Две предложения
Модератори: hameleona, Модератори
Две предложения
Имам две предложения:
1 - Екипиране/сваляне на броня
По правило броня се екипира/сваля по време на битка за фиксирани ТД в зависимост каква е бронята. Струва ми се малко "милостиво" като действие и прекалено евтино. По-добър вариант според мен е да се използва правилото - за всяка 1 Защита, която дава бронята да е необходимо 5ТД за сваляне и 10ТД за екипиране на бронята.
Пример: Героя Пипилин има 13ТД за 1 рунд и има до себе си броня със защита от 8. Ако иска да я екипира по време на битка ще са му необходими 8*10=80ТД, което е приблизително 6 рунда или 50 секунди. Ако иска да я свали, ще му трябват 8*5=40ТД или приблизително 30 секунди.
Защо давам зависимост от защитата? Защото е нормално една по-добра и по-защитна броня да се слага по-дълго и по-внимателно.
2 - Физически/магически/химически увеличаване на основен показател.
Всички знаем, че има няколко начина да се повишават основните показатели (Сила, Ловкост, Прецизност, Интелект) - с магии, с билки и отвари, с алхимически съединения, с умения или способности от умения (например Берсерк).
Предложението е да се направи някаква фиксирана граница. Да кажем едно създание не може да увеличи основен показател повече от два пъти моментната му неповлиана от нещо стойност.
Например Елфа Ликонтий има базова сила = 8 и пръстен, който му дава +2 сила.
Той може да използва заклинание, билка, алхимическа отвара или умение/способност да повиши Силата си максимум до 2*8 или 16, като към това число се добавя и бонуса от предмета.
Ако има сила = 14, то посредством магия, отвара и т.н. може да я увеличи максимум до 2*14=28.
Защо го предлагам? Защото има няколко начина, посредством които един пълен мухльо може да увеличи силата си от 4 на 44, че и повече дори. На мен няколко пъти ми се случва да имам в нормални условия Сила = 50 и повече, което е доста тъпо на моменти.
1 - Екипиране/сваляне на броня
По правило броня се екипира/сваля по време на битка за фиксирани ТД в зависимост каква е бронята. Струва ми се малко "милостиво" като действие и прекалено евтино. По-добър вариант според мен е да се използва правилото - за всяка 1 Защита, която дава бронята да е необходимо 5ТД за сваляне и 10ТД за екипиране на бронята.
Пример: Героя Пипилин има 13ТД за 1 рунд и има до себе си броня със защита от 8. Ако иска да я екипира по време на битка ще са му необходими 8*10=80ТД, което е приблизително 6 рунда или 50 секунди. Ако иска да я свали, ще му трябват 8*5=40ТД или приблизително 30 секунди.
Защо давам зависимост от защитата? Защото е нормално една по-добра и по-защитна броня да се слага по-дълго и по-внимателно.
2 - Физически/магически/химически увеличаване на основен показател.
Всички знаем, че има няколко начина да се повишават основните показатели (Сила, Ловкост, Прецизност, Интелект) - с магии, с билки и отвари, с алхимически съединения, с умения или способности от умения (например Берсерк).
Предложението е да се направи някаква фиксирана граница. Да кажем едно създание не може да увеличи основен показател повече от два пъти моментната му неповлиана от нещо стойност.
Например Елфа Ликонтий има базова сила = 8 и пръстен, който му дава +2 сила.
Той може да използва заклинание, билка, алхимическа отвара или умение/способност да повиши Силата си максимум до 2*8 или 16, като към това число се добавя и бонуса от предмета.
Ако има сила = 14, то посредством магия, отвара и т.н. може да я увеличи максимум до 2*14=28.
Защо го предлагам? Защото има няколко начина, посредством които един пълен мухльо може да увеличи силата си от 4 на 44, че и повече дори. На мен няколко пъти ми се случва да имам в нормални условия Сила = 50 и повече, което е доста тъпо на моменти.
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Пъ първия „въпрос“ - много е като точки деяйствие, при продължителност на битка от 4 до 12 рунда герой да загуби 8 от тях за да се екипира ми се струва глупаво. По скоро това провило може да важи за защитни средства над стнадартните.
ПРимерно Кожена ризница в класическия си вид има ЗА 7. Ако тя е 13, на героя да са му нужни 13-7=6*5=30 ТД да я екипира и 13-7=6*2= 12 ТД да я свали от себеси.
Точно сега не знам какво беше „стандартното“ при плетените и кованите ама нещо от порядака на 5 ми си върти в главата.
А ако искате да гоните толкова криворазбран реализъм... нищо немога да кажа. Това все пак е игра и на героя не би трябвала до му се налага през цялата битка да си убува левия ботуш, защото видите ли той бил подкован.
За втория - почти налъно съм съгласен, макар че аз предирям максималното да е 2 пъти максимума за расата.
ПРимерно Кожена ризница в класическия си вид има ЗА 7. Ако тя е 13, на героя да са му нужни 13-7=6*5=30 ТД да я екипира и 13-7=6*2= 12 ТД да я свали от себеси.
Точно сега не знам какво беше „стандартното“ при плетените и кованите ама нещо от порядака на 5 ми си върти в главата.
А ако искате да гоните толкова криворазбран реализъм... нищо немога да кажа. Това все пак е игра и на героя не би трябвала до му се налага през цялата битка да си убува левия ботуш, защото видите ли той бил подкован.
За втория - почти налъно съм съгласен, макар че аз предирям максималното да е 2 пъти максимума за расата.
Аз пък обратно - ще се съглася, че броните трябва да се обличат бавно и това не е криворазбран реализъм, а нещо много полезно за играта. Това учи тенекизираните кретени да се захванат с отделянето на точки и за други неща, освен кълцане на неща с мечове (виж темата Добрия войн за мнението ми по този въпрос). Нещото, което не съм съгласен е, това да зависи от защитата. Има достатъчно примери за кретенизми, които може да не са вършели по-добра работа, но са били доста по-сложни за употреба. Включая във военното дело. По-скоро тук трябва да говорим за време за обличане според типа на бронята. Добре е да говорим и за хора, необходими за обличането, понеже дори една ризница се надява далеч по-лесно, ако има кой да ти помага.
Втория въпрос ми се чини по-спорен. На практика това силно ще осакати възможностите за справяне с обективно по-силни противници, когато на страната на по-слабия е възможността за подготовка.
Втория въпрос ми се чини по-спорен. На практика това силно ще осакати възможностите за справяне с обективно по-силни противници, когато на страната на по-слабия е възможността за подготовка.
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Да се дадатъ тогава в нещо като таблички „Базовите“ защите на различните типове Брони:
кожена 7
плетена 6
кована 5.... и т.н.
И колкото е над това да се умножава.
За сваляне на брооня обече, освен ако героя не се я згъва и прибира в куфара, 5 е много, понеже голяма част от работата му я върши гравитацията. Пък 8 ми си вижда много за обличане. Можеби да се ложи някакъв бонус за войните СУВойн/4 тидава спестеното време, за еденица ЗА на бронята, ама тъй става по оплетено...
Незнам сега ми си спи ще миля утре.
кожена 7
плетена 6
кована 5.... и т.н.
И колкото е над това да се умножава.
За сваляне на брооня обече, освен ако героя не се я згъва и прибира в куфара, 5 е много, понеже голяма част от работата му я върши гравитацията. Пък 8 ми си вижда много за обличане. Можеби да се ложи някакъв бонус за войните СУВойн/4 тидава спестеното време, за еденица ЗА на бронята, ама тъй става по оплетено...
Незнам сега ми си спи ще миля утре.
- Haron the son of Erb
- Работник
- Мнения: 89
- Регистриран на: чет юни 03, 2004 9:10 pm
- Местоположение: Майна таун
- Контакти:
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Андрас, аз по никой начин не си преставям как някой ще на хапъха в кована броня тип сердновековен рицар бързо, отделен е въпроса дали ще му е възможно да го направи сам. Ама сега да ти кажат за да я облечеш ризницата ти трябва 30 минути (което за реялноста може и да си е съвсем наред) в играта не е гот. Както по нагоре писах битките траята до 12 рунда или 2 минути грубо. Да загуби героя 11 от ях за да си обу е ботушите и препаше нагръдника е много и при това губи 11 ако през цялото време се занимава само с това...
- Haron the son of Erb
- Работник
- Мнения: 89
- Регистриран на: чет юни 03, 2004 9:10 pm
- Местоположение: Майна таун
- Контакти:
Ами добре ти го е казал Харон. Като очакваш да те нападнат не спиш. Хеле пък без протекция. Ако пък не очакваш да те нападнат и те нападнат, то или нещо някъде по веригата от информация ти куца или врагът просто е по-добър от теб. И в двата случая бронята не е виновна.
Иначе казано - като си тъп живееш по-кратко. Основната причина homo sapiens да сме разумен вид. Ролевите игри са занимание за хора интелигентни и не виждам, защо аджеба трябва да се прави система, задоволяваща нуждите на по-глупавичките и несъобразителни наши братя. Далеч по-рационално е да им се налее мозък.
Иначе казано - като си тъп живееш по-кратко. Основната причина homo sapiens да сме разумен вид. Ролевите игри са занимание за хора интелигентни и не виждам, защо аджеба трябва да се прави система, задоволяваща нуждите на по-глупавичките и несъобразителни наши братя. Далеч по-рационално е да им се налее мозък.
Виж сега, ако започнеш да правиш простотия колкото мен, ще направиш и 90 сила, че и повече ловкост дори... С някакъв си човечец... и тогава драконите ще почнат да се плашат от теб, вместо ти от тях... което не е в реда на нещата си мисля.Haron the son of Erb написа:Хмм за бонусите на показател нямаше ли вече правило? X+X/2+X/3+X/4, където X са различни/еднакви източници на бонуса? Т.е. ако изпиеш отвара за +5 ще пилучиш +5,+2,+1,+1,+1 със всяко следващо изпиване?
Не, че днеска не докарах 36 ловкост с 0-ниво герой де...
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!
Хм, по въпросът за ризниците и др. защитни средства, може би има логика. В официалние правила са дадени ТД, които наистина да позволяват това да се случва в рамките на един ход, а това не е с цел реализъм . От друга страна, макар че 10 ТД за +1 ЗА звучи реалистично, то става абсолютно неприложимо в игрални условия в А16, така че при подобно правило, спокойно може да кажем, че просто бронята изисква време и никога не се облича по време на битка (преценка на Разказача). Обаче тов апък, не ми допада на мен, тъй като какво лошо има да изпаднете в ситуация, в която охраната н алорда ви държи пред вратата, докато той си навлича вълшебната ризница, която ще му даде +10 на всички показатели и ще го направи твърде вилен за вас - ще си имаме надбягване с времето, само ако е разрешено обличане на борнята.
Виждам, че по-долу Кид предлага ТД да се сменят на 8, но това пък е по-сложно за изчисляване. Може би бих се замислил за приемане на връзката ТД / ЗА, защото е ясна и що-годе логична, въпреки уместната забележка на Андрас (но тя все пак касае частни случаи - иначе като цяло би следвало по-доброто покритие да се поставя по-бавно). Но може би трябва да се спрем на 5 ТД за 1 ЗА при обличане и 2 ТД за събличане. Така при 7 ЗА ще имаме 14 за събличане (или около 1 рунд) и 35 за обличане (около 3 рунда), което ми звучи ОК.
Колкото до втория случай, ако не става дума за дрогиране с няколко отвари една след друга, в който случай би следвало да се прилага само най-силната (по подобие на пиянството), то значи говорим за заклинания и комбиниране на няколко школи, при това от герой около 10+ ниво. Е, на 10+ не е чак толкова страшно за 100 мана да ставаш животно за следващите 5-6 хода (щото после ще ти свърши маната). Всъщност, тук маната е единствения истински ограничител.
Но всеки, който не иска да досига до такива "изненадващи" резултати, може да ползва ограничението, че магически един показател може да бъде повишен до два пъти максималния за расата или стандартния показател на героя - което е по-високо (сиреч, ако имате герой, който вече е минал стандартното за расата си, ползвате правилото 2 пъти показателя му - така де, заслужил си го е, след като е дал 34 ТР, за да мине от 16 на 17);
Виждам, че по-долу Кид предлага ТД да се сменят на 8, но това пък е по-сложно за изчисляване. Може би бих се замислил за приемане на връзката ТД / ЗА, защото е ясна и що-годе логична, въпреки уместната забележка на Андрас (но тя все пак касае частни случаи - иначе като цяло би следвало по-доброто покритие да се поставя по-бавно). Но може би трябва да се спрем на 5 ТД за 1 ЗА при обличане и 2 ТД за събличане. Така при 7 ЗА ще имаме 14 за събличане (или около 1 рунд) и 35 за обличане (около 3 рунда), което ми звучи ОК.
Колкото до втория случай, ако не става дума за дрогиране с няколко отвари една след друга, в който случай би следвало да се прилага само най-силната (по подобие на пиянството), то значи говорим за заклинания и комбиниране на няколко школи, при това от герой около 10+ ниво. Е, на 10+ не е чак толкова страшно за 100 мана да ставаш животно за следващите 5-6 хода (щото после ще ти свърши маната). Всъщност, тук маната е единствения истински ограничител.
Но всеки, който не иска да досига до такива "изненадващи" резултати, може да ползва ограничението, че магически един показател може да бъде повишен до два пъти максималния за расата или стандартния показател на героя - което е по-високо (сиреч, ако имате герой, който вече е минал стандартното за расата си, ползвате правилото 2 пъти показателя му - така де, заслужил си го е, след като е дал 34 ТР, за да мине от 16 на 17);
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- Haron the son of Erb
- Работник
- Мнения: 89
- Регистриран на: чет юни 03, 2004 9:10 pm
- Местоположение: Майна таун
- Контакти: