вдигнали 300 ниво или повече. За това системата няма нужда от изменение, защото в Магландиум НЯМА, повтарям НЯМА небожество с ниво над 18-20. Най-одъртелите и преживели ветерани да имат максимум 20. И те ще са толкова стари, че вече нивото им няма да е от значение и биха умрели от задавяне с бобената чорбица.
20 не е максималното ниво в D&D3.5. Просто след това почват да се развиват в т.нар. Епични класове, които се вземат след 20-то ниво и са точно това, което означава името. И да съобщя-пролбемът с маговете е абсолютно същият, доколкото знам
Въобще, всяка система, която позволява магове, рано или късно се оказва в положението маговете да са сред най-полезните персонажи, било и само заради способността им да черпят инофрмация от свръхестествени източници. Изключение може би рпавят ефект-базираните системи, при които не се плаща за умението, а за ефектите от него и маг на 12 ще нанася същата щета като Войн на 12. Лично аз обаче ги смятам за нежелателни по ред причини. Аксиом определено е сред системите, базирани на умение, а не на ефекти!

А аз да задам един въпрос...какво имате против бойците-магове? И каква е разлиакта между боец-маг, който скача на 20 метра с Телекинеза, и боец, който скача с ЧИ на 20 метра? Или образът, който прави 10 контраатаки поради магическите си способности, и онзи, който прави атаки за по 1 ТД (макар че минимлните ТД за атака са 3)? Ако искам да създам посочените от Слънцето Чи-майстори, в Аксиом бих използвал точно боец-маг. При това има значение преди колко време си станал Маг, защото Магьосник ти оси ТМ само, когато го имаш при вдигане на ниво.
П.П.: Относно твърдението, че мага е ММУ(Машина за масово убиване) и е непобедим. Ако някой иска да го опровергая, само да каже.
Аз искам-турнирен дуел през форума ли предлагаш? Смятам да използвам един магически билд на Кид 8) !
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет авг 22, 2008 9:50 pm

cherno_slance написа:Абе новата версия на системата излезе ли вече, защото нещо не съм я засичал в книжарниците!? Явно там доста неща са нагласени по-прецизно.
За какво са ти книжарници, като имаш сайта ;) ? Който, между впрочем, не е с кой знае колко много информация и човек лесно може да го разгледа от край до край. На това нещо май все още го няма правилото, което изглежда се наложи, особено покрай друидите, че с колкото и магии да се бъвнеш, колкото и отвари да изпикаеш, с колкото и допинг да се назобиш, показател не може да се вдигне с повече от половината от оригиналната си стойност. Това беше прието някъде тук, на форума (и то от сравнително скоро) и ако го намеря ще дам линк в същия пост.

Иначе, Асене, прав си, но винаги остава лекото чувство, че не ползваш "Чи умения", а си някакъв странен спел-кастър с оръжие в ръце. Но от друга страна, наистина, както пишеше в PHP DnD 3, че играчите могат да възприемат скиловете по техен си начин (беше даден пример как роуг нарича умението си за тихо придвижване "падащо листо" или нещо такова), то и магиите могат да бъдат възприемани от играча по негов си начин - Левитацията да бъде "Чи скок" или "Бой стил "Тигър и дракон" и т.н.
シャマョツィ

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пет авг 22, 2008 10:30 pm

Занм, прионципно и на мен ми беше проблем.
После си представих още една алтернативна магическа система, при което можеш да използвеаш едното за комбинация с другото за максимален ефект, понеже това винаги е възможно дори при забрана за директно натрупване-просто специализираш лечебни магии и нападателни чи-умения, например, които формално не се натрупват, но понеже ползват и ралзични ресурси, всъщност се. И прецених, че всъщност не искам такова нещо :lol: !
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » съб авг 23, 2008 11:47 am

Аз не говоря за дуел 1в1. Аз ти казвам във военна обстановка, най-лесно е да се промъкне убиец с Бързия Джо и 1 по 1 да елиминира маговете.
Ако на една полянка се срещне маг(около 10 ниво) и какъвто и да е друг герой, магът печели. :?
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » съб авг 23, 2008 12:59 pm

Магът печели 1:1, срещу група, срещу летящи същества, може да види убиеца с топлинно или духовно зрение, самия той може да стане невидим и безшумен ( просто като левитира) и още и още и още, като разхода за всичко това може да си го възстановява в текущо време.

Нужни са съвсем прости правила:
1. Не може с билки, магии, алхимически отвари, друидски магии и по какъвто и да е друг начин, да възстановиш на ден повече от общо Хх3 ТМ, където Х е нормалното възстановяване на ТМ - от Интелект и СУ Възстановяване на мана.
2. Опцията да превръщаш т. Издр в ТМ може да се използва еднократно на денонощие (защото обикновенно човек спи или си почива, за да възстанови разхода на издръжливост), като така се затварят комботата на заклинания с затворен цикъл - мана - издръжливост - мана.
3. Бъфовете и дебъфовете могат да свалят/покачват показател и с повече от 3/2 но важи правилото за изключителността - действа само най-ефективната магия/молитва/отвара/билка. Бъфваща магия/молитва/билка не може самата тя да бъде бъфвана, защото това дава мултиплициращ краен ефект. Това важи за стакването на Ефективност с Тройно или Нищо, Двоен удар с нещо друго и т.н. Забранена е идеята, а от там - и всеки опит да се постигне това по какъвто и да е привидно законен, допустим от правилата начин.
4. В дадено комбо от заклинания дадена бъфваща магия може да участва само един път. Маг с ефективност, който прави Чук на бога с тройно или нищо върху мишена, на която преди това е направен двоен удар - бъгаво е, но се търпи, но примерно не може да има комбо, което включва следното:
Маг с ефективност, който прави Чук на бога с тройно или нищо върху мишена, на която преди това е направен двоен удар, стакнат с тройно или нищо.
Във втория случай не само че имаме бъфване на бъфваща магия, но и двапъти използване на един и същи вид енергия/заклинание.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Заключена