Предложение за промяна на някои магии и действия

Заповядайте в официалния форум на "Аксиом 16" или "Приключение с Меч и Магия". Това е втората българска ролева игра, излязла на пазара в средата на декември 2004 г. Тук можете да задавате своите въпроси за правилата или за светът (Магландия), да пишете своите коментари или да давате вашите предложения.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » съб юли 19, 2008 12:44 am

Не съм прочел темата, така че ако дублирам някого се извинявам. Преминавам директно към исканията на Черно Слънце:
cherno_slance написа:Няколко въпроса за обсъждане:
2) Има ли начин Ветровете на етера и други възвръщащи мана магии (по един или друг начин) да бъде променено напълно, като...
Не, няма начин. Част от удоволствието от играта е да намираш схеми от комбинация на умения и магии, които да ти дадат чуството, че си велик. Да, предизвикателно е за Разказвачите, но не мисля, че всяка комбионация, която се окаже печеливша, трябва да се порязва. Играта не е за наказание на играчите, а за удоволствие.
От друга страна, Ветровете на Етера не са дефинирани добре и това е една от причините да позволяват прекалено мощени експлойти. Преди време казах, че ветровете няма да връщат мана ако тя е ползвана за поддръжка... Да ама не. Това ще си остане. Единственото, което ще се промени е, че:

Магьосникът получава 1/5 ТМ при всяко използване на такава от което и да било създание, което ползва мана различна от неговата

Удебеленият текст изключва обща мана, както и изключва да си вземаш по една пета от всяка мана, която самият ти ползваш. Целта на заклинанието е да е контролиращо и облагодетелстващо те при битка с други магьосници.
Също така специално е упоменато, че Ветроете не могат да се повлияят от други заклинания (тройно или нищо също отпадна с две думи)
Подобна промяна считам, че ще те удовлетвори, като при това запазва смисъла на магията - не намалява маната за произнасне на заклинаия, а ти дава, ако другите ползват.
cherno_slance написа: 2) За прескока от акробатиката, заместващ контраатаката - в момента на 12-то ниво е за 3-ТД.
Това официално е променено от мен преди много време и прескокът е за 7 ТД без влияние от нивото на владеене на СУ. Явно съм го направил малко след като съм пуснал правилата на форума. Можеш спокойно да го ползваш, с чисто сърце, че не си лъжеп играчите.
cherno_slance написа: 3) Срещу борбата трябва да може да се прави париране с оръжието.
Атаката при влизане за борба дава право на предизвикана атака, от страна на атакувания. При предизвикана атака нямаш възможност за активни защити тъй като вече извършваш действието атака за борба. Мисля си, че това е достатъчно. Добавяне на повече усложнения за ползването на борба би направило похватире безсмислени. И не, не можеш да се предпазиш с оръжие от атака за борба, совен ако не е изключително остро ;), но пък можеш да забиеш съответното оръжие в противника си докато той се опитва да те напабдне.
cherno_slance написа: 4) Търси се добър начин за балансиране на системата при участие на героите в масови битки...
Да, струва си да се полмисли какво става при масово меле, но трябва да се има предивд, че магьосниците далеч не са толкова често срещани в Магландиум. Те са редки и много ценни съюзници, но далеч не може да се надяваш на армия от магове, освен ако не си в Ал Тирим, но концентрацията е висока именно и само там. Ако направиш заклинание, което ги обезсмисля, то не би допринесло за по-интересна игра.

ПП: В този ред на мисли, ще има заклинания, които да са изгодни за точно определени условия - например нанасят Временни щети в размер на 1/10 от маната с която разполагаш в момента - на всички. Подобно заклинание е много ефективно ако опонентите ти ползват Обща мана, например. Тоа също е висша магия, като спонтанното нараняване (но от школата на Мрака).
ППП: Проверих си файла с официалните правила и там си го има това за 7 ТД на акробата. Моля, четете ги преди да искате промени!
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » съб юли 19, 2008 5:15 pm

Хубо де, винаги остава правилото, че ако се намесиш в голяма битка с герой-магьосник и обърнеш хода й в полза на твоята страна.... някой, някъде приема това лично. Който има пари за събирането, обучаването и поддръжката на трийсетхилядна армия може да си позволи наемането на много добри наемни убийци - около и може би дори малко над нивото на което са героите в партито.

При евентуален неуспех на килърите пича може да се кротне, но при повторна, потретна и прочие намеса на даден могъщ магьосник в хода на някоя военна кампания.... просто част от бюджета на дадена държава се заделя за неговото елиминиране.

При нанасянето на превантивен удар от страна на магьосника срещу поръчителя на убийството му, срещу него ще се обединят всички, които се страхуват от магьосник, който се е заел твърде сериозно с политиката.... тоест целия свят.

Някъде се беше споменало да правилото, за натрупване на "жега". При достигането на определен брой точки "жега" по петите ти тръгват разни свръхсекретни общества с агенти от 70-то ниво нагоре, чиято цел е да почистват света от анархични елементи.

Бога ми, от сега нататък въвеждам това правило в моите сесии абсолютно стриктно. Играчите ще реват и ще реват контрола да е системен, а не сетингов. При достигането на 100-точки жега героят просто бива "изчезнат" (Който е чел "1984" на Оруел знае какво значи израза "бива изчезнат").

Хм, може да има и друга графа - "възвисеност" - трупа се не когато се намесиш в дадени събития, а просто с употребата на мощта на магьосника--- когато достигне някаква определена степен в честотата на употреба на мощни заклинания идва Орим, Повелителят на Магията, Бона, Повелителката на Южния Вятър, Ахра-ман, Кали или каквото и да е и взима героя-магьосник при себе си, понеже го е сметнал за достоен да му служи.

Най-готиното е, че понеже това е сетингов контрол, всякакви възражения и аргументи са безмислени - аз решавам да е така в моите сесии.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » съб юли 19, 2008 7:03 pm

Само за едно нещо не съм съгласен системно - В системата е описан вариант, в който не позволяваш на бореца да се вкопчи в теб. И това е, когато се прилага СА Увличане, която е борцова техника и прекрасно илюстрира как се противодейства на борец без самия ти да се вкопчваш в него или да го убиваш в мига на вкопчването му в теб.
Освено това в СА Отклоняване определено е написано, че можеш да насочваш атаката на противника до 45 градуса настрани. Всички видове атаки, което ще рече дори и тази, направена с пика, от кон, след засилка!!

Все пак ти сам казваш, че... ЦИТАТ:
Част от удоволствието от играта е да намираш схеми от комбинация на умения и магии, които да ти дадат чуството, че си велик. Да, предизвикателно е за Разказвачите, но не мисля, че всяка комбионация, която се окаже печеливша, трябва да се порязва. Играта не е за наказание на играчите, а за удоволствие.
Край на цитата.

