Размишления върху оръжията и техните статистики

Заповядайте в официалния форум на "Аксиом 16" или "Приключение с Меч и Магия". Това е втората българска ролева игра, излязла на пазара в средата на декември 2004 г. Тук можете да задавате своите въпроси за правилата или за светът (Магландия), да пишете своите коментари или да давате вашите предложения.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пет юли 31, 2009 2:14 pm

+5 кожа дава 1 ОП май. книгата пак не е в мене :D Освен ако правилата не са били променени напълно, но всичката ОП, се добавя след 4ката, в смисъл, ясно си спомням, че плетена ризница със ЗА 7 не натрупва ОП...
Последна промяна от hameleona на пет юли 31, 2009 2:21 pm, променено общо 1 път.

Елендил
Работник
Мнения: 123
Регистриран на: съб дек 20, 2008 9:44 am

Мнение от Елендил » пет юли 31, 2009 2:17 pm

За предизвикването на Арената - навит съм, по възможност днес ще си изчисля война.

За ПР при стрелците - честно казано, хич не се бях замислял за подобни ефекти, може просто бонусът към атаката да е ПР/4, когато се атакува от разстояние и да се намали ефекта от стрелба в клекнало или легнало положение.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет юли 31, 2009 4:00 pm

Именно това казвам, ако има ПР към защитата трябва да се промени и към стрелбана отдев към ръкопашните, ако няма... и проблем няма.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Елендил
Работник
Мнения: 123
Регистриран на: съб дек 20, 2008 9:44 am

Мнение от Елендил » пет юли 31, 2009 10:15 pm

Но само ПР/3 към атаката не става, защото стрелецът с 12 ПР на 0 ниво ще получи чисти 4 БА, а такова усилване значи да утрепеш всичко ако си вземеш нещичко за щета, например Майстор стрелец на 12 и Поток от изстрели на 4. И ще стане безпредметно да сравняваш войните, защото стрелците и отблизо ще им е*** мамата.

Не, трябва бонусът или да е нещо като ПР/5 с определено закръгляне, или ПР/3 - 2 и да се понамали влиянието на клекнало положение при стрелба. Не чисто, САМО към БА ПР/3 ще счупи, изкърти, премахне и тн баланса в играта.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет юли 31, 2009 11:11 pm

Елендил, а Шами казва, че саамо хам не чете (;

БА (Базова Атака) е различно от БС (Базова стрелба)

Войните взимаат бонускъм БА а стрелцитее не получават към БС-то си!

Стрелец с 12 ПР ще има +4БА ако ползва МЕЧ! Ама:
а) той ползва лък вместо меч
б) нямаа войн който да му даде +4/5/6 към атаката, ако вземе че опревсе пак до водене на ръкопашен бой.

Сиреч Войн с ПР 12 и Войн на 8 ще има 4 повече атака острлец с ПР 12 и Майстор Стрелец на 8, ви дяли къде е е азликатамежду БА, БС е БЗ?
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » съб авг 01, 2009 7:33 pm

Чисто прибавяне на ПР към атака не е приемливо, но ми идва наум едно друго решение, което може да придаде достатъчна значимост на ПР - да я обвържа към максимално допустимите ТД за прицелване.

Позволено е да се прицелвате/концентрирате при всяко едно действие, като заделяте допълнителни ТД:
Всеки + 2 ДТ ви дават +1 шанс за успех
ТД заделени за прицелване/концентриране не могат да са повече от вашия настоящ показател за Прецизност (взема се моментния показател).


ОК, чакам мнения.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » нед авг 02, 2009 6:38 pm

Бат Гойко, ти изчете ли темата или поне началото й?

Въпроса е как да направим прецизните оръжия по-използваеми. По настоящето ти предложение пича с вуръчния меч може да се концентрира за +2 успех ако не сложи и една ТР на показателя, ама защо му е това като той и без това има 26+ атака, докато прецизния има хем по-ниска атака, хем ако задели за прицелване ще удължи времето, а на него това му е единственото приемущество, щото има малки щети и малка защита.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Елендил
Работник
Мнения: 123
Регистриран на: съб дек 20, 2008 9:44 am

Мнение от Елендил » нед авг 02, 2009 7:25 pm

Относно предложението на Бат Гойко - подкрепям Vilorp.
Относно ПР/3: Твърдя, че ПР/3-2 към БА запазва разликите между войните, но не увеличава толкова драстично отношението (Успяли удари)/(Нанесени удари). Опитай да играеш войн 0 ниво с предложението за ПР/3 и ще видиш как успелите удари СРЕЩУ този войн ще се увеличат много... А в комбинация с кървенето и малкото пари на 0 ниво (липса на добра броня) на 0 ниво става много кофти да се играе. Пък дори и твоя войн да нанася повече успешни удари... накрая просто ще си умре от кървене.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » нед авг 02, 2009 9:12 pm

Кървенето не убива. То те докарва до несвяст ако не се превържеш навреме. Е после ще ти прережат гръцмуня и навярно ще умреш, но самото кървене не убива или по не бързо.

Бонуса от ПР към БА и БЗ, дори и по малко прави стрелиците по-слаби, а а ко се даде към БА, БС и БЗ, то ПР започва да става твърде силен показател и до добава твърде много нови формули, дори и разделена на 4.

