Страница 1 от 1

Промяна във формулата за ТР на ниво - работна версия

Публикувано: чет авг 28, 2008 12:40 am
от BatGojko
Някой от вас (повечето) си спомнят, че в официалните правила формулата за ТР се промени от:
ТР = 16 + НИ + ((ИН/2)/3) зара
на значително по-опростената и благодатна за играчите:
ТР = 16 + (ИН/3) зара
По този начин се получи така, че играчите хем изчисляват по-лесно, хем героите им получават повече ТР в началото. И това, разбира се е добре. По старата формула можеха да получат много ТР на високи нива, поради присъствието на НИ във формлата, а това води до някои неприятни последствия за баланса на системата (след 20 ниво).
Последните теми за епични нива и т.н. ме наведоха на мисълта, че това (+НИ) не ми допада по няколко причини, но най-вече, поради това, че при високи нива прави ИН да е без значение.
От друга страна се заговори за изкуствени ограничения на НИ и т.н.
Това, което мисля да направя е да върна НИ във формулата, но с отрицателен знак.
Така ще постигна естествено намаляване на ТР с нарастване на НИ, което води до естествено затруднение за покачване на показателите в по-късни нива. До сега беше съвсем нормално да се покачи ИН рано и натрупвайки много ТР да се премине от СИ 6 на 10 само за едно НИ. Това не е естествено и нарушава идеята за ползване на ТР като ценен и ограничен ресурс. Обръщайки знакът на НИ и намалявайки ги с всяко следващо ниво постигам именно това - играчите ще се замислят как да похарчат своите ТР и дали да ги дават за повишаване на СИ, която е лесна за покачване, но пък не им трябва, или да поискат да покачат още своя ИН, или пък да развият подходящите СУ.
При оригиналния вариант ТР са неизчерпаем ресурс и рано или късно всички показатели на героите достигат максимумите за расата. Решенията за това, какво да се покачва, често се вземат просто на прионципа за най-висока полезност при изразходване на ТР. Сега, това няма да е така, тъй като всяка ТР става по-ценна и е по-добре да не развиваме показател, който няма да използваме, а да запазим оставащите ни ТР до следващото НИ, за да покачим СУ или показател, който е важен за героя ни.
Излишно е да казвам, че това ще постави сериозни ограничения при развитие на епични СУ, но пък тогава спокойно можем да позволим епичните СУ-та да са убер силни, щото знам, че са с цената на лишения от нещо друго.
Нивата след 20 ТР ще са толкова малко, че много трудно ще се повишава повече от един показател с 1 и това може би ще доведе до по-ролево разиграване на епичните нива.
Ок, промяната не е толкова драстична, колкото звучи гореописаното, тъй като тя ще се почувства най-вече на високите неива, които така или иначе 90% от играчите не ползват, но пък определено ще даде повече тежест на ИН пред НИ. Та новат аформула е:

ТР = 16 - НИ + ((ИН/3) зара)

Забележка: ТР, получавани на ниво не могат да бъдат по-малко от 0.

Публикувано: чет авг 28, 2008 10:08 am
от cherno_slance
Някой беше казал, че гениалните неща са прости... :)
Туко що реши проблема с математически изчислените герои!! :)

Имам даже предложение (Защото си мисля, че знам посоката на разсъжденията ти).
Защо изобщо не махнем фактора НИ във формулата и не го заменим с правото на разказвача да дава директно по 1 ТР при добра игра в края на сесията. С ограничението, че между две покачвания на ниво на героя не може да раздадат повече ТР, отколкото е настоящото ниво на персонажа.

Така хем математически изчислените герои ще са по-слаби от нормално развиваните до същия левъл, но и самите играчи няма да желаят да си сменят героите.

П.П. И трябва да се въведе правилото, че СУ Бързо развитие действа само след стартиране на играта.

Публикувано: чет авг 28, 2008 10:58 am
от BatGojko
Принципно правилата не са писани да се играят с математически герои, а НИ е по-силно като присъствие с това, че реално поставя ограничение. Като станете 50 ниво, вече ще вземате 0 ТР на НИ (отрицателни няма как да са, това съм забравил да го поясня) и ако до преди това не сте си вдигнали ИН, вече няма да имате и шанс да го направите.
Общо взето в този си вариант, формулата облагодетелства вземането на Бързо Развитие, щото след един момент то остава единствения ви шанс да напредвате, но поне е за сметка на ЖТ.
Между другото може би има смисъл да се въведе нещо подобно и за покачването на ЖТ, иначе те също имат склонност да нарастват до безкрайност.

