Нова промяна на Бутаща Сила
Модератори: hameleona, Модератори
Нова промяна на Бутаща Сила
Тъй като работя над новите промени в правилата, искам да споделя настоящия вариант на БС. Опростен е като механика, а и също така мисля, че е по-интуитивен откъм отношението му спрямо Стабилността. От друга страна, по този начин се въвежда допълнително хвърляне и по-чести проверки за падане. Това би могло и да е добре, тъй като добавя кинематографичност и повишава ползата от Стабилноста като показател, но би могло и да е досадно за някои, ако не искат да си усложняват живота. Въпреки това, мисля, че така правилата ще са по-лесни за запомняне, по-интуитивни и по-полезни, а който не му се занимава със сметки може и напълно да ги игнорира и да остави само на преценката на Разказвача да решава кой и кога пада или отхвърча.
Ето и самите правила:
Бутане имаме всеки път, когато върху създанието попадне сила, която цели да го изблъска и/или извади от равновесие. Всяка успешна физическа атака генерира такава сила, като тя се изчислява преди да бъде редуцирана от защитните средства. Размерът на Бутащата сила (БС) се определя от вида на пораженията, които нанася атаката – оръжията с трошаща щета генерират най-висока БС.
Трошащи щети: БС=Щета/2
Сечащи щети: БС=Щета/4
Прободни щети: БС=Щета/10
Всяка бутаща сила (БС) в размер над 2*МТ на създанието предивзиква проверка по УФУД, дали нараненото създание не губи равновесие и не пада. Проверката се извършва със Стабилност:
Ста + 3 зара > 16 + БС
При успех, нараненото създание/герой остава прав, а при неуспех, пада на земята.
Ако БС > 5 МТ, тя предизвиква избутване, което не се нуждае от проверка по УФУД, като разстоянието се изчислява като:
Избутване = БС/(5*МТ)
Пример:
Герой с МР 2 и Стабилност 10, получава Трошаща щета в размер на 12. БС на подобна щета е 6 и това предизвиква проверка за падане, но не предизвиква избутване.
10 + 3 зара > 16 + 6
следователно, за да не падне героят, играчът трябва да хвърли с трите зара число над 12. В противен случай, героят пада в полето, в което се намира.
Така, това е. Може да обдъждате, кое как ви се струва. Може и да го пробвате в сесии. Ще добавя и промяната в Бутане с тяло, но след като видя няколко мнения тук, за да видя не трябва ли да се променя нещо поради недоглеждане от моя страна.
ПП: Тук не са описание ефектите от предпазване с Щит и други, които могат да повлияят на крайния размер на БС.
Ето и самите правила:
Бутане имаме всеки път, когато върху създанието попадне сила, която цели да го изблъска и/или извади от равновесие. Всяка успешна физическа атака генерира такава сила, като тя се изчислява преди да бъде редуцирана от защитните средства. Размерът на Бутащата сила (БС) се определя от вида на пораженията, които нанася атаката – оръжията с трошаща щета генерират най-висока БС.
Трошащи щети: БС=Щета/2
Сечащи щети: БС=Щета/4
Прободни щети: БС=Щета/10
Всяка бутаща сила (БС) в размер над 2*МТ на създанието предивзиква проверка по УФУД, дали нараненото създание не губи равновесие и не пада. Проверката се извършва със Стабилност:
Ста + 3 зара > 16 + БС
При успех, нараненото създание/герой остава прав, а при неуспех, пада на земята.
Ако БС > 5 МТ, тя предизвиква избутване, което не се нуждае от проверка по УФУД, като разстоянието се изчислява като:
Избутване = БС/(5*МТ)
Пример:
Герой с МР 2 и Стабилност 10, получава Трошаща щета в размер на 12. БС на подобна щета е 6 и това предизвиква проверка за падане, но не предизвиква избутване.
10 + 3 зара > 16 + 6
следователно, за да не падне героят, играчът трябва да хвърли с трите зара число над 12. В противен случай, героят пада в полето, в което се намира.
Така, това е. Може да обдъждате, кое как ви се струва. Може и да го пробвате в сесии. Ще добавя и промяната в Бутане с тяло, но след като видя няколко мнения тук, за да видя не трябва ли да се променя нещо поради недоглеждане от моя страна.
