Размишления върху оръжията и техните статистики

Заповядайте в официалния форум на "Аксиом 16" или "Приключение с Меч и Магия". Това е втората българска ролева игра, излязла на пазара в средата на декември 2004 г. Тук можете да задавате своите въпроси за правилата или за светът (Магландия), да пишете своите коментари или да давате вашите предложения.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » ср авг 05, 2009 12:09 pm

Мдам... Макар и по друга линия, накрая се оказах прав. :)

А сега сериозно. За фехтувалните, Пренебрегване и Слаба точка ще са в помощ, макар че слаба точка ще иска известна преработка (предложението в другата тема не е удачно). За копието и пиката - Бронебойност (Действа като слаба точка, но на твърдо число). Ако стигнем до консенсус, че брадвите не са силни - ще им измислим и на тях нещо.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » ср авг 05, 2009 1:43 pm

Всите ръкопашни оръжия с показател прецизност като вторичен получават Точност
Всите оръжия* с показател прецизност като първичен получават Точност и Слаба точка.
?

*лъковете получат ли слаба точка кървенето се засилва още повече или поне шансът за кървене де.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » ср авг 05, 2009 1:57 pm

Едит: уточнение! Това е писано в отговор на постовете преди горния на Вилорп! Мисля, че важи и за неговия де, ама не съм сигурен, за това се презастраховам.

Еми... не. Когато се опитваме да решим проблем, хубаво е да знаем какъв е точно проблемът.

Какъв е той наистина за фехтовалните?
1. Кинжал и Рапира
-слаба щета дори извън бронята.
Какво значи това? Значи че Бронебойност, Слаба точка и т.н. не помагат. Всъщност, Пренебрегване частично оправя нещата - гарантира, че малкото щета все пак няма да се дели на нищо. Но къде са 3зара + Спец. в Оръжие/3 пред много зара + БЩ? Между другото, именно спрямо рапирата и кинжала, бонусът от БЩ не е никак малък - един човек с 14 сила един вид си добавя 1/2 от щетата на кинжала или 1/3 от щетата на рапирата... Кървенето, което винаги е със сила 2 (за повече ни трябва сила 16) малко оправя нещата, ама то това кървене се активира в 50/62,5/74/83,8/90,7% в зависимост от стойността на СУ Спец. в Оръжие (при 0/3/6/9/12). А при едно друго оръжие, същата успеваемост е почти 100% без и точица на това умение.

-или слаба атака, или слаба защита (защото или се развива ПР, ИН, или "вниманието се отклонява" заради Л).

На пръв поглед има две прости решения. Вилорп бързо се убеди, че едното не струва много, да се слагат точки на Л и да се разчита на СА даващи бонус към атаката. Защо? Защото добавят по 2ТД. Не е проблем, че противникът ще използва времето за защита - +5 атака ефективно пак е бая много. Но атаката иска цели 9ТД и 7ТМ! Това дори при човек с 16 ловкост означава едва 2 атаки на ход и то при разход на Умора! Защо това е проблем? Вижте горното тире - не само, че боцванията не правят много щети, ами не са и кой знае колко чести. На теория Устрем и Продължение оправят нещата. За по-лесно няма да гледаме колосалният разход на ТМ. Но остават две нерешени неща: за да действа Устрема, трябва първите две-три атаки да са били успешни, че да не ни се налага да ползваме поне Финт или Прицелване. Това означава, че два хода фехтовчикът трябва търпеливо да "побоцва" противника си, чакайки голямата атака "да му дойде". Опа, сега се сетих, че това няма да бъде голяма атака, а нормална, защото направихме компромис с този показател за сметка на Защитата. А Продължението прави нещата още по-горчиви: атаките ни станаха двойно по-бързи (всъщност не: от 5+2+2 станаха на 2+2+2, т.е. с една трета по-бързи), но... правим все по-малка и по-малка щета... И какво излиза - че за да ползваме този приом, с Ловкостта и Специалните Атаки, трябва да сме развили умението на макс., да сме мнооого търпеливи и внимателни и да имаме много късмет и ТМ.

