Страница 34 от 47

Публикувано: нед мар 09, 2008 12:19 am
от Cocaine
Аз пък го тълкувам обратно - "да осигури и нанасяне АУ или поне покачване на шанса за успех". Избягването на АНУ определено е опит да се повиши шанса за успех с 1. Наистина, това е ценно предимство по време на битка, но мисля, че е редно меле бойците/стрелците да имат подобно да имат подобно (макар и незначително) предимство пред магьосниците.

Публикувано: нед мар 09, 2008 10:55 am
от Vilorp
Само боците разполагат с точен удар и той им помага за постигнат ефекта от АУ, но АНУ няма как да се избенте с точен удар, защото това овтоматично го прави умение за всички, което не е препоръчително.

Публикувано: нед мар 09, 2008 3:37 pm
от cherno_slance
Променянето на стойността на един от трите зара може да бъде извършено във всеки един момент. В описанието на умението никъде не е казано, че при АНУ нямаш право да го използваш! Всъщност заровете не се делят на обиконвенни и необикновенни, а хвърлянето 1:1:1 се отличава от (Х+1):(Х+1):(Х+1) и от всяко друго само по ефекта/последиците, а не по същността си.

Естествено, че можеш да използваш Т.Удар във всеки един момент (но за да няма пауърплей, приехме, че не може да е след хвърлянето на опонента за париране или отбягване, защото го кофтиш прекалено, след като вече е изхабил ТД за защита).

Публикувано: нед мар 09, 2008 5:47 pm
от BatGojko
Всъщност не във всеки един момент, а само когато хвърляш своя зар за атака. След като опонента хвърли неговия за париране или квото и да било, твоето хвърляне вече е свършило, така че няма какво да променяш.
Изненадах се, че не съм споменал специлано в умението, че АНУ не може да се променя - винаги съм считал, че това е необратимия малък мал-шанс, който винаги може да те споходи, независимо колко си добър и умел, така че дори и с Точен удар не ожеш да го промени.
Съжалявам! :)

Публикувано: пон мар 10, 2008 7:05 pm
от cherno_slance
Голямо, дебело, мазно "СОРИ"!... Щото доуточненията със задна дата, които действат ограничително на играчите срещат дълбоката ми лична съпротива като юрист.
За следващата версия на Аксиом няма проблеми да се въведе това ограничително правило, но в този си вид не би трябвало да се приеме.

П.П. Хм, а не може ли да се въведе опцията в СУ "Точен удар", че на 12-та степен позволява не само да смениш стойността на един зар с една или две точки нагоре надолу по стойността, но и да го направиш при АНУ с оръжие (маговете си остават прецакани, но то по принцип умението не е за тях).

Публикувано: пон мар 10, 2008 9:28 pm
от Vilorp
Ами, Слънце, ако досега сте го играли че при степените под 12 можете да избегнете АНУ значи и на 12 можете да го избегнете. Ако пък се въведе изказаната от тебе клауза:

Код: Избери всички

 Хм, а не може ли да се въведе опцията в СУ "Точен удар", че на 12-та степен позволява не само да смениш стойността на един зар с една или две точки нагоре надолу по стойността, но и да го направиш при АНУ с оръжие 
Така хем се замазва грешката, че не е отбелязано изрично, хем вече няма терикати които го взимат на 3-та степен и си го държат латнентно само и само за да не ги сполети лошия късмет. На мен ми допада това решени, което позасилва умението, но за тази си цена (78 ТР) не го прави общодостъпно.

ПП. И занапред БатГойко да си чете текстовете, че ще му се стовари юридическия състав на Миденския конституционен съд на главата, а както знаем те полувината са тролове (буквално) (;

Публикувано: пон мар 10, 2008 10:13 pm
от Shamajotsi
Това е принципно наша работа ;) .

За запитването на Слънцето, аз предлагам за избягването на АНУ да се доплати допълнителна "цена" - един от "щастливите" опити с късмета. Не че е кой знае колко небалансирано и без това, ама не виждам защо трябва да махаме целия фън от мятането на три зара :P . Затова смятам, че трябва да има още нещо, което да накара играчът да се замисли дали да не си изкълчва ръката, ако не е чак толкова фатално (то ако беше, навярно героят така или иначе щеше да ползва Късмет рано или късно).

Публикувано: ср мар 12, 2008 1:39 am
от BatGojko
Шансът за АНУ е толкова пренебрежимо малък, че си струва да бъде там и да не може да бъде преодоляно от никакво СУ - просто това описание трябваше да се намира в описанието на самото АНУ, но за мен винаги е било напълно логично да е така. Не се сещам и за случаи, в които може да се игнорира АУ (от противника явно), така че не виждам защо трябва да има СУ, кото елиминира ефекта на АНУ.

Публикувано: ср мар 12, 2008 11:41 am
от cherno_slance
За в бъдещи редакции имаш пълната самодържна власт да решиш как ще е! Пример за това е една друга българска ролева игра (всички се сещате за коя говоря, но нали сме си обещали да не правим вътрешни реклами :) ). Там имаше повече от една редакция на първоначалната система (като механика) и никой не видя в това повод да се оплаква - еволюцията е важно нещо!

П.П. Все пак мисля, че ако някой е дал 78/83 ТР, за да се подсигури, усилието трябва да му бъде зачетено (това във връзка с опцията за избягването на АНУ ако имаш СУ "Точен Удар" на 12). Има безумни каръци, на които хвърлянето 1:1:1 се пада едва ли не във всяка втора битка напук на статистиката.
Хм - одобрявам и предложението, че избягването на АНУ трябва да иска освен използване на гореспоменатото СУ и един от щастливите опити на късмета. Така вече нещата стават наистина балансирани!

Публикувано: съб мар 15, 2008 1:02 pm
от Ivan_Helsing
Певеца докато пее може ли да използва активна защита или само да се движи може?

Публикувано: съб мар 15, 2008 6:23 pm
от BatGojko
BatGojko написа:Доколкото си спомням, може да прави абсолютно всичко. Ето какво е единственото условие за песента:

"Запяването на каквато и да било песен отнема 10 ТД за своето начало след което изисква допълнителни 3 ТД за поддържане, които се заплащат в началото на всеки рунд (ако не се заплатят, това означава, че певецът прекратява песента си и тя ще е в сила само до края на рунда)."
Ivan_Helsing написа:След това, май в ограниченията, пишеше, че може само да се придвижва. Или съм се объркал нещо?
А, прав си, не съм го видял във файла си. Да, пише, че има право само да се придвижва.
Това не значи, че няма право на други действия, а че ако му се наложи да ги извърши ще спре да пее. Сиреч, ако бъде нападнат, той може дори да премине в контраатака, да се пази и всичко друго, но ще загуби песента и ефектът й ще спре в началото на следващия рунд.

Публикувано: съб мар 15, 2008 10:53 pm
от hameleona
Това, не го ли обсъждахме, че е грешно и че може би трябва само да му се наложи да прави проверка за успех, дали ще продължи да пее от рода на СУ + 3зара > 16 + Усложнение?

Публикувано: ср мар 19, 2008 8:20 pm
от BatGojko
По-скоро не сме го обсъждали. Или поне нямам никъде записано в промените... Все пак ще проверя.

Публикувано: пон мар 31, 2008 9:32 pm
от Miro
Абе следното бъг ли е или не. Магията Тъмнина може да се метна на максимум 2*ЦУ метра и обхваща кръг с радиус 2*МУ. Т.е. магът не може да метне мракът на някакво разстояние от себе си, а може, в най-добрия случай, да сотане на границата между светлина и мрак?

А може ли по желание да се намали радиусът на зоната, в която има мрак?

Може ли да се ползва концентрация, когато героят ползва магия от кристал?

Публикувано: пон мар 31, 2008 11:39 pm
от BatGojko
Може да се намалява радиуса на дейтвие на всяка една магия.
Не, не може да се концентрираш при ползване на кристал.

Публикувано: чет апр 03, 2008 9:59 am
от Shamajotsi
Въпрос: видно е, че ефектът на всяка магия е обвързан с МУ на този, дето я произнася. Грешен избор ли е тогава, като си измислим нова магия, да се обвързва ефекта й с успеха на заклинанието и защо?

Публикувано: чет апр 03, 2008 10:19 am
от Vilorp
Всичките бойни магии са обвързани с МУ и на негова база се изчислява щети и ефект, магията тишина и контрол на съзнаието мисля че не бяха свързани с МУ-то (говоря по памет), тъй че ако магията няма директно физическо действие (бариера, огнена топка, стълба от лед) не виждам причина ефекта й да не се обвързва с успеха, освен че самия ефект става до извесна степен - хаус.

Публикувано: чет апр 03, 2008 2:55 pm
от Асен
Регенерацията не е обвързана с МУ, Спасе.
Не виждам и причина да е грешно, магията "фокуси" е обвързана с Успеха на заклинанието според книгата.
Е, Бат'Гойко може да каже, че е изключение, но иначе-едва ли:).

Публикувано: пет апр 04, 2008 6:46 pm
от BatGojko
Ако магията не позволява концентрация, то тя може да се обвързва с Успеха, иначе би било грешно, особено за по-мощна магия.

Публикувано: съб апр 05, 2008 6:41 pm
от Fenrir
Има нещо,което срещнах съвсем случайно.В Оръжия на Изобретателя най-отгоре пише Ползва БА стрелба.Не го разбрах,как Базовата атака се вписва?

Публикувано: съб апр 05, 2008 6:57 pm
от Vilorp
Базовата атака са бонусите от ниво и стрелец

Публикувано: съб апр 05, 2008 7:24 pm
от Sharky_Dog
Не съм много съгласен.
Не се ли определя само от нивото БА, понеже стрелеца не дава бонус към оръжията на изобретателя, ако помня правилно.

Публикувано: съб апр 05, 2008 7:47 pm
от Fenrir
Ясно.Мерси :)

Публикувано: съб апр 05, 2008 11:17 pm
от Sharky_Dog
Интересува ме кой е шрифта, с който е написан Персонажния Лист и ако е Custom дали ще може да се качи в сайта за сваляне.

Публикувано: вт апр 08, 2008 12:44 am
от BatGojko
Шрифтът е "DS Note". Не знам дали е достъпен за свободно теглене и не мога да го пускам на сайта. На времето го взех от печатницата, където е много вероятно да са си го платили хората. Всъщност това е шрифта за имитацията за писане на ръка, а самите показатели са написани на Stylo или Goose (не помня вече).

Публикувано: вт апр 08, 2008 1:36 am
от Sharky_Dog
На DS Note е попълнен дневника на Прахоксал Тавховардз Трети, със Stylo са полетата: "Име", "Описание", а останалото е със Goose явно, който обаче не ми работи на Български. Все пак това ми трябваше. Благодаря Бате Гойко.

Публикувано: нед апр 13, 2008 3:44 pm
от Shamajotsi
Три въпроса:

1. Тъй като "протягането" за добавяне на метър към обсега на оръжието, дето добавя 1ТД към атаката, е ефективно крачка напред, може ли да се ползват ТД от СУ "Бързия Джо"?

2. (предполагам отговорът ще е отрицателен, ама да си задам въпроса) Ако герой се бие с оръжие с обхват 2,5 метра и се "протегне" за още метър, ще може ли да атакува през квадратче?

3. Да допуснем, че герой се придвижва едно поле по диагонал към своя противник и се "протяга" допълнително за да го стигне. По моята логика, героят се е придвижил 4м до своя враг и прилагайки специална атака Засилка, би трябвало да добави +2Щ на зар. Вярно ли ми е тълкуването?

Публикувано: нед апр 13, 2008 6:01 pm
от Ain alkar
1)Ако бързият Джо ти е на 12 степен си получаваш 3ТД за квото искаш и следователно за крачка напред
2) Не защото тогава обхвата му ще е 3,5 метра а две квадратчета са 4 метра.
3)Аз смятам, че е правилно да се счетат за 4 метра, но не са много оръжията със специална атака засилка (а това вече е друг въпрос).

Публикувано: нед апр 13, 2008 7:25 pm
от Shamajotsi
То за 12тата степен е очевидно. Аз питах преди да сме стигнали до там. Нали бонус ТД-то си е за придвижване, пък това е придвижване?

Публикувано: нед апр 13, 2008 9:58 pm
от Ain alkar
Може да се счита за такова, но аз лично не го смятам за придвижване, а за по-дълга атака.