Предложение за промяна на някои магии и действия

Заповядайте в официалния форум на "Аксиом 16" или "Приключение с Меч и Магия". Това е втората българска ролева игра, излязла на пазара в средата на декември 2004 г. Тук можете да задавате своите въпроси за правилата или за светът (Магландия), да пишете своите коментари или да давате вашите предложения.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » съб авг 23, 2008 8:41 pm

А може ли да усети отровата в храната навреме ;) ?

В случай, че се окаже, че ни трябват промените, във всеки случай не съм склонен да приема т. 3. Просто сегашния вариант на правилото е по-работещо и логично. При твоето правило повечето друиди могат да направят произволен охлюв доста ловък. Ако приемем, че Ловкостта му е толкова малка, че можем да я сметнем за 0, то с адско цвете го превръщаш в убер-охлюв...

За т. 1,2 и 4 - евентуаааално може, но ако бъде формулирано много по-човешки.

Знам, че навярно искам вече много от теб, но тук в крайна сметка стигаме до същината на проблема. Навярно това е някакво професионално изкривяване (някъде май беше споменал, че си някакъв юрист?), но в момента ти превръщаш Аксиом 16 в нещо като "Магия: Събирането" (меджика, де). Тук от одавна не дискутираме РИ а някаква турнирна тактическа игра ли, не знам. Съзнавам, че навярно това е пътя на прогреса - правилата са били променяни, няма смисъл да не искаме нови промени, ако са наложителни. Но да се говори за комбота и стакване в правилата е вече прекалено според мен и леко престава да ми допада.
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » съб авг 23, 2008 10:30 pm

Асене, маговете на Киди са си изродщини :D:D:D

Всъщност, съм на мнение, че темата е абсолютно изчерпана. Слънцето си наваля, спори и не прилага доказателства (едва ли е юрист, ако е - очудвам се, как изкарва в съда), ние му казваме - не си прав човек, проблемът не е в системата, а в групата ви и т.н.

Е, след толкова страници глупусти, не смятам, че трябва изобщо да продължаваме, но ще я оставя още малко отворена - ако ме убедите (мен или някой от останалите модове) че е нужна по някакъв начин - няма да я заключа.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » нед авг 24, 2008 12:26 am

Да, нещата се поизясниха:
- Признавам си, че А16 никога не е била тествана с герои над 20 ниво.
- А16 никога не е имала за цел да бъде балансирана на 20+ нива, тъй като се счита, че това е толкова много време игра, че вие сте си заслужили статуса на полубогове, били те берсерки или магьосници.
Започвайки играта от 20 ниво, вие просто сте я прескочили и фактически в момента съветите ти са към съвсем друга игра. Не казвам, че няма полза от тях, а че просто няма как да са коректни след като не сте изиграли играта. Няма как да знаете какво е да си магьосник с 20 мана и БЗ по-ниска от атаката на средно статистически разбойник. Няма как да знаете, какво е да си маг, който разчита на 3 заклинания и за когото "Тройно или нищо" е някакъв блян и то само ако реши да жертва специализацията си в школата на реда, където така много се изкушава от "Ефективност"... Да, тези две школи са противоположни и комбото с тези две магии е почти сигурно обречено на неуспех преди да стигнеш 20 ниво.
Убер магьосникът на Кид също беше прескочил ниват, които иначе не би оцелял, но той си го и призна, че е правен само с турнирна цел.
Това за което съм съгласен с поста ти е, че трябва да има ограничения подвластни на здравия разум. няма как обаче да се предвиди всяка една ситуация в система като А16 - тя разчита именно на многото възможности, а за специалните ситуации, в книгат аима следния текст:
"Повечето ситуации нямат нужда от някакви специални правила, за да се разбере техния изход – оставете се да ви ръководи здравия разум и логика."
/Цитат от секцията Разиграване на ролята/


А сега за ползите от тази тема:
- Героичните способности на войните са нещо важно, което за жалост така и не беше доразвито - щеше да се компенсира от някои СУ, давани от организации и т.н. но както вички знаете това така и не се довърши. Надявам се все някога да ме огрее вдъхновението и да събера всичи идеи по форума, за да опиша няколко епични СУ-та (към такива влизат всички, които биха искали друго СУ на 12)
- Видно е, че е добре да има и някое и друго дефинирано ограничение, но по-скоро като глобални правила (от типа на "не може да се повишава показател до степен 2*Максималния Естествен). И това си го записвам и особено стриктно ще го следя за следващата игра (така и така това ще е по-скоро само идеен наследник на А16, та вече ме е страх да го наричам и Универсал, но не се бойте, ще го разпознаете, когато е готово (Duke Nukem Forever) :) )
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » нед авг 24, 2008 3:29 pm

