Няма добре развита система за съобщения и това е един от основните проблеми на обществото в Магландиум. Навремето е имало. Имало е и по-добри пътища, но сега няма. Пощенски гълъби е напълно нормално да има тук и там, но това е строго частен случай - както си е и в действителност. Това е утвърдена корспонденция само между двама души, тъй като пощенският гълъб може да лети само до точно определено място.Shamajotsi написа:Два въпроса, които малко отстъпват по качество от останалите тука, ама да си ги задам:
1. Как се разпространява кореспонденцията в Магландия? Само куриери (изввестни повече като слуги или приключенци ) или има, да речем, пощенски гълъби и т.н. Сори, не съм запознат с развитието на пощенските служби в Европа, ама това така или иначе май нямаше да помогне много.
Въпроси и Отговори
Модератори: hameleona, Модератори
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
С други думи пощата се разпространява по добре познатия от класиката начин:
„- Ей, Жоре, нали щеше да ходиш тез дни към Далдадар Амон
- Ъхъ!
- Ади тогава като минеш през Буна, да дадеш това писмо на некой от околията да го занесе до Крайнапът, на Леля ми тодорка.
- Немаш проблеми, сакаш ли да ти върнат отговор кат затъргвам за на сам след месец?“
„- Ей, Жоре, нали щеше да ходиш тез дни към Далдадар Амон
- Ъхъ!
- Ади тогава като минеш през Буна, да дадеш това писмо на некой от околията да го занесе до Крайнапът, на Леля ми тодорка.
- Немаш проблеми, сакаш ли да ти върнат отговор кат затъргвам за на сам след месец?“
- Cocaine
- Гвардеец
- Мнения: 694
- Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Защо Атаката с тяло на човека се определя като Си;Л, а при животните - като Л;Пр;Си и какви са основанията за това? Направих известни тестове и установих, че мечката например се справя по-зле при борба от пантерата (макар в реалния свят да не е така).
Накратко, предлагам Атаката с тяло на животните да е Си;Л;Пр.
Накратко, предлагам Атаката с тяло на животните да е Си;Л;Пр.
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Ами че те животните рязко влизат в борба и ако не се лъжа техните атаки дори са дадени като конкретни цифри:
Захапка, удар с лапа, удар с опашка...
Вярно че имаше някъде дадено как се формират атаките на животните, ама това е по скоро за едитора, ако реши да си правиш животно, а а ко решиш да си правиш животно можеш да му дадеш каквито решиш показатели и атака, после ще те оплюят, после ще ги промениш, пак ще те оплюят и така докато направиш нещо дет ще влезе в официалните правила и допълнения, който разбираше ще четем във верисия Класик, докато отмаряме от поредната адреналинова инжекция Дюк нюкем Форевър
Добре де отплесна се накрая, не е сигурно дали ще излязат по едно и също време , едниа може да се забави малко
Захапка, удар с лапа, удар с опашка...
Вярно че имаше някъде дадено как се формират атаките на животните, ама това е по скоро за едитора, ако реши да си правиш животно, а а ко решиш да си правиш животно можеш да му дадеш каквито решиш показатели и атака, после ще те оплюят, после ще ги промениш, пак ще те оплюят и така докато направиш нещо дет ще влезе в официалните правила и допълнения, който разбираше ще четем във верисия Класик, докато отмаряме от поредната адреналинова инжекция Дюк нюкем Форевър
Добре де отплесна се накрая, не е сигурно дали ще излязат по едно и също време , едниа може да се забави малко
-
- Аша'ман
- Мнения: 1333
- Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
- Местоположение: burgas
От къде мога да си изтегля или поне да разгледам А16-Универсал, както и багинките като: школа смърт", школа "кост", СУ -екзорсит и тн.
То верно, че не се оправям добре с нет-навигацията, ама чак толкоз да не мога да го видя??
То верно, че не се оправям добре с нет-навигацията, ама чак толкоз да не мога да го видя??
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.
-
- Аша'ман
- Мнения: 1333
- Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
- Местоположение: burgas
Ми един авер има новите правила на системата в компа си, но са на док и не помни откъде ги е изтелил!
Мога да ги прочета на компютъра му, или да си ги взема на дискета, но ми е по-важен линка.
Мога да ги прочета на компютъра му, или да си ги взема на дискета, но ми е по-важен линка.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.
