За страха

Заповядайте в официалния форум на "Аксиом 16" или "Приключение с Меч и Магия". Това е втората българска ролева игра, излязла на пазара в средата на декември 2004 г. Тук можете да задавате своите въпроси за правилата или за светът (Магландия), да пишете своите коментари или да давате вашите предложения.

Модератори: hameleona, Модератори

Havoc
Кадет
Мнения: 211
Регистриран на: чет фев 17, 2005 3:27 pm
Местоположение: Бургас

За страха

Мнение от Havoc » чет фев 17, 2005 5:13 pm

Имам питане до екипа. Някои същества - като скелети и дракони - били страшни (при успех по УФУД с умение "страх" и усл. ПсУ нанасяли шокови щети),но във "Врагове и животни" страх изобщо не е споменат. Какъв е и как се изчислява?

Потребителски аватар
Hazalad
Работник
Мнения: 109
Регистриран на: пет фев 13, 2004 4:39 pm
Местоположение: Някакво
Контакти:

Мнение от Hazalad » чет фев 17, 2005 5:19 pm

Това и сам можеш да си го прецениш. Ако някое животно е прекалено опасно или атакува изненадващо от засада, може да нанесе някакви шокови щети. Ако някой от героите има страх от змии примерно, може да понася по едиколко си шок на рунд ако се бие с такива; в Д&Д някои същества залагат в доста голяма степен на страха, който предизвикват в противниците си. Може в Аксиом някои твари да имат психически атаки, при който ако героите претърпят неуспех по УФУД да понасят шокови щети... Опции колкото искаш

Опитайте се да разсъждавате сами вместо да питате за всяко нещо.
I`m kid at heart, you see? When you tell me to stop, it just makes me run faster!

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » чет фев 17, 2005 6:05 pm

Ми вариант е да направиш следното - атака на скелета по героя. Атаката има успех от 3 (например). Това 3 го взимаш за усложнение и караш играча да хвърли зарове, като 3д6+ПсУ > 16 + 3 (3 е успеха на атаката на скелета). Говоря, че е успех НАД базовата защита. Това, ако самото условие "страх" не е упоменато никъде.
А всяка точка НЕУСПЕХ на героя се изразява в 1ТД шокова щета.

Пример:
Героя Иванчо, си ходи по тъмните коридорчета на руините и си тананика хубавата песничка "Ах златце мое, невинно, ненагледно...". По едно време пред него изкача скелета Кокаланчо тананикайки си "Щи 'зям гзъ бе, нема ми бараш кокалите, ча ща ибадзе" и подкрепяйки думите си с доказателство директно атакува.

Атака на скелета
3д6+Атака > Бз + 16
(4+5+6) + 22 > 13+16
37>29

Успеха на атаката е 7 (не съм сгрешил, 7 е). Следователно усложнението при проверката за страх на Иванчо, ще е 7. Той има Интелект 12 и Прецизност 8, от където виждаме, че ПсУ=10. Трябва да хвърли 3 зара така, че

3д6+ПсУ>16+7
(3+3+2)+10>23
15>23 - Неуспех от 8.
Опита е неуспешен и в сърчицето на Иванчо се появява паника и ужас. Той търпи 8ТД шокова щета, а устните му запяват песничката "Петкане, ща ибадзе бааа, що ма излъга, че нямало опасности!".


Би могъл да интерпретираш нещо допълнително. Ако НЕУСПЕХА при опита за проверка от страх е по-висок от ПсУ на героя, можеш да му кажеш, че той панически се разбягва използвайки оставащите си ТД и ти го местиш някъде на зад, включително и издръжливоста. В началото на следващия рунд отново прави проверка с 1 шанс повече (неуспеха ще е вече 7, а не 8) и ако отново не успее да преодолее страха си продължава да бяга докато не се справи.

Потребителски аватар
del_mtg
Войн
Мнения: 172
Регистриран на: ср фев 16, 2005 7:34 pm
Местоположение: Beyond the limits
Контакти:

Мнение от del_mtg » чет фев 17, 2005 7:37 pm

Според мен е работа на разказвача да определя страха взависимост от условията.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » чет фев 17, 2005 8:38 pm

Страхът се прилага като атака:

Страх + 3 зара > 16 + ПсУ

а размерът на Шоковата щета е равен на размера на Успеха.
Нямам никаква представа за какъв успех 0 и неуспех 0 се говори тук (че било пък и грешка на печата даже :) ). При 37 > 29 имаме успех в размер на 8. Не знам от къде Кид счита, че е 7 (може би ползв адруга математика) При 29 > 29, имаме неуспех 1, рпи 30 > 29 имаме успех 1, следователно при 37 той е 8.
Чистя всички коментари позледвали от странната математика на Кид.
Страхът на създанията (ако не е описан специално с каква сила е) се приема за равен на 1/2 от най-силният им показател. Така при скелет със сила 16, Страха в УФУД ще е:
8 + 3 зара > 16 + ПсУ
Очевидно има шанс да уплаши само герои с много нисоко ПсУ.
Проверка за такова събитие се прави по преценка на Разказвача в началото на бойния рунд и не изисква никакви действия от страна на създанието.
Друг е въпросът ако създанието има специална атака, която предизвиква Страх - тогава това действие отнема ТД и има определен радиус на ефект.

За предпочитане е да не се прилага обратна логика с хвърляне на УФУД с ПсУ + 3 зара > 16 + Страх, защото при положение, че едно създание "излъчва" страх, то ще се наложат много хвърляния от страна на героите - всеки ще трябва да изчисли ефекта върху себе си.
При обратната ситуация се прави само едно хвърляне за страх - за създанието - по УФУД Страх + 3 зара > 16 + ПсУ, където дясната част е различна за всеки герой, но не се хвърлят зарове.
Ако имате няколко скелета, които излъчват страх е добре да не хвърляте за всеки от тях, а да вземете стойността на най-силния и да я повишите с 1 за всеки следващ в групата (група от 5 скелета ще даде Страх +4).
От там насетне е импровизация.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » пет фев 18, 2005 3:19 am

Ммм, да, верно съм сгрешил, 8 е успеха :( Извините... а и не съм отварял книгата да проверя как беше, просто дадох някаква логика на разсъждение :oops:

Havoc
Кадет
Мнения: 211
Регистриран на: чет фев 17, 2005 3:27 pm
Местоположение: Бургас

Мнение от Havoc » пет фев 18, 2005 2:10 pm

Голямо THANK YOU за идеите и разяснението от БатГойко.
О, и между другото питам точно защото аз съм разказвач.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пет фев 18, 2005 3:08 pm

Както казах, идеята на Кид не е никак безпочвена, но би следвало да се използва само в редки случаи. Хавок, питай смело за всичко, което ще ти помогне д абъдеш по-добър разказвач. Именно това е важно за една РИ, а не толкова правила (те са само за да ти помогнат да си такъв)
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пет фев 18, 2005 4:15 pm

Киди е уцелил едно от моите хоум-рулчета почти точно. Само че при мен това важи за неочаквани свирепи атаки, дори и да не са от не-мъртви. И освен това добавям модификатори за ръст, тегло и ярост отличаващи се от средните! :)
Нападението от умел противник, който държи еднометров бръсначе, е едно от най-стресиращите и предизвикващи изблик на адреналин събития, които могат да се случат на някого!
коментар на Пейтън Куин
От rmcat.com-приблизителен превод, защото цитирах по памет:).
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет апр 03, 2008 1:31 pm

Бидейки вдъхновен от "Перлата на Феникса", започнах да се занимавам с разни неща, свързани с всяването на страх у противника. Но тогава възникна един проблем.

Има едно доста пренебрегвано според мен СУ - "Художник". Та чрез това СУ герой може да нарисува "плашеща картина" върху щит. Е да, ама при девета степен на умението успехът от начинанието средно е 3, съответно всятия от щита страх е 3 зара. Т.е., средно от 6те зара, които трябва да преодолеят ПсУ на противника се получава 21, което е точно 16+ПсУ на човек... който не е вдигал и точка на ПР и ИН. Общо взето, това умение започва да си струва едва от 11. ниво натам, което не ми се вижда много целесъобразно. Въпросът ми е: това ли е идеята на рисуването по щита (да си струва само при най-опитните)?
シャマョツィ

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » чет апр 03, 2008 3:29 pm

Виж сега, прегледай малко метълски обложки на албуми. След това ми кажи колко от всичката тая лееща се кръв те е уплашила...:)
Идея нямам каква е била целта на художника, но ако персонажът ми с голямата брадва се стррякса от картина, нарисувана от хлапе с Художник на 5, почвам да си правя резервен герой-маг, стрелец или фехтовчик, които с ПСУ-то принципно нямат проблеми8)!
А този и без това първото куче-зомби може да го изяде :твистед: !
А.
Последна промяна от Асен на пет апр 04, 2008 12:01 pm, променено общо 1 път.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет апр 04, 2008 10:02 am

Когато ПсУ или Воля или там каквото е се ползва като усложнение срещу страх се взема само 1/2 от стойноста й: 16 +5/2=18
Когато рисуваш вкърваш магическа енергия която кара нарисуваниото изображене да плаши: СУ+3зара<>16, като успеха дава страха. После страх +3 зара<>16+ПсУ/2. При средно ПсУ 10 това значи 21 или силата на страха от картинката е добре да е поне 12 за да може със самото си присъствие на бойнотополе щита да взима по 1-2 ТД от опунентите.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет апр 04, 2008 4:12 pm

Ми, да де, аз за това говоря, в крайна сметка излиза, че художникът бая трябва да се озори, че да обрисува щит достатъчно плашещо.
シャマョツィ

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пет апр 04, 2008 6:03 pm

Ами той и Микеланджело не е имал оферти да рисува по щитове. Да се чуди човек защо. Да не би идеята на Художник да е все пак малко по-различна и не задължително бойна?
Не, не може да е това, няма начин...8)
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » пет апр 04, 2008 8:09 pm

Vilorp написа:страха от картинката е добре да е поне 12 за да може със самото си присъствие на бойнотополе щита да взима по 1-2 ТД от опунентите.
Което изглежда съвсем в реда на нещата акто вземем в предвид:
16 + 3d6 <> 16 + усл
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет апр 04, 2008 10:47 pm

Разбирам какво искаш да кажеш, Асене, наистина основната идея на художниците е да творят, а не да се занимават с екипировката на разни борчета. Но все пак, в описанието на СУ-то влиза и една употреба на умението, която в сегашния си вид обаче е безполезна. Та барем като са сложили такъв бонус за художниците, нека да е функционален.

Иначе недей да сравняваш художниците от нашия свят с Магландските - то е ясно, че вторите са по-добри, щото могат така да обрисуват дадена саксия, че да ти заприлича на ютия, ако съм схванал правилно ;) .

Иначе Ворак, номерът е, че "Плашещите щитове" предизвикват (Успех при изрисуването) зара Страх. 12 Страх е повече от средното показание на 3 зара. Т.е. за да се надяваме на 12 Страх - защото все пак като отделяме 2ТД да плашим противника, ще искаме той да се уплаши за поне толкова - ни трябва успех 4 за плашещата рисунка. На което можем да се надяваме, че ще стане на ниво на СУ-то 11 или 12. Т.е., бонусът, който парадоксално е описан първи, изглежда последен от всички други придобива смисъл.
シャマョツィ

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » съб апр 05, 2008 12:26 am

Ами никъде не пише и, че има полза от него, освен за най-добрите. Ако искаш друг такъв пример-разликата между Бързия Джо на 11 или на 12 е в пъти. Както и при Точен удар, където шансът за АУ се увеличава пак в пъти.
А тези 2 ТД не са, за да му навреш щита с картинка на куче в лицето ид авикнеш "Бау", а за да използваш щита така, че да не те удрят (или поне да си опазиш най-важните части). Художникът ти дава допълнителни екстри, но основното му приложение не е бойното.
Да отбележа-и Лидер не носи особена полза на сам герой, понеже сао той не си позлва бонуса от вика, но има полза от бонусите към умения, ако знаеш как да ги използваш-сериозна полза!

Така или иначе, пак чакаме БатГойко8)!
А.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » съб апр 05, 2008 12:38 am

Така, да видим сега дали няма някаква грешка в разбирането на умението.
За да имаме над 2 ШЩ с 50% сигурност се нуждаем от:

Страх + 3 зара > 16 + ПсУ/2 или
Страх > 16 + ПсУ/2 - 3 зара
сега да заместим неизвестните от дясната страна с техни предполагаеми стойности. За ПсУ ползвам високо от 16, а за 3 зара слагам 10. Следователно имаме:
Страх > 16 + 8 - 10
или Страх > 14
Хм, това значи Страх от около 4 зара ще ни върши добра работа.
А сега да видим как е описано действието на Магическата картина на художника:
1. Първа стъпка - рисуваме картина. УФУД -
СУ + 3 зара > 16
Обикновено няма усложнение, тъй като може да се нарисува на спокоствие.
СУ>16-3 зара
мин СУ>13 (Очевидно не е добре)
макс СУ>-1 (вземам стойност 17, тъй като 18 е АУ)
средно СУ>6 (не е никак зле)
Сега обаче казахме, че искаме успех от 4. И затова го добавям от дясно:
мин СУ>17 (нещата загрубяха още повече)
макс СУ> 3 (харесва ми)
средно СУ>10 (не е толкова добре, но пак става)
2. Втора стъпка, влагаме мана в картинката;
3. Трето - хвърляме толкова зара, колкото е Успехът ни. Запомняме числото и всеки пък щом вдигнем щита за 2 ТД, и 10 от вложената мана имаме проверка за успех на страха по УФУД
Страх+3 зара > 16 + ПсУ
Имайки предвид, че не всички противници ще са с ПсУ 16, то имаме доста голям шанс на плашим народа дори на 6 степен на владеене на умението. Никой не е казал, че трябва да се случват винаги чудеса - ако беше сигурно, магьосниците просто щяха да останат без работа...
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Отговори