Примери за прилагане на конкретни механики

Заповядайте в официалния форум на "Аксиом 16" или "Приключение с Меч и Магия". Това е втората българска ролева игра, излязла на пазара в средата на декември 2004 г. Тук можете да задавате своите въпроси за правилата или за светът (Магландия), да пишете своите коментари или да давате вашите предложения.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Примери за прилагане на конкретни механики

Мнение от BatGojko » вт окт 25, 2005 3:01 pm

Тази тема е в следствие един съвет (желание) на Андрас да дам конкретен пример за сложност при определяне на успеха при ползване на обоняние, тъй като механиката е описана само основно в книгата и наистина би било полезно да се подкрепи с такъв пример. Самият пример ще го опиша подробно и ще го пусна тук утре, за да не претупвам работата в момента, но идеята за конкретни примери е много добра. Затова пускам специална тема, където вие ще можете да ми давата съвети, кои механики, според вас се нуждаят от допълнителни пояснения (тук влиза и друга наскоро дискутирана тема за ТД за салто например). Аз ще се опитам да давам конкретни примери за всяка желана от вас ситуация. Самите вие съшо може да давате конкретни примери, а аз само ще ви поправя, ако не сте разтълкували правилата правилно. Самите примери ще бъдат впоследствие качвани и на сайта, а дискусията към тях ще си остане тук.

ПП Заявявам, че перодично ще позачиствам тази тема, за да не се задръства с прекомерно много коментари, но всички коментари са добре дошли.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
gil-galad
Кадет
Мнения: 233
Регистриран на: съб фев 26, 2005 2:19 pm
Местоположение: София

Мнение от gil-galad » пет окт 28, 2005 8:23 am

Ами аз искам да питам за отскока.Как можем да изчислим дали героят може да прескочи един трап(примерно).Според мен всеки 1м. може да дава +1 усл..Обаче не съм сигурен дали това не е много лесно.По-добре екипа на А16 да каже това:).

Потребителски аватар
Rezo
Войн
Мнения: 134
Регистриран на: ср юли 21, 2004 12:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Rezo » пет окт 28, 2005 10:03 am

По-скоро като 2 за едно... тоест 1 метър - 2 усл, 2 метра - 4 усл, 3 метра - 6 усл и т.н.

Потребителски аватар
gil-galad
Кадет
Мнения: 233
Регистриран на: съб фев 26, 2005 2:19 pm
Местоположение: София

Мнение от gil-galad » пет окт 28, 2005 10:46 am

Ами може,ама ако си на 5 СИ...Трудно ще скачаш дори и 2 метра.Абе по-добре да оставим шефа да каже.

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » пет окт 28, 2005 11:00 am

Има си умение отскок. Там си е описано ясно и просто.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » пет окт 28, 2005 1:37 pm

:lol: :lol: :lol:
PS: :lol: :lol: :lol:
Последна промяна от Miro на пет окт 28, 2005 7:08 pm, променено общо 1 път.
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Mushrambo
Калфа
Мнения: 54
Регистриран на: пон окт 10, 2005 9:32 pm

Мнение от Mushrambo » пет окт 28, 2005 2:19 pm

Аз искам също да питам нещо . В графата Специални техники има техниката " Засилка " . Ами то така като гледам всеки може да направи атака със засила , т. е. без да му е нужно да има Специалист в оръжие , т . е . за какво въобще има такова умение в специалните техники ? Аре моля ви се обяснете му щото се обърках за пореден път . Също така искам да попитам защо при началото на всяка битка всеки участник в нея трябва да хвърля зарове . Не би ли било по - добре само тези , които имат еднаква реакция да хвърлят само те . И защо въобще са тия нули преди съответното число ?

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пет окт 28, 2005 3:09 pm

Поради натовареност в работата, не съм пуснал и предишния пример, но през уикенда ще напиша отговорите на тези въпроси (трябва книгата да е пред мен, за да не сгреша нещо). Мисля, че имаше разлика между двете Засилки, а и мисля, че има обяснение за какво са тези нули там (и мисля, че само тези с еднакви стойности за РЕ хвърлят зарове), но не искам да говоря по памет - ще погледна и ще обясня подробно.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Mushrambo
Калфа
Мнения: 54
Регистриран на: пон окт 10, 2005 9:32 pm

Мнение от Mushrambo » пет окт 28, 2005 6:48 pm

Хубаво , щото ние като играхме А16 хвърляхме винаги зарове преди битка и се дразнехме .

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон окт 31, 2005 2:40 pm

Всъщност, официално е така - хвърля се преди битка, за да не се хвърля по време на битката, ако се налага. Премерът в книгата е доста подробен и не би трябвало да е неясен, но това е с цел, ако по някаква причина се изравнят реакциите на двама участника в битката, да се вземат под внимание вторите им числа - онези след хвърлянето.
Това обаче, не е задължително. Тези хвърляния са необходими само ако имаме участници с напълно еднаква Реакция. Дори и тогава, може да се играе по договорката, че страните се редуват на всяко ниво на РЕ - Първо играе Герой 1 с РЕ 16, после Гад 1 с РЕ 16, след него пак е герой 2 с РЕ 16 и т.н., Ако Гад 1 и Гад 2 са с РЕ 16, а Герой 1 до 8 са с РЕ 15, то всички герой ще играят след Гад 1 и 2, но при еднакви реакции "топката" трябва да се прехвърля ту към единия отбор, ту към другия.

За питането за Засилката. Обяснена е на две места, тъй като винаги може да се използва засилка при бутане с тяло и това не е специална атака, но за да се направи с друго оръжие, трябва да е Специална атака. Когато е специална атака на друго оръжие тя си се брои за такава и изисква да се заплати цената в мана.
Последна промяна от BatGojko на съб фев 21, 2009 9:29 pm, променено общо 1 път.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Обоняние

Мнение от BatGojko » пон окт 31, 2005 5:41 pm

Съвети и пример за ползване на Обонянието.
При ползване на обоняние, ако има и най-малка миризма, би следвало да се разреши проверка (тя е разрешена по всяко време, ако героят пожелае). Проверката се извършва и от Разказвача, ако има характерна миризма наоколо, която би могла да води до интересни (или не) последствия. Трябва да се има предвид обстановката, наличие на вятър и т.н. - по посока на вятъра не може д асе усети миризма, тъй като той я отвява далеч от играчите.
Проверката се прави по стандартен УФУД без усложнения, но силните или натрапчиви миризми могат да са улеснение в порядка от 1 (слаб характерен парфюм) до 8 (горящ наблизо огън, оригващ се в лицето ви орк :) и т.н.)

Пример:
Героите влизат в стая, в която скоро е извършено убийсво и кръвта в ъгъла е още прясна. Кръвта не се вижда, но би могла да се подуши от всяко куч, но едва ли от човек - няма улеснение, но проверката за надушване е задължителна. Разказвачът хвърля един път 3 зара и сравнява резултата с показателя за обоняние на всеки герой (не се хвърля поотделно за героите).
Резултат 12, ако в групата има Гущероид (обоняние 8) той със сигурност усеща миризмата - 12+8 > 16, успех 4. Това е доста висок успех, но не е перфектен (за перфектен се счита успех от 6 и повече). Разказвачът заявява, че героя ясно различава миризма от прясна кръв и може да определи точното място, както и да предположи колко е прясна (с приближение за времето до +/- 20%), за жалост не може да определи от какво животно е(това щеше да е възможно ако имаше успех 6 и повече и ако героят е виждал подобно създание поне веднъж).
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » пон окт 31, 2005 6:35 pm

А какви биха били усложненията да речем при течение в стаята?
Или при допълнителна, 'покриваща' миризма - да речем, ако някой беше разпръснал амоняк.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт ное 01, 2005 3:49 pm

Andras написа:А какви биха били усложненията да речем при течение в стаята?
Или при допълнителна, 'покриваща' миризма - да речем, ако някой беше разпръснал амоняк.
Течението би намалило силата на миризмата с 1 до 2 (според силата си)
Допълнителна миризма, ако е доминираща би могла да доведе и до по-голямо усложнение, което да зависи от близостта до мястото на източника на миризма. Ако двете миризми се смесват равномерно, за разпознаване на всяка една от тях бих добавил усложнение от 2 - за пълна информация ще се изисква успех от 8, а не от 6.

ПП: Изтрих три мнения след мен, защото се заформяше спор дали има нужда от това да ме "тормозите" с искания за конкретни примери. Както съм споменал и в книгата, Разказвачът винаги има последната дума, но темата е за да помогне на Разказвачите да са сигурни, когато си казват "последната дума".
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Отговори