Страница 1 от 2

Мултиклас VS Еднопосочно развитие

Публикувано: съб окт 07, 2006 2:08 pm
от RandAlTor
Е, дайте си мнението да видим кой предпочита герои Мултиклас- герои с разнообразни специалности на развити на не много висока степен или предпочитате Еднопосочно развитие- героя се развива само в една насока, която е силно развита. Аз лично предпочитам еднопосочното развитие :wink: . Аре и вий пишете дали сте повече за Мултиклас героите или подкрепяте герои с едностранно развитие :?:

Публикувано: съб окт 07, 2006 2:44 pm
от Yago
Еднопосочно развитие=смърт, освен ако Водещия ти не е новак, мека душица или човек който гледа много филми и чете малко книги 8) Защото все някога живота ти ще зависи от умението което нямаш. А когато имаш само едно умение, тези които ги нямаш стават много.

Публикувано: съб окт 07, 2006 3:05 pm
от icon
Аз бих казал - зависи от това кой и какъв е героя. Първо оформям историята и личността на героя и после гледам къде ще го отведе това системно, като клас (или мултиклас) и умения. Именно заради това не харесвам много системи където класа си е клас и не позволява никакви ( или почти никакви ) отклонения и изобретателност. Дори предпочитам да може да се съчетават противоречиви качества и умения в един герой.

Публикувано: съб окт 07, 2006 4:03 pm
от Haron the son of Erb
Зависи. Не може да си многопосочно развит магьосник например. Повече умения = по полезен като цяло. Но пък значи мнооого хвърляне на зарове и надяване на АУ :)

Публикувано: съб окт 07, 2006 5:38 pm
от Shamajotsi
Мултикласовото развитие в А16 е трудно при първите нива, особено със СУ Убиец, Горянин и т.н. заради изискванията. По-натам не знам - нямам опит с герои на високо ниво.

Публикувано: съб окт 07, 2006 7:10 pm
от Vilorp
Убиеца, чудесно се припокрива с Акробата, което ти е много полезно и в бъдеще, тъй че тез две умения вървят кажи речи ръка за ръка. Горянина сщо се вписва. Изискванията за трите СУ-та са за СИ, Л и ИН. Единствения проблем идва при Изобретателя, ако искаш хем да го вземеш на 8-мо ниво в началото (заради далаверата с пушкалото), хем да не са ти занемарени други показатели ще трабва да направиш някой жертви.

Като цяло геройте ми се стремят да развият на максимална степен уменията свързани с характера им, което се отдава сравнително лесно на ниските нива (стига да не се стремиш да са майстори във всичко), а на високите вече освен да станат майстори във своята област могат да имат и „хоби“ (Малкото момче Кирчо, което играеше в цирка и през свободното си време припечелваше с кражби, след достигане на майсторство в тези две заниятия се обърна към по платения занаят на убииците. като се замисля това си е деградация ;), но пък си имаше мото което нетлъчно спазваше: „Крада от богатите и давам на себеси“)

Исках да кажа, че на ниски нива е малко по трудно да направиш широко развит всичкомачкащ герой, но на нива от 3-то нагоре този герой става почти всичко мачкащ. Под висичко визирам нещо което няма да му отхапе главата в пърия рунд или десетократно превъзхождащого по численост ;)

Публикувано: съб окт 07, 2006 11:59 pm
от lowstef
Абе зависи си от групата. Принципно има две крайности:
1. Боеца; Мага; Крадеца; Лечителя и прочие. Всеки прави само едно и го прави супер добре.
2. Боеца, който може да се промъква; Мага, който може и да лекува; Крадеца, койото прави дребни магийки; Лечителя, койот се бие при нужда и т.н. герои, които не са особени добри сами по себе си в нищо, но са сработени, допълват се и т.н.

Въпрос на вкус и на група. Ако групата е малка (2-3 герои) практически задължително е всеки от тях да може да допълва и помага на другите и никой не може да си позволи да е "кон с капаци". При една по-голяма група също е добре да има по някой помагач, най-малкото стереотипните роли са общо-вазето малко, но в такъв случай може да си позволиш да имаш супер специализирания войн Пънчо, който освен да върти секирата друго не може, ама пък как я върти :twisted: . Като цяло аз съм привърженик на идеят, че групата трябва да се прави от играчите заедно, а не всеки да си дойде с готов герой и накрая да имаме две тухли, двама огнеметци и никой, който да ги лекува в случай на нужда. Изобщо, аз досега винаги първо съм питал "Ей, за какво имаме място в груапта/от какво се нуждаем" и съм гледал да се понаглася. В последнат ми кампания (по Д&Д беше де, но примера си е добър) моят герой трябваше да стане човека (елфа), който разчиташе чуждите лъжи (Sense Motiv за запознатите с Д&Д), просто защото нямаше друг такъв. Не бях особено добър, но се нагодих към нуждите на групата.

Публикувано: нед окт 08, 2006 12:33 am
от Асен
Предпочитам да имам множество умения, "мултиклас" няма особен смисъл в система без класове, акакват е по нарочност А16:). Най-малкото, ще изтъкан нещо, което никой не каза досега, направо съм учуден, че Лоустеф и Яго са пропуснали. Играчът на специализрания герой се чуди какво да прави при всички ситуации, които не са в неговата компетентност!

Публикувано: нед окт 08, 2006 12:30 pm
от Battle_Mage
Мисля,че ника ми си го казва:BATTLEMAGES RULE!!!

Публикувано: нед окт 08, 2006 12:54 pm
от BatGojko
Лично аз, считам, че е добре да се почне специализиран герой, който в последствие да се допълни с други умения. Аргументите за това са няколко:
- В началото е трудно да направите добър герой, който да е развит в няколко умения;
- Истински добрите бонуси са в края на уменията (над 9 степен);
- За играчът е по-лесно да свикне със системата, ако ползва постепенно нейните механики, а не се захваща с абсолютно всички от самото начало. Така ще се научи оптимално да ползва всяко едно свое умение.
А иначе идеята е именно да се "разгръща" героя, иначе щяхме да направим класов Аксиом16.

Публикувано: ср окт 11, 2006 10:28 am
от cherno_slance
Ми забравяте нещо - самото приключение се прави по героите, а те пък зависят от играчите. Ако в парти от трима човека всички искат да играят войни и са ми го заявили предварително, имам два избора - да ги набутам в някоя гора или тъмна уличка и да ги избия като пилци... или да започнем приключението от площада между казармите и гилдията на наемниците.

Съвсем наскоро имах такъв случай - героят ( който вече е много висок левъл), започна да се заяжда с един офицер от личната армия на някакъв местен вариклечко. Стигна се до дуел и разбира се, боят продължи колкото първата атака на героя. След което пича оглежда останалите войни с предизвикателство,а те му отвръщат с презрение. Играчът пробва заплаха, аз му дадох затруднение=23т! и му обясних: - Ако Брус Ли ме предизвика на двубой и ме пребие, от това само неговия личен престиж като войн само ще падне. В отговор играчът недоволства, че те трябвало да се уплашат от чистата демонстрация на мощ. Пак му обяснявам, че те в момента са напълнили гащите, но това не им пречи да го смятат за лике, което търси дуел със много, всъщност с критично по-слаб от него противник. Той отново ми се изрепчи - ама те ТРЯБВА да избягат от страх! Аз му обясних, че ако иска да се бие със хора, които бягат посред бял ден от човек, който не ги напада, но просто е страшен.... да отиде в местния еквивалент на анкх-морпхорския квартал Сенките... Обаче той знае какво ще се случи с неговия берсерк в тамошните улички...
Тоест - може да се направи и приключение в което всички герои са войни-меле, но играчите трябва да си знаят, че някой екстри ще им бъдат взети и недадени. И да - ще има завишени изисквания за изиграването на роул-плея, тоест изграждането на образа на война.

Публикувано: ср окт 11, 2006 11:14 am
от Andras
Черно слънце, войниците мразили ли са си предводителя?

Публикувано: ср окт 11, 2006 11:39 am
от cherno_slance
Да го мразят? Не, разбира се, но не им е и роден брат, че да търсят кръвнина. Дуелът си беше законен... което не значи, че героят няма да получи неприятности... да настъпиш местния граф по интересите не е умно...