В СА Отклоняване виждам елегантен начин да запращам настрани огромни яки гиганти, докато играя елф-фехтувач с 45 кила тегло.

П.П. Много яко съм се минал, като съм бил разказвач. Далаверата е да си играч и да мърмориш всеки път, когато не ти дават да "пауърплействаш законно".
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » съб юли 19, 2008 10:13 pm

Ми като гледам последното ти изречение, нещо май не споделям в твоите възгледи за водене на сесия. Идеята на играча не е "да трепе всичко живо наред", а на разказвача "да трепе герои наред". Например, сигурен съм, че моите играчи (един от които, като стигна героят му седмо ниво, се отказа да качва повече на СУ-тата и да се концентрира на уменията като Заплаха, Митове и легенди и т.н.) ако открият някакъв такъв "бъг" в системата няма да се възползват. Дори беше голямо чудене дали изобретателят-елф трябва да си прави метален голем и дали това не би нарушило баланса и развалило кефа в играта. Както и да е, всеки с вкусовете си, но според мен човекът, който създава ролеви системи не трябва да е в позицията на човек, който гледа всячески да прецака играчи, които пък гледат всячески да измамят него и водещите по неговата система. Не става дума за ММО или "стълбата" в игрите в Батъл.нет, а за това как няколко души си прекарват свободното време.

По нещото за магьосниците.

Като цяло не мисля, че си прав. На "елитна" войскова част маната може и да им трябва, за да демонстрират елита си, пък и да не им трябва, за всяка магия освен мана има и друг важен ресурс - време. Допускаме, че, като се изключат героите от един момент нататък, в Магландиум 6то ниво ще означава ветеран. На това ниво, при максимални СУта и показатели, шансът да се направи Армагедон без концентрация е 27,3%. Допускаме, че има и Бърза мисъл на 14 ниво (сигурно е възможно, знам ли?), съответно при максимална ловкост прави 16 Армагедона, от които, не съм сигурен, но математическото очакване е да "влязат" 4, всяко от които прави средно около 75 щета (35+11зара). Не знам колко са нагъсто войниците, ще измрат навярно стотици, защото, отгоре на всичкото, магът се е целил в по-кекавите.

Това - първия ход. Въпреки че съвсем реално би могло и да не се случи, защото се предполага, че стрелците са обучени стрелци, т.е. имат СУ стрелец. Което дава бонус към реакцията. А те биха могли да знаят къде да стрелят, преди разни съмнителни субекти в шарени дрехи да са казали магия, с която ветровете да пречат на стрелите да стигат целите си (току-що се сетих, че, предполагайки, че магът ще цели да засипе противниковата войска с огън и жупел, той няма да си "кастне" въздушния щит, ама нейсе). Дори и всичко това да не е вярно, магът да разтвори небесата над противниците си, то "някои все ще оцелеят" и ако сред тях има стрелци - жална му майка на вълшебника, ще гледа последната сцена на любимия ми китайски филм от гледната точка на главния герой...

В крайна сметка, явно единият главнокомандващ е много по-богат от другия и, освен че си е позволил магьосник в редиците, си е позволил и армия, която и без магьосника е равносилна на другата. Съответно за втория битката е загубена. Е да, ама магьосниците не са защитени от убийци. Айде холан, що народ е бил избит не на бойното поле, а малко преди да се стигне до там. Един кинжал в гърба, който, ако се забие от когото трябва, се брои за 6 такива, и магьосникът дорде се обърне - още 6. А войниците дорде дойдат - нинамсиколкостотин жълтици, приели формата на безжизнена маса плът, се търкалят в локва кръв. И как да не изпсува човек сега, а? Пък и не само човек, де, джуджетата що за речников запас имат, мани, мани...

Та така... Приеми магьосниците за атомни бомби, които никой не може да произведе, но има шанс едно на много да се появят в оръжейния склад. Така те са много яки, ама не са гаранция за световно господство. Не са гаранция и за спечелване на война, ако се вярва на предсказанията ;) . Фактор са, навярно в Мелион има трактати за влиянието им в битката и начините на противодействие, ама Магландския Сун-дзъ едва ли се различава в мисленето от нашия ;) ...

Между другото, малко по-рано беше писал за магьосници от Източния съюз, които обикаляли и прибирали бъдещи послушници сред народите на другите два съюза. Много плодотворна идея, по мое мнение, обяснява много неща, а подобно нещо би могло да доведе до конкуренция между Източните магьосници и Магикон, а и до какви ли не други неща ;) ...
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » нед юли 20, 2008 12:11 pm

Стига с тия убиици бре! Във войната има едно много основателна причина никоя от воюващите страни да не ползва магия и тя е, че веднъж използваш ли ти и другата страна ще използва срущу тебе.
Да не мислите че Хитлер, Сталин или Чърчил не е можела да се бастишат с убиец? Ама ако някой се и позволил такова нещо вече неможе да е сигурен дали чаяму едниствено дъха на бадеми или в него има и още нещо допълнително.

НИП на повече от 3-то ниво няма, НИГ да достигне 6-то. Архизлодея единствено може да е по-високо ниво от геройте.

Колкото за тактиките на съюзите в очакваната война:
Западния ще разчита на технологиите на джуджетата и редовна рамия.
Източния, ако го атакуват може да зползва магия, но по вероятно да се придържа към неутралитета.
Централниа разчита на специализирани наемнически армии, евентуално подкрепени от няколко магьосника.
Свободните градове, ако се включат във войната ще е към края й, а тактиката им на бой ще е по близка до тази на централния съюз.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » нед юли 20, 2008 2:53 pm

Ох, не ми се говори за това просто. Или трябва да приемем, че целият свят е декор и на местните жители липсва най-важния аспект на разума - умението да се приспособяваш.... Боговете нарочно така са ги създали, за да е удобно на пратениците им (разбирай героите на играчите).

... Или трябва да приемем, че има някакъв много мощен фактор, който не позволява новите технологии да се разпространяват. В смисъл - и германският министър на отбраната би искал да разполага с ядрен арсенал, ама никой няма да му даде! Със същия успех аз мога да притежавам заглушително устройство от висок клас, можещо избирателно да затваря всички честоти без точно определена....

