Публикувано: чет май 30, 2013 9:10 am
Как се освобождава магията от кристал?
Официални форуми на Аксиом16 Приключение с меч и магия
http://axiom16.com/forum/
Задвижва ги, каквото реши Водещия.Vilorp написа:От какво се задвижват механичните големи и какво би трябвало да е условието за намиране /списване на схема.
И един конкретен казус:
Групата събра пари и си купи чарковете за маханичен голем от дърво, в последствие водещия се прецака и им даде среща с джин който да изпълни едно тяхно желание, а те превърнаха голема в митрилен.
Обосновката им беше че така ще е по-здрав, ама по хиленето май не е само това. Та какво става когато двеста кила самоходещ митрил влезе в град? По мой сметки на всеки 100 грама се пада един киртак 0-во ниво който се отива да го задигне... Ама групата не са много съгласни да им налети банда от 2000 души.
Аз бих ползвал Dragon Age идеята - имаш някакъв предмет, който го контролира (нещо като магическа пръчица) и се подчинява на гласови команди. Ако пръчицата се счупи - голема прави квото си иска. Това два и много варианти за "развален телефон" и тъпо изпълнение на заповеди (чети Глинени крака на Пратчет за вдъхновение).Vilorp написа:Да каква степен можеш да контролираш голема и всъщност той не трябва ли да е под контролът на играча?
О, нененененене, това не го казвай НИКОГА! Не знаеш какво можеш да си навлечеш!hameleona написа:Просто казваш, че условието е заложено в кристала и готово.
И от там насетне - ако някой мрънка, да си спомни правилото, че Водещия винаги е прав.
Като член на групата, която яде няколко месеца трънки и глогинки, за да успее с триста зора да събере пари за голем, искам да ти кажа, че от такива ходове няма да се получи по-интересна игра. Групата се състоеше от едни човечета второ ниво, нито един от които не беше особено пригоден за битка - заклинател, изобретател, стрелец, художник и крадец. Ако идеята е групата никога да не може да ползва въпросния голем, най-добре е дори да не им се даде възможността да го съдадат, попадайки на магазини за части и схеми. А ако далечната цел е групата да измре поради липса на танк - е, тогава някакъв си голем не би трябвало да е пречка. Счетохме за разумно да превърнем дървения голем в митрилен не от алчност, а с оглед на устойчивост на огън и удари с брадва. Да отнемеш на играчите възможността да ползват нещото, което са придобили с цената на много жертви и което им е нужно за оцеляване в битка, ми се струва леко садистично.hameleona написа:Задвижва ги, каквото реши Водещия.Vilorp написа:От какво се задвижват механичните големи и какво би трябвало да е условието за намиране /списване на схема.
И един конкретен казус:
Групата събра пари и си купи чарковете за маханичен голем от дърво, в последствие водещия се прецака и им даде среща с джин който да изпълни едно тяхно желание, а те превърнаха голема в митрилен.
Обосновката им беше че така ще е по-здрав, ама по хиленето май не е само това. Та какво става когато двеста кила самоходещ митрил влезе в град? По мой сметки на всеки 100 грама се пада един киртак 0-во ниво който се отива да го задигне... Ама групата не са много съгласни да им налети банда от 2000 души.
Тия 2000 няма да скочат, щото ги е страх. Повече трябва да се притесняват от:
Банди джуджета с кирки
Местния владетел
Джуджета с чукове
Дракони.
Ако не си разбрал - водещия е осрал работата. Стягаш се и даваш събудено АИ на голема и го пращаш да освобождава другите големи от човешко/джуджешко иго. И гледай майтап. О, да освен това можеш да им пратиш един ядосан бог, който иска да ги тормози, защото са създали живот. И става още по-весело.
Това е най-основното правило на всички ролеви игри. Ако нямате вяра на водещия си... тогава имате проблем в групата.Fobos написа:О, нененененене, това не го казвай НИКОГА! Не знаеш какво можеш да си навлечеш!hameleona написа:Просто казваш, че условието е заложено в кристала и готово.
И от там насетне - ако някой мрънка, да си спомни правилото, че Водещия винаги е прав.
1. При Спас не съм и очаквал друго, освен второ ниво мишки.Fobos написа:Като член на групата, която яде няколко месеца трънки и глогинки, за да успее с триста зора да събере пари за голем, искам да ти кажа, че от такива ходове няма да се получи по-интересна игра. Групата се състоеше от едни човечета второ ниво, нито един от които не беше особено пригоден за битка - заклинател, изобретател, стрелец, художник и крадец. Ако идеята е групата никога да не може да ползва въпросния голем, най-добре е дори да не им се даде възможността да го съдадат, попадайки на магазини за части и схеми. А ако далечната цел е групата да измре поради липса на танк - е, тогава някакъв си голем не би трябвало да е пречка. Счетохме за разумно да превърнем дървения голем в митрилен не от алчност, а с оглед на устойчивост на огън и удари с брадва. Да отнемеш на играчите възможността да ползват нещото, което са придобили с цената на много жертви и което им е нужно за оцеляване в битка, ми се струва леко садистично.hameleona написа:Задвижва ги, каквото реши Водещия.Vilorp написа:От какво се задвижват механичните големи и какво би трябвало да е условието за намиране /списване на схема.
И един конкретен казус:
Групата събра пари и си купи чарковете за маханичен голем от дърво, в последствие водещия се прецака и им даде среща с джин който да изпълни едно тяхно желание, а те превърнаха голема в митрилен.