Публикувано: ср окт 11, 2006 12:02 pm
от Andras
А, виж, законен дуел, така нещата ми се връзват
да настъпиш местния граф по интересите не е умно...
Мдаа, вероятно все пак войниците ще бъдат леко респектирани, докато приготвят стрелите си за него в близката крайградска горичка.

Публикувано: ср окт 11, 2006 7:11 pm
от blade master
МУЛТИКЛАС задължително. В групата ни има един берсерк (12) с регенерация, друид(каменна кожа) с двурък меч (нещо като Гътс), който може да ни нахвърля цялата иначе еднопосочно развита група. Представете си само колко намаляват демиджа горепосочените умения, а една регенерация ти дава направо безсмъртие защото пълни кръвта до половината, което означава, че си оставаш в берсерк...

Публикувано: ср окт 11, 2006 7:17 pm
от Sharky_Dog
Нима това е целта... :?
Да си Гигант с двуръчен меч,който използва природните стихии и после те разполовява с меча...
Все едно да си Магьосник(8 ) Берсерк(6) Друид(6) Воин(6) Твърда Кожа (8 ) Универсален ,но абсурден :?

Мисля че както в живота, за да си добър в нещо трябва да се специализираш в него и паралелните му...
А и групата трябва да е всестранно развите и героите да се ДОПЪЛВАТ не всеки поотделно да е Бате Арни

Публикувано: ср окт 11, 2006 10:20 pm
от blade master
Нима това е целта...
Да си Гигант с двуръчен меч,който използва природните стихии и после те разполовява с меча...
Все едно да си Магьосник(8 ) Берсерк(6) Друид(6) Воин(6) Твърда Кожа (8 ) Универсален ,но абсурден

Мисля че както в живота, за да си добър в нещо трябва да се специализираш в него и паралелните му...
А и групата трябва да е всестранно развите и героите да се ДОПЪЛВАТ не всеки поотделно да е Бате Арни


1-Мисля, че не ме разбра. Идеята на темата е да се види кои предпочита Мултиклас и кой Еднопосочно развитие. Аз заставам твърдо зад Мултикласовото защото ако искаш да направиш силен герой в системата на Аксиом с един висок скил не става.
2-Доколкото за характера на героя не виждам къде е проблема да имаш и Су маг, войн и стрелец ако можеш да ги вкараш в концепцията си, а повярвай това на нас никак не ни е трудно...
3-В една група от 4 магьосника не смяташ ли, че е крещящо нужен Бате Арни ??? Това без ирония ами си е самата истина...

Публикувано: ср окт 11, 2006 10:55 pm
от Kid
Кефи ме начина ти на мислене... Ако значи нещо - поздравления от мен :)
cherno_slance написа:Ми забравяте нещо - самото приключение се прави по героите, а те пък зависят от играчите. Ако в парти от трима човека всички искат да играят войни и са ми го заявили предварително, имам два избора - да ги набутам в някоя гора или тъмна уличка и да ги избия като пилци... или да започнем приключението от площада между казармите и гилдията на наемниците.
Първо аз не винаги се водя от какви са героите ми, когато си правя приключения. Да, това има значение до толкова, до колкото да задам нещо, което да се завърти около тях, около историята им, около характера им. Да направя вътрешна интрига да си развият характера и ролята на персонажа. В последствие винаги им измислям много странични неща, които да ги подтикнат към развитие на характера, развитие на фунцкионалността, развитие на всякъде. Така в един момент половината ми играчи съжаляват, че не са развили други умения и на всяко следващо ниво се заканват да развият поне по 2 умения... което на следващата сесия не се случва, развиват други и после отново съжаляват...

Освен това си мисля, че един чист профилиран войн може да играе не чак толкоз зле и да се вписва в приключението достатъчно пълноценно, стига човекът/играчът да има нестандартен начин на мислене. Да е креативен, да иска да направи нещо различно. Жив пример за това "Асен", който прави по-скоро математически изчислен боец, който предпочита да не се бие, но не бяга от проблеми.
cherno_slance написа:Съвсем наскоро имах такъв случай - героят ( който вече е много висок левъл), започна да се заяжда с един офицер от личната армия на някакъв местен вариклечко. Стигна се до дуел и разбира се, боят продължи колкото първата атака на героя. След което пича оглежда останалите войни с предизвикателство,а те му отвръщат с презрение. Играчът пробва заплаха, аз му дадох затруднение=23т! и му обясних: - Ако Брус Ли ме предизвика на двубой и ме пребие, от това само неговия личен престиж като войн само ще падне. В отговор играчът недоволства, че те трябвало да се уплашат от чистата демонстрация на мощ. Пак му обяснявам, че те в момента са напълнили гащите, но това не им пречи да го смятат за лике, което търси дуел със много, всъщност с критично по-слаб от него противник. Той отново ми се изрепчи - ама те ТРЯБВА да избягат от страх! Аз му обясних, че ако иска да се бие със хора, които бягат посред бял ден от човек, който не ги напада, но просто е страшен.... да отиде в местния еквивалент на анкх-морпхорския квартал Сенките... Обаче той знае какво ще се случи с неговия берсерк в тамошните улички...
Тоест - може да се направи и приключение в което всички герои са войни-меле, но играчите трябва да си знаят, че някой екстри ще им бъдат взети и недадени. И да - ще има завишени изисквания за изиграването на роул-плея, тоест изграждането на образа на война.
Малко по-горе Blade Master казва, за берсерк 12, друид и т.н. - въпросния герой съм аз. И както той спомена, способен е с лекота да се справи с една пасмина от противници, които иначе затрудняват много 4-6 героя от приблизително същото ниво (1 ниво по-ниско). Но въпреки всичко по принцип героя ми е предпазлив и не се хвърля в побоища безразборно.
Относно въпросния ти играч, който заплашва и т.н. капитана и гвардията му. Не е нужно дори да хвърляш усложнение.
Първо спокойно можеш да му пуснеш баш-майстора на гвардиата, който в по-честия случай трябва да е по-силен и по-умел войн от капитана. Капитана е капитан не защото е по-силен, а защото е по-умен и по-добър тактик и лидер.
Второ дори след като го е набил и заплашва останалите не е критерий да се сплашат. Те са много, повече от него. И дори никой от тях да не реши да приеме дуел от него и да не избягат, те могат да си тръгнат. Но от този момент нататък можеш да си отбележиш, че постоянно ще го следят. И ако направи някаква пакост ще му излезнат не 2-3 стража, а поне 7-8. И обосновката ще е точно защото те са се страхували от него, като от добър войн, разчитат на бройката. Комбинирано с лъкове или с копия + специалист в копия, плюс сложна тактика ще разбере, че: 1 - не може да се гъбарка с водещия :twisted: 2 - че когато обявяваш на всеослушание колко си велик, силен и могъщ, ще се намери някой или нещо, което да ти покаже, че това не е така.

Публикувано: ср окт 11, 2006 11:50 pm
от Асен
Kid написа:Кефи ме начина ти на мислене... Ако значи нещо - поздравления от мен :)

Освен това си мисля, че един чист профилиран войн може да играе не чак толкоз зле и да се вписва в приключението достатъчно пълноценно, стига човекът/играчът да има нестандартен начин на мислене. Да е креативен, да иска да направи нещо различно. Жив пример за това "Асен", който прави по-скоро математически изчислен боец, който предпочита да не се бие, но не бяга от проблеми.

Малко по-горе Blade Master казва, за берсерк 12, друид и т.н. - въпросния герой съм аз. И както той спомена, способен е с лекота да се справи с една пасмина от противници, които иначе затрудняват много 4-6 героя от приблизително същото ниво (1 ниво по-ниско). Но въпреки всичко по принцип героя ми е предпазлив и не се хвърля в побоища безразборно.