Това вече напомня изискването за спазването на "маскарада" в Света на Мрака, или на гоненицата тип котка и мишка между държавите, които искат да имат върхови технологии с двойна употреба (като ядрен реактор например) и държавите, които вече имат такива и не дават на първите да имат.
Обаче това пак опира до големи политически игри и е далеч от святата атмосфера на фентъзито. Във фентъзито на военачалниците (нип-ове или герои без значение) им е забранено да използват приьоми, които превръщат героите-магьосници в специалирирана, скъпа, но все пак редова единица (разбирай да правят организирани опити да ръзвъждат такъв тип хора - включително чрез целенасочено размножаване и специализирано обучение).
Фентъзито тип РПГ за това е фентъзи тип РПГ, защото никой, никога, по никакъв начин не търси противодействие на магьосниците, нито пък начин да направи 40 000-дна, комплектована армия, в която магьосниците са един от класовете.... ба си, така трябва да бъде, наистина.... лошото е, че аз не съм в състояние да водя, когато разполагам с декори, а не с истински свят. Но това си е лично мой проблем.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » нед юли 20, 2008 3:15 pm

Слънце, обори ми следните доводи:
Мага не е свръх-машина на бойното поле, защото:

А. Обсега на магиите е малък. Това директно го поставя сред редиците на биещите се.
Б. Нищо не защитава напълно от случайна стрела/копие/брадва/съчма/друго-сечиво-по-избор.
В. Маната, не е чак толкова много, колкото изглежда - армагедон, армагедон, ама това са си 66 мана (ако не ме лъже паметта). Един път, двапъти, трипъти, четири пъти... ммм... май маната свърши. Което значи, че мага си отива.
Г. Насрещните магове. Имаш Армагедон? Добре, аз пък ще ти шибна три мълнии за същото време, а после ще се занимая с армията ти.

Искам оборване по точки.

И за финал - айде, да видим, кой ще изрови темите, където Ванката казваше, че герои над 10то ниво са епични, а за ниво над 20то можем само теоретично да говорим? Щото Маг 20то ниво, може и да може да измете сам цяла армия, да унищожи балистите й, катапултите й, стрелците й, евентуално снайперистите й, а поссле даопече и кашимерията, но не виждам никакъв начин да го направи, ако не е развит по точно определен начин, с точно определени магии. А, вярвати се или не, не всеки ги прави тия неща.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » нед юли 20, 2008 5:08 pm

Хам, говорим за абсолютно различни неща, на абсолютно различни езици.
1.
Срещуположен маг в противниковата армия не бива да има, защото... не е "фентъзи стил". Той е герой-магьосник, не защото е по-силен от противниковия магьосник, а защото няма противников магьосник. Системата въобще не е предвидена за магически дуели, да ти кажа правичката... Има само една магия, която ти позволява да разбереш какво замисля противника, май "знание" се казваше, и разни щитове срещу демидж, омагьосване и прочие.
Но Противомагия и Неузязвимост са седмо ниво, а Забавяне, Объркване са ниско ниво, а Тишина - пето, ако не се лъжа.
Като цяло системата не е предвидена за дуели, особено пък между магьосници. Направена е, за да се чувстваш велик, когато играеш, но това автоматично означава, че сблъсъкът с герой-магьосник (или нип-магьосник със сложна тактика) и равно ниво, предмети и прочие е недопустим. Несъвместим е с идеята играча да се почувства велик. Не може да се чувстваш велик, когато двубоят наистина е двубой и оцеляването е 50:50.
Следователно в противниковата армия не бива, не може и е недопустимо да има отсрещен маг. Всъщност може, но наужким - задължително трябва да е достатъчно неефективен, за да може да загуби.
2.
И приспособяването на противниците срещу магьосника, участващ в масова битка... това също е принципно недопустимо, защото не се вързва с атмосферата на "фентъзи"-то.
Армия, в която стрелците си пазят стрелите, за да "засекат" заедно единична цел в някакви цветни дрехи, вместо да пердашат залпов огън по противниковите мечоносци или стрелци - това ще е проява на адаптивно мислене, недопустимо е в РПГ!

Колкото до брадви, копия и прочие - поради липсата на противникови магове ( задължителна), и забраната противниковата армия да се приспособи към присъствието му, дори и да знае за него - той има възможност да си направи въздушен щит, вериги на милосърдието и прочие и прочие. След това без бързане, при наличие на Обща мана и Ветровете на Етера, да мята армагедони. Войниците покрай него са стотици - а това прави огромно количество мана, практически неизчерпаемо.

Така или иначе особено остроумни тактически приьоми, чрез които да го неутрализират, са недопустими - балистите, топовете и прочие тежки съоръжения могат да целят по армията, но не и по героите - балистите и прочие неща съществуват на ниво армии и макро-тактика. А връзката между партито, което съществува на ниво РПГ и армията, която същестува на макро ниво... е еднопосочна. От партито към армията, но не и обратно. Обратната връзка означава, че няма фентъзи.

И не са нужни полубожествени герои, с левели над 15-ти, 20-ти - два магьосника 12-ти левъл, заедно с още два героя (в качеството им на багаж), прелетяха 50 километра пустиня за десет минути, при комбинация от Ветрове на етера, Обща Мана, стотина Забързвания на всеки и Левитация (имаше и още някакво заклинание в комбото - вече не им помня точно цялата простотия, която сътвориха), като носеха третия герой на столче, а четвъртия тичаше под тях. Естествено, приключиха пътуването на пълна мана. За щастие, не аз бях разказвач (носеха моя герой на "столче", иначе нервите ми нямаше да издържат и да ги пресрещна с някоя човеко-джуджешка ПВО-остановка, тип ракета земя-въздух, останала от древни, технологични времена.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » нед юли 20, 2008 9:14 pm

Имам лошото чувство, че не само с Хам си говорите за различни неща на различни езици, но и между нас двамата нещо не се получава комуникацията.

От горния ти пост, доколкото разбирам, проблемът е, че:
1. Има герой-магьосник
2. Той е взел участие в голяма битка между две армии
3. За да бъде "фентъзи стил" противниковата армия не може да се адаптира пред нововъзникналото обстоятелство, следствие на играчите, инак дори не би било РПГ
4. За да бъде "фентъзи стил" героят трябва да се чувства велик
5. Ти искаш да следваш "фентъзи стила"
6. Но се дразниш, когато героят е велик

Правилно ли съм разбрал? Защото точка 3 я виждам като синтез на казаното от теб в точка 2, а точка 4 - в твоята точка 1.

Бързам за всеки случай да отговоря по предполагаемия проблем, такъв, какъвто го виждам. Като заначало отбелязаното като мен "твърдение 3" ми се вижда много странно. Р-то в "РПГ" означава "ролева", т.е. свързана е с разиграване на роля. Сиреч - подражаване на персонаж. За да може да се подражава реалистично, всяко действие трябва да бъде подтиквано от всичко наоколо. Но последното, за да бъде то реалистично, трябва да се влияе от действията на героя. Не виждам нищо по-логично в такъв случай всичко наоколо да се адаптира спрямо героя. Царят на еди-кое си кралство, след н-тото приключение на нашите хора ще му доде акълеца у главата, че може и да му помогнат да намери отвлечената му дъщеря. Лошият барон пък, чийто н-ти план е бил предотвратен, ще знае оттук насетне кого да очисти първо. В гореописания случай злият барон е главнокомандващият на противниковата армия. В крайна сметка, ненапразно в ПММ има графа за противниците, наречена "Тактика" и се предвижда да има "умни противници". Те няма да са умни, ако не могат да се адаптират. Принципно, това важи за "малките стандартни битки", но не виждам защо да не бъде така и в масираните конфликти.

Проблемът по т-ка 4 според мен е в теб, по-конкретно в т-ка 6. Твоите сесии, както ги виждам, е едно непрестанно мамене между играчи и разказвач. Ако искаш играчът лесно да се справя с противниковия маг, но се дразниш, че в същото време носи лесна победа на едната страна - еми, човек трябва да си има приоритети. Особено ако от една страна желае нещо, а от друга - точно обратното.

Сега се сетих, че ти споменаваш и още един аспект на големия ти проблем:
7. А16 не е предвидена за дуели между магьосници.

По принцип идеята на магьосниците е да са кекави и много разрушителни (като става дума за врага). Разбира се, и да "бъфва" и "дебъфва", но не тук е проблемът. Проблемът е именно в предното изречение - за да има дуели, дълги и продължителни, където везните се накланят постоянно, а не да са на 50:50 в първия рунд, а втори просто да няма, то трябва да има магия за мигновенно контриране. Навремето и аз исках такава, но казаха, че не става.

И, почти накрая, да кажа - в много фентъзи романи, които съм чел, маговете могат да се телепортират или да стигат с алтернативни, но не много по-бавни методи, от коя да е т-ка А до коя да е т-ка Б. Случаят с "носенето на "столче" просто се дължи на това, че няма магия за Телепортация в А16, ако не се лъжа. Ако има - що не са ползвали нея?

И съвсем накрая - магията, която БГ предложи би трябвало да е много прецакваща за твоите играчи, които много обичат комбота с "Обща мана". Пък както беше обяснено, "Ветровете" ще важат само за ползването на маната на другите участници на бойното поле. Не мисля, че оттук нататък би трябвало да има проблем.
シャマョツィ

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон юли 21, 2008 12:55 am

cherno_slance написа:
1.
Срещуположен маг в противниковата армия не бива да има, защото... не е "фентъзи стил".Той е герой-магьосник, не защото е по-силен от противниковия магьосник, а защото няма противников магьосник.
Това пък ъде го видя "системно"? В моите сесии, героите са се сблъсквали не само с магове, а с магове на дост апо-високо от тяхното ниво и съм сигурен, че няма как аз да съм въвеждал подобо правило.
cherno_slance написа:
Системата въобще не е предвидена за магически дуели, да ти кажа правичката... Има само една магия, която ти позволява да разбереш какво замисля противника, май "знание" се казваше, и разни щитове срещу демидж, омагьосване и прочие... Като цяло системата не е предвидена за дуели, особено пък между магьосници.
Системата не е СПЦИАЛНО пригодена към дуели, но мисля, че турнрите, които се провеждаха тук на форума са доказали, че тя е подходяща за дуели. Дали дуелите са магически или не, това е друг въпрос.
cherno_slance написа: Направена е, за да се чувстваш велик, когато играеш, но това автоматично означава, че сблъсъкът с герой-магьосник (или нип-магьосник със сложна тактика) и равно ниво, предмети и прочие е недопустим. Несъвместим е с идеята играча да се почувства велик. Не може да се чувстваш велик, когато двубоят наистина е двубой и оцеляването е 50:50.
Прав си, н еможе да се чустваш велик при спечелване на двубой 50:50. Чустваш се велик, при спечелване на двубой 10:90, като 10% са били твоите първоначални шансове за успех. Виждал съм го в сесиите си много пъти. Въобще никога не съм жалил играчите си, но и не съм играл специално срещу тях. Давам им предизвикателството и те сами решават как да се справят с него и когато победят в ситуация, в която аз дори не съмпредполагал да влизат в битка, са се чуствали много доволни и щастливи. Побеждавали са благодарение на добра комбинативна игра между тях си, а не защото един от тях е много голям герой.
cherno_slance написа: 2.
И приспособяването на противниците срещу магьосника, участващ в масова битка... това също е принципно недопустимо, защото не се вързва с атмосферата на "фентъзи"-то.
Очевидно имап някаква друга версия на книгата, която ще се радвам да видя ;) (само да кажа за всички, че това не е онова дългоочаквано обновено издание - то все още не е излязло.)
cherno_slance написа: Армия, в която стрелците си пазят стрелите, за да "засекат" заедно единична цел в някакви цветни дрехи, вместо да пердашат залпов огън по противниковите мечоносци или стрелци - това ще е проява на адаптивно мислене, недопустимо е в РПГ!
Интересна стратегия, особено ако отсрещните стрелци ви сипят залпове... Но опрделено е адаптивна и бих се съгласил с нея, ако острещнат аармия има Дракон.
cherno_slance написа:
Колкото до брадви, копия и прочие - поради липсата на противникови магове ( задължителна), и забраната противниковата армия да се приспособи към присъствието му, дори и да знае за него - той има възможност да си направи въздушен щит, вериги на милосърдието и прочие и прочие. След това без бързане, при наличие на Обща мана и Ветровете на Етера, да мята армагедони. Войниците покрай него са стотици - а това прави огромно количество мана, практически неизчерпаемо.
Цялата картина, която описа не е системно зададена никъде и е плод изцяло на въображението на Разказвача, който в случая си ти, нали? Не виждам защо търсиш вината някъде другаде.
cherno_slance написа:
...балистите, топовете и прочие тежки съоръжения могат да целят по армията, но не и по героите...

И тук не виждам какъв ти е проблема да обстреляш партито с балиста. Аз бих обстрелял мое парти без да се замисля. Идеята на една група от 5 героя не е да спечели битката като се вреже с предните редици на врага. Мисля си, че системно А16 предлага десетки аргументи, който да откажат играчите да разиграят героите си именно така. Групата от герои е ценна ко изпълни важна мисия, която изисква по-малка, но силна група - да спасят някой си редник Райън например.
cherno_slance написа: И не са нужни полубожествени герои, с левели над 15-ти, 20-ти - два магьосника 12-ти левъл, заедно с още два героя (в качеството им на багаж), прелетяха 50 километра пустиня за десет минути, при комбинация от Ветрове на етера, Обща Мана, стотина Забързвания на всеки и Левитация (имаше и още някакво заклинание в комбото - вече не им помня точно цялата простотия, която сътвориха), като носеха третия герой на столче, а четвъртия тичаше под тях. Естествено, приключиха пътуването на пълна мана. За щастие, не аз бях разказвач (носеха моя герой на "столче", иначе нервите ми нямаше да издържат и да ги пресрещна с някоя човеко-джуджешка ПВО-остановка, тип ракета земя-въздух, останала от древни, технологични времена.
Е, тук мисля, че уточнението, внесено във Ветровете би следвало да ти върши работа. При всички случаи, когато играчите се опитват да извлекат някаква подобна изсмукан аот пръстите тактика, Разказвачът лесно може да им покажае, че не са прави ;)... стига това да му е целта.
Общо взето в целия пост не видях, как това е залегнало системно в книгата, а не е в съзнанието на Разказвача и играчите... или чакай! Сигурно визираш изречения от типа - "играйте както на вас ви харесва!"... Прав си, не биваше да ги пиша тези работи. Правилата трябва да са стриктни и в никакъв случай подчинени на удоволствието на играчите... Ще го имам предвид при следващата си книги, или даже още в обновената версия.

ПП: Черно Слънце, вземи се в ръце и разреши мета-игровите проблеми в групата ви, с мета игрови средства... Или пък просто си измислете каквито на вас ви е угодно допълнителни модове към играта. знае ли човек, в крайна сметка може пък да излезне нещо интересно от тях?
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пон юли 21, 2008 12:00 pm

Прав си, не трябваше да ги пишеш такива работи, но имаш доблестта да си го признаеш и приемам извинението ти.

Метаигровите проблеми се решават метаигрово, когато хората имат куража да си кажат, че не се харесват или че е време някой от групата да си ходи. Поне може да се седне и да се поговори. Но когато нещата стават подмолно или се проектират вътреигрово, става мазало. Не стига че има проблем/конфликт, но и участниците в него не признават съществуването му. Преди да се включа в групата на другия разказвач, който познавам в Бургас, на единия от играчите му бяха убили седемнайсет или осемнайсет пъти героя. Под убили се разбира от герой на друг играч. Имало е и други случаи на посягане на чужд герой, като се използва системата, въпреки че тя е предвидена за отборна игра срещу нипове-опоненти (в нея няма модул за двубои).

Вече не се случват такива простотий, но някой някой неща остават, както се сещаш... Подозрението, страха, нараненото самолюбие и прочие могат да тлеят в продължение на години - дори и когато смяната на системата и появата на нови играчи и водещи тушират нещата. Но все пак благодаря за съвета - щом дори сравнително балансирана система като Аксиом почва да "протича" заради тези скрити конфликти, значи е време да се направи нещо.

Това за допълнителен мод, който да важи само за нас е добра идея, но не ми помага, защото не в моите сесии има прояви на пренебрежение, незачитане, съперничество, конфликти и прочие по-леки и по-тежки прояви. Би трябвало да убедя другите двама разказвачи, които познавам в Бургас, от въвеждането на подобни допълнителни модове и правила, изравняващи (при нашия тип игра) войните, стрелците, дроидите и прочие "класове" с магьосниците.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон юли 21, 2008 2:06 pm

Слънце, не виждам, защо трябва да се изравняват. Целия чар на играта е с един войн да отрежеш главата на мага, който си е 10 пъти по-силен. Вика му се РПГ, не защото героите не умират от лош късмет, нито щото няма маг отсреща. Не виждам, какво пречи на това да се случи. Отгоор от типа "щото няма да е фентази" не е приемлив.

Иван го каза добре - групата (работата й) все пак не е сред редиците. Ако са се начукали там... ами - да се бият, но само да се отрази, че рядко в мелето има дуели - посичаш, който можеш и разчиташ на компанията, около теб да ти пази гърба.

Мога да кажа само едно - ако героите са безсмъртни, тогава по-добре не играйте. Защото, който не убива героите без угризения (ни и не ги изтребва, забележи) не става за Водещ. Ако се измъкнат, нека да е с техни си сили! Ако са достатъчно тъпи, на 10-11 ниво да се начукат в масова битка... ами, гаранция ти давам, че има огромен шанс да изпукат, поне при мен. Все пак, като си търсят белята, ще я намерят.

Лично за мен, доводите ти си остават безпочвени, а проблемите ти са мета-игрови. Иван го каза - разреши ги с групата си извън системата, не ни надувай лавите с глупусти.

И за финал, искам да кажа нещо, което всички да запомнят, предай го и на групата си:

Ролевите игри са забавление, не задължение. Ако не ви харесват комбота между силни магии и умения, предизвикателства от рода на отсрещен маг пет нива над вас и т.н. - ами, намерете си група, която не ги харесва също и играйте с тях. Ако не - вместо дапречите на другите се примирете или спрете да иуграете.

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пон юли 21, 2008 11:15 pm

hameleona написа:Слънце, не виждам, защо трябва да се изравняват. Целия чар на играта е с един войн да отрежеш главата на мага, който си е 10 пъти по-силен. Вика му се РПГ, не защото героите не умират от лош късмет, нито щото няма маг отсреща. Не виждам, какво пречи на това да се случи. Отгоор от типа "щото няма да е фентази" не е приемлив.

Иван го каза добре - групата (работата й) все пак не е сред редиците. Ако са се начукали там... ами - да се бият, но само да се отрази, че рядко в мелето има дуели - посичаш, който можеш и разчиташ на компанията, около теб да ти пази гърба.

Мога да кажа само едно - ако героите са безсмъртни, тогава по-добре не играйте. Защото, който не убива героите без угризения (ни и не ги изтребва, забележи) не става за Водещ. Ако се измъкнат, нека да е с техни си сили! Ако са достатъчно тъпи, на 10-11 ниво да се начукат в масова битка... ами, гаранция ти давам, че има огромен шанс да изпукат, поне при мен. Все пак, като си търсят белята, ще я намерят.
Хайде не, Хам, може ли? А какво правим, когато играчите не се набутат сами, а масовата битка е част от плановете на Раказвача? Явно от всяко правило си има изключения.
Освен това, може да се направи изключително забавна игра с изключително силни герои. Разбира се, че и опонентите им ще бъдат равностойни, но когато не се сблъскват с равностоен опонент-въпросите им ще бъдат по-скоро кое искат да направят и кое е морално, отколкото кое могат. Само че не го препоръчвам на повечето групи;). Ако решите да играете така, бъдете сигурни, че играчите са зрели хора, а персонажите не са аморални типове, или ви предричам проблеми:).
От друга страна, някои хора играят, за да се чувастват могъщи, както каза Черното СЛънце. Всичко си зависи от групата, но имайте предвид горния съвет. Аз предпочитам да има м равностойна опозиция. Прекалено силните опоненти са изключително подходящи за тактическа игра с търсене на слабите места:).
А.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » вт юли 22, 2008 9:41 am

Силно препоръчвам на нЕкои хора новото ДМГ за Д&Д 4Е. Знам, че не е редно тука да го рекламирам, но там има буквално десетки страници, които са универсални. И така като гледам Слънцето - задължителни за нЕкои хора.

Ролеви игри има много. С различни фокуси. Когато се опитахме да играем магове в СнМ2, всичко се издъни, защото ние се опитвахме да играем Д&Д магове в системата (и света!!!) на СнМ. Ми не стана. Защото универсална система за ролеви игри няма. Аксиом (също и Д&Д, примерно) е насочена към съвсем определен тип игра, който не включва често използване на масови битки. Впрочем, пак по Д&Д (3.5 издание) има готина книга със съвети за използване на масови сражения в играта (Heroes of Battle). И отново много от съветите са над-системни. Ето един пример - не вкарвай героите в самото сражение. Има толкова много задачи покрай самата битка - разузнаване, премахване на противников ключов индивид (генерал, маг, крал...), превземане на ключова позиция леко встрани от главното меле и т.н. Изобщо казано, ако системата не може да се справи с нещо, което Разказвача е поискал да сложи в приключението, може би не е трябвало да се включва изобщо. Ако сюжета изисква битка, не е задължително героите да участват в нея. Ако сюжета изисква да участват, прати ги някъде където няма да са в дебелото меле. Ако сюжета изисква да участват и да са в дебелото меле, значи си се издънил като Водещ, като си вкарал играчите си там, откъдето не можеш да ги изкараш. Ако пък толкова искаш масови битки с участие на героите, сигурно си има и системи за това. Те пък няма да правят други неща толкова добре. Това е. Реши какво ще играеш и си избери система или се съобразявай със системата си.

А проблема с Обща мана направена сред войниците е много просто решим - те просто нямат Мана. Тук отново ще намеся Д&Д, но в 4Е наистина има една добра идея - героите и НИП са различни категории "същества" и се правят по различни правила. Това е героично фентъзи все пак - героите са ГЕРОИ, те са различни, специални, нещо повече. Е, добре де, не е задължително да са чак уникални, но пък и съвсем нищо не те задължава да правиш всички НИП по правилата за герой.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » вт юли 22, 2008 12:02 pm

Пич, наистина не трябва да рекламираш толкова директно друга система (че даже повече от една) във форума на Аксиом. Не че е престъпление, или платена реклама, но рискът от съпоставки, израждащи се в "моето е по-добро от твоето" и "коя е най-яката система за еди какво си" е очевиден. Разбирам мисълта ти - една система е по-добра за друго и няма универсална система, която да даде основа за всякакъв тип приключения. Не си тръгнал да съпоставяш системите - но повдигаш опасна тема, която толкова често е разваляла свестни дускусии по интересни въпроси, че се е превърнала в тема табу.

Освен това наистина е безмислено да ми казваш, че има системи, които решават даден въпрос по-добре от Аксиом. В случая обсъждаме как Аксиом решава даден въпрос и дали въобще го решава. Твоето е отклонение от темата.

2.
Метаигровите решения, от рода на внимателна преценка на разказвача къде праща героите и какви задачи им възлага са добър изход. Универсалния всъщност. Имат само един недостатък - могат да се прилагат, когато си водещия.

Ама ти май не четеш внимателно какво съм казал по-горе... проблемът ми не е когато съм водещ, защото водя основно социални приключения, обичам мета-игровите решения, а и се осмелявам да налагам ограничения, непредвидени в системата (когато се налага). В моите сесий на героите им се е налагало да молят за извинение заради спечелен двубой, да преговарят, да плащат глоби, да полагат неимоверни усилия, за да прикрият умения, сили, способности, да убият от засада (заради политическите аспекти), с много търпение жертва, която могат да смачкат и без толкова мислене и прочие и прочие. С ритуална, тоест несистемна магия съм блокирал всички заклинания над втори левъл в една масова битка, налагал съм проклятия на магьосници, според които след всяка употреба на нападателни заклинания му падаше с една точка ПСУ-то... и се хвърляше за изгубване на контрол...
Изобщо работата на Разказвача е основно мета-системна. Разбираш, че си си свършил работата, когато герой 24-ти левъл, тъмен елф, разговаря с абсолютно незначителна готвачка-гигант и търпи упреците й. Защото осъзнава, че се намира в нейния дом, тя пострадала много жестоко от неговите сънародници, губейки близки и ... може би... от нейна гледна точка е права. В този миг разбираш, че за играча твоя свят най-сетне е оживял и нип-овете са нещо повече от хартиени фигурки за отстрел/съсичане/изпържване. Всъщност вече не се възприемат като нип-ове, а просто като същества. Всичко е чудесно, аз съм добър бог и играчите се кефят. Обаче...

Обаче... поняка и на мен ми се играе като играч... Само че в парти от седем човека, с герои 12 левъл четерима са чисти са магове и има един, който развива на войн и маг. Играеш чист войн, алхимик, дипломат... всичко става покрай теб - другите герои са по-мощни, по-бързи, с по-широк спекър възможности. По-лошото е, че този по-широк спектър припокриват много от ефектите, които създаваш чрез уменията на твоя, уж специализиран герой. Какъв е резултата - известно време търсиш начин да си полезен, после - според характера, известно време ставаш раздразнителен или апатичен, предлагаш си настоятелно уменията или просто се превръщаш в багаж. Ней се търпиш, игреш някак... и по някое време ти задават следния въпрос - абе ти защо не си смениш героя с друг, на същия левъл? Някой, който може нещо?
После минава още време и примерно нечий герой умира. Не може да влезе нулев левъл, защото в продължение на много, много сесий съответният играч ще бъде просто багаж. Пускат го същия или примерно левъл по-надолу от този на останалите! Резултатът - математически изчислен герой-магьосник 12-ти левъл. По възможност с школа, школа и половина, които допълват тези на останалите магьосници в партито. Войните, алхимиците, дипломатите са излишни. Тръгнаш да убеждаваш някого, да не се бие с вас и някой съиграч те гледа недоумение: "Абе Черно Слънце, ти за "Контрол над Съзнанието" не си ли чувал?"

3.
Растежът на героите е неизбежен. Можеш да спреш героите или като ги убиваш, или като не им даваш опит. Аз за битки практически не давам опит, но - както вече казах - поняка ми се играе като играч и попадам в по-приключенски приключения, където бойната част на системата се използва поне един път на сесия. И там се държи на пауъра. Героите са оптимизирани, опонентите са оптимизирани и ако не си точно определен "клас", се превръщаш в "багаж" за партито.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт юли 22, 2008 3:21 pm

Слънце, проблемът ти, макар и в по-различна степен го имах и аз.

Няма, кво да се хваля, но от групата ми, най-добре водя аз. Ама и на мене ми се играе. Само че те не водят както водя аз, а аз искам да играя така. И какво сеполучава... ами, аз си водя или си правя герой, с който да се забавлявам ;) Когато разказвача ми не може да спред имбавостта на героя ми, значи просто не го бива. Аз имам само една задача - да не прекалявам с използването на своята сила, щото тя е велика или поне сстраховита.

Слънце, проблемът се оказа не в теб, мен, или най-малко във системата. Проблемът е в хората, с които играеш, но това не може да се разреши системно.

А сега по темата...

