Страница 42 от 47

Публикувано: пон юли 27, 2009 10:13 am
от cherno_slance
Въпрос - Магическа Тъмнина от ш. Мрак действа ли на магьосника, който я е направил?

Възможно ли е да се добави магическо зрение към ш. мрак, наречено"негативно зрение". При него светлото се вижда тъмно, а тъмното светло. Като през деня или ярка осветеност е почти безполезно (макар че внезапна смяна в осветеността/тъмнината не би трябвало да води до заслепяване - магия е все пак.

Нивото на магията може да е трето, за да не се влага лесно в кристали, цената в ТМ - 16+3ТМ на рунд.

Публикувано: пон юли 27, 2009 10:19 am
от Vilorp
На въпроса: Да магията действа на всички който са в полетата ударени от магията.

За второто: Имаш магическо зрение, топлинно зрание и светъл поглед, защо ти е още една магия която прави същото? Иначе разработи и песни предложението си в съответната тема - магии май са казваше и там ще я коментираме.

Публикувано: пон авг 03, 2009 3:01 pm
от Shamajotsi
Въпрос: по принцип, когато имаме две противопоставящи се умения (т.е. УФУД е Умение + 3зара <> Умение + 3зара) на какъв принцип да определяме кой печели при "реми"?

Публикувано: пон авг 03, 2009 3:16 pm
от hameleona
Предложение за отговор: По-високото умение, а при равни умения да хвърляме зарче?

Публикувано: пон авг 03, 2009 5:25 pm
от kartacha
Ново хвърляне, според мен, не е упоменато в книгата.

Публикувано: вт авг 04, 2009 7:39 pm
от BatGojko
Ново хвърляне в случаите, когато реми не може да се приеме за резултат. Упоменато е и в книгата.

Публикувано: вт авг 04, 2009 9:57 pm
от Vilorp
Като атака с тяло ли се счита взимането на абордаж:

пример:
Кука на някоя отреите на противниковия корб, скок от мостка ала тарзан и бухване в някой отсреща.

Аз лично бих го дал щетите като МТ*д, където д е дължинаата на полетаа или на „маахалото” и товаа гнерираа двойна бутща сила?

А и можш ли даправиш контра натоваа или то е кто атаката на гарвана, ако атаката ти е по-бърза уцелваш ако не първо те бухват и отлетиш ли атаата т не завършва.

Публикувано: вт авг 04, 2009 11:04 pm
от BatGojko
Би могло да се приеме и за атака с тяло. Може би "Д" във формулата ти би следвало да се образува по начин сходен с този на МТ и МР - 1 метър, добавя *1, после 2 метра добавя *2, 4 метра за *3, 8 за *4 и т.н., тъй като има предел на ускорението така или иначе и би се получило като старата бутаща сила, ако е линейно.

Публикувано: чет авг 06, 2009 1:06 pm
от Shamajotsi
Въпрос: Когато се използва "Продължителна атака", атаката към допълнителен противник ползва ли се от бонус, ако друг е атакувал същия противник преди това? А добавя ли бонус, ако други направят атака срещу "допълнителния противник"?

Публикувано: чет авг 06, 2009 3:04 pm
от Vilorp
Продължителната атака ползва една и съща стойност за всички противници, които може да удари.
Ако потивник е атакуван от друг то неговата БЗ намалява.

Пример: Грис Острозъбия атакува тримата наобградили го елфи с атака 35.
Елф 1 ЗА 30
Елф 2 ЗА 33
Елф 3 ЗА 33, но е бил нападнат от пухчо, врения спътник на Грис и пантера по съвместителствокоето му смъква БЗ с 2

или:
35 атака срещу 30 (удря го) ЗА, продължава срещу 33 (отклон и се спасява), продължава срещу 33-2=31 (според ТД за атаката или го удря или може да се отклони).
Толкова.

Публикувано: вт авг 25, 2009 10:07 am
от Vilorp
Важи ли финалната атака на берсерка, ако го бастише невидим противник?

Пример: убиеца се промъква и му резва гръцмуня, ама за берсерка около него няма никой, защото не е видял убиеца...