Какво общо има Duke Nukem? :?
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Потребителски аватар
Sharky_Dog
Побеснял Пес
Мнения: 681
Регистриран на: чет юли 06, 2006 1:56 pm
Местоположение: Кучкарника в кв. Надежда
Контакти:

Мнение от Sharky_Dog » нед авг 24, 2008 4:10 pm

Всеки геймър знае, че Duke Nukem Forever е заглавието, което тъкмо ще излезе от 10 години и което ще излезе реално след 100. :lol: Та това е легенда

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » нед авг 24, 2008 10:01 pm

:lol: Аз Duke Nukem съм играл предостатъчно, но не знаех за тази "легенда"
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пон авг 25, 2008 10:03 am

Хам, и аз се питам как изкарвам в съда, при положение, че една не малка част от съдиите са като теб. Те си създават окончателно мнение за делото преди с колегата да сме влязли в залата, а доводите и аргументите, които изказваме там, нямат абсолютно никакво значение. Нещо повече - по нашия случай се преписва решение, взето от друг подобен случай. И не става въпрос за позоваване на съдебна практика, а за преписване - при което има случаи на сбъркани имена (това поне се случи на мой колега), пропускане на съществени фактически обстоятелства (защото всъщност моя и предишния случай на съдията не са идентични, но той преписва решението) и т.н.

Какво имам предвид ли... ще дам само един пример - факта, че маговете на Кид са изроди, те кара да се усмихваш - сам го казваш. Казваш и други неща, заради които смятам, че самия проблем, тоест това, което за мен е проблем, за теб е есенцията на играта (или по-точно важна част от нея). В по-завоалиран и деликатен вид това се казва и от останалите, включително и от Батугой. От тук нататък единственото, което бих могъл да направя, е да поискам отвод на Батугой и да поискам някой друг да бъде окончателен арбитър на спора. :wink:

Това естествено е невъзможно и показва някой малки разлики между форум и съд. Разбираш ли Хам, ти можеш да казваш колкото си искаш, че доводите ми са неподкрепени от примери - колкото си искаш, Хам, защото си ми опонент. Аз също твърдя, че до тук не съм чул от теб нито един свястен аргумент или пример/доказателство, които наистина да са убедителни, пък и във връзка с разглеждания тук проблем. Имам право да го твърдя, но това не променя действителното положение (че например каза нещо много важно, което наистина засяга същността на този спор).
В тази връзка би трябвало да поскам да ми се извиниш, защото си позволяваш оценки за професионалната ми дейност по резултата от спор във форума, но няма да го направя, защото ми е все тая за твоето лично мнение.

В заключение: ще направя две, три героични СУ-та, действащи изключително за войни и отсега казвам, че не искам никакви мнения, критики и прочие за тях, дори от Батугой. Те ще са забранени за взимане при първоначалното правене на героя, а после първоначалното им изучаване ще е достъпно само с учители, тоест по усмотрение на разказвача. Тъй като неговата власт е върховна по въпросите за прилагането и тълкуването на системата, то всякави въпроси за вероятната имбавост на героичните войнски умения е неуместна - и въпросите ще трябва да се препращат от недоволни играчи и автори (на системата) към разказвача, който е допуснал усвояването на това умение от конкретен играч.

Между другото, Хам, изглежда ще мине известно време, докато проумееш израза "Аргументум ад Абсурдум". С други думи - благодаря, че защитаваш позицията си с такъв жар. Невероятно полезен си, ако човек знае как да те използва. Благодаря!

П.П. Абе някъде да съм казвал, че социалното приключение, проведено с онези герои ми е единственото, което съм водил по Аксиом16? Водил съм и съм участвал в достатъчно други приключения, включително от нулев левъл. И пак казвам - в приключенията които аз съм водил, изгъзици не е имало независимо от левъла. И доста от комботата на маговете могат да се ползват още на пети, шести левъл, а до там се доживява.
Искам да си вдигне ръката този разказвач, който като умре герой в парти със средно ниво 6/8-ти левъл, пуска новия герой на пострадалия играч от нулево ниво? Ниво, дори две надолу е наказание, което се преглъща, ако представлява преход от предишен нормален към нов, математически изчислен герой.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » пон авг 25, 2008 3:06 pm

Аз арбитър в спор по А16 няма как да бъда, така че отвода ми е директно даден ;) - Аз съм си страна.
В същото време:
- Аз поощрявам всякакви проимени по правилата, които биха довели до по-интересна игра.
- Нямам никакъв проблем с това да пускате каквито желате допълнения и промени по форума, дори бих ги отделил в самостоятелна секция, ако е необходимо, за да могат да се ползват лесно
- Допълненията, които аз считам, че обогатяват системата и я доразвиват си запазвам правото да ги включвам като официални без да питам автора им (при възможност, пиша благодарности към него и го споменавам след съответното долънение)

Ей това са ми функциите ;)
Оттук насетне сте вие!
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон авг 25, 2008 3:18 pm

[sblock="Слънчице, ето кратко резюме на цялата тема:"]
Черно Слънце: Имам четири забележки. 1. Аре да променим една магия, че има убер имбаво комбо с нея. 2. (непрочел допълненията в правилата) Абе да си Акробат е много нечестно. 3. (някакво искане за борбата). 4. Търси се добър начин за балансиране на системата при участие на героите в масови битки. Магьосниците на високо ниво са мноо яки.