ПП:
- Не виждам как това правило ще вреди на математическите герои, но поне ще сложи някакво крайно ниво, развитието след което ще носи само бонусите от (НИ/2)
- Също така правилото ще е в ущърб на късните нива на Войните, тъй като тях по-рано ще започнат да им намаляват ТР, докато маговет еще продължат да се развиват.
- Това последното ще се компенсира, ако въведа подобна логика и за ЖТ, тъй като маговете пък ще спрат да покачват ЖТ по-рано.
- Как точно НИ ще влияе на ЖТ ще видя. Възможно е да е -(НИ/2), но може би пак ще е директно -НИ, за да намаля като цяло максималните ЖТ, които могат да се постигнат. Подобно решение ще усмисли много бонуси от типа на Виталност +1, тъй като насложени във времето те ще дават по-добро % увеличение на ЖТ, отколкото дават сега, когато няма отрицателен елемент във формулата.

Публикувано: чет авг 28, 2008 11:27 am
от Vilorp
Тамън щях да те бирана за отрицателинет ТР-та и ти си се усетил (;. да поправи го въпровия пост илри накой мод да го добави.
Инече сега се усещам че в мойта групичка дето водя последните две тир качени нива съм пропускал бонусчето от нивото... :oops:
Математически изчислен герой без Бързо развитие, не е математичиски, а просто стъкмен, в смисъл за нива над 6-то говоря.

И сега ме тезае нещо... формулата не беше ли 16+ИН/3 само, без нивото?

Във всеки случай предпочитам нея отколкото с -НИ поне докато не се сблъскам, ако някога въобще стане, с реални герои над 10-то ниво.


По въпроса за ТЖ-тата, айде да не е СИ*100, но СИ*20 е един приличен горен праг на живота.

ПП. СИ*10 ми се вижда малко както и да се погледне.

Публикувано: чет авг 28, 2008 11:36 am
от BatGojko
Прав си, бил съм махнал НИ в допълненията. Ще въведа промените и в първия си пост.

Публикувано: чет авг 28, 2008 11:37 am
от Shamajotsi
Странна идея като цяло, магът ми ще стане още по-съкъв отпреди*. Нека обаче да сложим минимум (който навярно ще го бъде само на теория) от 1ТР на ниво. Да има все пак някакво развитие.

Също така вярно, че Бързото развитие ще се облагодетелства малко, като това ще стане за сметка на Жаждата за живот. Би могло да се оправи чрез подобна корекция на покачването на ЖТ. Това, от своя страна, ще доведе до липса на кой знае каква разлика между едно високо ниво и следващото, и по-следващото, и по-по-следващото. В крайна сметка, играчи развивали героите си сума ти години в един момент просто ще се откажат от тях, навярно.

*Всъщност, втората формула беше без добавката на нивото. Съответно, както някой беше отбелязал, спрямо първата, втората формула беше облагодетелстваща героите от ниско ниво и леко прецакваща героите от високо. А аз първата я ползвах в началото, втората - по-късно. Е, шанс :roll: ...

Публикувано: чет авг 28, 2008 11:57 am
от BatGojko
Ами след едно ниво нататък е добре да спира развитието на героите. Все пак, когато стигнеш някаква възраст започваш да се учиш все по-бавно.
Ограничавайки ТР ще стимулирам по-разнообразни геори на 20 ниво. Иначе всички ще имат тенденция да си приличат на това ниво, тъй като ще са си вдигнали основните показатели до максимума за расата, просто защото това им струва най-малко ТР, а на следващото ниво ще вземат дистатъчно, че да си вдигнат поредното СУ директно на 6 степен (дори и при 16 + ((ИН/3) зара), което при ИН 16 е околко 36 ТР, което е дирекно СУ на 7-а степен, ако си човек, може и да е на 8-ма).
Именно това ще се избегне ако НИ дърпа героя назад (макар че му дава бонус от НИ/2 за някопи действия).
Колкото до минимума от 1 ТР на ниво, той е толкова нищожен, че би могъл да се ползва само ако с това ще успееш да добавиш още един зар към ИН-та, така че да се надяваш следващите 2-3 нива да вземеш нещичко. Но може, като символичен жест.

