Старите герои в нови кампании

Заповядайте в официалния форум на "Аксиом 16" или "Приключение с Меч и Магия". Това е втората българска ролева игра, излязла на пазара в средата на декември 2004 г. Тук можете да задавате своите въпроси за правилата или за светът (Магландия), да пишете своите коментари или да давате вашите предложения.

Модератори: hameleona, Модератори

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » вт юни 19, 2007 9:17 am

Ще си позволя да цитирам предложението си, което направих във форума на Сивостен. Там то получи неочаквано добър отклик, което ме навежда на мисълта, че времето на тази идея е дошло. Може би е време да обсъдим приложението на тази идея и в тукашния форум. Та тъй:

С времето започвам да се питам дали една от основните причини за замирането на линиите не е ограничението всяко ново приключение да започва с нови герои. Една от базовите мотивации за дълга игра е желанието на играчите да си развиват героите - като характер, историй, познанства, битки и не на последно място натрупан опит. Нормално е продължителността и интензивността на играта с един герой да го правят с времето по-добър. Дали това означава, че ще стане по-смъртоносен касапин в масови мелета, мъдър магьосник или разбиващ сърцата на жените гениален бард, вече зависи от избора на играча.

Цитат
"Освен това дългата игра с един и същ герой неизбежно води до постепенно насищане на килърския инстинкт и преминаване към по-стойностна игра. Образът един вид узрява и остава такъв дори и да се използва в друга кампания на друг водещ. В случай на смърт героя ще губи само някаква част от натрупания в последното приключение опит и - естествено - няма да може да се използва повече в конкретната кампания.
(Освен ако не се използва някой разказвачески похват, свързан със съживяване или чудодено оцеляване на героя - това е в наша, тоест на гейммастърите власт, но лично аз го използвам само, когато смъртта на героя не е заради простотия на играча).

П.П. И пак повтарям, че това е предложение ( но го обмислям от може би два месеца)"
Край на цитата.
Любопитно ми е мнението на останалите разказвачи, както и разбира се на играчите (макар че то се прави в техен интерес и най-вероятно няма да имат нищо против :wink: )
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт юни 19, 2007 9:31 am

Ако има интерес ще е добра да се цепне това мнени барабас пинането.

Всъщност, аз конкретно не съм забелязал да има правене на нов герой при всяко ново приключение. В наща сплутена групичка се извъртяха 5-ма разказвачи а геройте които съм си правил аз са двама, сега новия водещ плахо подпита искате ли нови герой или ще карате със старите. Вобщи линии откакто играем първия ми герой стигна 6-то ниво преди да загине в битка с немъртви пазейки другарчетат си, втория доживя до 8-мо ниво и се радва на добро здраве, след това станах водещ и геройте на останалите веча са на 5-6-то ниво. В смисъл ако си бях карал ако не 18-то то поне 13-15-то ниво щеше да е бедното джудже Дзидзе.

Проблема при старите герой е че по някое време те втръсват, вече си ги направил това което искаш, но доста трудно можеш да ги направиш и друго което да е достатъчно добро.

Това дето се опитвам да кажа е, че поне при нас не съм забелязал парадокса: „всяко ново приключение да започва с нови герои“.

Поздрави.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » вт юни 19, 2007 11:30 am

Стига да не се играе с един и същ герой в няколко приключения паралелно (т.е. Трошикост Велики в момента почива в кръчма в Мелион мебжду приключенията, лови дракони из форготън реалмс и бяга от орда немъртви в Бездната). Това дали ще можеш да играеш с героя със същите предмети, статистики и т.н. зависи от разказвача. Но нищо не може да ти попечи да играеш със същия като характер и история* герой във всяко следващо приключение. Нали така?

*-историята на героя, разбира се, след всяко приключение става повече страници.
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » вт юни 19, 2007 7:12 pm

За паралелното си прав, ако имаш в предвид да се избегнат ситуации, в които играчите просто търсят начини да ускорят развитието на героя си. Последното обаче може да се получи и с последователно участие в множество кампании.
Аз съм го смятал: пет кратки приключения по пет сесии всяко = 5х(3 000 до 6 000) точки за убити гадове, успешно опазване на собствената кожа и тези на останалите в групата, плюс още 5х(3/5 000) експи за изпълнението на самите куестове. Това всъщност е много, ама много повече от 22 000 хиляди експи, които двама мои играчи получиха ОБЩО за куест, който играхме всяка седмица с напоително дълги сесии в продължение на половин година. Говоря за продължителност от порядъка на около 350/400 часа чиста игра, при това с високи изисквания към качеството на роулпея.

Тоест проблемът не е дали се играе паралелно или последователно, продължително или кратко, а да се пази баланс между това което играчите дават и което водещият им дава. Важното е, разказвачът да не е прекалено стиснат или щедър, а играчът наистина да играе, а не просто да участва, за да вземе поредната награда във вид на експи, допълнителни ТР, предмети и прочие....
... И да - яко е, че при вашата група този проблем не е възниквал.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Miro
Биро
Мнения: 1083
Регистриран на: ср юни 23, 2004 3:45 pm
Контакти:

Мнение от Miro » вт юни 19, 2007 9:23 pm

Не може ли да го обсъдите това с разказвача си оутгейм, да му кажете "виж, иска ни се героите ни да се развиват по-бързо,по-приятна ще ни е играта". Различните играчи и разказвачи имат различна идея и вкус за това кое е забавно и кое е "тъпо". Едни дават планиини опит и колят богове (чети другия раздел от форума :lol: ), други разказвачи (и играчи) се кефят на много бавно развитие, което е също и доста реалистично. Важното е да се разберете играчите с разказвача.
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...

martimart
Чирак
Мнения: 18
Регистриран на: пон мар 05, 2007 8:59 pm

Мнение от martimart » вт юни 19, 2007 9:47 pm

Аз лично познавам хора, които играят с един и същ герои, играл сам с тях. Да, наистина имаха богата история и характер, но проблема беше, че аз почвах от 0 ниво, а те от 3-4. Сещате се, че не бяхме много равностойни. Иначе за идеята нямам нищо против, аз също я обмислям от доста време! Може би трябва да се направят сесии, в които всички герои са на по-високо ниво, тоест и преди да са участвали с този герой, в други сесии.





Като стана дума за развитието на героите, искам само да кажа нещо. Сред нас възниква един проблем- Някой играчи вдигат примерно сила, от 10 на 15, както си стоят в кръчмата, между сесиите. Не може от най-слаб героя за няколко часа да стане най-силен в групата, просто защото е имал достатъчно ТР. Трябва да има някакво правило(писано, или неписано, незнам точно), което да забранява да се вдигат повече от 2-3 от даден показател, или умение!

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср юни 20, 2007 8:59 am

Ами въсщност има такова опционално правило. Едно умение неможеш да го качиш повече отколкото ти е нивото.
ПРимерно: На нулево ниво герой зема СИ 10 и СУ1 на 6 СУ2 на 8
Щом достигне (1) първо ниво той може да качи максуму СИ на 11, СУ1 на 7 и СУ2 на 9
ПРи достигане на 2 (второ) ниво героят може да качи СИ от 11 на 13, СУ1 на 9 и СУ2 на 11, също тако може да земе и СУ3 на 2-ра степен, но не по-висока.

Разбирасе това е опционално и се прилага по желание, но определано действа.
А и това с стартиране от не нулево ниво вече е правено ;)
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » чет юни 21, 2007 9:43 am

Проблемът е, че аз съм разказвача, и май се оказвам доста стиснат тип. Стартирали сме от различни позиции - нулево ниво, трето, пето, девето, единайсто, че и двайсто. Парадоксът е, че героите от двайсто ниво оцеляха не защото бяха най-силни, а защото практически избягваха битките, освен ако не става въпрос за някакво директно унижение от нип (това последното, защото в книгата си има таблица за определяне трудността на битките, а битка с равна по брой и левел група нипове си е на границата на самоубийството). Факт е, че файтър 20-то ниво за игра в продължение на година и половина реално време е участвал точно в два двубоя, една битка и една засада... при това заради първия двубой му се наложи да моли за аудиенция и извинение от местния граф, иначе групата нямаше да получи едни документи, без които мисията им се проваляше в зародиш.

И в този момент изниква следния проблем - от една страна съм набил изключително здраво в главата на този играч, че НЕ може да "мажеш" само защото героят ти е достатъчно силен (всъщност - НЕЗАВИСИМО колко е силен). От друга страна обаче другият разказвач, при който играе групата, кара основно на модела: "вратата се затваря сама зад гърбвете ви, отпред има 20-сет гада с извадени оръжия, а водачът им е с окултни символи по робата, сочи по вас и мърмори нещо на език, дето звучи като еллафи, ама нее..."
От една страна, при мен, когато партито се настърви за бойни подвизи, им показвам "бойното поле на сутринта след победата" - от друга страна колегата дава само награди за добре изкланите нипове.

И искам да знам как други разказвачи, които са водели на общи играчи/герои, са решавали тези проблеми, породени от различния начин на водене. Защото е ясно, че не може да искаш от другия да си смени стила на водене, но пък я има добрата воля за разбирателство. Просто въпросът е да се измисли някаква схема, защото като дойдат героите от неговото парти, нямат едно социално умение на висока степен и трябва да ги гърча, а пък като като отидат от моето парти в неговото играчите почват да негодуват заради модела със самозатварящите се зад героите врати.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Gallean
Emo Slayer
Мнения: 221
Регистриран на: чет юни 09, 2005 9:05 pm
Контакти:

Мнение от Gallean » чет юни 21, 2007 2:11 pm

Тук идва другият въпрос: защо група, която се бие (и евентуално убива) да взима повече опит от друга група, която не се бие дори на 5 сесии? Мисля, че убиването за опит е една много порочна практика от компютърните игри и трябва да се сведе до момента, в които самото убииство не означава нищо, но променя света (независимо как), да се раздава опит на нещо научено, а не на справяне с нещо (и последното е вариант, но се разбира грешно от начинаещите).
Terminators came into being when an Imperium tactician realized that the only thing more deadly having an army of Chuck Norris clones was to wrap them in several tons of armor and hand them weapons normally found mounted to the sides of battleships.

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Kid » чет юни 21, 2007 8:56 pm

Ох, аз ли нещо съм затъпял или вие не не изразявате мисли и въпросите си както трябва!?

Нищо не разбрах какво искате, какво питате или предлагате?
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет юни 22, 2007 9:04 am

Доколкото разбрах от Слънцето има една групичка играчи - Петьо, Иван, Крум и Михаела (да ги наречем Нъъъбовете) които играят при двама разказвачи - при Слънчицето в събота и при Здрачник в срядата.
По неговите думи Слънцето е добрия, не им дава битки а им предоставя морални дилеми, Здрачника е злия и е изобретил вратите с фотоклектка и автоматично залостване. Нъъъбовете играят с едни и същи герой и при двамата разказвачи.

Та ако горното е вярно има два вариянта:
а) Нъъбовете си правят герои с които играят при тебе и други герои с които играят при Здрачинк
б) Втория вариянт го забравих докато набирах първия ама като се сатя ще го коригирам

Поздрави!
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пет юни 22, 2007 1:13 pm

Поне в Аксиом не вземаш повече опит за убйство, отколкото за справяне със ситуацията по различен начин:). Специално при моя стил на водене вземаш по-малко и това не се е проемняло последните години:)!
Та, не разбрах какъв е проблемът съ справянето с нещо, точно това е принципът за раздаване на опит по рпавилата в основната книга на Аксиом, прочетете правилата на страница 332, абзац 2, "Сложност и Опит"-точно това очаквах всчки Разказвачи и Водещи, а и повечето играчи по Аксиом 16 да го знаят наизуст:)!
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Отговори