Разни хора: (плямпат се разни неща по въпроса с борбата и като че ли се стига до съгласие)

Разни хора: Слънце, не си чел промените за СУ Акробат

Бат Гойко: Оназ магия е оправена.

Разни прости люде: Еми, магьосниците не са чак толкова мощно оръжие, има си и за тях начини.

ЧС: (върти и суче неразбираемо за някакви макарадупести инжектоплякторници) Постоянно дебна играчите и те мен ме дебнат – но аз не ги оставям да са прекалено яки!

(Разните прости люде се опитват да го разберат)

Разни прости люде: Ако сме те разбрали правилно, то тинтири-минтири...

ЧС: Не сте ме разбрали правилно. (включва в дискусията карабадабърчетата)

Разни прости люде: Ако сега пък сме те разбрали правилно, то тогава али-бали...

ЧС:Пак не ме разбрахте. Инектоплякторите спрямо карабадабърчетата са прекалено макарадупести.

Разни компетентни личности: А16 не е мислена за масови битки.

Бат’ Гойко: Да не говорим, че маговете не се срещат толкоз често.

ЧС: Ама то, разберете, аз нямам проблеми с играчите, а с разказвачите. Воините, с които играя, страдат от комплекс за малоценност.

Хиляди, маса, народ: Това е проблем между теб и разказвача.

ЧС: Магьосниците са нечестни. Има например комбо, дето трепе всичко наред.

Хиляди, маса, народ: Не са.

ЧС: Магьосниците са нечестни. Има и друго комбо

Хиляди, маса, народ: Не са.

ЧС: Магьосниците са нечестни.

Хиляди, маса, народ: Аре, говори с разказвача си, де, що ни занимаваш нас?

ЧС: Ами защото магьосниците са нечестни.

Моя милост: Какво предлагаш?

ЧС: Да осакатим магьосниците, както и перефондация на инжектоплякторите.

Моя милост: Ъ? И що?

ЧС: Ми защото магьосниците са нечестни.

Хам: Да бе, да!

Моя милост: бъди по-ясен, моля те.

ЧС: Ми така де: магьосниците са нечестни.

Хам: Уф, ама хич не даваш разяснения и така няма как да бъде твоето!

Бат’ Гойко: Прав си слънце, Аксиом 16 не е правена за епични нива.

ЧС: Нацуп! Затап!
[/sblock]

Така, да сме наясно. Както каза Хам, а мен ме беше срам да не се издам колко съм недосетлив, искаме доказателства. Докато писах горното резюме разбрах нещо сравнително важно: принципът, цитиран от теб по-горе, че не се забранявало средство, а резултат, не бачка при ролевите системи съвсем. Всъщност, дори и в Меджика не важи много-много. Няма причина да забраниш герой да стане много полезен или много силен. Разбира се, че везните трябва да се накланят, а не да стоят постоянно на 50:50, иначе битките можем да ги решаваме просто с хвърляне на монета. Това, което се стремим с изграждането на системата и нейната промяна е тези везни да не се чупят.

Противно на твоите разбирания, системата не се чупи от магьосниците като цяло, а от частни техни проявления. Съответно не резултати, а конкретни способи трябва да се забраняват в случая.

Отне ми малко ровене (малко, все пак - магиите не са чак толкова много) за да разбера каква е комбинацията, която толкова искаш да забраниш. Става дума, че има магия "Отмора", която при МУ>=30 се чупи, защото играч се уморява за 30 ТУ (което означава, че има поне 8 ИЗ :roll: ), печели 30 Мана и си възстановява чрез магията поне 30 ТП.

Сега, как ти звучи просто да забраним магът като цел на магията? Системата вече май не е счупена. Ще се счупи, ако се окаже, че има двама магьосници на реда от много високо ниво. Ако с труд и постоянство се е стигнало до такава ситуация, то те до голяма степен заслужават да бъдат легендарни из цял Магландиум като непобедими. Тези герои ще бъдат търсени от елфическите царе. Пак мога да бъда разказвач, който не иска да са толкова яки, който иска да накара и останалите да се чувстват пълноценни, въобще, разказвач, който цели да направи играта интересна.

Бих ги разделил, да речем. Представям си някакво свлачище и единия се оказва изгубен за останалата група. Тъй като няма да ми се разказвам постоянно на две групи, скоро пак ще се съберат, но да кажем, намереният ще бъде с древни адамантиеви окови, които му увеличават МЗ многократно.