Публикувано: чет авг 28, 2008 12:22 pm
от kartacha
Бат'Гойко, след като искаш да добавиш намаляне на развитието в годините, защо не го направиш пряко, а се мъчиш косвено чрез нивото. Не за всяка раса възрастта е еднаква. В смисъл, че един елф може спокойно да е 20 ниво без да е застаряващ, докато за човек не е така. Тогава защо не добавиш да речем наказание от НИ и допълнителен минимум. В смисъл ако Благой е достигнал 1/6 от приключенската си възраст то минимума да е 6, ако е достигнал обаче 5/6 от приключенската си възраст, то този минимум да е 2. А ако този герой е преминал приключенската си възраст(май че името и се водеше активна, но няма значение) то минимума да е 0?

Публикувано: чет авг 28, 2008 2:02 pm
от BatGojko
защото правила за ефекта на взарастта има и сега, но не знам някой, някога да ги е ползвал. А и там си пише, че всичко трябва да се пречупва през човешки години. Хората се учат по-бързо от останалите раси и така се самобалансира играта. Пък и едва ли има значение, че елфът не е остарял, ако останалите в партито не са елфи и са на по 80 години.
Това с НИ не е наказание.

ПП: А да, между другото, Диабло има точно такава механика залегнала в себе си. Не помня вече кое намаляваше с нивото, но май беше защитата ти. Сиреч ако си с 16 ловкост и си на 1 ниво (в Диабло) имаш по-висока защита отколкото ако си с 16 Ловкост на 10 ниво. Ралзиката е в това, че тая формула играичте въобще не я виждат и трябва да се поразровят, за да я намерят.
Тук нещата няма как да са невидими и затова първата реакция е да се възприема като "наказание" или "ограничение". Не, това не е наказание, а фактор, с който трябва да се съобразите, докато играете. Така както и в Диабло минусите от нивото се компенсират като те принуждават да блъскаш постоянно на ловкост, ако искаш да си оставаш добре защитен.
ППП: Моля ако някой реши да навализа в подробности за механиките на Диабло да отвори нова тема. Сигурно има какво да се коментира там, но тук само го ползвам за пример, който пдкрепя ефективността на едно подобно решение от моя страна.

Публикувано: пет авг 29, 2008 9:38 pm
от hameleona
Сега го заявявам - против съм и то твърдо. Айде сега да гледаме да е реално. И както намаляш ТР на ниво ни подхвърляш за епични СУта. Я стига.

Против. Героят е герой. А и я ме светни, защо елфа има еднакво наказание с гиганта? Там възрастовия фактор е много по-различен.

:evil:

Публикувано: пет авг 29, 2008 10:42 pm
от Sharky_Dog
Също съм против. Покачването на ниво трябва да облагодетелства получването на повече ТР, за да може на по-голямо ниво - не да качваш СУ от 3 до 6, а да можеш от 1 до 10 примерно, (Все пак наградата за ниво от 16 до 17, за 17 000 Точки Опит, трябва да е солидна, а не същата и по-малка като от 2 до 3, за 3 000. Тоест както беше до сега.
Или айде, поне да не влиае нивото. За какво изкуствено да се подтикват героите да вдигат интелект, когато един гигант, берсерк, войн, жив таран, спец в брадви на 12, реално не му трябва повече от 10 Инт. На практика по тоя начин независимо дали героят е прост крадец или велик маг, ще вдига само Инт, заради ТР-то. Маговете по тоя начин се надъхват, защото и без това си имат много интелект, но той за разлика от другите СУ-та се ползва директно, докато при тях е само за ТР.

Не ми харесва новото предложение и ако се приеме официално, няма да го спазвам, а ще си продължа по старо му. Все пак и сега, като играя ползвам Нивото, като определящ фактор за ТР, а не новата формула.

Публикувано: нед авг 31, 2008 3:22 am
от BatGojko
В моментния си вид, формулата казва, че за всяко 1 ИН ще получавате приблизително по +1 ТР на ниво, нали? 3 ИН дават един зар повече, а той е 3,5 средно. Значи покачване на ИН от 10 до 11 се избива за около 11 нива.
При сегашнат аформула, до 20 ниво при 10 и при16ИН получаваш чисто (с усреднен зар от 3,5) съответно 316 и 386. Това е около 1 СУ повече, което не е фатално.
Лошото е, че наистина се вижда, че до 20 НИ не се вдигат много ТР (губят се 210 ТР, което е повече от 50%), а това би влошило нещата със специалнте умения, които аз искам да се поощряват играчите да вземат.
Като така, формулата с наказание от НИ не работи в сегашния вид на А16.

ОК, за момента формулата за ТР на ниво си остава официално каквато е в допълненията, а именно:

ТР = 16 + ((ИН/3) зара)

Публикувано: нед авг 31, 2008 3:15 pm
от hameleona
А аз да попитам, не може ли да се отбележи, като опционална слдната формула:

ТР = 16 + ИНТ

премава мятането на заровете, губи се момента с шанса при развиане на герой (а аз съм противник на такива шанса :)) Получават се малко по-малко ТР, от нормално, но това може да се оправи чрез добавянето на НИ към ТР, къдет оНИ е нивото, на което персонажът е бил, преди да вдигне ниво :)

Публикувано: нед авг 31, 2008 3:52 pm
от kartacha
:o А не се ли добавят и СИ и Л. Както и да погледнеш това са си много точки(възможно да са много де).
Ето така ще изглежда приключението:
3 героя пазят 4тия докато стане 6-7 ниво(до 3 вдига само интелект) После ония почва да бие, избърсва един Армагедон и всичко пада. :? Едва ли това трябва да е А16, ако съм схванал правилно.

Публикувано: нед авг 31, 2008 6:30 pm
от Shamajotsi
Къртач, нещо май не се обади много на място. Идеята на Хам беше, че, както отбеляза Бат' Гойко по-рано, при сегашната формула за ТР:

16+(ИН/3)зара

три точки ИН добавят един зар, който е средно 3,5. ТР. Т.е., една точка ИН добавя средно малко повече от 1 ТР. Та за това Хамелеона е решил да добавя опция за ТР при покачване на ниво да бъдат 16+ИН.

За което правило принципно съм против, щото ако кажем да се публикуват и опционални правила като това, то би трябвало да добавим и разните искания да кажем маговете при достигане на шесто ниво да им окапва кожата и т.н.

Публикувано: нед авг 31, 2008 8:06 pm
от kartacha
За мен е много. Моят среден зар е 2.4(сега метнах 100 зара).

Публикувано: нед авг 31, 2008 8:30 pm
от Shamajotsi
:lol: Ми то явно и на Хам е някъде толкова и затова предлага своя си вариант като опция за кутцузлиите като теб и него.

Иначе, както (надявам се) ще учиш в 12. или 11. клас, при мятане на х зарчета (при х цяло число от 2 до + безкрайност), математическото очакване за резултата, както и най-вероятният резултат е х*3,5 (като при х четно, то този резултат се пада при успеваемост 1/6, а при х нечетно, резултатите [х*3,5] и [х*3,5+1] са с вроятност по 1/12 всеки). Затова се приема, че средното при мятане на зар е 3,5.

От тази гледна точка, предложението на Хам е дори ощетяващо. Представи си що-годе "умен" воин с ИН 6. Хам предлага той да получава по 22 ТР на ниво, а ако на играча винаги му се случват най-вероятните неща (например при хвърляне на зар да му се падне 3,5, а при хвърляне на монета тя да се сцепи на две и едната половина да се преобърне, при което монетата пак да стане цяла), то той би получавал 23 ТР.

Като цяло дори да се приеме вписването на това опционално правило някъде, аз предлагам тогава да се включи по-общ съвет за "играчи-кутзузлии", където освен това предложение да впишем и предложение за фиксирани ТР за нулево ниво (181 или 180, както прецените за по-добре) и т.н. Всъщност, в момента не се сещам за "нищо нататък", но знам какво трябва да се напише заедно с предложението: нещо в духа на "мятането на зарове е по-фън от избягването да се мятат зарове според повечето играчи." Впрочем, можем да проведем анкета да видим дали това е вярно, но се съмнявам, че наистина е нужно.