ПП: Тук не са описание ефектите от предпазване с Щит и други, които могат да повлияят на крайния размер на БС.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Тука има едни парадокс, когато някой те бутне то той първо те избетво и ако не запазиш равновесие чак тогава те събаря. Предполагам на доста от вас им се е случвало да се подхлъзнать на по-малко да пропуснат стъпало, а насвам се на съвсем малко да биват блъскани (изключая градския транспорт) с цел събаряне или не с тая цел но с подобен резултат. Практиката е показала, че след като приклячи размахването на ръце и крака, чевека или побеждава гравитацията, оставайки прав или губи битката и пада. Но при всички случай първо те изблъскват и после евентуално падаш.
В сегашния вариант ако не си елф се стоварваш на земята след всеки успешен удар на джуджето с чука насреща ти или в повече то 50% от случайте.
Ако трябва да запазим формулата на БатГойко за БС-то, то бих предложил едно малко изменение:
Ста + 3з <> 16 + БС
При успех, нараненото създание/герой остава прав, а при неуспех, пада на земята.
Ако БС > 5 МТ, тя предизвиква избутване, което не се нуждае от проверка по УФУД, като разстоянието се изчислява като:
Избутване = БС/(5*МТ)
Пример:
Герой с МР 2 и Стабилност 10, получава Трошаща щета в размер на 12. БС на подобна щета е 6 и това предизвиква проверка за падане, но не предизвиква избутване.
10 + 3 зара > 16 + 6
следователно, за да не падне героят, играчът трябва да хвърли с трите зара число над 12. В противен случай, героят пада в полето, в което се намира.
Да се чете така:
Ста + 3з <> 16 + БС
При успех, нараненото създание/герой остава прав, а при неуспех, се отмества на неуспех метра по посока на удара.
Сабаряне = неуспех > Ста/2
Пример:
Герой с МР 2 и Стабилност 10, получава Трошаща щета в размер на 12. БС на подобна щета е 6 и това предизвиква проверка за падане, но не предизвиква избутване.
10 + 3 зара > 16 + 6
- следователно, за да не бъде отхърлен героят, играчът трябва да хвърли с трите зара число над 12. В противен случай, героят бива отблъснат на неуспех метра.
- следователно, за да не падне героят, играчът трябва да хвърли с трите зара число над 6. В противен случай, героят пада в полето, до което е бил отблъснат.
В предложения от Бат Гойка вариант геройте ще се строполяват на земята и ще се търкалята още няколоко метра. Всъщност главно ще се въргалят по земята като се замислиш.
При менеще остъпват едно до две тир полета назад настрани или на където ги замлатиш, но няма да подат толкова често.
та по реалистично ми се вижда така.
Формулата може да е и неустапех по-голям от стабилносттта, то тогава почти няма да има падания.
В сегашния вариант ако не си елф се стоварваш на земята след всеки успешен удар на джуджето с чука насреща ти или в повече то 50% от случайте.
Ако трябва да запазим формулата на БатГойко за БС-то, то бих предложил едно малко изменение:
Ста + 3з <> 16 + БС
При успех, нараненото създание/герой остава прав, а при неуспех, пада на земята.
Ако БС > 5 МТ, тя предизвиква избутване, което не се нуждае от проверка по УФУД, като разстоянието се изчислява като:
Избутване = БС/(5*МТ)
Пример:
Герой с МР 2 и Стабилност 10, получава Трошаща щета в размер на 12. БС на подобна щета е 6 и това предизвиква проверка за падане, но не предизвиква избутване.
10 + 3 зара > 16 + 6
следователно, за да не падне героят, играчът трябва да хвърли с трите зара число над 12. В противен случай, героят пада в полето, в което се намира.
Да се чете така:
Ста + 3з <> 16 + БС
При успех, нараненото създание/герой остава прав, а при неуспех, се отмества на неуспех метра по посока на удара.
Сабаряне = неуспех > Ста/2
Пример:
Герой с МР 2 и Стабилност 10, получава Трошаща щета в размер на 12. БС на подобна щета е 6 и това предизвиква проверка за падане, но не предизвиква избутване.
10 + 3 зара > 16 + 6
- следователно, за да не бъде отхърлен героят, играчът трябва да хвърли с трите зара число над 12. В противен случай, героят бива отблъснат на неуспех метра.
- следователно, за да не падне героят, играчът трябва да хвърли с трите зара число над 6. В противен случай, героят пада в полето, до което е бил отблъснат.
В предложения от Бат Гойка вариант геройте ще се строполяват на земята и ще се търкалята още няколоко метра. Всъщност главно ще се въргалят по земята като се замислиш.
При менеще остъпват едно до две тир полета назад настрани или на където ги замлатиш, но няма да подат толкова често.
та по реалистично ми се вижда така.
Формулата може да е и неустапех по-голям от стабилносттта, то тогава почти няма да има падания.
- Sharky_Dog
- Побеснял Пес
- Мнения: 681
- Регистриран на: чет юли 06, 2006 1:56 pm
- Местоположение: Кучкарника в кв. Надежда
- Контакти:
Дали не може противника, който атакуваш да падне, само ако няма ТД да изхаби да пристъпи назад. Понеже като те млатят ти въздействат, ама не се трупясваш в краката на атакуващия те, а естествено пристъпваш. И така със всяка атака, за която атакувания има ТД - 1 м. назад и 1 ТД по-малко. Съответно атакуващия трябва да го настига ако няма обсег... А вече ако няма ТД да пристъпи, тогава пада?
Така игнорираме шансът да паднеш в собственото си поле.
Логиката беше да направя падането зависещо от Стабилността, а отхвърлянето от Теглото.
Така един удар би могъл да извади от равновесие голямо и тромаво създание, но да не го помести. Представете си удар, който разклаща Великия Кали (или Акебоно, за по-старите фенове), как мислите, дали е нужен удар, който да отхвърли назад Кали или е достатъчно да е силен, за да го извади от равновесие.
При всички случаи, при събаряне, човек прави една-две крачки назад, но те са си в рамките на полето в Аксиом, което е 2х2. Колко съборени боксьора сте видяли да прехвърчат 5 метра, преди да паднат? (аз нито един) Така че ако приема предложението на Вилорп, нещата няма да се подобрят, а просто ще имаме по-лесно избутване освен падането. Най-голямата БС е с чук за две ръце, който прави 5 зара + 3 щета. Позволява до 15 БЩ. Срдното на 5 зара е около 18-19. За по-кръгло ще го приема 20. Плюс 3, това дава 23. добавяме БС от СИ=18 или 8, става 31. Това генерира БС в размер на 16 (закръглих нагорре за да съм по-гаден).
Сега да видим какво имаме като Стабилност... ами приемам, че ще е поне 16, ако другия е имал 18 СИ (игнорирам за момента бионусът от НИ). Следователно, за да не падне:
16 + 3 зара > 32 (сериозна задача) - в повечето случаи героите ще падат. Освен това, повечето герои ще прелитат около 5 метра (МР=2, лети 8, МР=3, лети 5). Ако не паднат, се приема, че те са просто отблъснати.
До какво води това в играта:
- Осмисля чука пред алебардата и брадвата, въпреки по-ниската му щета;
- Внася променлив фактор в битката - отблъскваш противниците си, а и ги събаряш;
- Прави пичовете с висока стабилност горди, че я имат (борците ще падат по-рядко от другите);
- Това, че якия удар те отхвърля назад, си е напълно реално, след като си допуснал да те удари. Играчите ще знаят и ще правят всичко възможно да не се случва влагайки в защитни действия, тъй като иначе така и така ще губят ТД за изправяне и/или за придвижване;
- Ще имате шанс да изхвърлите и най-коравия противник през ръба напропастта и така тактически да си решите битката, вместо да го млатите като изоглавени;
Механиката която Вилорп предлага, с условностите за Успеха/Неуспеха, внася допълнителна прецизност в дейтвието на БС, но пък трябва да се прави още едно изчисление, а и не е по-реалистично да се избутват с по много, отколкото да падат.
Това, което може да се окаже, че трябва да се променя в момента е самото определяне на размера на БС, а не отношението между събарянне/избутване (избутат ли те наповече от 2 метра назад с удар, то най-вероятно ще паднеш, така че не виждам проблемв това да падаш по-често в полето си, отколкото да изхвърчаш през парапета на балкона).
От друга страна, за да се случва все пак понякога то Трошащите шети трябва да генерират поне Щ/3, което е по-неприятното за изчисление.
Логиката беше да направя падането зависещо от Стабилността, а отхвърлянето от Теглото.
Така един удар би могъл да извади от равновесие голямо и тромаво създание, но да не го помести. Представете си удар, който разклаща Великия Кали (или Акебоно, за по-старите фенове), как мислите, дали е нужен удар, който да отхвърли назад Кали или е достатъчно да е силен, за да го извади от равновесие.
При всички случаи, при събаряне, човек прави една-две крачки назад, но те са си в рамките на полето в Аксиом, което е 2х2. Колко съборени боксьора сте видяли да прехвърчат 5 метра, преди да паднат? (аз нито един) Така че ако приема предложението на Вилорп, нещата няма да се подобрят, а просто ще имаме по-лесно избутване освен падането. Най-голямата БС е с чук за две ръце, който прави 5 зара + 3 щета. Позволява до 15 БЩ. Срдното на 5 зара е около 18-19. За по-кръгло ще го приема 20. Плюс 3, това дава 23. добавяме БС от СИ=18 или 8, става 31. Това генерира БС в размер на 16 (закръглих нагорре за да съм по-гаден).
Сега да видим какво имаме като Стабилност... ами приемам, че ще е поне 16, ако другия е имал 18 СИ (игнорирам за момента бионусът от НИ). Следователно, за да не падне:
16 + 3 зара > 32 (сериозна задача) - в повечето случаи героите ще падат. Освен това, повечето герои ще прелитат около 5 метра (МР=2, лети 8, МР=3, лети 5). Ако не паднат, се приема, че те са просто отблъснати.
До какво води това в играта:
- Осмисля чука пред алебардата и брадвата, въпреки по-ниската му щета;
- Внася променлив фактор в битката - отблъскваш противниците си, а и ги събаряш;
- Прави пичовете с висока стабилност горди, че я имат (борците ще падат по-рядко от другите);
- Това, че якия удар те отхвърля назад, си е напълно реално, след като си допуснал да те удари. Играчите ще знаят и ще правят всичко възможно да не се случва влагайки в защитни действия, тъй като иначе така и така ще губят ТД за изправяне и/или за придвижване;
- Ще имате шанс да изхвърлите и най-коравия противник през ръба напропастта и така тактически да си решите битката, вместо да го млатите като изоглавени;
Механиката която Вилорп предлага, с условностите за Успеха/Неуспеха, внася допълнителна прецизност в дейтвието на БС, но пък трябва да се прави още едно изчисление, а и не е по-реалистично да се избутват с по много, отколкото да падат.
Това, което може да се окаже, че трябва да се променя в момента е самото определяне на размера на БС, а не отношението между събарянне/избутване (избутат ли те наповече от 2 метра назад с удар, то най-вероятно ще паднеш, така че не виждам проблемв това да падаш по-често в полето си, отколкото да изхвърчаш през парапета на балкона).
От друга страна, за да се случва все пак понякога то Трошащите шети трябва да генерират поне Щ/3, което е по-неприятното за изчисление.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Идеята на Шарки да се ползват ТД за предотвратяване на паданията ми допада, но не в този вид. Просто си представям, че може да разрешим действие, което да намалява отблъскването или да повишава шанса за успех на Ст. Може би действие, което е за сметка на правото ти за контраатака - вместо контраатака, героят се опитва да се задържи на крака и да спре своя полет назад.
Да, това определено ще се налага - остава да помислим заедно как да формулирам (да, не съм изтървал е-то - ние мислим, аз формулирам накрая) най-добре подобно движение. В което акробатиката ще помага, определено.
Да, това определено ще се налага - остава да помислим заедно как да формулирам (да, не съм изтървал е-то - ние мислим, аз формулирам накрая) най-добре подобно движение. В което акробатиката ще помага, определено.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Успешното париране със щит така и така намалява БС наполовина, така че няма смисъл да участва и тук. Това движение е постфактум - ударът вече те е достигнал (има си достатъчно начини да го избегнеш, отклониш, парираш). Това трябва да е движение, както казах, на мястото на контраатаката.
Може би по-скоро да е право на нова проверка по УФУД като ти позволява преди това да намалиша БС с колкото ТД решиш - 1 към 1; Сиреч, колкото повече ТД заделиш, толкова по-голям шанс да се задържиш на крака. Реално, в някой случаи няма да ти е изгодно, тъй като при МТ=2 (най-разпространения) за да те отхвърли един матър назад е необходима БС=10, но пък ако това те спасява да не паднеш от ръба на скалата си струва.
По същата причина, това не е най-добрият избор/ Ако ще се ползва само веднъж на високосна то значи не е най-добрата механика.
Може би по-скоро да е право на нова проверка по УФУД като ти позволява преди това да намалиша БС с колкото ТД решиш - 1 към 1; Сиреч, колкото повече ТД заделиш, толкова по-голям шанс да се задържиш на крака. Реално, в някой случаи няма да ти е изгодно, тъй като при МТ=2 (най-разпространения) за да те отхвърли един матър назад е необходима БС=10, но пък ако това те спасява да не паднеш от ръба на скалата си струва.
По същата причина, това не е най-добрият избор/ Ако ще се ползва само веднъж на високосна то значи не е най-добрата механика.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Как го виждаш системно отразено това хващане? Атака към оръжие? Към противник?
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Друго, останал съм с впечатление, че в някои бойни изкуства предпочитат да се претъркулят назад и там да се изправят, наместо да са уязвими за атаки докато се олюляват рпед противника. Това само небронирани, разбира се.
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
- nikestan
- Frozen
- Мнения: 274
- Регистриран на: пет авг 26, 2005 4:11 pm
- Местоположение: В.Търново
- Контакти:
Това добре, но дали противника ще е в обсега на ръката, все пак обсега на атака с чук е по-голям от този на невъоръжена атака.hameleona написа:Контраатака с ръка. Не слагам усложнение, защото смятам, че е естествен рефлекс. Това е, че се опита да се хване с една ръка. Иначе - опит за влизане в позиция за Борба и готово
Да, но дори да си неброниран, ако държиш в ръка меч, брадва, копие или дори кинжал рискуваш да се понарежеш докато изпълняваш тия акробатики.Друго, останал съм с впечатление, че в някои бойни изкуства предпочитат да се претъркулят назад и там да се изправят, наместо да са уязвими за атаки докато се олюляват рпед противника. Това само небронирани, разбира се.
The superior man is modest in his words, but exceeds in his deeds.
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
С това за Кали и Акебоно се омешах нещо (като изключим че кали го асоциирам само с първородната и двемата не са ми известни).
Ако бутащато сила си се генерира както до сега:
Трошащи щети: БС=Щета
Сечащи щети: БС=Щета/2
Прободни щети: БС=Щета/5
Всяка БС > 2*Ста предизвиква падане
Всяка БС > Ста предизвиква избутване
БС по-голяма от стабилността на героя може да се мята, а може и да не се мята по преценка на разказвача дали героя ще падне.
БС > Ста + 3 з.
Пример:
При герой със стабилност 10
БС = 20+ го събаря
БС = 1 до 9 не му влияе
БС = 10 до 19 предизвиква проверка по уфуд (ако е нужна на разказвача), в случая героя има повече от 50% шанс да остане на крака.
Сила на Избутване = БС-Ста.
СнИ определя отместването на героя.
Пример:
Герой със Стаб 10 и МТ 2 понася бутаща сила в размер на 20 (пада) и се търкулва на 20-10=10 СнИ
МТ+2*МТ+3*МТ...
В случая 10-2=8-4=4-6... нестига следователно е паднал на края на полето.
Ако бутащато сила си се генерира както до сега:
Трошащи щети: БС=Щета
Сечащи щети: БС=Щета/2
Прободни щети: БС=Щета/5
Всяка БС > 2*Ста предизвиква падане
Всяка БС > Ста предизвиква избутване
БС по-голяма от стабилността на героя може да се мята, а може и да не се мята по преценка на разказвача дали героя ще падне.
БС > Ста + 3 з.
Пример:
При герой със стабилност 10
БС = 20+ го събаря
БС = 1 до 9 не му влияе
БС = 10 до 19 предизвиква проверка по уфуд (ако е нужна на разказвача), в случая героя има повече от 50% шанс да остане на крака.
Сила на Избутване = БС-Ста.
СнИ определя отместването на героя.
Пример:
Герой със Стаб 10 и МТ 2 понася бутаща сила в размер на 20 (пада) и се търкулва на 20-10=10 СнИ
МТ+2*МТ+3*МТ...