Относно въпросния ти играч, който заплашва и т.н. капитана и гвардията му. Не е нужно дори да хвърляш усложнение.
Първо спокойно можеш да му пуснеш баш-майстора на гвардиата, който в по-честия случай трябва да е по-силен и по-умел войн от капитана. Капитана е капитан не защото е по-силен, а защото е по-умен и по-добър тактик и лидер.
Второ дори след като го е набил и заплашва останалите не е критерий да се сплашат. Те са много, повече от него. И дори никой от тях да не реши да приеме дуел от него и да не избягат, те могат да си тръгнат. Но от този момент нататък можеш да си отбележиш, че постоянно ще го следят. И ако направи някаква пакост ще му излезнат не 2-3 стража, а поне 7-8. И обосновката ще е точно защото те са се страхували от него, като от добър войн, разчитат на бройката. Комбинирано с лъкове или с копия + специалист в копия, плюс сложна тактика ще разбере, че: 1 - не може да се гъбарка с водещия :twisted: 2 - че когато обявяваш на всеослушание колко си велик, силен и могъщ, ще се намери някой или нещо, което да ти покаже, че това не е така.
Към кого бяха поздравленията, мен ме кефят изказванията и на двамата, макар че в случая съм ясно на страната на всестреранно развитите герои!

Ако мен имаш предвид;), не знам какво значи "математически изчислен персонаж", но сигрно са планирани. Иначе описанието на играта ми е точно, защото просто така разбирам нещата и предпочтиам да геройствам в този стил:)!

Имаше едно интервю с Марк МакЙънг, който беше казал, че ако сте много силни, просто ви застрелват в гръб. Абсолютно вярно е, така че персонажът ти просто проявява чувство за самосъхранение:)!

Кид, сега ще те помоля това последното да го напишеш в темата за войните, която в момента бистрим в НРИ :lol: . Ето, затова не трябва да се разчита само на напомпаните бойни умения8)!

Публикувано: пет окт 13, 2006 9:34 am
от cherno_slance
Поздравления за мнението, Кид, личи си опитния играч! Обаче все пак мислим различно- за мен много по-важно е играча да бъде лишен от емоционалната награда, когато не я заслужава, отколкото да му докарам банда ядосани войни или стражи и да му утрепя героя. Второто мога да го постигна всякак - водещият има ужасяваща власт, с която трябва да внимава.

А иначе това със застрелването в гръб е първото нещо, което намираш, когато си търсиш слаби и най-вече страхвили противници. Героят се счепка с капитан и личната му свита. Те няма да му скочат седем на един, нито ще го застрелят в гръб, но причината, поради която се сдържат е същата, поради която презират героя - безчестно е, че той предизвика на двубой очевидно по-слаб от него противник.

Повярвай ми, играчът преглътна трудно това презрение - много по-трудно, отколкото ако му се беше наложило да бяга на 20-се точки живот.

Публикувано: пет окт 13, 2006 6:26 pm
от Kid
Виж, аз не казвам, че това е правилно предложение - да му пуснеш бияч. Но все пак играча и разказвача се забавляват и макар играча в някои случаи да не знае до къде може да се разпростира с величието си, винаги можеш да му "угодиш". Ако например Капитана е победен, но не е убит, излиза бияча и смазва играча. Тогава, след като става ясно, че Капитана и свитата му са хора на честа и смели бойци, може да завържат и приятелство. И по този начин да елиминираш негативното отношение между играча и теб (визирам Капитана и стражата), като продължите да се забавлявате. Освен това, това е предпоставка за по-късен роулплей, като Капитана може да им сподели някоя важна задача, която трябва да се изпълни, но няма време и т.н. Във втория вариант, ако боеца победи и бияча, тогава очевидно ще заслужи уважението на всички, не само на Капитанската свита. Но тук идва момента, в който играча трябва да се усети, че не трябва да се надъхва допълнително, а да им подаде ръка да се изправят и да направи стъпка напред към приятелство. Мине ли от другата страна, тогава по-скоро репутацията му ще спадне драстично в градчето, което както разбирам си направил без да дадеш шанс на играча да се поправи.

Варианти много, начини много... за това го наричаме и ролева игра и за това е толкоз интересно. Защото можем да измислим хиляди варианти и хиляди сценарии... :)

Давай напред смело!

