Размишления върху оръжията и техните статистики

Заповядайте в официалния форум на "Аксиом 16" или "Приключение с Меч и Магия". Това е втората българска ролева игра, излязла на пазара в средата на декември 2004 г. Тук можете да задавате своите въпроси за правилата или за светът (Магландия), да пишете своите коментари или да давате вашите предложения.

Модератори: hameleona, Модератори

Елендил
Работник
Мнения: 123
Регистриран на: съб дек 20, 2008 9:44 am

Мнение от Елендил » ср юли 29, 2009 3:35 pm

Хамелеоне, Влад Талтош не разчита само на хвърлянето на ножове. Спомни си момента в първата книга, в който е принуден да издържи срещу убер напомпан противник докато е с рапира и прави вещерско заклинание.

По същество:
Не мисля, че усилвайки прецизните оръжия и като цяло прецизността, елфите ще станат убер имбави. 2 прости предложения за засилване на прецизността:
1) Към атаката и БЗ да се добавят ПР/4. Не схванах какъв е проблема на този вариант освен смятането на някакви интеграли :wink:
2) Ако за някое оръжие се реши, че е слабо, слагаш му третичен показател ИЗ и, ако трябва, попроменяш СА. Визирам рапирата: слагаш и третичен показател ИЗ и примерно намаляваш с 1-2 ефекта на Прицелване и/или финт.
В сегашния си вариант, ПР участва в РЕС, Промъкване, ПСУ и атаката с ръка/крак. За войн РЕС е безполезно, тъй като става дума за ВОЙН, атаката с ръка и крак е ненужна в 99% от случаите, ПСУ не е боен показател. Тъй че този показател за мен е най-безполезен... и не само за мен.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » ср юли 29, 2009 5:09 pm

Баа - слагам си ръка на сърцето и заявавам, че изобщо не мислех за сегашния вид на системата, като говоря за формулата Пр - Атака, Ловк - Защита, Си - Живот, демидж и намаляващо ограничение на броните, Бързина - брой Действия.

Все пак, това е съвсем друга структура на основни показатели... за някой бъдещ Аксиом. Още повече, че когато разработвах системата, в която стигнах до идеята за горната формула, открих, че най добре е , расите да се различават в долните си граници и ТР за достигане на максималните стойности на Пр, Ловк и Бърз, но самите максимални стойности да са еднакви. Тоест, наистина говоря за съвсем друга бира...
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » ср юли 29, 2009 7:52 pm

Ми, за Хоул съм замислил доста хъм.. различно...

Общо взето, БЩ ще се вдигне, самите щети на оръжията ще са по-високи, а прецизността ще има едно основно приложение - при бой с брониран противник (говорим за меле войни). Особено, при положение, че ще вдигна абсорбацията на броните.

Но, това е за Хоул. Там нещата ще са различни. Отново казвам, че в А16, по-скоро трябва да отслабим ловкостта, отколкото да засилваме ПР. Но... явно съм в малцинство.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » ср юли 29, 2009 11:06 pm

hameleona написа:Преди години, имаше спорове, кое (реално) е по-добре. броня и двуръчно, броня, едноръчно и щит, две оръжия или ловък герой. Мисля, че тогава всички бяха убедени (от Драгъни и Андраш май), че щита, меча и бронята са най-добре. Не щото имат висока атака, а щото не могат да те убият лесно. А Ловките са преебани, щото са на един удар живот, предимно. Но това не е толкова по темата.

Конан и Талтош не стават за примери. Конан е уникат (и е всякакъв (СИ, Л, ПР, ИЗ, че и ИН), а талтош се справя и много добре с мятането на оръжия. Нещо безсмислено в Аксиома. А и нещо не мога да зацепя друго. Да, всички изброени от вас герои използват прецизни оръжия (не съм на 100% съгласен, ама карай). Колко от тях показват нещо друго, освен висока ловкост, евентуално Издръжливост. Някой да е феноменално силен и да ползва прецизно оръжие? Не си спомням.

Добре, и без това в следващия аксиом, войните ще са още по-наебани, за да могат хората да си правят мекокиткести фехтовчици, дай да прибавим и ИЗ към базовата атака, а? Или пък направо да образуваме атаката от всички показатели (плюс Инт) събрани и после да ги делим на три. И Айде да наебем още повече добрия стар грунт, щото той иска да е само сила и ловкост, ама нема, баце, дигай всичко! Ко кат на мага му трбва Ловкост, малко интелект и едно су, за да те изпържи? На тебе ти трябва Сила, Прецизност, Ловкост, Интелект, Издръжливост и едно-две СУта, за да сгърчиш мага (или Стрелците, между другото) в по-малко от три рунда.

Е, много странности очаквах, ама чак толкоз да ебете мамата на силните войни - не съм очаквал. Първо се оказа, че дългоухите гейове са най-удобни за войни, щото имат висока ловкост, сега ще се окаже, че те са СВРЪХ-бойците, щото имат и най-високата ПР. Не, не виждам истинската идея в цялата работа. Преди да мислите колкоп преебан е Прецизния войн, трябваше да мислите, как да намлите влиянието на Ловкостта. И да засилите леко Силата и Прецизността. Но не, дай да бутнем наклонената кула в пиза в противоположната посока, че да се изправи. Ха!

Ванка, това си е и апел към тебе, не прави дългоухите педали най-силната раса (повече и от сега). Ако А16 Универсал е с ПР за базова атака и Л за базова защита... Ами... май е време всички да играем елфи... Поне слънцето ще си умре от кеф.


ПП: Всъщност, искам да отбележа още нещо. Казвате, че Прецизния войн трябва да развива три показателя. Добре, да приемем, че е така. Но ако ПР стане БА... хъм... защо пък Силния войн да трябва да развива три показателя?
Точка по точка: Ок, с първия параграф казваш следното "навремето имаше спор кое реално е най-добре... и Драгъни и Андраш доказаха, че в Аксиом 16 нещата не стоят като в реалността..." ;) .

Искаш да кажеш, че във фентъзито всички използват оръжия, които в А16 са прецизни, но самите герои не са прецизни? Ок, както казах, махането на ПР като боен показател също ме устройва.

После... ти не си видял А16 Универсал и започна да се възмущаваш :lol: . Не ти ли хрумна, че наместо еди-какви воини (виж последния параграф), ще имаме различни воини? Например: Ловко-силни (разчитат на неуцелваемостта си, също така дори да са уцелени, все ще имат ТЖ над средното, за сметка на атаката), Силно-прецизни (ще имат адски многото живот и адски многото демидж, ще носят всякакви брони и оръжия и ще уцелват сравнително често, но те самите няма да са неуцелваеми и броните и щитовете им бая ще се поочукат от останалите воини), Прецизно-ловки (ще са егати точните, няма и да ги улучват много лесно, но няма да имат ТЖ и да носят каквото си поискат)? В интерес на истината, това са едва половината от типовете воини. Ако искаш да кажеш, че "ще станат още по-слаби и неефективни срещу магьосници", то грешиш - сега колкото и адски много атака да имаш, защото се биеш с имбави оръжия, пак магьосниците те правят на Макдоналдс отдалеч. Както и стрелците. Както и убийците от сенките. Както и алхимиците с техните отвари... Сега СУ-тата не ти помагат. Пардон, едно ти помага - "Магическа защита". Между другото, някъде в темата споменах ли, че говориш глупости без да си даваш труд на се замислиш върху тях? Защото това за магьосниците си беше глупост, бай дъ уей.

И за елфите. За твое сведение, в момента елф с максната сила не може да носи:
-голям щит, освен ако не е дървен.
-Алебарда
-Боздуган с верига с една ръка (т.е. +1 ТД)
-Бойна брадва с една ръка (+1 ТД)
-Двуръчна брадва, ако не е дърварска...
-Пика с една ръка (+1 ТД, но идеята е, че явно елфите нямат кавалерия като по филмите)
-Боен чук с една ръка (+1 ТД), освен ако не е стоманен
-Чук за две ръце, дори като си ползват и двете ръце...
Това са само оръжията, броните няма как да ги опиша, защото те са много и са "по поръчка", ама и там нещата не са много цветущи. Особено ако се сетиш, че на този свят има нещо, наречено ДТ, което дори при 13 СИ се равнява на 13*13/5 = 33 кила снаряжение без да се претоварят. А и при сегашните правила, кой би вдигнал СИ от 12 на 13? И да, да не забравяме, че поне за сега ЖТ се образуват от Силата. Елфите защо точно са най-силните? Май пак си говорел на изуст, без да гледаш книгата и сметките.

Когато ПР стане БА всички герои ще трябва да развиват три показателя. Разбираш ли тънката разлика - всички. Баланс, за бога, Хам, баланс! Равенство, Братство, Свобода! Конкуренция, долу монопола, долу олигопола, да живее свободния пазар!

И накрая, не по твоите точки, а по принцип - нали ти казах, че когато ползваш "думи на големите батковци", разбирай псувни, не звучиш като голям, зрял човек. Особено когато пишеш каквото ти падне, наизуст.
シャマョツィ

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » чет юли 30, 2009 12:45 pm

Вариантите са два:
а) Разменят се показателите на двуръчните оръжия, като СИ става водеща вместо Л;СИ става СИ;Л - това е логически обосновано, но фелините и бойците на светлината ще заслабнат доста от към атака или от към БЗ
б) Прецизността влиза в образуването на БА за ръкопашните оръжия и самата БА става НИ/2+ПР/3, това не е особено обосновано, но е добро решение защото индиректно я вкарва като трети показател в образуването на атаката. Това е едно изключително елегантно решение с което прецизен герой може да достигне ловко-силен.

Друго. Като са толкоз джиджани Елфите, що не ги ползва никой или почти никой за бойци? И маговете наистина могат да бият бойци, ама трябва да имат време да си направят заклинанията. Магическа защита не е най ефективното срещу маг, щото той много вероятно е да има и магия биеща по поле, а там МЗ не важи. И за да не съм голословен като Хам спирам до тук.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет юли 30, 2009 12:47 pm

Кажи ми за къв хуй, един Маг ще развива ПР. И без това, за сега само Силно/ловкия герой не развива Пр.Ако под баланс разбираш дай още повече да зсилим маговете... да, баланс е.
А датрябва всички да развиват три показателя, няма да казвам, колко тъпо ми се вижда.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет юли 30, 2009 1:34 pm

Хамелеоне, за пореден път те призовавам: не използвай псувни, защото единствения който ги заслужава сега си ти! Дай наместо "хуй", "еба", "мамка" и т.н. вземеш да вкараш някакви доказателства в числен вид?

Също така, как не ти стана ясно, че маговете са по-яки, ако имат дистанция, дори воинът с рапира да има +10089789734589347597345873458973459384759739458734958734 Атака? Как не ти стана ясно, че стрелците са по-яки, ако имат дистанция, дори воинът да прави +4985734572357823957239457832957823957239572395777734 осемнадесетохилядостенни зара щета? Аре земи ги яж тез гадни кюфтета, като ти помагат да мислиш, ама земи и помисли малко!

Вилорп, за а) няма смисъл - така имбавото оръжие става Алебардата. За б) - няма проблем, прецизните воини пак не са съвсем доближими до ловко-силните, ама пак е нещо.

Иначе елфите имат един малък проблем - не са "възприемчиви". Мда, и хората май са имбави, ама съвсем малко. Най-малкото, това важи само за началните нива.
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет юли 30, 2009 2:37 pm

Първо!
Отново повтарям обясни ми смисъла, войните да са ПРИНУДЕНИ да развиват три показателя. Не, чакай, даже четири. Обясни ми смисъла. Аз не го виждам. Ако искаш да си прецизен - ставаш стрелец. Ако искаш да си силен - отиваш в мелето. тва е. Да, брадвата иска ПР. Ми, развиваш ПР и сила и всичко е наред. Какво, как да не е . Ми чи +7ЗА са си +7ЗА от щита бе. Кво лошо има. Пак си равностоен боец.

Второ!
Маговете сега са по-силни от всички (даже от стрелците). При това дередже войните просто отиват на дъното на хранителната верига, дори под шибаните селяни.

И Трето.
Щом не псувам тебе, не се заяждай. От години вече си псувам по форумите, без да забележиш и изведнъж се засягаш. Ай сиктир!

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » чет юли 30, 2009 2:40 pm

В крайна сметка стигаме до извода, че при добавяне на ПР към БА нещата се подобряват.

Аз лично предложих ПР/3, по две причини:
а) за да е разлино от ПР/4 което е „множителя” за щитове
б) за да е по-голямо

ПР/2 ми се струва вече твърде силен бонус, но може и да има доводи в тази насока та ако има някой да си каже ми беше думата.

Дописка към поста на Хам:
Смисълът от повишаване влиянието на ПР в битката е да станат по-атрактивни оръжията ползаващи ПР като водещ или второстепенен показател. И идея си нямам защо бъркаш маговете в цялата история и какво имат те общо с прецизността. Повишаването на нейното влияние засилва именно Боците и то не само прецизните, а всички, което пък намалява силата на маговете индиректно.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет юли 30, 2009 2:56 pm

Не бих казал, но както и да е. 1 ЗА и 1 АТ са голям бонус, думи нямам. И все пак.

Искаш да кажеш, че сега най-висока ЗА ще има Ловко-прецизния войн. А.К.А. Елф. дай му ти +5ЗА от прецизност и въри го удари с Ловко Силен войн. (макс атака от показатели така става (за човек) 24, а БЗ от показатели само става 23, към което се прибавя 16! и имаме обща ЗА от 39. За 0ТД. Дори с войн на макс, човечеца има под 50% шанс да удари елфа. И то при положение, че елфа няма щит. Ами че то дори и човек да е, пак същата. +7ЗА от щита.... и какво получаваме 38Обща ЗА за 0ТД +7ЗА за 2ТД... срещу какво 30 атака. Само на мен ли ми се вижда смешна идеята ви? Опа, извинете 31 атака, ако не си е вдигал прецизността, 32, ако е сложил 6ТР в нея. Ултимативната защита до тук е 45. Ами ако другия вместо войн е равивал Спец в Защита? О, богове, тогава за 5ТД ще имаме 38 Обща ЗА + 10 ЗА от щита +2 бонус от СУто. Дори да приемем, че нещата се изравняват, защото дървения щит иска 13 сила, и война е дигнал до 13 ПР. ц-ц-ц-ц.. .той ще има цели 30 + 13/3 = 34 атака... за да се пребори с 50 ЗА!!! Сметнахте ли си шанса? има го сметнат отзаде в книгата. И това, при положение, че до тук и двата героя са изхарчили равен брой ТР.

Ами, ако съпоставим нещата обратно? Пак същия дисбаланс Прецизния ще има атака от 24 + 5 от прецизността = 29, а другия ще има 32 ЗА + 6 от щита или 38. Дори с отклона и БЕЗ СУта, прецизния има около 50% шанс да уцели не-прецизния.

Сега убедихте ли се, мамка му!

Елендил
Работник
Мнения: 123
Регистриран на: съб дек 20, 2008 9:44 am

Мнение от Елендил » чет юли 30, 2009 3:27 pm

Хамелеоне, прав беше като казваше за смятането си. Не се ли промъкна в мозъка ти, че този бонус от ПР/k k=const важи за ВСИЧКИ ГЕРОИ!!!!!!!!!!!???????????????? Демек силно-ловкия ще е заделил малко ТР за да стигне ПР 9 или ПР 8 съответно зо k=3 и k=4. Тогава тази огромна разлика става от 5 на 2 в атаката и защитата. НО за сметка на това силно-ловкият войн вади много повече живот и БЩ и куп други неща.
Проста сметка: силно-ловкия добавя Разрушител и пре***** щита на опонента.
УФУД 24+6+2+3 зара>16+17+5 чисто без щит
или 3 зара > 4 + отклони и щит. Ами то такова, големия щит иска некви 14 сила... колко му е да го носи ЛОВКО-ПРЕЦИЗЕН войн?

Поздрави.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет юли 30, 2009 3:35 pm

Разрушител? Колко оръжия го имат?

Както и да е. 3 ЗА отгоре са доста. Меко казано доста, особено, при проблема с ловкостта. Не забравяй, че пракртически тези 3 ЗА са 5, защото няма оръжие, което да атакува за под ТД, а това дава най-малко +2Отклон. ИЛИ

24 + 6 + 2 = 32
32 + 5 + 2 = 39 + 2 от отклон = 41 минимум. Прегледай си сметките.

Говоря за хора, естествено. Един гигант тъй или иначе пак ще рулира, само че вече максималната атака ще е нейде към 40...

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » чет юли 30, 2009 3:54 pm

Хам, от де визмаш тая 5-ца в тая сметка:
32 + 5 + 2 = 39 + 2 от отклон = 41 минимум. Прегледай си сметките.
?

А и дори така, това дето си дал е 41-32=9 разлика или 50+% шанс за успех. Ама кажи първо за 5-цата пък после, що говорим за сметки дето мажете.

ПП.
Кинжал +Спец Фект + бърза атака=3ТД
Лък + поток от стрели=1ТД
Алебарда + берсек финален удар=0ТД
и такива ми ти работи...
Последна промяна от Vilorp на чет юли 30, 2009 3:55 pm, променено общо 1 път.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет юли 30, 2009 3:55 pm

Ми, нали ПР/3 към защитата? При ПР 15 - +5 ЗА. Ти си го писал, не аз ;)

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » чет юли 30, 2009 3:56 pm

ПР/3 към БА, сиреч Базова Атака!
Прави разлика между БА и БЗ.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » чет юли 30, 2009 3:58 pm

Опаааааа.... чакай малко, кой беше предложил към БЗ... както и да е. Смятам... наново :D


Всеки греши :) В случея АЗ!

Елендил
Работник
Мнения: 123
Регистриран на: съб дек 20, 2008 9:44 am

Мнение от Елендил » чет юли 30, 2009 8:44 pm

Аз бях предложил варианта с ПР/4 към БА и БЗ. Държах да засиля ПР, но не с много в атаката. Сега осъзнавам, че е по-добре да бъде ПР/4 или ПР/5 към БЗ и ПР/3 към БА.

Причината: в момента има куп оплаквания от елфи и най-вече фелини, които не можеш да ги удариш ако вземат щит. С добавяне на чисто поне 2-3 точки само към БА може да отслабиш доста защитата на по-ловките, но при тези с по ниска ловкост (и БЗ съответно) се намалява ЗНАЧИТЕЛНО защитата на тези с Ловкост 6-12; последните трудно ще разчитат на тежки брони заради по-ниската ЗА спрямо кожените и многото ОП; да добавиш само към атаката води до сериодно изместване на баланса.

Логично е БЗ да зависи и от ПР, затова решението за мен е добавяне на ПР/х x=const, х>3 към БЗ: по този начин равновесието Атака - Защита е леко побутнато в полза на атаката, а не коренно променено. Алтернативен вариант е към БЗ да се добави константа, най-вероятно 2.

А, не виждам причина наличието на ПР/4 при защитата на щита да е пречка ПР/4 да участва и другаде.

ПП: да, бях си объркал сметките, за което се извинявам.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет юли 31, 2009 12:07 am

hameleona написа:Първо!
Отново повтарям обясни ми смисъла, войните да са ПРИНУДЕНИ да развиват три показателя. Не, чакай, даже четири. Обясни ми смисъла. Аз не го виждам. Ако искаш да си прецизен - ставаш стрелец. Ако искаш да си силен - отиваш в мелето. тва е. Да, брадвата иска ПР. Ми, развиваш ПР и сила и всичко е наред. Какво, как да не е . Ми чи +7ЗА са си +7ЗА от щита бе. Кво лошо има. Пак си равностоен боец.

Второ!
Маговете сега са по-силни от всички (даже от стрелците). При това дередже войните просто отиват на дъното на хранителната верига, дори под шибаните селяни.

И Трето.
Щом не псувам тебе, не се заяждай. От години вече си псувам по форумите, без да забележиш и изведнъж се засягаш. Ай сиктир!
Хамелеоне, отговарям ти на този пост, защото всичко след него е производно на грешните ти схващания оттук.

Първо, за магьосниците. Ок, имаме герой с умението:
"Всеулучваща атака": за 0ТД и 0ТМ дава безкрайно много атака. Може да се натрупва.
"Всеубиваща атака": за 0ТД и 0ТМ убива всичко, което докосне. Не може да се прилага два пъти.

