Страница 45 от 47

Публикувано: ср окт 20, 2010 10:55 am
от Vilorp
До тук точно така и аз го тълкувам, остава само дали контра атакат дава право на предизвикана атака.

Всъщност ти си визирал точно предизивканата атака с това за 6-те стрели, от което може да се последва, че предизвиканата атака е разрешена при контра атака...

Публикувано: ср окт 20, 2010 2:13 pm
от kartacha
Вижте, за мен е недопустимо и да се контрира атака, която въобще е към поле, дори и твоето да е.
Огнената топка си е чист пример. След като има едно правило, нека е меродавно.
Относно другото "предложение", то и аз не виждам проблем да вдигнеш щита и да блокираш ледения снаряд, който ти е отправен, но...

Публикувано: ср окт 20, 2010 8:41 pm
от hameleona
Винаги съм тълкувал магията като вид атака. И винаги съм давал на играчите си да контрират противникова атака с магия.

Проблемът от начало до край винаги е бил в едно специално умение, наречено Бърза мисъл.

От една страна мага без БМ просто няма как да кастне заклинание за защита от атака.
От друга страна, с БМ, мага може да кастне заклинание за 2 ТД.

Личното ми мнение е, че магията може да се контрира с мятане/стрелба, както и обратното. Но не съм сигурен, дали не трябва да отворим цялостна дискусия по този въпрос.

Публикувано: чет окт 21, 2010 1:18 pm
от cherno_slance
Моя милост работи по въпроса.

Имам няколко идеи, които съм споделял с Вилорп, но са в процес на разработка. Става въпрос за цялостно и системно завършено решение - дали ще се одобри от Екипа е друг въпрос.

Публикувано: съб окт 23, 2010 6:02 am
от hameleona
Никой не забранява идеите, но си запазвам правото да съм леко скептичен в едно отношение - имаш навика да пренаписваш нещата и ли да ги правиш удобни за игра на твърде нереални нива, като това го казвам, като напомняне. Иначе със сигурност ще се пръкне в допълнението с фенски модове ;)

Публикувано: съб окт 23, 2010 1:30 pm
от Avatar
Каза изпечения гейм дизайнер :D

Публикувано: съб окт 23, 2010 4:38 pm
от hameleona
Avatar написа:Каза изпечения гейм дизайнер :D
Не се заяждай с администрацията :P
Не е здравословно ;)
;)

Публикувано: съб окт 23, 2010 6:12 pm
от Avatar
Администрацията да се ограничава само в правовите си рамки. :wink:
По-добре отвори цялостна дискусия по въпроса с магията.

Публикувано: нед окт 24, 2010 1:07 am
от hameleona
Администратора (а.к.а. аз) си се заяжда дружески с антон, нещо, което е едва ли не ритуал за нас двамата. И подчертава важен момент относно идеите на същия тоз Антон (а.к.а. Черното слънце).

От тука нататък аз повече с дребни заяждания няма да се занимавам, препоръчвам ти да се откажеш и ти.

Публикувано: нед окт 24, 2010 4:30 pm
от Avatar
Ами заяждане... Изказвам мислите си в шеговит тон. Не се бой, не целя нито да се заяждам, нито да обиждам. Съответно изказвам мнение по въпроса с идеите. И ето дори предложих идеята за магията като така да се сложи в нова тема в която да се дискутира. Мир! Чакам да видя какви нови механики и идеи има приготвени за Аксиома.

Публикувано: пон окт 25, 2010 8:35 am
от hameleona
Мир да е. Ползвай повече емотикони, като се бъзикаш ;)
А иначе механики ще има и то един куп, надявам се да се появят и то повечко, но не забравяйте, че форума разработки стои за да предлагате вашите идеи.

Публикувано: вт фев 08, 2011 10:36 pm
от Ivan_Helsing
При прицелн атака във врата/гърлото действат ли защитни средства и кои? Moже ли успешна атака във врата с отклон да се превърне в атака към главата? Двата въпроса са породени от една ситуация, при която атака във врата може да с отклон да се намали толкова, че да попадне в шлема, но тъй като не е ясно дали шлема пази гърлото въпросния герой си наведе главата така, че да посрещне удара с темето.

Публикувано: вт фев 08, 2011 11:23 pm
от cherno_slance
1.
Затруднението към главата е 8.
Може да имаш каска за +30 към ЗА - но ако преодолея твоята БЗ с 8+ има попадение. Дори да е в каската, пак има попадение.

Атаката към врата е срещу 12-ка. Следователно ако имам 10 успех над БЗ (чиста+отклони и/или щит), изобщо няма да те уцелия. Никъде.

Ако атаката е към шията и с отклон БЗ+затруднението за прицела стане по-висока от атаката - имаме напълно избягната атака.

2. Защитата на лицето изисква
забрало или
маска или
съчетание от начелник, носов предпазител,набузници


3. Защитата на шията изисква
нагърленик за атаки в предната полусфера и яка за атаки отстрани и отзад.

П.П. В Аксиом май няма "пълна броня"

Публикувано: ср фев 09, 2011 12:32 am
от hameleona
Ivan_Helsing написа:При прицелн атака във врата/гърлото действат ли защитни средства и кои? Moже ли успешна атака във врата с отклон да се превърне в атака към главата? Двата въпроса са породени от една ситуация, при която атака във врата може да с отклон да се намали толкова, че да попадне в шлема, но тъй като не е ясно дали шлема пази гърлото въпросния герой си наведе главата така, че да посрещне удара с темето.
Така, да се замислим за момент и да ползваме логика. Да, би трябвало да можеш. Не, по система не можеш.
Не е нещо, на което да може да се даде точен отговор, но системата ти позволява да се отклониш а да попадне в бронята. не, не ме питай, как се отклоняваш от атака в очите и как тя не попада в бронята, системата за броните на Аксиом издиша яко.

Публикувано: ср фев 09, 2011 9:42 am
от Vilorp
Ще пробвам да перефразирим леко въпорсът. Вратът част ли е от главата системно?

Публикувано: ср фев 09, 2011 9:47 am
от Асен
Да.

Публикувано: ср фев 09, 2011 1:46 pm
от hameleona
Така зададен въпросът - Да.

Публикувано: ср фев 09, 2011 2:04 pm
от Ivan_Helsing
И последно, Математиквеник атакува Математикс в гърлот за 7 ТД и достига успех 7 (след приспадане на усложнението). Математикс има бронзов шлем със защита 4 и иска да се отклони за 6 ТД и атаката да попадне в шлема. Системно такова действие възможно ли е и ако да, това не променя ли целта на атаката към главата? В който случай усложнението трябва да падне с 4 и успеха става 11, тоест с 6 ТД може да го намали смо до 8 - повече от ЗА на шлема.

Публикувано: ср фев 09, 2011 2:18 pm
от hameleona
Ако приемем, че врата е част от главата, следователно математикс може да се отклони за атака в шлема.
Ако не приемем, че врата е част от главата, значи не може.
Ако приемем, че имаше някакъв смисъл от тази дискусия, ще е лъжа. Така става, като се дуелирате без Водещ.

Публикувано: ср фев 09, 2011 2:31 pm
от Ivan_Helsing
Еми това е основен момент в бойната система, засягащ най-опасната прицелна атака, би трябвало да има някакво правило кои части от тялото кои защитни средства предпазват.

Публикувано: ср фев 09, 2011 3:30 pm
от Vilorp
Ако се целиш във врата едвояваш щетата, ако се целиш в главата щетата и със сечащи ти е 1,5 ей това ти е разликата.

Публикувано: ср фев 09, 2011 3:52 pm
от Ivan_Helsing
Да, ама ако удара попадне в шлема, то той е попаднал в главата, освен ако шлема няма поне 8 защита или не е специално направен да пази и гърлото.

Публикувано: ср фев 09, 2011 4:43 pm
от Vilorp
Ако ударът е бил насочен към врата и попадне в шлема то той е попаднал във защитата на врата.

Публикувано: ср фев 09, 2011 4:54 pm
от Cocaine
hameleona написа:
Ако приемем, че имаше някакъв смисъл от тази дискусия, ще е лъжа. Така става, като се дуелирате без Водещ.
Това. Иначе става като на махленски мач. Всъщност в тази ситуация вече е станало махленски мач.

Публикувано: ср фев 09, 2011 7:09 pm
от hameleona
Шлема може да има до 4ЗА. Същия момент е с броните. Нагръдника може да е с до 4 ЗА, тогава какво покрива бронята за 8ЗА? Броня за 16 ЗА не е ли всъщност прословутия фулплейт...

Ай моля ви се, без Водещ това не може да се реши. Иначе трябва или да сменяме правилата за брони тотално (може и да го направим... след година-две) или да ги направим безполезни (не че нещо, но 4ЗА е безполезно.

Както каза Кокаин - довършете си махленския мач и вземете следващия път някой Водещ. Или предварително се разберете кое как е.

Публикувано: ср фев 09, 2011 7:58 pm
от Vilorp
Понеже нямам права в тоя раздел да забърша последните два спама ще пробвам още веднъж:
Ако вие бяхте водещи, специално визирам Нед и Кокаин, как щяхте да решите въпросът?

В допълнение: арената е предвидена за тестове, точно за да може да се стугне до такива казуси и да се даде решение на тях.

Публикувано: ср фев 09, 2011 11:00 pm
от hameleona
Няма решение. Логика и система се сблъскват.

Обща логика - да, отклона може да го закара в шлема и да смени целта на глава.
Системна логика - не, трябва ти защитно средство на врата.

Доволен ли си?

Публикувано: пет апр 01, 2011 8:45 pm
от iliusa
Здравейте! Имам един въпрос който ми хрумна и реших да го споделя и да видя за вашето мнение!
Възможно ли е един герой да страда от раздвоение на личноста? И дали това му психическо състояние ще се отрази върхо показателите и уменията му (СУ; СиП) Примерно едната личнос да е изкусен майстор на меча и не много умен а другата личност да е Гениален и супер талантлив маг. Като се спазват общите показатели зависещи от физиката (Сила Ловкост и ИЗдражливост).

Публикувано: пет апр 01, 2011 9:10 pm
от cherno_slance
Ако ти решаваш как и кога ще става превключването - значи от системна гледна точка имаме един герой.
В такъв случай направи раздвоението на личността само като роулплей.

Ако водещият определя как и кога става превключването - тогава може да се допусне дори наличието на "два героя в едно тяло".
В този случай ползата за играча е, в наличието на общо тяло за двата героя. Тоест първичните са еднакви. И тази част от вторичните показатели, които се определят от първичните - и тя е обща.

За останалото - дава се отделно ТО за всеки от "героите". Много е бъгаво, но балансът е, че Водещият включва и изключва единия персонаж или другия.

Публикувано: нед апр 03, 2011 1:03 pm
от kartacha
Много Prince of Persia вкарахме. :lol:
Всеки случай това е една страхотна идея за приключение. Ако аз бях водещ, щях да направя някакво условие за превключването. Ще е по-лесно и по-добре, защото има водещи злобари, които ти кастрират, изгарят, пребиват и тотално унижават героя... :evil: