Какво искате от Аксиом 16

Заповядайте в официалния форум на "Аксиом 16" или "Приключение с Меч и Магия". Това е втората българска ролева игра, излязла на пазара в средата на декември 2004 г. Тук можете да задавате своите въпроси за правилата или за светът (Магландия), да пишете своите коментари или да давате вашите предложения.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет фев 15, 2007 7:01 pm

:offtopic: Мммда! Добър въпрос, но аз малко да го обобщя: Какво искаме от системата (А16) като цяло? Питам, защото очевидно има противоречиви мнения по въпроса:

1. Някои смятат, че трябва Маг=Воин=Убиец=Друид=Воин с алебарда=Воин, който се бие с голи ръце=...

2. Други искат повече нещата да са такива, каквито са си: Воин с тояга каквото и да прави ще бъде накълцан от друг стрелец от неговия ранг.

Добивам идеята, че това май не е много за тази тема, ама веднъж lowstef като пусна мухата, реших и аз да попитам...
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пет фев 16, 2007 3:05 pm

Сцепих темата, че това ми се вижда интересна дискусия.

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » пет фев 16, 2007 5:48 pm

Повече реализъм и по-малко клишета. Всъщност по много и от двете.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет фев 16, 2007 7:28 pm

А какво ти пречи в такъв случай ти да си направиш система - всяко оръжие за показатели ще има: масата си, всеки елемент, който учавства в състава му, енергията на всяка една химична връзка и т.н., а книжката с правилата ще е алманак на всякакви възможни формули + константи (гравитационната константа и други) + сбита информация за бърза справка от рода на електронегативност на желязото, специфичен топлинен капацитет на водната пара, съпротивление на волфрама, както и сбит списък на не-омови резистори.

Не се заяждам, но просто ми е чудно защо въобще се бъркаш със системи и сетинги, при все че животът си е достатъчно реалистичен. Или не е? Разбирам, че реализъм трябва - може би трябва да е сред първите приоритети, но едва ли трябва да ни е фикс-идея. Защото да решим задачата "Как да направим Магландиум напълно реалистичен" е като да решим задачата "Какво ще стане ако Всепомитащото Гюлле срещне Абсолютно Непоклатимия Стълб".

П.П. В крайна сметка клишетата по-малко ли да са или по много :lol: ?
シャマョツィ

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » пет фев 16, 2007 7:48 pm

Ми аз правя система, ако не знаеш:
http://www.sivosten.com/forum/viewforum.php?f=33

Но пък ти не разбираш съвсем умишлено какво ти говоря. За да се вживееш в една измислица, за да й повярваш, тя трябва да е реалистична. Инак просто чувството за истинност се губи и това проваля играта. А клишетата ме устройват и в двете крайности. В едната ще имаме хумор сатира и забава, в другата - нещо оригинално.

ПС.
АлманаХ
Електронегативност като термин ползват сърби и македонци. При нас е електроотрицателност.
Наличието за всепомитащо гюле и неразрушим стълб са пример за неизпълнима система логически формули, задача която е решена преди около 100 години.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пет фев 16, 2007 11:53 pm

Имам чувството, че въпросът не касае реализма или не, но и това е част от една система, така че е напълно нормално да се обсъжда.
Сега аз да си кажа, какво съм искал да дам на играчите с А16, пък те ще си кажат дали са го получили и на къде искат да върви А16 за в бъдеще (може и да върви бавно, но такова ще има).
1. Относителен реализъм - най-малкото да звучи приблизително логично.
2. Епичност и героизъм - в абсолютен контраст с реализмът съм добавил възможности за чутовни изпълнения, като всепомитащи магии, страховити удари, отхвърляния на поняколко метра и т.н. (част от нещата са променени в последствие, като "бутащата сила" тъй като не стояха убедително и прекалено силно вредяха н а"реализма". Целта на подобна тенденция в правилата е да предложи на играчите възможност да изиграят своя екшън филм в съзвучие със законите на зрелищния филм, където реализма отстъпва на "тежкарската визия".
3. Правила, които да са гъвкави и да не налагат рамки на играчите - липсата на класове, комбинативност между отделните умения, заклинания и т.н. Това за жалост води до вариант с формули, за сметка на такъв с таблици, тъй като не може да се предскаже развитието на героите. По мое мненеие, формулите, които трябва да се запомнят не са нито сложни, нито твърде много (и всички се въртят около един и същ принцип), но пък действия като делене и умножение се оказаха леко стряскащи за някои играчи (това значи, че ще ги намаля в бъдеще);
4. Особено внимание съм обърнал на подробно описване на бойната система, тъй акто считам, че там споровете биха били най-големи ако има неяснота и грешки в правилата. Мисля, че се получи много дорба, гъвкава бойна система, която позолява голяма комбинативност и е преодоляла проблема с "ултимативната бойна комбинация" - в А16 просто няма такава.
5. Доста по-слабо е засегната чисто социалната страна на разиграването, тъй като повечето играчи, които тестваха системата, а и аз самия не изпитвахме нужда от особени правила при разиграването - играехме четно, според характера на героите си, като спазвахме всички ограничения, които сами сме си наложили... Напълно разбирам, че това не може да важи за всички играчи и малко по-шлифовани социални правила само биха допринесли за играта, но трябваше да направя избор накъде да насоча усилията си и аз избрах бойната система. В момента обмислям въвеждане на система за следене на черти от характера, но ако не се получи достатъчно лека, няма да намери място и в по-нататъшните разработки по А16 (освен като опционално правило на сайта ни, може би).
Ами май е това. Светът няма да го обсъждам, тъй като не е част от системата, но предполагам, критиките за "клишираност" за по-скоро към него, а не към А16. Смея да твърдя, че въпреки, че е клиширан на пръв поглед, света в "Приключение с меч и магия" е така поднесен на читателите, че да им даде наограничени възможности за импровизация. А клишираността му е само от полза, за да могат начинаещите играчи да навлязат по-лесно в него, преди да го направят по-уникален и оригинален. Общо взето съм доволен и от резултатите ни там, но съзнавам, че една книга не стига за развитието на такъв един свят. За да го направим по-жив, пуснахме сборника "Замъка на престола", а се надявам тази година да пуснем поне още две книги, но само времето ще покаже.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Di_Masta
Работник
Мнения: 78
Регистриран на: ср фев 07, 2007 6:32 pm
Местоположение: грл Дулово

Мнение от Di_Masta » съб фев 17, 2007 12:41 am

Какво искам от А16 ли...? Хммм... според мен тя така си е добре е вярно, че характера на персонажите не е много лесна задача, но това е преодолим проблем. С нетърпение очаквам нови разработки по системата, които да направят играта по-вълнуваща, но както казва BatGojko само времето ще покаже да не предизвикваме съдбата. D&D се развива деситилетия наред а "Приключиние с меч и магия" е още млада. Така че не се притеснявайте има време и за нея да се развива. Това е само началото все пак.

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » съб фев 17, 2007 8:18 am

Мне, към системата са. Светът е друга работа.

Или за да сме по-точни - в ядрото няма нищо толкова необичайно, освен автоматичните успехи, които служат основно за омърсяване на хубавата камбановидна крива. Първични и вторични показатели няма да коментирам. Само ще отбележа маната и жизнените точки.

Решението, че съществуват общи умения, които всеки герой владее - характерно за по-старите системи, където се предполага че персонажите са Герои с главно Г и могат да правят всичко негероично.

Всичките специални действия да черпят от маната - типично за компютърните системи. Докато сме на тази вълна - специалните удари.

Екстензивния фокус върху бойната система.

Свеждането на билкарството до купчина бъф-ове, които излюскани един след друг повишават силата на героя с пъти. Също трик от компютърните игри.

Потребителски аватар
Rezo
Войн
Мнения: 134
Регистриран на: ср юли 21, 2004 12:41 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Rezo » съб фев 17, 2007 3:54 pm

Бих препоръчал на всеки да се отдели от ролевите игри за два-три месеца, да не влиза редовно във форумите и да не чете теми; после като влезе отново може да си умре от смях :lol:

Шамайоци - ролевите игри са игри за забавление. Мисля, че не трябва да ти пука, че някой се взима прекалено насериозно, нали?

Потребителски аватар
Di_Masta
Работник
Мнения: 78
Регистриран на: ср фев 07, 2007 6:32 pm
Местоположение: грл Дулово

Мнение от Di_Masta » съб фев 17, 2007 6:14 pm

Rezo написа: да си умре от смях
Що пък да си умре от смях

Потребителски аватар
Andras
Гвардеец
Мнения: 706
Регистриран на: ср ное 03, 2004 9:48 pm

Мнение от Andras » нед фев 18, 2007 8:42 pm

Едни се взимат насериозно, други ги приемат несериозно, а безпричинния смях може да е признак за някаква патология...

Отговори