Въпроси и Отговори

Заповядайте в официалния форум на "Аксиом 16" или "Приключение с Меч и Магия". Това е втората българска ролева игра, излязла на пазара в средата на декември 2004 г. Тук можете да задавате своите въпроси за правилата или за светът (Магландия), да пишете своите коментари или да давате вашите предложения.

Модератори: hameleona, Модератори

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » съб яну 08, 2005 1:01 am

Асен написа:Решението срещу магове се нарича "Магическа Защита или защо е гот да си джудже", доколкото знам. :lol: Или бъркам? Решението срещу файтъри във всеки случай е Обща Защита, нали? 8)
Решението срещу магове е да го хванеш максимум до 2-3 рунд... :)
Решението срещу файтери е да ги забавиш малко повече ;)
Но повярвай ми, има много комбинации от всичко... срещу файтери един пример ще ти дам:
- Забавяне, Магическа сила + Слабост + проклятие: 1-2 хода някуде :)

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » съб яну 08, 2005 5:06 pm

Хм...решението сещу файтър може да бъде и "чукът на бога". Само трябва да уцели...
Джудже-войн с магическа защита и защитен медальон = маг със "една яка мерсанянска брадва в корема", ако се сещате от коя класическа книга е това... 8)
Киди, отговора ти за ефекта на АУ 6 "официален" ли е?
Поздрави.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
King David
Стар заек
Мнения: 7
Регистриран на: чет авг 26, 2004 11:59 am
Местоположение: Tel Aviv; April 17, 2006 - almost blasted

Мнение от King David » съб яну 08, 2005 5:42 pm

12d6 + 96 никак не е зле, ама има и други начини да причиниш ужасни щети. Например картечния пистолет (онзи, който се ползва и като чук), като е зареден с 6 взривни патрона когато прави прицелен изстрел в главата :D Доколкото аз го разбрах май е 24d6 + 24 8) Болезнено.ג..
may His great Name grow exalted and sanctified
--------------------------------------------------------
May 1, 1994: The Rain Man Is Gone...

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » съб яну 08, 2005 8:00 pm

Хм...решението сещу файтър може да бъде и "чукът на бога". Само трябва да уцели...
Джудже-войн с магическа защита и защитен медальон = маг със "една яка мерсанянска брадва в корема", ако се сещате от коя класическа книга е това...
Като се замислиш винаги излиза по-добре да си направиш Ориентиран като маг (всъщнот друид) герой, отколкото войн. И преди да сте ми показали примера с оня борец дето утрепал пантерата, ще ви кажа следното: Друид на 12 точки, Магьосник на 8, Бърза мисъл на 4 и Възтановяване на Мана (май така беше) - това са уменията на човека ми. Имам и 9 интелигентност.
Едни корени да го хванат, пък после ще видим. А и ако има такъв медальон, няма ли да е по-висок левел?

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » съб яну 08, 2005 10:52 pm

А според теб "Чукът на Бога" е за маг ниско ниво ли?:)
Корените...хубаво нещо. Но срещу яко джудже може и да изхвяръкнат от земята...хм:). Или искаш да отговоря с "един изстрел между очите може да направи доста поразии и майната му дали съм хванат от корени, пак мога да стрелям"?
Та горе-долу така го виждам, магът печели срещу боеца, ако има място къде да бяга, стрелецът отстрелва мага, боецът разсича стрелеца (не можеш да имаш неизчерпаеми амуниции). Камък, лист и ножица.
А след това се почват едни комбинации между горните "основни видове" :twisted: и става вече интересно 8) .

По-важен в момента ми е въпросът "как да нокаутирам с един удар". Да го закарам на число под нулата, но над -16 ли? И как се урежда въпросът с чувалчето с пясък и ударът по главата в този план?
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Headless
Калфа
Мнения: 39
Регистриран на: ср мар 13, 2002 8:15 pm
Местоположение: TaM npu PeKaTa

Мнение от Headless » съб яну 08, 2005 11:38 pm

Извинете ме за грубия език ,но Ако ще си мерите атрибутите правете го частно с линийка тук се задават въпроси а не се предлагат вариаций кой по голям Power Player.

