Въпроси и Отговори

Заповядайте в официалния форум на "Аксиом 16" или "Приключение с Меч и Магия". Това е втората българска ролева игра, излязла на пазара в средата на декември 2004 г. Тук можете да задавате своите въпроси за правилата или за светът (Магландия), да пишете своите коментари или да давате вашите предложения.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » съб окт 14, 2006 5:20 pm

Vilorp написа:
Andras написа:Оръдие, требушет, други искаш ли?
За тез ти трабва интелект колкото веднъж да разбереш как действат. В случай с оръдието при първия истрел и да не си от грешната страна ;). След това всичко си опира пак до ПРецизност (насочване и прицел) и ловкаст, евентуарно сила ако ти се пада сам да зареждаш на трибучета „гюлетата“ ;).
Нямаше ли някаква тема със систамно описание на обсадните машини!?
Прецизността как точно ти помага при изчисляване на параболична траектория? А при корекция на стрелбата? Питам, защото повечето оръдия от това време са предимно обсадно средство:)!
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Sharky_Dog
Побеснял Пес
Мнения: 681
Регистриран на: чет юли 06, 2006 1:56 pm
Местоположение: Кучкарника в кв. Надежда
Контакти:

Мнение от Sharky_Dog » съб окт 14, 2006 6:39 pm

Асен написа:Прецизността как точно ти помага при изчисляване на параболична траектория
Значи не ти помага така ли ?
Смятам че за такива обсадни машини са необходими Инт и Пре ,с уточнението че има кой да зарежда и придвижва въпросната обсадна машина.

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » съб окт 14, 2006 7:17 pm

Да, при изчисляването на траектории и отклонения, никак, ама никак няма да е от полза. Освен ако не говорим за прецизност на изчисленията, което иде пак в интелект. На канонир или обсаден инженер тези неща ще са му вторични, за да позиционира и стреля точно, след като е решил как.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » съб окт 14, 2006 11:14 pm

VORAC написа:Има пушки, а няма требучети? мммм :wink:
Никъде не се казва, че няма в света, а че не са описани в правилата. И това е нормало, защото ПММ се придържа към основните идеи за РИ, а именно "героични приключения". Героичността се помни полесно, ако е извършена от "сам геой на бял кон", а не от мерача зад трибушета. А иначе, а бих слагал показатели бих избрап ПР/ИН, по вече описаните причини. И да, аз считам, че ПР е по-важната от ИН в случая. Когато се стреля с оръдие или друга обсадна машина, едва ли са имали време да се занимават с изчисления - по-скоро си мисля, че са стреляли първия изстрел на груба преценка, а след като видят къде попада са се заемали с леките корекции. Не знам дали наистина е било така, но при съвременната стрелба с автомат или друго оръжие за близък (считано за съвременните условия, но иначе далечен за средновековните) бой се ползват трасиращи патрони именно с цел да можеш да си коригираш стрелбата "в движение", което пък бих казал почти не изисква интелект, но поради липса на по-подходящ втори показател, го слагам него.
По този случай мисля да припомня, какво се разбира в А16 зад всеки един показател:
СИ - груба физическа мощ. Колко вдигате от лежанка, с каква сила стискате и т.н. действия. Затова е основн показател за атаката главно на небалансирани оръжия, които без добра сила не биха мог въобще да се насочат в правилна посока.
Л - подвижност на тялото като цяло. Колко сте плавен и точен докато се движите с цяло тяло (а не само преместване на една ръка). Определя баланса ви, умението да скачате точно (ония от Ямакаши би следвало да имат много Ловкост). Избран е за водещ показател при атаката на оръжия, които предполагат придвижване с цялото тяло, докато ги ползвате - двуръчните оръжия, порати координацията между двете ръце, ханша, кръста, краката и т.н. и оръжията, които предполагат по-танцувална битка - ятаган (представял съм си движения близки до тези на китайските майстори на сабята (и да, сабята също би следвало да се причисли към ятагана, ако ли не, то тя е се счита за меч) или на дервишите)
ПР - координация на очите и крайниците тази, която изисква да можете да хванете с пинсета косъма и да го дръпнете право нагоре без да докоснете двете жички около него... Това е основен показател за оръжия, които разчитат на много точно попадение - всички стрелящи оръжия, всички с атаки към конкретни точни (пробождания) и т.н.
ИН - До колко добре работи сивото вещество на героя и доколко добре е разивто то. Един герой може и да си е природно умен, но ако не си е развивал мозъчните клетк, то те ще си стоят на ниско ниво и всички действия, които той не извършва полу инстинктивно биха могли и да го затруднят (зависи, колко занемарен е ИН всъщност). При водене на битка няма време за мислене (изключвам планирането преди това), така че ИН не може да бъде водещ показател в атката на нито едно оръжие. Съвсем друго е, ако говорим за заклинания, псионични атаки и т.н. ментални дейности, където е ясно, че водещ ще е имено ИН.
ИЗ - този показател може да се нарече "помощен", независимо, че в играта би могъл да е сред най-важните. Разкрива какви са "резервите" на организма на героя, които той може да използва в екстремна ситуация, за да извлече повече от себе си. Очевидно няма как да е водещ показател за каквото и да е опръжие.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » ср окт 18, 2006 11:37 am

Въпрос:
1)
В Аксиом има само два начина за промяна реда на действие, ако ви цели маг. Първият е, ако магът прави концентрация. Втория вариант е , ако другият маг контраатакува. Но когато маг цели не-магьосник, става страшно, стига въпросният маг да е с висока МА плюс бърза мисъл. Достатъчно е да пробва без концентрация, за да може да изсипе един тон магий. Дори половината от тях да не успяят, малката част от тях, която успее, ще прати не-мага в гробищата.

Това ще се случи, дори ако войнът е на метър от мага. В Ендивал това няма да се случи - там има редуване според количеството оставащи точки действие. Харчиш за нещо точки действие - ако с това остатъкът ти е по-голям от този на другия - пак ще си ти. Иначе е той.

2)
И още - един маг с твърда кожа знаете ли какво означава? Верно, че в началото се чудиш кое по-напред да вдигаш, но в един момент става страшно. Има ли нещо, което може да балансира това умение - то действа винаги и превръща един маг с двеста, триста мана в нещо невъзможно за утрепване.

3) за удара в гръб. По система е позволен при удар след промъкване или след маневра от акробатиката или при излизане в гръб от борба. Доколкото разбирам, дори да не е изненадваща атаката, дори когато жертвата знае, че си зад гърба му, не може да използва активни защитни действия. То хубаво, но би трябвало да има цена и за атака към създание, което ти е зад гърба - примерно 1ТД за обръщане или ако директно замахваш назад - да се вади нещо от успеваемостта.
В тази връзка - ако убиецът виси над вратата с главата надолу и някой в този момент мине отдолу, то убиецът ще е подготвен за удара, защото чува стъпките - би трябвало да може да си направи специалния удар при който СУ:2хЩета. Нищо, че ударът ще дойде отпред. Аз лично съм склонен да му разреша в такава ситуация.

4)
Ако гущер плати за съответното развитие във специалист оръжия, направление фехтувални, то може ли да използва ноктите си вместо кинжал със съответните спец. удари за това оръжие. В смисъл, че щом е платил с ТР, единствената привилегия ще е, че не използва кинжала като предмет. Ноктите на гущерите не са чак като ноктите на средните пръсти на краката на велосираптор, но са си доста сериозно оръжие. Та въпросът е дали не му позволявам прекалена свобода?
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » ср окт 18, 2006 11:46 am

Това ще се случи, дори ако войнът е на метър от мага. В Ендивал това няма да се случи - тама редуване според количеството оставащи точки действие. Харчиш за нещо точки действие - ако с това остатъкът ти е по-голям от този на другия - пак ще си ти. Иначе е той.
Според броя оставащи действия. Там, обаче, ако си на един метър от бойно настроен маг (близост), няма да оцелееш до втората магия, освен при някои частни случаи.
Ако гущер плати за съответното развитие във специалист оръжия, направление фехтувални, то може ли да използва ноктите си вместо кинжал със съответните спец. удари за това оръжие. В смисъл, че щом е платил с ТР, единствената привилегия ще е, че не използва кинжала като предмет. Ноктите на гущерите не са чак като ноктите на средните пръсти на краката на велосираптор, но са си доста сериозно оръжие. Та въпросът е дали не му позволявам прекалена свобода?
Абе, Черно слънце, не си спомням чак такива нокти да имаха. А и се чудя, няма ли да е различна механиката на работа с този прикачен към пръста ти кинжал.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » ср окт 18, 2006 11:56 am

Ако говориш за Велосирапторите - имат, имат! Бил е на средния пръст на краката, с дължина от 12 синтиметра, закривен сърповидно и заточен надолу. Хващали са жертвата с предните крайници и с краката са започвали да ритат и да дерат отгоре надолу по туловището на жертвата.
Сигурен съм, защото го гледах на Дискавъри, пък смятам, че учените в предаването имаха по-добра предствава от мен. :P
Това да те порне, не е работа! :twisted:
Аз за гущера-играч питам. Ноктите на ръцете му са определно по къси, но играчът е готов да си плаща необходимите ТР... остава обаче въпроса дали да му разреша да използва ноктите си като кинжал, или да го накарам да си носи такъв.

