Страница 31 от 47

Публикувано: чет мар 08, 2007 4:54 pm
от cherno_slance
Въх, много е малко това 1см за 20км. Магландиум идва по размери колкото Балканския полуостров. Това е 5 на втора степен по-малко отколкото съм го смятал във всичките сесии, които съм водил. Логично е, защото в легендите се казва, че Магландиум е парче от по-голям континент... но то по тая логика ще излезе, че М е като Хавнър в Землемория - най- големия остров , заобиколен от десетина по-малки парчета и стотици дребосъци.

...Може да се приеме, че останалата част от Сушата не се е пръснала, но тогава ще излезе, че играем на остров с размерите на Б. Полуостров, когато някъде има цели континенти....

П.П - Това променя тотално и преценката ми за общата бройка на населението в Магландиум... :?

Публикувано: пет мар 09, 2007 10:14 am
от lowstef
Ами в тази тема, вече се спомена, че Магландиум е с размери от порядъка на Балканите. Вярно, мъничък е, но се очакваше постепнно да се разкриват и нови части от Титания. Ето, остров Фелла е почти готов. Имаше по едно време някакви споменавания, че може да се появи и нов континент откъм авторите. И така...

Публикувано: пет мар 09, 2007 11:20 pm
от cherno_slance
Острова на фелините се намираше на североизток от Магландиум, доколкото помня от книжката с разкази. Това означава ли, че приемате предложения за острови? Нещо с размерите на острова на магиите, за да не заема твърде много място на бъдещата карта на Титания.

Публикувано: съб мар 10, 2007 7:38 pm
от BatGojko
Разбира се, че се приемат предложения за острови. И да, новият континент, за който се споменаваше вече, е доста по-голям от Магландиум (което пък ще забави правенете му ;) ).

Публикувано: съб мар 10, 2007 8:56 pm
от Vilorp
Както щедро се злоопотребява с думата „континент“ спокойно можем да придположим, че в Магландиум тя е придобила дуго значение =Р.
Като се замисля то май ще стане Рахпелег сушата по Титания, а не Пангея ;).

Публикувано: съб мар 10, 2007 9:01 pm
от hameleona
Североизток? Значи на север от Хоул, така ли да разбирам... хъм..мяй трябва да сменям положението....

Публикувано: вт мар 13, 2007 1:07 am
от Kid
Айде бе хора... още ли ги мъдрите тия контитненти, суши и нови земи?! Аз вече чакам други планети да измисляте... :lol:

Публикувано: съб мар 17, 2007 2:37 am
от BatGojko
hameleona написа:Североизток? Значи на север от Хоул, така ли да разбирам... хъм..мяй трябва да сменям положението....
Е, то както и да го погледнеш Фелла си е една алтернативна Япония, така че е логично да е най на изток (доколкото това е възможно като твърдение за един сферичен свят).

Публикувано: вт мар 20, 2007 4:02 pm
от Fobos
1 - Когато героят се бие с метателни ножове, ваденето на нож от пояса с ножове се смята за зареждане, нали, за 1 ТД? (а не за Вадене на предмет от пояса).

2 - Бонусите от Певец за атака с кинжал само за атака с ръка ли се смятат или и когато кинжалът се използва като метателно оръжие?

Публикувано: вт мар 20, 2007 4:37 pm
от BatGojko
Fobos написа:1 - Когато героят се бие с метателни ножове, ваденето на нож от пояса с ножове се смята за зареждане, нали, за 1 ТД? (а не за Вадене на предмет от пояса).

2 - Бонусите от Певец за атака с кинжал само за атака с ръка ли се смятат или и когато кинжалът се използва като метателно оръжие?
1. Да така би следвало да се счита, тъй като метателните ножове се съхраняват в удобни за целта колани;
2. Не съм се замислял, но би трябвало да се наслагва за всички ножове, след катон е уточнено, а и има логика да е така.

Публикувано: пет мар 30, 2007 8:49 pm
от Fobos
Ще играя гущер. Оттук:

1. Мога ли да използвам опашката като оръжие и ако да, с какви статистики?

2. Мога ли да нанасям удар с опашката на противник, който ми е в гръб, без да се налага специално да се обръщам? Ако да, имам ли бонуси или наказания към това действие?

3. Ноктите нанасят ли допълнителна щета при удар с ръка или крак?

Публикувано: съб мар 31, 2007 7:03 pm
от Fobos
Какви са специалните атаки на метателните ножове? В книгата са дадени атаки само на кинжала и то когато е използван като фохтувално оръжие.

Публикувано: нед апр 01, 2007 8:55 pm
от Асен
Ако се водим по книгата, би трябвало да нма такива, освен способността на майсторът на фехтовка да уцелва с острия край на оръжието при хвърляне. Иначе, логични са забиване, прицелване и разни подобни, за останалите техники си вземи Стрелец, Поток от стрели за бързо хвърляне и много ножове:)! Разбира се, мисля, че БатГойко може да се изкаже най-авторитетно, аз давам само примерен отговор:)!

Публикувано: пон апр 02, 2007 7:35 pm
от BatGojko
Асен е отговорил вярно за ножовете - нямат специални атаки. Това важи за всички метателни оръжия. Има доволно количество бонуси, които могат да се получат от стрелец и производните му СУ-та, та няма нужда.
Сега за Щархата:
1. Изненадан съм, че няма описание за атака с опашка при щархата, но съм сигурен, че има описание на атака с опашка при животните - може да се ползва, без да се добавят каквито и да било бонуси от СУ. Щетата не се сещам как се изчисляваше и има ли го в книгата. Някой да провери, че като знам аз колко съм бърз в проверките, може и да забравя (ако довечера вляза от нас, ще погледна).
2. Би трябвало да е възможно, но с наказание към точността (поне -4);
3. Ноктите добавят +1 зар режеща щета - има го в книгата някъде.

Публикувано: вт май 22, 2007 9:39 pm
от Reksar
мога ли да попитам някой да ли магмените гоблени съществуват и ако съществуват имат ли характеристика

Публикувано: вт май 22, 2007 10:21 pm
от Shamajotsi
:rofl: Моля те, не променяй мнението. На всеки се случва да обърка буквите, като ти по този начин си родил поста на всички времена!

За магмените гоблЕни: говори се, че някои отчаяни и скучаещи съпруги на завеяни магьосници в Източния съюз преоткриват древното изкуство да втъкават нишки магма в неповторими за сетивата (най-вече допира) творби. Аз лично съм склонен да вярвам в тези приказки.

Колкото за магмените гоблИни: малко са дори гоблините, които могат да си позволят да проверят от първа ръка, пък какво остава за хора, като мен. Но ако ти си достатъчно смел герой, може и да успееш да ги зърнеш ;). Ако съществуват...

Публикувано: вт май 22, 2007 10:36 pm
от Andras
Reksar написа:мога ли да попитам някой да ли магмените гоблени съществуват и ако съществуват имат ли характеристика
Оу, йес! Само съжалявам, че не съм аз този, който е отговорил, ами Шамайоци. Нищо де, нека и той веднъж се забавлява в мой стил.

Публикувано: вт май 22, 2007 10:37 pm
от BatGojko
Книгата е описана в леко митологичесн стил именно, за да имате свобода като играчи да си изберете вашия вариант н аистината. Според моят, те наистина съществуват, но са твърде дълбоко в недрата на планината и едва ли има някой, който да ги е виждал.

Публикувано: вт май 22, 2007 10:58 pm
от Reksar
благдаря за отговорите и се пак много ми е интерено да им видя характеристиките на магмените гоблини ако може разбира се

Публикувано: пет май 25, 2007 2:37 am
от BatGojko
Нямат официални характеристики, защото не се е налагало. (както такива няма за боговете и за драконите по принцип - има само на земния дракон, но той си е по-скоро реално животно, отколкото истински дракон)

Публикувано: вт юни 12, 2007 7:57 pm
от cherno_slance
1) ефекта от магията Тъмнина от ш. на Мрака действа ли в ущърб и на сами маг, който я е кастнал? Това би я направило изключително, повтарям, изключитено неефективна, но все пак да попитам.
Би било добре да не действа и на приятелски настроените единици, но това вече не ми се струва логично. Та въпросът ми е дали магът е ограничен във виждането си от ефекта на магията - според мен не би трябвало, но искам да знам и вашето мнение.

2) Ако правилно съм разбрал, магията докосването на смъртта, изисква две неща: - първо трябва да се кастне върху избрано същество, а после жертвата и да се докосне ( по тълкуване и по бронята), за да се активира действието на ефекта й. Така ли е?

3) Магията банши ми се струва с много малък ефект. Формулата й е следната: 6+МУ/3+3хзар>=<16+ПСУ
Един стрелец на осмо, девето ниво спокойно има псу колкото маг - нещо от рода на 12 -до 14-сет. Което ще рече, че при правилно развит маг и средни зарове имаме стойност около 30, която се протиповоставя на 28/30. Лошото е, че освен това ефектът на магията зависи от силата на успеха.

Който при това се проявява еднократно - за сведение - школата на Земята има две магии от различно ниво, които в сравнение с Баншито правят чудеса. Школата на Водата също има поне една подобна магия. Като се има предвид, че Банши е магия от четвърто или пето ниво, пък дава еднократен ефект от 2/3т шокова щета, може направо да се изпадне в скръб. Бат Гойко в темата за барда спомена, че ПСУ то се дели на две, когато се използва в дясната част на универсалната формула в Аксиом 16, но би било добре да го потвърди и тук. Освен това не би било лошо да дадете количество мана, необходимо за поддръжка на магията, за да престане да бъде еднократна като ефект. Все пак това е магия от четвърто или май дори пето ниво!!

4) Финалната атака на войн с берсерк на 12 се прави за 0ТД!! Звучи много героично, докато персонажите не станат достатъчно висок левел, за да им пускам противници, които могат да имат едно умение на майсторска степен. В този момент осъзнах, в качеството си на разказвач, че съм изправен пред "ефекта Ендивал"* Пише, че защитата срещу този предсмъртен удар на война с берсерк на 12 е позволена - но трябва да бъде за колкото е удара, а той е за 0ТД!!
Не е ли по-балансирано да се приеме, че в мига на смъртта или припадъка си берсеркерът получава внезапен прилив на енергия, който му позволява да нанесе един удар с оръжието си, независимо колко неизхарчени ТД му остават до края на рунда??


----------------------------------------------
*разбирай умения, които по концепция не е предвидено да се прилагат в ултимативната си степен върху героите. Например костна кретка на 70, която е неразрушима и не позволява да се правят магии и молитви в нея. Освен това трае часове, иска малко мана за кастване и отгоре на всичкото обсегът, от който може да се направи, е от порядъка на километър или нещо такова. Единствената контра е дъговия купол на Валентара, но той не премахва магии, само пречи на такива да влязът, както и не позволява на магове да кастват, докато се намират в обсега на купула. Концентрацията на Виещите също няма да му позволи да се освободи от клетката - веднъж един играч така ми уби един виещ - дойде и от упор изпразни два скорострела в него. Когато го попитах какво ще прави, ако маг-нип направи костна клетка на него, той само сви рамене: - Героят ми ще умре, без да може да направи нищо. Няма да ми оставиш никакъв шанс.