Ето, че няма нужда да налагаме ограничение върху възстановяването на мана.

Та така - според мен просто трябва да сигнализираш за "нечестни комбота". Ако те се проявяват при математически развита група от седем магьосника 20 ниво, очевидно проблемът не е в системата. Ако се проявяват в група от двама магьосника и петима не-магьосника, развити постепенно от нулево до осмо ниво - ще се променя системата.

И последно - не знам дали съм разказвачът, за който питаш. Но веднъж се случи един герой да загине. Не помня кое ниво беше, но със сигурност не беше нулево. И беше с 16 красота - пред мен хвърли заровете (една история за този герой присъства в "Бисери от сесиите"). Играчът сам реши да си направи нов герой - дори когато аз не исках. Когато групата ми после бе пред умиране, хората преглътнаха възможността да им се налага да почват отначало. Е, не се наложи. Но пък когато стигнаха седмо ниво "танкът" реши повече да не развива бойните си умения, а само социалните.

Идеята ми е следната: има проблеми (твоите са основно такива), които не се решават от системата а от разказвачите и играчите. Аз не съм разказвачът, който наказва играчите на умрели герои, а този, който цели всеки да се забавлява. Ако играчът иска да почне от шесто ниво - да го бъде, защо не? Ако останалите се размрънкат, че новият герой ще бъде прекалено як и останалите ще бъдат непълноценни - ще обсъдим нещата. Ще стигнем до консенсус. Може да си поиграем и да изградим билд за шесто ниво, който да е поне малко логичен. Така няма да има наказани и поощрени играчи, а само доволна група.
シャマョツィ

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пон авг 25, 2008 3:45 pm

Тъй, тъй.... излязох и опак човек! Да припомня какво казах- изгъзиците започват да стават някъде към 9-ти левъл в група от над 5 играча, където има поне трима магьосници. От време на време се умира и новия герой, за сметка на безвъзвратно загубените ТР от уроци, получени тук-там, идва математически изчислен.

Но това наистина няма значение, понеже се позовавате на аслоютния довод в РПГ - всичко опира до забавлението и това, което хората са съгласни да играят, а водещият да използва. Както се казва - Аргументум ад Форциори!!
Срещу това няма какво да кажа!
Ето защо ще направя следното - ще пробвам ново приключение, с герои които започват от нулев левъл и пред играчите има опцията да вземат в процеса на играта двете по-долу дадени СУ-та. С опцията, че могат да срещат и противници, които ги владеят на някаква (включително максимална) степен.
Наред с това ще пробваме въпросните умения и на високо ниво, с математически изчислени герои. Който желае, може да се ползва от тях.
Ако се окажат твърде имбави според нечии или дори моите собствени представи - нека си ги ползват със здраве тези водещи и играчи, за които представата за имбавост и героичност е ... друга.

Та тъй:

СУ Непреодолим
Начални ТР – 10. Така или иначе е абсолютно забранено умението да се взима “на готово” при правенето на герой. Изрично се изисква намирането на учител – тоест съгласието и одобрението на разказвача героя да тръгне по този път на развитие. С оглед на това изискване всякакви обсъждания за имбавостта на умението са безпредметни.
Косвена цена: перманентно намаля МА на героя със СУ точки
Други ограничения:
- при стрелба с елфически лък, бонусите от СУ Непреодолим на 5-то и 6-то ниво са достъпни до второто стакване на мана изстрела (тоест до първите +4 към атаката).
- демидж бонуса от седмо ниво на Непреодолим е недостъпен със атака от разстояние или с камшик (по разбираеми причини).



аспекти:
4 ниво
Увеличава Скока на дължина с С/2 метра и на височина със СУ/3 метра. Позволява атака в края на скока, броейки ги за едно цяло действие – тоест се заплащат само ТД за атаката със съответното оръжие.

5 ниво
Увеличава чрез мигновенно действие за О ТД и 5 ТМ демиджа на физически атаки с 3хВиталност, като може да се заяви и в края на удара. Това увеличение е отделно от увеличаването на чистия демидж по НИ/2. Двата се стакват напълно независимо един от друг.
Самото увеличение не подлежи на допълнително увеличаване, постигнато пряко или косвено – например чрез СА Довършване или Пронизване. Последните важат само за основния демидж.
Увеличението обаче важи за вторични ефекти и СА, базирани на демиджа – като избиване, разрушител, разтърсване или чистия блъскащ ефект от удара и прочие.