Темата и въпроса който първоначално постави Шами беше: как да направим, меча, боздугана, камшика и рапирата по-привлекателни или поне човека който ги вземе да не се чувства прецакан, че играе с тях вместо с двуръчен меч.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Cocaine
Гвардеец
Мнения: 694
Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Cocaine » пон авг 03, 2009 9:44 am

Съгласен съм, че обвързването на ПР с концентрацията/прицелването няма да направи прецизните войни по-ефективни, но въпреки това аз откривам и една положителна характеристика на идеята - това правило ще загроби маговете и ще разклати позициите им на върха на хранителната верига. За тях Пр ще стане едва ли не втори по важност показател и ще трябва да качат доста нива, докато започната да се концинтрират "за всички налични ТД". А това е почти задължително условие за успеха на магиите от високо ниво.
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон авг 03, 2009 10:56 am

Аз принципно мислех, че се говори за ръкопашните оръжия, ама щом някой се е сетил и за маговете това само показва колко е зле предложението.

Защото 10МА+16ПР(16ТД за конц равносилно на 8 Успех)=18+3зара>16+6*2? Възможно, но какво става със 7-мо ниво?
18+3зара>16+7*2... 13 или повече, мдааа не е невъзможно мама какво става с чука на бога ако някой има амулет или е джудже?
18+3зара>16+7*2+4... брех, какво излиза че предложението е в тон с пъкления план на джуджетата за световна доминация. Умен е Нилатсокчич така дори убииците биват прецакани в началото, щото трябва да дигат, хем сила, хем ловкост, а пък без прицелване ги знаем какви мижатурки са с кинжалите.

С други думи, при не много малко ирония: Прецизните ще могат да се концентрират, което ще даде шанс на ловките да го избегнат или дори да парират за по-малко ТД отколкото им е било нужно на прецизните. Маговете на ниски нива са жертви, на следни са жертви, а на високи ще останат изненадани, че бленуваните от тях магии не могат да се направят дори с 50% шанс за успех при пълна концентрация. Убииците ще им се наложи да осъзнаят, че са си изгубили 1/2 от уменията и вече не могат да се прицелят читаво, та ще трябва а разчитат на късмет.

Забавно.

За да не съм песимист ще вметна че има и светлина в тунела - това е дълго чаканото правило за ограничение на концентрацията на маговете, което трябваше да излезне със самата система и което в последствие водещите сами изобретиха, като го обявиха на: всичките ТД които можеш да събереш за 2 рунда, което макар и малко по-разтегнато като формулировка върши чудесна работа и извън битка и в нея. Дет се вика хвала на такива кръпки излизащи години след продукта и след намереното решение от потребетелите. Понеже усещам, че пак ме избива сарказъм ще опитам да спра и да пусна едно съобщение от Оминор пристигнало малко преди редакционото приключване на поста, поради тази причина публикуваме само извадка:

„... в косматите уши да ги. Тогава настояваме джуджетата да излизат по света с 1/2 избръснато лице, по желание може и шахматно - лява брада, десни баки, ляв мустак, дясна вежда, ляво теме...”
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон авг 03, 2009 12:25 pm

Ех, чак пък толкова да са прецакани магьосниците, едва ли ;) .

Честно казано, донякъде заставам на страната на Кокаин, защото това пречи на магьосниците да развиват само Интелект, Магьосник, Спец. в Школа и да правят каквото си искат. Поне за известно време ;) . В кръга на шегата, харесвам идеята, защото така моят магьосник, който иначе е доста слабичък, вече е half-decent.

Но идеята има и друга позитивна страна: така "крафт-уменията" няма да са толкова яки. Билкар, който си губи по 6 дена от живота за да свари няколко отвари? Не, вече героите от групата му няма да могат да се надяват да се наркоманизират до предела на организмите си. Изобретател, който като качи ниво се затваря в някакво мазе и след два дни изкача с метален голем, който е способен да наложи Титаничен мир? Няма братче, ще трябва да си много богат, за да си позволиш многото неуспехи, както и с много време, защото някои неща не стават само с много киснене. Заключение: мен идеята ме кефи. Така ПР получава по-голямо значение, което не е лошо, защото дори извън битките акцентът е върху СУ-тата, уменията и познанията, сега е по-инак.

Но, както се изказаха трима преди мен, това не оправя проблема на самите битки. Какво ни пука, че онзи с рапирата ще се пъне в продължение на два часа да ни улучи, при все, че това време можем да го ползваме за отклон? Като цяло механиката за прицелване се използва срещу противници, които по една или друга причина са "безпомощнти" - не знаят за врага, не могат да мърдат и т.н.

Тъй че с един куршум - един заек, ама ние се целехме в лисицата.
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон авг 03, 2009 12:27 pm

Между другото, на маговете не им трябва заробване. Повярвайте ми, ако някой не знае как да си направи магьосника, то този маг не става за абсолютно нищо.

Вилорпе, не си прав. БА е Базова Атака и се прибавя към Всяка атака на героя. Иначе, защо ще е Базова Атака?

Въпрос. (За Вилорп)
Как сваляш някой с 30 атака от показатели и 33 обща защита? И не виждаш ли леката странност в нещата, че нещо БЗ много отслабва, като вдигнем атаката? Да, аз проблеми нямам, щото това ще засили броните като цяло (за които ще говорим в другата тема) а и щитовете барабар с тя (о, колко по-често ще се ползва щит, пък бил той и среден).

Ако някой се чуди на горните неща:
Атаката е за оръжие Л/ПР
17 от Ловкост
8 от Прецизност
ОЩЕ 5 от Прецизност.
Общо 30.
И един войн на 12 - още 6. Обща атака 36 + 3 зара. (и за да не е само за елфите - при човека е с 1 по-малко - 35)

Общата зашита (16 + Ловкост)
16 от база
17 от ловкост.
Общо 33. Дори със Спец в защита, без щит или нещо дръго, Общата Защита става 35. Само аз ли виждам проблем в желанието на Шамайоци за системата при така стеклите се обстоятелства? (при човека - 34)

И за да се обоснова. Шами много се разпени за прецизни герои и подобни кхъм... неща. Също както голяма част от героите са с мечове, точно толкова, те отбягват удари, вместо да ги блокират, парират или квот-там-решат. Е, хайде отбягвай ако можеш. Въросът ми е Как?

Не се лъжете - на мен така ми харесва и то страшно - изглежда ми много по-реалистично, отколкото беше преди. Поне дуелите ще са кратки. Всъщност, аз сега като преглеждам от време на време Арената (макар повечето там да са балонни овце) дуелчетата не са много дълги.

Добре, аз съм съгласен, базовата Ръкопашна Атака да се увеличи с ПР/3. Ако ме попитате, защо си смених мнението - сетих се, колко МНОГО ще отслаби елфите това. Донякъде Шами беше прав - въпреки всичко, елфите не могат да носят тежки брони и тежки щитове, па ако ще да си скъсат гъзовете. До някъде не е (все още най-високата възможна защита е от елф с голям дървен щит (45 ЗА). А и се сетих още нещо... Гигантите така постигат Атака от 34 само от показатели. Какво да ви кажа Елфите ще го духат яко :D

извод - искате ли подкрепата на хамелона - покажете му, че рицарите се засилват, а Елфите - отслабват :D

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон авг 03, 2009 12:56 pm

Хам, ти си вечно недоволен, като от вица "Дай наляво, дай наляво!... еее, много даде!". Досега магьосниците "и така бяха много силни", а сега "не трябва да са по-слаби" :lol: . За твое успокоение, нещо, което забравих да спомена предния пост: ако магьосник изпадне в много голяма беда (трябва да направи нещо, но не може да го направи с "яките" магии), то решението е изненадващо просто: Магически стрели/Лекуване на леки рани. Всъщност, това харесвам на А16, няма магия, която да става излишна в който и да е момент... Каква е идеята? Магически стрели = магьосническа картечница. Дори е забавно да се описва, само магьосникът трябва да знае, че не разчита на успех, а на успеваемост, както и да вярва на закона от ООП, който Кокаин постна наскоро - че няма да се случи повече от една битка на ден. Или ако се случи, то разказвачът я е турил за по-интересно, че да го няма класическото "Нещо ви халосва и изпадате в безсъзнание".

В момента няма показател БА в дневника на героя, има си едно каренце с много показатели, но БА няма. В дневника на А16Класик има и се прилага навсякъде. Няма да има проблем с това, ако ПР е първичен показател само на прашка/хвърлен предмет, примерно.

Отговор (не от Вилорп, ама ми стана интересно). Така, както си дал човека (по-лесно е да се смята с хора), разбирам, че има Сила 5. Да видим с какво се опитва да ни пребори...
-тояга, ама евентуално да има бронзов обков
-копие, което е хванал с две ръце, тъй че - едва ли.
-кинжал, ама залага на Л, ПР, тъй че - едва ли, така че - тояга. Която тежи 2 кила, а ти можеш да носиш 5. Аз с какво ще го боря? Виждам, че имам право на два показателя на макс. Еми... Алебарда! Имам 16 Сила - екстра, мога да я нося! Атаката ми е с 4 по-малко - лошо...

Дали? При атака 36 срещу защита 32 (запазвам СУ-тата, между другото), имаш много голям шанс - 99,5%. Какъв е моят - атака 32 срещу защита 32. Познайте - шансът е същия.

Е, друг е въпросът, че аз правя 9зара+6 щета (не, не ми трябва Разрушител, за да окълцам с три удара максимум големия дървен щит на среден), а онзи - 2-3 зара, дори не ми се гледа в книгата. Друг е въпросът, че аз имам 3зара*ниво повече живот. Друг е въпросът, че аз имам право да нося снаражение от 51 кила - 10 пъти повече от тебе...

Мда, само ти виждаш проблемите, навярно защото са у теб...

Останалото са брътвежи на човек, който не може да прави сметки...

П.П. Ако се чудиш "Какво по дяволите стана, бях толкова сигурен в този си аргумент" - за два максимума ти трябват 242 ТР. За СУ Воин на 12 степен ти трябват още 78 ТР. Общо = 7 ниво математически герой, независимо дали започва с 6, 9, 12 ИН (при повече - нивата стават 8+), който е развивал само двата показателя на макс, ИН на колкото и да е, Воин на макс. Сам разбираш, че сметките ти са счупени и, да, от един момент нататък БЗ я нямаме за нищо. Но реално, дори при математическите герои, този момент идва много по-късно.
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон авг 03, 2009 1:06 pm

Мне, Шами, ти си тъп.

не мрънкам, че атаката е ниска. Мрънка, че е висока. От там нататък ти пак си правиш свободни съчинения. Съжелявам. Двойка по този предмет.

Между другото, искам да ми посочиш, кое точно в сметките ми е грешно, че да ти кажа : Да не мога да смятам. Когато говорим за атака, говорим за атака. Не говорим за щети и т.н. Говорим за атака.

И много ми е интересно, как тези сметки не те притесняват, при положение, че героя просто не може да се защити от атака без щит или париране? Аз за тва викам - сега всичко е ОК. Бронираните рулират. Идеално.

