Малко ли са ви началните Точки за развитие (ТР)
Модератори: hameleona, Модератори
Малко ли са ви началните Точки за развитие (ТР)
Този въпрос ме преследва, още откакто играта излезе. Постоянно се намира някой, който да желае да ги увелича тези ТР, защото за нищо не ставали. Та питам се, дали са мако ТР или са ниски началните показатели на расите. Защото, ако жеалнието за повече ТР е, за да се постигнат по-високи начални показатели, то не е ли по-лесно, просто да завиша началните показатели на расите?
Интересно ми е да чуя вашето мнение и да си поговорим за това.
Интересно ми е да чуя вашето мнение и да си поговорим за това.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Перфе са си. Макар че има един вариант, който ми дойде наум:
Survival игра - начални ТР = 150 + 6 зара
Нормална игра - начални ТР = 180 + 6 зара
Героична игра - начални ТР = 200 + 6 зара
Божествена игра - начални ТР = 230 + 6 зара
нещо такова. Това се избира от цялата група в зависимост от типа на приключението още от началото...
Survival игра - начални ТР = 150 + 6 зара
Нормална игра - начални ТР = 180 + 6 зара
Героична игра - начални ТР = 200 + 6 зара
Божествена игра - начални ТР = 230 + 6 зара
нещо такова. Това се избира от цялата група в зависимост от типа на приключението още от началото...
- lowstef
- Phantom Lord
- Мнения: 476
- Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Гласувам за 8 и подкрепям идеята на Резо - може просто да се въведат различни степени на трудност. Водещия казва "Момчета, ще водя много тежка кампания, много битки, много нещо, голям зор ще ви е, айде по 50 ТР на всички отгоре".
Имам и друга идея, която ми се върти отдавна (най-малкото защото искам/х да я използвам за моята игра, която ще водя някой ден) - да се започва от по-високо ниво. То не че сега не може, но няма ясни и прости правила за по-лесно започване от по-високо ниво.
Малко споделяне на иначе бедния ми опит с други РИ:
1. ДнД - началните характеристики се определят по различни начини - има си "стандартни", има си и за "тежки" кампании. И после почти не мърдат. Но пък е сравнително лесно (от системна гледна точка) да се започне от 2-3-4 че и по-високо ниво, ако се налага героите веднага да се хвърлят в сериозните интриги и няма време да се развиват "от нулата".
2. СнМ2 (и другите д10 системи доколкото знам) - няма нива, а всичко (показатели, умения, други неща според системата) се купуват директно с опит, та ако ще се играе "тежка" кампания просто на героите се дава малко начален опит, който да си разпределят, та да са по-"яки". Подобно е (ако правилно си спомням) решението и при ГУРПС - всичко се купува с нещо подобно на аксиомските ТР и просто има различни "стартови пакети" с различно количество от тези точки.
Имам и друга идея, която ми се върти отдавна (най-малкото защото искам/х да я използвам за моята игра, която ще водя някой ден) - да се започва от по-високо ниво. То не че сега не може, но няма ясни и прости правила за по-лесно започване от по-високо ниво.
Малко споделяне на иначе бедния ми опит с други РИ:
1. ДнД - началните характеристики се определят по различни начини - има си "стандартни", има си и за "тежки" кампании. И после почти не мърдат. Но пък е сравнително лесно (от системна гледна точка) да се започне от 2-3-4 че и по-високо ниво, ако се налага героите веднага да се хвърлят в сериозните интриги и няма време да се развиват "от нулата".
2. СнМ2 (и другите д10 системи доколкото знам) - няма нива, а всичко (показатели, умения, други неща според системата) се купуват директно с опит, та ако ще се играе "тежка" кампания просто на героите се дава малко начален опит, който да си разпределят, та да са по-"яки". Подобно е (ако правилно си спомням) решението и при ГУРПС - всичко се купува с нещо подобно на аксиомските ТР и просто има различни "стартови пакети" с различно количество от тези точки.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
- Ambartanen
- Калфа
- Мнения: 51
- Регистриран на: чет авг 14, 2003 11:03 pm
- Местоположение: Пловдив/Amherst
Гласувах за шестия вариант, но с две уточнения (което най-вероятно означава, че трябваше да избера осмия, ама какво да се прави):
1. Да се увеличат началните показатели на расите и да се дадат малко точки (не ТР) за тях при "курс" на вдигане 1 за 1, а ТР (към 100ина) да останат само за СУ и познания- до момента всички начални герои по Аксиом (които съм виждал, т.е. малко) са имали няколко показателя, които са толкова ниски, че ги правят почти инвалиди.
2. ТР да са точно определени- не виждам никаква причина играчите да не започват наравно.
1. Да се увеличат началните показатели на расите и да се дадат малко точки (не ТР) за тях при "курс" на вдигане 1 за 1, а ТР (към 100ина) да останат само за СУ и познания- до момента всички начални герои по Аксиом (които съм виждал, т.е. малко) са имали няколко показателя, които са толкова ниски, че ги правят почти инвалиди.
2. ТР да са точно определени- не виждам никаква причина играчите да не започват наравно.
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog, it's too dark to read." --Groucho Marx
А тогава трябва ли да се премахне мятането за жизненоест и ТР при вдигане на ниво?Ambartanen написа: 2. ТР да са точно определени- не виждам никаква причина играчите да не започват наравно.
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
- Ambartanen
- Калфа
- Мнения: 51
- Регистриран на: чет авг 14, 2003 11:03 pm
- Местоположение: Пловдив/Amherst
Според мен не би било лошо, макар че там шансът играе значително по-малка роля (отклонение с повече от 2 точки от средното е рядкост и на фона на 16+ ниво за ТР е почти незначително) в сравнение с шестте зара за начални ТР, които сравнително лесно биха могли да дадат разлика от 15ТР между играчите в началото. Но не мисля, че това има отношение към темата.VORAC написа:А тогава трябва ли да се премахне мятането за жизненоест и ТР при вдигане на ниво?Ambartanen написа: 2. ТР да са точно определени- не виждам никаква причина играчите да не започват наравно.
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog, it's too dark to read." --Groucho Marx
- Hazalad
- Работник
- Мнения: 109
- Регистриран на: пет фев 13, 2004 4:39 pm
- Местоположение: Някакво
- Контакти:
Тази тема ми напомни за едно от забавните преживявания покрай излизането на Аксиом.
Отначало нали бяхме всички зарибени та решихме да си направим герои (и евентуално някой, Стефчо примерно, щеше да води). Вальо реши че е зарибен и иска да е кавалерист, който да ебе вразите от кон с пика. Хубаво, ама... да се ползва пика с една ръка искаше 15 сила:) И от там като се почнаха и изискванията за яздене и т.н... Направихме страхотен кавалерист, който не му стигаха 2 точки действие за да удря с пиката си:) Затова на Вальо му хрумна, че ще е гущероид и ще плюе лошите докато язди около тях щото го е яд че не може да ползва пика:)
Тогава поне ми се струваха прекалено малко началните точки за започване игра със свестен герой
Отначало нали бяхме всички зарибени та решихме да си направим герои (и евентуално някой, Стефчо примерно, щеше да води). Вальо реши че е зарибен и иска да е кавалерист, който да ебе вразите от кон с пика. Хубаво, ама... да се ползва пика с една ръка искаше 15 сила:) И от там като се почнаха и изискванията за яздене и т.н... Направихме страхотен кавалерист, който не му стигаха 2 точки действие за да удря с пиката си:) Затова на Вальо му хрумна, че ще е гущероид и ще плюе лошите докато язди около тях щото го е яд че не може да ползва пика:)
Тогава поне ми се струваха прекалено малко началните точки за започване игра със свестен герой
I`m kid at heart, you see? When you tell me to stop, it just makes me run faster!
Малко в страни от темата, но да отговоря за "кавалериста" - 15 СИ са, за да ползваш пиката с една ръка, ако я държиш с нея, а не ако е закачена за седлото ти - Разказвачът е трябвало да прояви малко въобръжение и да се сети, че пиките на кавалеристите са се закачали и на седлата (в специални стойки) и няма как да изискването да касае този случай.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- Hazalad
- Работник
- Мнения: 109
- Регистриран на: пет фев 13, 2004 4:39 pm
- Местоположение: Някакво
- Контакти:
Всеки уважаващ себе си кавалерист ще може да я държи с една ръка, понеже позволява повече маневреност и повратливост по време на битка. А и русия не искаше да е умрял от глад кавалерист, а по-скоро рицар. Нали споменах че бяхме зарибени:)
I`m kid at heart, you see? When you tell me to stop, it just makes me run faster!