Имам два въпроса:

Първият засяга ситуаций в който имаме предмет който примерно пада върху Героя (може и цяла къща примерно) задавам въпроса защото не намерих механика в системата при подобен случай
В Д&Д има Рефлекс Save който действа при тази ситуация при WoD има пък Dodge а в Ендивал има Отбягване не че не мога да дам едно решение на този въпрос но искам да чуя мнението ви защото със сигурност сте се сблъсквали с подобна ситуация.

Вторият засяга наличието на Воля какви са нейните функции при наличие и на Психическа устойчивост

Амм не получих задоволителен отговор за опашката на Гущера тост това че му е слабото му място определено го знаех и определено не е отговор защото на Хората им е слабо място главата (на някой повече) но все пак има удър в глава примерно а както избройх аз питах изобщо за функцийте на опашката не сам като средство за нанасяне на удари а това до колко е декоративна.

Имам и друг въпрос защо Базовата защита се определя от Ловкост. Задавам въпроса си така Базовата защита се привабя абсолютно винаги към 16 в формулата това е доста не реално (извинете за този пример) но ще ви дам пример с Д&Д кадето като си Flat Footed тоест хванат в изненано положение ти се отнемат всякакви бонуси който получаваш от Dexterity а не сам сигрен но май и Dodge AC ако получаваш от някаде но тук това изобщо не е така. Ловкост е подвижност на тялото (нали така ако не е така обяснете ми как го разбирате вие) как тя действа при изненада просто ме интересува има ли Моменти при който Базовата Защита да не се смята при проверка за атака в УФУД или защо е избран показателя точно Ловкост за Защитообразуващ

Oще един въпрос: При броните и при материалите отзад в книгата се казва че при Едиколко си Защита на бронята се намалява подвижноста с едиколко си. Какво означава намаляване на подвижността намаляване на ТД с колкото е казано намаляване на Скороста с колкото е написано намаляване на Ловкоста с колкото е упоменато ? просто какво имате в предвид под Подвижност и как се отразява това системно ?

МОЛЯ Аргоментирайте се при отговорите си защото е лесно да се отговори защото е така.
Слепия вижда ,това което иска Зрящия ,това което мрази а Mечтателят това за което бленува. Реалноста не е за човечеството

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » нед яну 09, 2005 4:52 pm

Въпрос: Първият засяга ситуаций в който имаме предмет който примерно пада върху Героя (може и цяла къща примерно) задавам въпроса защото не намерих механика в системата при подобен случай...

Отговор: Няма точен отговор на това, какво става ако на главата ви пада къща. Ако сте вътре, няма как да се спасите така и така. АКо сте отвън, Разказвачът определя показател "атака" за падащия предмет и се води като атака в гръб - намате прао на допълнително избягване.


Въпрос: ...Воля какви са нейните функции при наличие и на Психическа устойчивост...

Отговор: Психическата устойчивост е Волята на ума ви, а Воля е психическата устойчивост на тялото :) ПсУ се ползва, когато се опитват да "победят" ума ви, а Воля, когато се опитват да ви пречупят чрез болка, прекомерни усилия и т.н.

Въпрос: Амм не получих задоволителен отговор за опашката на Гущера ...

Отговор: За момента нямаме предвидено използване на опашката на гущера, но при желание тя може да се ползва по подобие на тази на земния дракон с понижена сила и много по-слаб резултата. И винаги играчите и Разказвачът са свободни да преценят "по простата логика". Например, спокойно можете да бътнете нечий стол, незабелязнао с опашката си, така че този на него да се строполи на земята и да стане за смях. Можете да заложите капан с опашката си, и след като някой стъпи на нея да я дръпнете рязко с идеята да го извадите от равновесие (шротивопоставя се на Стабилността му без бонуси от МТ) и т.н.

Въпрос: ... защо Базовата защита се определя от Ловкост...