За маговете - росто развиването им е сръх-лесно. А това на войн - свръх трудно, защото мислиш за повече показатели и се справяш с по-малко ТР. Както и да е.

Има една таблица, която може и да си чел, може и да не си чел, намирасе в началото на приложенията и таблиците. На обратната страна на двете таблички за расите. Но там ИМА БА и БА е равна на Ниво/2.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон авг 03, 2009 1:38 pm

Еми пиша ти двойка по четене - прочети последния параграф.

Тъй като не можеш да четеш, а само да пишеш, ще го кажа пак, барем ти стане по-ясно:

Дори без бонуси от прецизност и али-бали, при 16, 16 атаката пак е много по-голяма от защитата, до такава степен, че само АНУ ти помага да избегнеш удара. Мне, броните нищо не оправят. Както щеш върти и сучи правилото за ОП, ако не си навлечен с дърво или кожа, ОП ще ти разкатае играта. Защото ЗА от 4 на металните брони ти дава спадане на процентите от 99,5% на... 98% (тук вече ти помага и 1,1,2, уаааау!). Като при 1,5% щетата се дели на незнам-колко си. Кажи каква броня викаш, че "оправяла" нещата при 16, 16, че като не можеш да смяташ аз да ти го сметна.

Аз знам къде какво има, затова казах много ясно - "персонажния лист на героите". Дори да въвеждаш ново правило за А16, където да се диференцират БА от БС, БАРБ и ББ, няма да имаш проблем с това. Друг е въпросът, че, както казах, нужда може и да няма.

П.П. А между другото, твоят човек също не може да се защити с щит, ако това ти е идеята - просто защото не може да го държи. Така де, ако е дървен и малък, може. Но на третата атака с алебарда (без Разрушител), той престава да съществува.
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон авг 03, 2009 3:14 pm

Само ми хрумна, че сега вече ще забравим за глухите и слепи герои. Вече няма да имаме Гамбрун, зад който и слон може да се промъкне...

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон авг 03, 2009 3:33 pm

Пак подхвана "ролевия аргумент".

Еми, грешиш, когато ти се налага да правиш компромис с някой от трите показателя: ПР, Л, СИ, нищо не ти пречи да направиш компромис именно с ПР. Както ти доказвам...

Ако Гамбрун е герой, който не е вдигал ПР, то както виждаш, той може и да е моят герой с Л 16 и СИ 16. Ето, че го имаш, ето и че рита задника на твоя смешник с многото атака.

Интересен факт: ако всяка атака на Гамбрун бива парирана, а той за по-интересно пази оръжието на противника си, ще влязат грубо казано 1/5 от атаките му. Уау, много, нали? Е, при средна щета 36 на Гамбрун и средна щета 10 от страна на противника, нещата не изглеждат толкова зле за кьоравия и недочуващ воин ;) . Споменах ли, че той може да си позволи брони по цялото тяло? А споменах ли за 10*ниво повечето живот? А споменах ли, че ако идиотът с тояжката атакува алебардата, то той ще трябва да направи 50+ щета за да избие оръжието, а ако алебардистът направи същото, то ще трябва да направи едва 18 щета? А споменах ли, че наказанието към атака към тояга/алебарда е едва +3 усложнение? Т.е. не е никакво усложнение въобще? 5 атаки, една от тях успешна, и зоркият и всичкочуващ кретен, който си въобразяваше, че с парче дърво ще се опъне на Гамбрун, вече дори няма и парчето дърво :lol: ...

Интересен факт 2: ако всяка атака на Гамбрун бива парирана, то палячото с дръвцето ще прави само една атака на ход, докато Гамбрун - две ;) .
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон авг 03, 2009 3:47 pm

Да, да, да... пей си пенкеле.

Хубаво, карай на квото си искаш с както си искаш. Явно, че колкото и да ми се ИСКА войните да могат да се развиват разнообразно, нема да е.

ПП: Шами, току що ти доказа липсата на всякаква нужда да се добавя ПР/3 към атаката.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон авг 03, 2009 4:05 pm

Напротив:
-по принцип с това нищо не се доказва. Никой не развива героите си само с 1 СУ и два показателя.
-твоят воин ако беше сложил поне малко на Сила, наместо на вторичния за оръжието си показател, щеше да бъде по-равностоен. Дори можем да кажем, че нямаше да се знае изходът от битката.

И какво разнообразие имаме сега?
-яки воини, които ползват мечове за две ръце/брадви/алебарди
-загубеняци.

Иначе какво разнообразие бихме имали? По отношение на това кой ти е силния показател:
-силни - могат да носят тежки оръжия, тежки брони, тежки щитове, правят много щети, имат много живот
-ловки - правят много действия, имат много защита
-прецизни - имат много атака, защитават се добре с щитове, добре парират

По отношение с това какъв компромис правят:
-несилни - ограничени в избора на оръжия, без сериозни брони, без сериозни щитове, малко щети, малко живот
-неловки - бавни и незащитени
-непрецизни - ниска атака, ниско париране

Тук виждам поне 6 типа воини. Това са три пъти повече от преди, нали? Какво друго би разбирал под "разнообразие"?

Всъщност, заради 4те надграждащи умения (Б2О, СЗ, БЕБО, БЕНО) имаме повече. Например, ако си силно-прецизен воин с тежко оръжие можеш да разчиташ и на СЗ и на БЕНО. Зависи дали искаш на теб да не ти правят много щети, като разчиташ и на повечето си живот и на това, че правиш повече щети заради БЩ и фактът, че ползваш "тежко оръжие", но може и да искаш да правиш максимално много щети и дори да улучваш противникът веднъж на високосна, да знаеш, че ще издържиш още 3 години бой, а като дойде 29 февруари и го цапардосаш най-сетне, онзи няма да може да продължи боя. А ако си мисли, че може да ти избяга чрез париране, 1 ШЩ на париран удар, Разтърсване, Разрушител и т.н. може и да го откажат.