Всеки уважаващ себе си кавалерист е поне 5 ниво. На 0 ниво е оръженосец . Мисля и в Д&Д е трудно да стартираш като Dwarven defender, нали?
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- Shamajotsi
- Тапака
- Мнения: 1664
- Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
- Местоположение: Нангияла
- Контакти:
Като ги гледам тези нива на трудности, които -Няма лошо!!! Резо, повтарям, Няма лошо!!! - напомнят поразително много на книгите игри и картофените игри, се чудя как може Lowstef да защитава тази идея??? Та нали много неща били измислени от мързеливи мозъчета??? Бе я да теглим една майна на тази система трудности, да теглим майната на системата с ТР, да теглим дружно майната на цялата система! Долу разказваческата каста! Системите са за мързеливите мозъци, за конформистите, реакционистите, разказвачите, враговете на държавата и т.н.!
Нека оставим тези аргументи и да подходим сериозно. Според моето скромно, неуко мнение, мнението на един мързелив мозък, нещата трябва да се съгласуват между играча и разказвача. Точките предложени от Резо са много добре зададени (но защо ли Сървайвъл играта се доближава до официалните правила ), като каръците да могат да избират вместо шест зара да си добавят по желание 21 точки. Това, което предлагам, много звучи като Хаус Рулз, признавам, но ако го одобрите, смятам че тези, които се колебаят да приложат такова нещо, ще се чувстват окуражени да го направят.
Нека оставим тези аргументи и да подходим сериозно. Според моето скромно, неуко мнение, мнението на един мързелив мозък, нещата трябва да се съгласуват между играча и разказвача. Точките предложени от Резо са много добре зададени (но защо ли Сървайвъл играта се доближава до официалните правила ), като каръците да могат да избират вместо шест зара да си добавят по желание 21 точки. Това, което предлагам, много звучи като Хаус Рулз, признавам, но ако го одобрите, смятам че тези, които се колебаят да приложат такова нещо, ще се чувстват окуражени да го направят.
シャマョツィ
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
За да си направиш героя какъвто искаш на 0-во ниво, сегашните точки развите нестигат. Освен ако не направиш някой големи лишения.
А за предложението на Резо, макар да е подходящо като за начало трудноста трябва да продължи и в последствие. А не само за първото ниво.
А иначе, ако намине Бат ви Гойко ще се радвам да чуя коментара му за Сървайвъл нивото и приликата със сегашното разпределение на тр-то.
понеже до тека само плямпах - 20ТР отгоре като начало доста ще опростят нещата... или пък 12 вместо 6 зара...
А за предложението на Резо, макар да е подходящо като за начало трудноста трябва да продължи и в последствие. А не само за първото ниво.
А иначе, ако намине Бат ви Гойко ще се радвам да чуя коментара му за Сървайвъл нивото и приликата със сегашното разпределение на тр-то.
понеже до тека само плямпах - 20ТР отгоре като начало доста ще опростят нещата... или пък 12 вместо 6 зара...
32 направо, или пък 56.или пък 12 вместо 6 зара...
Между другото, друго което искам да кажа тук - премахнете щетите на оръжията, които са зарове. Прекалено много затормозяват. Оставете го примерно 3 + зар 6, или нещо от типа, но да хвърлям 6 зара за всеки удар забавя динамиката. Не казвам, че е много зле, но по моему ще е по-добре без него. С директно фиксирани стойности и зар.
Подкрепям Резо за по-малкото зарове за щета. Може и половината бойна система да е базирана на това (всички ефекти +Щ/зар, пр БЩ, специални удари; разнообразие на оръжията - пр копие (3з+3) с/у меч (4 з)). Ще се спечели малко толкова убягваща динамика в битките.*
*-всичко да се чете буквално
*-всичко да се чете буквално
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
- lowstef
- Phantom Lord
- Мнения: 476
- Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Сега, само веднъж, повтарям, само веднъж ще се опитам да налея нещо в главата на Шамаджоци ли си, Шматка ли си. Ще ти коментирам поста подробно, включително глупостите, които са отправени към мен, въпреки че напоследък избягвам да влизам в безсмислени пререкания на форума.
1. На книгите-игри напомняло? Не думай ! Ама наистина?! Пък аз да не се сетя! Ма те също напомняли и на нивата на трудност в деветдесет и кусур процента от компютърните игри! Да не повярва човек! Добре че си ти да ни кажеш!
2. Не занам защо си решил, че много неща били измислени от мързеливите мозъчета. Аз със сигурност твърдях, че някои неща са измислени много удобно за същите тия мозъчета американски тип. И къде изобщо се слагаш при мозъците, били те и мързеливи?
3. Останалото от абзаца е достойно за реториката на "Атака". Няма и да го коментирам дори.
Сега по-нашироко да обясня защо кодекса е тъп, а това тук не е:
Така, имаме ролеви игри. Ролеви Игри. Ролеви. Игри. Две съставки - роля и игра.
Съставка първа - роля:
Зависи почти изцяло от изиграването, т.е. зависи от играча. От въображението му. От фантазията му. Там е почти невъзможно да се ограничат нещата със система. Поведението на героя се определя от играча. Има някакви насоки, но по правило човешкото поведение не подлежи (нито в реалния свят, нито в РИ) на точно контролиране с правила. Затова има съдилища със съдии-хора, а не компютри, които да изчисляват вината или не на някой-си за нещо-си. Единстванат част от поведението, което РИ все пак се опитват да вкарат в някакви правила са социалните взаимоотношения, но точно това са най-често нарушаваните/модифицирани/следвани-само-приблизително правила. Бих ти казал "Прави си изводи", но се сетих, че говоря с теб, та затова - Иди си намери някой, който да ти направи изводи и да ти ги обясни, аз нямам нерви.
Съставка втора - игра:
Зависи страшно много от правилата. Може да се и без такива, но фрий-форм "игрите" много рядко са нещо повече от един лековат начин да си направим кеф и да убием час-два, за които не можем да изиграем "правилна" ролева игра. Дори най-елементарните детски игри имат правила, които се спазват, най-често безпрекословно. Затова и ролевите игри имат системна част, която е безспорно много важна. Която подлежи на доработка, промяна, домашни правила (ако ще пишеш house rule поне го напиши на английски), модификации, подобрения и всякакви "фини донастройки".
Съставка трета (знам че не я пише по-горе) - съюза между роля и игра:
Зависи от таланта на авторите на системата. Тя (системата) да регулира всичко, което може да се регулира и да оставя свобода на играчите и Водещия/Разказвача по другите въпроси.
И така, какво имаме в нашия случай? Първо - безумната идея поведениято на героите да се вкара в системни рамки (не си само ти, не е само онази глупост за самурайския кодекс в другата тема, даже WotC са вкарали нещо подобно в последната си книга, отзивите за което досега са строго отрицателни) чрез някакви "кодекси", при нарушаването на които едва ли не автоматически да понасяш някакви безумни системни наказания. Срещу това съм твърдо против. Второ - идея за подобряване на съществуващата система, за развиването на която съм се ангажирал, най-малкото модерирайки форума. За която съм давал идеи за развитие. Помагал съм на чужди идеи за развитие... Пак ще трябва да викаш някого да ти прави изводи май.
Верно ли бе?! Ама сериозно?! Значи досега като съм се съгласувал с Водщите си (което е винаги досега при всичките ми игри) съм действал без твоя височайш съвет! Горкия заблуден аз! Добре че си ти да просветлиш заблудената ми душица! Честито! Получаваш Нобелова награда за откриване на топлата вода!
ПП Дали не е прекалено агресивно това мнение? Дали няма пък да взема да обидя горкичкия Шматко... ъъъ исках да кажа Шамаджоци? Дали ми пука? Хммм... Ми не, така като гледам.
Настрана отвратителната стилистика, демонстрираща нужда от посещение на определен специалист в сферата на здравеопазването, но какво точно целиш да постигнеш с това словоблудство? Да ме засегнеш нещо ли? Да ми го върнеш за нещо, което съм казал в друга тема, без изобщо да визирам теб? Да се изкараш онеправдан нещо ли? Какво? Знаеш ли изобщо значението на думите "конформист" и "реакционист"? Какви картофи ти се въртят из главата изобщо? Абе, я направо конкретно:Shamajotsi написа:Като ги гледам тези нива на трудности, които -Няма лошо!!! Резо, повтарям, Няма лошо!!! - напомнят поразително много на книгите игри и картофените игри, се чудя как може Lowstef да защитава тази идея??? Та нали много неща били измислени от мързеливи мозъчета??? Бе я да теглим една майна на тази система трудности, да теглим майната на системата с ТР, да теглим дружно майната на цялата система! Долу разказваческата каста! Системите са за мързеливите мозъци, за конформистите, реакционистите, разказвачите, враговете на държавата и т.н.!