Отговор: Дори и в последния момент, героят винаги усеща атаката към него, така че е нормално ловкостта да определя шанса му за избягване (инстинктивно). БЗ намалява, ако се биете с няколко противника едновременно, когато сте клекнал, паднал и т.н. Може да става и в други специфични случаи -по преценка на Разказвача, но не е добре това да става над 1/2.
Не сме се влияли от това, как е решен въпроса в други системи. А16 не е допълнение към тях и следва свои собствени закони и логика. Стремили сме се тя да е блиска до реалноста и да не пречи на играта.

Oще един въпрос: При броните и при материалите отзад в книгата се казва че при Едиколко си Защита на бронята се намалява подвижноста с едиколко си. Какво означава намаляване на подвижността намаляване на ТД с колкото е казано намаляване на Скороста с колкото е написано намаляване на Ловкоста с колкото е упоменато ? просто какво имате в предвид под Подвижност и как се отразява това системно ?

Отговор: Описано е на 163 страница (има го и в съдържанието). Намалената подвижност влияе на всички акртивни действия - акробатика, промъкване и др. умения, като намалява степента им с толкова, колкото е. Всеки 3 намаляват и скоростта на героя с 1. Активната защита изисква повече ТД (1/2 от намалената подвижност)

Надявам се, засега да съм бил полезен
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » нед яну 09, 2005 7:51 pm

Хедлес е прав - няма смисъл да се съревноваваме. Подавам ръка за примирие.

ПП: Магията Армагедон не е ли малко силничка?
ППП: Магиите много ми напомнят на тези от Heroes of mith and magic (така се пошеша нали?)

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » нед яну 09, 2005 8:24 pm

"Heroes of Might & Magic 3" ми е любимата игра :), също и Фаллоут 1 и 2, така че си признавам чистосърдечно - и двете игри са ми повлияли много.
Армагедон не е прекалено силна, тъй като обикновено отнема много време за произнасяне. Иначе като щети ,агията не е много повече отколкото специален удар с алебарда или двуръчна брадва (само дето е масова да :) ). Все пак идеята е, магьосниците на високи нива да са супер яки, за да си е струвало коткането им преди това :)
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » нед яну 09, 2005 9:53 pm

То си и личат и Фолаут и НММ. Не че има нещо лошо, стига да не се прекалява.

Хммм, аз си мислех, че идеята е еднакво развити герои да бъдат еднакво силни, ама в различни области. Щото - идеята на нивата е точно някакво съответствие. Инак, няма нужда да обяснявам колко неприятно се получава.

Потребителски аватар
Headless
Калфа
Мнения: 39
Регистриран на: ср мар 13, 2002 8:15 pm
Местоположение: TaM npu PeKaTa

Мнение от Headless » нед яну 09, 2005 11:07 pm

Така благодаря за отговорите с риск да ми бъде отговорено по същият начин ще задам (или перефразирам) първия си въпрос:

Например се изкачвате по почети отвсена каменна стена (естествена) и изкачилият се преди вас се подхлъзне и събори камъни върху вас (тип каменна лавина) как се процедира ? Аз имах идеята това да се изчислява в УФУД като Ловкост + 3 зара > 16 + Брой на каманите (примерно) или някакво друго усложнение (защото голяма подвижност докато висиш на 1 ръка примерно нямаш :) ) За подобна сигуация питах но понеже сам писал късно вечерта вчера малко глупав пример съм дал.

Имам още едно конкретизиране на въпрос и може би съставенето от него направо на нов въпрос. Става дума за опашките това че те при гущерите в нашият свят определено не са слабо място го пропускам но се интересувах от едно нещо което бях загатнал още в по предният пост. Питах за тип придвижване приклекнал (при което си по защитен от стрелци) то по принцип изисква двойно пожече ТД за един метър (тоест две) но ако се стабилизира с опашка (тип както са вървяли на два крака Тиранозаврите) възможно ли е това наказание да отпадне ? Както и въпроса ако гущерите са толкова примитивни от време на време ползват ли придвижване на четири крака ?

Отново изказвам благодарностите си за отговора за подвижноста явно имам пропуски в четенето но понеже найстина си признавам не сам изчел цялата книга още се надявам да ми простите :)

Впрочем забелязах интересната идея че за да се носи Алебарда с една ръка (ако е Стоманена) се изисква 24 сила а максимума на Гигант е 22 значи след като го достигне и с още 90 ТР (никак не малко) може да се наблюдава интересната сценка на размахване на две Алебарди :) нещо май не ми стига въображението да си го представя дано няма достатачно луд играч който да иска да направи това на героя си (макар че ще бъде ефектно а навярно и доста смъртоностно 9 зара сечащи щети *2 малей) и все пак идеята на това което изписах е няма ли забрани както има само едноръчни оръжия да има и само двуръчни ?

Интересът ми относно расите ми още не е секнал и понеже имам пристрастия (ако не си е проличало още към коя раса това са Гущероидите) ми е малко интересно защо Джуджета и Гоблини имат по-голяма прицизност от Шарха. Интереса ми произтича от това наистина зрението на горните две раси е много добро ( а както знаем прецизноста е директно свързана със сетивата) и при двете раси има расово умение Устойчиво зрение ,но е извесно че и Гущерите имат развити сетива (а тоест обонянието) което също е отразено като Расово умение Изключително обоняние ,но за сметка на това имат най-ниската прецизност заедно с гигантите (който найстина не се славят с голяма сетивност). Не че е болка за умиране(при положение че разликата е 1 точка) ,но прави впечатление че Елф има 17 прецизност при положение че за него не му е отбелязано нищо особенно в областа на сетивата което ми прави впечатление (аз сам нахална муха и мисля глупости принципно и се ровя в малки и незначителни неща знам). Така де едва ли ще получа много обстоен отговор защото просто това е съотношение на статистики и то е вече такова аз просто си съобщавам нещата направили ми впечатление.
Слепия вижда ,това което иска Зрящия ,това което мрази а Mечтателят това за което бленува. Реалноста не е за човечеството

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » нед яну 09, 2005 11:53 pm

Коментираше се, че винаги се взима ловкост при защитата и точно тоя каменопад показва един пропуск. Да избегнеш камък, докато се катериш, възможност почти няма. Инак доста алпинисти щяха да са си живи и здрави. Нещото, което можеш да направиш е да се надяваш че от горе ти не пада Кааба, заедно със светилището и мюсюлманите около него, а по-дребни камъни, които и да те очукат, няма да те отрепят. Шанс да не те очукат, може и да има, но със сигурност е минимален. Важното при такава ситуация е да продължиш да се държиш за стената, което би искало сила и умение като катерене.

И мен много ме интересува как ще се процедира в такава ситуация, по ваше мнение. Дали ще му се даде възможност на нещастника да избегне камъните, или ще си вземе нещо задължително, а ситуацията ще се фокусира върху оставането му на стената. Има и трети вариант - да се хвърля после за задържане, след като се види колко е жив и здрав. При всички положения, обаче, не ми се вижда логично да се взимат броя на камъните. Щото - има камъни и КАМЪНИ.

Потребителски аватар
Headless
Калфа
Мнения: 39
Регистриран на: ср мар 13, 2002 8:15 pm
Местоположение: TaM npu PeKaTa

Мнение от Headless » пон яну 10, 2005 12:18 am

Аммм :lol: има едни скобки с примерно защото найстина е примерно и това си е найстина въпрос а не дадено решение :lol:
Слепия вижда ,това което иска Зрящия ,това което мрази а Mечтателят това за което бленува. Реалноста не е за човечеството

Потребителски аватар
Ambartanen
Калфа
Мнения: 51
Регистриран на: чет авг 14, 2003 11:03 pm
Местоположение: Пловдив/Amherst