6 ниво
Увеличава чистия демидж (БЩ+Бонус от Спец. в Оръжие+ Щета от оръжие) на успешна атака с НИ/2. В чистия демидж не се включва допълнителния демиж от СА или други СУ-та.
Самото увеличение не подлежи на допълнително увеличаване, постигнато пряко или косвено – например чрез СА Довършване или Пронизване. Последните важат само за основния демидж.
Увеличението обаче важи за вторични ефекти и СА, базирани на демиджа – като избиване, разрушител, разтърсване и прочие или чистия блъскащ ефект от удара и прочие.

7 ниво
Замества демижда на оръжието с до СУхНИ точки. При неуспешен удар – непреодолял БЗ, неутрализиран чрез противниковото оръжие или отбягнат – атакуващият губи съответния брой точки от своите ТЖ.. При блокиране в Щит, то щита понася точките демидж, които е щял да получи от стандартния удар, без други последици за страните.
Така образуваният демидж не се редуцира от никакви брони, СУ-та, умения и т.н. и т.н Гвоздея обаче важи и за атакуващия.
Така получения демидж, независимо от размера си, не увеличава ефекта на СА, базирани върху демиджа, като Избиване, Разтърсване, Разрушител и прочие. Ограничението важи и за всякакви вторични ефекти от подобен род. За тези ефекти важи основния (тоест заместения) демидж от конкретната атака.

8 ниво
При убиване на мишена не се зачита разхода на ТД, с които е извършен смъртоносния удар.

9 ниво
При успешна атака не се зачита разхода на ТД, с която е извършена.

10 ниво
Позволява контраатака срещу стрелци и магьосници.

11 ниво
Позволява придвижване, завършващо с контраатака срещу стрелци и магьосници, намиращи се извън обхвата на война.

12 ниво
Позволява предизвикани атаки срещу всеки, който атакува него или съюзник. В случай, че нападателят не е в обсега му, атаката започва с придвижване.


СУ Несломим
Начални ТР – 10. Така или иначе е абсолютно забранено умението да се взима “на готово” при правенето на герой. Изрично се изисква намирането на учител – тоест съгласието и одобрението на разказвача героя да тръгне по този път на развитие. С оглед на това изискване всякакви обсъждания за имбавостта на умението са безпредметни.
перманентно намаля МУ-то, което се получава като бонус от всяко друго СУ със СУ точки, но не под нулата. Ако умението е свързано и с други ефекти, извън увеличаването на МУ, те остават непроменени. Например СУ Певец губи само бонуса към МУ, но не и възможността да пее по-добре и прочие.

3 ниво
Позволява париране и/или блокиране дори и ТД за тях да са повече от ТД за атаката на нападателя.
4-то ниво
Защитава героя от създаване на негов двойник. Контрата е, че такъв не може да бъде създаден и по негово желание, но не може всичко да е идеално.

5 ниво
Позволява париране и блокиране срещу нетипични атаки – например срещу прескока на акробата, атаката с тяло на бореца и прочие.

6 ниво
Позволява игнориране на блъскащите ефекти от противниковите атаки.

7 ниво
Позволява като мигновенно действие за 0 ТД и 5ТМувеличаване на Захвата и Стабилността с Х, като Х = произволно количество от ТЖ, според избора на Играча. Увеличаването е с продължителност 10 секунди.

9ниво
За мигновенно действие на цена от 0 ТД и 5ТМ позволява редуциране на всякакъв тип щета с 3хВиталност. (Но все пак не е пасивно умение и не се активира, ако мишената бъде изненадана в гръб или от засада). Основната идея е да се намали ефективността на тактиката при която мишената войн се засипва с множество слаби удари или нападателни заклинания от първо, второ, трето ниво, които маг с СУ бърза мисъл и висока МА изсипва като лавина, за по 1, до 2 ТД всяко.

Позволява игнориране на тази част от ефекта от атаката Избиване, която е постигната чрез временно/мигновенно увеличаване на демиджа или статистиките на удрящия. Без значение от начина, по който е постигнато увеличаването.

11 ниво
Позволява намаляне на щетата от физически удар, неутрализирайки бонусите от пето и шесто ниво на СУ Непреодолим, както и от магически, друидски, билкови, алхимически или други бъфове върху статистиките на удрящия или върху самия му удар.

12 ниво
Позволява намаляне на щетата от магически удар, до размера на Хт, където Х е ТМ, дадени от магьосника за конкретното нападателно заклинание + ТМ, дадени за допустимите набъфващи удара кастове. Така удар от маг, набъфнат с ефективност, който прави чук на бога с тройно или нищо върху мишена, с кастнат върху нея “Двоен удар” ще причини само толкова ТЖ, колкото е ТМ, вложена от мага в комбо-атаката. Като кастове, употребени повече от един път в такова комбо, се игнорират напълно (все едно не са направени).

Позволява неутрализиране на проклятия, магии с психически ефект и др. подобни, като се заплаща ТЖ= 2хМА+3хЗар+Концентр+Резултат от Късмет.
Като в дясната половина на равенствето имаме всъщност крайния резултат, постигнат от атакуващия магьосник.