Публикувано: нед авг 31, 2008 8:39 pm
от kartacha
По-добре да се мятат зарове. Това отучва заблудени люде като мен с герои по 300+ ниво
:) :) :twisted:

Публикувано: нед авг 31, 2008 8:48 pm
от Vilorp
16+ИН премахва нуждата интелекта да се видга до стойност кратна на три 6;9;12;15, което си е подобрение един вид, подобно на това за Силата където само стойности кратни на 4 са на далавера 8;12;16, междините показатели не влияят при покачването на ниво което като се замислиш си е ощетяваща от една страна. Предложението на Хам е хитро, щото видите ли само някой стойности на показателите дават 1,1666 ТР в повече.

ИН 6 дава 7ТР при среден зар
ИН 7 дава 7ТР при среден зар
ИН 8 дава 7ТР при среден зар

пп. На Жената средния зар от 100 мятания е 3,66 (;

Публикувано: пон сеп 01, 2008 11:03 am
от BatGojko
Именно последното мнение подкрепя идеята за мятане на заровете. Целта не е да се изчислява всяка точка ИН, колко ТР ще ти донесе, а да се концентрираш към показателите, които наистина ще ползваш.
Да не говорим, че +1 ИН от 7 на 8 се избива за 8 Нива, а от 12 на 13 си пресметнете сами, така че едва ли е наистина смиселно да се покачва толкова много Ин, само заради ТР.
Тук по-горе се спомена и фиксирани стартови ТР, което не е лоша опция. Даже бих казал, че трябва също така и да увелича началните ТР, за да се даде един малко по-добър старт. Можеби да се фиксират на 200 е удачно. Какво мислите по въпроса?

ПП: Добавянето на НИ към ТР е неправилно и го считам за грешка, която съм недогледал, затова и съм го махнал официално. Изваждането му също е грешка, но не като механика, а чисто като цифри тук. Иначе вярвам, че подобна механика е от полза, за да поощрява ролевата игра, а не помпането на показатели, но само при положение, че въпреки това остават достатъчно ТР за смислено развитие, а в сегашния вариант на Аксиом да ощетя играчите с 55 ТР до 10 НИ, не е добра идея.

Публикувано: пон сеп 01, 2008 11:17 am
от Vilorp
Мойте играчи си заявиха че искат да си мятат зарове при покачване на ниво - то това си е голяма част от забавлението, за тях и за копманията*.
Колкото за 200-те налични ТР при старт, играчите определено ще се зарадват въпреки, че вече са 4-то ниво**.


*да видиге какви проклятия сипеше жужето когато то четирите зара за сила три бяха еденица , а единия тройка, е не се оплакваше на двете шестици за ТР де (;
**Не не съм изпуснал нулата след четворката, просто играем веднъж седмично и досега не смеимали по-високо то 6-то ниво.

Публикувано: пон сеп 01, 2008 11:35 am
от kartacha
Мисля, че ще е добре това за 200-то ТР, НО(едно голямо но) ако се премахне свойството началните ТР да се правят на пари. Защото има хора, които на драго сърце ще си оставят 3 златника, за да могат да си купят някоя зверска брадва, като на моя Тагрун.

Публикувано: пон сеп 01, 2008 11:44 am
от BatGojko
Ами това е техен избор, а Разказвачът винаги може след това да ги срещне с крадци и да създаде приключение в опит да си върнат откраднатата зверска брадва.

Публикувано: пон сеп 01, 2008 11:56 am
от kartacha
[size=x-huge]Подлите играчи да не четат:[/size]
Да, ама проблемът е, че с брадва като тази героите ще трябва да се борят с бандити, които ще им дадат толкова опит, че ще си избият всичките ТР дадени за брадвата. :?

Публикувано: пон сеп 01, 2008 12:05 pm
от BatGojko
Както си забелязал, в А16 оръжията няма своя собствена атака и може да имат велика щета, но все пак трябва да уцелиш първо. Да не говорим, че двуръчнат абрадва иска над 12 СИ (мисля), а това значи, че едва ли ти остава много за СУ и другите то основни показатели. А и Разказвачът има право да определи кои предмети са достъпни за начло на приключението. Абе не е повод за притеснения, а по-скоро за приключения.

Публикувано: пон сеп 01, 2008 6:13 pm
от Ain alkar
Забравяте и правилото за сложността на битката. Ако един предмет прави една битка лесна то тогава се получават по-малко опит.