В случая 10-2=8-4=4-6... нестига следователно е паднал на края на полето.
- Sharky_Dog
- Побеснял Пес
- Мнения: 681
- Регистриран на: чет юли 06, 2006 1:56 pm
- Местоположение: Кучкарника в кв. Надежда
- Контакти:
- Асен
- Гад със стил
- Мнения: 1948
- Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Акебоно е сумо-борец.Vilorp написа:С това за Кали и Акебоно се омешах нещо (като изключим че кали го асоциирам само с първородната и двемата не са ми известни).
По останалото мога да коментирам само, че изведнъж ръкопашният бой става още по-полезен, независимо как се реализира системно:).
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
Е, Асене, само толкова ли? Аз очаквам аналитичния ти ум да се задейства и да посочиш силните и слаби страни на подобно предложение... А колкото до защитното действие, то наистина ще е необхдимо да се измисли. А ръкопашния бой няма как да получи кой нае какъв бонус, освен, че ще осмисли бонусите към Стабилност. Или може би имаш предвид повишената БС на всички трошащи щети?
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Така, гледам, че никой не споменава резултати от тестове, което или значи, че няма интерес или значи, че всичко работи, а то е малко вероятно.
В неделя поработих малко над бутането с тяло и цялата ми идея за БС. Като си разиграх няколко ситуации достигнах до следните изводи:
- Така в момента, може би е прекалено голяма БС на отделния удар и би следвало да се намали на половина. Проблемите тук са, че за целта ще имаме около Щ/4 или 5 за Трош. и Щ/10 за сеч. (Проб. въобще не ги коментирам). Това прави Сечащите съвсем далеч от БС, но пък между Щ/4 и Щ/5 ралзликата е твърде макла, за д аги направя така, а между Щ/5 и Щ/10 са неприятни делителите, за да го направя Щ/8 например. Тук ще чакам идеите ви.
- Иска ми се бутането с тяло да генерира относително повече БС от стандартния удар с чук (второто е по-болезнено, но бутането с тяло си е по-мощно). затова и подходих към горното.
- Кое влияе на бутането с тяло? Определено СИ и теглото, но също и размера. За да вкарам всичко това в някаква смислена система би трябвало да опитам да опростя зависимостите и да се отърва от (СИ*МР)/10, което е досегашния вариант. Реално няма как да избегна деленето напълно, но поне ще е по-различна зависимостта. И затова достигнах до идеята БС на тялото да е:
((СИ/10) + (МТ/2) + МР-разлика) брой зара, като Разликата в МР се взема предвид само ако е в полза на бутащия.
Така Човек 80 кг (МТ=2) и височина 180 (МР=3), със СИ=12 ще упражнява 2 зара БС срещу себеподобен и 3 зара БС срещу някой с размери за МР=2. Предвид новата формула за БС и проверката това означава, че: 3 зара + Стаб > 16 + 2 зара, така може да се каже, че имаме 1 зар + ста > 16 (доста грубо, но за онагледяване е вярно), сиреч при Стаб 13+ шансовете са ни добри.
- Бутането с тяло ще получава бонуси от засилка и умения (борба например), но колко точно ще видя по-късно.
Ами това е засега - чакам коментарите ви!
ПП: Забравих да спомена, че бутането с тяло не причинява никакви щети, ако не успее да събори опонента. В който случай нанася 1/2 от генерираната БС като Тъпа щета.
В неделя поработих малко над бутането с тяло и цялата ми идея за БС. Като си разиграх няколко ситуации достигнах до следните изводи:
- Така в момента, може би е прекалено голяма БС на отделния удар и би следвало да се намали на половина. Проблемите тук са, че за целта ще имаме около Щ/4 или 5 за Трош. и Щ/10 за сеч. (Проб. въобще не ги коментирам). Това прави Сечащите съвсем далеч от БС, но пък между Щ/4 и Щ/5 ралзликата е твърде макла, за д аги направя така, а между Щ/5 и Щ/10 са неприятни делителите, за да го направя Щ/8 например. Тук ще чакам идеите ви.
- Иска ми се бутането с тяло да генерира относително повече БС от стандартния удар с чук (второто е по-болезнено, но бутането с тяло си е по-мощно). затова и подходих към горното.
