Относно ГМ (водещите), а и не само.

Заповядайте в официалния форум на "Аксиом 16" или "Приключение с Меч и Магия". Това е втората българска ролева игра, излязла на пазара в средата на декември 2004 г. Тук можете да задавате своите въпроси за правилата или за светът (Магландия), да пишете своите коментари или да давате вашите предложения.

Модератори: hameleona, Модератори

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Относно ГМ (водещите), а и не само.

Мнение от Kid » съб сеп 30, 2006 9:08 pm

При последните няколко сесии, които играем се очертават едни много дълги битки. Това е малко досадно. Интересно ми е да Ви попитам:

1 - Водещите по Аксиом 16: Как протичат вашите битки. Дълго? Кратко? Как ги правите малко по-улеснени? Силни, но малко на брой врагове или слаби, но много на брой? Начин на систематизация? Организация? И т.н.

2 - Играчите по Аксиом 16: Как си планирате рундовете? Следващите ходове? Като му дойде момента, или предварително имате някакъв "скрипт" с действия? Колко време ви отнема да решите в текущия рунд какво да направите и да го направите? Как би било по-добре, за да се скъси времето за реакция? И т.н.

3 - Другите водещи и играчи: Вие как ги правите нещата по време на битка? Как протича при вас като скорост и действие?

4 - Колко време би продължила една средностатистическа битка на 5-6 героя/играча срещу 10-15 врага? И какво би спомогнало това да продължи по-кратко време?
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Потребителски аватар
Sharky_Dog
Побеснял Пес
Мнения: 681
Регистриран на: чет юли 06, 2006 1:56 pm
Местоположение: Кучкарника в кв. Надежда
Контакти:

Мнение от Sharky_Dog » съб сеп 30, 2006 9:39 pm

1.Колкото по-малко битки, толкова по добре, иначе 2-3 гада с един по як дето им е като шеф 8)
2.По реакцията, без усложнението за пазене на ТД за финален рунд и бла..бла...Колкото по-бързо толкова по-добре
3.Хвърляме успех, неуспех ,Демидж с леки лирически отклонения, как се сгърчват или истърват меча си и тн.
4.5-6 Героя не съм водил никога на толкова 3 Максимум 4 Врагове най много 10на , често на масовки без много правила с импровизация(Т.Е В битката се включва добрия гигант идва и с брадвата си съсича два бандита наведнъж :twisted: -без хвърляне и тн... Само когато са масовки)

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » съб сеп 30, 2006 9:59 pm

Тука да си запазя ред и аз да кажа. Ама ще изчекам още поне едни или двама да си кажат мнението.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » нед окт 01, 2006 11:28 am

В моята група ценим много битките - може да са малко на брой, ама за да са качествени, ние смятаме, че трябва да са дълги. Може да се каже, че накрая играчите са почти толкова изтощени, колкото и героите си :twisted: . Бързам да отбележа, че изтощението не е от досада или от хвърлянето на зарове. Битките в Аксиом за нас не са толкова сложни, колкото ги виждат останалите. Може би това се дължи на вече избран от играчите "скрипт" на действия и те перфектно си знаят кое колко ТД ще им струва, знаят си колко демидж правят, та само казват резултатите от заровете на разказвача. Понякога идват моменти, в които "тактиката издъхва" и се налага импровизация (в битка срещу труден/нестандартен/многоброен противник - от които всеки е доволен накрая :D ) - но какво има да му мисли един воин-гигант или едно джудже-воин? Наистина, чудно ми е кои са тези герои с толкова много опции по време на бой, та да се чудят играчите им коя да изберат?

Само да отбележа - нашите приключения не са изцяло биткаджийски. Кютекът може да е очаквана от всички част от сесията, но не оставайте с грешното впечатление, че е основна :) .
シャマョツィ

Потребителски аватар
gil-galad
Кадет
Мнения: 233
Регистриран на: съб фев 26, 2005 2:19 pm
Местоположение: София

Мнение от gil-galad » нед окт 01, 2006 7:59 pm

Аз пък решавам дали атаката е успеша без да мятам зарчета и така битките протичат за много по-кратко време :).

Потребителски аватар
Alaris
Кадет
Мнения: 235
Регистриран на: пон дек 29, 2003 11:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alaris » нед окт 01, 2006 8:10 pm

И как става тоя номер при килата зарове в А16?
BANG....You dead!! Изображение
No Guts, No Glory
Изображение

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » нед окт 01, 2006 11:54 pm

Alaris написа:И как става тоя номер при килата зарове в А16?
Очевидно, човекът ползва стратегия, която може да се приложи при всякакви правила и се допитва до конкретните такива, само ако наистина са му необходими - абсолютно допустима стратегия, особено до момента в който няма обидени играчи.
Колкото до "килата зарова" - става дума само за едно хвърляне за успех с 3 зара и после за щети, евентуално, та не знам как така ти се сториха толкова "килообразни" (но това, така и така няма отношение към въпроса).
А сега да споделя мося собствен опит:
1. В зависиомост от важността на битката, тя протича различно бързо, но най-често (осреднено за моите групи с по 6+ играчи) битките са около 20-30 минути. дори и най-засуканите май не са надминавали час (или поне аз няма спомен за такива). Това се дължи на фактът, че рядко ползвам прекалено много противници, а щетите в А16 са такива, че при максимум 3-4 успешни атаки, врагът е сразен. Играчите ми обикновенно са добре координирани и се справят много организирано с враговете си. Когато ползвам повече врагове, те са разделени на групи по сходни характеристики (например 3 бойци с меч с почти еднакви показатели, 4 стрелци и т.н.) и само по-значимите от тях са с уникални характеристики и способности. Не-специалните опоненти рядко ползват повече от една специална атака, за да не ми е сложно да помня комбинациите им. Тези, които имат специални атаки, обикновено са с предварително зададено комбо от тях. Същото се отнася и за заклинанията на магьосниците - няколко комбиниращи се, предпочитани заклинания и до 2-3 самостоятелни магии "за всеки случай".
2. Като играч не си планирам рундовете, а импровизирам, според ситуацията. Обикновено винаги си оставям ТД за активна защита. Рядко играя с магьосници (от магическите предпочитам друида), което ме улеснява, тъй като истинската тактика е именно при магьосниците.
3. Това явно не е въпрос за мен ;)
4. Ако опонентите са сравнително блиски по ЖТ до героите, битката най-вероятно ще отнеме над 40 минути. За съкращаване на времето препоръчвам сравнително идентични опоненти, за да не се ползват прекалено много и сложни дневници на опонентите. Също така, подобна битка не е залък за всяка група, така че не пускайте такива на начинаещи, осе ако враговете им не умират след 1 успешна атака ппо тях - тогава, подобна битка, би повишила "епичността" на приключението и би накарала играчите да се почувстват с много силни герои.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Alaris
Кадет
Мнения: 235
Регистриран на: пон дек 29, 2003 11:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alaris » нед окт 01, 2006 11:58 pm

Е значи какво, той прескача 3те зара в УФУД-а и после търкаля 10 за щети? Това звучи почти целесъобразно... почти
BANG....You dead!! Изображение
No Guts, No Glory
Изображение

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон окт 02, 2006 12:19 am

Виж, това си е въпрос на личен избор на човека. Вярно, че няма нищо А16 в цялата механика, но ако това по някакъв начин помага на играта им... ами напълно ОК си е. Друг е въпроса, че наистина е интересно да се разбере, как ефектът се влияе от показателите на героите и от тези на опонентите им.
Последна промяна от BatGojko на пет дек 01, 2006 1:57 am, променено общо 1 път.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Re: Относно ГМ (водещите), а и не само.

Мнение от Асен » ср окт 04, 2006 10:29 am

Kid написа:При последните няколко сесии, които играем се очертават едни много дълги битки. Това е малко досадно. Интересно ми е да Ви попитам:

1 - Водещите по Аксиом 16: Как протичат вашите битки. Дълго? Кратко? Как ги правите малко по-улеснени? Силни, но малко на брой врагове или слаби, но много на брой? Начин на систематизация? Организация? И т.н.

2 - Играчите по Аксиом 16: Как си планирате рундовете? Следващите ходове? Като му дойде момента, или предварително имате някакъв "скрипт" с действия? Колко време ви отнема да решите в текущия рунд какво да направите и да го направите? Как би било по-добре, за да се скъси времето за реакция? И т.н.

3 - Другите водещи и играчи: Вие как ги правите нещата по време на битка? Как протича при вас като скорост и действие?

4 - Колко време би продължила една средностатистическа битка на 5-6 героя/играча срещу 10-15 врага? И какво би спомогнало това да продължи по-кратко време?
Стига ни вече Тъмницолаз:lol:! Шегувам се, просто и аз предпочитам битките да не отнемат от времето за пиене;)!

