Въпроси и Отговори

Заповядайте в официалния форум на "Аксиом 16" или "Приключение с Меч и Магия". Това е втората българска ролева игра, излязла на пазара в средата на декември 2004 г. Тук можете да задавате своите въпроси за правилата или за светът (Магландия), да пишете своите коментари или да давате вашите предложения.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
shizziss
Вречен
Мнения: 323
Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от shizziss » пет дек 11, 2009 10:22 pm

Не съм много сигурен но ми се върти в главата, че някъде в книгата или тук на форума имаше правило, че запалимите материали се запалват, ако бъдат наранени от огнена щета (нормалният огън гори със сила 3 зара, ако не се лъжа)
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » нед дек 13, 2009 7:34 pm

Върти ти се в мода, най-вероятно! :roll: :twisted: :lol:
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » нед дек 13, 2009 8:13 pm

удар с Огнена щета>16+уст, запалимите материали *1/2
Сиреч ако удариш дърво с факла ктрябва да му нанесеш 16+8/2=20 щета,, разбирасе вторият удар може да има улеснение 16+8/2-1 третия се нужда е от 16+8/2-2 и така нататъка до 16+уст-брой удари без 1. Ако искаш да запалиш нещо като го удряш де. Ако искаш просто да го запалиш 16-като изчезва от уравнинието, а ти трябва да държиш малко по-продължително „възпламенителя”.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон дек 14, 2009 10:47 am

И аз имах накакъв спомен, че имаше равило, но не мога да си го намеря никъде по файловете. Описаното по-горе от Вилорп изглежда като да работи, така че може да се ползва.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
shizziss
Вречен
Мнения: 323
Регистриран на: съб мар 08, 2008 2:08 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от shizziss » вт дек 15, 2009 6:15 pm

kartacha написа:Върти ти се в мода, най-вероятно! :roll: :twisted: :lol:
Може и да си прав. А може и предложеното от Вилорп да съм го срещал някъде? Звучи ми страшно познато, и аз имах същото в предвит просто не си спомнях как е формулирано 8) , а и нямаше как да проверя щото ми отмъкнаха ПММ :cry:
Аксиом 16 "Древна магия на Титания"... Около 1456 година...
Само един Разказвач знае, какво ще стане, ако боговете се върнат, магията удави света, а старите континенти изплуват...
Следва продължение...

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » нед дек 20, 2009 5:22 pm

Ами, това правило е шчупено... не трябва да се прави за запалими материяли 1/2 от устойчивост...така за незапалими остажа 1/1 :лол: от устойчивост. Представете си балиста, която изстрелва огнена стрела по огромна скала. Скалата ще се запали 100. В такъв момент един наш познайник, който се изгуби, би казал, WTF?!!??!
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон дек 21, 2009 10:43 am

Затова съм сложил уточнинеи - запалими материали. (; Другите по подразбиране не горят (освен в екстремни случай де (; ), но ако балиста стреля по скала, е по вероятно скалата да се разпадне преди да се запали. Друг е въпроса, че при удар с факла нанасяща 3 зара щета направо межеш да си сметнеш че преди 3-тия удар по дървен нагръдник няма смисъл да се хвърлят зарове (5+6+6=16+8/2-3 => 17=17 неуспех, 17>16+8/2-4 сиреч чак при четвъртия удар има някакъв шанс да се запали нагръдника). За пироманите може да се довами опцията, че лакираната кожа или боядисания наградник/щит имат +1 шанс да се запалят заради покритието със запалим материал.


Малко в страни от запалването: може ли дървените щитове да се разграничат по висове дърво от което са направени?
Дъб +1 уст.+0,5 кг.;
Бор -1уст, шанс 1:3 сечащо оръжие да се заклини в него;
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » пон дек 21, 2009 4:24 pm

Не, едва ли. Аз съм за, но за тази цел първо е нужно читаво правило, което да работи. За това да се сплитне темата.

П.П.: И 20 удара не стигат за запалят едно дърво, за да се запали, трябва продължително горене. Пробвал ли си да запалиш печка? Евентуално факлата да е пренапоена и от нея да тече мас... Но в този случай, ако се опръскаш :lol: :lol: Става забавно!
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон дек 21, 2009 10:33 pm

`Ми какво до тш кажа: Х<16+8/2-20, Х<16-16, сиреч последните няколко удара са ти били АНУ-та (;
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » вт дек 22, 2009 12:13 am

Вилорпе, нямах впредвид по формулата, а в реалния живот!
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт дек 22, 2009 5:54 pm

В реалния живот, рядко стрелят с балисти по скали. В релания живот пускат напалм, а под него горят еднакво добре както партазаните така и скалите. Факлата представлява дръжка, намотани горивни материали и нещо което гори дето се вика в слечая парцали и катран, като се запали катрана отй се топи и капе, сиреч може да се запали дреха, кожа и дърво по трудно но и това е възможно.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » вт дек 22, 2009 10:15 pm

Дърво би запалило два пъти по-трудно от кожа, а са с еднаква устойчивост. Предлагам показател горимост/запалимост, като тя може да приема и отрицателни стойности, например за адамантия -50, за памука 15, нещо от типа.
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Потребителски аватар
Fenrir
Чистокръвен
Мнения: 741
Регистриран на: нед юли 01, 2007 4:01 pm
Местоположение: София

Мнение от Fenrir » вт дек 22, 2009 11:20 pm

Не мислиш ли,че така показателите ще станат доста? Какъв ще е показателят за запалимост на хората? А ако се отнася само до неживи предмети,какво се случва с хората? И те могат да горят. С две думи-абсолютно против това. Може би запалимостта би трябвало да е по преценка на разказвача,аз лично не съм използвал никоя формула и не бих използвал.
Всеки хубав миг ще бъде бавно погълнат от мракът и тъмнината на вечността...

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » ср дек 23, 2009 12:44 am

Гайз, гледам и не вярвам на ушите си...

Толкова ли не можем да преценим кога едно нещо трябва просто да бъде оставено на преценката на разказвача? Може ли някой от ентусиастите да ми обясни, през всичките си години игра, колко пъти сте си викали "бреей, да имаше едно правило за запалването на материалите, да имаше и един показател колко лесно става това запалване..."?
シャマョツィ

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » ср дек 23, 2009 9:33 am

Веднъж, малко преди да се откажа от фенерджийската(мой билд)...
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Елендил
Работник
Мнения: 123
Регистриран на: съб дек 20, 2008 9:44 am

Мнение от Елендил » чет яну 07, 2010 9:39 am

А не може ли да го кажем по-просто: нужните щети са: умножаваме устойчивостта по % от щетите, които поема запалимият материал от огън и добавяме примерно 16. Вече имаме показатели за материалите и колко огнени щети поемат (не че мога да напиша процентите, но си спомням, че дървото поема +50%), като по преценка на разказвача запалването може да стане само с допир на предмета. Пример: слама или катран.
Окончателно: нужни щети при запалими, но не "веднага" запалими предмети да са:

16+устойчивост*(% щети, които материалът поема от огън)

ПП: тъй като някой спомена лакирани ризници, а лакът не се пали веднага (според мен) може вместо 16 цифрата да е 12 или 10, някъде там. То не излизе точно проста формула, а и трябва тестове, но поне не добавяме нови показатели.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пет яну 08, 2010 1:41 pm

Така написана формулата казва, че материалите, които поемат 100% от огнените щети, ще са по-сложно запалими, така че Устойчивост*% щети би следвало да се вади, а не да се прибавя към 16.
Както и да е, правилото звучи доста засукано, а на мен ми се иска да вървим към опростяване в подобни ситуации.
По-удобно е всичко да се определя от здравината/устойчивсотта на един запалим предмет, като колкото по-малко запалим е той, толкова повече време да е необходимо той да се подлага на обработка с огън.
Така например, ако дърво бъде подложено на постоянна щета (за такава може да мине престоя в огнена стена), която надхвърля устойчивостта му, то би следвало да се запали да кажем след 5-6 хода (това е около минута). Естествено времето може да варира леко, според това доколко тази щета надхвърля (в пъти, а не чисто число) въпросната Устойчивост.
В същото време, за запалване на перде може да е достатъчно и само една атака.
Така може да се дадат някакви ориентировъчни партаметри от типа на Запалимост Х, където Запалимост казва, че материала въобше гори, а Х определя тези нужни ходове, в които той трябва постоянно да е изложен на огън със сила над неговата устойчивост.
Оттук, ако се задълбочим следват цял куп частни случаи, така че преценката е на Разказвачите и би следвало да се базира на логиката, която ни е позната от реалния свят.
Последното пък значи, че всичко изписано по-горе е само, за да даде насока за пътя на логиката ви, а не за да го ползвате като официално правило.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » пет яну 08, 2010 6:26 pm