1. На книгите-игри напомняло? Не думай ! Ама наистина?! Пък аз да не се сетя! Ма те също напомняли и на нивата на трудност в деветдесет и кусур процента от компютърните игри! Да не повярва човек! Добре че си ти да ни кажеш!
2. Не занам защо си решил, че много неща били измислени от мързеливите мозъчета. Аз със сигурност твърдях, че някои неща са измислени много удобно за същите тия мозъчета американски тип. И къде изобщо се слагаш при мозъците, били те и мързеливи?
3. Останалото от абзаца е достойно за реториката на "Атака". Няма и да го коментирам дори.
Сега по-нашироко да обясня защо кодекса е тъп, а това тук не е:
Така, имаме ролеви игри. Ролеви Игри. Ролеви. Игри. Две съставки - роля и игра.
Съставка първа - роля:
Зависи почти изцяло от изиграването, т.е. зависи от играча. От въображението му. От фантазията му. Там е почти невъзможно да се ограничат нещата със система. Поведението на героя се определя от играча. Има някакви насоки, но по правило човешкото поведение не подлежи (нито в реалния свят, нито в РИ) на точно контролиране с правила. Затова има съдилища със съдии-хора, а не компютри, които да изчисляват вината или не на някой-си за нещо-си. Единстванат част от поведението, което РИ все пак се опитват да вкарат в някакви правила са социалните взаимоотношения, но точно това са най-често нарушаваните/модифицирани/следвани-само-приблизително правила. Бих ти казал "Прави си изводи", но се сетих, че говоря с теб, та затова - Иди си намери някой, който да ти направи изводи и да ти ги обясни, аз нямам нерви.
Съставка втора - игра:
Зависи страшно много от правилата. Може да се и без такива, но фрий-форм "игрите" много рядко са нещо повече от един лековат начин да си направим кеф и да убием час-два, за които не можем да изиграем "правилна" ролева игра. Дори най-елементарните детски игри имат правила, които се спазват, най-често безпрекословно. Затова и ролевите игри имат системна част, която е безспорно много важна. Която подлежи на доработка, промяна, домашни правила (ако ще пишеш house rule поне го напиши на английски), модификации, подобрения и всякакви "фини донастройки".
Съставка трета (знам че не я пише по-горе) - съюза между роля и игра:
Зависи от таланта на авторите на системата. Тя (системата) да регулира всичко, което може да се регулира и да оставя свобода на играчите и Водещия/Разказвача по другите въпроси.
И така, какво имаме в нашия случай? Първо - безумната идея поведениято на героите да се вкара в системни рамки (не си само ти, не е само онази глупост за самурайския кодекс в другата тема, даже WotC са вкарали нещо подобно в последната си книга, отзивите за което досега са строго отрицателни) чрез някакви "кодекси", при нарушаването на които едва ли не автоматически да понасяш някакви безумни системни наказания. Срещу това съм твърдо против. Второ - идея за подобряване на съществуващата система, за развиването на която съм се ангажирал, най-малкото модерирайки форума. За която съм давал идеи за развитие. Помагал съм на чужди идеи за развитие... Пак ще трябва да викаш някого да ти прави изводи май.
Shamajotsi написа:Нека оставим тези аргументи и да подходим сериозно. Според моето скромно, неуко мнение, мнението на един мързелив мозък, нещата трябва да се съгласуват между играча и разказвача.
Верно ли бе?! Ама сериозно?! Значи досега като съм се съгласувал с Водщите си (което е винаги досега при всичките ми игри) съм действал без твоя височайш съвет! Горкия заблуден аз! Добре че си ти да просветлиш заблудената ми душица! Честито! Получаваш Нобелова награда за откриване на топлата вода!
Ами, още една топла вода, по дяволите! Даже две. Вземането на средни стойности на заровете е стар като света (или поне като РИ) номер, който (отново) е присъствал при всичките ми досегашни игри. А че Survival трудността била близка до официалните правила какво да кажа? Може би е трябвало да се създадат нови правила на А16, само за да може идеята на Резо да е оригинална?Shamajotsi написа:Точките предложени от Резо са много добре зададени (но защо ли Сървайвъл играта се доближава до официалните правила ), като каръците да могат да избират вместо шест зара да си добавят по желание 21 точки. Това, което предлагам, много звучи като Хаус Рулз, признавам, но ако го одобрите, смятам че тези, които се колебаят да приложат такова нещо, ще се чувстват окуражени да го направят.
ПП Дали не е прекалено агресивно това мнение? Дали няма пък да взема да обидя горкичкия Шматко... ъъъ исках да кажа Шамаджоци? Дали ми пука? Хммм... Ми не, така като гледам.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
Евала за поста. Само да добавя нещо:
За пръв път виждам Лоустеф да избухва )
Shamajotsi написа:Нека оставим тези аргументи и да подходим сериозно. Според моето скромно, неуко мнение, мнението на един мързелив мозък, нещата трябва да се съгласуват между играча и разказвача.
П.С.Rezo написа:нещо такова. Това се избира от цялата група в зависимост от типа на приключението още от началото...
За пръв път виждам Лоустеф да избухва )
- Haron the son of Erb
- Работник
- Мнения: 89
- Регистриран на: чет юни 03, 2004 9:10 pm
- Местоположение: Майна таун
- Контакти:
Ммм да видим сега. Според мен няма смисъл всички физически показатели да започват от абсолютния минимум за расата. Почти всеки мой 0-ниво герой на Аксиом е имал поне едно умение на 10. Да не говорим, че един изобретател не можеше да уцели обикновен гоблин със създадената от него пушка при зарчета по-малки от 15...
Накратко: Качват се минимумите на всички начални показатели с 1-2 и респективно се намаляват ТР. Също така, както Амби предложи, няма смисъл играчите да започват с различни ТР. Идеята за даване на различни ТР по усмотрение на разказвача за всяка игра също не е лоша. Всъщност досега май във всяка игра водещият е давал някакъв бонус над началните ТР...
Накратко: Качват се минимумите на всички начални показатели с 1-2 и респективно се намаляват ТР. Също така, както Амби предложи, няма смисъл играчите да започват с различни ТР. Идеята за даване на различни ТР по усмотрение на разказвача за всяка игра също не е лоша. Всъщност досега май във всяка игра водещият е давал някакъв бонус над началните ТР...
Благодаря за мненията до момента. Няма да коментирам личните ви нападки и спорове, които можеи да се заформят, но ще призова да не ги продължавате - няма нужда да се обижда някой, за да се докаже тезата на друг. Дори тук всички да са на различни мнения и да не могат да достигнат до единно крайно становище, това е ОК, защото тук е форум и е важен диспута. Така че се въздържайте от лични нападки (мразя да модерирам и трия мнения).
До тук аз лично съм привърженик на идеята за:
1. Леко повишаване на началните показатели на героите (това си изисква балансиреане и внимателно премисляне, но не е сложно);
2. Началните ТР да останат същите, но може би да са твърдо число;
3. Промяната, която в момента е добавена от допълненията на правилата (за справка виж ПДФ-а на сайта ни), добавя допълнителни ТР на ниво - малко, но все пак е в +, така че няма нужда от нова промяна;
4. Това със заровете за щети, може и да е добра идея, но както вече се споменя, в системата има много механика обвързана именно с това - най-малкото броят зарове определя максималната БЩ, която може да се приложи към оръжието. Не мисля да го променям засега, но със сигурност ще обърна внимание на забележката, тъй като има основание в нея и ако може д асе повиши динамиката, това трябва да се направи (поне за бъдещите ни проекти).
До тук аз лично съм привърженик на идеята за:
1. Леко повишаване на началните показатели на героите (това си изисква балансиреане и внимателно премисляне, но не е сложно);
2. Началните ТР да останат същите, но може би да са твърдо число;
3. Промяната, която в момента е добавена от допълненията на правилата (за справка виж ПДФ-а на сайта ни), добавя допълнителни ТР на ниво - малко, но все пак е в +, така че няма нужда от нова промяна;
4. Това със заровете за щети, може и да е добра идея, но както вече се споменя, в системата има много механика обвързана именно с това - най-малкото броят зарове определя максималната БЩ, която може да се приложи към оръжието. Не мисля да го променям засега, но със сигурност ще обърна внимание на забележката, тъй като има основание в нея и ако може д асе повиши динамиката, това трябва да се направи (поне за бъдещите ни проекти).
Последна промяна от BatGojko на пет май 26, 2006 1:29 am, променено общо 1 път.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5