Имаш преки наблюдения от моите битки:). За да не продължават прекалено дълго, ще изкажа еретичното мнение, че най-важна е бронята и защитата на опонента, а не силата на атаката му, освен ако парира. Предполагам, че още помните онова бронирано джудже, което го бъхтихте час и половина, когато ви влезе в стаята;)? С две думи, най-лесно се решават битките срещу повече на брой слаби противници, евентуално с лека броня. След това, с малка разлика, идват битките с един опасен противник, а няколко средно опитни отнемат много време! Разбира се, магиите , особено тези за масово поразяване, сериозно променят картинката, още помня как превзехте онзи кораб:lol:!

Рундовете си ги планирам според противника, търся подходящите тактически решения, съобразно с известната ми информация за противниците и собствените си сили. Писал съм повече по въпроса, като обсъждах оръжията в А16:). Повечето ми герои и без това имат поне някакъв базов скрипт, така че обикновено просто нанасям модификации в него.

В зависимост от системата и решенията на играчите, продължава различно. При системи с висока леталност, опитни играчи и подходящо развити персонажи при правилната настройка, и финалните битки продължават не повече от 5 рунда:). Разбира се, това означава, че съществува и варианта с бързото умиране, така че винаги ще има системи, които се харесват на различните играчи:)!

В общи линии зависи за колко време един от спомагателните ти бойци може да се справи с един противник от този тип, от какво зависи това вече писах! Сега умножи по (брой на противниците)/(Брой на персонажите) и приблизително имаш отговор колко ще се бъхтите8)!
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Re: Относно ГМ (водещите), а и не само.

Мнение от Vilorp » чет окт 05, 2006 9:43 pm

Kid написа:
1 - Водещите по Аксиом 16: Как протичат вашите битки. Дълго? Кратко? Как ги правите малко по-улеснени? Силни, но малко на брой врагове или слаби, но много на брой? Начин на систематизация? Организация? И т.н.

2 - Играчите по Аксиом 16: Как си планирате рундовете? Следващите ходове? Като му дойде момента, или предварително имате някакъв "скрипт" с действия? Колко време ви отнема да решите в текущия рунд какво да направите и да го направите? Как би било по-добре, за да се скъси времето за реакция? И т.н.

3 - Другите водещи и играчи: Вие как ги правите нещата по време на битка? Как протича при вас като скорост и действие?

4 - Колко време би продължила една средностатистическа битка на 5-6 героя/играча срещу 10-15 врага? И какво би спомогнало това да продължи по-кратко време?
1. Гледам живота на потивниците да е около сумата от живота на играчите или малко повече. Ако враговета са повече от геройте то те използват проста тактика - урват се напред, бият по веднъж два пъти не изполозват умора и рядко правят отклони. НИП-овете които са с геройте имат фиксирана атака и зарове за тях се мятат да се привер дали няма АУ/АНУ. Ако притивника е един има са по-малко от геройте тогава го нагрухвам малко повече, така че да оцелее поне 4-5 рунда като го заобиколят. (ПР: едни Дзер в една клисура имаше към 700 живот и въпреки това 4-5-те героя го смялаха много чевръсто)

2. Нямам нищо подготвено придварително, решавам на момента и ако има повече от две алтернативи се туткам извесно време.

3. Освен по аксиом съм „водил“ само „фриформ“ приключения, а в тях битките вървят описателно...

4. 5 героя срещу 10 врази - 30 минути можеби, докато се извъртят геройте, противниците ги движа ускорено и те се с ясна цел.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
ilian_pk
Чирак
Мнения: 22
Регистриран на: вт окт 17, 2006 4:50 pm
Местоположение: гр. Перник
Контакти:

Мнение от ilian_pk » чет ное 30, 2006 5:18 pm

1. При мен една битка протича 15-20 минути. За да е балансирана битката трябва да се спазват правилата без изключения :wink: . Една битка може да е много трудна или съвсем лесна, но това зависи най-вече от правилата, заровете и броят на противници срещу броят на героите.

2. Попринцип планирам в сценария на приключението кога и къде ще има битка, колко участника ще има във въпросната битка. Всичко останало става на момента - колкото рунда и жертви - толкова. Няма начин как да пресметнеш едно действие предварително. Понякога слагам и таен персонаж, който се появява по време на битката и започва да се бие. При средно три героя и 5-6 противника рунда протича няколко минути, не определям точно време, за което играча трябва да изиграе хода си.

4. Досега не съм правил такива битки и завбъдеще не мисля. Първо те са сложни и трудни. Един Разказвач трудно ще се справи с толкова персонажи. Както и да е, такава битка би продължила минимум 25 минути, а зависи от враговете и играчите колко точно ще продължи.

Отговори