Идеално, това щях да вметна и аз, но викам да не съм аз недоразбралия.
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пон мар 08, 2010 2:56 pm

Въпроси:
1.
Правя атака със засилка и ТД за придвижване/засилка отиват към ТД за атаката. Съответно нападнатият получава допълнителни ТД за отклони или активна защита.
Ако направя атака без засилка, ТД за придвижване прибавят ли се към ТД за Атака? Ако да, мога ли на два метра от противника да "забавя крачка", минавайки от подтичване (1ТД за 1М), към бавно, предпазливо вървене (2ТД за 1), с което да отделя ТД за придвижване от Атаката.
Пример има четири метра разстояние, изминавам 1метър за 1ТД, след което втория метър за 2ТД и влизам в дистанция за атака. Или подобно забавяне не е нужно, когато не правя "засилка"

2
Няколко въпроса във връзка с Школата на Хаоса. Тази школа е или безкрайно слаба, или е безумно силна - в зависимост от тълкуването. Изрично подчертавам - не става въпрос за силно/слабо според късмета, а за тълкуване на ефекта на заклинанието.
Например:
2.1
Маг на 10 -12 ниво може да направи комбо от Банши с Тройно или Нищо (Батугой каза - Т или Н само на демидж магии, но Банши всъщност е такава, понеже нанася директна щета, само че в шокови). Поражда се въпросът какво обаче подсилва ТилиН - междинният резултат, който е 6+МУ/10хЗар (ако не ме лъже паметта), или ТиН утроява получения Страх, след като преди това от него се извади 16+Псу на проивниците.
При първото тълкуване магията е кошмар за жертвите - при второто тълкуване - трудно кобмо от две магии (втората от които е четвърто ниво), практически се оказва слабо ефективно.
2.2
Магическият двойник, направен от Маг на Хаоса с (12Ни+16инт)/2+24 = 38(41 с Певец).
Ако се тълкува, че копира всичко на мишената, нещата стават имбави, когато магията се направи на най-силния член на партито. Стават безумни, ако магът си я направи на самия себе си - получава пълноценно копие на самия себе си, което се появява от нищото 76/82 ТМ, които е готово да изхарчи, за да направи Х броя мана извора до себе си и да направи върху своя създател две или дори повече магически двойника.
Другият вариант - че се копират само показателите без СУ-тата. Подкрепя го описанието на умението, в което се казва че се взимат максималните показатели на копирания, но не се казва нищо за Су-та. Лично на мен ми звучи по-логично, защото за мен е невъзможно да се копират СУ-та. В този вариант магията е приложима срещу много могъщи противници, които разчитат основно на статове - земен дракон например, който изпавяш срещу самия него. ТМ на двойника служат отлично за прехвърляне на поддръжката му върху самия него. Остава обаче въпросът дали двойника е създание дотолкова, че да може да се включва в заклинания Обща Мана, да прави общоупотребими заклинания самия той - включително мана извор. Понеже лорд Озирис снощи ми обясни как може да се направи комбо с магически двойници, мана извор и Обща Мана. Логиката е, че негативите от изтеглянето на мана през мана изворите падат върху двойниците, за които обаче никой не го е грижа.
Този бъг трябва да бъде наречен на негово име, между другото.
2.3 Има заклинания в школата, които са откровенно безмислени - като Регенарецията, самопрекъсващата се "Луда жаба" (която при стойност 3 не просто пропуска да направи демидж на поредната мишена, а се прекъсва като действие), Призоваването на създание (от гарван до призрачна мечка със статовете на обикновенна мечка) и т.н.
При целия този пълнеж е пропуснато основното правило, заложено в Т или Н (която приемам за заклинанието, изразяващо най-точно духа на школата). При този пълнеж от безмислени заклинания става следното: при лош късмет магията не прави нищо или прецаква правещия - при успех прави по-малко или колкото правят съответстващи заклинания от други школи.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон мар 08, 2010 3:22 pm

