Страница 1 от 6

Бъзици с Аксиом:).

Публикувано: пон яну 03, 2005 5:39 pm
от CTAHuMuP
Тук ще постна 2 шеги с прекомерно многото (според мен и моите приятели) математика в системата, които неволно се появиха в няколкото ни разговора за Аксиом. Не искам те да се приемат като рецензия или критика на системата - такава не мога да направя още поради факта, че не съм изчел цялата книга. Нито искам да се приемат като заяждане с авторите:). Ако сте измислили други майтапи за втората българска ролева система, споделете ги:).

1. Аксиом 16 има такъв вид, защото е мултифункционално четиво - освен ролева система, книгата може да се използва и като помагало по математика за предгимназиалните класове. Вътре има обяснение за проценти, факториел, показано е как да се правят сложни чертежи с пергел и линийка, и прочие. Очаква се Аксиом-2 да се ползва от гимназистите и да включва формули със тригонометрични функции, логаритми, Питагоровата теорема и стереометрия. Аксиом-3 пък ще покрие висшата математика - показателите ще се изчисляват чрез детерминиране на матрици и интегриране, а за намирането на формулите ще се решават частни диференциални уравнения. Носят се слухове, че Ванката Атанасов има договор с Министерството на образованието и науката и ако не се е опитвал да направи математическо помагало от системата си, е щял да я издаде навреме (т.е. преди 2 и кусур години).

2. Аксиом 16 се казва така, защото минималните й системни изисквания са компютър с 16-битов процесор. Не се препоръчва изчисленията да се извършват с обикновени калкулатори, защото тестовете показали, че 56.38% от тях изпушват и са неспособни да се справят, а на останалите много бързо им свършват батериите. Ниските системни изисквания се дължат на факта, че работата по системата е започнала по времето, когато 16-битовите машини още бяха в зенита си, но малко се е позабавила. Говори се, че следващата версия на системата ще е за 32-битов компютър и ще се казва Аксиом 32 съответно. Очаква се последната планувана от авторите версия, Аскиом 256, значително да изпревари времето си и да може да се играе само със суперкомпютрите, използвани от НАСА. Ако авторите спазят графика си, естествено.

Публикувано: пон яну 03, 2005 5:46 pm
от BatGojko
Дори имаме договор с НАСА и Пентагона :).

ПП: Все пак съм убеден, че сметките са сложни само на пръв прочит. Докато се играе, това почти не се забелязва, но пък приемам другарската критика - да, в началото нещата наистина изглеждат сложни. Целта ни беше да дадем завършен продукт, който да може да се ползва както за начало, така и в бъдеще от играчите - за жалост не е лесно да подредиш толкова информация по най-добрият начин и впреки пренарежданията до последно не бях сигурен, дали това е верният...

Публикувано: пон яну 03, 2005 6:21 pm
от Ways
BatGojko написа:Все пак съм убеден, че сметките са сложни само на пръв прочит.
Сметките не са чак толкова сложни, но като се срещат през пет реда... А и е лесно да кажеш "ми те не са сложни" и в същото време да завършваш университета по вишша математика с 6, а аз дето все още не съм учил факториел (да, точно така, факториел се учи втория срок на 10 клас...) какво ще кажа - "не стигат сметките в училище, ами и сега 5 часа докато си направя герой и кога ще играя?". Според мен малко трудно някой друг освен авторите ще научи всички сметки, така че, да не поглежда в книгата през три минути и да му се накъсва играта. Може и да стане, но тогава вече ще има аксиом за 128 битови процесори. Всичкото това в добрия тон.

А сега един анекдот и от мен на тематика "Български Ролеви Системи":
Както знаем всички в Ендивал: Огледалото на Боговете "отсъствъше" (меко казано) правилото как се въстановява Активност. За радост на всички играчи в Аксиом е обяснено и за Ендивал: Огледалото на Боговете, и за самата Аксиом как става това, та дори и в реалния живот как става. Говори се, че за това свое "постижение", келектива на книгата ще получат Нобелова Награда.

Публикувано: пон яну 03, 2005 6:32 pm
от BatGojko
[quote="Ways]...За радост на всички играчи в Аксиом е обяснено и за Ендивал: Огледалото на Боговете, и за самата Аксиом как става това, та дори и в реалния живот как става...[/quote]

Сериозно? Това трябва да съм го направил несъзнателно :) Не знаех,ч е съм пояснил толкова комплексно правило.

ПП: факториелът присъства само на едно място и служи за пояснение. Намира се в каре и с големи букви пише, че това не е нито необходимо, ното пък ще ви се наложи да го ползвате някога, моля ви пояснявайте такоива подробности, защото ако нов играч прочете, че в системата се ползва такова чудо може да остане с впечатление, че това е основно правило. За незапознатите пояснявам, че това е ползвано в един единствен пример, показващ как се изчислява Базова Щета при неопределена стойност на Силата (може да е и 156780 и т.н.) В самите правила никога няма да ви се наложи да ползвате формула с Факрориел - гарантирам. Ако някой не може да играе играта без тази формула съм готов да му върна парите лично.

Публикувано: пон яну 03, 2005 8:46 pm
от Darkling
БЕ чесно казано и ас се стреснах в началото ама в момента чета втора книга и сам си добре.
Много интересен сюжет и история иначе.Екстра-много ми допада :D

Публикувано: пон яну 03, 2005 8:59 pm
от Chimera
Аз искам предварително да благоря за Нобеловата Награда, както и за Медала на Филдс в областа на педагогическата математика :wink: 8) :wink:

Публикувано: вт яну 04, 2005 9:15 am
от CTAHuMuP
Не знам що взехте да обсъждате сложни ли са или не правилата, но ето ви още един виц:

3. Бащата гледа с умиление написаното в тетрадката на децата си "СДС + МИМ = ВНЛ" и просълзен казва на жена си:
- Виж, и сегашните дечица се кълнат във вечна и неразделна любов - също като нас едно време.
- Не бе, просто пак са чели Аксиом и са се мъчили да запомнят безбройните съкращения като си ги преписват..

П.П. Нобелова награда по математика няма, доколкото ми е известно, тъй че не се надъхвайте:).

Публикувано: вт яну 04, 2005 2:10 pm
от Andras
Нобелова награда по математика няма, така че не се надъхвай. Филдсова премия - има, ама няма да я получите, докато не изкарате втората част, където въведете дзета функцията и помежду разните таблички за 30те статистики на героя не сложите и описание на нулите й.

Публикувано: вт яну 04, 2005 2:16 pm
от Malcolm_X
Нобелова награда за Математика няма, защото жената на Нобел е избягала с математик и той не ги е долюбвал много. А относно математиката в Аксиом 16 - прекалили сте.

Публикувано: вт яну 04, 2005 2:20 pm
от Andras
Чак пък избягала...

Публикувано: ср яну 05, 2005 3:04 pm
от hameleona
Да не забравите и Тъпата грешка в изчисленията при примера за сила на отварите:

3-1=1 :shock: :shock: :shock:

За да ви покажа в ква степен съм изумен: :shock: X :shock: = Степен на моето изумение.
Както би казал учителя ми по Матеметика:
Ти изсли нова математика,бе...


Всичко което казвам е майтап естествено.

Публикувано: ср яну 05, 2005 4:40 pm
от Асен
Ways написа:
BatGojko написа:1) Все пак съм убеден, че сметките са сложни само на пръв прочит.
Сметките не са чак толкова сложни, но като се срещат през пет реда...

2) А и е лесно да кажеш "ми те не са сложни" и в същото време да завършваш университета по вишша математика с 6, а аз дето все още не съм учил факториел (да, точно така, факториел се учи втория срок на 10 клас...) какво ще кажа
Хайде и аз две добавки:
1) Запомнете страници 347 и 348 :!: Там са обяснени изчисленията на показателите...
А всичко друго се решава с УФУД:).
2) Аз пък отдавна съм забравил какво е Факториел, първо помислих че е някакво "фактори" от стратегическа игра:). Познанията по математика от 7-и клас са напълно достатъчни, за да играеш...
Освен това, БЩ се изчислява веднъж на сесия и се записва. Съгласен, че е по-сложно, но не пречи.
Бат Гойко, сори, но още много има да усложнявате до получаването на оня половин милион от изобретатея на динамита.
П.С.: Алфред Нобел Зеналхимик ли е бил? 8)

Публикувано: ср яну 05, 2005 5:15 pm
от BatGojko
Махнах поста на Киди, защото той не беше "Бъзик с Аксиом", а по-скоро с някой от по-горните твърдения.
Извинявай Кид!

ПП: Докато пиша това, поста на Аквариус е все още тук, но и той ще бъде изтрит. По причина, че прекалено експонира нещата и може да прозвучи объркващо за новите играчи. Моля всички, когато споменават бъзици или измислят такива да имат предвид, че невярна информация, която може да откаже нови играчи (които я прочетат тук) ще бъде трита веднага. Това не е защото не носим на критика или бъзик, а единствено, за да на отблъснем начинаещите с преувеличени твърдения. Един преувеличен пост за сложността на математиката е ОК, но да се опитвате да наддавате нагоре... не е коректно нито към нас, нито към бъдещите читатели. А16 не ползва никакви сложни функции - позва, събиране, изваждане умножение (на до 10) и деление (на до 5).

Публикувано: чет яну 06, 2005 11:22 am
от Chimera
Въпреки, че това е тема за comic relif ще поясня, че около 90% от сметките се извършват при създаването на герой и покачването на ниво и после се записват в дневника. Даже в книгата специално е обърнато внимание на този факт и се пояснява че е добре дневника да се попълва старателно, за да може играта да е безпроблемна от там нататък.

hasegade

Публикувано: чет яну 06, 2005 5:55 pm
от Hasegade
:оопс: абе хора,в коя тема да ви пиша,4е това,дето му викате факториел не е факториел,поне според определението в които и да е от познатите ми у4ебници и справ4оници
i kyde,po dqwolite,e 4-to na prokletata foneti4na klawiatura[/u]

ами на ч, т.е. на `, горе в десния ъгъл поне на моята клавиатура

Публикувано: чет яну 06, 2005 6:10 pm
от BatGojko
Упс, проверих, напълно си прав. Грещкате е моя. Ще го обявим официално и на сйата ни. Някой може ли да ми даде кратко няименование на другата функция?

Публикувано: чет яну 06, 2005 6:14 pm
от CTAHuMuP
От 1000 години смятам да кажа, че онова всъщност не е факториел, обаче не исках да се заяждам за глупости:) (само се бъзикам с глупостите), макар че много се ядосах като го видях - не стига, че грешно дефинирано, ми и кратката формула за смятането му и тя грешна. Иначе онова си е сума на числата от 1 до Х и доколкото знам няма наименование - просто сума.

Публикувано: чет яну 06, 2005 6:23 pm
от King David
не беше ли аритметична прогресия с common difference = 1 там нещо

Публикувано: чет яну 06, 2005 6:52 pm
от BatGojko
Май е така. Просто аз се обърках и най-лошото е, че го ккоментирах пред математици, а никой от тях не се сети да ме поправи и аз затова не погледнах в дебелите учебници. А сбърканата формула е печатна гершка. Добре, че примерът е подробен... Въобще това описание май е едно от най-грешните неща в книгата. Първо плаши, после грешно ... Ей това бих го изтрил ако мога, ама не мога.

Публикувано: чет яну 06, 2005 7:30 pm
от CTAHuMuP
Аритметична прогресия е цялата редица, не сумата й. Сумата на първите Х члена си е сума, не прогресия.

Публикувано: чет яну 06, 2005 8:20 pm
от King David
така де, сума на първите n члена на аритметична прогресия с common difference=1 8)
във всеки случай съвсем не е n!

Публикувано: чет яну 06, 2005 9:33 pm
от Headless
Впрочем да вметна че ако се иска (не че сам математик или да разбирам изобщо нещо от математика) да се извлече обща формула от всяка РПГ система която сам играл до сега (не че сам играл много де)

Д&Д д20 + Харектеристика > Харектеристика ( може да са сеивове,атака ,ДЦ на магия,Умение )
Ендивал Умение + Зарове (от 1 до 3) > от Сложност
WoD както каза Андрас зарове = Храектеристика + Умение

Така че това не е особенно предимство на Аксиом просто е показано на хората.

Публикувано: чет яну 06, 2005 9:50 pm
от TheDarkOne
abe mislia 4e e malko kusno ama aide... pesni4kata mn mi haresa i mislia 4e 6te e to4no na miasto:

Slashing through the Orcs, with a good two-handed blade
Over corpses we go, and through the gore we wade
Mace on helmet rings, making bodies fly
What fun to sing our SLAYING song, and watch these suckers die!

Chorus:
Oh, ring their bells with swords and spells, don't let 'em get away!
We're brave and bold for fame and gold, we'll make a lot today!
Oh, ring their bells with swords and spells, don't let 'em get away!
We'll hack and slash and blast and trash, and blow these dudes away!

Crashing through the door, into the dragon's nose
Our mage whips out a Cone of Cold, and out its fire goes!
Elven bowstrings sing, making balrogs fall
And our thief finds a secret door, into the treasure hall!

(Chorus)

Then appears the Lich, with his demon guard
Our wizard yawns and wishes, we'd run into something HARD...
He begins to cast, his 19th level spell
That damn Lich throws a Gate at us, and drops us all in Hell!

(Chorus)

We appear in Hell, in front of Satan's Throne
Our cleric waves us out the door, and takes him on alone!
Satan's legions don't, want to let us go
Our Techno pulls a bazooka out, and NUKES 'em 'til they GLOW!

Oh, ring their bells with prayers and spells, don't let 'em get away!
We're brave and bold and CRAZED, we're told, to think we'll live the day!
Oh, ring their bells with swords and shells, don't let 'em get away!
We'll hack and slash and blast and trash, and blow these dudes away!
Yes, we'll hack and slash and blast and trash, and drag our loot away!!"

Публикувано: чет яну 06, 2005 11:01 pm
от Kid
еваларка, от давна търсех текста :) :) :)

Публикувано: пет яну 07, 2005 11:24 am
от Hasegade
:roll: мерси :roll:
оба'е
маи не е баш там
о,да-по4ти перфектна система,поне за моя вкус

Публикувано: пет яну 07, 2005 12:04 pm
от CTAHuMuP
Типче, "ч"-то е клавишът `, а не ' и се намира вляво от клавиша 1.

Публикувано: съб яну 08, 2005 7:16 pm
от Hasegade
ууууууууупс...
съжалявам...
не ми се впрягаите.
ч...ч...ч...ч...ч...ч...
ч!!!

Публикувано: ср яну 12, 2005 1:11 pm
от Typhoon
Повтарям Станимир,че с този пост не искам с нищо да обиждам или критикувам системата,света(въпреки че не ми харесва),авторите,бирата или шкембето, за това моля не ме линчувайте за неща,които не мисля.Просто няколко неща,които дори авторите трябва да признаят,че са смешни.
Интересни имена от Магландиум:
Градове:Двугледище,Езерино,Буков Дъбалник,Копнидолдълбок,Камъкмекподчук
Природни обекти:Океанът,Блатото,Пустоща - просто и ясно,Остров Без Име,Коритото,Охлюва,Горни мъж(!!!!!),Мамай.

Публикувано: ср яну 12, 2005 1:20 pm
от CTAHuMuP
Мда, за Копнидолдълбок и Камъкмекподчук дори и аз съм чувал, макар да не съм чел книгата - Митака (на който я подарих) постоянно ги коментира. Дори имахме състезание за измисляне на по-абсурдно звучащи джуджешки имена, но аз се провалих със скромните си предложения - Юмрукченетроши и Колнавриотзад, хахаха.

Публикувано: ср яну 12, 2005 3:56 pm
от BatGojko
Едно от първите култови имена на джудже беше Грабнипраснитролмазен :) А да не забравяме и много други природни обекти - Мамайчица, Мамуйчица и т.н. Тази тенденция не е само в света на Магландиум, но и в България - Подуяне, Подгумер, Мало Бучино и др. С това е очевидно, че не искам да обидя всички живеещи на такива места - напротив, явно е, че аз удобрявам подобни имена, които могат да внесат само малко хумор в сивото ни ежедневие. Радвам се, че и други се забавляват с това.
И не забравяйте, че нито едно село не е именувано, така че тук сте вие - развихрете се и ни изпращайте имена на селата през които са минали вашите приключенци - обещаваме най-добрите попадения да бъдат приети за официални и да се публикуват на сайта (дори ще ги добавяме в картите там, когато качим каритете де).