Каква ти е грешката, Хам? Грешката ти е, че приравняваш "печелене на двубой" с "шанс за успешна атака". Никой не те кара да качваш ПР, ако от това зависи атаката ти. Можеш да разчиташ на повечето щети, които ще нанесеш, или по-малкото, които ще понесеш. В един перфектен свят/една перфектна система, същото ще важи и за другите показатели. Ако от Л зависи атаката ти, както и колко на брой атаки ще правиш, никой няма да иска от теб задължително да качваш Л. Е, няма да е хубаво чак да забравяш за показателя, но иначе би разчитал, че ако тебе те атакуват по-често, а се защитаваш по-слабо, то ти можеш да атакуваш по-точно и по-болезнено, както и да се подсигуриш, че техните атаки няма да ти правят щети. А ако от силата зависи колко атаки ще издържиш и колко ще трябва да направиш, за да победиш, не е казано, че трябва незабавно да приравниш този показател на останалите два. Просто те интересува да сведеш успешните атаки на противника до минимум (ловкост), а твоите - до максимум (прецизност и донякъде ловкост, че да са повече като брой).
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон авг 03, 2009 4:51 pm

Иначе какво разнообразие бихме имали? По отношение на това кой ти е силния показател:
-силни - могат да носят тежки оръжия, тежки брони, тежки щитове, правят много щети, имат много живот
-ловки - правят много действия, имат много защита
-прецизни - имат много атака, защитават се добре с щитове, добре парират

По отношение с това какъв компромис правят:
-несилни - ограничени в избора на оръжия, без сериозни брони, без сериозни щитове, малко щети, малко живот
-неловки - бавни и незащитени
-непрецизни - ниска атака, ниско париране
Само да подхвърля, че е едно за две - т.е. едно предимство за два от компромисите, реално. Да не почваме да смятаме колко ТР ти трябват за добър войн.

А сега имаме:

Силни - много щета брате (много-много, ако са хора +6) и тежки оръжия. Практически, ако се ползва ОП, никва полза от сила за броните. Малко ТД, но пък прилична атака. Опасни с висока ловкост.
Ловки - педали, които те правят на решето/филийки и не моеш ги уцели. най-гадно е, кат си вдигнат силата и почнат да бият с големи оръжия, щото имат и много щети.
Прецизни - смъртници. Обаче се прокрадват, шибват те с това *6 щета от убиеца и се скриват, буквално пред погледа ти. Не мисля, че са много слаби. Ниска атака? Мне, потенциално е същата, както и на останалите оръжия. Ниска щета? Хъх, я виж с Убиец, какво става всъщност! Ако ли не убиец... ми сила и ПР и се пазиш с щита и се молиш да дойде някой на помощ. Макар че ако комбинираш щита с брадва...

И какво излиза?
Ами, ако си под 5-6то ниво си слаб, освен ако не си ловък.
При новия ви вариант - ако не си Ловък или Прецизен.
А ако си силен? Кой го ебе - те са си прецакани от живота. И не, не ми изказвай предимствата на силата. Щото ако трябва да сме честни, тя е задължителен показател... но не и водещ. Ей това ме дразни. Искам ли да съм хамбурко Тухлата, няма как да съм. Щото ако не си дигна ловкостта ще пукна, просто защото шибаната ОП ще ми ебе мамата и няма да мога да се движа! Значи - по-малко брони. Следователно Щит или ловкост. И кво. Пак изчезва тъпия, но силен войн. И всъщност, може да ви е смешно, но на повечето популярни фентъзи герои главния им показател по А16 не е ПР, както Шами се мъчеше да ни убеди. Показателя е Интелект... щото всички са хитри/умни/досетливи. Дори и Конан. ;) А иначе... ми, добре, щом ви кефи - играйте си така. :) Строго погледнато, ако се замислите малко, ще разберете, защо казвам, че под 5то ниво изобщо не можем да мислим за герои...

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон авг 03, 2009 4:55 pm

hameleona написа: Вилорпе, не си прав. БА е Базова Атака и се прибавя към Всяка атака на героя. Иначе, защо ще е Базова Атака?

Въпрос. (За Вилорп)
Как сваляш някой с 30 атака от показатели и 33 обща защита? И не виждаш ли леката странност в нещата, че нещо БЗ много отслабва, като вдигнем атаката? Да, аз проблеми нямам, щото това ще засили броните като цяло (за които ще говорим в другата тема) а и щитовете барабар с тя (о, колко по-често ще се ползва щит, пък бил той и среден).