Ей този, който е принуден да развива само едно СУ и то е "Бъркане в гащите", пак е жив зян срещу стрелци и магове. Идеята е, че на последните два типа герои целта им е една: бий отдалеч. Допуснеш ли някого на ръка/копие разстояние, време е да се пенсионираш. Поради тази причина нямаш право да сравняваш магове и стрелци с воини, чиято идея е: веднъж близо до врага - вечно в проклятията на роднините му. Говорим си тук не за система, а за идея. Лък не е равно на по-дълго копие. Чукът на боговете не е равно на чук за две ръце с дръжка, дълга МУ/колкото беше там.

И оттук насетне: воините няма да бъдат принудени да развиват нищо. Ще могат да бъдат каквито искат, тъй като ще са сигурни, че каквито и компромиси да са сторили, то техните колеги ще са направили подобни. Прецизно-ловкият воин ще прави много точни атаки и ще са много, а него няма да го улучват често, но Ловко-силният ще прави много повече атаки и малкото като процент от тези, които влязат, ще правят немалко щети, като той самият ще бъде жив и здрав дълго време. Силно-прецизният ще бъде бавен и улучваем, но добре брониран и с много живот, а и всяка успешна атака "си тежи на мястото".

И последно: открай време псуваш, верно е, не съм се обаждал, и това е вярно. Но става голям проблем, когато в рамките на няколко дни започнеш да бълваш като фекалка при авария, когато наместо това се очаква да даваш солидни доказателства в подкрепа на това, което казваш. Малкото конкретика от теб показва, че от одавна не си чел ПММ.
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пет юли 31, 2009 10:55 am

Елендил написа:Аз бях предложил варианта с ПР/4 към БА и БЗ. Държах да засиля ПР, но не с много в атаката. Сега осъзнавам, че е по-добре да бъде ПР/4 или ПР/5 към БЗ и ПР/3 към БА.

Причината: в момента има куп оплаквания от елфи и най-вече фелини, които не можеш да ги удариш ако вземат щит. С добавяне на чисто поне 2-3 точки само към БА може да отслабиш доста защитата на по-ловките, но при тези с по ниска ловкост (и БЗ съответно) се намалява ЗНАЧИТЕЛНО защитата на тези с Ловкост 6-12; последните трудно ще разчитат на тежки брони заради по-ниската ЗА спрямо кожените и многото ОП; да добавиш само към атаката води до сериодно изместване на баланса.

Логично е БЗ да зависи и от ПР, затова решението за мен е добавяне на ПР/х x=const, х>3 към БЗ: по този начин равновесието Атака - Защита е леко побутнато в полза на атаката, а не коренно променено. Алтернативен вариант е към БЗ да се добави константа, най-вероятно 2.

А, не виждам причина наличието на ПР/4 при защитата на щита да е пречка ПР/4 да участва и другаде.

ПП: да, бях си объркал сметките, за което се извинявам.
Е, в големите сметки горе не напразно се бесувам, ТОЧНО заради ПР към БЗ. И не мисля, че отразяваш простичкия факт, че така НАИСТИНА най-защитената раса ще са елфите. Няма да повтарям всичко наново - прочети си го горе.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет юли 31, 2009 11:46 am

По-добре наистина не го повтаряй, защото Елендил тия сметки навярно ги е правил, но разбира материята малко по-добре.

Една от големите ти грешки е, че винаги гледаш само едно нещо. В началото мрънкаше "ама така атаката на прецизните става прекалено голямаааа, мрън-мрън-мрън", а сега си поел песента "ама така елфите са най-защитенииии, рев-рев-рев".

Истината е, че въпроът, когато се срещнат елф и не-елфически противник, е дали:
(брой атаки, които може да си позволи елф)*(шанс на елф на пробие атаката на противник)*(средна щета на елф)/(броня, която може да си позволи противник)
е по-голямо от:
(брой атаки, които може да си позволи противник)*(шанс на противник да пробие атаката на елф)*(средна щета на противник)/(броня, която може да си позволи елф)

Всъщност, дори това няма да е твърде точно, изпускат се много неща, но пак е много по-точно от сляпото сравняване на защити.

Пример, който замалко да бъде показан нагледно и на Арената: бях направил героиня, която трябваше да натупа Пин Ко. Бях я кръстил Майсторката на Капоейрата, защото, както обясни Асен, ръкопашните бойци в Магландиум са предимно кракопашни. Тя извади по-висока защита дори от фелина. Но това въобще не ѝ гарантираше победа. Защо? Една от важните причини бе, че атаката ѝ не бе особено голяма Друга причина - къде са ти 2 зара + 3, къде са ти 6 зара + 4?

Аз лично имам други съображения против ПР във формулата за БЗ, но те са бели кахъри.
シャマョツィ

Елендил
Работник
Мнения: 123
Регистриран на: съб дек 20, 2008 9:44 am

Мнение от Елендил » пет юли 31, 2009 12:04 pm

Относно ПР във формулата за БЗ: идеята е когато знаменателят при БЗ е по-голям отколкото знаменателят при атаката (3 по последно предложение), колкото повече расте ПР, толкова повече равновесието се измества в полза на атаката, защото БА расте по-бързо - математика за пети клас максимум.

Така атаката расте по-бързо, но целта е да расте МАЛКО по-бързо, така че при ПР 16-17 да имаш малък бонус към БЗ, примерно 3, а войнът срещу теб с 9 ПР да го премахне с ПР/3=9/3=3. Така елфите НЯМА да имат реално по-висока БЗ от преди, особено ако бонусът към нея е ПР/8. Простата сметка: елф или човек с 16 ПР има +2 БЗ, като атакуващият получава 2 БЗ като вдигне ПР на 6 за мааалко по-малко ТР. Съответно, тъй като всеки войн ще иска за 9, 5 или 0 ТР да получи 1 атака отгоре, като вдигне ПР на 6. После, в по-късната игра може да реши, че иска да даде 7+8+9=24 ТР за още 1 БЗ и 1 БА. Нататък за силно-ловък войн е неизгодно да вдига ПР, НО за сравнение:
9 ПР на силно-ловък бонус 3 БА и 1 БЗ
16 ПР на прецизен-нещо си 5 БА и 2 БЗ, като този няма голяма файда от ПР: не му дава ТД, БЩ, ТЖ и всички други бонуси от СИ и Ловкост.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пет юли 31, 2009 12:17 pm

Изключаем самия момент, в който ако е ПР-Ловкост ще направи един боец Сила-ПР на нищо. Поради няма да споменавам, колко по-високата си атака.

Елендил
Работник
Мнения: 123
Регистриран на: съб дек 20, 2008 9:44 am

Мнение от Елендил » пет юли 31, 2009 12:26 pm

:shock: :shock: (Пишещият гледа горния пост и се опитва да схване идеята) :shock: :shock:
Ако вторият (силно-прецизен) герой се получава като разместиш СИ и Лов на ловко-прецизен, мисля, че такива показатели имаш предвид, тогава Г1 (първи герой) взима оръжие с ловкост,прецизност или прецизност,ловкост, то Г2 взима оръжие със СИ,ПР или ПР,СИ; считайки, че ПР е равна, а СИ на Г2 = Лов на Г1, тогава СИ, ПР =Лов, ПР и ПР, СИ = ПР, Лов. Или аз нещо не съм разбрал, или съм по-тъп отколкото си мисля.

ЗАЩО ПО ДЯВОЛИНЕ 0 АТАКА ДА Е ГОЛЯМА РАЗЛИКА? Идеята е развитият със СИ и ПР да има висока атака и щета, но ниска ЗА, а на герой с Лов и ПР да има висока ЗА и висока атака, но ниска щета?
Последна промяна от Елендил на пет юли 31, 2009 12:28 pm, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пет юли 31, 2009 12:27 pm

да, накрая прецизния е с повече атака, в нивата, преди максимализирането.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет юли 31, 2009 12:39 pm

Ето, пак, все едно не бях написал нищо по-горе.

Виж я онази формула там. Виж факторите (средна щета на Х), (броня, която може да си позволи Х). И двете зависят от сила. Особено първото, ако допуснем, че заради правилата за ОП няма голяма разлика (всъщност, има, както се убеди Д'Зоро, който не може да си носи броните).

После обърни внимание на следното: едно е да ти направят 50 щета и да имаш 57 ТЖ, друго е да ти направят 50 щета и да имаш 72 ТЖ.
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пет юли 31, 2009 12:52 pm

О, все тая. Щом смятате, че така трябва. Така да бъде. Но едва ли бих го приложил в игрите си. макар че до тук видях едно мнение за ПР към БА И БЗ, едно за ПР към БА и едно срещу мене, но с нищо пределено, на шамайоци.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет юли 31, 2009 1:09 pm

Шами що ми се струва, че 1 ОП не намалява СК бре, сиреч на Д`Зоро това претоварване не му влияе?

Колкото до елфите... Направете един елф боец, който да успее да завърши поне реми срещу Математикс и тогава ми говорете за супер-бойците елфи.

Ако ПР влезе и като защита това вече ще е прекомерно засилване на показателя. В момента с коефициент ПР/3 той дига атаката САМО на бойците и прови прецизните оръжия по използваеми и равностойни на Ловко-силните. Това позволява на Играча да си избере най-якото според него оръжие и да знае, че не се е прецакал защото не е взел двуръчен меч или алебарда, когато му се е играела с рапира да речем. Един вид правиме всички атаки ранвни и разликата идва от СА-тата и щетите. Къвенето пък оправя и нещата с щетите до голяма степен и следователно никой няма да се чуства прецакан че играе с любимото си оръжие. Това е целта на мода.

Пак към Елфите: Ако ушавия реши да стреля, пр/3 няма да му се добави към атака защото БА е атака на ръкопашните, ако хване мач след това вече ще има нужния бонус и това ще го доближи поне до някъде към литературния образ от книгата, но няма да е ултимативно защото СИ няма да му позвали да се окопае със щит, да носи огромна броня или могъщо (разбирай силово) оръжие.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет юли 31, 2009 1:15 pm

Претоварване != ОП ;) . Но ако го броим за такова, нещата всъщност се влошават, защото Д'Зоро страда от 1 ОП от самата си броня, общо ще стане 2 ОП - демек, по твоите правила СК пада с 2, а по "официалните" - всяко действие изисква 1 ТД повече.
シャマョツィ

Елендил
Работник
Мнения: 123
Регистриран на: съб дек 20, 2008 9:44 am

Мнение от Елендил » пет юли 31, 2009 1:29 pm

Към Vilorp: идеята на добавяне на ПР към защитата е проста: при варианта с ПР/3 към атаката, масово ще се вдига ПР на 6 за още 1 атака. Опитай да поиграеш герой 0, 1, 2 ниво и в битките ВЕДНАГА можеш да усетиш какво е тези срещу теб да имат +2 БА минимум. Ти също ще имаш, но +2 успех на атаките срещу теб е много кофти, защото има по-голям шанс ударът да прехвърли бронята, много по-голям шанс да не можеш да избегнеш атаката напълно с щит + отклон и тн. Това принуждава героите с малко ТЖ да парират, което ги кара да харчат 3-4 ТД на атака, защото иначе последвалото кървене ще ги трупяса... и така нататък.
Пак казвам: за увеличиш с ПР/3 само БА ще увеличи многократно смъртността на героите ниско ниво, а това далеч не е препоръчително да става.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет юли 31, 2009 1:54 pm

Шами спомените ми са, че именно 2 ОП намалявт с 1 СК, а също и че 5 кожа дава 1 ОП което то своя страна може да намали бронята на Д`Зоро на 8 и да му остане 1 ОП от претоварването което си се игнорира... Разбира се може и аз да съм в грешка де.

Елендиле, да призова ли и теб на арената срещу Математикс?

Иначе ако прибавиш ПР към защитата, това директно добавя защита на стрелците, защото тя вдигат иманно този показател и ти им даваш мултиплициране. Освен това кяра на война че има +1Атака (+3 принципно, ама стрелеца има +2БЗ) му е точно никакъв, защото трябва да преодолее жив тия 20 метра дето го делят.
Всъщност като се замисля твоето предложение прехвърля от атаката на стрелците към защитата им (индиректно разбира се), а това на тях никак не ги устройва, ама никак. Стрелеца трябва да свали противника преди да е стигнал до него, а ти му цвъкаш 2 усложнение само за да може после като боеца го докопа въпросния боец да трябва да хвърли 6 с три зара вместо 4.
Айде с мисъл да работим и по широк поглед.

Предложения коефициент а и темата по начало беше: как да направим прецизните ръкопашни оръжия по-привлекателни, а не как да направим ПР най-добрия боен показател.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Отговори