Публикувано: вт авг 25, 2009 3:20 pm
от Cocaine
Edit:
BatGojko написа:
cherno_slance написа:Да се върнем на въпроса за финалната атака на берсерка -
1. За 0 ТД ли остава да бъде или ще е както предлагам - системата да отпуска недостигащи ТД за провеждането й. Все пак е измислена с други действия за 0 ТД, а те са отпаднали.
2. действа ли при изненадваща атака в гръб? Ако отговорът е положителен, това почти обезмисля цяло СУ.
1. Да, остава. Това е най-силното на берсерка и наистина ако го няма ще обезсмилим едно СУ (или ще трябва така да го модифицирам, че да става отново).
2. Да и тогава действа
Важна подробност е, че не може да бъде прицелена атака. Това е отчаяна последна атака и тя не може да бъде нито прицелена, нито специална.
Темата е тук: http://axiom16.com/forums/viewtopic.php?t=7028
Edit 2 (не се сдържах, ще ме извините) - Bдига ли шум дърво, което пада в гората, ако няма кой да го чуе? :D
Edit 3 - добавено е смайли. Не отговаряйте на горния въпрос.^

Публикувано: вт авг 25, 2009 4:55 pm
от Vilorp
Vilorp написа:Всъщност убииците са ултимативни до първия удър който не убие и бъдат разкрити. Горянина примерно със своя изстрел от засада + 1-2 СУ-та може да достигне към 40 щета, с малко късмет и истрел към главата това прави 80 щета при зар 10, в Арената има само един герой, който не умира при тази щета, другите падат на -16...
В същато дискусия посочена с линк в горния пост накрая се казва, че берсерка трябва да е в берсерк за да има право на финален удар.

За това дето питам е по скоро берсерк, който няма кого да удари ще удари ли убиеца си, щом незнае къде е?

Публикувано: вт авг 25, 2009 5:24 pm
от hameleona
да ти кажа, като ти забият нож в гърба, веднага разбираш от къде идва опасността.

Публикувано: вт авг 25, 2009 7:33 pm
от Ain alkar
Cocaine написа:Bдига ли шум дърво, което пада в гората, ако няма кой да го чуе?
Е, като няма кой да го чуе защо ще го отчиташ? И разбира се, че вдига шум. На дървото не му пука дали има публика или не, то просто си пада и вдига нужния шум. (ще ме извиняваш, ама въпроса е тъп)

Публикувано: вт авг 25, 2009 9:14 pm
от Елендил
Както Бат Гойко вече каза, не всеки има Берсерк на 11 степен, че да има финален удар. Убийците не са създадени да трепят берсеркари... но берсеркар има право на последна атака САМО ако вече е бил в берсерк когато убиецът го е боднал. А тогава, по случайност, щетата нещо се намалявала наполовина, така че е много съмнително убиец да довърши берсеркар. А тогава убиецът ще бъде щастлив ако доживее да се пенсионира.

За изстрелът от засада на горянина: по-добър вариант е да трепеш берсеркари (и не само), защото героят остава скрит и след атаката. А при зверските изисквания на умението, и това не е малко.
Към Vilorp: много съм любопитен да видя билда на горянин, който на 3(!) ниво вкарва 40 щета и дори с +3 успех от късмет да удари главата на този, по когото стреля. Както вече казах, това 12 Сила не е най-доброто нещо за увеличаване на атаката с дълъг лък, да не говорим за друг лък, или арбалет, или нож.

Публикувано: вт авг 25, 2009 11:59 pm
от Ain alkar
Относно въпроса на Кокайна и моя невеж отговор
Айн Алкар написа:Не съм прочут фен на Прачет, което би обяснило невежеството ми. Моля за извинение :oops:

Публикувано: съб сеп 19, 2009 10:49 pm
от Асен
Бонусите от зщта на щита се удвояват при заемане на Защитна позиция. Въпросът е, след като се заеме Защитна позиция за 3 ТД, може ли да се повишава доъплнитено Защитата на щита за 1ТД за 2 Защита?
Изникна преди малко във форумната игра - аз твърдя, че Защитната позиция изпозлва всички възможности и не допуска по-нататъшно повишаване, играчът мисли друго ;).

Публикувано: пон сеп 21, 2009 11:42 am
от cherno_slance
Сама по себе си гранд защитната позиция не дава нищо - имам предвид нищо в абсолютна стойност!

П.П. Всъщност нямам нищо против да не е толкова мега засилено умението с оглед цялостния баланс - но просто да се изясни предварително и за всички играчи.

Публикувано: пон сеп 21, 2009 9:54 pm
от Асен
Това "нищо в абсолютна стойност" е, че ти се удвоява защитата на щита и не хабиш ТД на всеки удар?
Аз пък нямам никакви проблеми с твоето тълкуване, ако е вярно - пак няма да ми попречи на играта. Но как се смята бонусът от защитанта позиция е въпрос не само за твоя персонаж и не само за тази игра... ;)

Публикувано: вт сеп 22, 2009 10:53 am
от BatGojko
Асен написа:Бонусите от зщта на щита се удвояват при заемане на Защитна позиция. Въпросът е, след като се заеме Защитна позиция за 3 ТД, може ли да се повишава доъплнитено Защитата на щита за 1ТД за 2 Защита?
Всяко действие, докато си в Защитна позиция изиква 50% повече, така че няма как да имаш действие за 1 ТД. Това активно повишаване на ЗА е действие и следователно ще отнеме допълнителниу ТД - 2 ТД за +2 ЗА, 3 ТД за +4 ЗАи т.н.
Така както е обяснено в правилата, може да се тълкува и в двата варианта, но аз лично, като Разказвач бих удвоил само базовата ЗА на щита без бонусите от допълнителни ТД, които изразяват наместването му в пространството, така че да е по-в посока на удара. Тези движения би следвало да не са особено подобрени, тъй като защитната позиция е по-скоро "глуха защита", но пък би могло да се тълкува и като - всяко действие с щита ми е по-добро, щото аз съм се прикрил много умело, но движението при всички случаи трябва да е за +50% повече ТД.

Публикувано: вт сеп 22, 2009 9:30 pm
от cherno_slance
Звучи справедливо, ако се удвоява бонуса от допълнителното наместване за Х ТД към основното наместване за 2ТД, но за сметка на уделичените ТД за такова наместване.

Публикувано: ср сеп 23, 2009 9:10 am
от Асен
Е, явно има различни варианти, а решението, което ще приема, е между идеите на двама ни.
Финално за играта - 1,5 ТД със закръгляне нагоре за 1 ЗА след влизане в Защитна позиция. За сметка на това ти е удвоена защитата на щита, което е практически равно на общия ти бонус с максимални допълнителни ТД, но без да ги харчиш.

Публикувано: чет окт 01, 2009 10:49 am
от cherno_slance
оръжието "сай" по система какво се пада - нож или нещо като скъсена рапира?
За нож не е - средна дължина от 50 сантиметра идват множко за нож. Да не говорим, че големите тежки ножове с такива размери обикновенно имат режеща част и вървят от кинжали към превръщане в къси мечове с сечащи поражения.

За рапира пък саят е къс, тоест има друга форма - а това неизбежно ще се отрази на специалните му атаки.

Върхът на основния лъч също е шантава работа - в повечето екземпляри на оръжието бил незаточен или (ако правилно съм разбрал), коничен без истинска острота. Не вярвам обаче, че са липсвали екземпляри с истински остър основен лъч на оръжието.

Публикувано: чет окт 01, 2009 12:40 pm
от Vilorp
Сай или вилиците на Рафаело, сас си шишове както и да ги погледнеш. Аксиомските кинжали пък имат дължина от 30 до 45 см., за да се вместят в МР 1-ца. Както виждаш тия 45 см. е много близо до дадените от теб 50. Аз лично бих ги приравнил към кинжалите, с условието че неможеш да си режеш мръвки с тях и определено ще се набиваш на очи ако полдш такова нещо вместо нож.

Публикувано: чет окт 01, 2009 1:42 pm
от cherno_slance
Преди малко в Уикипедията прочетох, че техниките при употреба на сай се различавали много от тези с нож.
Основно май се приравняват на блокиране, избиване, контриране, изпреварване, прицелване, финт. Но това е ново оръжие, иначе след забележката в статията ги приравнявам към рапири с намалена дължина (но над МР=1)

Публикувано: чет окт 01, 2009 3:33 pm
от Асен
Сайовете вече са обсъждани в друга тема ;).
http://axiom16.com/forums/viewtopic.php?t=6770&start=0
Виж забележките на БатГойко. Като цяло остава малко за доработване.

Публикувано: пет окт 02, 2009 11:41 am
от cherno_slance
Там липсва краен, завършен вариант на оръжието, утвърден с подпис и печат от канцеларията на другаря Батугой. Дай окончателен вид в същата тема или го метни в http://axiom16.com/forums/viewtopic.php?t=6542

Публикувано: пет дек 11, 2009 10:00 am
от Елендил
Има ли правило за подпалване на нещо при удар с горящ факел, запалителна стрела или нещо подобно?

Публикувано: пет дек 11, 2009 4:30 pm
от kartacha
Не!