Ако някой се чуди на горните неща:
Атаката е за оръжие Л/ПР
17 от Ловкост
8 от Прецизност
ОЩЕ 5 от Прецизност.
Общо 30.
И един войн на 12 - още 6. Обща атака 36 + 3 зара. (и за да не е само за елфите - при човека е с 1 по-малко - 35)

Общата зашита (16 + Ловкост)
16 от база
17 от ловкост.
Общо 33. Дори със Спец в защита, без щит или нещо дръго, Общата Защита става 35. Само аз ли виждам проблем в желанието на Шамайоци за системата при така стеклите се обстоятелства? (при човека - 34)

И за да се обоснова. Шами много се разпени за прецизни герои и подобни кхъм... неща. Също както голяма част от героите са с мечове, точно толкова, те отбягват удари, вместо да ги блокират, парират или квот-там-решат. Е, хайде отбягвай ако можеш. Въросът ми е Как?
Хам, първо ще прабвам с малко заяждане а после и в прав текст:
Война дава към БА (Шами това е онова квадратче в дневника където се събират всите бонуси), нивото дава към БА. Но тя е БА за Ръкпошани. Това че дигаш Майстор стрелец не те прави по добър войн с меч, защото стрелеца дава към БС (Базова стрелба, онова другото квадратче дето стой пред стрелбата и в него се вписват всите бонуси). В тая връзка БА освен към стрелбата не се прибавя и към ръкапашния бой и към магическите атаки... Ама това е друга тема.

По въпроса: Свалям го с убиец, стрелец, атака в гръб, атака от засада, СА-та...
За сметките Хам, няма какво да си кривим душата, не са ти в кръвта и най-добре да не се позоваваш на тях като доводи, защото при ПР=8 бонусът към БА от ПР/3 не е „ОЩЕ 5”, както си писъл, а 8/3=2

Как се отбягва 33 атака пир 33 защита питаш... Париране - напълно, щото и другия има толкова атака; блокиране-напълно щото си е дигнал щита и докато не го разпалчетосаш неможеш и да го пипнеш; отклон - за попадене в бронята, което пак е решение и пести ТД.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон авг 03, 2009 4:58 pm

А ти пак не си зацепил. При 16 ПР имаме +8Базово от показателя към атаката и ОЩЕ +5 от вашата идея.

Искаш да ме убедиш, че стрелеца не стреля по-добре с покачването на нивата си, така ли?

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пон авг 03, 2009 5:23 pm

hameleona написа:
Иначе какво разнообразие бихме имали? По отношение на това кой ти е силния показател:
-силни - могат да носят тежки оръжия, тежки брони, тежки щитове, правят много щети, имат много живот
-ловки - правят много действия, имат много защита
-прецизни - имат много атака, защитават се добре с щитове, добре парират

По отношение с това какъв компромис правят:
-несилни - ограничени в избора на оръжия, без сериозни брони, без сериозни щитове, малко щети, малко живот
-неловки - бавни и незащитени
-непрецизни - ниска атака, ниско париране
Само да подхвърля, че е едно за две - т.е. едно предимство за два от компромисите, реално. Да не почваме да смятаме колко ТР ти трябват за добър войн.

А сега имаме:

Силни - много щета брате (много-много, ако са хора +6) и тежки оръжия. Практически, ако се ползва ОП, никва полза от сила за броните. Малко ТД, но пък прилична атака. Опасни с висока ловкост.
Ловки - педали, които те правят на решето/филийки и не моеш ги уцели. най-гадно е, кат си вдигнат силата и почнат да бият с големи оръжия, щото имат и много щети.
Прецизни - смъртници. Обаче се прокрадват, шибват те с това *6 щета от убиеца и се скриват, буквално пред погледа ти. Не мисля, че са много слаби. Ниска атака? Мне, потенциално е същата, както и на останалите оръжия. Ниска щета? Хъх, я виж с Убиец, какво става всъщност! Ако ли не убиец... ми сила и ПР и се пазиш с щита и се молиш да дойде някой на помощ. Макар че ако комбинираш щита с брадва...

И какво излиза?
Ами, ако си под 5-6то ниво си слаб, освен ако не си ловък.
При новия ви вариант - ако не си Ловък или Прецизен.
А ако си силен? Кой го ебе - те са си прецакани от живота. И не, не ми изказвай предимствата на силата. Щото ако трябва да сме честни, тя е задължителен показател... но не и водещ. Ей това ме дразни. Искам ли да съм хамбурко Тухлата, няма как да съм. Щото ако не си дигна ловкостта ще пукна, просто защото шибаната ОП ще ми ебе мамата и няма да мога да се движа! Значи - по-малко брони. Следователно Щит или ловкост. И кво. Пак изчезва тъпия, но силен войн. И всъщност, може да ви е смешно, но на повечето популярни фентъзи герои главния им показател по А16 не е ПР, както Шами се мъчеше да ни убеди. Показателя е Интелект... щото всички са хитри/умни/досетливи. Дори и Конан. ;) А иначе... ми, добре, щом ви кефи - играйте си така. :) Строго погледнато, ако се замислите малко, ще разберете, защо казвам, че под 5то ниво изобщо не можем да мислим за герои...
Като заначало, да отговоря на твоя въпрос: И какво излиза? Че не си чел какво съм писал през цялото време. Да направиш компромис с 1 показател, означава, че с другите два не си направил компромис. Затова нещата, които си изброил, въобще не са верни.
Силни: не нанасят повече щета само с БЩ. Нанасят повече щета и като брой зарове - виж глупака как гризна дръвцето си, защото срещу него се изправи алебардист. Но не трябва да изпадаме чак в такива крайности. Важно е да споменем само, че нечестният меч изисиква 12 сила.
Ловки: много атаки, ама ако вдигат сила наместо прецизност колко от тях ще попадат в противника? А ако вдигат прецизност наместо атака с какво ще се бият? Да, аз мога да убода дрогирания Майк Тайсън двеста пъти с игла и после да не му е забавно, ама той с един удар ще ми издаде некролог.
Прецизни: първо, убиецът не е воин. При него важи едно друго нещо, ама за него ще ти кажа на финала, че ще ти трябва повече време да го осмислиш, навярно (при все, че ще ти го повторя). Второ: прецизност+сила+щит < БЗ. Да не говорим, че без Л няма да имаш много ТД. Т.е. не можеш да се надяваш само на това да ти спаси кожата и друг да нанася атаките. Ти също ще трябва да удряш от време на време. Какво за едноръчната брадва? Онази за 5 зара щета, като трябва да харчиш по 7ТД? Мисля, че е силна комбинация, но не и имбава.

