Регулярно действие - Защита на поле/позиция/предмет/създание

Заповядайте в официалния форум на "Аксиом 16" или "Приключение с Меч и Магия". Това е втората българска ролева игра, излязла на пазара в средата на декември 2004 г. Тук можете да задавате своите въпроси за правилата или за светът (Магландия), да пишете своите коментари или да давате вашите предложения.

Модератори: hameleona, Модератори

Kid
Гвардеец
Мнения: 626
Регистриран на: пон дек 24, 2001 8:34 pm
Местоположение: София
Контакти:

Регулярно действие - Защита на поле/позиция/предмет/създание

Мнение от Kid » вт сеп 30, 2008 11:09 pm

Идеята е да разнищим тайните около обявяването на "защитно" действие. Различните варианти както аз ги виждам са следните:
- Обявяване на защита на поле - в момента, в който някой/нещо навлезне в това поле да можеш да предприемеш някакво обявено действие.
- Обявяване на защита на предмет или създание - в момента, в който нещо/някой опита да направи действие върху тях да предприемеш ти някакво обявено действие.

По начало е обявено, че това действие е регулярно, тъй като изисква поне 1ТД.

Да видим първи вариант. Съществуват два варианта от гледна точка на игрови механизъм:
1 - Пазач е първи на ред в началото на рунд и обявява пазене на поле пред него, където стъпва враждебно създание.
2 - Пазач е последен наред в рунда и втори в новия рунд. Обявя пазене на поле в стария рунд, та в новия рунд който на влезне да бъде "цапардосан".

Случай 1 - Пазача заделя 1ТД за пазене на поле/позиция и остава в режим на дебнене. Ако има нарушител се проверява дали има ТД за действие (действието според мен би могло да бъде както движение/скок, така и удар).
Ако приемем, че нападателя иска да атакува, а пазача пази поле с цела първа атака то:
- Пазача атакува свободно първо.
- Следва атака на нападателя след атаката на пазача.
- Ако пазача иска може да контраатакува, което може да бъде едновременно с втората атака на нападтеля (зависи от ТД за удар).

Случай 2 - Пазача заделя 1ТД в края на рунда обявявайки защита на поле/позиция. Чисто от механика гледна точка рунда свършва и идва ред на нападателя. Той навлиза в охраняваното поле и според стр. 129 е обявено, че охраната "остава в сила до началото на следващият ход на героя/Пазача". Този ход не е дошъл все още, така че тук пазача има право на мигновено действие, в случая "атака". Остава въпроса ТД нужни за удар кога трябва да ги има налични пазача - в стария рунд да са му свободни или в новия? От една страна новия рунд на героя не е започнал и следва да се гледа оставащото му действие от предния рунд, а от друга страна все пак има нов рунд (макар и не на героя) и могат да се използват ТД от новия му рунд.

Да видим как протичат нещата от гледна точка на игрови реализъм.
Случай 1е ясно: Пазача се подготвя (като бейзболист с бухалка) да удари, ако някой припари и в момента в който идва някой той просто замахва, след което си отнася подобаващото му ритниче по гъза.

Случай 2: Е абсолютно същия - Джеки Чан ми скача на бой и прави серия шутове/тупаници, аз му връщам нещо. В даден момент се приготвям да замахна там, където се надявам да бъде и само чакам той да си подаде носа и си пускам юмрука в действие, след което отнасям пердаха.

=-=-==-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=--=-=-=---=-=-=-=-=-=-=-=--=-=-=-=-
Обявяване на охрана на предмет. Само по себе си вариантите отново са 2 както горепосочените. Целта на упражнението е в момента, в който някой докосне/стигне/доближи охранявания предмет ти да го цапардосаш. Това е като да си държиш ръката над тортата в знак, че ако детенцето иска да си открадне ще го пернеш с ръчичка.
=-=-==-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=--=-=-=---=-=-=-=-=-=-=-=--=-=-=-=-
Обявяване на охрана на създание/човек. Отново вариантите са същите 2 както по-горе. Тук разликата е, че охраната може да бъде с цел предпазване на създанието от враже нараняване (стрела, ръкопашно оръжие). В този случай например аз съм застанал пред клетата девойка, която е изневерила на мускулестия си съпруг, който иска да я набие. В момента, в който той успее да преодолее нейната защита и да я удари, той следва да срещне моето тяло и ще удари мен. Обаче как ще изчислим ТД нужни за защитата на създанието?
- Всеки рунд би следвало да се обяви 1ТД за защита.
- Всеки успешен удар би трябвало да извади поне 2ТД (елементарно придвижване с цел да застанем пред охранявания) от тези на играча обявил охрана.
- Всеки удар, който искаме да предпазим охранявания трябва да извади ТД = на ТД нужни за париране, с което можем да опитаме изцяло да елиминираме атаката. Ако обаче атаката на атакуващия е по-висока на тази на париращия, тогава охранявания ще пострада на 100%.
- Ако охранявания бяга/придвижва се то охраняващия неизбежно изважда същите ТД от своите с цел на това да е до него непрекъснато, дори ако следва да се умори.



Чакам коментари.
"Нищо не променя тъй детето, както космосът и пубертетът!"
П.С. Най-мразя да ми трият или променят съобщението!

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » ср окт 01, 2008 1:54 pm

Ще коментирам само първия случай за сега.
Мисля, че се е имало впредвид с точките, които са дадени в новия рунд, защото когато почне нов рунд и противника атакува, ти можеш да ползваш новите си точки за защита, следователно би трябвало да може да ги ползваш и за атака.

За третото - сигурно ще трябва да се използват точките за предиждане, но аз лично не бих защитавал кучка.
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Отговори