Въпроси и Отговори
Модератори: hameleona, Модератори
От една страна наистина е така, но от друга....
Как мислиш се е появил най-първия ковач?Срещнал се е с още по-най-първия ли?Ами не.Решил е да се научи и с времето и с упражнения се е научил.Та и тук така, и в живота така-искаш да научиш някакво ново умение, и ако няма кой да те научи, сядаш, почваш да се упражняваш и накрая-я ами станал си майстор ковач....
Как мислиш се е появил най-първия ковач?Срещнал се е с още по-най-първия ли?Ами не.Решил е да се научи и с времето и с упражнения се е научил.Та и тук така, и в живота така-искаш да научиш някакво ново умение, и ако няма кой да те научи, сядаш, почваш да се упражняваш и накрая-я ами станал си майстор ковач....
Mortis, goddess of the Underworld, wants your soul!
The dark side of The Force is a pathway to many abilities, some considered to be unnatural.
The dark side of The Force is a pathway to many abilities, some considered to be unnatural.
Не сравнявайте игрите с живота. Иначе ще разберете, че ви става все по-трудно да играете!
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Всъщност аз имах предвид Лоустеф, а не теб. ти разсъждаваш по-игрово правилно от него в случая. идеята е, че "научаване на нещо си" в игрите е абстракция. Знаете ли колко е необходимо за научаване на занаята ковач? А колко за достигане на истинско майсторство? Години. Не съм сигурен, че някой иска да разиграва тези години от живота на героя само защото така било в реалността. В реалността аз всеки ден хода по голяма нужда сутрин в кенефа и поне още 5-6 пъти по малка до края на вечерта... Нямам спомен в много от нашите игри да сме вземали това предвид. Героите често изпиват в кръчмата 5-6 бири и след това се впускат в кръчмарски бой (а никой не се сеща за яко напънатите им пикочни мехури и че това наистина яко пречи на пъргави и разтърсващи движения...). Както забелязвате, аз знам не по-малко от вас за дребните неща от реалния живот, но те не са важни в една игра. В играта е важно забавлението. Вие искате героите ви да владеят определени умения, да скачат по-далеч, да убиват злите с по един удар с юмрук, да се възстановяват от нараняванията си с помощтта на сън и почивка и малко магия и т.н. Това не е възможно в реалния живот (не го правете в къщи), но товавъобще не е важно за играта.
Ако в играта Монополи се нуждаехме от 6 месеца (да ги представим с 6 игрални хода в играта), за да построим първия си хотел, считам, че тази игра щеше да е далеч от сегашната си слава. О да, тя е много нереална, но такива са игрите.
Търсете само нужната минимална и забавна прилика с реалността. Реалността е важна, когато героите искат да скочат от 100 метрова кула, защото това е вид ограничение, което ги насочва - те ще се пребият ако го направят - следователно трябва да търсят друго решение. Но ако скочат от 8 метра (според правилата на Аксиом16) имат много големи шансове само леко да се наранят. В реалността ви гарантирам, че ако не сте шпарашутист или от онези Ямакашита, със сигурност ще успеете да си счупуте крака. Но това, за което говорим са ГЕРОИ - те могат повече неща от нас.
За по-пълно разбиране на тези, които искат "реализъм" ще поясня, Абстракцията с научаването на СУ е следната: Героят учи дадено умение (сам или споделяйки опит с различни учители) през цялото свободно време, което има до вдигане на ниво. В момента в който той вдига ниво, очевидно е дошло времето, когато количествените натрупвания са довели до качествени изменения Воала - той вече е понаучил нещичко.
И накрая, ако някой желае да въведе в своите сесии "по-реалистични" правила и ограничения за научаване на дадено СУ и да превърне това в един вид приключение - ОК, нека да опита. Ако това е желанието на играчите му, нека. Ние сме споменали една такава възможност - ползването на възрастта като ограничеител за нивото.
Ако в играта Монополи се нуждаехме от 6 месеца (да ги представим с 6 игрални хода в играта), за да построим първия си хотел, считам, че тази игра щеше да е далеч от сегашната си слава. О да, тя е много нереална, но такива са игрите.
Търсете само нужната минимална и забавна прилика с реалността. Реалността е важна, когато героите искат да скочат от 100 метрова кула, защото това е вид ограничение, което ги насочва - те ще се пребият ако го направят - следователно трябва да търсят друго решение. Но ако скочат от 8 метра (според правилата на Аксиом16) имат много големи шансове само леко да се наранят. В реалността ви гарантирам, че ако не сте шпарашутист или от онези Ямакашита, със сигурност ще успеете да си счупуте крака. Но това, за което говорим са ГЕРОИ - те могат повече неща от нас.
За по-пълно разбиране на тези, които искат "реализъм" ще поясня, Абстракцията с научаването на СУ е следната: Героят учи дадено умение (сам или споделяйки опит с различни учители) през цялото свободно време, което има до вдигане на ниво. В момента в който той вдига ниво, очевидно е дошло времето, когато количествените натрупвания са довели до качествени изменения Воала - той вече е понаучил нещичко.
И накрая, ако някой желае да въведе в своите сесии "по-реалистични" правила и ограничения за научаване на дадено СУ и да превърне това в един вид приключение - ОК, нека да опита. Ако това е желанието на играчите му, нека. Ние сме споменали една такава възможност - ползването на възрастта като ограничеител за нивото.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Това съм го мислил като вариант и съм предлагал мисля - да трябва задължително някой да те въведе, поне на 1 точка. Но Бат'Гойко вече каза защо не е прието.lowstef написа:Това между другото ми изглежда малко недоизпипано. Само защото съм стигнал изискванията мога да стана Ковач, така ли? Без изобщо да съм срещал ковач преди, без да съм хващал чук и т.н. Само защото имам нужните точки и желание. Поне за нулевото ниво трябва да има и още нещо - друг от групата да има същото СУ или да го науча в някой град от някой майстор или нещо от този сорт. Не че се заяждам!BatGojko написа:Новите умения се учат пру достигане на ново ниво или при среща с учители - ти си Разказвачът, ти решаваш.
За отровата - намазана върху оръжие тя би следвало да има трайност изразена в брой удари и времетраене - напреимер до 10 удара и не по-трайна от 2 дена.
П.С. Последното изречение е защото напоследък не ми схващат градивната критика като такава.
- Асен
- Гад със стил
- Мнения: 1948
- Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Не, не е така-игрово. Максимумът е (Ниво+Интелект)/3! И още едно допълнително, ако героят е човек-според мен, най-важното специално умение на хората е именно товаZir'Aah написа:Значи като достигна по-високо ниво, имам право да си избера някакво ново СУ, стига общият брой да не надхвърля НИ+ИН/2, така ли?
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
Да бе, верно че така беше формулата....
Сетих се още едно въпросче.
Според книгата, на изобретателя, за да сглоби някакво изобретение, му трябват схема и части.Обаче никъде не намерих списък с тези части или схема.Та въпроса ми е-ако някой поиска да сглоби някакво изобретение как да разбере какви части ще му трябват?
П.П. Докато писах това ми изплува следната картинка-влиза изобретателя в магазина "Всичко за всеки" и тъкмо когато се кани да попита:"Да ви се намират еди-какви си части, че искам да сглобя гръмострел", погледа му попада на една продълговата кутия на най-горния рафт, с надпис "Направи си сам:Гръмострел" с прилежно подредени в нея въпросните части ..........
Сетих се още едно въпросче.
Според книгата, на изобретателя, за да сглоби някакво изобретение, му трябват схема и части.Обаче никъде не намерих списък с тези части или схема.Та въпроса ми е-ако някой поиска да сглоби някакво изобретение как да разбере какви части ще му трябват?
П.П. Докато писах това ми изплува следната картинка-влиза изобретателя в магазина "Всичко за всеки" и тъкмо когато се кани да попита:"Да ви се намират еди-какви си части, че искам да сглобя гръмострел", погледа му попада на една продълговата кутия на най-горния рафт, с надпис "Направи си сам:Гръмострел" с прилежно подредени в нея въпросните части ..........
Mortis, goddess of the Underworld, wants your soul!
The dark side of The Force is a pathway to many abilities, some considered to be unnatural.
The dark side of The Force is a pathway to many abilities, some considered to be unnatural.
И аз искам да питам нещо.На стр.36(в сивото каре)пише:
При атака съставена от повече от един показател формулата е: АТ=X+(У/2)+(А/3)+(В/4) и т.н.
Но при описаните врагове и животни (или по-точно при животните) атаките с три показателя не са изчислени по тази формула.Примерно атаката на вълка е 25 със захапка(ПР;СИ;Л).А трябва да бъде
13+(13/2)+(12/4)=22
При атака съставена от повече от един показател формулата е: АТ=X+(У/2)+(А/3)+(В/4) и т.н.
