Страница 47 от 47

Публикувано: чет май 30, 2013 9:10 am
от Vilorp
Как се освобождава магията от кристал?

Публикувано: нед юни 02, 2013 1:16 pm
от hameleona
Значи, прегледах пак системата за тия кристали и предпочитам да не ги пипаме. Ако искате убер-магии в кристали - играйте на 10то ниво. :)

Публикувано: пон юни 03, 2013 9:26 am
от Vilorp
То няма лошо, ама поне малко дефиниции да се вкарат. Една от тях е примерно как се освобождава магията, задължително ли трябва да има удар, може ли да е само замахване и такива ми ти работи.

Публикувано: пон юни 03, 2013 2:04 pm
от hameleona
Просто казваш, че условието е заложено в кристала и готово.
И от там насетне - ако някой мрънка, да си спомни правилото, че Водещия винаги е прав.

Публикувано: пон юни 03, 2013 4:44 pm
от BatGojko
Кристалите са само странична механика, така че няма защо да им се втитерваме твърде много. Предвидени са за вграждане предимно на малки магии, а не на супер бомби, но ако решите да давате такива на групата си, винаги може да кажате, че са вградени от велик древен магьоник. Как се освобождават е наистина въпрос на конкретния кристал. Няма как да е еднакво правилото за освобождаване на магия, вградена в меч и такава в пръстен - импровизирайте! В осбовния случай героят просто иска да освободи магията и това става, като му отнема Мана. Колко ТД отнема и дали отнема въобще е друг въпрос - ако е с удар на меч, ще се освобождава със саммия удар, значи няма свои ТД, но ако изстрелва магически стрли от жезъл, ще трябва да определите ТД (вероятно, колкото да замахнете с жезъла) и т.н.

Публикувано: вт юни 04, 2013 12:07 pm
от Vilorp
От какво се задвижват механичните големи и какво би трябвало да е условието за намиране /списване на схема.
И един конкретен казус:
Групата събра пари и си купи чарковете за маханичен голем от дърво, в последствие водещия се прецака и им даде среща с джин който да изпълни едно тяхно желание, а те превърнаха голема в митрилен.
Обосновката им беше че така ще е по-здрав, ама по хиленето май не е само това. Та какво става когато двеста кила самоходещ митрил влезе в град? По мой сметки на всеки 100 грама се пада един киртак 0-во ниво който се отива да го задигне... Ама групата не са много съгласни да им налети банда от 2000 души.

Публикувано: вт юни 04, 2013 5:14 pm
от hameleona
Vilorp написа:От какво се задвижват механичните големи и какво би трябвало да е условието за намиране /списване на схема.
И един конкретен казус:
Групата събра пари и си купи чарковете за маханичен голем от дърво, в последствие водещия се прецака и им даде среща с джин който да изпълни едно тяхно желание, а те превърнаха голема в митрилен.
Обосновката им беше че така ще е по-здрав, ама по хиленето май не е само това. Та какво става когато двеста кила самоходещ митрил влезе в град? По мой сметки на всеки 100 грама се пада един киртак 0-во ниво който се отива да го задигне... Ама групата не са много съгласни да им налети банда от 2000 души.
Задвижва ги, каквото реши Водещия.
Тия 2000 няма да скочат, щото ги е страх. Повече трябва да се притесняват от:
Банди джуджета с кирки
Местния владетел
Джуджета с чукове
Дракони.

Ако не си разбрал - водещия е осрал работата. Стягаш се и даваш събудено АИ на голема и го пращаш да освобождава другите големи от човешко/джуджешко иго. И гледай майтап. О, да освен това можеш да им пратиш един ядосан бог, който иска да ги тормози, защото са създали живот. И става още по-весело.

Публикувано: ср юни 05, 2013 8:57 am
от Vilorp
Да каква степен можеш да контролираш голема и всъщност той не трябва ли да е под контролът на играча?

Публикувано: ср юни 05, 2013 10:14 am
от hameleona
Vilorp написа:Да каква степен можеш да контролираш голема и всъщност той не трябва ли да е под контролът на играча?
Аз бих ползвал Dragon Age идеята - имаш някакъв предмет, който го контролира (нещо като магическа пръчица) и се подчинява на гласови команди. Ако пръчицата се счупи - голема прави квото си иска. Това два и много варианти за "развален телефон" и тъпо изпълнение на заповеди (чети Глинени крака на Пратчет за вдъхновение).

Публикувано: ср юни 05, 2013 10:23 am
от Fobos
hameleona написа:Просто казваш, че условието е заложено в кристала и готово.
И от там насетне - ако някой мрънка, да си спомни правилото, че Водещия винаги е прав.
О, нененененене, това не го казвай НИКОГА! :lol: Не знаеш какво можеш да си навлечеш!

Публикувано: ср юни 05, 2013 10:32 am
от Fobos
hameleona написа:
Vilorp написа:От какво се задвижват механичните големи и какво би трябвало да е условието за намиране /списване на схема.
И един конкретен казус:
Групата събра пари и си купи чарковете за маханичен голем от дърво, в последствие водещия се прецака и им даде среща с джин който да изпълни едно тяхно желание, а те превърнаха голема в митрилен.
Обосновката им беше че така ще е по-здрав, ама по хиленето май не е само това. Та какво става когато двеста кила самоходещ митрил влезе в град? По мой сметки на всеки 100 грама се пада един киртак 0-во ниво който се отива да го задигне... Ама групата не са много съгласни да им налети банда от 2000 души.
Задвижва ги, каквото реши Водещия.
Тия 2000 няма да скочат, щото ги е страх. Повече трябва да се притесняват от:
Банди джуджета с кирки
Местния владетел
Джуджета с чукове
Дракони.

Ако не си разбрал - водещия е осрал работата. Стягаш се и даваш събудено АИ на голема и го пращаш да освобождава другите големи от човешко/джуджешко иго. И гледай майтап. О, да освен това можеш да им пратиш един ядосан бог, който иска да ги тормози, защото са създали живот. И става още по-весело.
Като член на групата, която яде няколко месеца трънки и глогинки, за да успее с триста зора да събере пари за голем, искам да ти кажа, че от такива ходове няма да се получи по-интересна игра. Групата се състоеше от едни човечета второ ниво, нито един от които не беше особено пригоден за битка - заклинател, изобретател, стрелец, художник и крадец. Ако идеята е групата никога да не може да ползва въпросния голем, най-добре е дори да не им се даде възможността да го съдадат, попадайки на магазини за части и схеми. А ако далечната цел е групата да измре поради липса на танк - е, тогава някакъв си голем не би трябвало да е пречка. ;) Счетохме за разумно да превърнем дървения голем в митрилен не от алчност, а с оглед на устойчивост на огън и удари с брадва. Да отнемеш на играчите възможността да ползват нещото, което са придобили с цената на много жертви и което им е нужно за оцеляване в битка, ми се струва леко садистично. 8)

Публикувано: ср юни 05, 2013 12:17 pm
от hameleona
Fobos написа:
hameleona написа:Просто казваш, че условието е заложено в кристала и готово.
И от там насетне - ако някой мрънка, да си спомни правилото, че Водещия винаги е прав.
О, нененененене, това не го казвай НИКОГА! :lol: Не знаеш какво можеш да си навлечеш!
Това е най-основното правило на всички ролеви игри. Ако нямате вяра на водещия си... тогава имате проблем в групата.

Публикувано: ср юни 05, 2013 12:24 pm
от hameleona
Fobos написа:
hameleona написа:
Vilorp написа:От какво се задвижват механичните големи и какво би трябвало да е условието за намиране /списване на схема.
И един конкретен казус:
Групата събра пари и си купи чарковете за маханичен голем от дърво, в последствие водещия се прецака и им даде среща с джин който да изпълни едно тяхно желание, а те превърнаха голема в митрилен.
Обосновката им беше че така ще е по-здрав, ама по хиленето май не е само това. Та какво става когато двеста кила самоходещ митрил влезе в град? По мой сметки на всеки 100 грама се пада един киртак 0-во ниво който се отива да го задигне... Ама групата не са много съгласни да им налети банда от 2000 души.
Задвижва ги, каквото реши Водещия.
Тия 2000 няма да скочат, щото ги е страх. Повече трябва да се притесняват от:
Банди джуджета с кирки
Местния владетел
Джуджета с чукове
Дракони.

Ако не си разбрал - водещия е осрал работата. Стягаш се и даваш събудено АИ на голема и го пращаш да освобождава другите големи от човешко/джуджешко иго. И гледай майтап. О, да освен това можеш да им пратиш един ядосан бог, който иска да ги тормози, защото са създали живот. И става още по-весело.
Като член на групата, която яде няколко месеца трънки и глогинки, за да успее с триста зора да събере пари за голем, искам да ти кажа, че от такива ходове няма да се получи по-интересна игра. Групата се състоеше от едни човечета второ ниво, нито един от които не беше особено пригоден за битка - заклинател, изобретател, стрелец, художник и крадец. Ако идеята е групата никога да не може да ползва въпросния голем, най-добре е дори да не им се даде възможността да го съдадат, попадайки на магазини за части и схеми. А ако далечната цел е групата да измре поради липса на танк - е, тогава някакъв си голем не би трябвало да е пречка. ;) Счетохме за разумно да превърнем дървения голем в митрилен не от алчност, а с оглед на устойчивост на огън и удари с брадва. Да отнемеш на играчите възможността да ползват нещото, което са придобили с цената на много жертви и което им е нужно за оцеляване в битка, ми се струва леко садистично. 8)
1. При Спас не съм и очаквал друго, освен второ ниво мишки.
2. Това, че групата ви не е пригодена за битка е най-добрия стимул, вие и водещия ви да научите няколко реални урока. Наричат се "Дим да ме няма" (изразява се в бягане от всичко, що може да ви тегли един бой), "НененененененеНЕЕЕЕЕЕ! Предаваме се!" (изразява се във вземане на пленници и продаването им в робство или други такива красоти) и "Ти Конан, а аз не правя проблеми!" (изразява се в това да не си навличате проблеми на главата).
Тези уроци и водещия ви може да ги научи. Ще му е полезно.
Да не говорим, че групата ви хич не е слаба, ако не сте си пропилели точките в глупости. Дори на второ ниво стрелеца е опасен враг, ако е развит правилно, а изобретателя може да изобрети най-различни уникални чудесии, стига да има фантазия (и да не яде трънки). Заклинателя пък (ако се е развил добре) може да си спомни, че атакуващите магии не са само 2ро и 7 мо нива.
3. Танка е полезен само ако има как да накара гадовете да го атакуват.
4. Джуджетата пак ще се опитат да ви откраднат голема за суров матрял. Да не сте го правили митрилов.

;)

