Въпроси и Отговори

Заповядайте в официалния форум на "Аксиом 16" или "Приключение с Меч и Магия". Това е втората българска ролева игра, излязла на пазара в средата на декември 2004 г. Тук можете да задавате своите въпроси за правилата или за светът (Магландия), да пишете своите коментари или да давате вашите предложения.

Модератори: hameleona, Модератори

johndoe
Стар заек
Мнения: 5
Регистриран на: съб сеп 10, 2005 9:55 pm

Мнение от johndoe » нед сеп 11, 2005 10:19 am

Благодаря за инфото :)

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон сеп 12, 2005 11:18 am

Има я на борсата след 4-км, при Жана (Приятелят ти ако купува от там, сигурно я знае)
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » вт сеп 13, 2005 12:50 pm

VORAC написа:За цените и щетите :
-"трошащи щети намалят цената с 20%" - идеално си го обеснявам
-"при сечащи щети няма промяна на цената" - и това :)
-"прободни щети добавят 10% към цената" - може би защотро пробосдните оръжия обикновено имат голям обсег? Но няма бронировки, които да предлагат по-слаба защита срещу мушкащи атаки (както плретения шлем намаля трошащи щети само двойно)...мисли БатГойко, мисли :винк:
Това е само моето обяснение, но...
Игрово-при попадение в главата, прободните щети се удвояват, а сечащите се умножават по 1, 5. Това стига ли? Все пак 10 процента не е толкова много...
А извън-игрово- остриетата на прободните оръжия са по-фини, съответно се изработват по трудно. Сравни изработката на секира и на шпага, или стрела и камък за прашка... :lol:
А. 8)
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » вт сеп 13, 2005 2:48 pm

Асене, извънигровото ти обяснение има бая пробойни. Сравни изработката на копие и изработката на меч. Повечето оръжия, имащи за цел да промушат противника или са от типа на стрелата и копието, или имат също така острие (изключая рапирата), което се използва доста активно, а често и по-активно от върха..

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » вт сеп 13, 2005 3:27 pm

Andras написа:Асене, извънигровото ти обяснение има бая пробойни. Сравни изработката на копие и изработката на меч. Повечето оръжия, имащи за цел да промушат противника или са от типа на стрелата и копието, или имат също така острие (изключая рапирата), което се използва доста активно, а често и по-активно от върха..
Абсолютно съм съгласен, но да не забравяме, че говорим за меч, а не за мачете с тъп връх-с него може да се мушка и опитните бойци така и правят (погледни специалните удари "пронизване" и "разпаряне"-всеки от тях изисква в определен момент промушващо движение... само между другото отбелязвам:)).
И освен това, това е извън-игровото обяснение. Предполагам, че основното в случая е било именно игровото.
А. :lol:
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » вт сеп 13, 2005 4:00 pm

Че при боравенето с меч се практикуват мушкащи удари, няма какво да си говорим, това е ясно. Става въпрос, че чистите оръжия за мушкане от рода на копието не са трудни за изработка, не а и особено скъпи. Неслучайно при примитивните племена и култури оръжията за близък бой са преди всичко тип млат и тип копие, с малки измениения.

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » вт сеп 13, 2005 4:17 pm

Andras написа:Че при боравенето с меч се практикуват мушкащи удари, няма какво да си говорим, това е ясно. Става въпрос, че чистите оръжия за мушкане от рода на копието не са трудни за изработка, не а и особено скъпи.
Да, прав си-те спестяват и доста от материалите, защото копието има дървена част, която, както е било и в Средновековието, е доста по-евтина от металната. С което мисля, че достатъчно изписахме по темата, даже на мен последния пост ми е в повече. Предложих своето обяснение, за да поясня защо на мен не ми се струва нелогично. По-точно от това-или Бат'Гойко, или няма кой;).
А. :lol:
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт сеп 13, 2005 4:58 pm

Предполагам, че по-товният отговор би бил единствено, че това е направено с цел баланс на играта и нищо повече. Не търсете прилика с реалността и подобна логика във всяко правило. Наистина не съм имал време да прегледам старите си записки по въпроса, но предполагам, че правилото е продиктувано от чисто балансови съображения, а не от търсене на реализъм... Да речем, че иначе копието, рапирата и лъкът биха бил твърде евтини ;)

ПП: това правило е само ориентировъчно и всеки, които прави оръжия може да модифицира свободно крайната цена, така че да отговаря на нуждите на приключението. Една обикновена рапира може да стува Х пари, докато тази с гравирани инициали на най-великия фехтовач да е 10*Х само заради това.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Charge
Стар заек
Мнения: 6
Регистриран на: ср сеп 14, 2005 11:55 am
Местоположение: Враца