Позволява игнориране ефекта от СА Разтърсване и Разрушител


П.П. Не приемам никаква дискусия дали двете СУ-та са имбави от хора, които не са ги пробвали по тези два начина. Като критерият им не трябва да ли е, че променят баланса на играта (това е очевидно), а дали се получава забавна игра.... в конкретната група, при конкретния разказвач...

Както се казва - ще поживеем, ще поиграем, пък ще видим....
Последна промяна от cherno_slance на пон авг 25, 2008 6:10 pm, променено общо 1 път.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон авг 25, 2008 4:07 pm

Аз отсега ти казвам: не се получава забавна игра. Двете СУ-та са изсмукани отпръстите, създадени напук, лъхат на злоба, премахват идеята от воденето на битки, въобще не са създадени да бъдат ползвани, авторът им не чете какво пишем, а ние четем какво той пише, но не го разбираме. Фактът, че три страници водим спорове за масовите боеве, а ти накрая ни казваш "така, да сме наясно, имах предвид, че маговете като цяло са имбави", просто говори не, че си опак човек, а че нещо не се изразяваш като хората. Как по-ясно да ти го заявя? Какво против имаш конкретното ми предложение от горния пост? Продължават ли комботата с безкрайната мана? Или просто си нареждаш, ей тъй, по инерция, че да не те забравим? Хайде, спри да се цупиш, и приеми, че не сме предубедени, но въобще не знаем какво може да се появи на девето ниво при математически изградени герои!
Както се казва - Аргументум ад Форциори!!
Срещу това няма какво да кажа!
Ще ме прощаваш, но има какво да кажеш! Най-малкото да го преведеш на български!
シャマョツィ

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пон авг 25, 2008 5:54 pm

kartacha написа:Аз не говоря за дуел 1в1. Аз ти казвам във военна обстановка, най-лесно е да се промъкне убиец с Бързия Джо и 1 по 1 да елиминира маговете.
Ако на една полянка се срещне маг(около 10 ниво) и какъвто и да е друг герой, магът печели. :?
И същият този убиец ще изгледа как магът се обръща към него, след като неговата Твърда кожа на 12 е спряла цялата му щета, умножена по 6...
Точно с това ме прецака Кид-моят стрелец помпаше безумна щета на рунд, но Кид я размени срещу Мана и после боят приключи бързо. Аз пък му помня билда;).

А със Черно Слънцве всички имате същия проблем, какъвто и той с вас: играете в различни групи, а останалите играчи имат различен стил и цели. Съответно, разликите в изводите за играта са неминуеми...
А.
Последна промяна от Асен на пон авг 25, 2008 6:00 pm, променено общо 1 път.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пон авг 25, 2008 5:59 pm

1.
:), добре дошъл, другарю, в параграф 22! Но не бързай да се ядосваш - поиграй с тези умения, пробвай ги като играч и водещ и - ако възникнат някакви неуредици, ги туширайте с разум, наблягане на ролевия аспект и добра воля между играчите с герои войни и герои магове. В краен случай може да решиш, че просто не са за вашата група, защото на вас не ви е забавно с тях. Повтарям на вас. Но не казвай, че супата е солена, преди да си я вкусил. :)
2.
Като не знаете какво става с математически изчислени герои над девети левъл, въведете правило, че като умре герой от дадена група, може да се направи нов на максимално 7 левъл. Или левъл, съответстващ на средния левъл на групата, но с забрана да има нива на СУ-та та над 9-то например. Или със забрана да се прави готов герой с Бързо развитие.
Иначе.... параграф 22... никой не поема отговорност за бъговете на системата, проявяващи се над 9-то ниво изчислен и 13 ниво нормално развит персонаж, но и никой не иска да премахне възможността за математически изчислените герои. Нито дава ясно решение на въпроса с правенето на нови герои в парти от няколко човека, където има ясно изразено средно равнище на живите герои. Че може да се разбираме по уговорка за левъла, СУ-та та и прочие на новия герой, заместващ стария - това ясно. Но това са преговори между две същества, всяко със своето его и съм присъствал на истински пазърлъци, които просто убиват играта или водят до разпадане на групи или масово, повтарям - масово, отцепване на недоволни играчи - и това се случва, щото това е извънигрови пазърлък и тука върховенството на Водещия е относително.
3.
Маговете били относително редки екземпляри.... стига бе! Тука има много яко разминаване между това, което казва сетинга и възможносттие, които дава системата при правене на герой. В група от седем/осем човека имаме три чисти мага и два файтър-мейджа.... Като са редки, да се въведе някакво системно ограничение - например в Галактион се хвърляше зарче и само при пет или шест можеше да направиш персонаж с психически умения.

3. Означава "С аргумент за по-силното основание".

