Бъзици с Аксиом:).

Заповядайте в официалния форум на "Аксиом 16" или "Приключение с Меч и Магия". Това е втората българска ролева игра, излязла на пазара в средата на декември 2004 г. Тук можете да задавате своите въпроси за правилата или за светът (Магландия), да пишете своите коментари или да давате вашите предложения.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
CTAHuMuP
Работник
Мнения: 66
Регистриран на: нед фев 17, 2002 9:33 pm
Местоположение: Пловдив Любим клас: Паладин. Любим цитат: Аз мога.

Бъзици с Аксиом:).

Мнение от CTAHuMuP » пон яну 03, 2005 5:39 pm

Тук ще постна 2 шеги с прекомерно многото (според мен и моите приятели) математика в системата, които неволно се появиха в няколкото ни разговора за Аксиом. Не искам те да се приемат като рецензия или критика на системата - такава не мога да направя още поради факта, че не съм изчел цялата книга. Нито искам да се приемат като заяждане с авторите:). Ако сте измислили други майтапи за втората българска ролева система, споделете ги:).

1. Аксиом 16 има такъв вид, защото е мултифункционално четиво - освен ролева система, книгата може да се използва и като помагало по математика за предгимназиалните класове. Вътре има обяснение за проценти, факториел, показано е как да се правят сложни чертежи с пергел и линийка, и прочие. Очаква се Аксиом-2 да се ползва от гимназистите и да включва формули със тригонометрични функции, логаритми, Питагоровата теорема и стереометрия. Аксиом-3 пък ще покрие висшата математика - показателите ще се изчисляват чрез детерминиране на матрици и интегриране, а за намирането на формулите ще се решават частни диференциални уравнения. Носят се слухове, че Ванката Атанасов има договор с Министерството на образованието и науката и ако не се е опитвал да направи математическо помагало от системата си, е щял да я издаде навреме (т.е. преди 2 и кусур години).

2. Аксиом 16 се казва така, защото минималните й системни изисквания са компютър с 16-битов процесор. Не се препоръчва изчисленията да се извършват с обикновени калкулатори, защото тестовете показали, че 56.38% от тях изпушват и са неспособни да се справят, а на останалите много бързо им свършват батериите. Ниските системни изисквания се дължат на факта, че работата по системата е започнала по времето, когато 16-битовите машини още бяха в зенита си, но малко се е позабавила. Говори се, че следващата версия на системата ще е за 32-битов компютър и ще се казва Аксиом 32 съответно. Очаква се последната планувана от авторите версия, Аскиом 256, значително да изпревари времето си и да може да се играе само със суперкомпютрите, използвани от НАСА. Ако авторите спазят графика си, естествено.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон яну 03, 2005 5:46 pm

Дори имаме договор с НАСА и Пентагона :).

ПП: Все пак съм убеден, че сметките са сложни само на пръв прочит. Докато се играе, това почти не се забелязва, но пък приемам другарската критика - да, в началото нещата наистина изглеждат сложни. Целта ни беше да дадем завършен продукт, който да може да се ползва както за начало, така и в бъдеще от играчите - за жалост не е лесно да подредиш толкова информация по най-добрият начин и впреки пренарежданията до последно не бях сигурен, дали това е верният...
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Ways
Стар заек
Мнения: 7
Регистриран на: чет яну 24, 2002 7:51 pm

Мнение от Ways » пон яну 03, 2005 6:21 pm

BatGojko написа:Все пак съм убеден, че сметките са сложни само на пръв прочит.

Сметките не са чак толкова сложни, но като се срещат през пет реда... А и е лесно да кажеш "ми те не са сложни" и в същото време да завършваш университета по вишша математика с 6, а аз дето все още не съм учил факториел (да, точно така, факториел се учи втория срок на 10 клас...) какво ще кажа - "не стигат сметките в училище, ами и сега 5 часа докато си направя герой и кога ще играя?". Според мен малко трудно някой друг освен авторите ще научи всички сметки, така че, да не поглежда в книгата през три минути и да му се накъсва играта. Може и да стане, но тогава вече ще има аксиом за 128 битови процесори. Всичкото това в добрия тон.

А сега един анекдот и от мен на тематика "Български Ролеви Системи":
Както знаем всички в Ендивал: Огледалото на Боговете "отсъствъше" (меко казано) правилото как се въстановява Активност. За радост на всички играчи в Аксиом е обяснено и за Ендивал: Огледалото на Боговете, и за самата Аксиом как става това, та дори и в реалния живот как става. Говори се, че за това свое "постижение", келектива на книгата ще получат Нобелова Награда.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон яну 03, 2005 6:32 pm

[quote="Ways]...За радост на всички играчи в Аксиом е обяснено и за Ендивал: Огледалото на Боговете, и за самата Аксиом как става това, та дори и в реалния живот как става...[/quote]

Сериозно? Това трябва да съм го направил несъзнателно :) Не знаех,ч е съм пояснил толкова комплексно правило.

ПП: факториелът присъства само на едно място и служи за пояснение. Намира се в каре и с големи букви пише, че това не е нито необходимо, ното пък ще ви се наложи да го ползвате някога, моля ви пояснявайте такоива подробности, защото ако нов играч прочете, че в системата се ползва такова чудо може да остане с впечатление, че това е основно правило. За незапознатите пояснявам, че това е ползвано в един единствен пример, показващ как се изчислява Базова Щета при неопределена стойност на Силата (може да е и 156780 и т.н.) В самите правила никога няма да ви се наложи да ползвате формула с Факрориел - гарантирам. Ако някой не може да играе играта без тази формула съм готов да му върна парите лично.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Darkling
Стар заек
Мнения: 5
Регистриран на: пет яну 30, 2004 10:37 pm
Местоположение: The Abyss
Контакти:

Мнение от Darkling » пон яну 03, 2005 8:46 pm

БЕ чесно казано и ас се стреснах в началото ама в момента чета втора книга и сам си добре.
Много интересен сюжет и история иначе.Екстра-много ми допада :D
In the end all things betray you.
Honor.Ideals.Heroism.
Allies.Comrades.Lovers.
Your eyes.Your limbs.Your heart.
And in the end,you betray yourself.

Потребителски аватар
Chimera
Кадет
Мнения: 211
Регистриран на: пет дек 28, 2001 12:55 pm
Местоположение: Магландия
Контакти:

Мнение от Chimera » пон яну 03, 2005 8:59 pm

Аз искам предварително да благоря за Нобеловата Награда, както и за Медала на Филдс в областа на педагогическата математика :wink: 8) :wink:
Every once in a while, declare peace. It Confuses the hell out of your enemies. - FRA #76
Внимавайте за алигатори в багажника на спидера!
Форум на Българската Ролева Гилдия

Потребителски аватар
CTAHuMuP
Работник
Мнения: 66
Регистриран на: нед фев 17, 2002 9:33 pm
Местоположение: Пловдив Любим клас: Паладин. Любим цитат: Аз мога.

Мнение от CTAHuMuP » вт яну 04, 2005 9:15 am

Не знам що взехте да обсъждате сложни ли са или не правилата, но ето ви още един виц:

3. Бащата гледа с умиление написаното в тетрадката на децата си "СДС + МИМ = ВНЛ" и просълзен казва на жена си:
- Виж, и сегашните дечица се кълнат във вечна и неразделна любов - също като нас едно време.
- Не бе, просто пак са чели Аксиом и са се мъчили да запомнят безбройните съкращения като си ги преписват..

П.П. Нобелова награда по математика няма, доколкото ми е известно, тъй че не се надъхвайте:).

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » вт яну 04, 2005 2:10 pm

Нобелова награда по математика няма, така че не се надъхвай. Филдсова премия - има, ама няма да я получите, докато не изкарате втората част, където въведете дзета функцията и помежду разните таблички за 30те статистики на героя не сложите и описание на нулите й.

Потребителски аватар
Malcolm_X
Треволяк
Мнения: 1
Регистриран на: вт авг 17, 2004 11:29 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Malcolm_X » вт яну 04, 2005 2:16 pm

Нобелова награда за Математика няма, защото жената на Нобел е избягала с математик и той не ги е долюбвал много. А относно математиката в Аксиом 16 - прекалили сте.

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » вт яну 04, 2005 2:20 pm

Чак пък избягала...

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » ср яну 05, 2005 3:04 pm

Да не забравите и Тъпата грешка в изчисленията при примера за сила на отварите:

3-1=1 :shock: :shock: :shock:

За да ви покажа в ква степен съм изумен: :shock: X :shock: = Степен на моето изумение.
Както би казал учителя ми по Матеметика:
Ти изсли нова математика,бе...


Всичко което казвам е майтап естествено.

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » ср яну 05, 2005 4:40 pm

Ways написа:
BatGojko написа:1) Все пак съм убеден, че сметките са сложни само на пръв прочит.

Сметките не са чак толкова сложни, но като се срещат през пет реда...

2) А и е лесно да кажеш "ми те не са сложни" и в същото време да завършваш университета по вишша математика с 6, а аз дето все още не съм учил факториел (да, точно така, факториел се учи втория срок на 10 клас...) какво ще кажа

Хайде и аз две добавки:
1) Запомнете страници 347 и 348 :!: Там са обяснени изчисленията на показателите...
А всичко друго се решава с УФУД:).
2) Аз пък отдавна съм забравил какво е Факториел, първо помислих че е някакво "фактори" от стратегическа игра:). Познанията по математика от 7-и клас са напълно достатъчни, за да играеш...
Освен това, БЩ се изчислява веднъж на сесия и се записва. Съгласен, че е по-сложно, но не пречи.
Бат Гойко, сори, но още много има да усложнявате до получаването на оня половин милион от изобретатея на динамита.
П.С.: Алфред Нобел Зеналхимик ли е бил? 8)
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » ср яну 05, 2005 5:15 pm

Махнах поста на Киди, защото той не беше "Бъзик с Аксиом", а по-скоро с някой от по-горните твърдения.
Извинявай Кид!

ПП: Докато пиша това, поста на Аквариус е все още тук, но и той ще бъде изтрит. По причина, че прекалено експонира нещата и може да прозвучи объркващо за новите играчи. Моля всички, когато споменават бъзици или измислят такива да имат предвид, че невярна информация, която може да откаже нови играчи (които я прочетат тук) ще бъде трита веднага. Това не е защото не носим на критика или бъзик, а единствено, за да на отблъснем начинаещите с преувеличени твърдения. Един преувеличен пост за сложността на математиката е ОК, но да се опитвате да наддавате нагоре... не е коректно нито към нас, нито към бъдещите читатели. А16 не ползва никакви сложни функции - позва, събиране, изваждане умножение (на до 10) и деление (на до 5).
Последна промяна от BatGojko на ср яну 05, 2005 6:35 pm, променено общо 1 път.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Chimera
Кадет
Мнения: 211
Регистриран на: пет дек 28, 2001 12:55 pm
Местоположение: Магландия
Контакти:

Мнение от Chimera » чет яну 06, 2005 11:22 am

Въпреки, че това е тема за comic relif ще поясня, че около 90% от сметките се извършват при създаването на герой и покачването на ниво и после се записват в дневника. Даже в книгата специално е обърнато внимание на този факт и се пояснява че е добре дневника да се попълва старателно, за да може играта да е безпроблемна от там нататък.
Every once in a while, declare peace. It Confuses the hell out of your enemies. - FRA #76
Внимавайте за алигатори в багажника на спидера!
Форум на Българската Ролева Гилдия

Hasegade
Калфа
Мнения: 43
Регистриран на: вт яну 04, 2005 4:52 pm

hasegade

Мнение от Hasegade » чет яну 06, 2005 5:55 pm

:оопс: абе хора,в коя тема да ви пиша,4е това,дето му викате факториел не е факториел,поне според определението в които и да е от познатите ми у4ебници и справ4оници
i kyde,po dqwolite,e 4-to na prokletata foneti4na klawiatura[/u]

ами на ч, т.е. на `, горе в десния ъгъл поне на моята клавиатура

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » чет яну 06, 2005 6:10 pm

Упс, проверих, напълно си прав. Грещкате е моя. Ще го обявим официално и на сйата ни. Някой може ли да ми даде кратко няименование на другата функция?
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
CTAHuMuP
Работник
Мнения: 66
Регистриран на: нед фев 17, 2002 9:33 pm
Местоположение: Пловдив Любим клас: Паладин. Любим цитат: Аз мога.

Мнение от CTAHuMuP » чет яну 06, 2005 6:14 pm

От 1000 години смятам да кажа, че онова всъщност не е факториел, обаче не исках да се заяждам за глупости:) (само се бъзикам с глупостите), макар че много се ядосах като го видях - не стига, че грешно дефинирано, ми и кратката формула за смятането му и тя грешна. Иначе онова си е сума на числата от 1 до Х и доколкото знам няма наименование - просто сума.

Потребителски аватар
King David
Стар заек
Мнения: 7
Регистриран на: чет авг 26, 2004 11:59 am
Местоположение: Tel Aviv; April 17, 2006 - almost blasted

Мнение от King David » чет яну 06, 2005 6:23 pm

не беше ли аритметична прогресия с common difference = 1 там нещо
may His great Name grow exalted and sanctified
--------------------------------------------------------
May 1, 1994: The Rain Man Is Gone...

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » чет яну 06, 2005 6:52 pm

Май е така. Просто аз се обърках и най-лошото е, че го ккоментирах пред математици, а никой от тях не се сети да ме поправи и аз затова не погледнах в дебелите учебници. А сбърканата формула е печатна гершка. Добре, че примерът е подробен... Въобще това описание май е едно от най-грешните неща в книгата. Първо плаши, после грешно ... Ей това бих го изтрил ако мога, ама не мога.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
CTAHuMuP
Работник
Мнения: 66
Регистриран на: нед фев 17, 2002 9:33 pm
Местоположение: Пловдив Любим клас: Паладин. Любим цитат: Аз мога.

Мнение от CTAHuMuP » чет яну 06, 2005 7:30 pm

Аритметична прогресия е цялата редица, не сумата й. Сумата на първите Х члена си е сума, не прогресия.

Потребителски аватар
King David
Стар заек
Мнения: 7
Регистриран на: чет авг 26, 2004 11:59 am
Местоположение: Tel Aviv; April 17, 2006 - almost blasted

Мнение от King David » чет яну 06, 2005 8:20 pm

така де, сума на първите n члена на аритметична прогресия с common difference=1 8)
във всеки случай съвсем не е n!
may His great Name grow exalted and sanctified
--------------------------------------------------------
May 1, 1994: The Rain Man Is Gone...

Потребителски аватар
Headless
Калфа
Мнения: 39
Регистриран на: ср мар 13, 2002 8:15 pm
Местоположение: TaM npu PeKaTa

Мнение от Headless » чет яну 06, 2005 9:33 pm

Впрочем да вметна че ако се иска (не че сам математик или да разбирам изобщо нещо от математика) да се извлече обща формула от всяка РПГ система която сам играл до сега (не че сам играл много де)

Д&Д д20 + Харектеристика > Харектеристика ( може да са сеивове,атака ,ДЦ на магия,Умение )
Ендивал Умение + Зарове (от 1 до 3) > от Сложност
WoD както каза Андрас зарове = Храектеристика + Умение

Така че това не е особенно предимство на Аксиом просто е показано на хората.
Слепия вижда ,това което иска Зрящия ,това което мрази а Mечтателят това за което бленува. Реалноста не е за човечеството

TheDarkOne
Стар заек
Мнения: 5
Регистриран на: пет дек 17, 2004 12:00 pm
Местоположение: Sofia

Мнение от TheDarkOne » чет яну 06, 2005 9:50 pm

abe mislia 4e e malko kusno ama aide... pesni4kata mn mi haresa i mislia 4e 6te e to4no na miasto:

Slashing through the Orcs, with a good two-handed blade
Over corpses we go, and through the gore we wade
Mace on helmet rings, making bodies fly
What fun to sing our SLAYING song, and watch these suckers die!

Chorus:
Oh, ring their bells with swords and spells, don't let 'em get away!
We're brave and bold for fame and gold, we'll make a lot today!
Oh, ring their bells with swords and spells, don't let 'em get away!
We'll hack and slash and blast and trash, and blow these dudes away!

Crashing through the door, into the dragon's nose
Our mage whips out a Cone of Cold, and out its fire goes!
Elven bowstrings sing, making balrogs fall
And our thief finds a secret door, into the treasure hall!

(Chorus)

Then appears the Lich, with his demon guard
Our wizard yawns and wishes, we'd run into something HARD...
He begins to cast, his 19th level spell
That damn Lich throws a Gate at us, and drops us all in Hell!

