Малко ли са ви началните Точки за развитие (ТР)

Заповядайте в официалния форум на "Аксиом 16" или "Приключение с Меч и Магия". Това е втората българска ролева игра, излязла на пазара в средата на декември 2004 г. Тук можете да задавате своите въпроси за правилата или за светът (Магландия), да пишете своите коментари или да давате вашите предложения.

Модератори: hameleona, Модератори

Кокло според вас, трабва да са началните ТР

1. Добре са си така
11
22%
2. Нека да са твъдо 180 (без да се хвърлят зарове)
8
16%
3. Нека да са 180 + 6 зара
7
14%
4. Трябват ми поне 200, за да направя смислен герой
5
10%
5. Нека да са твърдо 200, но само 160 от тях да мога да разпределям по основните си показатели
2
4%
6. Като се замисля, даже и тези са ми много - искам да си развивам героя много плавно и постепенно
3
6%
7. Колкото повече, толкова по-добре 200+, незавсиимо, че това ще увеличи времето ми за създаване на герой
7
14%
8. Имам друга идея (дайте пояснения в поста си, моля)
6
12%
 
Общо гласове: 49

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Малко ли са ви началните Точки за развитие (ТР)

Мнение от BatGojko » ср май 10, 2006 8:08 pm

Този въпрос ме преследва, още откакто играта излезе. Постоянно се намира някой, който да желае да ги увелича тези ТР, защото за нищо не ставали. Та питам се, дали са мако ТР или са ниски началните показатели на расите. Защото, ако жеалнието за повече ТР е, за да се постигнат по-високи начални показатели, то не е ли по-лесно, просто да завиша началните показатели на расите?
Интересно ми е да чуя вашето мнение и да си поговорим за това.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Rezo
Войн
Мнения: 134
Регистриран на: ср юли 21, 2004 12:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Rezo » ср май 10, 2006 9:00 pm

Перфе са си. Макар че има един вариант, който ми дойде наум:
Survival игра - начални ТР = 150 + 6 зара
Нормална игра - начални ТР = 180 + 6 зара
Героична игра - начални ТР = 200 + 6 зара
Божествена игра - начални ТР = 230 + 6 зара

нещо такова. Това се избира от цялата група в зависимост от типа на приключението още от началото...

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » ср май 10, 2006 9:48 pm

Гласувам за 8 и подкрепям идеята на Резо - може просто да се въведат различни степени на трудност. Водещия казва "Момчета, ще водя много тежка кампания, много битки, много нещо, голям зор ще ви е, айде по 50 ТР на всички отгоре".

Имам и друга идея, която ми се върти отдавна (най-малкото защото искам/х да я използвам за моята игра, която ще водя някой ден) - да се започва от по-високо ниво. То не че сега не може, но няма ясни и прости правила за по-лесно започване от по-високо ниво.

Малко споделяне на иначе бедния ми опит с други РИ:
1. ДнД - началните характеристики се определят по различни начини - има си "стандартни", има си и за "тежки" кампании. И после почти не мърдат. Но пък е сравнително лесно (от системна гледна точка) да се започне от 2-3-4 че и по-високо ниво, ако се налага героите веднага да се хвърлят в сериозните интриги и няма време да се развиват "от нулата".
2. СнМ2 (и другите д10 системи доколкото знам) - няма нива, а всичко (показатели, умения, други неща според системата) се купуват директно с опит, та ако ще се играе "тежка" кампания просто на героите се дава малко начален опит, който да си разпределят, та да са по-"яки". Подобно е (ако правилно си спомням) решението и при ГУРПС - всичко се купува с нещо подобно на аксиомските ТР и просто има различни "стартови пакети" с различно количество от тези точки.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
Ambartanen
Калфа
Мнения: 51
Регистриран на: чет авг 14, 2003 11:03 pm
Местоположение: Пловдив/Amherst

Мнение от Ambartanen » ср май 10, 2006 10:15 pm

Гласувах за шестия вариант, но с две уточнения (което най-вероятно означава, че трябваше да избера осмия, ама какво да се прави):

1. Да се увеличат началните показатели на расите и да се дадат малко точки (не ТР) за тях при "курс" на вдигане 1 за 1, а ТР (към 100ина) да останат само за СУ и познания- до момента всички начални герои по Аксиом (които съм виждал, т.е. малко) са имали няколко показателя, които са толкова ниски, че ги правят почти инвалиди.