4. Като говориш за СУ-та и се сещам, че съм пропуснал две неща, във връзка с двете горни умения.

- СУ Несломим на 4-то ниво защитава героя от създаване на негов двойник. Контрата е, че такъв не може да бъде създаден и по негово желание, но не може всичко да е идеално.
- при стрелба с елфически лък, бонусите от СУ Непреодолим на 5-то и 6-то ниво са достъпни до второто стакване на мана изстрела (тоест до първите +4 към атаката).
- демидж бонуса от седмо ниво на Непреодолим е недостъпен със атака от разстояние или с камшик (по разбираеми причини).

П.П. Довода, че системата не се прави, за да е на 110% балансирана, а за да е готино на участниците в РПГ-то, важи и за тези две умения. Ако отида при разказвача Х и поискам да взема тези две умения, той може да се съгласи, може да ми ги даде дори при готов герой, може и да ми откаже. Няма как да го принудя в избора му - нито той има начин да ми попречи да си направя герой, който се пада петия магьосник в партито (освен ако по някакви негови причини не е забранил героите магове изобщо - съвсем обективно между другото, ако приключението е в Западния Съюз, с герои от тамошния край).
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пон авг 25, 2008 6:38 pm

Всъщност, Батугой, заради изискването за научаване на умението от учител (разбирай, че не могат да се вземат от математически изчислен герой и е нужно съдействието на разказвача), и двете СУ-та се явяват безкрайно балансирани.
Стига да не се маха това ограничение, двете СУ-та могат да бъдат одобрени и официално. Предполагам, че в приключение, водено от Хам, нито ще срещна такъв учител, нито ще бъда изправен срещу такъв войн (нужно ли е да казвам, че сигурно само тайнствени майстори на меча, принцове и генерали могат да имат такива умения). Но последното е в реда на нещата!
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон авг 25, 2008 10:11 pm

Виж сега. Аз не съм се ядосал, не бързам и да го сторя. Търпение не съм загубил, поне не заради теб. Но всичко си има граници. Докато пиша това, се удивлявам колко човек трябва да се потруди, че да стигне въпросните ми граници и колко всъщност съм търпелив. Удивлявам се и се възхищавам на това си мое качество.

Но ти не за първи път даваш по свой си начин - отговаряш само на това, на което ти скимне. Това навярно също е провесионално отклонение, ама в случая пречи. Това, което го правиш в момента, адски много например се доближава до псевдо-спора, който беше проведен за фелините. Плямпаше разни неща, с мъка те разбирахме (а дали в крайна сметка те бях разбрал?), държеше си на своето, ти единствен "виждаше истината" и накрая пак - нацуп-затап! - с някакъв "контрапример"...

Брей, да му се невиди, обясних ти защо според мен не трябва да се приемат законообразувателните практики от тукашното законодателство (как пък го измисли и това, ума ми не побира!), дадох предложение за оправяне на "бъга" с безкрайното въстановяване на мана чрез ТУ, казано ти беше, че Ветровете на етера не са това. Питах те - какъв е проблемът сега. Забележи - това беше единственият съществен въпрос, който ти отправих последния път.

Ти реши да го даваш по изпитаната струна - че съм те критикувал, че не си наблягал на ролевия аспект и тъй нататък. Аз така и не разбрах - възстановяването на маната имбаво ли е или не. Не разбрах, защото от няколко поста насам си решил да се правиш на интересен. Еми, не си...

Ама айде, ти толкоз пъти намекна, че не щем да ти разрешим проблема (брее, явно просто имаме свободно време да спамим като изоглавени тук), та в крайна сметка бе време да се окажеш прав поне за мен.
シャマョツィ

Потребителски аватар
Sharky_Dog
Побеснял Пес
Мнения: 681
Регистриран на: чет юли 06, 2006 1:56 pm
Местоположение: Кучкарника в кв. Надежда
Контакти:

Мнение от Sharky_Dog » пон авг 25, 2008 10:23 pm

Слънце, не съм ти прочел уменията, но по изказванията ти до тук и по това, което виждам
5-бонус
6-бонус
7-бонус
8-бонус
9
10
11
12
etc.

Всяко ниво, даващо някаква атака, щета, бонус, нова атака, специална атака или просто ненормална атака.... Никое СУ не е структурирано така и това е разисквано на широко, както и че трябва се вникне в смисъла на СУ-тата и необходимостта от нови такива, преди да се вмъкват те в играта или дори само да се предлагат.