Всъщност, Стеф, никога не съм бил съгласен, че с герои в центъра на мелето, не може да е интересно. Правил съм го, но най-често, защото трябва да претрепят нещо по-голямо, което също е в центъра на мелето. И такива неща. Иначе си прав, че в 4е има много добри съвети, като цяло.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » чет юли 24, 2008 9:56 am

cherno_slance написа:Пич, наистина не трябва да рекламираш толкова директно друга система (че даже повече от една) във форума на Аксиом.
Нама проблем в това. Аксиом съществува в света на РИ където има стотици системи и споменаването и равняването по най-известните е напълн нормално. Мисля, че това, което Лоустеф казва, не е реклама на ДнД, апросто съвет, как може да се възползваме от съветите там, които, както той каза са универсални.
Не се притеснявайте да правите сравнения между А16 и останалите системи. Това не е нито лошо, нито страшно. А16 си има своите силни и слаби страни, и предлага различен вид удоволствие от ДнД (макар че ако ДнД продължат с промените и едишъните, много скоро ще вземат и да се доближат до А16 ;) )
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » чет юли 24, 2008 1:36 pm

Предвид, че въпросната система има нов едишън средно на 10 години-изразът "много скоро" да не се разбира буквалнo;)!
А.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон юли 28, 2008 10:29 am

Бе, в последно време нацъкаха няколко за доста кратко време (визирам периода от 3 до 4 ревизия).
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » ср юли 30, 2008 5:55 pm

Ако броиш 3.5 за отделно издание, тогава да. И все пак 2011 не е прекалено скоро, а това е безумно оптимистичен сценарий:).
hameleona написа:Слънце, проблемът ти, макар и в по-различна степен го имах и аз.

Няма, кво да се хваля, но от групата ми, най-добре водя аз. Ама и на мене ми се играе. Само че те не водят както водя аз, а аз искам да играя така. И какво сеполучава... ами, аз си водя или си правя герой, с който да се забавлявам ;) Когато разказвача ми не може да спред имбавостта на героя ми, значи просто не го бива. Аз имам само една задача - да не прекалявам с използването на своята сила, щото тя е велика или поне сстраховита.
Хам, разказвачът винаги може да ти разкаже играта, вярвай ми. Ако разказвачът ти съм аз-това дори няма да включва свръхестествена намеса или НИГ от ниво над 6-о. Поставяш го обаче в гадната ситуация да те размаже, а потенциално и останалите, в стуация тип "клане на герои, щото ми трепехте НИГ-овете"...колкото и да е обосновано вътреигрово. Колкото и да си ядосал неподходящите хора или други създания с действията си-гадно е за отношенията в групата. Лично аз предпочитам да спра да водя на конкретната група и да си запазим добрите отношения, отколкото да им демонстирам как мога да ги вкарам в ситуация за 150 зара щета, когато са показали, че страндартния подход с уличните биячи не действа и продължават да дразнят неподходящите създания:). Да-моите НИГ-ове се приспособяват, и то-бързо;).
Извод-ако не сте се разбрали, че играта ще е в стил "мажем всичко, което не е съгласно с нас"-много правилно не си екплоатираш имбавите персонажи. Затруднението, в което би поставил Водещия си, е извънигрово в стил "да ги изтрепя и да рискувам да се скараме, или да спра да водя", а не "какво да правя, какводаправя, какводаправякакводаправякакводаправякакводаправяааааа?" :lol:
Или както казваха в един филм-"Запомнете, че с голямата сила идва и голямата отговорност" :P !
А.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » вт авг 05, 2008 7:13 pm

В същност, в сетинга на Ендивал тази гьостерица е дадена в ръцете на разказвача по дефулт. Ако героя сътвори достатъчно сериозни простотий, някой някъде плаща достатъчно на Отчуждените, за да проявят сериозно отношение към него. След което - нападение от комплектована групичка изроди с умения на 70, максимални статистики и първокласна екипировка.
Които естествено удрят първи!
Някой играчи с основание наричат това "чисто убийство".

Аз пък му викам да натрупаш точки "жега"... имаше даже такъв филм навремето.

П.П. Но има два проблема - първо, че това е крайна мярка. Второ - има играчи, които възприемат героя си като кукла на конци или по скоро като фигурката, с която участваш в ънреал торнамент. Сменяш малко физиономията и името и си пак в играта... Такъв какво да го правиш?
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт авг 05, 2008 11:22 pm

Дилемата не е лесна, но от Разказвачът зависи играта да се превърне от сухи правила и цифри в истинско приключение. Това изисква индивидуален подход към всеки един играч по отделно, заделяне на време от сесията, в което всеки има "своя миг" и създаване на връзка между героя и играча, която да направи героят близък до сърцето на играча му.
Трудно е, но няма да мога да го обясня как става самов един пост. Живот и здраве, като позадействам блога на форума (някъде през есента) може да започна да пиша стати засягащи тази тематика.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » ср авг 06, 2008 11:29 am

Говорил съм с конкретния играч много пъти - имам чувството, че той се възприема като безсмъртен или по-ткоро безкрайно прераждащ се полубог, на който отделните герои са просто превъплъщения. Мислел съм си дори да давам памет на героите му за предишните им "прераждания" един вид. Това поне малко би ми дало основа за някакво възпитателно въздействие.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср авг 06, 2008 12:42 pm

В компютърните игри има наказания разни когато ти бастисат героя на някой играч... опит, пари, скапани предмети - такива им ти работи, а това за остатачната памет е много хубаво хрумване, някой ден трябва да те врънкам да си ми водещ =)
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » ср авг 06, 2008 3:04 pm

cherno_slance написа:Говорил съм с конкретния играч много пъти - имам чувството, че той се възприема като безсмъртен или по-ткоро безкрайно прераждащ се полубог, на който отделните герои са просто превъплъщения. Мислел съм си дори да давам памет на героите му за предишните им "прераждания" един вид. Това поне малко би ми дало основа за някакво възпитателно въздействие.
Тогава просто карай на бой и стригане. Смачквай му героите и та.а Обръщай повече внимание на останалите... абе, не е невъзможно да превъзпиташ играч.

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » ср авг 06, 2008 6:59 pm

hameleona написа:
cherno_slance написа:Говорил съм с конкретния играч много пъти - имам чувството, че той се възприема като безсмъртен или по-ткоро безкрайно прераждащ се полубог, на който отделните герои са просто превъплъщения. Мислел съм си дори да давам памет на героите му за предишните им "прераждания" един вид. Това поне малко би ми дало основа за някакво възпитателно въздействие.
Тогава просто карай на бой и стригане. Смачквай му героите и та.а Обръщай повече внимание на останалите... абе, не е невъзможно да превъзпиташ играч.
Сори за въпроса, Хам, но ти колко играчи с оформен стил си успял да превъзпиташ? Аз не бих искал да ми се налага да проверявам дали става.

Слънце, идеята с пшрераждането е интересна-ако го потвърдиш системно, може пък да почне да се грижи за "ревъплъщенията" си. Поне можеш да опиташ;).
А.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » ср авг 06, 2008 7:07 pm

ммм един. От хак'ен'слаш - в приличен ролеви играч.

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » ср авг 06, 2008 8:01 pm

А колко си опитвал и на този един беше ли му вече оформен стилът;)?
както и да е, мисля, че разбираш какво искам да кажа. По-добре дай на всеки това, което иска, при условие да не пречи на играта на останалите...включително Разказвача:).
А.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пет авг 08, 2008 5:05 pm

Големият проблем е, че играта по принцип е деликатно балансиране между здравия разум и желанието за забавление.
На мен играчите често ми мрънкат, че обвързвам непрекъснато действията им с всевъзможни последици. Веднъж дори стана майтап - файтър-мейджа на групата закла някакъв простак и собственика му (тоест играча) попита нещо от този род:
- Сега какво, понеже не ми издържаха нервите, ще се окаже, че съм заклал някой предрешен благородник, нали? Отвърнах му нещо от рода, че тоя е бил просто кретен, който е решил да се заяжда с него, но играчът подозрително натърти, че щом не е предрешен благородник, значи сигурно има свидетели, които вече тичат в стражата... или е нип-а, имащ изключителна важност за куеста им.
Не бе, викам - просто пиянде!, но пича вече го тресе параноята, защото ме попита дали съм сигурен, че няма да има последици! Някакви?
Викам му - не бе, стига `ве! А той натърти, че може би ще го срещна със сирачетата на убития и ще опиша сърцераздирателно как просят, защото някой някъде заклал баща им? Казвам - е сега..... той човека наистина си има/имаше семейство и всъщност в момента си изпиваше надника, който иначе трябваше да занесе в къщи, но понеже ти.... :twisted: .
... Тогава много се смяхме, но заради извънигровия разговор! :) Всъщност момчетата са прави - за това играем РПГ, защото не е точно като в реалния живот! Смъртта на героя не е смърт на играча, разбойниците в гората са просто разбойници в гората ( в моите сесий те понякога са истински същества, които носят награбеното в домовете си и кротки, къщовни жени ги питат дали денят им е бил успешен, докато малки деца им се катерят по оцапаните с подозрителни кафяви петна панталони).....

В РПГ-сесиите като станеш 12-ти левел не се срещаш с абсолютна сила с правилото за пирамидата. В реалния живот то важи абсолютно. Принципът е, че всеки по-горен етаж на една йерархия е все по-тесен и малък и обитателите му се срещат и натъкват един на друг все по-често. Важи за всичко - от писателите, през финасовите брокери и боксьорите. Колкото по-малък си, толкова повече има като теб, но някак се губите един друг в това множество. По върховете е съвсем различно - има много под вас, но всъщност забелязваш само другите като теб... По тази логика като вдигне героя ти 16-ти, 20 ти левъл, и става непрекъснат обект на разузнаването на всяка уважаваща се политическа/икономическа/каквато и да е сила. Почват да проверяват къде си бил и какво си правил и дали не е време да отровят водата в квартала, където си отседнал (за да е по-сигурно). Де факто, твърдото спазване на реализма по отношение на това правило просто забива играчите - след дълга игра успяват да превърнат героите си в полубогове и в този момент разбират, че останалите (не всички, а само тези, които имат пари, власт и разузнаване) се интересуват от делата им, дори тези дела да са в дън гори тилилейски.

В РПГ сесиите не се срещаш с абсолютна сила с Природния Закон, че всяко действие поражда равно по сила и обратно по посока противодействие. Колкото по-силен си, толкова повече равните на теб ти пречат да растеш и дори да направиш каквото и да е. На високите нива играта става толкова сложна, че понякога другите не могат да следят всичките ти ходове, не знаят защо правиш нещо конкретно и за това просто ти пречат да го направиш/довършиш. Отиваш да утрепеш злия маг и разбираш, че някой друг герой е преминал през непреодолимите гори и планини, за да го предупреди. не защото обича магьосника, а защото ставаш твърде велик, ако успееш в начинанието си... такива работи. И изобщо в реалния живот, когато някой измисли нещо хитро, другите бързо го усвояват и го прилагат докато не му се измисли противодействие.
Наблюдавал съм двубой по уаркраф III, където се използват толкова изчистени системи за постигане на даден резултат или контрирането му, че прилича на някакъв подвижен шах. От играта лъха някаква студена прецизност и дори аналитичност.... и странности, като например да не развиваш бъдлъста на оркските шамани, понеже в последната ревизия тотемите-трапове имат с една секунда намален коулдан преди активация и като зашеметиш противника твоите единици ще му нанесат еди колко си процента демидж повече, отколкото ако са на бълъст.... математика, боже! Чиста математика!
И понеже никой не иска това в РПГ-сесиите - то противниците винаги са малко тъпички! Иначе статистиката ще е 50:50 за всеки двубой, а във всяка по-мащабна схватка, ще умира поне един от героите в партито.

Изобщо - самото сядане да играем РПГ предпоставя компромис с реалните житейски правила.

Хм, постът ми се превърна в истинска статия относно разликите между Действителност и Ролева Реалност, но и въпросът е от изключителна важност. РПГ-то е баланс между реализъм и четкане на човешкото его. Обаче човешкото мислене освен егоцентризъм, притежава и инерция. Много лесно от компромис между реализъм и фантазия, РПГ-то се превръща в търсене на все по-мащабни начини за изява на егото.
Не можеш да спреш един човек да си четка егото - това е много мощна вътрешна потребност, на която всички се поддаваме с различна интензивност и честота. Бедата е, че парцала, с който искаш да си излъскаш нагръдника, е светът, в който по-улегналите играчи се опитват да се вживеят.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » съб авг 09, 2008 11:09 am

Винаги съм бил на мнение, че играчите (съзнателно или не съзнателно) избиват комплекси с героите си. Примерно моите са винаги красиви, стройни и силни, а не дебели, грозни и слаби. От тук нататък, идват големите проблеми за реалността.

Аз за разлика от Слънцето, не съм нейн привърженик - бандита е бандит в гората - майната му, наказанието за такива е смърт. Благородниците са или силни или ако ги пречукат, никой не му пука. И т.н. Изобщо изглежда свръх лесно, но в сесиите на живо (не и форумните, за жалост :( ) успявам да поизпотя играчите, а някой път дори им трепя героите.

Но за мен най-важното е да се забавляваме. И ако баланса в системата е чупен... Ми, майната му! То, щото има много баланс в живота... Нека да се кефим! Нека мага да повали сто с една магия, а война да посече трима с един замах. Къде е удоволствието имаче?

Ми, и то съществува. Лично аз обичам да се вживявам максималко в героя си, да знам всичко за него, да го разиграя максимално добре. Лошото е, че нямам нужните съотборници, които да оценят това. Но, това е друга тема.

Защо пиша всичко това? Няма да пиша роман, като Слънцето, а просто ще си дам заключението:

Реализъм - майната му!
Кеф от играта - само така!

Заключена