Страница 35 от 47

Публикувано: пон апр 14, 2008 10:01 am
от Vilorp
Ти на няколко пъти каза протягане - протягането е с ръце. Струва ми се че Айн го е казал коректно, това си е малко по-дълга атака.

Публикувано: пон апр 14, 2008 11:48 am
от Shamajotsi
В книгата е написано, че става дума за правене на крачка. По-късно днес ще дам и точен цитат.

Публикувано: пон апр 14, 2008 4:52 pm
от Miro
И на мне ми се струва, че за да се удари през едно поле (2 метра) са нужни (няколко) стъпчици, фехтовачески или техен аналог. Най-малкото при замахване с оръжие ръката по дефалт се изпъва почтти на максимум!

Публикувано: пон апр 14, 2008 5:37 pm
от Shamajotsi
Обещяния цитат:
Всяко едно оръжие за ръкопашен бой (но не и стрелкови) може да повиши своя обсег с +1, като добави +1ТД към времето си за атака. Това изразява времето за допълнителната крачка и разтягане на героя при неговата атака. Така оръжия с обсег 2, могат да атакуват по диагонал, но за 1ТД повече.

Публикувано: вт апр 15, 2008 12:31 am
от BatGojko
Тази крачка е част от атаката и не е реално придвижване по смисъла на това, което е в Бързия Джо, така че не може да се изплзва по нито един от посочените начини.

Публикувано: вт апр 15, 2008 8:43 am
от Vilorp
Бат Гойко да си отбележи тази кръпка към правилата и когато може да се качи един сървиз пак на сайта, включително и онова за баншито.

Публикувано: вт апр 15, 2008 11:45 pm
от BatGojko
А не, това не е кръпка. Тази крачка си е описана като специално действие и няма нищо общо с нормалното придвижване. Принципно при всяка една атака се предполага, че се извършва и движение с краката, но о не се споменава никъде като отделно действие, защото не е такова. Все пак атаката се извършва в рамките на поле 2х2 метра, което очевидно изисква придвижвания.
А кое за баншито тярбва да включвам в офицялната ерата? (не ми се рови навътре, а явно съм го забравил вече, така че ако ми пратиш линк на ЛС или просто минапомниш за какво иде реч, може и да го включа).

Публикувано: ср апр 16, 2008 8:59 am
от Vilorp
Магията банши е ужасно неефективна, при това в книгата е описана като еднократна, ако трябва да те цитирам не особенно точно: „готово промених го това в книгата, магията става с потдържане” Стефан: „кога успя бе, книгата си беше в мене...”

нещо такова беше, ще ровна залинк ако не забравя.

Публикувано: пет апр 18, 2008 11:35 pm
от BatGojko
Потвърждавам, че е променено:

Банши
Валидни цели: Магьосника
Цена за свитък: 3 ср
За запаметяване: 2 ТР
Точки Мана: 22 за произнасяне + 6 за рунд
Време за действие: по желание
Разстояние: МУ метра
Описание: Магьосникът извиква силите на мрака, за да призове банши. Духът се явява над главата му и всява страх в сърцата на враговете му в радиус от (МУ) в метри. Страхът, който всява създанието е равен на: (6+(МУ/3). Успехът на страхът:
Страх + 3 зара > 16 + ПсУ/2
Нанася такова количество шокова щета в момента на произнасянето и в началото на всеки боен рунд, за който се заплати цената за поддръжка. Ефектът (в УФУД) се изчислява еднократно, веднага след успеха на заклинанието и е различен за всяко едно създание според неговата ПсУ.

Публикувано: съб апр 19, 2008 2:41 pm
от Miro
Към монета има ли някаква официална, или поне полу-официална версия на СУ Лечител или поне познание Лечител?

Публикувано: нед апр 20, 2008 10:42 pm
от BatGojko
Само това, което е на форума.

Публикувано: чет май 01, 2008 2:24 pm
от Night_Watch
Имам два въпроса относно магическите школи:
1. Можеш ли да вземеш заклинание от дадена школа, ако имаш МУ за него, но нямаш СУ "Специалист в еди-коя-си-школа"? (знам че въпросът е глупав и че примерът към СУ Магьосник показва че можеш, но в моята група има хора които не са убедени в това и твърдят че на вездесъщите форуми било написано друго, така че ще съм благодарен ако Бат Гойко даде мнение).
2. Можеш ли да вземеш СУ "Специалист в школа" за две противоположни школи (мрак и светлина примерно)? Знам че няма голям смисъл от цялото упражнение, но ме интересува възможно ли е по принцип (все пак досега в системата не съм видял категорична забрана за взимане на умение от когото и да било).

Публикувано: чет май 01, 2008 10:35 pm
от Vilorp
1. Да
2. Да

Разписано: малко е трудно да вземаш по-виша магия ако нямаш специалист в дадената школа, но все пак е възможно и не е забранено стига да отговаряш на следните условия:
- имаш нужно МУ за да я научиш
- имаш нужните ТР за да я запомниш
- имаш нужните пари да я платиш
- имаш свитъка с магията

За втория въпрос: няма особен смисъл но няма и забрана никаква.

Поздрави!

Edit: BatGojko потвърждава ;)!

Публикувано: пет май 02, 2008 7:03 pm
от Miro
Vilorp написа: - имаш нужните пари да я платиш
- имаш свитъка с магията
Защо си мисля, че и едно от двете е достатъчно :)

Публикувано: пет май 02, 2008 8:05 pm
от Vilorp
Те са последователни но не задължително. Ако имаш парите от едното следва втророто, но може да придобиеш магията и без да я плащаш...

*избърсва си жеза в робата на сгърчения от конвулси на смъртна агония в краката му маг*

Публикувано: пет май 02, 2008 8:53 pm
от The Raptor
може да получиш свитък ,ако си помогнал на някой маг или нещо такова ,а дори да имаш парите ,ако си в някоя пустиня от къде ще вземеш свитък

Публикувано: пет май 02, 2008 11:10 pm
от BatGojko
Прави сте - свитъкът е по-важен от парите ;)
И стига сте флудили темата, че и без това е сложно да се прегледа темата с въпростите.

Публикувано: пет май 02, 2008 11:38 pm
от Vilorp
Ти за въпросите не се грижи, вече имаш достоини замесници и сме ти иззели функциите тука (;

BatGojko: Намирисва ми на преврат нещо, а ;)

Публикувано: чет май 08, 2008 4:20 pm
от Асен
О, тъкмо имах да изпотявам заместниците. Муахахахахха!

Търсим показатели за Сай/фехтовален кинжал за лявата ръка. Като отделна тема ли да го пускам, или?

Предлагам за одобрение правилото, че при добро описание на дадено действие, получаваш +1 към успеха му, а при много добро описание, от типа "цялата маса го запомни и след като свърши сесията има да го коемнтираме"-+2. Желтаелно е да отговаря на следните условия: 1) кракост и 2) яснота 3) достоверност (Описанието, как гигант с 8 Ловкост прави задно салто на ямсто, за да избегне атака и д аконтрира, си го запазете за себе си, молим!) и 4) По възможност-зрелищност.
Проверено и доказано-с това правило играта става доста по-концентрирана вътреигрово, без да се налага Водещият да прибягва до "дисциплинарни мерки". така че, ще го пусна като отделна тема. Всъщност, мога да пусна тема "предложенията на Асен", като се замисля.

-Търсим официално правило за действия срещу зашеметен противник. Под "зашеметен
" имам предвид "с шокова щета за рунда, повече от ТД общо". Наказания към защита, възможност за свободно обезоръжаване и други подобни ми се въртят из главата-това си е боксьор в нокдаун, но още не е в нокаут.

-Търсим опционално правилоза трансформиране на временна щета в реална, когато се натрупа повечко.

-Търсим и правило за завличане на някого нанякъде чрез борба.

-Както и правило за анвличане на торба на глаата, поставяне на окови или запушване на устата. Понякога се налага.

Хайде сега, вие сте :twisted: !

Публикувано: чет май 08, 2008 7:13 pm
от Vilorp
Асен написа:О, тъкмо имах да изпотявам заместниците. Муахахахахха!

Код: Избери всички

Търсим показатели за Сай/фехтовален кинжал за лявата ръка. Като отделна тема ли да го пускам, или?
Ползвай си показателите на кинжала, като тоя който го ползва има водеща лява, а не дясна ръка.

Код: Избери всички

Предлагам за одобрение правилото, че при добро описание на дадено действие, получаваш +1 към успеха му, а при много добро описание, от типа "цялата маса го запомни и след като свърши сесията има да го коемнтираме"-+2. Желтаелно е да отговаря на следните условия: 1) кракост и 2) яснота 3) достоверност (Описанието, как гигант с 8 Ловкост прави задно салто на ямсто, за да избегне атака и д аконтрира, си го запазете за себе си, молим!) и 4) По възможност-зрелищност.
Проверено и доказано-с това правило играта става доста по-концентрирана вътреигрово, без да се налага Водещият да прибягва до "дисциплинарни мерки". така че, ще го пусна като отделна тема. Всъщност, мога да пусна тема "предложенията на Асен", като се замисля.
Това си е по решение на водещия и дори в книжката е казано че при добро зариграване може да си присъди успех на действието.

