Страница 1 от 1

Правилата на Черно Слънце

Публикувано: пет мар 06, 2009 6:52 pm
от cherno_slance
С течение на годините, през които съм водил, постепенно съм си изградил неписани правила. Понякога съм ги спазвал, друг път нарушавал, правейки компромиси поради една или друга причина и ситуация. С времето обаче се убедих, че винаги когато ги престъпя или позволя на играчите да ги престъпят, от това страда цялата игра. Тоест - това са така да се каже изстрадани и проверени в практиката изводи. Не казвам, че са универсални или носят абсолютната истина за живота, вселената и всичко останало ;).
Но при мен работят (винаги нещо се оплесква, когато не използвам някое от тях в нужния момент) и сега ги споделям с вас.

ПРАВИЛАТА НА ВОДЕЩИЯ

1. (1) ТОЙ ИМА ПОСЛЕДНАТА ДУМА ПО ВЪПРОСА ДАЛИ ДА ПРИЛАГА СИСТЕМАТА ЕДНО КЪМ ЕДНО, ДА ПРЕМИНЕ КЪМ ЧИСТ ФРИЙ-СТАЙЛ, ИЛИ ДА ИЗПОЛЗВА МЕЖДИНЕН ВАРИАНТ, ПРИ КОЙТО СИСТЕМАТА Е ОРИЕНТИР ЗА ОПИСАНИЕ ДЕЙСТВИЯТА НА ГЕРОИТЕ И НИП-ОВЕТЕ.
(2) ЗА НУЖДИТЕ НА ПРИКЛЮЧЕНИЕТО ТОЙ МОЖЕ ДА ИЗВЪРШВА ТОЗИ ПРЕХОД МНОГОКРАТНО И В РАМКИТЕ ДОРИ НА ЕДНА СЕСИЯ.

2. В СОБСТВЕНОТО СИ ПРИКЛЮЧЕНИЕ ТОЙ ИМА ПОСЛЕДНАТА ДУМА ПРИ ТЪЛКУВАНЕТО НА СИСТЕМАТА. А КОГАТО ГО ПРАВИ, МОЖЕ ДА ПРИЛОЖИ БУКВАЛНО ДАДЕНО ПРАВИЛО ОТ СИСТЕМАТА, ДА СЕ СЪОБРАЗИ С МНЕНИЕТО НА ИГРАЧИТЕ И РАЗИСКВАНИЯТА ВЪВ ФОРУМИТЕ КЪМ ИГРАТА ИЛИ ДА НАЛОЖИ СВОЕТО ЛИЧНО МНЕНИЕ.
(2) ЗАДЪЛЖЕНИЕТО МУ ЗА КОРЕКТНОСТ КЪМ ОСТАНАЛИТЕ СЕ ИЗЧЕРПВА С ТОВА, ЧЕ ГИ Е ИЗСЛУШАЛ ПРЕДИ ДА ВЗЕМЕ ОКОНЧАТЕЛНОТО СИ РЕШЕНИЕ.

3. ТОЙ ИМА ПРАВО ДА ИЗМЕНЯ И ДОПЪЛВА СИСТЕМАТА, КОГАТО ТОВА Е НЕОБХОДИМО ЗА ПРИКЛЮЧЕНИЕТО МУ. ТОЙ МОЖЕ ДА ОТМЕНЯ ИЛИ СЛАГА ОТДЕЛНИ ПРАВИЛА, ВОДЕЩИ ДО ПРОМЯНА В ХАРАКТЕРА И БАЛАНСА НА СИСТЕМАТА. ИМА ПРАВО ДА ОБЯВИ, ЧЕ ПРИМЕРНО МАГИЯТА СЕ БЛОКИРА/НЕУТРАЛИЗИРА С МАГИЯ ИЛИ ЧЕ УСПЕШНИТЕ УДАРИ ОТ ЗАСАДА СА РАВНОСИЛНИ НА МИГНОВЕННА СМЪРТ.
(2) ЗАДЪЛЖЕНИЕТО МУ ЗА КОРЕКТНОСТ КЪМ ОСТАНАЛИТЕ СЕ ИЗРАЗЯВА В ЗАДЪЛЖЕНИЕТО ДА ПРАВИ ИЗМЕНЕНИЯ И ДОПЪЛНЕНИЯ, КОИТО ИЗРАЗЯВАТ ПРИНЦИПИТЕ МУ И СЛЕДОВАТЕЛНО ИМАТ ТРАЕН ХАРАКТЕР, А НЕ СЕ МЕНЯТ СЕСИЯ ЗА СЕСИЯ.

4 (1) ТОЙ ИМА ПРАВО ДА ИЗИСКВА УВАЖЕНИЕ ЗА СЕБЕ СИ И ОСТАНАЛИТЕ ИГРАЧИ, ЗАЩОТО ТЕ СА НЕЩО ПОВЕЧЕ ОТ БИОЛОГИЧЕН ЕКВИВАЛЕНТ НА ТВОЯТА ЛЮБИМА АРКАДНА ИГРА. ТОЙ ИМА ПЪЛНОТО И НЕОТМЕНИМО ПРАВО ДА ОГРАНИЧАВА ВЪВ ВСЕКИ ЕДИН МОМЕНТ, СИСТЕМНО И ИЗВЪНСИСТЕМНО, СИЛОВИТЕ ИГРАЧИ.
(2) ТАКИВА ИГРАЧИ СА ТЕЗИ, КОИТО ИЗПОЛЗВАТ СИСТЕМАТА, ЗА ДА ИЗВЪРШАТ С ГЕРОИТЕ СИ НЕЩА, КОИТО ВЪВ ФРИЙ-СТАЙЛ ЩЕ ИЗГЛЕЖДАТ АБСУРДНИ, ПРЕСИЛЕНИ ИЛИ БИХА ИМАЛИ ЛОГИЧНО И ЕСТЕСТВЕНО ОСУЕТЯВАНЕ ОТ СТРАНА НА НИП-ОВЕТЕ, ЗАКОНИТЕ НА ПРИРОДАТА ИЛИ ИГРАЧИТЕ-ЖЕРТВИ.

5. ТОЙ ИМА ПРАВО ДА СПИРА И ВЪЗОБНОВЯВА ИГРАТА ЗА ЦЯЛОТО ПАРТИ. СПОРОВЕ МЕЖДУ ИГРАЧИ ПО ВРЕМЕ НА ТЕКУЩА ИГРА МОГАТ ДА БЪДАТ ПРЕКРАТЯВАНИ ПО ВСЯКАКВИ ВЪЗМОЖНИ НАЧИНИ, ВКЛЮЧИТЕЛНО ПРОПУСКАНЕ НА ХОДОВЕТЕ С ГЕРОИТЕ ИМ, ПРЕКРАТЯВАНЕ ИГРАТА С ТЯХ ЗА ТАЗИ СЕСИЯ И ОТРЯЗВАНЕ ОТ ПРЕДСТОЯЩИ НАГРАДИ.

6. ТОЙ ВИНАГИ РЕШАВА, ЗА ВСЕКИ ОТДЕЛЕН СЛУЧАЙ, КАКВО СТАВА ПРИ ВЪЗДЕЙСТВИЕ НА ГЕРОЙ НАД ДРУГ ГЕРОЙ. В ТЕЗИ СЛУЧАИ НЕГОВОТО МНЕНИЕ Е ЕДИНСТВЕНО МЕРОДАВНОТО, ЗАЩОТО СИСТЕМАТА Е СЪЗДАДЕНА ЗА УЛЕСНЕНИЕ НА ИГРАЧИТЕ И ВОДЕЩИЯ, А НЕ ЗА ПЛЕЪР С/У ПЛЕЪР.
(2) В ТАКИВА СЛУЧАЙ ВОДЕЩИЯТ ИМА ПРАВО ДА РАЗРЕШИ БЛОКИРАНЕТО НА ВСИЧКО СЪС ВСИЧКО, КАТО ИГНОРИРА ДОРИ ЗАРОВЕТЕ И СТАТИСТИКИТЕ И СЕ СЪОБРАЗЯВА ЕДИНСТВЕНО С ОПИСАНИЕТО НА ДЕЙСТВИЯТА: КАЧЕСТВОТО НА САМОТО ОПИСАНИЕ, СЪОБРАЗЯВАНЕТО С РЕАЛИЗМА ЗА ФИЗИЧЕСКИТЕ ДЕЙСТВИЯ, СЪОБРАЗЯВАНЕ С ОБЩИЯ ДУХ, ЗАЛЕГНАЛ В МАГИЧЕСКАТА СИСТЕМА, С ПСИХОЛОГИЯТА ПРИ СОЦИАЛНИТЕ ДЕЙСТВИЯ. НЕ НА ПОСЛЕДНО МЯСТО С ИЗБРАНИТЕ ОТ ПРОТИВНИКА ДЕЙСТВИЯ, ВЛИЯНИЕТО НА ОКОЛНАТА СРЕДА И Т.Н.
(3) ПРИ ТАКЪВ КОНФЛИКТ ПОБЕДАТА НИКОГА НЕ БИВА ДА Е СМЪРТ/ОСАКАТЯВАНЕ ИЛИ УНИЖЕНИЕ НА ЕДИНИЯ ОТ ГЕРОИТЕ – ВОДЕЩИЯТ ИМА ПРАВО ВЪВ ВСЕКИ ЕДИН МОМЕНТ ДА ОПИШЕ СИТУАЦИЯ, КОЯТО ПРЕДОТВРАТЯВА ТОВА.