Да, имам и въпрос - в една сесия един елф таквоз... с една елфана. Естествено скипнахме времето, щото простотий не ща, но остана въпросът каква умора да му тресна за ъъъ, ми около шест часа... активни физически упражнения
Нещо протестира играчът, но като му обяснихме, че елфите вечерят по два-три часа всяка вечер/което включва песни, танци и тн - и въобще са създания, които не проумяват идеята на "отбий номера" - се кротна. Въпросът остава - принципно в такива ситуаций може да се претовариш много повече, отколкото при нормална тренировка със същата продължителност.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » ср окт 18, 2006 3:18 pm

Само за ноктите на гущера - счита се за удар с ръка*. Сигурно си забелязал, че в книгата са описани едни метални "нокти", които добавят 1-6 щета (говоря наизуст, но съм 85% сигурен, че е такава щетата). За човек, който от дълго време се е грижил ноктите да са дълги и острички бих му дал 1 бонус към щетата с ръка по подобна логика. Само да отбележа, че Устойчивостта на тези нокти ще е много малка - това се прави малко пъти срещу незащитен, по възможност и незащитаващ се, противник. По твоя преценка би трябвало да добавиш и за гущерите. (Велосирапторите динозаври ли бяха? Ако е така, то те са били топлокръвни, съответно не са били гущери).

*Не искаш, надявам се, да дискутираме педикюр, нали :wink: ?
シャマョツィ

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » ср окт 18, 2006 7:25 pm

От секса да почнем - можеш да му сложиш спокойно 10-20 точки умора, или да го закотвиш на 1 издръжливост. Ако секса е пълноценен, то едва ли можеш да се помръднеш в следващите 5-15 минути и да си адекватен на натоварвания. А ако му махаш 20 ТУ и той е на 4 издръжливост (1+2+3+4=10 умора общо) то може и да заспи веднага, като типичен мъж :lol:

Въпрос 1 - Начините са няколко - Ако мага прави концентрация, реакцията му спада. Ако от среща имаме друг маг, който контрира и 3 - ако противника задели от предишния си рунд ТД за "Бойна готовност". Последното е нововъведение и е писано по него във форума. Освен това винаги можеш да разделиш 10 секунден рунд на 3 части по 3 секунди. Така, ако мага има 15ТД, а не-мага има 18ТД, то след разделението се получава действие на мага за 5ТД, а не-мага за 6ТД. Вярвам, че тогава нещата биха придобили друг обрат. Допълнително, ако мага не се концентрира то шанса с МУ 30 да направи магия по-високо ниво от 2 намалява на под 50% (10+3д6 > 16+2*3+МЗ - заровете трябва да са от 13 на горе, ако нямаме МЗ).
В допълнение, можеш да приложиш и друго едно правило - Да приемем, че РЕ на мага е 30, а РЕ на не-мага е 27 - разлика 3. Това дава право на мага да изиграе първите си 3ТД от рунда без да може да му се отвърне, а от там на сетне действията вървят паралелно. Така, ако мага реши да направи 1 магия за 4ТД и после още 1 магия за 4ТД, то не-мага ще има на разположение 5ТД за ответна реакция/удар, като така удара и 2-та магия ще приключат едновременно. Ако не-мага има действие за 4ТД, то ще извърши действието си преди не-мага и ако го удари ще се получи лек дисбаланс в шанса на магията.

Въпрос 2: Маг с твърда кожа е колкото хубаво, толкова и не-хубаво. Да, няма да могат да го убият известно време, но и на мага маната ще му свърши след няколко атаки и тогава няма да може нищичко да направи. Да не говорим, че това са 78ТР, които той е заделил вместо за заклинания и магическа школа за мана. Да не говорим, че мага може да постигне много по-добър ефект с магии и с по-малко мана, от колкото с Твърда кожа - заклинания колкото искаш. Баланса е цената в мана и ТД за елиминирането на щетата.

Въпрос 3: Атака в гръб е по-скоро изненадваща атака. Атака, при която противника/играча е неподготвен за нея. Например изстрел от засада при горянина. Няма значение дали е отпред или отзад изненадата си е изненада. Можеш дори да си невидим и да атакуваш от ебемстрана и пак ще имаш изненадваща атака. При атака към противник който е зад теб (при борба например) ти имаш наказание 2, а противника има бонус 2 към защитата. Това прави наказание общо 4. Ако ситуацията е, че ти си с гръб към борец, но той е паднал под теб и те държи, то тогава наказанието от 4 ще се комбинира с това, че ти си вурху него и ще ти се добави бонус 2. И т.н. и т.н. въпроса е да имаш логика, по която го правиш.

Въпрос 4: Първо аз не давам играчите ми да играят с гущер. В случая не би било логично да плащаш за фехтовални и да ползваш собтвените си оръжия (нокти). Първо защото двете са различни неща и второ би било по-логично да добавиш 2-3 точки твърда щета да речем. Или повече. Ти прецени. Но не би било логично да даваш бонус атака от ръкопашен бой и специални атаки + щета от спец. фехтовални...
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » чет окт 19, 2006 12:09 am

Кид е отговорил доста точно. Иначе въпросите са уместни, особено първия и затова, битките в А16 Универсал се водят именно така - редувайки действията си, според най-многото ТД, като има ограничение на броя действия или общия брой ТД (в момента тествам с 4 минимум ТД или 1 цяло деиствие, ако то е за повече от 4 ТД, което в повечето случаи е така). Но за момента е рано да коментирам подробно механиките на Универсал - само исках успокоя Черно слънце, че се мисли по въпроса ;)
Колкото до свободата в стила на водещия, всичко е допустимо, ако никой от играчите не се чувства ощетен.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » чет окт 19, 2006 7:51 pm

BatGojko написа: Колкото до свободата в стила на водещия, всичко е допустимо, ако никой от играчите не се чувства ощетен.
Според мойте скромни наблюдения - играча винаги се чувства ощетен... Понякога започвам да се чудя аз ли съм виновен...:?: :twisted: :twisted: :lol:
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет окт 20, 2006 11:42 am

То от живота всички сме ощетени, така че ако системата и светът са реалистични, не, не ти си виновният :) ...
シャマョツィ

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » съб окт 21, 2006 8:58 am

1)
Въпрос - балансирано ли е специалист в юмручен бой на 12-то ниво, да има право да заплати ТМ, равни на ТМ, с които специалист в Твърда Кожа неутрализира реалния демидж върху здравето си.

Примерно А има юмручен бой на 12 и прави удар в главата на Б за щета от два зара плюс май беше БЩ. Всичко за примерно десет точки щета. Б може да си спести тези десет точки поражения, като плати 5 ТМ, за да си използва Твърдата Кожа.

Въпросът е, че мастърите в юмручния бой и без това са леко - не чак толкова много - ощетени откъм демидж. Ръката прави един зар щета, плюс втори на мастърско ниво. Това не е много, но пък на 12-то ниво един боксьор удря за 4 ТД.... горе долу по-голямата честота компенсира, но не напълно.
Идеята е, само ударите с ръка да могат да нанасят реален демидж през Твърда Кожа... като разбира се удрящят плаща равен брой ТМ на тези, с които специалистът в Твърда кожа се опитва да си плати комфорта.

Забележка - допълнителните пособия от рода на боксове, ръкавици със шипове, саахита и тн не се ползват от тази възможност.

Обяснение - в момента специалист в юмручен бой е малко безсмислено на фона на това, че със същия брой точки развитие може да вдигнеш оръжия, които правят повече зарове щета и често пъти имат направо ултимативни спец удари на шесто ниво.

2)
Специалист в две оръжия може на максимално ниво да направи две атаки за ТД на по-бавното оръжие. ( По-бавно в смисъл на искащо повече ТД ). Един специалист в юмручен бой може ли да плати развитие в СУ бой с две оръжия, за да удря с два юмрука в една атака(тип Хълк ръкопляска през главата ти), или примерно за да направи класическата атака от юмрук и коляно (последното си е ритник от чисто системна гледна точка).
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Cocaine
Гвардеец
Мнения: 694
Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Cocaine » съб окт 21, 2006 5:31 pm

По втория въпрос: преди време питах какво е наказанието при употреба на по-слабата ръка при невъоръжен бой.
BatGojko написа:Ако ударите се редуват, ударите с ръка са без наказание, независимо дали са с лява или дясна. Наказанието е за едновременно ползване на двете ръце в атаката или ако се наложи да се бие само с по-слабата си ръка (мисля, че имаше записано стандартно наказание за десняк, който му се налага да се бие с лява рка), но това е само при ползване на оръжия - в ръкопашния бой се приема, че двете ръце са ви равнопоставени
Въпреки това, лично аз бих намалил базовото наказание за едновременен удар с две ръце до 1/3 (т.е. -2/-4), тъй като ръцете са естествено оръжие.
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » съб окт 21, 2006 8:52 pm

Аз бих поставил базово наказание Щ=Щ/2 при едновременен удар с двете ръце. Причините - шоне на черното слънце не може да не са му известни. Евентуално може обаче умението да позволява да се ритне и удари с ръка наедно.
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » нед окт 22, 2006 11:30 pm