първо, според книгата, стр. 94 предвижването е с рейт 1м за 1ТД, което малко ме обърква при питането ти, но предполагам, че можеш да се придвижиш като охлюв, по желание. По принцип, атаката със засилка (пак според книгата) може да се използва само и единствено със специфични оръжия. Освен това има разлика между щурмуването и придвижването - при първото оръжието е в позиция за удар, докато при другото е в неутрална или поне така тълкувам логиката на системата.

Следователно - ако не си заявил, че се засилваш - ТД за придвижване не се прибавят към ТД, които атакувания може да използва за защита.

Тройно или нищо утроява крайния ефект на магията, мисля че това е самата й идея. Не напразно се произнася "върху" вече успешна магия... един вид.

за останалите магии от Хаоса, не мога да коментирам, но на мен ми се вързват в идеята за такава школа.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон мар 08, 2010 3:40 pm

Само вметвам, че пак сте играли на двуцифрени нива.
И аз не виждам проблем в хаус школата.
Колкото до Тройно или нищо... Там нетрябваше ли да се прави дойна проверка за успех + тази за базовото заклинание?
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пон мар 08, 2010 8:07 pm

Ванката ми каза в личен разговор, че това двойно или нищо е правописна грешка.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет мар 12, 2010 2:43 pm

За боя с 2 оръжия.
Ако се биеш срещу противник с 2 оръжия който прави обща атака за 9 ТД и със сила 32 и 34 на двете атаки съотвенто. как стоят нещата със защитата. Две парирания ли трябва да извърши или пък може отклон от едната и париране от другата.

Ади разбирам че ако направиш отклон и избегнеш по-вискоката избягваш и по-слабата, ама иначе как стоят нещата.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пет мар 12, 2010 8:16 pm

Поне при нас играем така:
А атакува В с две оръжия, правейки атака за 6 на по-бавното и за 5 ТД с по-бързото оръжие - като изхарчва общо 6ТД, както е по система.
В се защитава, като извършва две парирания, всяко за 4ТД, които обаче се считат за паралелни, тоест не се водят за защитно действие с "продължителност" от 8ТД.
Причината:
В реалния свят нещата протичат едновременно - наблюдавал съм двубой между кендисти - участникът с един меч се дърпа от вакидзашито на пича с двете оръжия и пресреща по-дългото оръжие, след което веднага използва че има по-силен хват от противника (държи своя меч с две ръце) и има контакт между двете остриета. Забелязах, че обикновенно използва това, за да увлече, или отклони дългия меч на опонента с две оръжия и да посегне към неговото тяло, главата или ръката, която държи вакидзашито.

Обаче ТД в Аксиом са абстрактна, обобщена стойност - те измерват не толкова време, колкото "отделяне на вниманието" - а два идващи под различен ъгъл остриета искат раздвояване на съзнанието (дори самият ти да имаш две оръжия или оръжие и щит). Тъй че това са общо две парирания, което средно се равнява на общ разход от 8ТД. Обаче само като общ разход - иначе остриетата идват едновременно и защитата от тях протича едновременно. Видях и другото - опонентът с единия меч отби вакидзашито, като вместо назад, пристъпи напред, плътно до тялото на нападащия с две оръжия (най-силно впечатление ми направи факта, че доста често се "посичаха" взаимно, но това е друга тема).

Аз самият имам въпрос:
гранд защитната позиция за какво се брои - за постоянно вдигнат щит? Да разбирам ли, че това спестява нуждата от онези 2ТД, които са нужни за наместването на щита спрямо атаката? Мисля, че е имбаво, ако ги спестява защото прави защитата от щита напълно безплатна като ТД.
То и не е реално, защото очите на боеца винаги са открити, освен непосредствено в момента, когато за част от секундата щита се вдига и пресреща острието, насочено към очите/лицето, темето.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет мар 12, 2010 9:04 pm

Принципно системата е: ТД за по-бавното оръжие +1ТД сиреч във вашия случай за 5 и 6 атакуващия с по 2 оръжия трябва да действа за 7 ТД.

Както си описал след това излиза че ако се включиш в тия 7 ТД можеш да направиш отклон за едната атака и париране на другата. Това напълно ме устройва като отговор.
Решението при вас не ми харесва, че героя получава 2 екстра ТД. Сиреч атаката е за 6 но ти му даваш 8 за да се защити.

Колкото до твоя въпрос - влезеш ли в защитна позиция си като танк щита ти е перманентно вдигнат и именно затова имаш наказание ако решиш да правиш друга операция докато си в позиция „костенурка”. ТД не са спестени, защото са ползвани за да влезеш във въпросната защитена позиция.

Нейде Бат гойко беше казал влиза в позицията за 3 ТД блъскат го що го блъскат изли за 0 и атакува, като остава открит за контри, ако не се възползваш, пак си влиза в „костенурка”. Логично ми звучи.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет мар 12, 2010 9:09 pm

Мда, преди много време един приятел беше питал тук за същото. И отговорът бе именно, че щитът е перманентно вдигнат.

И както казва Вилорп, ТД не са спестени, защото едно, че плащаш цена във вид на ТД, и второ, че плащаш цена за всяко по-нататъшно твое действие пак във вид на ТД. Ако трябваше да плащаш за по-нататъшно вдигане на щита, това умение става напълно безполезно.
シャマョツィ

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » съб мар 13, 2010 1:35 pm

Ами като гледам, отгоеорите са доста точни.
За атаката с две оръжия, тя може да се избегне исцяло с отклон (достатъчен е само един), тъй като той реално повишава общата ЗА независимо от атаките. Обаче ако се прави париране, това е насрещно действие точно срещу конкретна атака и не би следало да се извършва "едновремено" към двете, осен ако и то не се прави с две оръжия. Същото може да се ползва в сила и за щита, който е по-логично да се приложи като защита от една от атаките (предполага се, че са на различни нива). Допустимо е и комбинация от закриване с щит от едното оръжие и париране на другото, стига общия брой ТД да го позволява. И накрая да не забравяме, че има опционално правило, което позволява ползване на допълнителни ТД в размер на разликата в РЕ на двамата (ако го прилагайте, прилагайте го справедливо и не само в полза на защитника).
От останалите въпроси, неотговорен е само Магическия двойник, който ще поогледам по-внимателно преди да кажа каквото и да било, и имаше и едно недоразумение за двойната проверка при "Тройно или нищо" - ако заклинанието "Тройно или нищо" се провали, то и заклинанието над което се наслагва се проваля.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » съб мар 13, 2010 3:50 pm

Батугой, да разбирам ли, че става така:
Атакувам с два къси меча и имам специалист в мечове и Бой на две оръжия на 12, който отменя допълнителната ТД за атака. Вкарвам Бърза атака на всеки от тях и нападам гигант с брадва за мои четири ТД общо. Той няма щит, ловкостта му е малка, а брадвата му парира в най-добрия случай за четири ТД. Няма второ оръжие, с което да парира втория ми удар. Едната атака директно го стига?

Това ми харесва - следващия си герой ще му изградя бойната част около това.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » съб мар 13, 2010 4:10 pm

На теб са ти 6 ТД ако атакуваш с 2 меча, а на него 4 ако парира с бредвата и няма БЕНО, но ако така и така играете на високи нива значи и той има БЕНО и съответно парирането му е за 3 ТД сирич може да направи 2 парирания по 3 ТД за твойте 6 ТД общо.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Cocaine
Гвардеец
Мнения: 694
Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Cocaine » нед мар 14, 2010 12:06 pm

Всъщност, и двамата грешите. Ситуацията е следната: героят на слънцето атакува с 2 къси меча и бой с 2 оръжия на 12, което значи, че атаката следва да му отнеме6 ТД. Обаче, той активира специалната си атака - "Бърза атака", която намалява необходимите му ТД с по 1 за всяко оръжие.

Следователно, гигантът ще има 5 ТД да се защити (а не 4 или 6). Ако реши да отбягва, това ще повлияе и на двете атаки (ще намали успеха им с 2). Ако реши да парира, ще може да парира само едната.
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.

Отговори