Публикувано: вт юни 12, 2007 8:34 pm
от Vilorp
Отговори набързо:

1) Тъмнината е доста полезна магия, още повече ако не се лъжа е казано че виждаш само в съседни полета, тъй че затруднинието не е пък супер много за бойните персонажи, а играе кофти роля само за стрелците. Тъмнината е и полезна магия когато не ти се занимава да избиваш поредната паплач пратена от разказвача, а просто пускаш магииката и се измъкваш по терлици (случвало се е в сесия и е доста полезно, когато 2 дузини елфи стрелци се опитват да те натаралежат ;))

2)Не, не си съвсем правилно разбрал. Изисква да я каснеш отгоре си (малкото пръсче на дясната/лявата ръка) и после да докоснеш с въпросната ръка създанието (успешна атака с ръка). При това ако попадне в бронята язък за всичко, сиреч атаката ти с ръка трябва да надвишава бронята на гадинката. Добра работа биха свълшили „огнени юмруци“ (които вдигат атаката с ръка).

3) Банши наистина е бъгната магия и Бат гойко го призна някъде по форума. При нея влиза правилото за ПУ/2 като усложнение при магиите, а също каза че си „коригира ефекта“, засега само в неговата книга ;), но става с поддръжка (може да се вземе стойността на поддръжката от друга магия 5-то ниво (илби там което беше.))

4)
Финалната атака на войн с берсерк на 12 се прави за 0ТД!! Звучи много героично, докато персонажите не станат достатъчно висок левел, за да им пускам противници, които могат да имат едно умение на майсторска степен.
Ами аз и сега пускам на персонажите противници с майсторски умения, а те нямаха и 3-то ниво. *свив рамене*

По въпроса. Преди първия „пач“ имаше още едно умение позволяващо ти да правиш действия за 0ТД, за жалост ти трябваха около 230-300 ТР за да го придобиеш.* След това обаче направиха корекция в правилата, замазващо този „бъг“, но оставяща това с берсерка, и на зебдите приключенци остана единствено да се надяват че ще добарат някакъв пръстен, медаьон или друга базикня на Древните, даваща им възможност да правят действия за 0ТД. Макар и ограничен брой пъти.

*Акробат на супермайсторска тепен от 20 ти позволаваше да правиш салто за 0ТД, като избягваш атаките.

Поздрави.

пп. Надявям се да съм обяснил достътъчно, ясно, ако не питай пак ;)

Публикувано: вт юни 12, 2007 9:08 pm
от Kid
Vilorp написа:
*Акробат на супермайсторска тепен от 20 ти позволаваше да правиш салто за 0ТД, като избягваш атаките.
акробатския отскок никога не ти е давал възможност да избягваш атаките! Той дава възможност когато някой те атакува, след това вместо ти да контраатакуваш да направиш салото и да отскочиш N-метра назад/встрани.

Публикувано: ср юни 13, 2007 9:27 am
от cherno_slance
извинявам се - Банши е магия от 3-то ниво

Публикувано: ср юни 13, 2007 9:30 am
от Vilorp
Тъй де виж колко искаше поддръжка на магия трето ниво и живей ;)

Публикувано: съб юни 16, 2007 3:47 pm
от BatGojko
Насъбрали са се интересни въпроси, на които частично е отговорено, но частично е сгрешено. Така че ще карам по реда, в който ги е задал Черно слънце.

1. Мракът е за всички, а това дали е ефективен или не, зависи от ситуацията. Самият факт, че магьосникът е този, който избира времето, в което да каже магията му дава предимство без да добавяме всички видове магически зрения достъпни за магьосниците от различни школи.

2. Казването на магията е върху самия магьосник, а след това той трябва д ауспее да докосне опонента си, като е нужно дапреодолее само неговата БЗ - попадение в бронята също е успешно. атаката може да се отклони само с щит или с оръжие.

3. Банши е 3 ниво, гледам, че във файла при мен има записано 6 поддръжка, което явно съм добавил после. Самият принцип на механиката за всяване на страх е неправилен в А16, така че ще бъде изцяло ревизиран. Не е правилно, при положение, че ефектът е различен според ПсУ да се хвърля от страна на всяващия страх - трябва да се прави обратната проверка по-скоро. Като така логиката на това действие би следвало да е винаги: ПсУ + 3 зара > 16 + Страх и не успехът, а неуспехът да е определящ за последствията. Конкретно за заклинанието е дадена някаква сила на страха от (6 + (МУ/3)) което би следвало да е силата от другата страна на неравенството... Но пак повтарям, цялостната механика н асраха ще бъде преразгледана в бъдеще.

4. Берсерксия финален удар си е за 0 ТД, това е опасността да убиеш берсерк в близък бой!!!
"Също така не може да се извърши никаква активна защита - освен ако и тя по някаква причина не е действие, което се извършва за 0 ТД"
За сметка на това, подобна атака не може да бъде прицелена, но пък ако атаката на бересрка е базирана на СИ, то тя най-вероятно ще е успешна. Затова наистина е опасно да убивате берсерк в непосредствена близост до него.
/Ако все пак, това ви се струва прекалено опасно и искате да въведете ваше правило, което да пази геропите на играчите ви, ползвайте ТД нужни за базовата атака с подобно оръжие - но така губите един интересен момент в играта. А и не забравяйте да разрешите и на опонентите на героите берсерки да вършат същото, което би могло пък да доведе до недоволство у играчите ви. За по-сиггурно, просто убивайте берсерките от разстояние и за предпочитане в близост до техни другари, тъй като атаката е задължителна ако има валидни цели/

И естествено не забравяйте да споделяте ако имате и други въпроси, подобни на този - все пак, всяването на страх наистина не е доизкусурено, а колкото до останалите питания, не искайте от заклинанията и уменията да работят отлично в 100% от ситуациите, тогава играта би била скучна тъй като не би ви карала да импровизирате и да творите.
Обещавам в следващата версия, всички магии да за безумно "неефективни" сами по себе си, а цялата тънкост да идва от правилното им комбиниране помежду им при възникналите условия ;)
ПП: В А16 има няколко подобни магии, които са ми сред любимите, но аз дори не знам всичките - Кид е намерил много повече възможности за комбинация между отделните заклинания, а съм сигурен, че може и още.

Публикувано: пет юни 29, 2007 9:21 am
от Асен
Пак въпроси по възкресението и лечението, ама нямаше начин, така че ги дублирам и тук за всеки случай.
Намаляват ли ТН максиума на ТЖ?
Ако да, как възкресяваме персонаж, понесъл ТН в размер ТЖ+16? Необходими ли са допълнителни магии, например Лекуване на Тежки Рани или обвързване с Веригите на милосърдието на трупа, или магията Възкресение винаги работи?
Независимо от отговорът на горното, може ли магията да възкреси персонаж, умрял от старост (моето тълкуване казва "твърдо нье")? Ако да, куточнете аква част от тялото на персонажа трябва да е налице в някаква форма и каква форма би могла да попречи на магията-например пепелообразна, или формата на изяден от Земен дракон персонаж според мен могат да се окажат проблем:)!

Публикувано: пет юни 29, 2007 2:49 pm
от BatGojko
Отговорът ще дам в съответната тема, за да не се заформи дискусия тук... Така че
http://axiom16.com/forums/viewtopic.php?t=6544

Публикувано: съб юни 30, 2007 9:52 pm
от cherno_slance
Моето лично мнение е, че след проверката по УФУД, магията възкресение трябва да даде ефекта си. В смисъл - обекта на магията става на +1ТЖ. Написано е черно на бяло, като изрично правило, което не допуска последващо тълкуване относно Трайните Наранявания.

(особено се пазя от такова тълкуване, което се явява стеняващо по отношение правата на играчите... Това последното го казвам по аналогия с НПК, защото в качеството си на разказвач, често изпълнявам едновременно функиите на прокурор, председател на съда и съдебни заседатели, плюс изпълнител на присъдата).

Публикувано: съб юни 30, 2007 11:04 pm
от Andras
Въй, слънце, че тогава освен НПК ще ти трябва и НК и ЗИН и не знам какво си... Просто установи абсолютна хегемония