Въпроси и Отговори

Заповядайте в официалния форум на "Аксиом 16" или "Приключение с Меч и Магия". Това е втората българска ролева игра, излязла на пазара в средата на декември 2004 г. Тук можете да задавате своите въпроси за правилата или за светът (Магландия), да пишете своите коментари или да давате вашите предложения.

Модератори: hameleona, Модератори

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » съб ное 05, 2005 8:02 pm

Лично аз бих намалил наказанието на половина. Все пак много по-лесно е да се биеш с две ръце, дори да не си го тренирал изрично, от колкото с две оръжия. Ръцете са съставна част от тялото ти и е нормално да ги контролираш по-умело.
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Потребителски аватар
Cocaine
Гвардеец
Мнения: 694
Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Cocaine » съб ное 05, 2005 8:55 pm

Идеята ми беше да се бия само с една ръка, а по-слабата да използвам предимно за да се защитавам и ако се налага да държа някой предмет в нея (например колбичка или да хвърлям прах в очите на врага). Но предвид наказанията, май ще е по-добре да парирам с оръжие.

Сетих се обаче нещо друго - какво ще е наказанието за невъоръжена атака с по-слабата ръка, ако героят се бие с юмрюци? Защото в бокса левият прав е най-коварният удар - обикновено заварва противника неподготвен.
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон ное 07, 2005 4:07 pm

Ако ударите се редуват, ударите с ръка са без наказание, независимо дали са с лява или дясна. Наказанието е за едновременно ползване на двете ръце в атаката или ако се наложи да се бие само с по-слабата си ръка (мисля, че имаше записано стандартно наказание за десняк, който му се налага да се бие с лява рка), но това е само при ползване на оръжия - в ръкопашния бой се приема, че двете ръце са ви равнопоставени.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон ное 14, 2005 12:45 pm

Ворак попита дали броните защитават от магически щети, но тъй като се получиха много предложения и кментари отделих темата в самостоятелна, а тук ще пусна само официалната версия според правилата.
Броните не пазят от магически щети. Базовата защита на героите също не е от значение, а това опредля и дали атаката попада в бронята или не. И след като няма как при магическа атака да се определи попада ли в бронята или не, то броните не пазят от щети от заклинания. Магическите щети нанасяни с омагьосани оръция са си друга работа, те могат да бъдат спрени от бронята, освен ако изрично не е споменато противното.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » вт ное 15, 2005 6:15 am

Как точно е ситуацията с умирането. Като падне на отрицателни ЖТ героя вече е умиращ, но какво означава това - припаднал ли е, или какво? Продължава ли да губи ЖТ бавно докато, умре ако никой не се погрижи за него?

ПП Това е официален въпрос към батГойко. Важно е, за да го съобразя с разработката си по Лечителя, която става все по-голяма.

ППП Ако няма нищо официално моето предложение е:
Веднъж паднал под нулата, персонажът изпада в безсъзнание (или еквивалентно състояние на безпомощност) и продължава да губи по 1 ЖТ на минута докато не падне до -16 (или повече, ако има Жажда за живот). След като стигне -16 минават още 2 (може би трябва да са повече :think: ) минути, след което персонажът умира. Ако щетите го докарат под -16 той си умира директно. Всяка трайно действаща щета (отрова, някои магии) продължава да действа и ако го свали под -16 то героя пак умира моментално. Докато е все още жив, героят може да бъде по един или друг начин "закаран" над нулата, което вече се счита "стабилно" състояние и не губи ЖТ, освен ако няма все още действаща отрова, която пак може да го свали под 0, при което той пак започва да губи по една Жизнена Точка на минута.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт ное 15, 2005 1:56 pm

Мнението ти съвпада с официалната версия. Точно така е - ти дори си го описал по-добре от официалната версия, която определено не е описана толкова подробно - беше писано, че под 0 героят припада, а след това постепено губи ЖТ, но мисля, че съм забравил да определя интервал - в бета теста беше на всеки 30 секунди, но предложението за минута е по-добро.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » вт ное 15, 2005 2:37 pm