- hameleona
- Админ
- Мнения: 3214
- Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
- Местоположение: Somewhere around nothing...
A16 Универсал - не можеш да я намериш.
Школата на Костта - в Корнуел форума, трябва да е видим, ако не е, кажи да преместя темите.
Школа на смъртта? За пръв път я чувам, но може да потърся, да не говорим, че мога и да я пообмисля Ама по-добре да не го правя.
СУ Екзорсист и промените в системата - от сайта на пдф.
Школата на Костта - в Корнуел форума, трябва да е видим, ако не е, кажи да преместя темите.
Школа на смъртта? За пръв път я чувам, но може да потърся, да не говорим, че мога и да я пообмисля Ама по-добре да не го правя.
СУ Екзорсист и промените в системата - от сайта на пдф.
- Sharky_Dog
- Побеснял Пес
- Мнения: 681
- Регистриран на: чет юли 06, 2006 1:56 pm
- Местоположение: Кучкарника в кв. Надежда
- Контакти:
Вероятно има това:cherno_slance написа:Ми един авер има новите правила на системата в компа си, но са на док и не помни откъде ги е изтелил!
Промени и доппълнения към правилата (244 KB pdf)
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
По въпроса на Димаста: Официално никой не се е върнал та да разкаже ко е там и как е било. Мечките убиват вълците щом ги срещнат и не си губят времето да ги разпитват за историята на Далия. дай воля на въображението си и ако решиш, че се е получило дабре пусни го да го видим.
Друго: Наскоро се счепкас с разказвача за отрова попаднала в бронята. В смисъл една зъбата твара с отровни зъби хапеше моя герой и всичките й атаки бяха в бронята, щети не нанесе, но разказвача поради многото ухапвания ми натресе към 30 отрова в кръвта, което едва не оби мойто момче.
Въпроса: когато удар с отрова (зъби или намазано острие) попадне в бронята, отровата активира ли се?
Аз лично съм си навил на пръста, че съм чел нещо по въпроса, ама немога да го намеряв в книжката де...
Друго: Наскоро се счепкас с разказвача за отрова попаднала в бронята. В смисъл една зъбата твара с отровни зъби хапеше моя герой и всичките й атаки бяха в бронята, щети не нанесе, но разказвача поради многото ухапвания ми натресе към 30 отрова в кръвта, което едва не оби мойто момче.
Въпроса: когато удар с отрова (зъби или намазано острие) попадне в бронята, отровата активира ли се?
Аз лично съм си навил на пръста, че съм чел нещо по въпроса, ама немога да го намеряв в книжката де...
По спомен ми се върти, че отрова през броня не влиза. 99% сигурно, че това е официалното правило, тъй като със сигурност важи за отровната плюнка на щарха.
Алтернативно, може да се приеме, че при неметална броня, това не е съвсем така, но да намалявате силата й на половина. Но това само, ако става дума за отрова, която ползва "остра атака" - стрели, режещи оръжия, зъби на змия или друга твар и т.н. По логиката, че подобна атака може и да пробие бронята и да достигне кожата на героя.
ПП: Не вярвам някой да има А16 Универсал на компютъра си (освен мен, разбира се, но и аз имам само 10-15% от нея - останалото е по тетрадки). Виж А16 Класик, може и скоро да е достъпна... но пък аз това съм го обещал, още от излизането на "Замъка"...
Алтернативно, може да се приеме, че при неметална броня, това не е съвсем така, но да намалявате силата й на половина. Но това само, ако става дума за отрова, която ползва "остра атака" - стрели, режещи оръжия, зъби на змия или друга твар и т.н. По логиката, че подобна атака може и да пробие бронята и да достигне кожата на героя.
ПП: Не вярвам някой да има А16 Универсал на компютъра си (освен мен, разбира се, но и аз имам само 10-15% от нея - останалото е по тетрадки). Виж А16 Класик, може и скоро да е достъпна... но пък аз това съм го обещал, още от излизането на "Замъка"...
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Различни неща им се случват. Ако са брони ЗА им намалява с 1, ако са оръжия, щетата им намалява с -1 на всеки зар. Ако са някакви други предмети, то те се износват.
За да се нарани предмет, те трябва да понесат щета в размер над своята Уст. Щетат е равна на Х/Уст. Предметите могат да са със свои ЖТ, но могат и да нямат описани такива. При неописаниете - брони, оръжия и т.н. На всек захгубени 10 единици цялост (или ЖТ) качествата им намаляват. Ако имаме обаче врата, то тя ще има определено количество ЖТ, които след като се унищожат се счита за разбита.