Публикувано: ср юни 05, 2013 1:14 pm
от Fobos
hameleona написа: 2. Това, че групата ви не е пригодена за битка е най-добрия стимул, вие и водещия ви да научите няколко реални урока. Наричат се "Дим да ме няма" (изразява се в бягане от всичко, що може да ви тегли един бой), "НененененененеНЕЕЕЕЕЕ! Предаваме се!" (изразява се във вземане на пленници и продаването им в робство или други такива красоти) и "Ти Конан, а аз не правя проблеми!" (изразява се в това да не си навличате проблеми на главата).
Хех. Ти си играл само с пауърплеъри явно. :) Групата ни всъщност не беше агресивна и не се е бутала да пали всяка къща по пътя. А една от ключовите битки протече с парализиране на краката на всички както най-спокойно преминаваха край някаква поляна и впоследствие бяха завлечени там против волята си. Дали при такава ситуация наличието на един голем с дистанционно не би била добра идея?
hameleona написа: Да не говорим, че групата ви хич не е слаба, ако не сте си пропилели точките в глупости.
Какво разбираш под "глупости"? ;) Усещам как скритата мисъл тук е "няма смисъл героите ви да са нещо друго, освен бойни машини". Което предполага също така "не се лигавете с умения, които нямат пряко бойно приложение". Хайде холан. Ако това е ролевата игра, по-добре да вземете да изтриете от системата всички умения, които които не са свързани със сечене, мушкане, пронизване и горене.
hameleona написа: 3. Танка е полезен само ако има как да накара гадовете да го атакуват.
Преди да накара някой да го атакува е идеално полезен, за да прикрие с тялото си упоменатите по-горе персонажи с предимно цивилни професии. При това е механичен. И се управлява от майстора си.
hameleona написа:4. Джуджетата пак ще се опитат да ви откраднат голема за суров матрял. Да не сте го правили митрилов.
;)
Пълно е с джуджета в блатото на гущерите. 8)

Публикувано: ср юни 05, 2013 3:00 pm
от Ivan_Helsing
Основната особеност на ДА големите е, че са разумни. Големите в Аксиом са механични и няма как да имат кой знае какъв интелект, изкуствен или не. Виж, евентуално с механика + магия може да се направи някакъв изчислителен апарат, който работи с превключване на множество дребни ключове, и после някой математик да дойде и да настрои ключовете така, че апарата да имитира интелект, но тук навлизаме в изцяло друг жанр.
А като казваш второ ниво мишки - ми то Аксиом е система, в която след 8-10 ниво всичко се счупва, 2 ниво си е съвсем прилично.

Публикувано: чет юни 06, 2013 4:08 am
от hameleona
Fobos написа:
hameleona написа: 2. Това, че групата ви не е пригодена за битка е най-добрия стимул, вие и водещия ви да научите няколко реални урока. Наричат се "Дим да ме няма" (изразява се в бягане от всичко, що може да ви тегли един бой), "НененененененеНЕЕЕЕЕЕ! Предаваме се!" (изразява се във вземане на пленници и продаването им в робство или други такива красоти) и "Ти Конан, а аз не правя проблеми!" (изразява се в това да не си навличате проблеми на главата).
Хех. Ти си играл само с пауърплеъри явно. :) Групата ни всъщност не беше агресивна и не се е бутала да пали всяка къща по пътя. А една от ключовите битки протече с парализиране на краката на всички както най-спокойно преминаваха край някаква поляна и впоследствие бяха завлечени там против волята си. Дали при такава ситуация наличието на един голем с дистанционно не би била добра идея?
hameleona написа: Да не говорим, че групата ви хич не е слаба, ако не сте си пропилели точките в глупости.
Какво разбираш под "глупости"? ;) Усещам как скритата мисъл тук е "няма смисъл героите ви да са нещо друго, освен бойни машини". Което предполага също така "не се лигавете с умения, които нямат пряко бойно приложение". Хайде холан. Ако това е ролевата игра, по-добре да вземете да изтриете от системата всички умения, които които не са свързани със сечене, мушкане, пронизване и горене.
hameleona написа: 3. Танка е полезен само ако има как да накара гадовете да го атакуват.
Преди да накара някой да го атакува е идеално полезен, за да прикрие с тялото си упоменатите по-горе персонажи с предимно цивилни професии. При това е механичен. И се управлява от майстора си.
hameleona написа:4. Джуджетата пак ще се опитат да ви откраднат голема за суров матрял. Да не сте го правили митрилов.
;)
Пълно е с джуджета в блатото на гущерите. 8)
1. Аз съм играл ТРОС - система, в която умираш от удар с нож през плетена ризница. И тия неща съм ги научил от опит. И от Асен. И от мъчене с нива 1 до 3 в А16. И с играене на алхимици в Ендивал 2. Да продължавам ли с геймърската автобиография? Играл съм и пауър-плей (А16 на нива над 16то) и пратчетоподобните кампании на Спас.