Мнение от Charge » ср сеп 14, 2005 12:58 pm

Здравейте всички!
Аз и още петима приятели сформирахме група за игра на Приключение с меч и магия.Решихме всеки да е от различна раса и да избягваме повторенията на СУ доколкото е възможно.В групата има:
1.Човек,магьосник и изобретател.
2.Джудже,друйд(не питайте!) и специалист в брадви.
3.Гигант,спец. в юмручен бой и берсек
4.Аз?!
Бихте ли ми препоръчали герой койтода се допълва групата?
БЛАГОДАРЯ ВИ!
Do you want some 220KB strike?Than Hit Me!!!

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » ср сеп 14, 2005 1:05 pm

За расата е ясно, след като не искате да се повтаря, най-подходящо е да си Елф. Като така е добре да си или стрелец, крадец (убиец, може би) или да допълниш магьосниците в групата в произволно съчетание с другите умения. Все пак един магьосник е ОК, но ако искате да специализаирате в различни школи, винаги има място за втори.
Успех!
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » ср сеп 14, 2005 2:03 pm

Защо екипировката в играта е с 50% (или колкото там) по-тежак в сравнение с реалните данни от историята? На какъв баланс служи това?
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » ср сеп 14, 2005 4:27 pm

Не съм сигурен, че си напълно прав за екипировката - тя е тежала различно в различни времена. Последните рицарски брони са били доста леки, но пък първите са много по-тежки от дадените от нас тегла. А сме се спрели на тези тегла, за да може да се балансира според показателя за СИ и избраната от нас стъпка на покачване на СИ.
Спокойно може да пробвате и с исторически тегла (както сме обявили и в книгата, имайки предвид по-късните периоди), но това би могло да доведе до дисбаланс от типа на - практически слаб магьосник, се облича без проблем с тежка броня и носи сандък със златни кани на гърба си ;). Както се казва: Do it on your own risk!
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » ср сеп 14, 2005 8:24 pm

Тогава защо просто не сте направили допустимото тегло да е СИЛА^2 /6 или върху 7? За петдесетте процента точно от тебе, БатГойко, бях чул някъде, че трябва , ако се въвеждат някои оръжия в системата, теглото им да се увеличи с толкова. Много се извинявам ако цитирам грешно.

Дърварската брадва примерно тежи 6 килограма в А16. На село имаме 2 ттакива - по-малка и по-голяма. Голямата е 2,5 кила. И е "двуръчна".
:P
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
blade master
Войн
Мнения: 158
Регистриран на: ср яну 12, 2005 9:28 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от blade master » ср сеп 14, 2005 9:04 pm

Да ама това си е на село а не в А16 и аз дадох един пример за слон сравнен с земен дракон, че второто е 5 пъти по-дълго и 10 по-леко, нооо никой не ме чу. :P
Извинявам се за ужасяващия правопис...

Потребителски аватар
Alaris
Кадет
Мнения: 235
Регистриран на: пон дек 29, 2003 11:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alaris » чет сеп 15, 2005 9:42 am

Колко страници въпроси трябва да се изнижат, за да каже някой от екипа следното:

Всички съвпадения на хора, събития и обстоятелства от А16 с такива от Земята са напълно случайни. По времето на правенето на тази книга не са били наранявани дракони, гоблини и други митологични твари.

Приемате че макар да противоречи на всякаква логика, света съществува и играете в него. Тва е. Ако искате повече реализъм или логика или достоверност взимате друг сетинг... или система.
BANG....You dead!! Изображение
No Guts, No Glory
Изображение

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » чет сеп 15, 2005 9:42 am

Charge написа:Здравейте всички!
Аз и още петима приятели сформирахме група за игра на Приключение с меч и магия.Решихме всеки да е от различна раса и да избягваме повторенията на СУ доколкото е възможно.В групата има:
1.Човек,магьосник и изобретател.
2.Джудже,друйд(не питайте!) и специалист в брадви.
3.Гигант,спец. в юмручен бой и берсек
4.Аз?!
Бихте ли ми препоръчали герой койтода се допълва групата?
БЛАГОДАРЯ ВИ!
Иван даде предложение. Но винаги можеш да избереш още нещо допълнително. Имаш избор между три раси - елф, гущероид и гоблин. Реши с какво би ти се играло на теб. Аз лично, ако избера:

1 - Елф, мога да си избера да съм певец и специалист в кинжали, както и стрелец.
2 - Гущероид, може би ще предпочета крадец и убиец, евентуално акробат.
3 - Гоблин, определено боец някакъв или пък крадец. Може да му вземеш регенерация или твърда кожа.

Един лидер също не е за изпускане, би бил много полезен.

Приятна игра :)
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Потребителски аватар
Charge
Стар заек
Мнения: 6
Регистриран на: ср сеп 14, 2005 11:55 am
Местоположение: Враца

Мнение от Charge » чет сеп 15, 2005 12:29 pm

Много ти благодаря!Направи ми голяма услуга!
Do you want some 220KB strike?Than Hit Me!!!

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » пон сеп 26, 2005 10:19 pm

Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » вт сеп 27, 2005 1:21 am

Магическия кристал може да приеме от енергията (Маната) на героя и да му се "каже" каква магия да прави. Т.е. един магьосник произнася магия върху кристала и заделя примерно 50 мана, която да се използва. След това ВСЕКИ герой би могъл да насочи действието на кристала и да освободи магията му чрез удар или нещо друго, в зависимост от ситуацията - аз така ги разбирам нещата.
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Потребителски аватар
Ambartanen
Калфа
Мнения: 51
Регистриран на: чет авг 14, 2003 11:03 pm
Местоположение: Пловдив/Amherst

Мнение от Ambartanen » вт сеп 27, 2005 3:28 pm

Това добре, Кид, но колко ТД изисква активирането, може ли магьосникът да се съсредоточи, докато вгражда магията (и съответно да я вгради с бонуса от това съсредоточаване), може ли човекът, който ползва кристала да се съсредоточава (на това вече ми е почти ясно, че отговора е не, но все пак) и разни други въпросчета не са обяснени в книгата.
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog, it's too dark to read." --Groucho Marx

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт сеп 27, 2005 8:10 pm

Както Кид правилно отбеляза, описаните в книгата кристали се активират, чрез допир с целта си или чрез използване на даден предмет, в който са вградени. Като така, кристалите изискват толкова ТД за използване, колкото изисква предметът, в който е вграден - ако е меч, колкото за атака с меча и т.н.
Цитат от книгата:

"Задействането може да става при различни условия, но обикновено изисква допир (на кристала или предмета в който е вграден той) с целта на магията - създание, поле.
Пример:
В меч е вградена магията Забавяне (2 ниво) със МА 5. Използваният за целта кристал е с тегло 300 гр. и има в себе си 60 мана. При всеки успешен удар с оръжието, жертвата ще бъде атакувана и от магическа атака 5 за забавян (маната се отнема от кристала независимо от успеха на тази магическа атака) - магическата атака търпи усложнение от 2 (Нивото на магията), така както би търпяла всяка магическа атака."
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » ср сеп 28, 2005 3:00 am

В меч е вградена магията Забавяне (2 ниво) със МА 5. Използваният за целта кристал е с тегло 300 гр. и има в себе си 60 мана. При всеки успешен удар с оръжието, жертвата ще бъде атакувана и от магическа атака 5 за забавян (маната се отнема от кристала независимо от успеха на тази магическа атака) - магическата атака търпи усложнение от 2 (Нивото на магията), така както би търпяла всяка магическа атака.
Може би тук има правописна грешка. Нивото на магията "забавяне" е 2. Ако трябва да се търпи нормално усложнение, то същото трябва да б ъде 4 (2*2=4). Освен, ако изрично не се променя действието на магическата система и кристалите заради невъзможноста да се използва повишаване на концентрацията. Поправи ме, ако греша?!
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » ср сеп 28, 2005 7:37 pm

Правописна грешка е!
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » пет сеп 30, 2005 9:31 pm

Някъде май бях гледал из книгата правила за действане в тъмнина. Дайте страница, или кажете какво усложнение да сложа за слаб сумрак (представете ис затвор, и в горния край на килията едно прозорче).

Бонус въпрос:
Какво "Промъкване" да сложа на едно чудовищя, представляващо голям хлъзгав плъх, което е залепнало за тавана в на следващия герой 16-о ниво?