По този начин, героите могат да попаднат на врата, която не може да бъде наранена от техните оръжия и в същото време няма никакъв шанс срещу попадение на таран, например.
За да се нарани предмет, те трябва да понесат щета в размер над своята Уст. Щетат е равна на Х/Уст. Предметите могат да са със свои ЖТ, но могат и да нямат описани такива. При неописаниете - брони, оръжия и т.н. На всек захгубени 10 единици цялост (или ЖТ) качествата им намаляват. Ако имаме обаче врата, то тя ще има определено количество ЖТ, които след като се унищожат се счита за разбита.
По този начин, героите могат да попаднат на врата, която не може да бъде наранена от техните оръжия и в същото време няма никакъв шанс срещу попадение на таран, например.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- Shamajotsi
- Тапака
- Мнения: 1664
- Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
- Местоположение: Нангияла
- Контакти:
Предполагам, че е описано в книгата каква е успеваемостта да оплетеш противник (страница 134) и каква е успеваемостта да го събориш след това (страница 130, като провери и във файловете с допълнения към правилата). Тя не се променя от следващите действия, било то мушкане в сърцето, размазване на главата му, свирукане с уста, гледане на сеир. Имай само предвид, че противникът може да реши да върши мигновенни действия през това време (опит да се освободи, опит той тебе да наръга в сърцето и т.н.), които допълнително да утежнят ситуацията.
シャマョツィ
- Sharky_Dog
- Побеснял Пес
- Мнения: 681
- Регистриран на: чет юли 06, 2006 1:56 pm
- Местоположение: Кучкарника в кв. Надежда
- Контакти:
Захващане за краката:
Атака+3 Зара > 16 + БЗ + 8 (На спомени, май това е усложнението за крака) ТД:На камшика
За събаряне:
Сила/2 + Захват/5 + 3 Зара > 16 + Стабилност
*Захват = 3хСила ... Захват/5 = 3хСила/5 !!! 3хСила/5 + 5хСила/10 = 6хСила/10 + 5хСила/10 = 11 Сила/10
Така ми се струва , най реално ... 11Сила/10 закръгляме на 10Сила/10 = Сила --->
Сила +3 Зара > 16 + Стабилност (Л + Ни/2)
Излиза, че пряко си правостоят Силата на Ловкоста(+ Опитноста на героя (Ни/2) )
ТД:2 на дръпване... След всеко дръпване противникът може да извърши мигновенно действие и да опита да се птскубне.
Намушкване ... вече е лесно тука
Атака+3 Зара > 16 + БЗ + 8 (На спомени, май това е усложнението за крака) ТД:На камшика
За събаряне:
Сила/2 + Захват/5 + 3 Зара > 16 + Стабилност
*Захват = 3хСила ... Захват/5 = 3хСила/5 !!! 3хСила/5 + 5хСила/10 = 6хСила/10 + 5хСила/10 = 11 Сила/10
Така ми се струва , най реално ... 11Сила/10 закръгляме на 10Сила/10 = Сила --->
Сила +3 Зара > 16 + Стабилност (Л + Ни/2)
Излиза, че пряко си правостоят Силата на Ловкоста(+ Опитноста на героя (Ни/2) )
ТД:2 на дръпване... След всеко дръпване противникът може да извърши мигновенно действие и да опита да се птскубне.
Намушкване ... вече е лесно тука
Само за пояснение (Шарки го е счел за очевидно и не го е уточнил изрично, въпреки че се вижда): Ди Маста, за това което искаш да направиш, системно трябва да извършиш няколко действия, не може цялото това да го праснеш наведнъж. Така че имаш:
1)атака с камшик за съответните ТД;
2)дърпане с камшика за съответните тд;
2а)евентуално противникът ти се опитва да се освободи - това е негово контрадействие;
3)едва при негов неуспех на освобождаване можеш да атакуваш с меча падналия противник (за съответните тд - ако са ти останали).
1)атака с камшик за съответните ТД;
2)дърпане с камшика за съответните тд;
2а)евентуално противникът ти се опитва да се освободи - това е негово контрадействие;
3)едва при негов неуспех на освобождаване можеш да атакуваш с меча падналия противник (за съответните тд - ако са ти останали).
Добре, това е логично за събаряне.Sharky_Dog написа:Сила +3 Зара > 16 + Стабилност (Л + Ни/2)
Имам един друг въпрос, който ме измъчва откакто започнах да се занимавам с книгата. Виждам, че в дневника на героя има обоняние. Имали начин да изчислим слуха на героя (понякога се налага)? Чрез бдителноста или нещо друго може би...
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Ами ако ще разчита само на слух можеш да ползваш: Бдителност/3, понеже бтителноста включва зрение, обоняние и слух. Ако е героя е сляп от дълго време (имаше такав клауза при магиите ) можеш да ползваш БД/2 или дори Бдителност-1 за слуха.
Обонянието от своя страна е притежание, както на повечето животни така и на някой раси (гигантите).
Обонянието от своя страна е притежание, както на повечето животни така и на някой раси (гигантите).
- Sharky_Dog
- Побеснял Пес
- Мнения: 681
- Регистриран на: чет юли 06, 2006 1:56 pm
- Местоположение: Кучкарника в кв. Надежда
- Контакти:
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Е да, ама хората с увреждания са свиканали, ако сега ти земеш че се заключиш в мазето (тъмно), ще има да се блъскаш докато намериш ключа за лампата.
Баба Тинка междувременно ще се ориентира по припуването на късото съединение в клемите на въпросния ключ, щото тя от 20-тина години почти нищо невижда...
При липса на едно от сетивата или ако трябва да разчиташ на само едно от тях може да се модифицира бдителноста...
Баба Тинка междувременно ще се ориентира по припуването на късото съединение в клемите на въпросния ключ, щото тя от 20-тина години почти нищо невижда...
При липса на едно от сетивата или ако трябва да разчиташ на само едно от тях може да се модифицира бдителноста...
Последна промяна от Vilorp на пон фев 26, 2007 12:39 pm, променено общо 1 път.
- Sharky_Dog
- Побеснял Пес
- Мнения: 681
- Регистриран на: чет юли 06, 2006 1:56 pm
- Местоположение: Кучкарника в кв. Надежда
- Контакти:
По принцип моста ще да е нещо като проста греда, подпряна на двете крайни точки и ако имаш профилът му и съпроматовските му характеристики при съответната температура, може и да успееш да разбереш, ако играчите ти опишат много точно как ще вървят.
По-лесният вариант е ти, бидейки разказвач, да решиш, защото ти управляваш света, допитвайки се за изхода от определени ситуации до системата.
По-лесният вариант е ти, бидейки разказвач, да решиш, защото ти управляваш света, допитвайки се за изхода от определени ситуации до системата.
-
- Аша'ман
- Мнения: 1333
- Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
- Местоположение: burgas
Сигурно е писано в книгата, а пък да го пропускам... но изпитвам затруднение и ще попитам:
- Колко е Магландиум като размер? В сесиите определям един сантиметър от голямата карта за равен на 100 километра. Не вярвам да е по-малко, защото при 10 километра за сантиметър целия Магландиум ще се окажа с площта на Балканския полуостров, а при 1000 за 1см от картата сетинга ще се превърне в невъзможно за пътуване пространство (На който името Маджипур му говори нещо, знае колко траеше пътуването на Лорд Валънтайн от Зимроел до Замъка...).
Та така - 100 километра за 1см от голямата карта правилно ли е?
Заб: Въпросът ми е отправен изключително към създателите на играта. Поради естеството му дори най-разумните отговори на останалите водещи и играчи не вършат работа - освен ако ми посочат място в книгата, което поради небрежност не мога да открия.
- Колко е Магландиум като размер? В сесиите определям един сантиметър от голямата карта за равен на 100 километра. Не вярвам да е по-малко, защото при 10 километра за сантиметър целия Магландиум ще се окажа с площта на Балканския полуостров, а при 1000 за 1см от картата сетинга ще се превърне в невъзможно за пътуване пространство (На който името Маджипур му говори нещо, знае колко траеше пътуването на Лорд Валънтайн от Зимроел до Замъка...).
Та така - 100 километра за 1см от голямата карта правилно ли е?
Заб: Въпросът ми е отправен изключително към създателите на играта. Поради естеството му дори най-разумните отговори на останалите водещи и играчи не вършат работа - освен ако ми посочат място в книгата, което поради небрежност не мога да открия.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.