cherno_slance написа: 1) Въпрос - балансирано ли е специалист в юмручен бой на 12-то ниво, да има право да заплати ТМ, равни на ТМ, с които специалист в Твърда Кожа неутрализира реалния демидж върху здравето си.
- Не, не мисля, че е балансирано. Твърда кожа си е умение, което има за цел именно това - да пази героя за сметка на неговата мана. Не е необходимо юмручния бой да е ултимативно умение за бой. В действителност, той не е и предимството на един нож, в ръцете на опонента, обикновено обръща везните. Който иска да си гарантира затруднения, за майстор на Твърда кожа, е добре да развие силата си, а и да се възползва от специалнте удари, които дават допълнителни възможности.
А да не забравяме, че има на разпложение и специалната техника "Празна ръка", която именно за мана и ТД може да увеличи щетата, теоретично безкрайно, според наличната мана (въпреки, че цената за това е 3 мана за щета, а не 2, както е за неутрализирането й)
cherno_slance написа: Обяснение - в момента специалист в юмручен бой е малко безсмислено на фона на това, че със същия брой точки развитие може да вдигнеш оръжия, които правят повече зарове щета и често пъти имат направо ултимативни спец удари на шесто ниво.
И тук не се съгласявам. Мечът може да бъде избит от въката ти или счупен, но ръката не и именно в това е силата на юмручния бой - не изисква допълнителни оръжия.
cherno_slance написа: 2) Специалист в две оръжия може на максимално ниво да направи две атаки за ТД на по-бавното оръжие. ( По-бавно в смисъл на искащо повече ТД ). Един специалист в юмручен бой може ли да плати развитие в СУ бой с две оръжия, за да удря с два юмрука в една атака(тип Хълк ръкопляска през главата ти), или примерно за да направи класическата атака от юмрук и коляно (последното си е ритник от чисто системна гледна точка).
Не виждам причина, това да е забранено, като подкрепям идеята, наказанието за атака с по-слабата ръка да се намали наполовина спрямо стандартната (без това да води до бонус за атаката, обаче).
Не мисля, че има нужда да се намалява щетата, тя е заплатена с ТР за бой с две оръжия.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон окт 23, 2006 12:08 pm

Имам няколко въпроса, които подредени във възходящ ред по важност, както следва, са:

1. По аналогия на мъж-жена, лади-сина, елф-елфана, как да наричаме гоблините и гигнантите? Гоблин-гоблинка, гигант-гигантка :? ?

2. До каква степен са развити чувствата за национално единство, особенно при хората? Някой от Западния съюз ще разбере ли смисъла на това словосъчетание, например? Как се е формирал между другото Западният съюз - очевидно не вскички са приели мирно и спокойно идеята, та откъде се е почнало консолидирането на градовете и кои са се борили неуспешно срещу идеята?

3. Вие, създателите на света, до каква степен бихте искали да се мешаме във вашето творение, лошо ли ще е ако детайлизираме прекалено много*?

*Питам това, защото откакто бяха публикувани първите правила на Аксиом16, Битката за Магландия и няколкото разказа, аз и още двама пича сме го приели като "мисия" да доразвиваме доколкото можем света. Ала все пак вие може да имате вече изградена представа за Титания, с която ние неволно ще започнем, ако не сме започнали вече, да се бъркаме и да й противоречим.
シャマョツィ

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » пон окт 23, 2006 12:31 pm

Shamajotsi написа:3. Вие, създателите на света, до каква степен бихте искали да се мешаме във вашето творение, лошо ли ще е ако детайлизираме прекалено много*?

*Питам това, защото откакто бяха публикувани първите правила на Аксиом16, Битката за Магландия и няколкото разказа, аз и още двама пича сме го приели като "мисия" да доразвиваме доколкото можем света. Ала все пак вие може да имате вече изградена представа за Титания, с която ние неволно ще започнем, ако не сме започнали вече, да се бъркаме и да й противоречим.
На това е отговаряно неведнъж - Иван Атанасов, противно на очакванията няма да нахлуе със зареден калашник и да започне да стреля наред, ако вие решите да си модифицирате играта както на вас ви е кеф. Дори няма да ви се разсъреди ако споеделите част от идеите си с него/нас. Напротив, ще се зарадва и може би дори ще включи вашите идеи в едно бъдещо развитие на Титания. Подобен пример вече им в лицето на фелините - измислени са от "фен" и са на прага на официалното вписване. И дори ако навлезете в територия, по която работят авторите (а те далеч не работят по всички възможни идеи, по които може да се разботи), те пак няма да ви изядат живи. В най-лошия случай ще кажат "Добра идея, мож да си я ползвате, но официално е еди-как-си". В най-добрия ще е "Оооо, супер, по-добро е от моята идея, само леко ще го пипна и го пускаме". Тъй че не се притеснявайте, творете. :)
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
RandAlTor
Чирак
Мнения: 24
Регистриран на: съб авг 05, 2006 2:30 pm
Местоположение: Титания, Тийр, Мидкемия, Средната земя

Мнение от RandAlTor » пон ное 27, 2006 8:08 pm

Хора някой от вас има ли идея как се провеждат битки между две многохилядни армии като се има предвид че и двете армии са с почти един и същ брой участници. Има се предвид че първата армия разполага с идеално обучени войни с доста хубаво въоражение и брони, а другата разполага с по- добри магиосници.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон ное 27, 2006 10:10 pm

Въпроса тогава би трябвало да се сведе до просттия под въпрос: Ще стегнат ли войнете до маговете, преди вторите да си пуснат магиите?
Ако да, си проведи битка между едни войн който блъска маг с меч/брадва/гьостирица, като война действа пръв.
Ако не, правиш същата битка но позволяваш мага да си пусне 3-4 магии преди война да действа, ако е останало от него какво да действа ;)

