ВЪзможно ли е да се промени атаката на огнестрелните оръжия?
Публикувано: нед юни 07, 2009 9:45 am
Огнестрелните оръжия и гонещия диск (т. нар. оръжия на изобретателя) са единствените, които използват бонус от СУ, за да формират своята атака. Мисля по този въпрос от доста време и смятам, че това правило би могло да се промени. Ще изброя част от нещата, които не ми допадат сега.
Първо, пред употребата на съответното оръжие се поставят допълнителни изисквания. Покриването на обичайната минимална сила не е достатъчно, необходими са и 12 Инт и 10 Пр (ниобходими за научаване на изобретател). Ако мой герой има подобни показатели, аз бих взел арбалет без да се колебая (атаката му е Пр;Ин). Като се има предвид, че максималният бонус от СУ Изобретател към стрелбата с огнестрелно оръжие е + 6, то в горния случай ще съм покрил този бонус.
Второ, и основно, за разлика от гонещия диск, огнестрелните оръжия са изцяло механични, също като арбалета. Освен това зареждането им не е кой знае каква философия, използващия ги трябва да знае приблизително колко барут да сипе и да не забравя, че не бива да го мокри. Специализирани познания (изобретател) не са необходими за ежедневаната му употреба.
Трето, развиването на СУ Изобретател на 12 степен изисква много по-голяма инвестиция на ТР от това да развиеш някой показател (поради причината, че няма показател, който да почва на 0).
Ясно е, че използването на СУ Изобретател, е опит да се ограничи употребата на огнестрелни оръжия, както и да се даде определен чар на тези, взели си умението, но все пак мисля, че може да се намери и по-елегантно решение. Например, атаката на огнестрелните оръжия да стане Пр/Механика. Обосновката е следната - механика се учи много по-лесно, обикновено изобретателите си я избират като безплатно стартово умение на 6-та степен (по-малък разход на ТР), а и СУ Изобретател пряко повишава съответното умение. Едновременно с това, огнестрелните оръжия ще станат по-лесни за употреба и от персонажи, които не притежават СУ Изобретател, но все пак гарантира предимство на изобретателите (както вече казах, те покачват механика безплатно.
Другият вариант, който ми се струва приемлив е атаката на огнестрелните оръжия да стане Пр/Инт, също като арбалета. Все пак, не е необходимо да знаеш какво прави всяка частичка в определен предмет, за да можеш да го ползваш.
Смятате ли, че промяна е необходима и няма да наруши логиката на системтата?
Първо, пред употребата на съответното оръжие се поставят допълнителни изисквания. Покриването на обичайната минимална сила не е достатъчно, необходими са и 12 Инт и 10 Пр (ниобходими за научаване на изобретател). Ако мой герой има подобни показатели, аз бих взел арбалет без да се колебая (атаката му е Пр;Ин). Като се има предвид, че максималният бонус от СУ Изобретател към стрелбата с огнестрелно оръжие е + 6, то в горния случай ще съм покрил този бонус.
Второ, и основно, за разлика от гонещия диск, огнестрелните оръжия са изцяло механични, също като арбалета. Освен това зареждането им не е кой знае каква философия, използващия ги трябва да знае приблизително колко барут да сипе и да не забравя, че не бива да го мокри. Специализирани познания (изобретател) не са необходими за ежедневаната му употреба.
Трето, развиването на СУ Изобретател на 12 степен изисква много по-голяма инвестиция на ТР от това да развиеш някой показател (поради причината, че няма показател, който да почва на 0).
Ясно е, че използването на СУ Изобретател, е опит да се ограничи употребата на огнестрелни оръжия, както и да се даде определен чар на тези, взели си умението, но все пак мисля, че може да се намери и по-елегантно решение. Например, атаката на огнестрелните оръжия да стане Пр/Механика. Обосновката е следната - механика се учи много по-лесно, обикновено изобретателите си я избират като безплатно стартово умение на 6-та степен (по-малък разход на ТР), а и СУ Изобретател пряко повишава съответното умение. Едновременно с това, огнестрелните оръжия ще станат по-лесни за употреба и от персонажи, които не притежават СУ Изобретател, но все пак гарантира предимство на изобретателите (както вече казах, те покачват механика безплатно.
Другият вариант, който ми се струва приемлив е атаката на огнестрелните оръжия да стане Пр/Инт, също като арбалета. Все пак, не е необходимо да знаеш какво прави всяка частичка в определен предмет, за да можеш да го ползваш.
Смятате ли, че промяна е необходима и няма да наруши логиката на системтата?