Публикувано: съб окт 14, 2006 11:07 am
от cherno_slance
Тъмен елф от рода Денел трудно ще подаде ръка на човешко същество :lol:
Просто му припомних, че правилата, уреждащи отношенията между благородниците - дори и тези, които имат едно жалко сър пред името - са взаимствани от елфите. Да в по-голямата си част става въпрос за имитация и външно подражание, но все пак са взети именно от елфите.

И той, презирайки хората, забравя кодекса на честта, която иначе би спазил към всеки войн елф. Това беше - а иначе за репутацията му дадох шанс да си я възстанови.... :wink:

Публикувано: съб окт 14, 2006 1:42 pm
от Kid
Това, че е Елф от рода Денел не би трябвало да е пречка за подобно действие. Един тъмен елф е един мъртъв елф, ако не може да сдържи неприязанта си към другите народи. Той може да го направи подмолно, може да се престори на почтен войн, да подаде ръка за да може по-късно да се възползва от "спечеленото" доверие и да забие нож в гърба на Лорд Наместника например, като с това предизвика хаос и объркване. И никой да не го заподозре, защото е вече "приятел" на капитана и разни подобни интриги.

Публикувано: съб окт 14, 2006 7:21 pm
от cherno_slance
Ако с героя, с неговото актьорско майсторство на нула степен, се опита да изиграе благонастроен светъл елф, ще трябва да го "кова" на всеки метър. Така че в човешките земи трябва да се задоволява да прикрива острите си ушички и да търпи хората да го виждат като човек. Понеже самия играч е добър актьор, е истинска наслада да го гледаш как изиграва изпълнения с погнуса вътрешен монолог, от рода на: "Това нискоразвито полуразумно съзнание ме попита дали мястото на масата е свободно... ъхххх, по скоро ще позволя листата на Вечната Гора да окапят, отколкото да търпя до себе си дори за минута тази пародия на собствения си великолепен вид"

В края на краищата цялата работа е за забавление и вживяване в ролята. То т`ва е магията. :P

Публикувано: нед окт 15, 2006 12:53 am
от Kid
Тук по-скоро елфа трябва да има измама на висока степен, а актьорското майсторство само би могло да допринесе за ефекта. В крайна сметка не всичко зависи от числата, ако го прави с желание и го разиграва весело и реалистично, винаги можеш да му пускаш фъндък. В крайна сметка, всичко е забавление, както се изрази...
А винаги може да си каже сам на себе си "Това нискоразвито полуразумно съзнание ме попита дали мястото на масата е свободно... ъххх, вероятно ще има какво да изкопча от него преди да му забия камата си в гърлото му, докато ме гледа с разширените си очички. Дано само не си губя времето с него, че тогава даже мъченията на легендарната Елшина от Маланор ще му се струват като наслада" и т.н. в тоя род...

А да ти кажа почва да ме е яд, че не сте от София... ;)

Публикувано: нед окт 15, 2006 12:01 pm
от KOLOBAR
Както ве4е се писа въпрос на избор и група. А ли4но аз предпо4итам междиния вариант-героят има 1 или 2
умения на висока,дори маисторска степен и другите-средна работа
ПРимер:Друид=12,Бърза мисъл=10,воин,спец в ръкопашен и спец в ме4ове=7
Или шепот(две кристални къс4ета изумруд)

Публикувано: пет окт 20, 2006 5:57 pm
от ilian_pk
По-добре всестранно развит герой, отколкото някой който се развива еднопосочно. Когато се биеш ще са ти нужни повече от едно умения, независимо как е развито то! :!:

Публикувано: пет окт 20, 2006 7:14 pm
от Sharky_Dog
Има разлика между едностранно и всестранно развит герой..
Едностранно не означава непременно с 1 СУ..
Примерно добрия маг трябва да/желателно е да има освен "Магьосник" "Специалист в школа ***" ,"Бързa мисъл", "Регенерация на мана" и тн., подходящи.. Това е едностранно развитие..

