Страница 1 от 1

Скълъпих една система за цена на магически бонуси...

Публикувано: пет яну 13, 2006 11:53 pm
от hameleona
Цени на Магически предмети:

Нормална цена + цена на Бонуса = Цена на предмета.

Цената на бонуса се изчислява какт оследва:

Всяко +1 към ЗА на броня, което не ограничава подвижността дава + 6 сребърника.
Всяко +1 Твърда щета към оръжието дава + 1ср за първото +1, +2ср за второто +1 (общо +3ср към цената) и т.н. За подробности - Пример 1
Всеки +1зар щета отгоре дава +1зл. към цената на оръжието, втория дава още +2зл (общо +3зл към цената) и т.н. За подробности Пример 2
Бонусите за Мана се заплащат по съответната система:

Код: Избери всички

Цена на точката                         Общ бонус.
          10м                             1 до 10
          20м                            11 до 20
          40м                            21 до 30
          80м                            31 до 40
          160м                           41 до 50
          320м                           51 до 60
          640м                           61 до 70
          1280м                          71 до 80
          2560м                          81 до 90
          5000м                          91 до 100
Както се вижда, бонус на +100 е невъзможен. За подробности - Пример 3
Бонус към живота се заплаща както следва:

Код: Избери всички

Цена на точката                         Общ бонус.
          250м                           1 до 10
          500м                          11 до 20
          1000м                         21 до 30
          2000м                         31 до 40
          4000м                         41 до 50
          8000м                         51 до 60
          16000м                        61 до 70
          32000м                        71 до 80
          64000м                        81 до 90
          128000м                       91 до 100
Както се вижда, бонус над +100 е невъзможен. За подробности - Пример 4

Пример 1:
Ако искате да "купите" +4 Твърда щета към оръжието си, ще трябва да заплатите общо (1 + 2 + 3 + 4 = 10) 10 сребърни монети.
Пример 2:
Ако искате да купите + 6Зара Щета на оръжието си ще трябва да платите 21 златни монети. (1+2+3+4+5+6 = 21)
Пример 3:
Ако искате да купите + 45 Мана ще трябва да заплатите общо 1400 медника (1 златна и 4 сребърни монети или 14 сребърни монети) защото 10*10 + 10*20 + 10*30 + 10*40 + 5*80 = 100 + 200 + 300 + 400 + 400 = 1400.
Пример 4:
Ако искате да закупите 12 Живот отгоре, ще трябва дазаплатите 3500 медника, или 35 сребърни монети или 3 златни и пет сребърни, защото 10*250 + 2*500 = 3500

Публикувано: пон яну 16, 2006 3:17 pm
от BatGojko
1 зар средно може да се счита за 3-3,5, така че 1 златна монета му е малко много спрямо 3 сребърника за твърдата щета, която е гарантирана и знаеш на какво да разчиташ.
ЖТ и Мана? Това в какви предмети си го представяш?
Иначе системата изглежда, че работи.

Публикувано: пон яну 16, 2006 3:29 pm
от Yago
ЖТ и Мана? Това в какви предмети си го представяш?
Ризи, туники, роби, бричове, панталони, поли, колани, пояси, пръстени, корони, тиари, гривни, браслети, огърлици, амулети, муски, талисмани, сапун-на-въже, ръкавици, ботуши, обувки, пантови, чехли, цървули, навуща, чорапи, брони, ризници, кираси, нагръдници, наколенки, подколенки, нараменници, и прочия. Поне аз в такива си ги представям :roll: Всякакви неща които "допълват" тялото.

Публикувано: пон яну 16, 2006 3:41 pm
от hameleona
1зар = 10ср.
3точки = 1 +2 + 3 = 6ср. и се увеличава. Мисля че е балансирано.

Да, в такива предмети.

Публикувано: пон яну 16, 2006 7:47 pm
от BatGojko
Ммм да, моя грешка, не съм чел внимателно, приблизително балансирано си е така, аз бях сложил само цената на 3-та точка.
Въпроса за предметите, дето дават ЖТ и Мана беше по-скоро да видя, как го възприемат останалите. Това никога не ми е пречело в компютърни ролеви игри, но честно казано не въм му голям фен. Предпочитам, регенериране и т.н. Някак си по-мога да го възприема, но пък това не е важно, щото наистина е само лично мнение.

Публикувано: пон яну 16, 2006 8:23 pm
от lowstef
БатГойко, не забравяй, че допълнителния зар освен 3,5 средно щета, дава възмоносто за по-голяма БЩ, а и някои други ефекети се влияят от броя зарове за щета.

Публикувано: пон яну 16, 2006 9:42 pm
от Alaris
За 6 зара щета.... 21 сребърника... това 'правило' определено не е за power player-ски групички в които примерно след приключение наградата я носиш с каруца. Изобщо това с пари да си купуваш статистики, щети и какво ли още не ми допада. Защото пари се набавят, а оръжие с 2 кофи зара щета трябва да е рядко.

Публикувано: пон яну 16, 2006 10:01 pm
от hameleona
21 златника. не е чак толкова много. Всъщност не смятам, че е задължително да е свръх пауър-плей групата. Едно добро ГМ може да балаансира нещата винаги.

Публикувано: пон яну 16, 2006 10:07 pm
от hameleona
А, да. Регенерацията... мослех си.... следното:

На принципа на натрупващата се щета, 1 точка на рунд = 1ср. 2 точки = 1 + 2 = 3ср. Ама се страхувам, че е небалансиано. А за златници е твърде много.