- Кое влияе на бутането с тяло? Определено СИ и теглото, но също и размера. За да вкарам всичко това в някаква смислена система би трябвало да опитам да опростя зависимостите и да се отърва от (СИ*МР)/10, което е досегашния вариант. Реално няма как да избегна деленето напълно, но поне ще е по-различна зависимостта. И затова достигнах до идеята БС на тялото да е:
((СИ/10) + (МТ/2) + МР-разлика) брой зара, като Разликата в МР се взема предвид само ако е в полза на бутащия.
Така Човек 80 кг (МТ=2) и височина 180 (МР=3), със СИ=12 ще упражнява 2 зара БС срещу себеподобен и 3 зара БС срещу някой с размери за МР=2. Предвид новата формула за БС и проверката това означава, че: 3 зара + Стаб > 16 + 2 зара, така може да се каже, че имаме 1 зар + ста > 16 (доста грубо, но за онагледяване е вярно), сиреч при Стаб 13+ шансовете са ни добри.
- Бутането с тяло ще получава бонуси от засилка и умения (борба например), но колко точно ще видя по-късно.
Ами това е засега - чакам коментарите ви!
ПП: Забравих да спомена, че бутането с тяло не причинява никакви щети, ако не успее да събори опонента. В който случай нанася 1/2 от генерираната БС като Тъпа щета.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- hameleona
- Админ
- Мнения: 3214
- Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
- Местоположение: Somewhere around nothing...
Ванка, в къщи си правех едни сметки отдавна... и такова... по старата система за БС, ако натрупването на метрите се промени на 1 + 2 + 4 + 8 + 16 + 32 + 64 и т.н. просто нямаше как да избуташ някого на над 5 метра а мисля, че това е всъщност целта... Това извън предложението ти, де... дори, ако е на основния Аксиом принцип - 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 и т.н. летенето не е чак толкова жестоко
В това предложение избутването е линейно, което е значително по-лесно за помненен и изчисляване поне. А иначе 5*МТ за метър си е сериозно и пак ще е много трудно да те избутат 5 метра (освен ако не те бутне слон де). Горе-долу нивото на реализъм се запазва.
При желание на участниците във форума, мога да помисля и за избутване базирано на МТ, подобно на това, което е в момента, но не мисля, че ще е по-удобно - даже напротив.
При желание на участниците във форума, мога да помисля и за избутване базирано на МТ, подобно на това, което е в момента, но не мисля, че ще е по-удобно - даже напротив.
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- hameleona
- Админ
- Мнения: 3214
- Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
- Местоположение: Somewhere around nothing...
Ванка, в къщи си правех едни сметки отдавна... и такова... по старата система за БС, ако натрупването на метрите се промени на 1 + 2 + 4 + 8 + 16 + 32 + 64 и т.н. просто нямаше как да избуташ някого на над 5 метра а мисля, че това е всъщност целта... Това извън предложението ти, де... дори, ако е на основния Аксиом принцип - 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 и т.н. летенето не е чак толкова жестоко
- Vilorp
- Личен Маг На Краля
- Мнения: 4252
- Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
- Местоположение: Княжево под Копитото
- Контакти:
Някяк си не си представям слон да успее да те избута... за целта трябва да имаш поне близки до неговите размери да речем, това последното макар да не съм си го обяснил напълно повече ми прилича на прегазване...
Живот и здраве таз седмица ще тестваме, ако геройте пак не успеят да стигнат до ролевата част от играта поне ще имам данни да покзавам (;
Живот и здраве таз седмица ще тестваме, ако геройте пак не успеят да стигнат до ролевата част от играта поне ще имам данни да покзавам (;
Предлагаш въвеждане на сума от експоненти като част от функция за бутаща сила?hameleona написа:Ванка, в къщи си правех едни сметки отдавна... и такова... по старата система за БС, ако натрупването на метрите се промени на 1 + 2 + 4 + 8 + 16 + 32 + 64 и т.н. просто нямаше как да избуташ някого на над 5 метра а мисля, че това е всъщност целта... Това извън предложението ти, де... дори, ако е на основния Аксиом принцип - 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 и т.н. летенето не е чак толкова жестоко
Отишъл принца при царя:
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...
- Изпълних си обещанието, ето главата на дракона! А ще изпълните ли сега вашето?
- Да, ето ръката на принцесата...