(Chorus)

We appear in Hell, in front of Satan's Throne
Our cleric waves us out the door, and takes him on alone!
Satan's legions don't, want to let us go
Our Techno pulls a bazooka out, and NUKES 'em 'til they GLOW!

Oh, ring their bells with prayers and spells, don't let 'em get away!
We're brave and bold and CRAZED, we're told, to think we'll live the day!
Oh, ring their bells with swords and shells, don't let 'em get away!
We'll hack and slash and blast and trash, and blow these dudes away!
Yes, we'll hack and slash and blast and trash, and drag our loot away!!"
''HO.HO.HO.''
-Grim

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » чет яну 06, 2005 11:01 pm

еваларка, от давна търсех текста :) :) :)

Hasegade
Калфа
Мнения: 43
Регистриран на: вт яну 04, 2005 4:52 pm

Мнение от Hasegade » пет яну 07, 2005 11:24 am

:roll: мерси :roll:
оба'е
маи не е баш там
о,да-по4ти перфектна система,поне за моя вкус

Потребителски аватар
CTAHuMuP
Работник
Мнения: 66
Регистриран на: нед фев 17, 2002 9:33 pm
Местоположение: Пловдив Любим клас: Паладин. Любим цитат: Аз мога.

Мнение от CTAHuMuP » пет яну 07, 2005 12:04 pm

Типче, "ч"-то е клавишът `, а не ' и се намира вляво от клавиша 1.

Hasegade
Калфа
Мнения: 43
Регистриран на: вт яну 04, 2005 4:52 pm

Мнение от Hasegade » съб яну 08, 2005 7:16 pm

ууууууууупс...
съжалявам...
не ми се впрягаите.
ч...ч...ч...ч...ч...ч...
ч!!!

Потребителски аватар
Typhoon
Заек
Мнения: 3
Регистриран на: нед дек 19, 2004 7:12 pm
Местоположение: Стара Загора

Мнение от Typhoon » ср яну 12, 2005 1:11 pm

Повтарям Станимир,че с този пост не искам с нищо да обиждам или критикувам системата,света(въпреки че не ми харесва),авторите,бирата или шкембето, за това моля не ме линчувайте за неща,които не мисля.Просто няколко неща,които дори авторите трябва да признаят,че са смешни.
Интересни имена от Магландиум:
Градове:Двугледище,Езерино,Буков Дъбалник,Копнидолдълбок,Камъкмекподчук
Природни обекти:Океанът,Блатото,Пустоща - просто и ясно,Остров Без Име,Коритото,Охлюва,Горни мъж(!!!!!),Мамай.
Love,Peace and Free Food!!X

Потребителски аватар
CTAHuMuP
Работник
Мнения: 66
Регистриран на: нед фев 17, 2002 9:33 pm
Местоположение: Пловдив Любим клас: Паладин. Любим цитат: Аз мога.

Мнение от CTAHuMuP » ср яну 12, 2005 1:20 pm

Мда, за Копнидолдълбок и Камъкмекподчук дори и аз съм чувал, макар да не съм чел книгата - Митака (на който я подарих) постоянно ги коментира. Дори имахме състезание за измисляне на по-абсурдно звучащи джуджешки имена, но аз се провалих със скромните си предложения - Юмрукченетроши и Колнавриотзад, хахаха.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » ср яну 12, 2005 3:56 pm

Едно от първите култови имена на джудже беше Грабнипраснитролмазен :) А да не забравяме и много други природни обекти - Мамайчица, Мамуйчица и т.н. Тази тенденция не е само в света на Магландиум, но и в България - Подуяне, Подгумер, Мало Бучино и др. С това е очевидно, че не искам да обидя всички живеещи на такива места - напротив, явно е, че аз удобрявам подобни имена, които могат да внесат само малко хумор в сивото ни ежедневие. Радвам се, че и други се забавляват с това.
И не забравяйте, че нито едно село не е именувано, така че тук сте вие - развихрете се и ни изпращайте имена на селата през които са минали вашите приключенци - обещаваме най-добрите попадения да бъдат приети за официални и да се публикуват на сайта (дори ще ги добавяме в картите там, когато качим каритете де).
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Отговори