Но при описаните врагове и животни (или по-точно при животните) атаките с три показателя не са изчислени по тази формула.Примерно атаката на вълка е 25 със захапка(ПР;СИ;Л).А трябва да бъде
13+(13/2)+(12/4)=22
Не би ли трябвало да е 13 + 13/2 + 12/3 = 13 + 6 + 4 = 23 ??? Ако пише 25 то останалите 2 са от 4-тото му ниво, а иначе третия показател се длеи на 3, а не на 2.smeshko написа:И аз искам да питам нещо.На стр.36(в сивото каре)пише:
При атака съставена от повече от един показател формулата е: АТ=X+(У/2)+(А/3)+(В/4) и т.н.
Но при описаните врагове и животни (или по-точно при животните) атаките с три показателя не са изчислени по тази формула.Примерно атаката на вълка е 25 със захапка(ПР;СИ;Л).А трябва да бъде
13+(13/2)+(12/4)=22
За изобретателя и частите сме оставили свобода за изява на Разказвачите. Надяваме се постепенно да се появят рецепти, схеми и части. Не разполагахме нито с нужното време, нито с място за описание на подробен списък. Така че чувствайте се свободни да предоставите комплекта "Направи си сам..." или да изпратите героите да търсят въпросните части. повечто неща не могат да се намерят в готово състояние, а трябва д асе поръчат на ковач/занаятчия.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Беше списание! Не съм сигурен, че имаме архив на всички броеве, иначе по някое време може да ги сглобим на PDF и да ги пуснем. За Животните, третия показател би следвало да се дели на 3, но сме добавяли и половината от нивото им - това си е постоянен бонус към атаката на всички създания (все пак говоря на изуст в момента, но така би следвало да е).
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- Hazalad
- Работник
- Мнения: 109
- Регистриран на: пет фев 13, 2004 4:39 pm
- Местоположение: Някакво
- Контакти:
Искам да питам нещо относно правенето на герой. Има ли въобще предвидени случаи, в които се започва с по-висок от нулевият левел що се отнася до парите - в Д&Д примерно на герои, започващи от 6-и левел им се полагаха 13 000 жълтици, с които да си закупят нужната екипировка. Колкото е по-висок левела, толкова повече са парите и съответно героят по някое време придобива героични измерения не само заради уменията, но и главно заради хубавите оръжия, брони и предмети.
В Аксиом увеличават ли се парите при започване от по-висок левел и по какъв начин става това (щото ми е трудно да си представя магьосник 10-и левел примерно само с няколко сребърника, който дори не може да си позволи по-свестен жезъл или роба)?
В Аксиом увеличават ли се парите при започване от по-висок левел и по какъв начин става това (щото ми е трудно да си представя магьосник 10-и левел примерно само с няколко сребърника, който дори не може да си позволи по-свестен жезъл или роба)?
I`m kid at heart, you see? When you tell me to stop, it just makes me run faster!
- blade master
- Войн
- Мнения: 158
- Регистриран на: ср яну 12, 2005 9:28 pm
- Местоположение: София
- Контакти:
смятам че тъй като в книгата не видях никъде правило за това използвай формулата за базовите пари=X
СРЕБЪРНИЦИ=X+((ниво/2)зара)/2 така герой от шесто ниво ще разполага с 3зара/2 или в моя случай (5.2.3)=5 сребърника + базовите (3.2.3)= 8+5 или е равно на 13 сребърника (числата бяха метнати реално)
СРЕБЪРНИЦИ=X+((ниво/2)зара)/2 така герой от шесто ниво ще разполага с 3зара/2 или в моя случай (5.2.3)=5 сребърника + базовите (3.2.3)= 8+5 или е равно на 13 сребърника (числата бяха метнати реално)
Извинявам се за ужасяващия правопис...
- blade master
- Войн
- Мнения: 158
- Регистриран на: ср яну 12, 2005 9:28 pm
- Местоположение: София
- Контакти:
еми в такъв случай можеш да не делиш нивото в-у 2 и така формулата ти ше изглежда ето така X+(ниво з.)/2 или 3з + (6з/2) с героя от 6-то ниво следователно при базови 13 (6,4,3) + (6,5,5,1,3,1)/2
това целото ще е равно на 13+10=23 сребърника с които съм сигурен че може да се купи що годе добра екипировка
това целото ще е равно на 13+10=23 сребърника с които съм сигурен че може да се купи що годе добра екипировка
Извинявам се за ужасяващия правопис...
По принцип Разказвачът има последната дума, но спокойно можете да си добавите (НИ/2) залтни, към началната сума, ако желаете да тръгнете с наистина добра екипировка. В А16 силата на героя е в самия него, а не в предметите му и именно затова няма специално правило за даване на пари на по-високи нива. В Д&Д предметите са много важни и ако не отговарят на нивото на героя, това би могло да означава огромна разлика. При нас не считам, че е толкова опасно да нямате магически предмети (ако сте забелязали дори няма списък на такива в книгата).
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Я, даже имало правило Пък аз съм забравил (срам)!
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
мдам, чел съм Толкин, както и нелепото му (доколкото видях вече) продължение "Магландиум"... ех, то бива, бива за неопитните играчи де, но... тая системка дето колкото повече я чета, толкова повече се обърквам (може би от формулите ((Х-1)*(Х-1)*100)<sup>4</sup> или от факта, че математиката не я вдявам съвсем)... та думата ми беше за уж играта за новаци - бе да бяхте вложили малко оригиналност, поне нещо, което да не сме виждали в РИ... джуджетата са едно към Толкиновите, в което няма нищо лошо, освен може би на места осмиването им, което адски ме дразни, и готините им имена. Но айде, стига лично мнение, че току-виж са ме баннали от форума.
Edit: ах, HTML...
Edit: ах, HTML...
Ето ви въпрос. От скоро съм разказвач. Един от играчите ми си накупи алпинистки принадлежности и понеже е елф (следователно е много лек) не претоварва въжето. Следователно (според него) няма никакъв шанс да падне. Аз самия не съм сигурен затова питам:
Лъже ли нагло или наистина е така?
Освен това имам и друг въпрос. С друг от моите играчи се за мислихме за алхимията. Ясно е, че някой елементи, като живака(написано е) и сярата(не е написано но не е ли логично?), не могат да се пипат с голи ръце. Затова измислихме комплект Алхимични инструменти, но не сме сигурни какво улеснение да дават те. Питам какво улеснение не би довело до твърде голям дисбаланс и как да боравим с живака ако не може да си пипа с ръце. С крака ли да го събираме или как?
Лъже ли нагло или наистина е така?
Освен това имам и друг въпрос. С друг от моите играчи се за мислихме за алхимията. Ясно е, че някой елементи, като живака(написано е) и сярата(не е написано но не е ли логично?), не могат да се пипат с голи ръце. Затова измислихме комплект Алхимични инструменти, но не сме сигурни какво улеснение да дават те. Питам какво улеснение не би довело до твърде голям дисбаланс и как да боравим с живака ако не може да си пипа с ръце. С крака ли да го събираме или как?
- blade master
- Войн
- Мнения: 158
- Регистриран на: ср яну 12, 2005 9:28 pm
- Местоположение: София
- Контакти:
имаш умение "КАТЕРЕНЕ" алпинистките комплекти добавят към умението-КАТЕРЕНЕ в размер който определя разказвача. Правиш стандартна проверка по УФУД 3з+катерене=16+усложнениеЕто ви въпрос. От скоро съм разказвач. Един от играчите ми си накупи алпинистки принадлежности и понеже е елф (следователно е много лек) не претоварва въжето. Следователно (според него) няма никакъв шанс да падне. Аз самия не съм сигурен затова питам
идеята ти е оригинална ама дай цени тегло и.т.н.......Освен това имам и друг въпрос. С друг от моите играчи се за мислихме за алхимията. Ясно е, че някой елементи, като живака(написано е) и сярата(не е написано но не е ли логично?), не могат да се пипат с голи ръце. Затова измислихме комплект Алхимични инструменти, но не сме сигурни какво улеснение да дават те. Питам какво улеснение не би довело до твърде голям дисбаланс и как да боравим с живака ако не може да си пипа с ръце. С крака ли да го събираме или как?
Извинявам се за ужасяващия правопис...
- Асен
- Гад със стил
- Мнения: 1948
- Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
- Местоположение: София
- Контакти:
С живака се работи с лъжици, пинсети, щипки и прочие, и със стъклена маска на лицето, защото изпаренията му са отровни, а той се изпарява при стайна температура...когато не гоползвате, го носите в запушено шишенце!
От тази гледна точка, не бих дал никакво улеснение за използване на инструменти. Те имат за основна цел да те предпазват от наранявания. Е, алхимични машинки може да помагат при смесването, но искат Изобретател, за да се създадат, и после дават улеснение от 2 до 6 при УФУД (повечто все пка зависят от твоята навременна реакция ).
Поздрави за въпроса, време беше:).
От тази гледна точка, не бих дал никакво улеснение за използване на инструменти. Те имат за основна цел да те предпазват от наранявания. Е, алхимични машинки може да помагат при смесването, но искат Изобретател, за да се създадат, и после дават улеснение от 2 до 6 при УФУД (повечто все пка зависят от твоята навременна реакция ).
Поздрави за въпроса, време беше:).
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife