А16 Универсал

Заповядайте в официалния форум на "Аксиом 16" или "Приключение с Меч и Магия". Това е втората българска ролева игра, излязла на пазара в средата на декември 2004 г. Тук можете да задавате своите въпроси за правилата или за светът (Магландия), да пишете своите коментари или да давате вашите предложения.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

А16 Универсал

Мнение от Miro » пон ное 14, 2005 4:51 pm

Амчи книгата си заслужава тема изцяло за себе си.

БатГойко беше дал някъде приблизителна дата на издаването, но сега не мога да я намеря. Може ли пак? :roll:

И кога ще научим малко подробности по системата. То ясно, че вече не е изненада, ами си е ревностно чакана книга (еф, ама и вий не можете да пазите тайна!). По информацията, която пак БатГойко се е изтървал из форума се страхувам данеби да се окаже "подобрена версия на GURPS.
BatGojko написа:Ще се постараеме да намалим сметките и да опростим математиката в следващите варианти на системата. Аксиом16 Класик и Аксиом16 Универсал. Класикът ще е просто базата на Аксиом16, доктао Универсал ще е леко по-различен, така че да може да покрие и разигравания в не фентъзи светове, а и да може да бъде надграждан лесно. А и ще е без нива
BatGojko написа:Също така в Аксиом16 Универсал, магиите ще се "изстрелват" към целите си, като всяко нормално оръжие, така че там някои магии могат да се влияят от броните, а други не. Така че всякакви идеи, които коментирате тук могат да влязат в употреба.
...
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон ное 14, 2005 6:35 pm

Не съм давал дата за излизане, защото самият аз не я знам. Далечна ще е, тъй като ще ми отнеме минимум година, за да я опиша както трябва. Колкото до сравнение с ГЪРПС, не знам до колко ще си приличаме и доколко не. Не съм пряк фен на ГЪРПС, но пък любимото ми компютърно РПГ е Фалаут (от там е и идеята за ТД, както и от Джагед Алайънс, УФО и т.н.), а се оказа, че Фалаут е базиранна ГЪРПС. В последствие съм се запознал и с ГЪРПС, разбира се, но А16 си има собствен облик, независимо дали прилича на някоя система или не. А16 Универсал се надявам да се получи наистина универсална, но значително по-малка от ГЪРПС.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Zamoth
Треволяк
Мнения: 1
Регистриран на: нед юни 12, 2005 11:07 am
Местоположение: Пловдив/Благоевград
Контакти:

Мнение от Zamoth » пон ное 14, 2005 8:33 pm

Тази книга със сетинг ли ще върви или ще е само система?
Прочетени: nWoD,
В момента чета: Аксиом16, phb DnD 3.5, WoD:Antagonists,Werewolf:TheForsaken

Потребителски аватар
Alaris
Кадет
Мнения: 235
Регистриран на: пон дек 29, 2003 11:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alaris » пон ное 14, 2005 8:41 pm

подобрена версия на GURPS.
Хехехехе мда - оптимизъм.

Универсална дали да споспорим ли че никога няма да бъде, защото магията из различните сетинги е коренно различна като принцип и като изпълнение. Т.е. за всеки сетинг ще са нужни допълнителни системни разработки.
BANG....You dead!! Изображение
No Guts, No Glory
Изображение

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » пон ное 14, 2005 10:47 pm

А и ще е без нива
Единственото, което мога да кажа е обнадеждаващо.
а се оказа, че Фалаут е базиранна ГЪРПС
Ами не.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон ное 14, 2005 10:51 pm

Хъм... между другото най-сериозния проблем е не развитието на героите, ами множеството статистики, които зависят от нивото. Иначе пробвали сме да играем и без ниво, но повече приличаше на фрий форм, отколкото на аксиом.

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » вт ное 15, 2005 1:03 am

Zamoth написа:Тази книга със сетинг ли ще върви или ще е само система?
Хехе, ще ме изкефи да си намеря книга, съдържаща РПГ система за виски възможни светове, и съдържаща също така описани същите тея светове :lol:

Алрис, аз слагам кавичк исамо при ирония.
hameleona написа:Хъм... между другото най-сериозния проблем е не развитието на героите, ами множеството статистики, които зависят от нивото. Иначе пробвали сме да играем и без ниво, но повече приличаше на фрий форм, отколкото на аксиом.
Хам, даваш ли си сметка, че в ДнД всичко зависи от нивото. Единствената разлиак е, че там не навсякъде иам обща формула и трябва да се вадят огромни ттаблици и да се засичат константи, доакто в аксиом поне се ползват уравнения ;)
Alaris написа: Универсална дали да споспорим ли че никога няма да бъде, защото магията из различните сетинги е коренно различна като принцип и като изпълнение. Т.е. за всеки сетинг ще са нужни допълнителни системни разработки.
Предполагам проблемът ще бъде решен с 1/няколко описания на реализацията на определена логика магии, и оттам нататък оставено на разказвача.
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
Alaris
Кадет
Мнения: 235
Регистриран на: пон дек 29, 2003 11:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alaris » вт ное 15, 2005 2:34 am

Мда.. опиши сега магията от Хари потър, Междузвездни войни, Колелото на времето и Войната на Разлома с единна логика.... като за начало.
BANG....You dead!! Изображение
No Guts, No Glory
Изображение

Потребителски аватар
херцог Авис
Стар заек
Мнения: 5
Регистриран на: нед фев 16, 2003 2:10 am
Местоположение: На връх Арарат, в Божествения дворец "Азисиан палас"
Контакти:

Мнение от херцог Авис » вт ное 15, 2005 4:15 am

Аларисе явно дифиниционните спорове ти допадат - всеки път като видя твой пости знам че си се заял за някоя дума.

Под универсалност на системата се разбира именно една система която може да бъде използвана в основа на всеки сетинг - точното действие на магията е част по-скоро на сетинга щом е строго специфична за него. В универсалната система по-скоро ще има няколко съвета кака да си правим сами магиите отколкото тонове магии за всеки сетинг.
И настъпи Ерата на Новия Ред - www.rpg.bg

<Wolverine> Твоите стандарти са толкова тореадорски, че за теб "нищо особено" е всъщност комплимент
<Wolverine> Тва вече беше за Авис

Потребителски аватар
Alaris
Кадет
Мнения: 235
Регистриран на: пон дек 29, 2003 11:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alaris » вт ное 15, 2005 11:09 am

Отвътре ми иде ависе :)
В случая поводът е че от срещите си с тази система имам лоши впечатления и ако тя действително се преработи за да бъде по-лека(първи път) и да се справя с разнообразни сетинги(втори път) то това ще е почти различна система. Единствено името и (любимия на всички) уфуд вероятно ще ги свързват.
BANG....You dead!! Изображение
No Guts, No Glory
Изображение

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт ное 15, 2005 2:00 pm

Доста се е изговорило от последния ми пост тук. Всеки има право на песимизъм, разбира се - поне докато не сме готови с бета версия или нещо по-цялостно. Иначе системата ще бъде насочена към основа за базови правила и да, няма да изпада в подробности за това как се правят специфични неща, които са характерни за отделния сетинг - как става магията на джедаите с помощта на А16 Универсал ще си каже Лукас :)
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Ain alkar
Ahlen
Мнения: 686
Регистриран на: вт яну 03, 2006 6:15 pm
Местоположение: Русе

джедаите

Мнение от Ain alkar » пет яну 06, 2006 9:08 pm

аз се сетих за това умениет е "Джудаин",но по нататък незнам.

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » съб яну 07, 2006 12:33 am

Явно си чел "Кълбото на омразата" :lol: !
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет мар 09, 2006 6:45 pm

А то като стана дума за бета версия, ще следвате ли приомите на Blizzard, като публикувате такава, пък ако трябва за затворен кръг хора (сред които съм неминуемо и аз :lol: )?
シャマョツィ

Потребителски аватар
icon
Калфа
Мнения: 34
Регистриран на: пон май 26, 2003 1:11 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от icon » чет мар 09, 2006 8:46 pm

Fallout e S.P.E.C.I.A.L.
"Защото новите игри са по-тъпи от старите, а старите са по-грозни от новите"
Изображение