Мнение от Ambartanen » пон яну 10, 2005 12:53 am

Не вярвам човек ( или гущер :) ) държащ се за стената да има шанс да отбегне падащите камъни, въпроса е просто дали те ще минат през него (тоест неговото поле). За щетите, които камъните ще нанесат, смятам че трябва да се ползва някаква модификация на правилото за случайно блъскане (стр.127). С него се взима под внимание размера на камъните и то дава шанс за нанасяне на щета и събаряне на създанието, което доста точно отговаря на съответната ситуация. Това си е лично мнение де, някой от създателите трябва да си каже дали го одобрява. :)
П.С. Смятам, че правилото трябва да се модифицира и да се приеме, че камъните автоматично уцелват, за тази ситуация специално. Или поне да се наложи някакво сериозно усложнение на БЗ.
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog, it's too dark to read." --Groucho Marx

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » пон яну 10, 2005 1:13 am

Да де, Безглавий, просто обяснявам, че този на пръв поглед логичен начин не би имал много реализъм и трябва да се търси нещо друго.

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » пон яну 10, 2005 2:35 am

Докато се катери някой и ако нещо го замеря, пада върху него и т.н. е логично да се взима показателя за катерене. 3д6+катерене > 16+брой падащи/целещи предмети. Аз така бих го направил. В случай, че те преминават през неговото поле. Ако не го оцелят (УФУД е успешна за героя) ок. Ако не е успешна гледам колко е неуспеха и толкова щета бих нанесъл (временна или реална зависи... все пак ако е камък е логично да е тъпа щета) в следствие на което ще си помисля дали да генерирам "Бутаща сила" и да видя дали ще се изпусне героя: сила+(катерене евентуално)+3д6 > 16+бутаща сила и ако не се задържи, т.е. успеха е по-голямо от 5 (ако не се лъжа толкова беше дадено по правило) просто героя пада и смятам от падането каква щета ще поеме (прогресивно за всеки метър + 1 щета. Ако падне от 6 метра ще имаме 6+5+4+3+2+1 = 21 щета), а ако е между -5 и -1 губи издръжливост/умора.

Ако някой го обстрелва със стрела/стрели (примерно може да бъде освен промушващо оръжие и сечащо - меч или алебарда или брадва) докато се катери то "бутащата сила" ще е заместена с щета/2 (примерно) или цялата щета и тя ще е усложнение в УФУД.

Не мисля, че докато са ти ангажирани 4-те крайника с катерене ще зависиш от ловкоста. Защо? Просто е, защото ловкоста изразява подвижноста на героя. В случая един катерещ се персон не може да има голяма, дори никаква подвижност. Макар да съм виждал как някой се провисва за една ръка само (на живо при това!!!) пак не мисля, че може да става дума за ловкост.

Същата логика ще имам и в подводна битка - няма да вземам ловкост за защита толкова, колкото умението ПЛУВАНЕ, дори ако става дума за подводен бой.

Впрочем забелязах интересната идея че за да се носи Алебарда с една ръка (ако е Стоманена) се изисква 24 сила а максимума на Гигант е 22 значи след като го достигне и с още 90 ТР (никак не малко) може да се наблюдава интересната сценка на размахване на две Алебарди нещо май не ми стига въображението да си го представя дано няма достатачно луд играч който да иска да направи това на героя си (макар че ще бъде ефектно а навярно и доста смъртоностно 9 зара сечащи щети *2 малей) и все пак идеята на това което изписах е няма ли забрани както има само едноръчни оръжия да има и само двуръчни ?
Споко, това вече съм го мислил и планирал :) Само че е по-интересно и ефектно с двуръчни брадви или чукове. Изглежда по-внушително някак си :) Не забравяй обаче и умението "Бой с две оръжия" иначе ще имаш много голям минус при атаката :)
И не е задължително да удвояваш след Сила 22. Умението Войн на 12 дава +1 макс на Сила, а то почти винаги присъства при такъв вид персонажи :)

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » пон яну 10, 2005 9:45 am

Зачи - броя на камъните. В общият случай те са към няколко десетки, т. е. - никакъв шанс (спестяваме си зарчетата).
След това бутащата сила и падането. Що се отнася до +1 за всеки следващ метър, можете да го запишете така: 0,5*метра*(метра+1). Чувствително по-лесно е. За жалост точно тук квадратна формула не ви трябва, защото F=mgh и расте пропорционално на височината. По-скоро падащият има потенциал да поеме спокойно някаква сила (тук не би ли трябвало да се отчете акробатиката му?) и от там нататък си се троши/размазва в различна степен.