7. ВОДЕЩИЯТ ИМА ЗА ЦЕЛ ДА ПРОВЕДЕ ПРИКЛЮЧЕНИЕ И ПОРАДИ ТОВА НА ИГРАЧИТЕ ТРЯБВА ДА Е ЯСНО, ЧЕ ТОЙ ПО ЕДИН ИЛИ ДРУГ НАЧИН ЩЕ ОГРАНИЧИ ПОНЕ ЧАСТИЧНО СВОБОДАТА ИМ, ПОДТИКВАЙКИ ИЛИ МАНИПУЛИРАЙКИ ГИ КЪМ ОПРЕДЕЛЕНИ ЛОКАЦИИ И СОЦИАЛНИ ИЗБОРИ.
(2) ТОЙ ИМА ПРАВО ДА УСИЛВА НАТИСКА ВЪРХУ ИГРАЧИТЕ, КОГАТО ИГРАЧИТЕ СА ПРИЧИНАТА, ПОРАДИ КОЯТО ГЕРОИТЕ НЕ РЕАГИРАТ ЕСТЕСТВЕНО НА ВЪТРЕИГРОВАТА, ЖИТЕЙСКА СИТУАЦИЯ.
КЛАСИЧЕСКИЯТ ПРИМЕР Е ИГРАЧ, КОЙТО ВМЕСТО ДА ВЛЕЗЕ С ГЕРОЯ СИ В ПРЕГОВОРИ, ХВЪРЛЯ ПОСЛЕДНИЯ БЕЗ СТРАХ И БОЛКА В НЕЗАДЪЛЖИТЕЛНА БИТКА! ЗАЩОТО Е ПРЕЦЕНИЛ, ЧЕ ЩЕ ИЗЛЕЗЕ ОТ НЕЯ НА ОКОЛО 25% ОТ ЖИЗНЕНИТЕ МУ ТОЧКИ, А ХИЙЛЪРЪТ НА ГРУПАТА ЩЕ ГО ВДИГНЕ НА МАКС.
В ТАЗИ ВРЪЗКА СИ СПОМНЯМ ЛЕГЕНДАТА ЗА НЯКАКЪВ ВОДЕЩ ОТ ЗОРАТА НА ЕНДИВАЛ, КОЙТО КАРАЛ ИГРАЧИТЕ ДА СИ ПРИЧИНЯТ НЯКАКВА ЛЕКА БОЛКА, КОГАТО ГЕРОЯТ ИМ ЯДЕ БОЙ.
АЗ СИ МИСЛЯ, ЧЕ Е ТРЯБВАЛО ДА КАРА ИГРАЧИТЕ С МАГОВЕ ДА ЯДАТ НЕЩО МНОГО СОЛЕНО ИЛИ СЛАДКО И ДА ГИ ДЪРЖИ ЖАДНИ, ДОКАТО ГЕРОИТЕ ИМ ВЪЗСТАНОВЯТ МАНАТА СИ.

8. ЗА СВОИТЕ НУЖДИ ВОДЕЩИЯТ ИМА ПРАВО ДА ВЪВЕЖДА И ДРУГИ ПРАВИЛА.

Публикувано: съб мар 07, 2009 2:01 pm
от hameleona
Закон номер едно на Ролевите игри: Разказвача винаги е прав. Само че като юрист си го разработил по-добре :)

Публикувано: съб мар 07, 2009 9:45 pm
от Ain alkar
На това какво му е новото? В смисъл това си го пише и в книгата... до някъде ако знаеш как да четеш. Не е нищо ново... и най-важното не е е твое :D Всички играем по тези правила

Публикувано: нед мар 08, 2009 11:12 am
от Gallean
Ain alkar написа:На това какво му е новото? В смисъл това си го пише и в книгата... до някъде ако знаеш как да четеш. Не е нищо ново... и най-важното не е е твое :D Всички играем по тези правила
Разликата, е, че Черното Слънце има опит, преминаващ границите на Аксиома като книга :roll:
За туй чети, мисли и мълчи, дет' се вика.

Хемелеоне- според мен закон номер едно трябва да бъде: "Удоволствие за всички". За това й играта с нова група трябва да започне с разясняване на целите, желанията, проблемите и очакваният на всички участници.

Публикувано: нед мар 08, 2009 12:50 pm
от hameleona
Галеане, товаз не е закон - това е условие, за да има игра ;)

Публикувано: нед мар 08, 2009 6:01 pm
от cherno_slance
Естетсвено, че не казвам нищо ново - опитвам се да дам по-добра формулировка.

Публикувано: пон мар 09, 2009 11:26 pm
от Cocaine
"I am the GAMEMASTER, I control your fate." Dexter, boy genius. It's as simple as that.

ПП. Ползването на Caps Lock явно е друг ефективен метод да накараш играчите да почустват болката, която техните персонажи изпитват.