Какво е второто очевидно решение? Да не се комплексираме от ниската си ловкост и да заложим на Париране. Горният план ви се стори сложен за изпълнение? Е, седнете удобно, вземете чаша студена вода - не да я пиете, а да я лисвате на оувърклокващия ви се процесор в главата - и ако сте пили дори едно кафе тази сутрин, не почвайте да четете. Истината е, че този "план" изисква развитието на... две надграждащи СУ-та освен Воин и евентуално Спец. в оръжие, като дори всъщност с него не постигаме много - постига се оцеляване за няколко рунда, но не и печелене на двубой. Истината е, че макар и когато се концентрираме не толкова на атака, колкото на Париране, точките Париране наистина са с една идея по-евтини от точките Атака, ама... не кой знае колко. Когато щях да боря Фиоре с фехтовчик, успях да направя билд, който имаше нещо от рода на 2 париране повече, отколкото бе атаката на Фиоре, което отговаря на около 60% шанс да се избегне атаката тогава. Много ли ви се вижда? Не? Еми, жалко, че не сте оптимисти тогава, защото положението на фехтовчика е направо трагично спрямо положението на Фиоре. Да започнем с това, че парирането изисква 4ТД (може да падне на 3, дори на 2, но това са невероятни и безмислени жертви на ТР, които се оправдават при математически герои на много високи нива). Да продължим с това, че, да, решихме да пренебрегнем ловкостта, съответно се уморяваме още преди да ни е дошъл реда да атакуваме. И черешката на тортата... сещате ли се, че ние не целяхме Атака (защото така или инак не можем да постигнем кой знае колко висока атака, не и по-висока от тази на мечоносеца)? Мда, атаката ни е по-малка. Не осезателно, но все пак мисля, че е хубаво когато правим малко щети и ги правим по веднъж на ход, стига да не сме твърде уморени, поне да сме сигурни в атаката, а? Еми, не, трябва да сме късметлии...

2. Ятаган.
Честно казано се уморих да пиша, а и вие навярно сте се уморили да четете. Все пак, ако много държите, мога да напиша и проблемите на ятагана и наглед чудесните, но всъщност не толкова чудесни решения. Наистина, нещата не са чак толкова плачевни, ловкостта играе роля в атаката, но пак не са кой знае колко прекрасни.

П.П. Като споменах, имам една-две таблици за цената на всяка точка Париране спрямо вторичния показател, БЕБО, СЗ, Воин. Ако някой иска да ме обори, но не ще да преоткрива топлата вода, да свирне, че да му я пратя.
シャマョツィ

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » ср авг 05, 2009 10:49 pm

Фиоре благодари, че го ползвате за отправна точка, а сега сериозно ;).
Искаш прецизен войн? Играй невъоръжен боец, специализиран в ритниците! Повишаваш Базова Защита с 2 на 12-то ниво, ловкостта ти е вторичен показател, и най-хубавият момент, имаш всички специални атаки и ТМ да ги ползваш.
Да, щетата ти е ниска без специални атаки и ботуши по поръчка 8). Въпреки това, Чой е един от персонажите с най-добри шансове срещу Фиоре. Е, да, мечоносецът пак води във всички показатели, но поне в относително поносими граници. В замяна на това Чой има кофти специални атаки и ги нанася бързо.
Накратко, Чой смята, че има шансво - ако първите рундове са за него!
Последна промяна от Асен на ср авг 05, 2009 11:07 pm, променено общо 1 път.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » ср авг 05, 2009 10:58 pm

О, да, Майсторката на Капоейрата щеше да се бие с Пин Ко, ама той взе, че си отиде. Нищо, готвя нов персонаж за Арената, та ще я видите в "кътсцена" ;) .

Иначе точно ниската щета е проблем на ритниците - просто повечето СА на ритника са свързани с щетата. Така че ако искаш сериозен ефект, трябва да навържеш две-три (ритник със скок и двойна щета, примерно) - ако нещо се прецака, няма да е никак хубаво.

А +2 БЗ по-скоро идва като компенсация на това, че:
1. За да ги вземеш ти трябва умението на макс.
2. Ловкостта не е първичен показател.

Но както и да е, наистина ритниците са нещо сносно спрямо големия меч.
シャマョツィ

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » ср авг 05, 2009 11:03 pm

В крайна сметка, ако ПР оръжия за ръкопашен бой се изравнят с мечовете (онези с Л) то какъв ще ми е пък мотива, като войн да нося меч, а не прецизно оръжие? Все пак, ако развия прецизност, ще ползвам доста добре и лъка си, дори и без СУ Стрелец. Както вече казах, Прецизните оръжия са оръжията на стрелците. Съжалявам, но аз все още не успявам да видя смисъл в това да ги правя по-силни или равни на мечовете и брадвите, които са оръжията на бойците.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » ср авг 05, 2009 11:09 pm

При ритниците номерът е да използваш две пренебрегвани правила - бутаща сила и шокова щета 8). Иначе да, това компенсира за вторичния показател Ловкост.

Бат Гойко, за да ползваш стрелба на сносно ниво, ти реябва стрелец, а за ръкопашен бой - войн, така че или си добър в едното, или в другото ;).
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » ср авг 05, 2009 11:21 pm

В момента си говорим само за "математически герои" и някак забравяме как би се отразило на системата едно оеднаквяване на всички оръжия, откъм ролева страна.
Можеби съм ви разказвал за това как беше А16 по време на финалните си тестове.
Имаше БА=ПР, а оръжията добавяха 1/2 от друг показател. Познато, а?
И какво стана? Оказа се, че е доста скучно, тъй като разликите между това да съм с брадва и това да съм с рапира, често бяха толкова малки, че на героите не им пукаше с какво се бият - те просто имаха ръкопашно оръжие.
После се появи правилото за двата показателя и нещата се оправиха доста. Никой не беше недоволен, че мечът не бил равен на брадвата или че кинжалът нанасял много по-малко щета. Така всеки можеше да се бие с оръжието, което му харесва (чисто поради лични причини) и да се чувства различен от този до него.
В последствие добавих и специалните атаки и това доведе до сегашния А16, който предлага специфичен стил на водене на битка с всяко едно оръжие, като позволява на играча да си преставя един красив бой.
Е, след като толкова съм доволен от сегашния вариант, защо пак ще правя ПР основан показател за АТ в Универсал? Ами много просто - там гоня по-лесни за запоманен и по-праволинейни основни правила, а давам комбинативност, коато в последствие да направи играта много по-забавна отколкото в базовия си вариант.
Там нещата се постигат по друг начин, специалните атаки са съвсем друго нещо и в много отношения битката е на надлъгване, а не на размяна на удари (споменах ли, че ЖТ са основен показател, който се развива? Е, дори само това, прави нещата много по-различни и затова едното ми решение не ме кара да мисля, че сегашното е грешно.)
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » чет авг 06, 2009 9:56 am

Абе не е баш така, щото по дорбе стрелец на 12 не даващ право на предизвикана атака отколкото некадърен стрелец И по некадърен войн.

Стрелеца НЕ позва кинжал или рапира в близък бой защото няма шанс да направи почти нищо с тях защото от показателите остава само прецизността, а а така от един показател не е атака, както стана болезнено ясно от гръмострелите.

Фектовалните са оръжията на маговете останали без мана. Пак не е цвете ама поне могат да пуснат едно острие на ада и да им дигнат сносно щетите. Всъщност ако си достатъчно печен маг, а и богат за да си позволиш Меча на Аракс с последната мана можеш да направиш чудеса от храброст.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет авг 06, 2009 11:32 am

По отношение на разсъжденията на Вилорп и (да, и аз не мога да си представя, че го казвам) Батугой:
Ръкопашните оръжия са за Воини. СУ Воин е дефакто втори вторичен показател, който се развива далеч по-лесно от истинския (защото при хората едното започва от 0, а другото от 5, съответно първата точка от едното струва три, а от другото 6 и т.н.).

Единственото, което стрелец, който не може да стреля, магьосник, който не може да омагьосва, убиец, който не може да убива, крадец, който не може да краде, чистачка, която не може да чисти и т.н. могат да направят с кинжал, рапира, игла за шиене, алебарда, пика, меч за две ръце и пр. е да атакуват врага, че... истинският воин в групата, този, на когото се залага при близък бой, да получава +2 към атаките си (и евентуално да цели важни точки от тялото на противника).

А по отношение на историята на системата, тя наистина е много интересна и поучителна. Преди да отговоря обаче директно на нея, трябва да направя няколко уточнения:
1. Оптимизираните и Математическите герои имат много общо помежду си, но са различни неща. Общото е, че следват едни и същи "икономически принципи" по отношение на избора на почти всички СУ-та и развиването на приоритетни показатели. Разликата е в това, че математическите герои нямат краткосрочни цели, в следствие на което на първо ниво развиват невъзможна комбинация от СИ, ИН, и СУ-та и се развиват много по-бързо от оптимизираните.
2. "Ролевата страна" на нещата няма нищо общо с оптимизацията - да се каже, че двете неща си пречат, би било много грешно. Когато играч си създава герой, той има (почти) пълен контрол върху миналото, характера и облика на героя си. Той има някаква визия за това какъв е бил персонажа му и до започването на играта, този персонаж изпълнява тази визия на 100%. След като започне играта се намесват и други фактори - другите персонажи и (най-вече) разказвачът. Съответно дали героят ще продължи по "предначертания си път" вече не зависи само от конкретния играч, но именно той има най-голямото желание и полага най-големите усилия това да се случи. Затова ако иска героят му да стане невероятен воин, който да се прочуе из цяла Магландия, но знае как стоят нещата с оръжията, той би избрал меча. Защото другите оръжия, дори да си е представял смъртоносен боец, овладял легендарното копие Жилото, не предотставят подобна възможност.

Играчът, когато погледне списъка с оръжията и системата, и всичко, винаги си мисли първо за "Голямата Роля": Воин, Стрелец, Магьосник, Убиец, Крадец, Алхимик-Изобретател и т.н. Едва след това идва "Под-класа": (Фехтовчик, Копие/Алебардо-носец, Мечоносец, Щитоносец и т.н.), (стрелец с лък, стрелец с арбалет, стрелец с механично оръжие, метач на ками, стрелец с прашка...), (Елементалист, Некромант, Светъл Магьосник и т.н.), (Отровител, Такъв-който-те-ръга-с-кама и т.н.) и т.н., и т.н.

И сега е мой ред да разкажа една история, от още по-далечното минало... През далечната 2001г., когато половин "А" клас от СМГ се бяхме запалили по РПГ-тата, тамън бе излязъл първия Ендивал. Както навярно на много места сте чули и ще чуете, системата е ужасен крап (е, тогава нищо не разбирахме, това бе първото, с което се бяхме запознали дотогава и не смятахме така, но това е друга тема). Няма да си извъртам душата, така си е, въпреки че този Ендивал най ме кефи от трите. Едната причина за това: хъсът, който е просмукан във всяка от страниците. Другата причина: в книгата има много добри съвети за протичането на играта, както за разказвача, така и за играча.

Един от тези съвети е първо да се създаде "ролево" образа на героя, а чак след това - системно. Дословен цитат: "Причината е проста - още докато играта бе в стадий на изпробване, повечето играчи избираха героите си не според характеристики или качества, а според показатели. Стигна се до група, съставена предимно от Върколаци." И сега ще ми кажете: "Еми, именно, де!"

Е да, ама историята всъщност върви така: един играч наистина последва казаното в книгата. Каза си, че ще направи много куул здрачник-воин. И беше първият, който умря от групата. Как? Играчът го "самоуби" - просто героят бе слаб в сравнение с останалите - и си направи нов. Върколак.

Каква е поуката - съветът от книгата важи само когато системата го позволява.

(и в крайна сметка, директния отговор към поста...)

Сега, не искам да кажа, че А16, трета ревизия, е много счупена. Искам да кажа, Бат' Гойко, че когато човек се запознае напълно със системата и нейните тънкости, става ясно, че следната цел е останала до известна степен неизпълнена:
Така всеки можеше да се бие с оръжието, което му харесва (чисто поради лични причини) и да се чувства различен от този до него.
За да може героите да бъдат различни, те трябва да бъдат и равноправни и равносилни в крайна сметка. Трябва да се постигне това, което си писал, че се постига с А16У:
битката е на надлъгване, а не на размяна на удари
Искрено се надявам това да е така и вярвам, че с базата, която я има от всички Аксиоми досега това е напълно възможно! Няма да казвам, че горя от нетърпение да се появи Универсал - ще кажа, че горя от нетърпение да почнат бета-тестовете :P !

И между другото, две уточнения по твоята история:
1. Според сегашните правила, такова положение (ПР/пок. за всички оръжия) всъщност създава огромни различия между формиращите се така три типа оръжия. С рапирата човек би се радвал на голяма атака, ще е много важно инициативата да е у него, че да се възползва, а малката щета ще го кара да залага на тази голяма атака и да не разчита на сигурното, а да атакува "слабите точки" на онзи отсреща. Силният воин няма да се притеснява от по-малкото успешни атаки - малко, малко, ама нанася в пъти повече щета (и от зарове и от БЩ), докато животът му не само, че ще го пази жив, ами и боцване в неговата ръка няма да е същото като боцване в чужда. Ловкият воин също не се надява на успех, а на успеваемост, защото е еквивалент на магьосник сипещ магически стрели, с уточнението, че той самият не се страхува от вражеските атаки, при условие, че те трудно го стигат. Но както и да е, взех да се повтарям, потретвам, почетвъртвам и по-много-вам, което говори лошо за водената дискусия.

2.
В последствие добавих и специалните атаки и това доведе до сегашния А16, който предлага специфичен стил на водене на битка с всяко едно оръжие, като позволява на играча да си преставя един красив бой.
Не омаловажавай това въобще ;) . Тази идея добавя едно ново измерение на развитието на воина, ако щеш. В кръга на шегата, за запознатите с А16 четенето на "Мечът на светлината" на М. Трошанов и Е. Пройков е свързано с много повече съспенс: "Олеле, мечоносец с ятаган - че той е като сакат! Да му бяха отрязали ръката, да му бяха оставили меча..." ;) .

Но, както упоменах по-рано, взех да се повтарям, което говори според мен, че дискусията вече е приключила. Краен резултат:
Споделящи някои виждания (малко или много):
Елендил
Вилорп

Тотално отхвърлящи повечето виждания:
Хам
Батугой

Вдъхновил някои виждания, но ненамесващ се и предпочитащ да гледа сеир ;) :
Асен

Ако съм пропуснал някого или съм объркал категорията - кажете.
シャマョツィ

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » чет авг 06, 2009 12:13 pm

Моята категория си я уцелил точно ;) !

В предишните ни спорове целта ми беше да убедя теб, точно в това, което защитаваш в момента :P . Сега ти имаш за цел да убедиш някого другиго, така че ми е интересно дали ще успееш :twisted: !
Последна промяна от Асен на чет авг 06, 2009 12:13 pm, променено общо 1 път.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет авг 06, 2009 12:13 pm

Шами, уважавам способността ти да разсъждаваш дълго (че и умно) в огромни постове. Но, както излезна и на матурите - някой път два реда са по-важни от шест страници. (Това ако настоявате ще го обяснявам)


Жестоката истина в момента:

Никой не прави фехтовчици и копиеносци. Това са единствените два класа оръжия, които страдат от това, че ПР им е като показател. Защо? Ниските щети, на първо място. За фехтувалните оръжия имам много идеи, но най-напред трябва да си взема книгата обратно (това няма да е баш днеска сигурно), за да им разгледам пак спец. атаките. А копията... Ами всъщност от моите никой не си прави боец с копие, просто щото не е куул. За тях. А и за мен. Определено СА Метателно трябва да се вмъкне при късото копие, а от там насетне... пак трябва да видим.

Брадвите не са за оплакване. Въпреки ниската атака, това е оръжието, което може да ти вкара най-много щета с единичен удар (Бойната брадва, по-точно). Опасни са, а и както по-горе говорех - по-известни са с бруталност, отколкото с точност. Който иска да уцелва всеки път... ами, не си взема брадва... :)

Боздуганите (последните прецакани оръжия) са слаби и това е истината. Няма да си кривя душата и да ги защитавам. Ниски щети, на всичкото отгоре трошащи...За тях - може би повишаване на щетите би им се отразило добре... а може би не. Не знам.

А, да...

Много се изприказва, как начален герой не може да използва СА. Да, така е. Просто щото героя трябва да е 1во ниво, че да си проличи къв е. Но, както и да е. Това е друга тема :)

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » чет авг 06, 2009 12:21 pm

Брадвите нямат ниска атака - те имат ниска защита и ТД, и то ако не говорим за двуръчната брадва. Освен това се комбинират с Берсерка, защото силата им е основен показател. Ходи кажи на Авдар, че му е ниска атаката... ;)

Боздуганите също не са прецакани, ако знаеш как да играеш с Бутаща сила и шокови щети. Всеки, който може да ползва брадва, има всички основания да си носи и боздуган за случай, че попадне на Берсерк.

И последна забележка, но към Шами - разликата между оптимизирани и математически изчислени герои в първите няколко нива обикновено е границата на под 10 ЖТ и горе-долу още толкова ТМ, така че не е фрапираща.
Последна промяна от Асен на чет авг 06, 2009 12:24 pm, променено общо 1 път.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет авг 06, 2009 12:23 pm

Хам, имах такова голямо желание ама наистина да приключа този спор...
hameleona написа:Брадвите не са за оплакване. Въпреки ниската атака, това е оръжието, което може да ти вкара най-много щета с единичен удар (Бойната брадва, по-точно). Опасни са, а и както по-горе говорех - по-известни са с бруталност, отколкото с точност. Който иска да уцелва всеки път... ами, не си взема брадва... :)
Обърни внимание на Бойната брадва и Бойната брадва за две ръце - сравнителният анализ показва, че желанието да носищ щит ти идва през носа.

Иначе за матурите и лаконичността - интересно ми е да чуя какво имаш да кажеш по въпроса. И, да, лаконичността не ми е непозната, ама хич, питай съучениците ми, питай учителите ми ;) . Но ако успееш да синтезираш кой да е от "дългите" ми постове, запазвайки смисъла им и не като "n-редов преразказ на Властелина", шапка ще ти сваля ;) .

Едит: към Асен - е, хубаво, важното е "говорим си за математически герои" в случая не е аргумент, защото това няма кой знае колко общо със самото ролево преживяване, или и да има общо, то връзката не е както много хора си мислят, "математика срещу РИ" ;) .

Втори Едит: Наистина, ще ми е интересно ако някой все пак знае как да играе с БС :lol: . Вярно, не е чак такава мистерия, каквато са (бяха) отровите, но след толкова много ревизии тук и там съм пообъркан. А и не забравяй - да се изправиш с бутаща сила пред ловък опонент е почти като да давиш риба с вода ;) .
シャマョツィ

Потребителски аватар
Cocaine
Гвардеец
Мнения: 694
Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Cocaine » чет авг 06, 2009 12:30 pm

Късото копие blows, но има едно оръжие, което се нарича пика и по същество трябва да замества алебардата сред слабаците (елфи, гущероиди, че и хора). Нанася доволно много щети, има прилични СА, бие двуръчния меч по обхват, а и изглежда като добра алтернатива на алебардата, защото силните раси могат лесно да я ползват с една ръка. Обаче никой няма да я предпочете пред двуръчния меч.
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет авг 06, 2009 12:38 pm

[sblock="За Шами"] Говорех по принцип и с лек майтап (даже не лек, а голям). Идва от матурата по история, където една зубърка изписа 6 страници на последния въпрос, а аз само една. Въпросът е, че тя изписа двойно на определения брой страници и не й зачетоха труда. И в крайна сметка има по-ниска оценка от мен :) А знаеше повече. от тогава съм на принципа, че ако е кратко и синтезирано добре, щее влезне в главите на хората по-лесно.[/sblock]

Подкрепям за БС. Това си е тъмна индия, също както отровите. Всичко това му трябва един добре оформен и структуриран уеб ъпдейт с много примери, че да се проумее от простите хорица (като мен).


Готов съм да споря. Знам, защо го твърдиш, но според мен, след като имам 4-5 нива да си развия героя и не съм си го направил добър брадвар, значи нещо куца или в ГМто или в мен.

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пет авг 07, 2009 3:10 pm

Аз, струва ми се, имам някои идеи как да играя с Бутаща сила, а и май държа рекорда по злоупотреба с нея и борбата. Ето ви някои от моите идеи, можете да коментирате ;).
Първи постулат на Асен за Бутащата Сила - ако ползвате не-тъпо оръжие и опонентът има стабилност над 6, забравяме БС, защото няма смисъл да се мята с толкова малки числа.
Втори постулат на Асен за Бутащата Сила - опонентът може много да се радва, че е отнесъл "малки" щети", докато не забележи, че сега трябва да се изправи, приближи и не е имал възможност за контраатака, защото е отхвърчал, или че е паднал, стигнали сте до него и сега имате бонус срещу падналия. Това е аналог на стрелбата по боец, или нанасянето на шокови щети - може да е малко щета, но опонентът няма как да отвърне! Не говорим за честен бой, при който може да оставяш шанс за победа на опонента, а за бой с цел победа и нищо друго.
Трети постулат на Асен за Бутащата Сила - ловките герои са по-малко защитени, отколкото срещу шокова щета, защото не е необходим прицелен удар, но бойците, които залагат на щитове и брони, са прецакани просто тотално! Впрочем, това е напълно опрапвдано от историческа и ролева гледна точка, защото сама по себе си БС не нанася щета, а е ефект към атака.
Напомняме, че тъпите оръжия имат най-много шансове за шокова щета, а временната щета не се намалява от берсерк. Сега чакам да ми обясните как точно боздуганите са прецакани... :twisted:
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет авг 07, 2009 5:01 pm

От нещата, които каза, съм съгласен най-вече с това, че заради БС, бутнатият трябва да се изправи и няма право на контраатака.

Фактът, че се е отдалечил е фактор и за двамата - няма само единият да прави разходки я! Дори до известна степен обезмисля падането - какво ти пука, че онзи ще хаби 3ТД, при условие, че за да се възползваш от ситуацията ти трябват 7, за да преодолееш седемте метра? Тук идва нещо, заради което аз лично не мога да използвам БС - или е твърде малко (щета под 50 не събаря противник с 16 ловкост на трето ниво, каквото е началното ниво в Арената) или е твърде много (щета от 50 или повече запраща противник с МТ 2 на 6 метра и половина, ако не се лъжа).

Остава другото - нямаме право на контраатака. А ако БС е в резултат на контраатака? Сиреч, ако инициативата не е у "бутащия"? Когато имаш повече ТД от противника, ти определено контролираш ситуацията по-добре. Защо? Нали се сещаш за онези глупави игри тип "Двама души казват число до Х и първият, който стигне до У печели". В случая играта е "Един казва число до Х, а другият - до Х+2". Да не говорим, че заради Бойната готовност, ловкият герой може лесно да стане първи, дори ако при мятането за Реакция е загубил.

С други думи - ако си опитен и внимателен, много лесно можеш да направиш така, че от тъпите атаки тип "малко щета, ама не можеш да отвърнеш" да остане само "малко щета".
シャマョツィ

Отговори