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пет мар 10, 2006 12:45 pm

абе тя темата и без това се е отклонила, но нека да поясня, защо СПЕШЪЛ е всъщност базирана на ГЪРПС. Хората сами си го бяха казали в едно далечно интервю още, когато излезе Фалаут 2 мисля. Та там дизайнерите казаха, че искали играта в началото да е по ГЪРПС, но след като не могли да се договорят за правата (!?? чак толкова ли пари пък е поискал господинг Джаксън??) решили да си направят тяхна собствена система, която да удовлетворява нуждите за играта им. Така се появила СПЕШЪЛ, а те самите си признават, че като основа са ползвали ГЪРПС. Естествено двете системи са си напълно различни, но имат и доста сходни идеи и схващания за нещата, та затова, казах, че косвено може А16 на някой да му заприлича и отчасти на ГЪРПС.

ПП: Нали не очаквахте, че след като Фалаут ми е любима игра, не знам по коя система е правен ;)?
ППП: А колкото до А16-Универсал, тя доста се различава и от двете (е, ТД си се запазват, но има и нововъведения). Повече инфо, когато съм по-готов - работата там е понапреднала, но нищо не е описано в строен ред. Системата няма да е годна за тестване преди началото на лятото, пък аз към средата му очаквам да ставам татко, та нищо не се знае със сроковете.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Rezo
Войн
Мнения: 134
Регистриран на: ср юли 21, 2004 12:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Rezo » пет мар 10, 2006 9:38 pm

ППП: А колкото до А16-Универсал, тя доста се различава и от двете (е, ТД си се запазват, но има и нововъведения). Повече инфо, когато съм по-готов - работата там е понапреднала, но нищо не е описано в строен ред. Системата няма да е годна за тестване преди началото на лятото, пък аз към средата му очаквам да ставам татко, та нищо не се знае със сроковете.
Ее, честито, честито :)

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет сеп 22, 2006 2:03 pm

Чак сега прочетох, че нямало да има нива :shock: ! Ама много съм застрелян, честно!

Само да си изкажа недоверието към системите без нива. Такава беше Ендивал, като липсата на този важен елемент бе бая осезаем :? . Не знам, може и да се получи, но съм скептичен :( .
シャマョツィ

Потребителски аватар
Rezo
Войн
Мнения: 134
Регистриран на: ср юли 21, 2004 12:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Rezo » пет сеп 22, 2006 3:50 pm

Извинявай, колко системи без нива си играл? Изключая Ендивал.

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пет сеп 22, 2006 10:44 pm

Shamajotsi написа:Чак сега прочетох, че нямало да има нива :shock: ! Ама много съм застрелян, честно!

Само да си изкажа недоверието към системите без нива. Такава беше Ендивал, като липсата на този важен елемент бе бая осезаем :? . Не знам, може и да се получи, но съм скептичен :( .
Кое е важен елемент, нивата ли:)? Нека те успокоя:), играл съм системи без нива и такива със, нивата определено не са задължителен елемент:). Разбира се, помагат за измерване на относителната опитност на персонажите, но само отчасти, я системи с ТР много зависи и от Водещия:)!
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » нед сеп 24, 2006 5:16 pm

Е, хубаво де, ако се изключи Ендивал, не съм играл по други системи без нива, така че не се имам за експерт. Както казах, въобще не изключвам възможността от една такава да стане нещо много хубаво, но аз съм малко против подобна абсолютна либерализация или не знам как да го нарека. Както написа Асен, сравняването на героите е трудно, а е важно да има някакъв универсален ориентир. Всъщност, поне за мен, такъв ориентир е важен най-вече при отношенията между разказвачите - да се знае, че дадено приключение е за герои четвърто ниво, например, или че дадени чудовища са подходящи за еди-какво си ниво герои, като ако приключенците са с три нива по-високо, чудовищата се изменят еди-как си.

Иначе подобни системи сигурно си имат своите качества, като сега ми изниква в ума, че постепенното развитие навярно е такова. Само да си кажа - твърдо съм против "постепенно" да се заменя с "адски бавно", както бе особенно в "Здрач над Ендивал".

Ама така, съгласете се, губи се елементът на "Веднъж да кача ниво!..." :D
シャマョツィ

Отговори