Публикувано: пон яну 16, 2006 11:09 pm
от lowstef
Всъщност, Аларис, цената е 21 златника. Това са 210 сребърника. Плюс още един-два за "основата", които можем да пренебрегнем. Не са малко пари, но не са и много де. В тоя случай нека напомним нещо, което неколкократно го има в книгата - дадените по правилата пари са условни, усреднени или както там исакш го наричай. Ориентировъчни за Разказвача. Но може лесно да се варират на пазарен принцип. За стоманата например изрично е споменато, че цената й сериозно варира. В град на джуджета (или на западния съюз в подножието на Колоса) цената й може да е по-ниска от даденото в книгата, но бронзът например може да се оскъпи (понеже стоманата го измества в почти всичко, той ще се доставя по-рядко, по-отдалеч и като нищо може да се оскъпи малко). При гигантите обаче тя може да струва теглото си в сребро (чак злато може би не, но сребро...) и т.н. Също така, едно силно магическо оръжие ще е рядко и наистина може да струва дори двойно спрямо дадените цени. Освен това се предполага, че Магландиум е земя със доста силна магия (откъде иначе ще идва името?), може би магическите оръжия не са чак толкова редки.

Още една идея - прогресивно нарастващата цена от един момент нататък става незигодна. Вместо 21 златника за +6зара щета на едно оръжие например, можеш да платиш 2*6=12 златника за две оръжия с +3 зара и да ти останат 9 златника (е, малко по-малко заради цената на "основата") за обучение в СУ Бой с две оръжия, което ще увеличи и немагическите зарове, ще ти позволи да "разпределяш" щетата си между двама противници, ако те са по-слабички. Изобщо, с тази прогресивно растяща цена Аксиом доста разумно ограничава разни "пауърплейърски" идеи - не ти се забранява да постигаш каквито си искаш стойности, но цената става толкова висока, че си става чист анти-пауърплей - някой друг по-умно ще разпредели същите ресурси за много по-добри резултати.

Публикувано: пон яну 16, 2006 11:29 pm
от Alaris
Аха, да златника - недочитане.

Проблема е в това че при power play парите са... просто някакво число, което разказвача(твоя близък приятел) раздава когато натрепете достатъчно гад. Лично съм за физическа граница и по-висока цена при всички добавки.

Публикувано: пон яну 16, 2006 11:36 pm
от hameleona
Хъм... разказвача винаги би трябвало да въведе ограничения. Но те са си негова работа!

Публикувано: вт яну 17, 2006 1:08 am
от Alaris
Опитния разказвач ще си направи каквото си иска с това. Неопитния ще го вземе както е.

С мисъл за кой от двамата пиша тук, според теб?

Публикувано: вт яну 17, 2006 2:50 pm
от BatGojko
Ммм да, има такъв риск. За възможно най-лесното му избягване, без изкустевни ограничения, предлагам да се смени прогресията за бонусите, като всеки следващ, струва *2. Така за +1 бонус щета, ако цената е 6, то за +2, тя ще е 12, за +3 ще е 24, за +4 ще е 48, за +5 ще е 96 и т.н.
Тази прогресия е и лесна за пресмятане, тъй като не е обвързана за това, колко се дава за всяка следваща точка, а е направо за крайната стойност. Като това може да се запише във формулка на ексел като Цена=Х*2^У
- Където ^ се чете "на степен" (не мога да форматирам тук и не съм сигурен, че така се отбелязваше). Х е началната цена за 1 бонус (например за +1 зар щета) а У е крайната стойност на бонуса (например +6 зара щета).

Публикувано: вт яну 17, 2006 9:45 pm
от hameleona
Аз пък съм против. Защото той пак ще им даде достатъчно пари.

Публикувано: вт яну 17, 2006 10:34 pm
от Alaris
Благодаря че видя гледната ми точка :) Вярвам че можеш да предложиш някаква горна граница до която геройте могат да си набавят бонификации.

Публикувано: вт яну 17, 2006 10:37 pm
от hameleona
не знам... да речем 3*стандартния брой зарове за щетите и до 10*стандартния брой зарове за твърдата щета?

Публикувано: вт яну 17, 2006 11:53 pm
от Miro
АЗ пак не разбирам за това последното, което обсъждахте. Когато +1Щ за брадвата ти струва колкото да наемеш 50 души обучена пехота за 1 година, нужно ли е изкуствено ограничение "не може повече". Още повече как ще обясните втреигрово таз максимална граница на омагьосването?

Публикувано: вт яну 17, 2006 11:57 pm
от hameleona
Ми и аз заради това се отказах да слагам граници...

Публикувано: ср яну 18, 2006 12:04 am
от Ambartanen
Ами ограничението си е заложено в самата система. Магически бонуси се "купуват" с допълнителни успехи при изработване на предмета (цялата работа е доста мъглява де- не са дадени никакви допълнителни условия, освен да има успехи), а дори с 12 на Занаятчия и 18 на заровете не могат да се постигнат повече от 14 успеха.

П.П. Щом въобще не е обяснено как се създават магически предмети и какво представляват, защо да е нужно обяснение за евентуалното ограничение на възможностите им?

Публикувано: ср яну 18, 2006 1:32 am
от Miro
Ми нужно е защтоо макар и да не се създават, те се ползват :)
да речем 3*стандартния брой зарове за щетите и до 10*стандартния брой зарове за твърдата щета?
Хам, това ли ти е отказването от слагане на ограничение? От друга страна примера на Амбартинян е добър, според мене. Бива да иам и по-сини, но като изключение, те да са цифра на брой в МАгландиум, та да иам легенди и те да могат да се запомнят.