За алебардите и чуковете - хубаво, брадвата и чука може да са тежки, но не са дълги. Нека гиганта да си ги размахва. Ама - алебарди??? След като си го мислил, било е добра идея да им го кажеш на хората, да го забранят по някакъв начин, щото две такива големи от по 1,80, докато ги развъртиш ставаш разноглед и окосяваш половината народ около тебе. Впрочем, също така нелогично е някой да тръгне с 2 пики, и това е позволено.

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пон яну 10, 2005 12:44 pm

Асен написа: По-важен в момента ми е въпросът "как да нокаутирам с един удар". Да го закарам на число под нулата, но над -16 ли? И как се урежда въпросът с чувалчето с пясък и ударът по главата в този план?
Да повторя, че май отмина незабелязано...и неотговорено:).
Andras написа: За алебардите и чуковете - хубаво, брадвата и чука може да са тежки, но не са дълги. Нека гиганта да си ги размахва. Ама - алебарди??? След като си го мислил, било е добра идея да им го кажеш на хората, да го забранят по някакъв начин, щото две такива големи от по 1,80, докато ги развъртиш ставаш разноглед и окосяваш половината народ около тебе. Впрочем, също така нелогично е някой да тръгне с 2 пики, и това е позволено.
Две къси копия по 1, 40 също са доста дълги, но нещо не роптаеш:). А причната е, че ти мислиш от гледна точка на човек. За гигант, който е с поне половин метър по-висок от теб, те са същото, което е за теб едно такова копие-поне като размери, за гиганта те са по-скоро вариант на късите копия...хайде, малко пораснал вариант:).
Две пики? Какво нелогично видя, при условие че пиката в аксиом е по-скоро дълго копие (200 см)? Ако не знаеш-имало е период на активно военно използване на системата "копие в дясна ръка и меч/сабя/шпага в лявата". В някои южноазиатски стилове още се използва, вптрочем:).
Поздрави.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Headless
Калфа
Мнения: 39
Регистриран на: ср мар 13, 2002 8:15 pm
Местоположение: TaM npu PeKaTa

Мнение от Headless » пон яну 10, 2005 1:04 pm

Toва Асен го виждам по следния начин като му нанесеш много временна щета тоест примерно някой специални техники на чуковете вклучват зашеметител което удвояваше временната щета а по този начин точно ще го накараш да изпадне в безсъзнание. Иначе някой друга магия би ти свършила работа(примерно за източване на умора/издържливост).

Колкото до въпроса за торбичката с пявък и на мен ми е интересно как деиства защото тука вместо Stun има шокова щета която е добро попадение според мен но не решава въпроса при такива положения.
Слепия вижда ,това което иска Зрящия ,това което мрази а Mечтателят това за което бленува. Реалноста не е за човечеството

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон яну 10, 2005 1:06 pm

За да КО някого, трябва да го докараш до безсъзнание, без да е с ЖТ под -16. Това е! Получава се почти винаги в ръкопашен бой. Дали става с един удар... обикновено не! Освен ако не е убиец с много як удар в тила.

За двете алебарди или ползването на алебарда с 1 ръка - четете скандинавските легенди и ще видите как Гунар Скялгерсон се бие с алебарда в едната ръка и с меч в другата :) Да не говорим, че набучи един на алебардата си и го прехяърли над главата си (всичко това с 1 ръка) :) Да, чутовен герой е, ама и герой с 24 сила си е чутовен отвсякъде. Алебардите не надвишават руста на гигантите, така че си е ОК, стога да го искате. За похабените ТР, за да постигнете чудеса в този вид бой, отсреща може да сте развили магьосник, който за половин ход произнася Чукът на бога, или просто ви намалява силата с 1/3 от своята собствена - мисля, че веднага ще разберете грешката си :)

За гущерите и използванто на опашката - по споразумения с Разказвача, може да се намалят допълнителните ТД при придвижване клекнал, но да изчезнат би било малко грубо спрямо всички останали раси. Показателите им са такива, защото така сме ги балансирали спрямо останалите - не претендирам да са най-силните създания, но не са и най-слабите. Всъщност, считам, че няма такава раса - всички са достатъчно интересни за игра.

При камъните, варианта на Кид е сред най-добрите, но и бутането на Амбартанен е добро решение. Преди самата проверка Разказвачът може да направи и проверка 50 на 50 и едва след това да прилага бутането. При много камъни, Разказвачът е този, които определя какво става :)

За торбичката с пясък - можете да решите, че цялата й щета е временна.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пон яну 10, 2005 6:10 pm

Добре...промъквам се. Цап с торбичката по тиквата. Получава жизненост+3 временнни. Ами нали той още същия ход ще възстанови поне 4? Какво тогава? Събужда се?
Нещо не съм чувал за такъв случай в живота... :twisted:
А освен това, така излиза, че е по-сигурно да го нокаутирам с нож, отколкото с торбичката с пясък. Мне, не е точно така...:)
Между другото, убиец с удар с засилка с късо копие го постигна, без да удря в тила.. 33 точки щети, оня толкова и имаше:) (засилката беше, защото му скочи с копието отгоре от клоните на дъървото, след като войникът го подмина:) )
Поздрави 8) .
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон яну 10, 2005 6:45 pm

Един ход е 10 секунди - в живота обикновено за толкова стават - освен ако не е много тежък КО.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » пон яну 10, 2005 9:24 pm

Асене, къде видя късо копие 1,40, те обикновено са 1-1,20? И как ми разясняваш, че за гиганта алебардата била като копие, предвид очевидната разлика във вида и метода им на използване? И как си представяш да пазиш баланс със двете пики, освен ако не ги подпираш на земята?

Относно бойните стилове. Да - с копие и по-късо оръжие са се били (макар по-често с копие и щит), дори имаме още по-интересен случай и то от Рим: комбинация от тризъбец или копие и мрежа. Дълги едноръчни оръжия има; случаи, когато с тях се използва второ оръжие също има, но двете не са от един калибър.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт яну 11, 2005 10:47 am

Ash Destiny написа:Моите въпроси са от малко по-друго естество.
1. Ветровете... откъде цъфнаха? Появяват ли се в животът на приключенците в облика, който си им дал?
2. Какво става с гравитацията? Всичко ли е така "пипнато" от боговете, както сезоните и страхотната орбита на Светилото?
3. Как изглеждат създателите на елфите? Откъде се зане, че са от мъжки пол.
4. Кали появява ли се е пре хората, преди Втората война?
5. Правени ли са опити да измъкват боговете от Дупката?
6. Какво е отношението на гигантите към Кали?
7. Какво е отношението на гоблините към Кали?
Понеже това мнение поизостана малко назад, отговарям чак сега.
1. Четирите вятъра са само създали се богове - те не са ничии чеда, но са от есенцията на Създателля. В миналото всички богове са се явявали на своите чеда, но днес сякаш са поизчезнали - това важи за абсолютно всички и ветровете включително.
2. Всичко е относително добре пипнато, макар да има области с аномалии - Скокливата река, Бездната и др.
3. Не се знае дали са от мъжки пол (Боян може да ви даде малко повече информация на сайта ни), просто така са приели да ги представят. Половете са нещо много относително при боговете.
4. Както казах, всички богове са се появявали в света, но това е преди войните. Сега е друго.
5. Дори в момента тече един такъв - Соба некроманта се преражда в различни тела и има за цел да събуди Безименния, а той ще може да отвори преградата и да върне отново старите богове... За тези събития ще разберете след няколко месеца, когато започне да тече времето в света ни.
6. Някой май го каза - гигантите не почитат Кали, нито Безименния. Изключение са Прокълнатите.
7. Гоблините са чеда на АхраМан и като такива са готови да се жертват до един за неговото освобождаване. Ако той избере да застане на страната на своята създателка, те ще я обикнат - до тогава признават само Безименния. Но се страхуват от гнева на Кали.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Headless
Калфа
Мнения: 39
Регистриран на: ср мар 13, 2002 8:15 pm
Местоположение: TaM npu PeKaTa

Мнение от Headless » вт яну 11, 2005 12:17 pm

Асен разглеждах книгата и стигнах до следоното решение на проблема с торбичката с пясък (бих искал и някой друг да каже дали мисля правилно)

Торбичка с пясък (ако и измислите друго име няма да е зле)
Щети: 2 зара временна щета
МР:1

Начин на използване: използва се за поразяване на специфично място (най-често тилът) на противника с цел той да бъде зашеметен.
Начинът е такъв провежда се при страндарстна "атака в гръб" като се поразява слабо място в противника (от правилата за слаби места е дадено усложнение от 8 до 12 за тилът на човек мисля че 10 е достатъчно) при успешна атака ако нанесената щета надмине половината от живота на съществото то изпада в безсъзнание. Броните действат нормално.

Трябва а се прибавят специални техники с торбичката за да бъде използваема до край

Какво ще кажете гледах да спазвам максимално духа на книгата.
Слепия вижда ,това което иска Зрящия ,това което мрази а Mечтателят това за което бленува. Реалноста не е за човечеството

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт яну 11, 2005 2:09 pm

Мисля, че си на прав път. Но спокойно можеш да покачиш щетата след като е временна и да изискваш просто да се изпълни условието за изпадане в безсъзнание. Най-вероятно това ще е по силите само на Убиец, но все пак е вариант.
Също така може да се постигне с използване на специални удари (макар че специалист в торбичка с пясък звучи малко странно :) )
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Chimera
Кадет
Мнения: 211
Регистриран на: пет дек 28, 2001 12:55 pm
Местоположение: Магландия
Контакти:

Мнение от Chimera » вт яну 11, 2005 4:33 pm

Това си е "цап" или както е на англииски - sap. Може да се вдигне щетата с един зар, ако е само временна, но да няма спецялни удари.
Every once in a while, declare peace. It Confuses the hell out of your enemies. - FRA #76
Внимавайте за алигатори в багажника на спидера!
Форум на Българската Ролева Гилдия

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт яну 11, 2005 4:52 pm

Вариантите са най-ралични - можете да приемете, че при изненадващ удар в тила с това приспособление, винаги има 50% (четно/нечетно) шанс да приспите противника. Можете да определите (намалите) шанаса по различни начини. решавате го вие. Имайте предвид, че както вие можете да го използвате срещу врага си, така и той срещу вас, така че не прекалявайте с възможните приложения на "торбичката".
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » вт яну 11, 2005 11:11 pm

Ок. Това решение ми харесва. Само че шанса ще е 5 от 6 или нещо подобно:). Това "оръжие" почти няма друго приложение, така че...:)
Andras написа:Асене, къде видя късо копие 1,40, те обикновено са 1-1,20? И как ми разясняваш, че за гиганта алебардата била като копие, предвид очевидната разлика във вида и метода им на използване? И как си представяш да пазиш баланс със двете пики, освен ако не ги подпираш на земята?
Видях го на страница 385 :). А ти откъде измисли, че са по 1, 20?
А за гигантите ти обяснявам така: средно гигантът е 1, 5 пъти по-голям от средния човек. Пиката (2 метра) е точно в същите пропорции с късото копие.
Поздрави
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » ср яну 12, 2005 12:06 am

Къде съм го видял - вземи дължината на копията на африканските племена например. Тези дето ги използват за мятане и за бой със щит.
Добре, да речем, че гигантът ползва пиката като копие, има някаква логика, макар че тия две пики може и джудже да ги помъкне. Тогава, за гиганта - късото копие като какво ще се ползва? Колец за домати?
Въобще в другите системи тия неща са решени по някакъв начин - в ДнД има размери и съответствия, в Ендивал върколак в полуформа не може да използва къси, ръчни и метателни оръжия...Няма ли някакво общо решение на тоя въпрос и тук? Авторите?

ПС: А, проблемът за въртенето на две алебарди пак си остава. Просто с тях освен да се мушка се и сече.

Отговори