Разбирам, че искаш някакви СУ-та за епични нива, надграждащи СУ-та, ама айде дай нещо смислено, а не просто системно надъхване на персонажите и изкуствено превръщане на играта в Билд/Хак ен Слаш РПГ. Вникни в магичните школи и другите магични умения и създай еквиваленти на тях в боен вид или други нови СУ-та, но фасон от вида:
"Няма да ми коментирате, щото това си е моето СУ и който е пекан ще го ползва, а аз го поствам на този форум, само за да ви дразня и да ви покажа, че ми щрака мозъка, а не за да ми посочите грешките и да работим заедно за нещо по-добро"

Още нещо. Играта вярвам е направена за да описва системно важните моменти и да оставя в ръцете на разказвача останалото. Сигурен съм, ще се съгласиш, че всяко СУ (Не само твоите 2, но и другите 20, които недай си боже биха били създадени по твоя модел), което е небалансирано и е в ръцете на разказвача да реши, дали да участва в прилючението или не, би породило много вънигрови безредици от вида:
-Искам това СУ
-Не, небалансирано е
-Ама го има в книгата
-Ама пише разказвача да прецени дали е за неговата група
-Аз преценявам, че е за моя герой
-Ама аз не мисля така. Моята дума е закон. Така пише тук.
-Нацуп, нацуп, нацуп.


Прост пример и ти илюстрира, как разказвача не бива да играе висш арбитър, в това кой как да играе, за това, такива СУ-та, като твоето предложение е просто нелепо.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон авг 25, 2008 11:25 pm

Наречете ме педал или квото там си искате, но темата стана тъпа и безсмислена.

Слънце, не съдиите ти са проблема, а май виждането ти за света. Но както и да е.

Слънцето не иска коментари на уменията, така че...

*ЩРАК!*

Потребителски аватар
lowstef
Phantom Lord
Мнения: 476
Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от lowstef » вт авг 26, 2008 11:27 am

Аз пък ще се възползвам от администраторските си привилегии да кажа две-три неща.

1. Слънцето е прав за някои неща. Това не променя факта, че той спори като адвокат, а не както трябва. Е, и такива хора трябва да има за разнообразие.

2. "Математическите" герои са проблем. Не само в Аксиом. В Д&Д 3.5 например математическите герои на високи нива бяха счупени донемайкъде, практически винаги с употребата на някой заклинателски клас (аналог на маговете от А16). Абсолютно съм убеден, че "математическите" герои са проблем и за много други системи. Всъщност, от не чак толкова големия ми опит със ситеми, само в новото Д&Д 4Е за пръв път виждам система, която (поне на пръв поглед) е горе-долу защитена от подобни герои. И това е постигнато с някои доста крайни (и доста спорни) мерки.

3. "Математическите" герои си остават проблем в А16, какво да правим? Ами няма да третираме ролевата система като НПК. Ако нещо написано създава проблем, просто нарушаваш написаното. Разказвача е единствен съдия. Точно толкова просто е. Ако някакво комбо толкова много "чупи" играта, то просто бива забранено. Не защото е забранено от правилата, не защото е забранено от "ролеви" причини или нещо подобно. Забранено е, защото нарушава забавлението. А ето и няколко истини, които досега не съм видял да се били оспорени:

Ролевите игри са хоби. Тяхна основна и единствена цел е забавлението. Единствената цел на системата е да подпомогне забавлението. Ако системата пречи на забавлението, система се променя по целесъобразен начин.

В ролевите игри участват хора. Истински хора. Различни хора. Забавлението е различно за всеки от тях, основна цел е да се търси такава игра, че да е максимално забавно на възможно най-много хора. Ако забавното за един пречи и разваля забавлението на всички други, то е недопустимо. Ако забавното за няколко души е откровено неприятно и нетърпимо дори само за един, то е недопустимо.

Ако няма забавление, ако няма компромис, то това не е ролева игра, не е хоби, а някаква извратена форма на мъчение.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт авг 26, 2008 1:17 pm

И аз да се възползвам от привилегиите си, за да кажа няколко неща за финал.

- Няма как да се пуска нещо на форум със забрана да се коментира. Като така, ако има някой желаещ да коментира изложените от Черно Слънце СУ-та, нека ги копира в отделна тема за коментари (сори, Слънце, но съдята в този форум съм аз).
- Аз лично имам каво да кажа за някои аспекти на СУ-тата, но няма да влизам в подробности. Имат хубава страна и тя е стремеж към супер геропичност, което би могло да е забавно. Смислено ограничение за тях би било да не могат да се развиват на степен по-висока от (НИ-6) - числото е избрано произволно, но така наистина ще се вземат само когато и маговете са се нагрухтели и са стигнали до там, че да създават чувство за непълноценност у останалите герои.
- Темата се разду доста и загуби конкретността си, така че я сотавям заключена. Ако има желание от който и да било нека отвори нова, която да разисква конкретен въпрос от настоящата.

ПП: Идеята със супер героичните СУ-та може да се реализира като за всички настоящи СУ-та се добавят бонуси на 13-16 Степен, като те имат изискване и за достигнато съоъветно ниво (следователно ще се приеме, че двойно повече струват СУ-тата чак над 16-то ниво)
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Заключена