Такова битка е проведена между армията на Централния съюз при опита им да завладеят Източния. Източняците, обаче са имали добре обучен гарнизон от войни и добри крепосни стени които са позволили на маговете да се наспят, закусят преоблекът подобаващо и след това да изсипят 30-40 армагедона, и каменни кълба към напираща атрмия.
Защо Втори опит не е имало? Ами защото ве още можеш да се спънеш в кости по бойното поле. ;)
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » ср дек 13, 2006 4:40 pm

1 Въпрос: Ако А аткакува Б с две оръжия и Б парира и двете атаки - то Б може ли да комулира успеха от двете парирания с оглед удвояване ефекта от "контриране" ("контрирането" е мигновен ефект към контраатаката).
В ревизията май ще се окаже, че при достатъчно разлика в бързините, А би могъл да нанесе и две последователни атаки, преди да дойде ред на Б (според сравняването на ТД на двамата). Сиреч, възможни са различни варианти, в които Б парира два едновременни или два и дори повече последователни удара от А, преди да му дойде ред за контраатака. И е положил някакви усилия, ТД и тн, за да оцелее до момента на контраатаката си.

Моят довот е, че може, защото си е направил труда да парира и двата удара, изхабил е достатъчно точки действие, за да се защити и тн. Условието е разбира се, това комулиране на ефекта "контриране" да е срещу един и същ противник.

2 въпрос - изпаднах ме в луд спор с един играч, защото според него гигант-друид от племето на пустинните скорпиони, може да призове в центъра на пустинята единствено животните, зададени в книгата. Представих си как този гигант-друид призовава мечка насред пустинята и изтръпнах... Обясних му, че такова буквално разбиране има за единствена цел да замрази всяка ситуация и вариант до веднъж зададените в книгата. Репликира ми, че се чувствал заплашен от възможността аз, в качеството си на разказвач, да променям по логика нещата. Казах му да ходи да играе компютърни игри....
... Нейсе - понеже никой не играеше с гигант друид в центъра на пустощта, не намерих за нужно да удрям с тежкия печат на гейммастърското вето. Въпросът е чисто принципен и ми е любопитно и вашето мнение - един шаман-гущер какво би призовал в блатото? Съответно въпросният гигант-друид насред пясъците? Със съвсем леки корекции биха могли да се измислят създания, които съответстват по показатели на пантерата, мечката, вълка. Като например вместо катерене, имат плуване или нещо друго, приспособено за различната околна среда. Това ми е мнението, но ми любопитно и вашето.

въпрос 3 - стр.157 "общото съотношение между възрастта на елф живеещ до 500г и човек до80 е 6,25. Но възрастта на елфа до 18г се умножава максимум по 3-ри!! тоест елф до/на 54 ще е като човек на 18. Обаче той ще си остане в младежкия период до 19х6=114г" Ще рече, че самата 19-та година елфът я изкарва за ни повече, ни по-малко от 60 години!
Чисто биологично тази деветнайста година може да се нарече граница между съзряването и възмъжаването ( съответно съзряването, и достигането на пълната женска зрялост при нежния пол). Вътрешно системно обаче това не значи нищо - един елф на 45 спокойно може да е със сила 13 - максималната за расата си ( и да тренира със стокилогарамова щанга от лежанка), а в същото време де факто костите му дори още няма да са се калцирали.
Та въпросът ми е не може ли да оправите малко това - получава се, че елфът има три възрасти - първите 18- сет равни на 54, 19-та му година, продължаваща 60 години и остатъка до 500-та година...
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » чет дек 14, 2006 12:01 am

Радвам се, че има нова серия от интересни въпроси, които може да са полезни за останалите играчи. Давам по ред.
cherno_slance написа: 1 Въпрос: Ако А аткакува Б с две оръжия и Б парира и двете атаки - то Б може ли да комулира успеха от двете парирания с оглед удвояване ефекта от "контриране" ("контрирането" е мигновен ефект към контраатаката).
В ревизията май ще се окаже, че при достатъчно разлика в бързините, А би могъл да нанесе и две последователни атаки, преди да дойде ред на Б (според сравняването на ТД на двамата). Сиреч, възможни са различни варианти, в които Б парира два едновременни или два и дори повече последователни удара от А, преди да му дойде ред за контраатака. И е положил някакви усилия, ТД и тн, за да оцелее до момента на контраатаката си...
Не. 2 ТМ не са чак такава цена, че да има специални изключения. Чисто логически, дали изненадващата контраатака ще доде след 1 или 10 успешни удара, няма никакво значение за нейния успех. Колкото до проблема, който предполагаш, че може да възникне в "ревизията"... все още не знам дали няма да има възможности за предприемане на "мигновени действия" от типа на контраатаката. Но предполага, че това ще се наложи само ако не може да се избегне тактиката "хит анд рън", а, поне на теория, в момента изглежда, че това няма да е възможно.
cherno_slance написа: 2 въпрос - изпаднах ме в луд спор с един играч, защото според него гигант-друид от племето на пустинните скорпиони, може да призове в центъра на пустинята единствено животните, зададени в книгата...
Този въпрос е изключително интересен и не съм убеден, че има едно правилно решение. Принципно, друидите се предполага да са пазители на гората, а не на пустинята (което е и причината да не са популярни сред гигантите - за справка виж разказа "Смъртта на Горунар"). От друга страна, да се ограничат играчите да развиват въображението си, с опитомяване и призоваване на различни животни не е добре. Считам, че е напълно допустимо да се подменят животни с що-годе сходни по сила аналози, но това е работа само за опитни Разказвачи и играчи. Ако не се чувствате достатъчно опитни, просто ползвайте приложените в книгата, независимо дали ви звучи логично да успеете сред пустинята или не.
Ако се водим от описанието, призоваване на мечка в пустинята просто би отнело много време - тя трябва да дойде от планините да речем, а това отнема време. За справка ето и описанието именно на призоваване на мечка:
Описание: Друидът призовава Мечка от ниво равно на (СУ/3). Заклинанието трябва да се произнесе сред природата, за да може да бъде пренесено от зверове и растения и да достигне до крайната си цел. Самото призовано животно пристига в рамките на (3 зара) минути (времето може да бъде удължено по преценка на разказвача, но след (3 зара) минути, героят разбира кога ще пристигне, повиканото животно). Докато не умре, животното е пълноправен член на групата - покачва опит както останалите герои и може да повиши нивото си, но играчът няма власт над развитието му. Друидът няма право да притежава повече от едно призовано животно.
cherno_slance написа: Въпрос 3 - стр.157 "общото съотношение между възрастта на елф живеещ до 500г и човек до80 е 6,25. Но възрастта на елфа до 18г се умножава максимум по 3-ри!! тоест елф до/на 54 ще е като човек на 18. Обаче той ще си остане в младежкия период до 19х6=114г" Ще рече, че самата 19-та година елфът я изкарва за ни повече, ни по-малко от 60 години...
Директното сравняване и съпоставяне на отделните раси е невъзможно (а и нежелателно), така че е напълно нормално да има подобни "разминавания". То и възрастта на котките не е точно 7х спрямо човешката, но ние си казваме, че е така (иначе котката достига полова зрялост малко след 1 си година, а това не важи за 7-8 годишни децац, нали ;) ). Идеяат за сравнението в книгата е само ориентировачна, но далеч не е съвършена и няма как да се съпоставят расите директно една към друга.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

AngraHfar
Калфа
Мнения: 42
Регистриран на: пет апр 07, 2006 6:24 pm

Мнение от AngraHfar » пон яну 22, 2007 9:08 pm

1.Колко време горе-долу отнема рисуването на една картина (става дума за СУ Художник)? Дали няколко минути, час, ден или повече? Може би някой ще се потормози да измисли някакви правила или поне ориентири за нужното време според сложността на картината. Още за художниците-имат ли нужда от четки и бои (или други инструменти) или могат просто да правят картините си със заклинания? Аз лично предпочитам втория вариант.
2.Виждам, че на картата освен градове има и разни малки къщички. Допускам, че това са всъщност малки градчета, а истинските села са много повече и не са отбелязани на картата. Прав ли съм или това са селата?
3.Някаква информация за населението на разните там области, "държави", както и на отделните раси?
4.Знам, ще си има мащаби на картите (на една поне), но някой ще ми каже ли колко е голям Магландиум? Искам някакъв аналог от истинския свят, например- колкото България, колкото Балканския п-в, колкото Европа...
5.Много тъп въпрос като се замисля, но Твърда кожа действа ли при атака към очите??
6.Кое ниво мога да очаквам да са най-най-силните герои на континента? Някъде 15-то мисля.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон яну 22, 2007 11:25 pm

Много въпроси, но ще опитам да отговоря на повечето.

1.Колко време горе-долу отнема рисуването на една картина (става дума за СУ Художник)? Дали няколко минути, час, ден или повече? Може би някой ще се потормози да измисли някакви правила или поне ориентири за нужното време според сложността на картината. Още за художниците-имат ли нужда от четки и бои (или други инструменти) или могат просто да правят картините си със заклинания? Аз лично предпочитам втория вариант.

БГ: Не си спомням дали има описание, но в по-голямата си част е оставено на преценка на Разказвача. Иначе по правилата си има нужда от четки, за да може да вложи магията си.


2.Виждам, че на картата освен градове има и разни малки къщички. Допускам, че това са всъщност малки градчета, а истинските села са много повече и не са отбелязани на картата. Прав ли съм или това са селата?

БГ: Правилно предположение, това са само по-занчимите градчета и селца. Малки комуни могат да се срещат на всевъзможни места.

3.Някаква информация за населението на разните там области, "държави", както и на отделните раси?