Това, че не виждаш предимствата на Хамбурко тухлата (колко още глупости ще измислиш до края на спора?), си е твой проблем. СИ дава почти толкова защита с щита, колкото и Прецизността, вярваш или не. И не, не говоря, че силните могат да носят брони за +много. Говоря за това, че едната кожена броня за +7 тежи 7 кила. При 2-килограмово оръжие вече ти трябва поне 7 Сила. А ако искаш шлем и защита на крайниците - повече. Ако искаш над ризницата нещо друго още сила. Ако искаш да не ти се налага да си сваляш колана и да рискуваш да ти паднат гащите, ако не искаш да губиш време в сваляне на раницата и всичко допълнително - още СИ. Ако искаш щит - още СИ. Ако не искаш да се биеш само с тояги и т.н. - още сила. Мне, Хамбурко тухлата е възможен и конкурентно способен, най-малкото Хамбурко е тайното шпионско име на Гамбрун.

И в крайна сметка, обещах ти нещо за убийците. Сещаш ли се какво ти разправях за магьосниците и стрелците? Сещаш ли се какво ти разправях за меча с +безкрайност атака и +безкрайност защита? Ще ти помогне ли срещу убиец/стрелец/магьосник според сегашните правила? На убиеца и стрелеца хубавото им не е многото атака или друга подобна глупост. Убиецът се възползва, че удря на сигурно и нанася многото щети. Стрелецът - че нанася много щети, които правят много поразии, докато кървящият противник най-сетне се докара. Магьосникът - че има достатъчно време да изпепели/отслаби/изплаши/уотевър онзи отсреща, като онзи отсреща колкото и да е як/ловък/точен е все едно - гледа се МЗ, а не Щета, Атака, Защита, Цвят на чорапите или каквото и да е било друго. Така че като говорим за воини ще говорим за воини, а не за Убийци, Стрелци, Причинители на Сенна хрема, защото там не си говорим за баланс, а за роли.
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон авг 03, 2009 7:26 pm

Искаш да ме убедиш, че стрелеца не стреля по-добре с покачването на нивата си, така ли?
А ти искаш да ми кажеш че стареля по-добре като вземе войн така ли? БА (Базова Атака) и БС (Базова Стрелба) са различни неща бре Хам и в двете фигурира НИ/2, ама само стрелец слага на БС, както само войн на БА. Капиш?
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт авг 04, 2009 12:01 pm

Тй като си чакам резултатите, нямам намерение да споря с Шами, то се е видяло, че не може да види моята позиция, но както и да е. Явно просто не ме бива да споря. Ми майната му. Аз ПР към атаката в мойте сесии нема да добавям, пък вий си прайте квот си искате.

Вилорпе, написаното беше, ако не ме лъже паметта (нямам как да проверя в момента) "Добавя СУ/2 към базовата атака на героя с ръкопашни оръжия" или нещо от рода. Т.Е. уточнено е, че се отнася за ръкопашната атака.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт авг 04, 2009 8:18 pm

Ок, някак си не ви ли се струва странно изведнъж да въведем за атаките трети показател?
Ммм, не, няма да стане!
Бих дал на ПР още малко тежест, за да е интересен показател.
За момента тя отговаря за Възприятиятя, Разстоянието за Стрелба и за някои атаки.
На арената, предишното ниво имах доброто намерение да взема на Авдар Точен удар, че да си местя заровете... Брей, видях обаче, че съм забравил да си повиша ПР на 10, а то било изискване...
Не, не казвам, че това е достатъчен аргумент, тъй като не веднъж съм твърдял, че Точен удар не е най-убер дупер умението - то е просто забавно и полезно.
Сега какво смятам да правя с ПР?
1. Смятам да въведа наистина правилото за максимално Прицелване/Концентриране - да му мислят маговете (макар, че там много отдавна си правя сметки да им намаля наказанието от НИ на магията така или иначе, та може и да вземат да се подсилят, когато реша точно как ще стане - майната им, и те са хора... елфи... и квото там решат)
2. Иска ми се да придам още млако стойност на ПР, но за момента ми е малко сложно да го направя без смислени предложения от вас, които да не чупят системата в сегашния й вид. Трудността ми идва и от това, че в последно време се занимавам по-скоро с това, какъв ще е облика на Универсал, а там атакте си зависят от ПР, щетите от СИ, защитата ти от Л, магиите от ИН и това си е. Всичко е доста по-ясно и е трудно да не се повлияя от последните си идеи, а те не могат да се прилагат в чист вид в А16.
Ок, отворен съм към конкретни идеи за подсилване на ПР, но моля, нека да не е като добавка към АТ. Може да е като нещо, което подкрепя атаката по един или друг начин, но нека да е забвано - силно само в определени ситуации.
И моля, бъдете по-кратки и ясни в идеите си, а не казвайте само: "Това не ме кефи как е, дайте да го променим"!
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Re: Размишления върху оръжията и техните статистики

Мнение от Vilorp » вт авг 04, 2009 10:34 pm

Shamajotsi написа:Има нещо гнило в Магландия и това не са моите ботуши...