Treti wypros: Как така успява доир най-слабия кон в Магландиум да носи 820 килограма??
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » съб окт 01, 2005 6:01 pm

Тъмнината има ефект най-вече за РЕС на стрелба и мятане. Пробвай с "Атмосферни условия" (май 164 стр беше?!). За близък бой не слагай усложнение, освен ако не е доста тъмно и мрачно или абсолютно мрачно. Бонус слагаш за промъкване задължително (между 5 и 10 да кажем, за виси от големината, цвета и т.н. на създанието), освен ако не е шумящо, тракащо, дрънчащо и т.н.
Всъщност едно прозорче може да осветява достатъчно от килията/стаята, че да не се наложи усложнение за забелязване, но пак зависи колко тъмно е там!
Конете имат ДТ*4 от нормалното. Ако един кон има сила 10 (слаб кон!), то нормално би могъл да носи 20*4=80кг. Ако коня има сила 15 (сравнително силно животно), то би могъл да носи (15*15)*20% * 4 = 180кг! Не знам кой как е смятал и защо!

Ако плъха се отнася за мене направо си кажи ;)
Освен това ти си разказвач/водещ, следователно ти определяш. Не чакай някой друг да определя вместо теб.
Пример: Хвърляш 1-2-3 зара. Резултата ти изразява колко тъмно е в момента на около. Ти си прецени дали клонящо към 18 е пълен мрак или клонящо към 3 е пълен мрак, все е тая! Резултата го изваждаш от прецизноста на героя, и ако стойноста е по-малка от 2 (1 или 0 демек) значи то не вижда абсолютно нищо! По същата логика можеш да се водиш и за стрелбата да речем, както и за атаката (хинт - за директна атака намалявай стойноста двойно или тройно, тъй като е по-лесно да се атакува в тъмно някой до теб, от колкото да се стреля по нещо!!!). Правилото го няма в книгата мисля, но спокойно можеш да импровизираш на воля!

П.С. Иване, това можеш да го ползваш някъде из правилата дори ;) Кефи ме идеята :)
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » съб окт 01, 2005 6:10 pm

Малко пояснения все пак:

Докато стойноста на резултата (Прецизност и мрак) е все още над 2, значи създанието има положителна БДИтелност. Това значи, че все още би могъл да забележи нещото наоколо, освен ако то не прави специално опит за скриване в тъмното. Ако БДИтелноста бъде приравнена на 0, то е явно, че няма как да вижда нищо на около... Макар все пак да остава слух и обоняние, то те може и да се пренебрегнат от части! Обоняние не всяка раса има, а в момент на напрежение може създанието да има учестено дишане или силен пулс и слуха да не му помага никак!
В случай, че създанието има бонус към БДИтелноста (Крадец, убиец и т.н.), то стойноста на резултата от прецизност - мрак може да се получи и отрицателна, но това не трябва да те притеснява. Просто добави бонуса и виж дали резултата е над 1 БДИтелност все пак :)
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Потребителски аватар
D3BEPA
Работник
Мнения: 120
Регистриран на: нед окт 02, 2005 3:15 am
Местоположение: Vorodor's Mansion
Контакти:

Мнение от D3BEPA » нед окт 02, 2005 3:19 am

Значи нов съм в РИ и ми се налага да мисля история,абе няква кампания като за начало.Четох че 6тяло да има публикации в нет-а ама нещо не ги намирам поправете ме ако греша.

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » нед окт 02, 2005 9:13 pm

За какво ти трябват публикации? На каква тема? Има не-малко статии, особено на английски език в чужди сайтове. Ако си чел нещо конкретно и имаш някакви конкретни въпроси относно система или "Как да направя еди-какво си" питай. Ама така все едно нищо не казваш!
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » нед окт 02, 2005 9:30 pm

D3BEPA написа:Значи нов съм в РИ и ми се налага да мисля история,абе няква кампания като за начало.Четох че 6тяло да има публикации в нет-а ама нещо не ги намирам поправете ме ако греша.
http://www.rpgarchive.com/
http://www.acsiom16.com/index.php?page=files.php

@Kidi , това със сила на мрака, която се вади от прецизност добре, ама какво те навежда на мислълта, че мрака ще се променя толкова динамично?? Аз питах за бонус към промъкване, и питах не защото не мога сам да си го измисля, а защото в арената се старая да следвам правилата на А16 максимално педантично, за да е честно.
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
Alaris
Кадет
Мнения: 235
Регистриран на: пон дек 29, 2003 11:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alaris » пон окт 03, 2005 9:20 am

VORAC написа:Как така успява доир най-слабия кон в Магландиум да носи 820 килограма??
BatGojko написа:както каза Аларис - приликата с всякакви действителни лица, събития и предмети е напълно случайна
BANG....You dead!! Изображение
No Guts, No Glory
Изображение

Отговори