Но тъпо си е както казах и преди да има Магьосник с Берсерк и Изобретател , само заради бонусите :?
Еми не се връзва

Публикувано: пет окт 20, 2006 10:20 pm
от Kid
Понеже все още никой не е включил за какво точно иде реч отново ще се опитам да се направя на "гуру" в системата :roll: 8)

Какво е предимството на това, да бухташ за мускули всекидневно по 10 часа и на това да правиш 10 различни неща дневно?! Когато се концентрираш в една насока ти ставаш майстор много бързо и трудно някой ще те бие. Когато се разхвърляш на 10 неща ти трябва мноооого време, за да може някой да не те бие в някоя насока. Какъв е извода - че ако бъхташ само на мускули излиза по-на сметка. Добре де, но идва един момент, в който колкото и да бъхташ не може повече. Тогава идва момента, в който трябва да избереш второто поле за действие. А когато и с него приключиш отиваш на третото и т.н. Ако мислите от самото начало да действате на 5 различни места определено ви гарантирам, че няма да стигнете много далеч.

Пример за един новосъздаден герой:
Сила 9
Ловкост 9
Интелект 9
Прецизност 9
Издръжливост 8

Войн 4
Магьосник 4
Стрелец 4
Друид 4

Този герой по-добър ли е, от този:
Сила 11
Ловкост 12
Интелект 8
Прецизност 5
Издръжливост 6

Войн 8
Специалист 3

Според мен в един директен сблъсък вторият би бил победител. В един индиректен сблъсък отново вторият би излезнал победител. Защо?! Защото първият и като друид и като магьосник и като стрелец и като войн е доста по-слаб от първия (Стрелба 15, минимално за успех 14, атака 15 минимално за успех 14, 2 магическа атака, минимално за успех 15 и т.н.). Вторият от своя страна като по-войнствено развит би пребил от бой първия в едно отношение, ама със сигурност (атака 21 в най-добрия случай, минимално за успех 5, щета +2, 1 специална атака). Докато на първия ще му е необходимо за всеки 5 опита да удари поне 1 успешен, на втория от всеки 7 опита ще има 1 неуспешен.

Един съвет момчета, планирайте си героите от начало как да извлечете максимална полза в края. Пример за това е например:
- Искам да развия магьосник елф, който да е и бард и да е малко социално развит, ако може и друид и това да се случи около 6-8 ниво. Тогава от 0 ниво още ми трябва да има максимално интелект, за да получавам възможно най-много ТР и мана. Резултата е следния на ниво 0:
Сила 5
Ловкост 5
Прецизност 8
Интелект 18
Издръжливост 4
Певец 5

Това са 188ТР начални. Какво получавам в дългосрочен план? Максимален брой ТР, 1 1 социално умение, достатъчно мана в началото, възможност да не пропускам да уча безплатни магии при повишаване на Магьосник, достатъчно добра атака с кинжал - 18! На ниво 1 получавам 16+24=40ТР усреднен зар:
Сила 8
Ловкост 5
Прецизност 8
Интелект 18
Издръжливост 4
Певец 7

Тук се повишава силата, за да може да се печели повече ТЖ, да се носи повече багаж/броня и се повишава Певеца. На 2 ниво още 40ТР и остатък от 6 от предното ниво:
Сила 8
Ловкост 5
Прецизност 8
Интелект 18
Издръжливост 4
Певец 11
Магьосник 1 + 1 магия 1 ниво.

Тук освен, че се доближавам до майсторската степен на певеца, вече имам бонус МУ, мога да изучавам магиите при повишаване на Магьосника, увеличава ми се МА, маната и атаката с кинжал е все още стабилна. Продължава се следващите 2 нива усъвършенстването на МАгьосника и така на 4 ниво съм майстор в две насоки, а до 6 ниво съм започнал още 1-2 и съм добре с физическите показатели...

Подобни примери още много, но ви ги оставям на вас...

Публикувано: нед окт 22, 2006 11:50 pm
от BatGojko
Единственият проблем на този герой е оцеляването му до 2 ниво ;) Иначе, както винаги, Кид е кралят на пресметливото развитие (И съвет за Разказвачите: Никога не му давайте да играе в приключения, което започва с геои директно 6+ ниво - ще си вкарате в групата машина за убиване :) )