Код: Избери всички

-Търсим официално правило за действия срещу зашеметен противник. Под "зашеметен
" имам предвид "с шокова щета за рунда, повече от ТД общо". Наказания към защита, възможност за свободно обезоръжаване и други подобни ми се въртят из главата-това си е боксьор в нокдаун, но още не е в нокаут.
Това че не може да направи никакво активно действие не ти ли стига?

Код: Избери всички

-Търсим опционално правилоза трансформиране на временна щета в реална, когато се натрупа повечко.
Когато се натрупа повече и достигне прага на текущите ТЖ героя изпада в безсъзнаие - нокаут един вид.

Код: Избери всички

-Търсим и правило за завличане на някого нанякъде чрез борба.
Носене/Пренасяне са казва действието и дори не е специлен борцов похвах, а общ такъв.

Код: Избери всички

-Както и правило за анвличане на торба на глаата, поставяне на окови или запушване на устата. Понякога се налага.
Атака към главата, ако е обездвижен противника (държат го двама души) скрито мятане от играча със гарантиран успех. За оковите ти трябва ковач, но пранги се слагат сравнително лесно и ако не се дърпа много можеш да ползваш горното.

Хайде сега, вие сте :twisted: !

Публикувано: чет май 08, 2008 9:12 pm
от Асен
А подобрената защита при париране и обезоръжаването със странични остриета как ги отразяваме системно?

В този си вариант се ползва рядко. Повишаването на шанса за успех,без да е абсолютен успех, според мен води до по-честото му ползване от Водещите. Ако играчът пък има правила кога какво получава, това води до по-често използване от страна на играчите. Проверих.


Не ми стига. След като опонентът е толкова омотан от удари, че ме вижда двоен и гледа към онзи отляво, как си представяш да пропусна удар, защото той имал висока ловкост? Или още по-хубавото, не успяваме да го обезоръжим, понеже това е атака от борбата, а ние сме развивали прецизност, за да постигнем този ефект.
Специално за тези трите сятам да пусан отделна тема.

Това го знам и ти знаеш, че аз го знам;). Въпросът е, че герой3-о ниво, получил 40 щета може след 15 минути да спечели следващата си битка, а този, получил 40 Времемнна щета няма шанс в същата ситуация.

Тук не сме се разбрали. Не говоря за вдигането, което изисква сила, а хващан за ръката и отвеждане или избутване в съседна пропаст/яма със скорпиони-което е, да кажем, по-малко енергоемко.

Атаката към главата обаче е поти невъзможна на по-ниските нива. Търсим правило, което позволява въпросното действие и на герой 0-во ниво. Ако не беше този факт, нямаше да търсим модификация на правилата. Аз също съм на мнение, че колкото по-малко специални правила, толкова по-добре, но понякога се налага.

Публикувано: пет май 09, 2008 2:31 pm
от Fenrir
Добре-аз също имам въпрос.Не разбирам особено значението на видовете щети-тъпи,остри,пробиващи.Значат ли нещо по-особено-или просто мечът си те разсича,а стрелата пробива?Интересно ми е човек кърви ли,след като е жестоко прорязан,но е спечелил битката?

Публикувано: пет май 09, 2008 2:46 pm
от hameleona
Значат. Да те перне боздуган след прицелен удар е едно, да те перне стрела - друго, а меч - съвсем различно.

Публикувано: пет май 09, 2008 3:11 pm
от Асен
Има специален удар, който предизвиква продължително кървене. В този случай, пак кървиш, ако са ти го оставили "за спомен". В противен случай се приема, че понесената щета отразява и кървенето.

А видовете щета Хамелеона ти ги е обяснил, макар че при стандартна атака почти няма разлика (освен, че при тъпа атака част от щетата е временна). След прицелена атака, обаче, в зависимост от мястото на прицелване... :twisted:

Публикувано: пон май 12, 2008 6:44 pm
от cherno_slance
Тъй - да разчовъркам аз една стара рана... за възстановяването на мана чрез Ветровете на Етера.

Приехме, че не може да се стаква с тройно или нищо или с двоен удар, но господата пак му намериха цаката - правят го в комбинация с Обща Мана, а в партито има достатъчно герои, за да идват магиите и поддръжката им почти или напълно безплатно. Правят и друга хитрина - мултиплицират се с магически двойник, след което, като станат достатъчно на брой, си правят Ветровете на Етера и Обща мана.

Имаше спор и по въпроса дали магиите бъфове или дебъфове, които могат да се казват повече от един път на една мишена, обединяват цената си, или за всяко се плаща поотделно. При пет забързвания не е все едно дали плащаш 5х1ТМ или 1х5ТМ, с оглед на комбото Ветрове на Етера и Обща мана. Във втория случай, всеки получава по 1ТМ за всяка 1ТМ, дадена от един от тях за едно забързване....

Въпросът е, че балансът между различните направления за развитие и без това е достатъчно тънък, нужно ли е магьосниците да получават частична или пълна безплатност за магиите си. Дефиницията за магьосник в повечето игри е същество, което от време на време, при нужда, може да прояви огромна мощ... става така обаче, че те престават да бъдат напълно зависими от другите "класове". Губи се идеята на принципа, че магьосникът има определен брой пъти (за даден период от време), в които може и е наложително да действа вместо войните, стрелците и прочие.

Друго - Магически двойник с тройно или нищо - какъв точно е резултатът... Изобщо стакването на магии в даден момент може да оплеска много нещата, защото Аксиом е система, в която магиите по принцип се използват самостоятелно и те са достатъчно силни, за да действат така... Стакването в някой случай кара системата да излиза в неплатен отпуск. Може ли да се направи някакъв компенсиращ механизъм. Примерно независимо от маната, прекомерното използване на заклинания да намаля и ПСУ-то за даден период от време или нещо подобно.

Публикувано: вт май 13, 2008 2:22 am
от BatGojko
Много интересно повдигане на въпрос ;)
Сега много внимателно изчетох описанието на Ветровете на етера и виждам, че има основания за притеснение. Принципно, аз не възприемам маната за поддръжка, за даваща мана при ветровете, но не съм го формулирал така в описанието. Идеята е, че магията трябва да прави произнасянето на заклинания удачно за магьосника, като тук съм искал да ключа и нанасянето на специални атаки, за да разширя диапазаона на заклинаието. Това, което се е получило е, че съм включил, (чрез неточно описание) и маната за поддръжка.
Ще я изключа при следващото допълнение, така че може да го приемете за вярно! Останалото касаещо Ветровете си е ОК.
Маната за наслагани еднакви заклинания се заплаща наведнъж - сиреч 1х5 - макар че това може би няма отношение към нито една магия, предив, че и Ветровете не бяха предвидени да го обхващат.
За дефиницията на магьосника нямам коментар. В А16, магът става неудържимо силен чак след 10 ниво, а и дори и тогава има начини да се усмири и не е ултимативния избор. А и в една РИ остава и факторът просто да те кефи героя ти, така че не е особен проблем за да се реже изкуствено. Виж за стакването на магиите ще трябва да се прегедат отново дефинициите им, за да няма други разногласия с основните им идеи. По начален замисъл магиите трябва да се комбинират и стакват, за да са наистина силни.
За въпроса за ефекта на Тройно или нищо върху Магически двойник е малко сложно да отговоря на ймига. Най-лесно е да кажа, че няма ефект, тъй като това не е заклинание с ефект, а за създаване на предмет/създание и следователно не би следвало да се влияе от Тройно или нищо, това обаче би било частично измъкване от ситуация. Тройно или нищо съшо е от заклинанията, които имат нужда от ясно и точно описание. Най-вероятно именно това ще е ефекта в случая, тъй като Двойника ще попадне в групата на абстрактните заклинания с неясен ефект, но ще ми трябва време за да съм съвсем точен. За момента е в ръцете на Разказвачът дали да позволи пшоявата на трима двойника, всеки с по 7 ТМ издръжка. Ефектът не е толкова различен - пестят се само 36 точки мана, а се поема риск (Трима двойнка са 3х33 ТМ за произнасяне, а с Тройно или нищо, ценат аим става 63 ТМ, но на цената на риск да загубиш и предходните...)

Публикувано: пон май 19, 2008 6:47 pm
от ILLIDAN
Тъй като последният ми герой ще е сляп искам да попитам дали точно съм разбрал ефекта на четирите магически взора върху слепец:
-Магическо зрение - позволява нормално зрение и способността да се виждат невидими същества
-Топлинно зрение - тук не съм сигурен: като инфрачервена камера или се виждат само съществата над 25 градуса?
-Магически взор - позволява нормално зрение
-Духовно зрение - позволява нормално зрение и способността да се виждат невидими същества

Ако е така защо "Духовно зрение" и "Магическо зрение" имат еднакъв ефект, а пък са различни нива на сложност (едното 5то, другото 3то)?

Публикувано: вт май 20, 2008 12:20 am
от BatGojko
Защото са в различни школи и сложността имсъответно е различна.

Публикувано: вт май 20, 2008 4:54 pm
от ILLIDAN
Мерси за отговора. Подозирах, че е нещо такова. А "Топлинното зрение" все пак какво е? Вижда се температурата на всичко в околната среда или само неща, които са над 25 градуса?

Публикувано: вт май 20, 2008 6:17 pm
от Ain alkar
То там си пише, че само от 25 градуса нагоре.