БГ: Ами в книгата си има. За всеки град си пише популация, за всяка "държава" си има описание на управлението бита и др. Останалото е въображение.

4.Знам, ще си има мащаби на картите (на една поне), но някой ще ми каже ли колко е голям Магландиум? Искам някакъв аналог от истинския свят, например- колкото България, колкото Балканския п-в, колкото Европа...

БГ: Ще говоря по памет, но май се пада някъде колкото България и малко отгоре.

5.Много тъп въпрос като се замисля, но Твърда кожа действа ли при атака към очите??

БГ: Това е магическо умение да се понася болка, защитавайки се с вътрешната си сила. Което значи ДА.

6.Кое ниво мога да очаквам да са най-най-силните герои на континента? Някъде 15-то мисля.

БГ: Тук правилният отговор е пет нива над вашето в момента. Иначе, като ориентация да 15-20 ниво герои са направо полубогове.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » вт яну 23, 2007 10:35 am

BatGojko написа:Много въпроси, но ще опитам да отговоря на повечето.

6.Кое ниво мога да очаквам да са най-най-силните герои на континента? Някъде 15-то мисля.

БГ: Тук правилният отговор е пет нива над вашето в момента. Иначе, като ориентация да 15-20 ниво герои са направо полубогове.
Само да отбележа, че в зависимост от оптимизацията може да са повече от наполовина, особено, ако ги е оптимизирал Кид, това е почти сигурно :lol: !
Аз исках да попитам не е ли логично да се повишат малко силата и ловкостта на драконите, които да станат с диапазон 100-120 в зависимост от възрастта на дракона:)? Прецизността и интелекта биха създали проблеми, но силата и ловкостта могат да се повишат и с магия, така че не ми се струва неразумно:)!
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » вт яну 23, 2007 8:52 pm

Колко ще е силен дракона? Ами колкото разказвача прецени! По принцип аз не пускам фъндък никакъв и дори не се занимавам да им пиша показатели. Факт е, че дори и със Саймън (някой го знаят как изглежда, а е само 8 ниво) не искам да виждам дракон, макар и на 5км от мен си :?
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет яну 26, 2007 3:48 pm

Два въпроса, които малко отстъпват по качество от останалите тука, ама да си ги задам:

1. Как се разпространява кореспонденцията в Магландия? Само куриери (изввестни повече като слуги или приключенци :wink: ) или има, да речем, пощенски гълъби и т.н. Сори, не съм запознат с развитието на пощенските служби в Европа, ама това така или иначе май нямаше да помогне много.

2. Как се презарежда магически кристал?
シャマョツィ

Потребителски аватар
blade master
Войн
Мнения: 158
Регистриран на: ср яну 12, 2005 9:28 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от blade master » съб яну 27, 2007 7:58 pm

Магически кристал се презарежда с маната на магьосника като така се намалява и максималната му дупостима за повече информация виж : стр 90-91 от книжката за повече подробности ((:
Извинявам се за ужасяващия правопис...

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » съб яну 27, 2007 9:38 pm

blade master написа:Магически кристал се презарежда с маната на магьосника като така се намалява и максималната му дупостима за повече информация виж : стр 90-91 от книжката за повече подробности ((:
Мерси за цитата! От там следва, че можеш да прелееш колкото си искаш мана в кристала (по-точно колкото той побира ;)), но няма такова нещо с намаление на максимално допустимата ти мана. Това явно е от някоя по-стара и неудачна ревизия ;).
Тук обаче остава да се доизясни един въпрос. Колко е МА която вграждаш? Защото мага при вграждането се концентрира до +16 (в класическия случай), но при успех, коя МА е вградена в кристала? Тази преди концентрацията или тази след нея?
бел. Засега ще си задържа мнението, да видя другите каво мислят ;)
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
blade master
Войн
Мнения: 158
Регистриран на: ср яну 12, 2005 9:28 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от blade master » нед яну 28, 2007 3:57 am

Спасеее изумяваш ме ама се налага да отговоря. МА, която се зарежда в кристала е МА на магьосника без никакви модификации, маната се намалява от максималната и сега ще ти обесня на кратко защо:
Моя маг има 10 жезъла взима 10 огромни кристала и зарежда всеки от тях на макс примерно колкото е неговата максимална мана след това той се изпива една отвара, която временно повишава МУ и така повишава МА с от +9 до + 20 при този случай той слага в жезълите магията светкавица например и ги раздава на 10 тина война... представи си сега тия десетина война по твойте системи какво могат да причинят... Имат мана за по 10 светкавици и освен това всяка от тях задължително ще има успех понеже към базовата МА средно ще се добавя +14 МА... Не мислиш ли че е малко... интересно (: освен това в книжката си пише че нямаш право да се съсредоточаваш когато вкарваш магия в кристала и ако не успееш да я кажеш без съсредоточаване има шанс 50% кристала да се унищожи...
Извинявам се за ужасяващия правопис...

Отговори