2. Глупост е да се вземат 4 СУта, 6 Познания и да се развива Силата на мага. над 75% от СУ в А16 имат И бойно приложение, но са абсолютно безполезни, ако не са развити поне до 6-та степен (с няколко изключения... при бойните СУ).

3. С удоволствие, бих искал да видя, как ще ви прикрива в каквото и да е извън тясна задна уличка. :)

4. Всъщност са на два хвърлея, а какво правите живи в блатото - спас да обясни.

Публикувано: чет юни 06, 2013 4:13 am
от hameleona
Ivan_Helsing написа:Основната особеност на ДА големите е, че са разумни. Големите в Аксиом са механични и няма как да имат кой знае какъв интелект, изкуствен или не. Виж, евентуално с механика + магия може да се направи някакъв изчислителен апарат, който работи с превключване на множество дребни ключове, и после някой математик да дойде и да настрои ключовете така, че апарата да имитира интелект, но тук навлизаме в изцяло друг жанр.
А като казваш второ ниво мишки - ми то Аксиом е система, в която след 8-10 ниво всичко се счупва, 2 ниво си е съвсем прилично.
Е, то в него по принцип си има магически кристали, които му (цитирам) "вдъхват живот". ;)

А16 всякъде извън 3то до 8мо нива е ужасна за игра. Над 8мо някои механики се чупят (макар самата система да се държи чак до 12то и дори 16то ниво), а под 3то героите просто не могат да свършат нищо по-трудно от прекопаване на градината.

Публикувано: чет юни 06, 2013 9:15 am
от Vilorp
Разпилянка: Пълно е с джуджета в блатото на гущерите. Cool
Напълно вярно, половината група е от джудежата.
Хама: 3. С удоволствие, бих искал да видя, как ще ви прикрива в каквото и да е извън тясна задна уличка. Smile
Точно в тъмна малка уличка заклаха един гигант излязал да се облекчи.
Хама: Всъщност са на два хвърлея, а какво правите живи в блатото - спас да обясни.
Ами затъват бавно, какво могат да правят?

Силно простестирам обаче, че нива до 3-то са безполезни. Точно там героите стават герои. Какво геройство има в това да убиеш дракон с меч за убиване на дракони? Геройството е да превърнеш обикновен меч в такъв който убива дракони... като приди това успееш да претрапаш дракона достатъчно та да дойдеш до него и да го ръгнеш с меча.

Публикувано: чет юни 06, 2013 9:35 am
от Fobos
Мисля, че разговорът се измести от основната тема. Истинският въпрос тук не беше в механиката на играта или статистиките на героите. ;) А кои сюжетни ходове правят играта интересна и кои - не. :)

Публикувано: чет юни 06, 2013 9:59 am
от Vilorp
Добре де, задигането на голема от група мустакити моми не се ли води интересен сюжетен ход/обрат?

Публикувано: чет юни 06, 2013 11:14 am
от Ivan_Helsing
Абе стриктно погледнато, Спас си даваше доста екипировка (скъпа при това). Сега, друг въпрос е, че не ни даваше да си ползваме героите, а най-яките предмети се опитваха да ни прецакат.

Публикувано: пет юни 07, 2013 11:07 am
от BatGojko
Сигурни ли сте, че това е за "Въпроси и отговори"? :)

Публикувано: пет юни 07, 2013 3:37 pm
от Vilorp
Ами последните неща могат да се отцепят. Иначе да ви привлека вниманито към чудовищната книга.

И да има нещо по темата:
Доколко умението безплътност е силно и има ли как да се дефинира с някаква формула?