Обосновката им беше че така ще е по-здрав, ама по хиленето май не е само това. Та какво става когато двеста кила самоходещ митрил влезе в град? По мой сметки на всеки 100 грама се пада един киртак 0-во ниво който се отива да го задигне... Ама групата не са много съгласни да им налети банда от 2000 души.
Тия 2000 няма да скочат, щото ги е страх. Повече трябва да се притесняват от:
Банди джуджета с кирки
Местния владетел
Джуджета с чукове
Дракони.
Ако не си разбрал - водещия е осрал работата. Стягаш се и даваш събудено АИ на голема и го пращаш да освобождава другите големи от човешко/джуджешко иго. И гледай майтап. О, да освен това можеш да им пратиш един ядосан бог, който иска да ги тормози, защото са създали живот. И става още по-весело.
Хех. Ти си играл само с пауърплеъри явно. Групата ни всъщност не беше агресивна и не се е бутала да пали всяка къща по пътя. А една от ключовите битки протече с парализиране на краката на всички както най-спокойно преминаваха край някаква поляна и впоследствие бяха завлечени там против волята си. Дали при такава ситуация наличието на един голем с дистанционно не би била добра идея?hameleona написа: 2. Това, че групата ви не е пригодена за битка е най-добрия стимул, вие и водещия ви да научите няколко реални урока. Наричат се "Дим да ме няма" (изразява се в бягане от всичко, що може да ви тегли един бой), "НененененененеНЕЕЕЕЕЕ! Предаваме се!" (изразява се във вземане на пленници и продаването им в робство или други такива красоти) и "Ти Конан, а аз не правя проблеми!" (изразява се в това да не си навличате проблеми на главата).
Какво разбираш под "глупости"? Усещам как скритата мисъл тук е "няма смисъл героите ви да са нещо друго, освен бойни машини". Което предполага също така "не се лигавете с умения, които нямат пряко бойно приложение". Хайде холан. Ако това е ролевата игра, по-добре да вземете да изтриете от системата всички умения, които които не са свързани със сечене, мушкане, пронизване и горене.hameleona написа: Да не говорим, че групата ви хич не е слаба, ако не сте си пропилели точките в глупости.
Преди да накара някой да го атакува е идеално полезен, за да прикрие с тялото си упоменатите по-горе персонажи с предимно цивилни професии. При това е механичен. И се управлява от майстора си.hameleona написа: 3. Танка е полезен само ако има как да накара гадовете да го атакуват.
Пълно е с джуджета в блатото на гущерите.hameleona написа:4. Джуджетата пак ще се опитат да ви откраднат голема за суров матрял. Да не сте го правили митрилов.
1. Аз съм играл ТРОС - система, в която умираш от удар с нож през плетена ризница. И тия неща съм ги научил от опит. И от Асен. И от мъчене с нива 1 до 3 в А16. И с играене на алхимици в Ендивал 2. Да продължавам ли с геймърската автобиография? Играл съм и пауър-плей (А16 на нива над 16то) и пратчетоподобните кампании на Спас.Fobos написа:Хех. Ти си играл само с пауърплеъри явно. Групата ни всъщност не беше агресивна и не се е бутала да пали всяка къща по пътя. А една от ключовите битки протече с парализиране на краката на всички както най-спокойно преминаваха край някаква поляна и впоследствие бяха завлечени там против волята си. Дали при такава ситуация наличието на един голем с дистанционно не би била добра идея?hameleona написа: 2. Това, че групата ви не е пригодена за битка е най-добрия стимул, вие и водещия ви да научите няколко реални урока. Наричат се "Дим да ме няма" (изразява се в бягане от всичко, що може да ви тегли един бой), "НененененененеНЕЕЕЕЕЕ! Предаваме се!" (изразява се във вземане на пленници и продаването им в робство или други такива красоти) и "Ти Конан, а аз не правя проблеми!" (изразява се в това да не си навличате проблеми на главата).Какво разбираш под "глупости"? Усещам как скритата мисъл тук е "няма смисъл героите ви да са нещо друго, освен бойни машини". Което предполага също така "не се лигавете с умения, които нямат пряко бойно приложение". Хайде холан. Ако това е ролевата игра, по-добре да вземете да изтриете от системата всички умения, които които не са свързани със сечене, мушкане, пронизване и горене.hameleona написа: Да не говорим, че групата ви хич не е слаба, ако не сте си пропилели точките в глупости.Преди да накара някой да го атакува е идеално полезен, за да прикрие с тялото си упоменатите по-горе персонажи с предимно цивилни професии. При това е механичен. И се управлява от майстора си.hameleona написа: 3. Танка е полезен само ако има как да накара гадовете да го атакуват.Пълно е с джуджета в блатото на гущерите.hameleona написа:4. Джуджетата пак ще се опитат да ви откраднат голема за суров матрял. Да не сте го правили митрилов.
Е, то в него по принцип си има магически кристали, които му (цитирам) "вдъхват живот".Ivan_Helsing написа:Основната особеност на ДА големите е, че са разумни. Големите в Аксиом са механични и няма как да имат кой знае какъв интелект, изкуствен или не. Виж, евентуално с механика + магия може да се направи някакъв изчислителен апарат, който работи с превключване на множество дребни ключове, и после някой математик да дойде и да настрои ключовете така, че апарата да имитира интелект, но тук навлизаме в изцяло друг жанр.
А като казваш второ ниво мишки - ми то Аксиом е система, в която след 8-10 ниво всичко се счупва, 2 ниво си е съвсем прилично.