Ами в такъв случай аз съм практически готов с Познание/Способност "Първа помощ". Само дето файла със записките остана на работата. Нищо де, утре сутринта като ида ще го пусна тук за обсъждане и доизглаждане, а после идва ред и на СУ Лечител версия трета (и надявам се - последна)
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
Ro#|#
Войн
Мнения: 150
Регистриран на: чет май 05, 2005 6:41 pm

Мнение от Ro#|# » вт ное 15, 2005 7:35 pm

А какво се случва, ако в една група има двама лидери? Бонусите им към ПсУ на останалите играчи събират ли се?
Nonsense! There is no shame in defeat as long as the spirit is unconquered!
My weapon is yours to command!

Потребителски аватар
ILLIDAN
Гвардеец
Мнения: 526
Регистриран на: нед ное 13, 2005 4:00 pm

Мнение от ILLIDAN » вт ное 15, 2005 7:52 pm

Бонусите от повече от един лидер се наслагват директно (като си влияят взаимно) Така всеки лидер ще добавя целия бонус според степента си

Това го преписах от книгата. Дано отговаря на въпроса ти.

Потребителски аватар
Ro#|#
Войн
Мнения: 150
Регистриран на: чет май 05, 2005 6:41 pm

Мнение от Ro#|# » вт ное 15, 2005 8:04 pm

Мерси, ILLIDAN, това и аз го видях, но не бях сигурен дали не важи само за бойния вик, понеже предишните 3 тирета обясняваха точно "вокалното влияние" на лидера.
Nonsense! There is no shame in defeat as long as the spirit is unconquered!
My weapon is yours to command!

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт ное 15, 2005 10:56 pm

Мда... дори аз обсъждах с Мистрал, вариант на група от 9 героя, всеки от които е лидер... Естествено на по 12... значи - +18 шанс за успех, БЗ и каквото още беше там... Уау! Нищо чудно, че варварите са страшни!

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » пон ное 21, 2005 9:55 am

Какъв е уфуд-ът за промъкващ се невидим герой, т.е. този, дето трябва да го засече разчита само на слуха си?
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
Demonheart
Работник
Мнения: 99
Регистриран на: чет яну 03, 2002 2:29 pm
Местоположение: Деветият кръг
Контакти:

Мнение от Demonheart » вт ное 22, 2005 8:47 pm

Извинявам се, че се намесвам в нищото, но мога да отговоря на последните въпроси на Дзвера (вижте предишната страница).
Значи, карта на Титания все още няма. Първо, говорим за цяла ПЛАНЕТА, което означава, че за да има карта на Титания, трябва да са измислени всички (или поне най-големите) континенти по нея, което си е мноооого работа. По-лесно би било направя карта от времето преди Войната (когато континентите са били само 3 сууупер-огромни), но и това ще отнеме твърде много време.
В настоящето време на играта (1482 г. след Войната) трите големи континента за разпарчетени на неизброими малки части (такива като Магландиум). Всяка от тях би могло да има оцелели разумни обитатели, което означава още много истории и описания.
:idea: Може би когато съм сигурен, че всички континенти по Титания са описани, направо ще измайсторя глобус, както ми подсказва една приятелка от Отвъдното :lol: :lol:
Evil satanic spirits feast upon my soul.
In black tower, dark wizards keep an ancient scroll,
which will summon pretty siren. She'll be dancing on my grave...
Thus, though all the mortal's prayers, I shall rise to live again!

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт ное 22, 2005 9:02 pm

УФУД за Промъкването докато си невидим си е като промъкване в гръб:
Про + 3 зара > 16 + Бди
Без усложнения, разбира се. Друг е въпроса как се решава,ч е ако чуе нещо, опонентърт ще се "досети", че има невидим противник. Това е по решение на Разказвача, като ако разчита на шанс и желае да вземе решението с УФУД аз препоръчвам: (ИН/2) + 3 зара > 16, за да успее да се усъмни, че е чул невидимо създание, а не просто се е излъгъл. При всяко следващо чуване, може да се повишава шанса с +1, на опонента да се осети. (ИН е интелекта на слушащия, разбира се)
Последна промяна от BatGojko на ср ное 23, 2005 2:04 pm, променено общо 1 път.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » ср ное 23, 2005 1:48 pm

Какво е точно деиствието на "Троино или нисщо"? Имам чувството, че тази магия не е много добре обяснена :lol: .

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » ср ное 23, 2005 2:08 pm

Ами точно това, което си казва - или повишава ефекта на заклинанието тройно, или не прави нищо. Така например ако героят каже заклинаие Забързване, което би дало +3 скорост на целта си, и след това прибави към него Тройно или нищо, то или ще получи заклинание за +9 скорост или просто ще е изхабил времето и маната си за нищо. И двете заклинания се произнасят и маната им се използва, независимо дали Тройно или нищо ще влезе в сила, едва след произнасянето му, първото заклинание може да влезе в ефект (нулев или троен).
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » ср ное 23, 2005 9:06 pm

BatGojko написа:УФУД за Промъкването докато си невидим си е като промъкване в гръб:
Про + 3 зара > 16 + Бди


Мисля, че тук трябва да има минус за този, който прави проверката (или + за невидимото промъклващо се създание). Защо?! Защото Бдителноста се обосновава на няколко фактора (прецизноста всъщност), а именно на: 1-зрение, 2-слух, 3-обоняние, 4-допир/сенсетивност. При отсъствие на една от сетивностите на героя (в случая зрение) е нормално (мисля аз) да се намали числото прецизност. Лично аз като разказвач бих намалил прецизноста с 1/5 (все пак ние имаме 5 възприятия). Така, ако създанието има ПР=10, ще го намаля на 8. Ако ПР=15, ще го намаля на 12. Ако ПР=16 ще я намаля на 14.8 и закръглено на някъде си. Това разбира се, ако ми се занимава. В противен случай просто ще сложа 1-2 бонус за невидимия.

П.С. Понеже знам Ворак какво има предвид и за това ще позволя да му обърна внимание на няколко фактора:
- Крещящ и пищящ (зашеметен!) земен дракон, на който му биват избождани очите със стрели.
- Дракона разрушава стени разни и вдига шум и прахоляк.
- Тичащ каратист, който атакува (евентуално причинява шумове, може би и викове в някой случаи).
- Пъфтящи и крещящи Гамбудури (ако има такива в стаята разбира се).

За другите неща няма да споменавам, мисля, че това е достатъчно... Но решението си е твое, Ворак.
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » пет ное 25, 2005 4:35 pm

Аз пак за тройното да попитам. Първо - туй "Двойно или нищо" си е "включено в цената" или трябва да се заделят отделно ТД и манна и за него? Мята се само веднъж за успех на тройно или нищо или два пъти. И псоледно - имам някакви спомени, че имаше мятане на монета или зар ч/н два последователни пъти, за да се определи ефекта. Има ли нещо такова?
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пет ное 25, 2005 6:14 pm

А, да и тройно или двойно?

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет ное 25, 2005 7:46 pm

А някой би ли дал повече информация за брачните съюзи в Магландиум? Особено за елфите-разрешени ли са бракове м/у елфи от различни родове, м/у тъмни и светли елфи? Ако са, то децата от кой род ще са? До колкото разбрах, половете са равноправни!

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » пет ное 25, 2005 9:18 pm

"Тройно или нищо" е магия, която се прави непосредствено след друга магия. Пример:

за 4ТД правиш магическа стрела и харчиш мана. Преди да си я освободил произнасяш за още 8ТД "Тройно или нищо", като харчиш ТД и мана отново и хвърляш зар. Ако е четно (примерно) ефекта е нищо, а ако е нечетно ефекта е троен.

елфа си е елф, с кой/я ще иска да се жени си е негова (и на разказвача) работа, също както и от кой род ще е.
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пет ное 25, 2005 10:40 pm

А... ами такова, тройно или нищо има ли шанс да се провали?

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » съб ное 26, 2005 1:11 am

Kid написа:"Тройно или нищо" е магия, която се прави непосредствено след друга магия. Пример:

за 4ТД правиш магическа стрела и харчиш мана. Преди да си я освободил произнасяш за още 8ТД "Тройно или нищо", като харчиш ТД и мана отново и хвърляш зар. Ако е четно (примерно) ефекта е нищо, а ако е нечетно ефекта е троен.


hameleona написа:А... ами такова, тройно или нищо има ли шанс да се провали?


Хам не е разбрал. Псо-страшното е, че аз не съм разбрал. Това мятане на зар ч/н го споменах, но него не го пише в описаниеот на магията
После: в описаниеот й пише че първо става двойно или нищо. Занчи зар се хвърял два пъти и само ако и двата пъти е четно, магията успява. Прав ли съм?
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » съб ное 26, 2005 2:08 am

Когато се използва едно оръжие за 2 ръце с 1 (Алебарда, Дв. меч, Дв. Брадва и тн.) колко е максималната БЩ, която може да се нанесе?! Помня, ще имаше една врътка по въпроса...

на стр. 34 е обяснено колко е БЩ при използване на двуръчно оръжие с две ръце. А ако се използва с 1 ръка мисля, че имаше наказание някакво но не го намирам...

Отговор от БатГойко: Макс. Базова Щета за атака с една ръка е +2 за зар щета, а за две ръце е +3 за зар щета. Ако оръжието нанася 3 зара следователно макс БЩ е +6 за с една ръка и +9 за с две.
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » съб ное 26, 2005 4:54 pm

Според описанието, ако стане магията - става и ефекта...

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » съб ное 26, 2005 5:30 pm

А ако някой иска да контрира магията, която е била утроена, то какво и как трябва да се контрира? Утроената магия за една ли се счита или за две - "оригинала" + удвояване?

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » нед ное 27, 2005 12:46 pm

Утроената си се счита за една магия!
И да я удесетроиш пак си е една ;)

Мене друго ме интересува, мож ли певеца да се "концентрира" преди за запее?
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

KOLOBAR
Работник
Мнения: 91
Регистриран на: пон окт 17, 2005 12:31 pm
Местоположение: БЪЛГАРИЯ

Мнение от KOLOBAR » вт ное 29, 2005 6:27 pm

Въпросите дето искам да питам може вече да са зададени/домързя ме да чета подробно 22 стр та ако е
така извинявам се/
1-При описанията на познанията КАТЕРЕНЕ :D ЕЗДА И ПЛУВАНЕ пише че вземат за база съответните
общи умения нои че самите умения се увеличават с 1 за всеки 2 точки от познанието .Та при изчисле-
ния познанията ли се взимат предвид или общите умения?
2-При описанието ло вовкостта пише че е основен показател при катерене ,а малко по-горе пише също-
то за сила :evil: По нататък катерене=СИ/2 ЛОвкоста играели някаква роля при катеренето?
3-Мога ли да уча СУ от някой с по ниска степен от мен ?Ако не какво става ако по време на обуче-
нието надмина учителя,но имам право на още уроци?
4-Какво е наказанието за бой със счупено оръжие?
НЕКА ИУИ БЪДЕ С НАС
АН УАКХ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » съб дек 03, 2005 10:48 pm

Ъъъ... за магиите, които се научават чрез покачване на Магьосник плащат ли се ТР?

Потребителски аватар
dolar
Вречен
Мнения: 453
Регистриран на: чет апр 28, 2005 5:34 pm
Местоположение: Банкя
Контакти:

Мнение от dolar » съб дек 03, 2005 11:56 pm

Да
Veni, vidi, vici
Skype - intermission644

Отговори