2. ТР да са точно определени- не виждам никаква причина играчите да не започват наравно.
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog, it's too dark to read." --Groucho Marx

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » ср май 10, 2006 10:18 pm

Ambartanen написа: 2. ТР да са точно определени- не виждам никаква причина играчите да не започват наравно.
А тогава трябва ли да се премахне мятането за жизненоест и ТР при вдигане на ниво?
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
Ambartanen
Калфа
Мнения: 51
Регистриран на: чет авг 14, 2003 11:03 pm
Местоположение: Пловдив/Amherst

Мнение от Ambartanen » ср май 10, 2006 10:27 pm

VORAC написа:
Ambartanen написа: 2. ТР да са точно определени- не виждам никаква причина играчите да не започват наравно.
А тогава трябва ли да се премахне мятането за жизненоест и ТР при вдигане на ниво?
Според мен не би било лошо, макар че там шансът играе значително по-малка роля (отклонение с повече от 2 точки от средното е рядкост и на фона на 16+ ниво за ТР е почти незначително) в сравнение с шестте зара за начални ТР, които сравнително лесно биха могли да дадат разлика от 15ТР между играчите в началото. Но не мисля, че това има отношение към темата.
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog, it's too dark to read." --Groucho Marx

Потребителски аватар
Hazalad
Работник
Мнения: 109
Регистриран на: пет фев 13, 2004 4:39 pm
Местоположение: Някакво
Контакти:

Мнение от Hazalad » чет май 11, 2006 12:03 am

Тази тема ми напомни за едно от забавните преживявания покрай излизането на Аксиом.

Отначало нали бяхме всички зарибени та решихме да си направим герои (и евентуално някой, Стефчо примерно, щеше да води). Вальо реши че е зарибен и иска да е кавалерист, който да ебе вразите от кон с пика. Хубаво, ама... да се ползва пика с една ръка искаше 15 сила:) И от там като се почнаха и изискванията за яздене и т.н... Направихме страхотен кавалерист, който не му стигаха 2 точки действие за да удря с пиката си:) Затова на Вальо му хрумна, че ще е гущероид и ще плюе лошите докато язди около тях щото го е яд че не може да ползва пика:)

Тогава поне ми се струваха прекалено малко началните точки за започване игра със свестен герой
I`m kid at heart, you see? When you tell me to stop, it just makes me run faster!

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » чет май 11, 2006 11:42 am

Малко в страни от темата, но да отговоря за "кавалериста" - 15 СИ са, за да ползваш пиката с една ръка, ако я държиш с нея, а не ако е закачена за седлото ти - Разказвачът е трябвало да прояви малко въобръжение и да се сети, че пиките на кавалеристите са се закачали и на седлата (в специални стойки) и няма как да изискването да касае този случай.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Hazalad
Работник
Мнения: 109
Регистриран на: пет фев 13, 2004 4:39 pm
Местоположение: Някакво
Контакти:

Мнение от Hazalad » чет май 11, 2006 11:46 am

Всеки уважаващ себе си кавалерист ще може да я държи с една ръка, понеже позволява повече маневреност и повратливост по време на битка. А и русия не искаше да е умрял от глад кавалерист, а по-скоро рицар. Нали споменах че бяхме зарибени:)
I`m kid at heart, you see? When you tell me to stop, it just makes me run faster!

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » чет май 11, 2006 1:39 pm

Всеки уважаващ себе си кавалерист е поне 5 ниво. На 0 ниво е оръженосец ;). Мисля и в Д&Д е трудно да стартираш като Dwarven defender, нали?
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Hazalad
Работник
Мнения: 109
Регистриран на: пет фев 13, 2004 4:39 pm
Местоположение: Някакво
Контакти:

Мнение от Hazalad » чет май 11, 2006 2:08 pm

Пропуснал съм да спомена, че бяхме 4 или 5 нива? Съжалявам, грешката е моя:)
I`m kid at heart, you see? When you tell me to stop, it just makes me run faster!

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет май 11, 2006 2:51 pm

Подкрепям идеята на Резо. Същия номер е ползван и в Беснореза и там работи добре. Но аз предлагам нещо малко по-разлияно:

Трудност:
Трудността се изчислява в проценти - от 50 до 150. Това е процента ТР, който получават героите (началено и при ново ниво)

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет май 11, 2006 6:15 pm

Като ги гледам тези нива на трудности, които -Няма лошо!!! Резо, повтарям, Няма лошо!!! - напомнят поразително много на книгите игри и картофените игри, се чудя как може Lowstef да защитава тази идея??? Та нали много неща били измислени от мързеливи мозъчета??? Бе я да теглим една майна на тази система трудности, да теглим майната на системата с ТР, да теглим дружно майната на цялата система! Долу разказваческата каста! Системите са за мързеливите мозъци, за конформистите, реакционистите, разказвачите, враговете на държавата и т.н.!

Нека оставим тези аргументи и да подходим сериозно. Според моето скромно, неуко мнение, мнението на един мързелив мозък, нещата трябва да се съгласуват между играча и разказвача. Точките предложени от Резо са много добре зададени (но защо ли Сървайвъл играта се доближава до официалните правила :lol: ), като каръците да могат да избират вместо шест зара да си добавят по желание 21 точки. Това, което предлагам, много звучи като Хаус Рулз, признавам, но ако го одобрите, смятам че тези, които се колебаят да приложат такова нещо, ще се чувстват окуражени да го направят.
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » чет май 11, 2006 6:37 pm

За да си направиш героя какъвто искаш на 0-во ниво, сегашните точки развите нестигат. Освен ако не направиш някой големи лишения.
А за предложението на Резо, макар да е подходящо като за начало трудноста трябва да продължи и в последствие. А не само за първото ниво.

А иначе, ако намине Бат ви Гойко ще се радвам да чуя коментара му за Сървайвъл нивото и приликата със сегашното разпределение на тр-то.

понеже до тека само плямпах - 20ТР отгоре като начало доста ще опростят нещата... или пък 12 вместо 6 зара...
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Rezo
Войн
Мнения: 134
Регистриран на: ср юли 21, 2004 12:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Rezo » чет май 11, 2006 7:21 pm

или пък 12 вместо 6 зара...
32 направо, или пък 56.

Между другото, друго което искам да кажа тук - премахнете щетите на оръжията, които са зарове. Прекалено много затормозяват. Оставете го примерно 3 + зар 6, или нещо от типа, но да хвърлям 6 зара за всеки удар забавя динамиката. Не казвам, че е много зле, но по моему ще е по-добре без него. С директно фиксирани стойности и зар.

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » чет май 11, 2006 8:38 pm

Подкрепям Резо за по-малкото зарове за щета. Може и половината бойна система да е базирана на това (всички ефекти +Щ/зар, пр БЩ, специални удари; разнообразие на оръжията - пр копие (3з+3) с/у меч (4 з)). Ще се спечели малко толкова убягваща динамика в битките.*

*-всичко да се чете буквално
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » чет май 11, 2006 10:26 pm

Сега, само веднъж, повтарям, само веднъж ще се опитам да налея нещо в главата на Шамаджоци ли си, Шматка ли си. Ще ти коментирам поста подробно, включително глупостите, които са отправени към мен, въпреки че напоследък избягвам да влизам в безсмислени пререкания на форума.
Shamajotsi написа:Като ги гледам тези нива на трудности, които -Няма лошо!!! Резо, повтарям, Няма лошо!!! - напомнят поразително много на книгите игри и картофените игри, се чудя как може Lowstef да защитава тази идея??? Та нали много неща били измислени от мързеливи мозъчета??? Бе я да теглим една майна на тази система трудности, да теглим майната на системата с ТР, да теглим дружно майната на цялата система! Долу разказваческата каста! Системите са за мързеливите мозъци, за конформистите, реакционистите, разказвачите, враговете на държавата и т.н.!
Настрана отвратителната стилистика, демонстрираща нужда от посещение на определен специалист в сферата на здравеопазването, но какво точно целиш да постигнеш с това словоблудство? Да ме засегнеш нещо ли? Да ми го върнеш за нещо, което съм казал в друга тема, без изобщо да визирам теб? Да се изкараш онеправдан нещо ли? Какво? Знаеш ли изобщо значението на думите "конформист" и "реакционист"? Какви картофи ти се въртят из главата изобщо? Абе, я направо конкретно:
1. На книгите-игри напомняло? Не думай :shock: ! Ама наистина?! Пък аз да не се сетя! Ма те също напомняли и на нивата на трудност в деветдесет и кусур процента от компютърните игри! Да не повярва човек! Добре че си ти да ни кажеш!
2. Не занам защо си решил, че много неща били измислени от мързеливите мозъчета. Аз със сигурност твърдях, че някои неща са измислени много удобно за същите тия мозъчета американски тип. И къде изобщо се слагаш при мозъците, били те и мързеливи?
3. Останалото от абзаца е достойно за реториката на "Атака". Няма и да го коментирам дори.

Сега по-нашироко да обясня защо кодекса е тъп, а това тук не е:
Така, имаме ролеви игри. Ролеви Игри. Ролеви. Игри. Две съставки - роля и игра.
Съставка първа - роля:
Зависи почти изцяло от изиграването, т.е. зависи от играча. От въображението му. От фантазията му. Там е почти невъзможно да се ограничат нещата със система. Поведението на героя се определя от играча. Има някакви насоки, но по правило човешкото поведение не подлежи (нито в реалния свят, нито в РИ) на точно контролиране с правила. Затова има съдилища със съдии-хора, а не компютри, които да изчисляват вината или не на някой-си за нещо-си. Единстванат част от поведението, което РИ все пак се опитват да вкарат в някакви правила са социалните взаимоотношения, но точно това са най-често нарушаваните/модифицирани/следвани-само-приблизително правила. Бих ти казал "Прави си изводи", но се сетих, че говоря с теб, та затова - Иди си намери някой, който да ти направи изводи и да ти ги обясни, аз нямам нерви.
Съставка втора - игра:
Зависи страшно много от правилата. Може да се и без такива, но фрий-форм "игрите" много рядко са нещо повече от един лековат начин да си направим кеф и да убием час-два, за които не можем да изиграем "правилна" ролева игра. Дори най-елементарните детски игри имат правила, които се спазват, най-често безпрекословно. Затова и ролевите игри имат системна част, която е безспорно много важна. Която подлежи на доработка, промяна, домашни правила (ако ще пишеш house rule поне го напиши на английски), модификации, подобрения и всякакви "фини донастройки".
Съставка трета (знам че не я пише по-горе) - съюза между роля и игра:
Зависи от таланта на авторите на системата. Тя (системата) да регулира всичко, което може да се регулира и да оставя свобода на играчите и Водещия/Разказвача по другите въпроси.

И така, какво имаме в нашия случай? Първо - безумната идея поведениято на героите да се вкара в системни рамки (не си само ти, не е само онази глупост за самурайския кодекс в другата тема, даже WotC са вкарали нещо подобно в последната си книга, отзивите за което досега са строго отрицателни) чрез някакви "кодекси", при нарушаването на които едва ли не автоматически да понасяш някакви безумни системни наказания. Срещу това съм твърдо против. Второ - идея за подобряване на съществуващата система, за развиването на която съм се ангажирал, най-малкото модерирайки форума. За която съм давал идеи за развитие. Помагал съм на чужди идеи за развитие... Пак ще трябва да викаш някого да ти прави изводи май.
Shamajotsi написа:Нека оставим тези аргументи и да подходим сериозно. Според моето скромно, неуко мнение, мнението на един мързелив мозък, нещата трябва да се съгласуват между играча и разказвача.


Верно ли бе?! Ама сериозно?! Значи досега като съм се съгласувал с Водщите си (което е винаги досега при всичките ми игри) съм действал без твоя височайш съвет! Горкия заблуден аз! Добре че си ти да просветлиш заблудената ми душица! Честито! Получаваш Нобелова награда за откриване на топлата вода!
Shamajotsi написа:Точките предложени от Резо са много добре зададени (но защо ли Сървайвъл играта се доближава до официалните правила :lol: ), като каръците да могат да избират вместо шест зара да си добавят по желание 21 точки. Това, което предлагам, много звучи като Хаус Рулз, признавам, но ако го одобрите, смятам че тези, които се колебаят да приложат такова нещо, ще се чувстват окуражени да го направят.
Ами, още една топла вода, по дяволите! Даже две. Вземането на средни стойности на заровете е стар като света (или поне като РИ) номер, който (отново) е присъствал при всичките ми досегашни игри. А че Survival трудността била близка до официалните правила какво да кажа? Може би е трябвало да се създадат нови правила на А16, само за да може идеята на Резо да е оригинална?

ПП Дали не е прекалено агресивно това мнение? Дали няма пък да взема да обидя горкичкия Шматко... ъъъ исках да кажа Шамаджоци? Дали ми пука? Хммм... :think: Ми не, така като гледам. :evil:
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
Rezo
Войн
Мнения: 134
Регистриран на: ср юли 21, 2004 12:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Rezo » чет май 11, 2006 10:36 pm

Евала за поста. Само да добавя нещо:
Shamajotsi написа:Нека оставим тези аргументи и да подходим сериозно. Според моето скромно, неуко мнение, мнението на един мързелив мозък, нещата трябва да се съгласуват между играча и разказвача.
Rezo написа:нещо такова. Това се избира от цялата група в зависимост от типа на приключението още от началото...
П.С.
За пръв път виждам Лоустеф да избухва :))

Потребителски аватар
Haron the son of Erb
Работник
Мнения: 89
Регистриран на: чет юни 03, 2004 9:10 pm
Местоположение: Майна таун
Контакти:

Мнение от Haron the son of Erb » чет май 11, 2006 10:53 pm

Ммм да видим сега. Според мен няма смисъл всички физически показатели да започват от абсолютния минимум за расата. Почти всеки мой 0-ниво герой на Аксиом е имал поне едно умение на 10. Да не говорим, че един изобретател не можеше да уцели обикновен гоблин със създадената от него пушка при зарчета по-малки от 15...

Накратко: Качват се минимумите на всички начални показатели с 1-2 и респективно се намаляват ТР. Също така, както Амби предложи, няма смисъл играчите да започват с различни ТР. Идеята за даване на различни ТР по усмотрение на разказвача за всяка игра също не е лоша. Всъщност досега май във всяка игра водещият е давал някакъв бонус над началните ТР...

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пет май 12, 2006 1:55 pm

Благодаря за мненията до момента. Няма да коментирам личните ви нападки и спорове, които можеи да се заформят, но ще призова да не ги продължавате - няма нужда да се обижда някой, за да се докаже тезата на друг. Дори тук всички да са на различни мнения и да не могат да достигнат до единно крайно становище, това е ОК, защото тук е форум и е важен диспута. Така че се въздържайте от лични нападки (мразя да модерирам и трия мнения).
До тук аз лично съм привърженик на идеята за:
1. Леко повишаване на началните показатели на героите (това си изисква балансиреане и внимателно премисляне, но не е сложно);
2. Началните ТР да останат същите, но може би да са твърдо число;
3. Промяната, която в момента е добавена от допълненията на правилата (за справка виж ПДФ-а на сайта ни), добавя допълнителни ТР на ниво - малко, но все пак е в +, така че няма нужда от нова промяна;
4. Това със заровете за щети, може и да е добра идея, но както вече се споменя, в системата има много механика обвързана именно с това - най-малкото броят зарове определя максималната БЩ, която може да се приложи към оръжието. Не мисля да го променям засега, но със сигурност ще обърна внимание на забележката, тъй като има основание в нея и ако може д асе повиши динамиката, това трябва да се направи (поне за бъдещите ни проекти).
Последна промяна от BatGojko на пет май 26, 2006 1:29 am, променено общо 1 път.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » съб май 13, 2006 2:45 pm

180 e добре. Някои хора сами знаят, че преди време бяха още по-малко от 160 и все пак си бяхме добре...
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Отговори