Увод:
Навремето, когато излезе Аксиом 16 в сегашния си вариант, аз и моите приятели си казахме: "Егати якото е това различните оръжия да имат различни статистики". Наистина - колкото и други системи да съм виждал до ден-днешен, боят е представен сравнително ограничено, почти всички бойци използват уж силата си за да сразяват врага, най-многото да има умение за "боен финес", което да позволява да използваме за някое/някои оръжия ловкост като алтернативен показател (изключая ЗиЗ, четвъртото издание, защото не съм особено запознат с механиката, там заради различните "сили" на класовете май има подобрение в тази насока). Докато в А16 нещата са доста хитро решени - различните оръжия изискват различни показатели, като някои дори не искат да си силен и ловък, а точен и хитър, също така имаме различни специални атаки, а с двете СУ-та на Слънцето разликата между оръжията става още по-голяма. И така, излиза, че в А16 воинът вече не просто изпълнява стереотипа за мускулестия воин, а по се доближава до развития във всяко отношение Конан, не-планината-от-мускули Арагорн, летящия от полилей на полилей Зоро. Или поне на теория...

....

Проблем:
Когато се караха хората за статистиките на фелините, едно нещо изкочи и няма как да бъде заобикаляно: ако в други системи воините развиват главно сила, раждат се предимно полу-орки/върколаци и т.н., то тук се наблюдава не по-малко притеснителен феномен: воините са на сметка да развиват предимно ловкост, сила по на втори план...

Наистина, преброих навремето кой показател за колко оръжия се ползва като първичен/вторичен показател и наистина прецизността излиза на първо място и в двете категории.
Извод: ако искате добър оптимизиран (било то математически или не) воин, имате малък избор на оръжия. Мда, тъжно, но заради не-универсалността на този показател, наместо системата да кара воините да качват този показател, системата ги кара да избират измежду малко на брой оръжия. И да избират големия меч, ултимативната комбинация "Л/СИ", като при силата е важно само да се добута показателя до нужния за овладяване на оръжието минимум.

...
Въпроса на Шами синтезирано гласи: Как да засилим Прецизноостта!?

В процеса на дискусията а и в одчертанитее отмен редоове излиза че въпроса не е в това, а: Как да подсилим прецизните оръжия?

Решението до което стигнахме беше: +ПР/3 към атаката на ръкопашните

Казус:
Бат гойко, смата че товаа чупи системата!?

Аз лично не виждам чупене, а само полза от тая работа, ама да приемем, че е вярно и той е успял да се абстрахира от работата си по Универсал. Как огава да коригираме фектувалните, така че да могат да се ползват нараавно с остаанаалите оръжия? Вметвам, че въпросът е не ка да засилим ПРецизността, а „Как да засилим ФЕХТОВАЛНИТЕ оръжия?”. Ако се придържаме към логиката и в същото време се опитаамее даа угодим на създателя на системата...

Предложение:

а) СА Слаба точка увеличава ефекта си от ПР/3 на ПР/2
б) СА Точноост +ПР/4 към атаката за 4ТМ с възможнос за мултиплицииране(ако на 5-то 6-то ниво) или без тази възможност за 1-2-3-то спрямо оръжието.

Така докато имаа мана фектовачът ще е равностоен на Ловкосилния, докато има мана.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » вт авг 04, 2009 11:12 pm

Тези СА са само за фехтувални оръжия, нали?
Като се загледа човек и сега СА на фехтувалните са по-интересни, но да, съгласен съм да им се добавят атаки, които да им дадат възможност да се възползват от ПР повече.
Възниква отново проблема, че ако не се специализаира в оръжията тези атаки са неизползваеми.
Реално за да се постигне повишаване на ПР оръжия си трябва сериозно оглеждане на тези оръжия.
Целта, когато са правени тези ръкопашни оръжия беше да са оръжията на стрелците, които и без това вдигат ПР, заради далекобойните си оръжия.
Като го погледнеш така ще вземе да излезе, че тези оръжия не са по-слаби от тези на Силния войн. Защо?
АМи много просто. Аз съм ПР боец, който стрела добре. За мен битката започва от 50 метра, за СИлния Войн започва след три хода (ако си ползва ИЗ и всичко, на което е способен), след това той достига до мен, но онзи бонус от СИ, дето му е дал допълнителни ЖТ е вече унищожен от моите стрели. СЕга вече сме равни. Аз пускам лъка си и вадя щита - опа, май станахме с леко предимство...
Как ви се струват подобни разсъждения?
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » ср авг 05, 2009 12:22 am

Валидни до някъде, ако се отнасят не само за фехтовалните, но и всички прецизни оръжия ;) . Един вид, ако едноръчната брадва е замислена за стрелци...

Едно вмятане за щита: покрай Пин Ко разбрах, че щитовете не са "голямата работа" покрай БЗ. Особено ако няма сила, щитовете ще са малки, чупещи се бързо-бързо. Затова задавах въпросите си за двата щита - Майсторката на Капоейрата трябваше да се бие с крака и два щита, ако искаше да оцелее.

Но както и да е, наистина не е удачно да се правят такива големи промени в А16, като дори в началото си вярвах, че това са наистина само размишления, а не и настоявания за промени ;) . Но силно се надявам, че в А16У всичко ще си е на мястото, всеки показател ще бъде или боен, или не; или магически, или не и т.н. и да няма такива "половинчатовости" като Прецизноста, която уж е боен показател (влиза в показателите на повечето оръжия, както и на щитовете, които не са задължителни и всъщност трудни за овладяване).
シャマョツィ

Отговори