Страница 1 от 47

Въпроси и Отговори

Публикувано: вт дек 07, 2004 8:01 pm
от Chimera
В тази тема всички наши читатели и играчи могат да задават въпроси свързани със системата Аксиом16 и света свързан с нея.

п.п. Всички въпроси от предходни теми бяха изтрити поради промяна в части от предварителната информация за книгата.

Публикувано: ср дек 08, 2004 1:29 pm
от BatGojko
Технологичното ниво на света е магическо с наченки на странна технология, развивана, най-вече от джуджетата. И магията и технологията са били значително по-могъщи преди войната (15 века назад), но днес започват да се възраждат отново... останалото в книгата :)

Публикувано: пет дек 17, 2004 12:38 am
от SenDjar
Не съм взел книжката, но със скоро дадената стипендия мисля да си я набавя, защото във всеки случай ще си заслужава! Както и да е това е темата за въпроси, така че ето го и моя:

Има ли уклони в А16?
Да -> Защо? Какви са? ; Не -> Защо?

Отдолу на сайт-а ви пише, че ПММ (ако не ви харесва абривиатурата, няма да я ползвам за напред...) е засега първата книга по А16:

Значи сте замислили/готови и за други прокти? Кога?

На втория не езадължително да отговаряте естествено, но просто ми е любопитно :) . САйта макло дразни обаче :P ...

Публикувано: пет дек 17, 2004 2:43 am
от Chimera
В Аксиом16 няма уклони, никога не сме мислили и да слагаме. Причината е проста - героя е такъв какъвто играча го прави. Дали ще е добър или лош, решава играча. Не смятам, че е нужно да ограничавам играчите от гледна точка на характера на героите им. Разбира се ако те не разиграват персонажите си правилно или ако характера и мирогледа на даден герой са неподходящи за дадено приключение, то Разказвача трябва да обърне внимание на това.

Колкото до въпроса за други продукти - ами не можем от сега да говори за нищо конкретно. Но ако има достатъчно голям интерес, смятаме да поддържаме системата и света с допълнителни издания. За сега обаче не можем да обявим нищо официално.

Публикувано: пет дек 17, 2004 10:14 pm
от TheDarkOne
Какво се заплащта за да качиш Специалното умение със още 1 след като вече си го "закупил"

Публикувано: пет дек 17, 2004 10:49 pm
от Chimera
След като сте закупили едно Специално Умение на първа степен, всяка следваща степен струва толкова ТР, колкото е тя. Тоест ако имате умение на 4-та степен и искате да го покачите на 5-та степен. то ще трябва да платите 5 ТР. Ако искате да го качите от 4-та на 7-ма степен например, ще трябва да заплатите 5+6+7 = 18 ТР.

Публикувано: вт дек 21, 2004 10:25 pm
от Darkling
BatGojko написа:Именно такава ни е идеята - директен контакт с играчите и разбира се най добрите от тях ще бъдат стимулирани. На моменти ще се налагат леки корекции от наша страна, но пък това ще може да се оприличи като една игра между вас и нас, където ние сме разказвачите, а вие играчите.

Ей тва ше е супер ! От сега почвам да мисля кампании :D А ще може ли мъъъъъничка препратка към Planescape-a?Ей така-във формата на едно порталченценце :D

Публикувано: вт дек 21, 2004 11:11 pm
от Chimera
Ако сте поднесли нещата по интересен и хитроумен начин, не виждам проблем да ползвате, каквото пожелаете. Естествено знаете, че правата за Planescape са на TSR, последствено вероятно на Hsabro.

Аз лично не харесвам такива препратки към други светове, но както казах ако това се направи по интересен начин сигурно би било забавно, а пък и различни хора, различни идеали :)

Публикувано: ср дек 22, 2004 2:11 am
от SenDjar
Това за приключенията е много добро!

Химера написа:Ще публикувеаме и статия за Играча "как да развием характера на героя си"...


Точно за това исках да се "оплача". В Създаване на Героя за Характера на самия герой са отделени само две-три думи, които в сравнение с цялата отделна секция за Отличителни Белези просто са смешни.

Системата Аксиом16 може ли да се използва за други фентази светове? Ако да, "конвертирането" сложно ли е? Ще го има ли във вестника евентуално?

Публикувано: ср дек 22, 2004 3:01 pm
от Darkling
Ами питам за книжен вариант.Тва ще рече дали ще има някакви второстепенни светове/измерения/реалности и д.р.,влизащи по-нататък в цялостното развитие на системата.
Все едно да си измислите дъщерни светове един вид и да ги поразвиете успоредно с развитието на главния свят в Аксиом 16.По този начин се вплитат различни интереси и примерно може едно приключение да стигне до доста интересно алтернативно продължение в някое друго измерение,но от същата система :D Номера е да си е ваша лична космология щото иначе права трябва да се купуват.

Публикувано: ср дек 22, 2004 3:20 pm
от BatGojko
Ще има подобно нещо, но засега има достатъчно развиване предвидено за света (ако си спомняте историята му се казва, че е бил от три големи континента, така че има да се изследва мноого). Иначе за паралелни светове и вселени нещата не са напълно ясни - има желание за създаване на по-технологични светове, но това е само идея.

Публикувано: ср дек 22, 2004 10:44 pm
от TheDarkOne
Az sum protiv tehnoliziraneto na svetovete... Arcanum po princip mi e edno ot liubimite RPGta , no tam prosto ima6e dostatu4en balans, ne mislia 4e na nastolno RPG 6te se polu4i dobre. Vse pak pod fantasy se razbira ne6to vav dale4noto minalo , a ne blizkite 100-200 godini...Ina4e ideiata za kontakt sas 4itatelia e strahotna :)

Публикувано: ср дек 22, 2004 11:20 pm
от Darkling
TheDarkOne написа:Az sum protiv tehnoliziraneto na svetovete... Arcanum po princip mi e edno ot liubimite RPGta , no tam prosto ima6e dostatu4en balans, ne mislia 4e na nastolno RPG 6te se polu4i dobre. Vse pak pod fantasy se razbira ne6to vav dale4noto minalo , a ne blizkite 100-200 godini...Ina4e ideiata za kontakt sas 4itatelia e strahotna :)
;
Напротив даже е много интересно.Пък и гоблинската раса от край време има такава тенденция да е изклучително развита в технологическо ниво.

Публикувано: чет дек 23, 2004 4:16 pm
от BatGojko
Хммм... не и нашите гоблини - те са си примитивни от всякъде. Като говорих за технологизация имах предвид изцяло нов сетинг, но както казах, това ще стане когато му дойде времето и засега усилията ни са изцяло насочени към доразвиване на Титани и Магландиум и популяризиране на фентъзи варианта на Аксиом16, така че не очаквайте повече обсъждане на въпроса (понеже знам, че веднага ще се намери накой да започне да пита, предупреждавам, че няма да отговарям - няма информация засега - и ще трия постове, които се опитват да ме "завлекат" нататък :) )

Публикувано: чет дек 23, 2004 6:11 pm
от BatGojko
Вярно е, че А16 може да се ползва с повечето фентъзи светове - тя така е и замислена, а не като обвързана с един единствен свят, но засега уменията са съобразени с условията в Магландиум.

Публикувано: чет дек 23, 2004 8:28 pm
от hameleona
Бат'Гойко, кво е чувството да те смачка носорог? :) :)

Публикувано: нед дек 26, 2004 1:02 pm
от Асен
hameleona написа:Бат'Гойко, кво е чувството да те смачка носорог? :) :)

Не знам, той да си каже, но от мен-"Деца, не опитвайте това у дома! Ние сме професиоалисти! Всеки ден хвърляме стотици зарове...опаа, вдигаме хиляди килограми 8). И все пак боли:twisted: ! Оставете риска на нас!:)"
:) :lol: :)

И един сериозен въпрос: при повишаване на ниво, ако се повишат мано-определящите показатели/умения, получава ли се повече мана, или се ползват точките прди повишението? Въпросът важи и за Жизнеността и Силата:).

Публикувано: нед дек 26, 2004 1:46 pm
от Kid
Не съм сигурен разбрах ли ти въпроса правилно, но...

Стигнал си достатъчно опит за следващо ниво.

1. Хвърляш зар за живот
2. Хвърляш зар за ТР
3. Хвърляш зар, ако имаш умение, което ти дава да хвърляш зарове някакви.
4. Повишаваш живота си, с колкото си хвърлил в момента.
5. Повишаваш маната, с колкото трябва спрямо умения и показатели.
6. Използваш ТР за да повишиш показателите си както намериш за добре
6. Записваш новите промени и изчисляваш всичко, което трябва - атака, защита и т.н.

демек първо записваш нужните показатели и после повишаваш каквото искаш

Публикувано: пон дек 27, 2004 3:00 am
от Chimera
Яавно не сте чели статията в раздела "за Играча" на сайта, там изрично са написани стъпките при покачване на ниво. Иначе Киди е прав, т.е. при определяне на ЖТ, Мана и ТР се ползват текущите показатели, преди покачването.

Публикувано: пон дек 27, 2004 11:19 am
от Асен
Chimera написа:1.Явно не сте чели статията в раздела "за Играча" на сайта, там изрично са написани стъпките при покачване на ниво.
2. Иначе Киди е прав, т.е. при определяне на ЖТ, Мана и ТР се ползват текущите показатели, преди покачването.

1. Бъркаш. Но не ми е и хрумвало да запомням стъпките като поредица, а като действия, които трябва да се извършат:).
2. Това питах 8) .

Публикувано: пон дек 27, 2004 11:51 am
от Chimera
Не случайно заглавието на статията е Стъпка по Стъпка - даже са номерирани и то не случайно - всички стъпки се извършват в описания ред.

Публикувано: пон дек 27, 2004 1:18 pm
от Асен
Вече разбрах. Нали затова е тази тема, или бъркам?:)
Е, значи няма начин на първо ниво да имам нечетно число Точки Мана8).
Поздрави.

Публикувано: пон дек 27, 2004 1:27 pm
от Kid
Може да имаш. Ако имаш умение, което дава твърдо количество мана в зависимост от степента на умение (например Магьосник).

Публикувано: пон дек 27, 2004 1:37 pm
от Асен
Kid написа:Може да имаш. Ако имаш умение, което дава твърдо количество мана в зависимост от степента на умение (например Магьосник).

Може, ама друг път. "Магьосник" дава степента си към мана на ниво. При първо ниво просто се удвоява стойността ти от нулева=>не е възможно да е нечетно:).

Публикувано: пон дек 27, 2004 1:40 pm
от Kid
Интелект 8
Магьосник 7 степен.

0 ниво:
мана= Ин + 10 = 18
1 ниво:
мана= мана на нулево ниво + интелект + степен магьосник = 18 + 8 + 7 = 35
освен ако няма някакви по-особени промени разбира се...

Публикувано: пон дек 27, 2004 6:10 pm
от Chimera
Асен сигурно има предвид нулево ниво, а не първо. На нулево ниво Маната е равна на Интелекта на героя (стр. 34 от книгата) и се покачва с (Интелект) на ниво, като се гледа стойноста на показателя преди покачването на нивото.
СУ Магьосник дава по (СУ) Мана при покачване на ниво, а на 9-та степен героя получава еднократно +20 Мана (стр. 74).
Специалист в маг. школа дава допълнително (СУ/2) Мана при покачване на ниво (стр. 79).
Специалист в юмручен бой дава еднократен бонус от +20 Мана при достигане на 7-ма степен (стр. 80). Мисля че това са уменията, които влияят на маната.

Публикувано: вт дек 28, 2004 12:09 am
от TheDarkOne
Slu4ka ot dne6nata sesia :). Situaciata e slednata - imame voin (4) koito e zastanal pred poslednia goblin vav kraia na bitkata. Goblinat e pripadnal voinata nanasia poslednia udar.Zamahva sas dvuru4nia si me4 i hvurlia 3 edinici :). Sled tova hvurlia 6 :). Me4ut se otplesva i udria voina po glavata kato mu vlizat 6 zara 6teta. Igra4at hvurlia i si vliza ostro za 34 damage kato toi e na 33 to4i jivot. Za 6tastie kusmetut na geroia e 1 :). Sledva dokosvane ot bogovete i geroia oceliava. piatm se kakav e 6ansa da se narediat sabitiata vav to4no tozi red? :)

Публикувано: вт дек 28, 2004 12:34 am
от Kid
Да си представим за момент, че аз, Бат Гойко и Химера сме боговете... Гледаме си ний от горе (небето разбира се!) славната битка... някви си хора, срещу някви си гоблини... блах... нечестна битка е туй! По-малкото хора числено превъзхождат повечето гоблини... поне тъй си викам аз... и точно останалия последен да го убият аз се намесвам и казвам - шат, нема го удряш, парцал... 3 единици за тебе... абракадабра сим салабим!
Химера обаче ме чува и вика ентусиазирано - ше го килл гадината мръсна... да мре... с 1 да е, ама да мре... земи тия 34 демидж... Бат Гойко обаче нещо не е съгласен... проверява нещо и вика... ае от мене да мине, гими файв братле... и му скъсай шортите на киртака :) :твистед:

Сичко се случява на тоя свят, к'во да ти кажа :)

Публикувано: вт дек 28, 2004 9:56 am
от Асен
Chimera написа:Асен сигурно има предвид нулево ниво, а не първо. На нулево ниво Маната е равна на Интелекта на героя (стр. 34 от книгата) и се покачва с (Интелект) на ниво, като се гледа стойноста на показателя преди покачването на нивото.
СУ Магьосник дава по (СУ) Мана при покачване на ниво, а на 9-та степен героя получава еднократно +20 Мана (стр. 74).
Специалист в маг. школа дава допълнително (СУ/2) Мана при покачване на ниво (стр. 79).
Специалист в юмручен бой дава еднократен бонус от +20 Мана при достигане на 7-ма степен (стр. 80). Мисля че това са уменията, които влияят на маната.

Не, имам предвид точно първо ниво:
Нулево ниво: X точки от Интелигентност+X2 от Магьосник+X3 от Специалист-ако има такива умения (не говоря за Интелигентност:) ). Ако няма, ги смятаме като нула във формулата:).
Първо ниво:
X+X+X2+X2+X3+X3=2(X+X2+X3). С каквито и числа да заместиш X, X2 и X3, включително нули, резултатът е четно число:). Четно число+20 също е четно число:).
Весела Коледа на всички!:)

Публикувано: вт дек 28, 2004 11:45 am
от Chimera
На нулево ниво не взимаш бонус Мана от СУ-тата, Магьосник и Спец. дават бонус само при покачване на ново ниво. Демек не взимаш тези бонуси веднага, така че на нулево ниво имаш Мана = Интелект + евентуално 20-те мана от 9-та степен на Магьосник. Съвсем спокойно можеш да имаш нечетна мана на първо ниво.

TheDarkOne след дълги изчиаления достигнах до извода че шанса да стане въпросната ситуация е около 1 на Много Много :). Първо 1:1:1 има шанс 0.4629% после 34 с 6 зара е около 0.05144%, дори тази груба сметка означава 1 на 419 964, кажи го 1 на половин мильон :).