Познание: "Отрови"

Заповядайте в официалния форум на "Аксиом 16" или "Приключение с Меч и Магия". Това е втората българска ролева игра, излязла на пазара в средата на декември 2004 г. Тук можете да задавате своите въпроси за правилата или за светът (Магландия), да пишете своите коментари или да давате вашите предложения.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
dolar
Вречен
Мнения: 453
Регистриран на: чет апр 28, 2005 5:34 pm
Местоположение: Банкя
Контакти:

Познание: "Отрови"

Мнение от dolar » нед сеп 25, 2005 4:27 pm

Това познание споменато в СУ Убиец:
"-повишава познание " Отрови" със СУ/2"
Но то не съществува в секцията способности и познания. Някой може ли да ми обясни това :roll:
Veni, vidi, vici
Skype - intermission644

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » нед сеп 25, 2005 7:32 pm

Няма изброени отрови, няма го и познанието. Грешката беше забелязана преди време и от друг.

Бележка:Бат'Гойко, като нямаш работа, може да запълниш пропуска ;)
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон сеп 26, 2005 12:54 pm

Не е възможно да бъдат описани всчки познания и умения, така че приеми, че съществува и се отнася за умението на героя да разпознава и прави отрови примерно...
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Alaris
Кадет
Мнения: 235
Регистриран на: пон дек 29, 2003 11:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alaris » пон сеп 26, 2005 1:13 pm

Вилорп - 'не могат да се опишат всички' се казва обикновено за матричарството и въжарството, а не за нещо толкова важно като отровите. Това трябва да е описано.
BANG....You dead!! Изображение
No Guts, No Glory
Изображение

Havoc
Кадет
Мнения: 211
Регистриран на: чет фев 17, 2005 3:27 pm
Местоположение: Бургас

Мнение от Havoc » пон сеп 26, 2005 4:55 pm

Просто трябва да се направи списък с отрови - билкови (познати и на билкарите) и химически (хлороформ и арсеник например) - и техните действия (и съответните усложнения за направа). Ако имам време бих го направил, но не се очертава да имам.
Ся да не ми се върже някой на глупостите по горе. Аз съм идиот, бе, хора! Не ме слушайте!

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт сеп 27, 2005 11:05 am

Alaris написа:Вилорп - 'не могат да се опишат всички' се казва обикновено за матричарството и въжарството, а не за нещо толкова важно като отровите. Това трябва да е описано.
Може и да е било описано ;), но бат ти Гойко спомена, че е трябвало доста да поорежат от книжката, за да може да се продава. Тъй че специален апел към Бат Гойко: "Ако го имате това за отровите пусни го в някоя тема!"
Иначе броя на отровите съвпада с броя на веществата в познатата ни вселена (няма отрова, има отровна доза - и за водата се отнася ;))
Може да се направи една табличка сила на отровата - усложнение, вместо да се описват всички отрови дето се сетиш. Може да се земе примерно база от 2 и към нея да се добавя усложнение спрямо типа на отровата, дали е смъртоносна, парализираща, или предизвиква гадене... Плюс още нещо за силата и скороста й.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » вт сеп 27, 2005 11:22 am

Просто трябва да се направи списък с отрови - билкови (познати и на билкарите) и химически (хлороформ и арсеник например) - и техните действия (и съответните усложнения за направа). Ако имам време бих го направил, но не се очертава да имам.
И тук е редно да се запитаме - екстрактът от мораво рогче билкова или химическа отрова е? Ами този от индийският коноп?
Разделението не става.
Иначе броя на отровите съвпада с броя на веществата в познатата ни вселена (няма отрова, има отровна доза - и за водата се отнася )
Има една много хубава табличка, класифицираща отровите спрямо леталните им дози. Едно време я четяха заедно с други глупости като инструктаж за безопасност в часа на класния, но се среща на доста места. Та там, ако нещо има летална доза над, ако се не лъжа, 20 грама, учтиво споменаваха, че не се води отрова, а вещество с вредни дози.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт сеп 27, 2005 1:56 pm

Andras написа:Има една много хубава табличка, класифицираща отровите спрямо леталните им дози. Едно време я четяха заедно с други глупости като инструктаж за безопасност в часа на класния, но се среща на доста места. Та там, ако нещо има летална доза над, ако се не лъжа, 20 грама, учтиво споменаваха, че не се води отрова, а вещество с вредни дози.
Ми ако я намериш и не ти представлява труднос вземи я посни, пък аз ще пробвам да си поиграя и да я приведа в аксиомски вид :)
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Havoc
Кадет
Мнения: 211
Регистриран на: чет фев 17, 2005 3:27 pm
Местоположение: Бургас

Мнение от Havoc » ср сеп 28, 2005 4:59 pm

Andras написа: И тук е редно да се запитаме - екстрактът от мораво рогче билкова или химическа отрова е? Ами този от индийският коноп?
Разделението не става.
Андрас, прав си, но друго имах предвид - част от отровите са познати и на билкарите, това исках да кажа.
Ся да не ми се върже някой на глупостите по горе. Аз съм идиот, бе, хора! Не ме слушайте!

Потребителски аватар
dolar
Вречен
Мнения: 453
Регистриран на: чет апр 28, 2005 5:34 pm
Местоположение: Банкя
Контакти:

Мнение от dolar » съб яну 21, 2006 12:10 am

Ма тоя проблем трябва да се оправи а не да се забрави. Отровите сериозно ще променят цялата игра. Плюс това мисля да оправи граските, а и там ще трябва.
Veni, vidi, vici
Skype - intermission644

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон яну 23, 2006 1:22 pm

Ще попълня пропуска при първа възможност (записано е в списъка ;) ) До тогава се приемат всякакви съвети и желания (а аз накрая ще си правя квото знам, но то не пречи да помогнете поне с онази табличка, дето се спомена, че да не ги смуча от пръстите поне имената на отровите)
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
dolar
Вречен
Мнения: 453
Регистриран на: чет апр 28, 2005 5:34 pm
Местоположение: Банкя
Контакти:

Мнение от dolar » нед юни 24, 2007 1:38 pm

Shamajotsi написа:/напоследък ми е голяма мания да възраждам одавна забравени теми :lol: . Ама то и секция "Архив" си е доста интересна ;)/
Това ме подсети че и тази тема трябва да бъде 'възродена'. Доста разработки които съм опитвал не стават без отровите.
Veni, vidi, vici
Skype - intermission644

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пон юни 25, 2007 11:57 am

Имам две конкретни предложения
1)- действието на отровите да започва след определен брой ТД. Защото сега е - в следващият рунд, след като попадне в организма. Ужилените от скорпион колибри и костенурка ще почувстват ефекта едновременно.
За това предлагам следното - отровата започва да действа след като се изпълнят две условия:
- отровата да попадне в организма на жертвата
- След нанасянето на удара да "изтекът" 10 или 15 ТД. Нарочно не казвам да извърши, защото ТД "изтичат" и с края на рунда, ако нищо не правиш. Така няма да е все едно дали си нанесъл удара в началото или в края на рунда, както е сега. Например жертвата има 15 ТД и е изхарчила десет от тях, преди да бъде отровена - в началото на следващия ход ще може да направи още 5ТД, преди отровата да се задейства.

2) действието на отровата/и въобще на биологично активните вещества да се забави, защото в момента един билкар може да земести магьосника, боеца поне временно, а пък отровите му правят добре обучения убиец да изглежда като непохватен побойник.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » пон юни 25, 2007 12:08 pm

cherno_slance написа:Имам две конкретни предложения
1)- действието на отровите да започва след определен брой ТД. Защото сега е - в следващият рунд, след като попадне в организма. Ужилените от скорпион колибри и костенурка ще почувстват ефекта едновременно.
За това предлагам следното - отровата започва да действа след като се изпълнят две условия:
- отровата да попадне в организма на жертвата
- След нанасянето на удара да "изтекът" 10 или 15 ТД. Нарочно не казвам да извърши, защото ТД "изтичат" и с края на рунда, ако нищо не правиш. Така няма да е все едно дали си нанесъл удара в началото или в края на рунда, както е сега. Например жертвата има 15 ТД и е изхарчила десет от тях, преди да бъде отровена - в началото на следващия ход ще може да направи още 5ТД, преди отровата да се задейства.

2) действието на отровата/и въобще на биологично активните вещества да се забави, защото в момента един билкар може да земести магьосника, боеца поне временно, а пък отровите му правят добре обучения убиец да изглежда като непохватен побойник.
1) По-сложно не може ли да го измислим? Десйтвието да започва след корен от резултата от умножаване на сиалта на отровата с три произволни числа, с точност до третия занк? След което сиалта да нараства експоненциално доакто не се достигне точка на насищане на организма и зависимостта да става линейна?

Но с 2) съм съвсем съгласен. В този си вид отровите са нещо като отровите в Диабло - врага става зелен и почва да му точи живота няколко секунди. Всякакви забавяния на действието с цяло число ходове, минути, часове, дни или години, удължаване на периода на действието и други корекции, базирани на описанията на реални отрови биха направила играта по-релано и по-важното по-разнообразна.
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
dolar
Вречен
Мнения: 453
Регистриран на: чет апр 28, 2005 5:34 pm
Местоположение: Банкя
Контакти:

Мнение от dolar » пон юни 25, 2007 12:09 pm

Първо трябва да се разберем какви отрови да има в А16. А предложението действието на отровата да се измерва в ТД е неуместно. Това значи че ако си по-тромав ще издържиш по-дълго. Разбрах идеята ти черно слънце, но според мен е по-добре се осъществи в секунди. Примерно 10.
Veni, vidi, vici
Skype - intermission644

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пон юни 25, 2007 12:16 pm

Ако си по-тромав (искаш да кажеш с по-бавна обмяна на веществата, разбирай с по-малко ТД на рунд), наистина ще издържиш по-дълго. Но приемам възражението ти, защото моето нововъведение ще усложни допълнително механиката на Аксиом. Все пак може да се приеме за опционно правило - каквото е задържането на заклинание например.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » пон юни 25, 2007 12:25 pm

Ех, че го нямаме Жеко от рпгбг да ни светне. Защтоо аз предполагам, но не съм сигурен, че скоростта на метаболизма има минимална, ако изобщо някаква забележима, роля във формирането на ТД*. Непохватност, инициативност, психическа нагласа, натренираност, отпуснатост -всичко това са фактори.

*-аз, в жизнения си опит, не съм забелязал хората с бърз метаболизъм (т.е. дето ядат много и го изгарят за секунди и веднага отслабват едва ли не ) :D да са чувствително по-бързи от останалите.
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
dolar
Вречен
Мнения: 453
Регистриран на: чет апр 28, 2005 5:34 pm
Местоположение: Банкя
Контакти:

Мнение от dolar » пон юни 25, 2007 8:03 pm

Като се замисля и в секунди не е уместно. Доколкото съм запознат с системата, най-малката мерна единица за време в битка трябва да е рунд. Тоест трябва да има отрови дето да действат след един рунд, други след два, трети след пет и т.н. Може да има и моментални.
В заглавието е спомената само малка част от недостатъка, демек познанието "Отрови", което не е включено в книгата, а само е споменато при СУ Убиец. Друго нещо е наличието на УО. Как може да има устойчивост на отрови като отровите ги няма. Според мен в момента това е най-големия дефект в А16.
Veni, vidi, vici
Skype - intermission644

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » пон юни 25, 2007 8:12 pm

VORAC написа:забавяния на действието с цяло число ходове, минути, часове, дни или години,
Освен това, Доларе, 10 сек са един ход т.е. двата ти псота акзавт едно и също ;)
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
dolar
Вречен
Мнения: 453
Регистриран на: чет апр 28, 2005 5:34 pm
Местоположение: Банкя
Контакти:

Мнение от dolar » пон юни 25, 2007 8:30 pm

Не казват едно и също. Ако след 5 секунди от началото на хода те отровят, отровата ще се задейства 5 секунди след началото на следващия. При повторно обмисляне се досетих, че на ходове е достатъчно ефективно и много по-просто.
Veni, vidi, vici
Skype - intermission644

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пон юни 25, 2007 9:42 pm

Вмомента моите персонажи са предупредени, че отварите ще им действат след толкова рунда закъснение, колкото каже Разказвача. В миналата сесия не им се наложи да ползват, но щяха да се забавят със определени порешение на Разказвача брой рундове, така че изпиването на лечебен еликсир за лекуване на леки рани или повишаване на силата е добра идея да се прави извън битка:)!
И не, билкарят не замества войните, защото съм добавил разни фактори като пристрастяване, абстиненция и специализирани войни, които ползват аналогични отвари. Има и някои войни, на които просто не им пука колко Сила имаш, понеже вадят от строя всекиго в първи рунд. Проблем са им само групи надрусани опоненти, но такива случаи са редки, понеже поддържането на няколко пристрастени е скъпо:)!
Разбира се, група надрусани опоненти могат да са проблем и за тях, но сериозно погледнато, напълно реалистично е да се очаква, че ще печелят и при числено превъзходство, така че билкарстовто не ми променя значимо сетинга:)!
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Отговори