Двойна дискусия - всички срещу Слънцето и Всички срещу Хам

Заповядайте в официалния форум на "Аксиом 16" или "Приключение с Меч и Магия". Това е втората българска ролева игра, излязла на пазара в средата на декември 2004 г. Тук можете да задавате своите въпроси за правилата или за светът (Магландия), да пишете своите коментари или да давате вашите предложения.

Модератори: hameleona, Модератори

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон апр 12, 2010 11:48 pm

С две думи - много писахме до никъв извод не стигнахме. Целия форум (без Слънцето) е против системната добавка, а май и против като цяло идеите на слънцето за системни промени по расите :D

Слънце, факта, че при теб Александър ще е НИП, само показва, че ограничаваш възможностите на играчите си, защото принципа на РИ е, че всичко е възможно да се постигне - т.е. ако героите искат да са най-най-чи по в света - поне теоретично могат да го направят. А при теб просто не могат и това е. Интересно...

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт апр 13, 2010 10:18 am

Ниповете прониципно са с по-малко начални точки от геройте, но при слъцето това се компенсира с подарни им от учители ТР и няколко ъпти по високи ниво то това на геройт, в негивия пример два пъти! Ако геройте достигнат 5-то инво, значи ниповете ще са 10-то и ще имат едни +50-60 ТР над геройте от убочение. Както бе изтъкнатои по рано това се високопосставени нипове, който водещия авно иска да ги запази от посегателството на геройте и затова им надува статове. Хам Тонката не забранява да убиш костен, дракно, просто казва че ще ти е наистина много трудно.
Отделно ако се зачетеш в поста му ще видиш че той все пак исправя срещу геройтеи равностойни протвници.

Единственото, което не ми хареса е това, че принцесата винаги ще беде спасена! =(

пп. Темата отдавно вече не е за красотата, а и антон се отказа от таз добавка. Това което изведохме е няколко начина за определянето на началната красота, ако водещияне успее да се спазари с играчите. Те са опционални и могат да помогнат на някой водещи да решат този казус ако по накаква причина възникне тъй че поне тях можеш да ги копнеш и притиш при одобрените с надпис съвети и опционални варианти или нещо то сорта.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » вт апр 13, 2010 1:21 pm

От кого са "одобрени" тези съвети, Спасе, че нещо нямам такъв спомен 8) .
Виж, имам спомен за сметките на шамайоци, колко струва повишаването на красотата. Според мен те ясно показват, че подобни опции или трябва да са достъпни за всички играчи, независимо от расата, или най-добре, за никого.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт апр 13, 2010 1:37 pm

Тези визирах и те не са за елфите, а по принцип съвети към разказвача ако не може сам да се споразумее с играчите колко да са им красиви геройте:
Vilorp написа:
В крайна сметка единственото смислено от тази дискусия е да предложим варианти за определяне на красотата и те доколкото видях са:
а) 1+2+3+4... и тъй нататак за всяко ново мятане (стандартното правило - мяташ докато имаш ТР (; )
б) 10+10+10+... за всяка точка над първоначалното мятане (мята се само веднъж)
в) мяташ веднъж и развиваш като стандартно СУ или У, като първоначалното ти мятане определя началната стойност (мята се само веднъж)
г)Х+((Х*2)+Х)=Х1+((Х1*2)+Х)=Х2+((Х2*2)+Х)+...където Х се предлага да е 5 (петица), като се прави само едно мятане. Изглежда ужасяващо сложно но ето ви разписаната редица 5+15+35+80+165+...
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » вт апр 13, 2010 1:58 pm

идеята не е в това, Вилорп, идеята е във факта, че героите винаги ще са наебани, защото винаги има Х на брой НИП, които ще са 2-3 пъти по-силни от тях. Проблема е в момента, че героите до края на играта ще се чувстват мишки. мога само да спомена, че това ще са ебаси и героите. "Обикалях гробници, колих чудовища и умрях в дуел с градския страж" не е никак героично, не мислите ли?

ПП: Нищо одобрено няма в тая тема, все още. Има идеи. На мен лично правилата в книгата си ме кефят.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт апр 13, 2010 3:03 pm

Хам, пак отиваш на на оная история с Чукчето автора на лирика.

Посочените 4 метода включват и това от книгата (под точко а) - конкретно) и те са по скоро съвети отколкото някое правило. Ако решат да ползват друг метод им предлагеме тези от б) до г).

А иначе Тонката каза, че „големия Бос” е в пъти над геройте, а не всеги крадски страж. Той като играе на 20+ нива стражите са му 10-то ниво, ама като играе в кампания която геройте достигат максимум 5-то, а „боса” е 10-ка, то стражити на дали ще са и те 10-ки.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » вт апр 13, 2010 4:52 pm

Vilorp написа:Тези визирах и те не са за елфите, а по принцип съвети към разказвача ако не може сам да се споразумее с играчите колко да са им красиви геройте:
Vilorp написа:
В крайна сметка единственото смислено от тази дискусия е да предложим варианти за определяне на красотата и те доколкото видях са:
а) 1+2+3+4... и тъй нататак за всяко ново мятане (стандартното правило - мяташ докато имаш ТР (; )
б) 10+10+10+... за всяка точка над първоначалното мятане (мята се само веднъж)
в) мяташ веднъж и развиваш като стандартно СУ или У, като първоначалното ти мятане определя началната стойност (мята се само веднъж)
г)Х+((Х*2)+Х)=Х1+((Х1*2)+Х)=Х2+((Х2*2)+Х)+...където Х се предлага да е 5 (петица), като се прави само едно мятане. Изглежда ужасяващо сложно но ето ви разписаната редица 5+15+35+80+165+...
Пак да питам, от кого са одобрени? Аз лично просто няма да пусна варианти б) и в) в игра, независимо от коя раса са персонажите. За последния метод може да се сългася, евентуално, ако си хвърлил не повече от 11 за начална, но и така няма да позволя повишаване на Красотата над 15. Очевидно нямаме консенсус 8) .

Правил съм група със средно ниво 4 дива и щастлива с персонаж 1 ниво над тях, но понеже бях добър, само един персонаж не подлежеше на лечение. Персонаж с 5 нива отгоре в Аксиом може да се смята само за природен обект, или събитие от сюжета, не за противник :twisted: !
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » вт апр 13, 2010 5:09 pm

Ето, Вилорп и Асен ме разбират чудесно, както и аз тях.
Наистина става въпрос за различни концепции

Къде са силните и слабите страни на един ВПН (високопоставен нип) пред героя.
Да, по-силен е.
Как- ако вземем един герой, който вече се е доказал като качества и му дадем допълнително обучение? Или паралелно с трупането на практически опит героят получава и уроци, равняващи са на няколкостотин ТР?

Къде е дроубакът - в самият механизъм, който му (на ВПН) осигурява тази сила и го обвързва по някакъв начин. Обществото, народът на татко-крал, гилдията, университета на Ал Тирим Оминор или Метхес, академията на военните в Мелион и т.н. и т.н. Дали ще наречем обвързването дълг, патриотизъм, студентски заем, възприемане на уседнал начин на живот и т.н и т.н. - обвързването е на лице.

Играчите просто не искат да играят Александър Велики 1:1 със социалните задължения, които е имал като историческа личност. Непрекъснатото уповаване на останалите в твоя пълководчески талант, редките, но гадни случаи, когато наказва емоционално близки, но провинили се командири, до ежедневното решаване на логистични проблеми и чистенето на бойните полета след славната победа, когато е просто поле, задръстено от мърша. Както и моментът, когато армията му казала, че не иска повече да върви напред и той се преклонил пред желанието им.
Още по-малко биха изтърпели момента с династичните бракове, амбициозната майка и властният баща.

В тази връзка - предлагал съм на единия от играчите си да "кандидатства" да висок чин в елитните войски на елфите, дето са установени на гарнизон в Норинел и Еландрел. Попита ме какво значи това и му отговорих: допълнително обучение, по-добра екипировка, отряд под твое лично командване.
Попита а задълженията ми какви ще бъдат. Отговор: като на високопоставен нип - все едно си треньор на скъпоплатен футболен отбор+малко отгоре+че правиш това всеки ден.
Играчът каза, че и на сегашния ранг има достатъчно тегави задължения.
Другият основен играч е със щарха, която от време на време излиза по поръчение на шамана си из "сухата твърд" - той също не иска "сила с отговорности". Не щат да стават ВПН и предпочитат да останат на по-слабо ниво, но с повече свобода за "щъкане из Магландиум".

П.П. Ба, не е вярно, че принцесата непременно трябва да бъде спасена - това горе са примери. А пък не-мъртвия дракон наистина предизвика реакция на сили, неизмеримо по-могъщи от героите. Не-мъртвият дракон беше посрещнат и баталясан с една атака от древен феникс. Единият герой си направи успешен чек на легенди и древни истории и разбра, че това е жив символ на абсолютното и пречистващо Добро... при което реши, че срещата с това е по-опасна, отколкото с разглобения с един удар немъртъв дракон.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » вт апр 13, 2010 8:19 pm

Пускам го мотамо.
Асен написа:
Vilorp написа:Мога да предложа хост за ПДФ-то.

А по дискусията:
Въпросното правило могат да го ползват разказвачи и герой на които не ми се мята 10 пъти за да получат исканата красота за героя. При мен не се е налагало да ровим от книгата и да търсим как и колко да е красотата и принципно човек направо може да си избере между 8 и 12, ама при всеки разказвач си е различно.

Това няма как да е расова способност, защото расовите способности не се плащат с ТР, първо. И второ те са дълготрайни, а не се проявяват само при създаването на героя. Сиреч първоначалното предложение на Тонката не отговаря на базовите изисквания за расово качество.

В крайна сметка единственото смислено от тази дискусия е да предложим варианти за определяне на красотата и те доколкото видях са:
а) 1+2+3+4... и тъй нататак за всяко ново мятане (стандартното правило - мяташ докато имаш ТР (; )
б) 10+10+10+... за всяка точка над първоначалното мятане (мята се само веднъж)
в) мяташ веднъж и развиваш като стандартно СУ или У, като първоначалното ти мятане определя началната стойност (мята се само веднъж)

Това е друго не виждам.
Мир да има мир да има над родината любима!

пп.: Ей го ПДФ-то:http://hogwartsbg.com/spas/A16Poisson2.pdf
А, с това ще се съглася. Как се определя Красотата може да подлежи на промени, стига системата да е еднаква за всички.
Изпуснал си обаче моето предложение за удвояване на цената за допълнителна красота ;).
Във това, за което ревеш съм добавил и твоето предложение. Това е за секцията съвети, а не за нови правила за определяне на красотата бре Асене, поне ти не се води по акъла на Хам =Р
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » ср апр 14, 2010 1:48 am

Между другото, само да вметна нещо за героите, които бъркали деликатно в разни баланси, ама "в дългосрочен план са все мъртви" (както би казал Кейнс). Загледайте се в първите ревизии на правилата. Тези, които са публикувани на сайта на страниците на Фентъзи Фактор. Същите, в които героите пречат на Соба да стигне черния айсберг Бер Асхарат, както и да се докопа до Некромикон - да, онези брошурки, в които героите се бъркат в работата на боговете...

Колкото и да се е променила системата, колкото и самите създатели да са "узрели" за ролевите игри, самата идея на сетинга си остава непроменена до много голяма степен. Живот и здраве, когато най-сетне видим и осми брой на сайта, ще видим как предсказанията на Лавренций Маума всъщност са нещата, които авторите реално са смятали, че ще се случат във света. Защо сега са предсказания, а не какво ще се случи или направо - какво се е случило? Защото още в осми брой авторите написаха - това ще се случи, но героите могат да го предотвратят.

Да, затова са и сега само предсказания. Защото се предполага, че героите ще се месят в световните събития. Но дори да пренебрегнем "древните писания", книгата говори достатъчно сама за себе си, че и Иван Атанасов, доколкото разбрахме вече. Сетингът е изпълнен с клишета. И от какъв зор да го няма клишето за героя като Истински Герой?

Според мен на фона на всичко това, да се гледа на персонажите на играчите само и единствено като на мушици, от които нищо не зависи, е като да се търси влияние на френския символизъм при аналитично четене на текстове на Чинтулов. Т.е., то може да стане, ама няма да е кразиво.

В този ред на мисли, героите винаги трябва да имат избора дали да не станат по-по-най в този свят. Може да решат да станат кротки пастири или кой знае какво друго. Но може и да станат Александър-Македоновците на Централния Съюз или елфическите Цезаровци, които да си пият чая, докато слушат как джуджетата-роби извличат адамантий в сърцето на Железните планини. Това е до играчите и разказвача, сетингът трябва да го позволява. И оттук насетне на нас не ни трябват аирийци в този сетинг...

И накрая: Всеки е убеден в своето, видя се, че няма как да си налеем мозък един на друг. Трябва да бъде направен компромис от някоя от двете страни по въпроса за елфите, тяхното съвършенство, красота и всичко останало. Изводите си ги направете вие.
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » ср апр 14, 2010 4:18 am

Мисля, че няма какво да споря - явно че концепцията на Черното Слънце за РИ като цяло се различава основно от тази на останалите по форумите, което пък води до простото заключение, че никой не е в грешка, ама официално елфите ще си останат задръстеняци, като всички други. :)

Слънце, без да се заяждам, ама твоите герои час по час ли разиграват деня? Щото моите ако бачкат нещо просто скипваме досадата и се спираме само на важното.

За красотата...

Вилорпе, къде изобщо искаш да ги "местя" тия неща, при положение, че дори няма тема за съвети. Пусни една и си ги сложи, но аз продължавам да се чудя, защо някой ще се занимава с това, при положение, че повечето играчи се наговарят с Водещия за красотата ("Искам да играя лидер, така че искам поне 16 Красота. Колко ТР?" и получава преценен на око отговор или директното - "Взимай ги и не ме занимавай")

Всъщност имам друга идея за красотата, която можем да огледаме. Цялата идея се базира на омразата ми към заровете, които да определят важен основен показател.

имаме 3 зара, по 3.5 средно = 10.5 т.е. 10 Красота. нека 11 да струва всичко на всичко 1 ТР. 12 да иска още 2ТР, 13 да иска още 3 и т.н. в стандартна А16 прогресия. Не знам колко играчи биха жертвали СУ на 8ма степен за 18 Красота. В същото време, на същия принцип да е и намалянето на красотата, само че всяка точка по-малко от 10 да дава ТР. максималната печалба на ТР от това е малка, но пак е някаква компенсация за грозния герой :)

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » ср апр 14, 2010 9:05 am

Още една идея, която аз лично не приемам 8) !
Хамелеоне, виж таблицата на Шамайоци, и ще разбереш защо идеята ти е счупена и небалансирана.

За сметка на това, напълно съм съгласен с тезата на Шамайоци за възможностите пред героите ;) .
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » ср апр 14, 2010 5:11 pm

Когато героите бачкат нещо досадно, просто скипваме досадата.
Тове е все едно да играя висш управленски кадър и да скипвам всичкото време между два поредни банкета.
Кой е казал, че е забавно да си адмирал на могъща фрлота и от този род? Направо си представям как нечии герои стават някоя сутрин и си казват:
Днес не ми се приемат аудиенции, ще взема да се чупя от двореца и ще отида да огледам лично оня проблем с щархите по северната граница. Ще се обадя на аверите, с които кръстосвах, докато бях принц - нищо, че единият има търговия за въртене, а другият се ожени.

... Всъщност, скучните моменти може и да се скипнат, окей. Обаче остава въпроса с гадостите:
Например, ако играете висш човешки благородник при мен, ще получите екстри като политически целесъобзразен династичен брак с жена, която героят най-вероятно не харесва. И да я хареса - тя е нип... може да умре и да ви остави с дете в ръцете... или да започне да слага рога на героя ви, или да ви се меси в управленинето и всякакви други екстри на реалния живот.
Също така - война със съседите, противоречия между гилдиите и дребните благородници, между едрите земевладелци и транспортното сдружение и прочие очарователни моменти, включая преврати и опити за покушения. (при гигантите, елфите, джуджетата и т.н. има съответсващи по тревожност проблеми).
Тъкмо леко скучните моменти ще са истинско блаженство за героите, както е и в истинския живот.

Апропо - никога не съм спирал играчите да проиграват живота на ВПН (високопоставените нипове), но те не щат. Не само заради скуката, но и заради това, че ВПН обикновенно не разполагат със свободно време, затрупани са с работа, винаги имат тревоги, дълг към силата, която ги е изикала до високото ниво и т.н. Колкото по-нагоре се изкачват героите, толкова по-лесно получават допълнително обучение, екипировка, подкрепа от своите и т.н., толкова повече се ситуират социално и престават да бъдат "авантюристи".
Факт е, че като се обърна назад и виждам, че повечето ми играчи сами са се отказвали да проиграват живота на ВПН. Между другото и хора в реалния свят са ми казвали, че предпочитат да бъдат близо до върха, но не баш на него, понеже там е проветриво и бурно.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » ср апр 14, 2010 8:12 pm

cherno_slance написа: ... Всъщност, скучните моменти може и да се скипнат, окей. Обаче остава въпроса с гадостите:
Например, ако играете висш човешки благородник при мен, ще получите екстри като политически целесъобзразен династичен брак с жена, която героят най-вероятно не харесва. И да я хареса - тя е нип... може да умре и да ви остави с дете в ръцете... или да започне да слага рога на героя ви, или да ви се меси в управленинето и всякакви други екстри на реалния живот.
Също така - война със съседите, противоречия между гилдиите и дребните благородници, между едрите земевладелци и транспортното сдружение и прочие очарователни моменти, включая преврати и опити за покушения. (при гигантите, елфите, джуджетата и т.н. има съответсващи по тревожност проблеми).
Тъкмо леко скучните моменти ще са истинско блаженство за героите, както е и в истинския живот.
Това звучи като описание на значителна част от сесиите, които съм играл или водил 8) . Не разбрах - какъв е проблемът да се отиграва?
Ако играчите не искат - просто отиват да стават Мусаши, или каквото там са си избрали за модел, а Водещият описва съвсем различни проблеми.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » ср апр 14, 2010 10:54 pm

Подкрепям мнението на Асен и освен това...
cherno_slance написа:Кой е казал, че е забавно да си адмирал на могъща фрлота и от този род? Направо си представям как нечии герои стават някоя сутрин и си казват:
Днес не ми се приемат аудиенции, ще взема да се чупя от двореца и ще отида да огледам лично оня проблем с щархите по северната граница. Ще се обадя на аверите, с които кръстосвах, докато бях принц - нищо, че единият има търговия за въртене, а другият се ожени.
ъъъъ... нищо не им пречи, честно казано... чел ли си Сага за Войната на Разлома? Там има подобна ситуация. Да не говорим, например в Колелото на времето, как може и още повече глупусти да имаш на главата и пак да се чупиш. Да, може Колелото да не е най-великото фентъзи, но не е лош пример. ДнД2 филма имаше подобна ситуация. Нещо подобно е загатнато и в Ерагон...

Сега, ще кажеш, че са тъпи, второ и трето разрядни фентазита. Да, ама ги има тия ситуации. Мисля, че такива ситуации има и в Песен за Огън и Лед, ако не се лъжа. Творбите на Едингс, па макар и наивни на моменти винаги имат нещо подобно - крал/принц хукнал да спасява света... Изобщо примери бол.



За красотата - цените са примерни. Но според мен това е най-удачния начин, защото разчитането на шанс за мен има повече потенциал да счупи системата. Да не говорим, че най-вероятно 15 красота ще достигнем за много по-малко от 105 ТР. А и аз изобщо нямах предвид това да е опция само за елфите, ако имаш и това предвид.

Аз лично мразя случайните фактори при генериране на персонаж и никога не съм разбирал, защо по дяволите точно Красотата е зарязана на случаен фактор в А16. Че е нужна система за стабилизирането й - нужна е. Че може и да е на висока цена - може. Но цените в ПДФа са верни математически, но за сметка на това на практика нереални - никой не може да заплати 46400 ТР за нещо... освен може би героите на къртача.

Развиването на красотата трябва да е по-евтино от това на интелекта. Защо?
Интелекта дава много повече неща от Красотата, да не говорим, че дава и ТР, което го прави важен показател, особено за високонивейни игри. Да, Красотата влияе пряко на Обаянието, което е важно, но не ти дава нищо свръх диво, като способност (не че не докарах 20 и нещо убеждаване веднъж... но това е друга тема).
Колко точно ще струва развитието е друг въпрос - може да е на принципа 5 + 10 + 15 и т.н. или нещо друго, но не трябва да се стига до повече от 40 точки за КР15, 45-50 за КР 16, 50-55 за КР17 и 55-60 за КР18. 72 ТР са умение на 12та степен. Цени над това просто убиват социалните герои.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » чет апр 15, 2010 2:21 am

Хам, само едно ще ти кажа: Красотата не се мени. Това значи, че каквото заплатиш, това остава до края. Ако този показател е по-евтин от ИН - а аз лично никога, ама никога няма да се съглася на това ако ще и второто да дава бонус към всички атаки, защити, точки и прочие! - това означава, че в началото всеки социялен герой ще си слага красота на макс, като ИН и всичко останало ще останат на заден план - защото иначе "ще си пропуснал момента", "птичето ще ти е отлетяло от рамото" и т.н. Аз за това бях и против предложението за умението за елфите, дето Антон ме пита дали съм щял да бъда доволен ако и останалите имаха такова. Не, няма да съм доволен Красота да бъде закупувана за стойности по-големи от 14. Социялните герои не са го закъсали чак толкова, че да не могат да се справят и с толкова.

Иначе, лол, тамън дочетох "Мрак над Сетанон" :lol: . Та потвърждавам казаното. Но се чудя как си могъл да не споменеш: има един фентъзи-писател, чиито елфи са всъщност исканите от Антон елфи. И чиито герои не просто променят съдбата на света в който живеят, но и слагат края на една епоха, поставяйки началото на друга ;) . Да, за същият Толкин говоря, където имаше един крал в изгнание, който се мандрахерцаше като скитник, ескортирайки разни бижута наляво-надясно из Средната Земя ;) .

И да, Антоне, не е като владетелите да са си стоели винаги в резиденциите и да са се занимавали с бюрократщини по цял живот (то ако беше така наистина...) и не е като ако един човек се задоми или си хване бизнес да се откъсва завинаги от познатите си... Абе, въобще, за РИ си говорим, ама самите ни представи за света нещо твърде силно се разминават.
シャマョツィ

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » чет апр 15, 2010 12:15 pm

Така е, опира до различни концепции. Живеем различно и е нормално това да се отразява. Веднъж си лафех с една мацка и когато тя ме попита кои са най-често посещаваните от мен места в Бургас и отговорих машинално, без да се замислям: съдът и затвора... първата й реакция беше да се дръпне леко от мен, та трябваше да й обяснявам какво работя.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Cocaine
Гвардеец
Мнения: 694
Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Cocaine » чет апр 15, 2010 7:01 pm

cherno_slance написа:Когато героите бачкат нещо досадно, просто скипваме досадата.
Тове е все едно да играя висш управленски кадър и да скипвам всичкото време между два поредни банкета.
Кой е казал, че е забавно да си адмирал на могъща фрлота и от този род? Направо си представям как нечии герои стават някоя сутрин и си казват:
Днес не ми се приемат аудиенции, ще взема да се чупя от двореца и ще отида да огледам лично оня проблем с щархите по северната граница. Ще се обадя на аверите, с които кръстосвах, докато бях принц - нищо, че единият има търговия за въртене, а другият се ожени.
Тогава, какви са аналозите на Фридрих, Филип и Ричард в твоите игри? Ами вицеадмирал (сър) Френсис Дрейк?
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » чет апр 15, 2010 7:31 pm

Ако играчът е съгласен да проиграва живота на ВПН - предоставя му се.
Но понякога - всъщност сравнително често, играчите/героите просто искат да избягат от всичко. Например веднъж играчите си завряха най-силните герои в Буков Дъбалник и мързелуваха в блаженна скука, криейки се от всякакви опити да бъдат пратени да спасяват света или да изпълняват не-толкова съдбоносни, но пък задължителни тегоби.

Проблемът е, че като стане веднъж героят с ранг на ВПН, няма оттърване... тъй че почти всички играчи благоразумно отказват да се изкачат твърде нависоко в йерархията. Там нещата, които имат, трябва да запазят или чрез които могат да ги уязвят, ги правят "вградени в социума", напълно лишени от "авантюристична свобода". То не че кралят не може да се чупи, но обикновенно това предизвиква тотална паника във всички... при добра, когато героят трябва да отчита 1:1 притесненията, завистта и прочие реакции на близкопоставените до него нип-ове - като истински.... става болезнено.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет апр 16, 2010 3:56 am

Слънце, моля те, престани с това "Ми ако играете РИ като хората трябва да сте съгласни с мен... Иначе не ви виня, различни хора, различни мнения, едни искат да се вживяват в ролите - като моите играчи разбира се, други - не..."

Както ти каза Кокаин горе - ако играчите трябва да споделят притесненията на героите си, те пак би трябвало да могат да изберат да играят някой, който не го интересува много как "предизвиква тотална паника във всички". Примерно като герои като упоменатите трима крале. Или като един от най-успешните византийски императори евър, Василий Втори, който верно е предизвиквал тотална паника, ама у арабите и българите след това...

Мисля че този спор отдавна се изчерпа, още повече, че Слънцето все повече и повече ме озадачава - как всъщност минават сесиите му, при все че играчите му бягали от конфликтите като дявол от тамян. Много хора сме свикнали да играем по един начин - при който героите не бягат от конфликтите, а те сами им се стоварват на главата, когато героите променят света и нещата не се свеждат до Симс 3 "Хаус парти ин Магландиум"... При този наш начин на игра - при който явно ние въобще не приемаме реалността на героите насериозно, както го изкарва Слънцето! - на нас не ни трябват "чисти раси", не ни трябват такива елфи. Ако Слънцето чак толкова държи на това - ок, нека си го играе така, ама това няма как да бъде "официялна промяна" при все че противоречи на играта на всички други.

Колкото до идеята Красота да се закупува с ТР, тя да била по-евтина от ИН и т.н. - ок, ако искате го пробвайте, играйте го така, ама ви гарантирам - ако имате кадърен играчи, които разбират това и онова от оптимизация на героите, просто ще получите много красиви и глупави в началото герои. Или ще получите играчи, които с цел баланс ще правят компромис Накрая половината Магландиум ще се окаже с 18 красота, защото търговците трябва да търгуват а това опира до Обаяние, нали?
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пет апр 16, 2010 4:48 am

Шами, това което ме дразни (меко казано) в красотата е и което ме дразни в началните ТР - дава шанс на един герой да е много по-слаб от друг, заради шибаните мятания. И моля те, не ми казвай, че не е така. Защото един герой може да изкара 18 Красота с едно мятане, друг от осем мятания да докрета едва до 12. Ако това ти е идеята за балансираност на героите... :roll:

(Втф... странни създания сме... пишем по нощите, вместо да спим като нормални хора)

Потребителски аватар
Асен
Гад със стил
Мнения: 1948
Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Асен » пет апр 16, 2010 9:07 am

Cocaine написа:
cherno_slance написа:Когато героите бачкат нещо досадно, просто скипваме досадата.
Тове е все едно да играя висш управленски кадър и да скипвам всичкото време между два поредни банкета.
Кой е казал, че е забавно да си адмирал на могъща фрлота и от този род? Направо си представям как нечии герои стават някоя сутрин и си казват:
Днес не ми се приемат аудиенции, ще взема да се чупя от двореца и ще отида да огледам лично оня проблем с щархите по северната граница. Ще се обадя на аверите, с които кръстосвах, докато бях принц - нищо, че единият има търговия за въртене, а другият се ожени.
Тогава, какви са аналозите на Фридрих, Филип и Ричард в твоите игри? Ами вицеадмирал (сър) Френсис Дрейк?
Аз бих питал първо има ли такива изобщо ;).
Shamajotsi написа:Слънце, моля те, престани с това "Ми ако играете РИ като хората трябва да сте съгласни с мен... Иначе не ви виня, различни хора, различни мнения, едни искат да се вживяват в ролите - като моите играчи разбира се, други - не..."

Както ти каза Кокаин горе - ако играчите трябва да споделят притесненията на героите си, те пак би трябвало да могат да изберат да играят някой, който не го интересува много как "предизвиква тотална паника във всички". Примерно като герои като упоменатите трима крале. Или като един от най-успешните византийски императори евър, Василий Втори, който верно е предизвиквал тотална паника, ама у арабите и българите след това...
Бинго 8) !
Впрочем, знам, че Антон има лични причини да пренебрегва Василий Втори, но не и всички останали примери.
Shamajotsi написа: Колкото до идеята Красота да се закупува с ТР, тя да била по-евтина от ИН и т.н. - ок, ако искате го пробвайте, играйте го така, ама ви гарантирам - ако имате кадърен играчи, които разбират това и онова от оптимизация на героите, просто ще получите много красиви и глупави в началото герои. Или ще получите играчи, които с цел баланс ще правят компромис Накрая половината Магландиум ще се окаже с 18 красота, защото търговците трябва да търгуват а това опира до Обаяние, нали?
Накратко казано - точно това очаквам и аз.
hameleona написа:Шами, това което ме дразни (меко казано) в красотата е и което ме дразни в началните ТР - дава шанс на един герой да е много по-слаб от друг, заради шибаните мятания. И моля те, не ми казвай, че не е така. Защото един герой може да изкара 18 Красота с едно мятане, друг от осем мятания да докрета едва до 12. Ако това ти е идеята за балансираност на героите... :roll:

(Втф... странни създания сме... пишем по нощите, вместо да спим като нормални хора)
Да, Хамелеоне, има такъв шанс. Затова му викаме Ролева игра, имаш роля и я спазваш, включително се бориш да компенсираш слабите си страни с нещо друго!
Нищо не ти пречи да играеш система, в която персонажите се генерират без случайни хвърляния. Просто Аксиом 16 не е замислян като такава система!
Да, може да се коригира, дори по несчупващ системата начин - но ще е съвсем друга система, и накрая пак ще се стигне до резултата, описан от Шамайоци. Игра, в която половината НИП и повечето играчи са с Красота 18 може да е подходяща за "Аксиом Плейбой", но според мен - за нищо друго :twisted: !
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пет апр 16, 2010 9:11 am

Хам, твойта мама като те е раждала заделила ли ТР за красотата ти или го е оставила на случаен принцип?
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пет апр 16, 2010 1:08 pm

Съвсем откровенно - когато един император или крал тръгва на война, де факто взима почти целия двор със себе си. Помня случая с някакъв император, който воювал продължително в Северна Британия и практически преместил центъра на римската администрация там.
С други думи - ако играете живота на ВПН, трябва да се съобразявате едновременно със системния баланс и с баланса между расите като цивилизации. Тоест, да се съобразявате с не-героичната страна в битието на един дук например. С политическите компромиси, загубата на бойни другари, мизерията по време на боен поход и т.н.
Истината е, че животът често пъти е мизерен и грозен, а хубавите моменти се редуват с кофти такива. В "Съдбата на човека" главният герой оцеля като пехотинец от цялата война, върна се у дома и видя бомбена яма на мястото на къщата си - тогава разбра, че жена му и децата са загинали и той дори не е разбрал, докато е пълзял по бойните полета.
Да си голяма клечка означава, че може да се наложи да екзекутираш собствения си брат, да отровят жена ти, да трябва да пратиш свое дете като "постоянен гост" при съседния владетел и да приемеш негово дете при себе си - с всички политически рискове някое от двете деца просто да настине и да умре в ръцете на чуждия родител.
Женитбата за грозна или красива но проклета жена - по политически или икономически - е нещо нормално. Избухването на чума в страната може да ви докара бунт или съвет от най-мъдрите ви съветници да изкачите на колене стъпалата на някоя катедрала посред бял ден, за да видят хората колко много ги обичате като народ.
Животът е гаден и при прецизна игра това трябва се взима в предвид. Животът на ВПН означава, че някоя сутрин героят ви може просто да не се събуди, защото вечерта се е провали чека на охраната да засече отрова в храната му. Дори няма да умре заради свой провален чек.

Шами не знам какво искаш да кажеш с думите, че: "едни искат да се вживяват в ролите - като моите играчи разбира се, други - не..." ". Ако е това, което си мисля, искам да ми се извиниш.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет апр 16, 2010 4:43 pm

Много съжалявам Слънце!!!

Прося най-откровенно извинение от теб, задето ти индиректно обиди хората (за кой ли път?), които ти даваха дори примери как владетел може да "играе извън роля" по твоята логика, като едва ли не ги нарече лоши играчи. Много моля да ме извиниш, задето ти изрече следните думи:
"То не че кралят не може да се чупи, но обикновенно това предизвиква тотална паника във всички... при добра [игра?], когато героят трябва да отчита 1:1 притесненията, завистта и прочие реакции на близкопоставените до него нип-ове - като истински.... става болезнено"
Най-искрено се засрамвам пред теб задето твоите думи от по-горе могат да се тълкуват само по един-единствен начин - който иска героят му да бъде важна особа, която се впуска в приключения, то не се вживява в ролята си и съответно не участва в "добра", каквото и да е "добра" от горния цитат.

И да, тези думи, за които ти ми искаш извинение, са всъщност отговор на това. Много съжалявам!

А между другото, животът е гаден и непредвидим дори когато не си ВПН. Като си толкова по детайлите, я кажи на колко от героите ти им се е случвало да се задавят? Колко са си разчопляли случайно пъпка, която да им натрови кръвта и да пукнат от това? Колко са се подхлъзвали в банята и са си пуквали черепа? Да се задавят с кост от риба? Да седнат на студен камък, да хванат настинка, която да премине в кой знае какво и да умрат мизерно? Да им падне саксия на главата? Да са се тровели от некачествена храна или пиене в кръчма? Някой да е ослепял задето е пил лош алкохол?...

И да, животът е дори още по-гаден и непредвидим, когато не си ВПН. Да се е случвало на героите да бъдат привлечени във войската на даден владетел при поредния му завоевателен поход и да умрат безславно от нечие копие без дори да ги погребат и помнят след това? Да са били несправедливо обвинени, че са вещери и да са били давени в река, като ако оцелеят значи определено са виновни и трябва да изгорят? Да са били обвинявани, че не са си плащали данъците - въпреки че аз съм сигурен, че героите са винаги много изрядни в това - защото някой бирник не ги харесва и да са били изпращани в зандана за неопределено време? А те като са били пращани в зандана, да са получавали непоправими телесни щети заради лошото отношение на стражата (напримиер - ампутация на крайник задето е бил счупен, ама не е бил третиран навреме, дори героят след това да се измъкне)? И като стана дума за женитби - колко от тях са се женили преди да се опомнят, защото така трябвало и семейството е бедно и се нуждае от зестрата, а да не говорим, че дори да не е било бедно, бащата иска вече внуци?...

Въобще, изглежда че основната цел на героите, че да си спестят играчите техните мъки и притеснения, е да използват БЕНО/БЕБО/Б2О за да се наръгат възможно най-бързо. За специялистите в защита - тъф лък, като сте си го избрали ще си носите последствията...

И да, като гледам колко много са се движили аристократите и администрацията покрай многото походи, които са били водени лично от респективните европейски владетели, направо не виждам защо са се правели сгради в столиците, при все че те не са се ползвали толкова често. Една шатра е къде-къде по-лесно. Вземи един Наполеон - че той не се е спирал в Париж! И интересно какво занимание са си намирали всички чиновници и аристократи в Свещените земи по време на третия кръстоносен поход, че то три столици на поход не е лесно да се акомодират...
シャマョツィ

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пет апр 16, 2010 5:28 pm

А защо, Шами... когато кралят във ваши приключения се чупи ингогнито (и дори генералите и "министрите" не знаят къде е) не става ли паника?

Точно примерите, които си изброил не са се случвали, но ще си ги запиша - имаш добро въображение в тази посока и от теб може да стане приличен разказвач. Но иначе кофти ситуации бол, изброявам примерно:
- герой е хващал сифилис, защото е забил симпатично девойче някъде си.
- герой е бил глобяван за лечение с магия без да са платили таксата за съответната дейност към гилдията на маговете. Когато героят ВИ обясни, че го е направил безплатно, беше глобен още веднъж - за дъмпинг, тоест подбиване на цените.
- героите са били арестувани защото са ги видели да говорят с някакъв убит търговец и са чужденци. В затвора единият поиска защитник и получи удар по главата с лопата, на чиято дръжка пишеше "адвокат".
- Заради една социална извънка герой щарха беше даден като подарък (в знак на извинение) на владетеля на Северна Звезда, с панделка/каишка на шията.
- Други два героя умряха, защото отидоха да спасяват нип-приятел от строящият се щаб на Оримската църква в Акримаз. Преди да влязат в сградата си взеха последно сбогом едни с други. Сториха чудеса от храброст и съобразителност, така че отложиха кът-сцената със смърта си максимално. Влязоха и загинаха не защото бяха храбри, а защото плененият нип-им беше приятел. Можеха разбира се и да се скатаят, но те предпочетоха да се жертват.
- проклятията, получени в стремеж на пауър броят ли се, щото под една или друга форма са се случвали на героите достатъчно често, че да си спомням всички. Принципно обвързвам мистериозно повишената сила (или МУ) с чек срещу Псу за овладяване на героя - в смисъл дали ще спре да коли/пържи с мълнии, след като враговете са приключили и са останали само приятелски създания.
- обвързване с нещо от света - жена/мъж, дете, поемане на грижа за срещнато безпомощно същество. Стигало се е до там героите ВИ да поставят ултиматум на твърде грижовния към трети лица герой, че ще го оставят да се оправя сам. В тази връзка играчи са ми мрънкали, че не си правят благородни герои, за да ги спъвам на всяка крачка с девици в беда и гладни сирачета. Отговорът ми винаги е бил - сори пич, то за това в истинския живот благородните по дух типове са кът.
- това на героя да го нападнат вълци/разбойници/чудовища и прочие и да му осакатят/убият/изядат коня - ми в реалността се случва нали.

П.П. Излъгах - всъщност често използвам момента с мобилизацията/призоваването. Това е редовният, основен и най-чест начин, по който героите получават задачите си. Колкото по-велики, известни и способни стават, толкова по-често и за по-гадни задачи ги привикват техните шамани/учители/наставници еленити и т.н.
В тази връзка сега се сетих нещо, което досега не ми беше хрумвало - настоящит ранг на героите от "високото" парти дава възможността/задължението на героите да пращат по-нискостоящи/слабо развити нип-ове/герои на разни мисии и после да четат доклади за успехите/провала/смъртта им. Съответно да оправят кашите във втория случай и да ходят да съобщават лично на близките в третия. Хм, това е идея - принципно животът на ВПН, които си вършат съвестно работата, е по-гаден от този на низсшестоящите им, така че всякакви хрумвания/добавки към гадостта просто внасят реалистичност.

Да обобщя: За мен - и повечето ми познати, животът е труден и гаден. И колкото по-нагоре се качваш по социалната стълбица (или обществото ти дава пауър, както е например при спецназ), толкова по-гадно става. Абсолютният праг на гадост е при самите владетели и най-близкото им обкръжение.
Да си милиардер е купон само откъм възможността да харчиш пари за глезотии - във всяко друго отношение животът като такъв е непрестанно усилие, гърч и параноя.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет апр 16, 2010 8:05 pm

В моите приключения не трябва да си "ВПН" че да се мешаш на "деликатните" баланси в света като за начало. В книгите на Фийст, които Хам цитира, не се получи паниката, шокът и ужасът защото владетелят бе приел необходимите мерки - видиш ли, имаше си заместници и прочие администрация зад гърба си, която да не се чуди какво да прави ако - представи си - човекът падне на главата си и няма кой да управлява дорде не се освести.

Иначе много ясно, че ако герой направи невъобразимата глупост (тръгне да се чука с всяка, която му падне, тръгне да събаря бастилии сам или с помощта на двама другари) ще си го отнесе яко. Също така, много ясно, че ще използваш най-различни неща за куки в приключенията си. Тъй че вълците, арестите по супер-навързаните сценарии не се броят, ще ме прощаваш много.

Въпросът ми беше друг - тъй като даваш някаква супер-комплицирана картина според която се чудиш как са живели хората на върха преди да измислят наистина яките транквиланти, които да ги държат спокойни през поголямата част от времето - като им знаеш колко им е трудно, дали отчиташ, че на останалите хич не им е по-лесно?

Защото когато си от другата страна, тази, която не дава, а приема заповедите, е дори много по-сигурно да си го отнесеш яката фронтално или изотзадзе.

Става дума не за мобилизация тип кука: "Господа, на ви задачата, трябва да се правите на магландския Джеймс Бонд...", а мобилизация тип:"Хм, хубав герой си си направил, много добре може да се бие! Еми, започваме, героите се намираха в селото [...] И се приближиха войниците, който бяха видели, че единият от партито е мъж, способен да държи меч и "си го прибраха" при себе си. В продължение на няколко дни героят не си и помисляше да дезертира (за да не свърши сесията за играча твърде бързо) и ядеше кофти храна. Една сутрин съзряха противниковата войска... [описание на войската]. Войните на кралство Х тръгна в атака, но противникът ги затрупа със стрели... Така, май тука нейде имах още един персонажен лист за теб..."

Защото когато не си супер-богат в такова общество, където в селата лекуват зъбобол с молитва и солидни количества чесън, е дори много по-сигурно да си го поемеш вътрешно.

Става дума не за болести и прочие неприятности тип наказвам-те-защото-героят-се-държа-идеотски: "...и умираш от пневмония. - Ама защо? - Ами защото посред зима взе да плува в ледено-студените води на езерото!", а за болести и опасности тип просто-така-се-случва: "...и умираш от пневмония. - Ама защо? - Ами защото настинката, която получи защото веднъж бе стоял на течение без да го усетиш, и която пренебрегна, ама и да не беше пренебрегнал, то пак не са измислили нещо, с което да я разкарат достатъчно бързо - та същата тази настинка стигна до дробовете. Ако искаш, ще го направим на бронхит, ама пак ще ти умре героят, така че май няма значение".

И т.н., и т.н. Въобще, може и да не е яко да си "ВНП", когато погледнеш детаилите, ама... пак, ако погледнеш детайлите, пак не е кой знае колко хубаво да не си "ВНП".

И не виждам защо нападението от вълци, арестът при супер-навързани обстоятелства и т.н. да се броят за хубави куки, но дворцовите интриги - не. Не виждам защо "геройството" на двамата ти герои се счита именно за доблестна проява на геройство, но бягат като дявол от тамян от това наистина да са в състояние да направят промяна, заемайки мястото на "ВНП". Защо са благородни и големите им дилеми са "да остана ли с този НИП и да му помогна или да продължа с групата! Ех, милостиво и благородно сърце мое, защо ме наказваш така?" а не са "Да променя ли екчуъли нещата не само за този НИП, но и за всички останали като заема поста на това ВНП, при все че съм способен, въпреки че ще ми струва много нерви, ценни години от живота, а навярно и самият живот или да се чупя и да се правя на благороден по лесния начин?"... Не знам прото дали ме разбираш, в момента е едно ми се оплакваш, че манджата не трябва да се яде гореща защото [инсърт нещо, което би могло да мине някак за довод], като в същото време демонстративно пиеш горещо кафе!

И при все, че темата започна от това "трябва ли да има перфектна раса", това е все едно същия диспут за манджата да е започнал от темата "трябва ли да забраним ГМО-тата".
シャマョツィ

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пет апр 16, 2010 10:29 pm

Точно примерите, които си изброил не са се случвали, но ще си ги запиша - имаш добро въображение в тази посока и от теб може да стане приличен разказвач. Но иначе кофти ситуации бол, изброявам примерно...
Админ/Хам: Слънце току-що успя да нанесеш обида на всички играещи с концепции различни от твоята. Отвори си очите и разбери, че твоят начин не е единствения верен, защото в интерес на истината всички начини са правилни в РИ. И не е нужно системата да се променя официално за да ти е удобна за твоя начин на игра. Моят съвет е - ползвай друга система.

От админа.

Потребителски аватар
Shamajotsi
Тапака
Мнения: 1664
Регистриран на: ср ное 23, 2005 1:17 pm
Местоположение: Нангияла
Контакти:

Мнение от Shamajotsi » пет апр 16, 2010 10:43 pm

Брей, под състояние на афект не съм прочел точно цитирания от Хамелеона пасаж. И по-добре...
シャマョツィ

Потребителски аватар
Cocaine
Гвардеец
Мнения: 694
Регистриран на: вт окт 07, 2003 10:05 am
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Cocaine » пет апр 16, 2010 11:27 pm

Wow, Wow, Wow. Един ден да не вляза в нета и става напечено. Ще почна с Хам:
Шами, това което ме дразни (меко казано) в красотата е и което ме дразни в началните ТР - дава шанс на един герой да е много по-слаб от друг, заради шибаните мятания. И моля те, не ми казвай, че не е така. Защото един герой може да изкара 18 Красота с едно мятане, друг от осем мятания да докрета едва до 12. Ако това ти е идеята за балансираност на героите...
Ника си представим, за миг поне, че всички можеха да си купуват Кр с ТР. Всички щяха да го правят нали?
Тогава каква щеше да е ползата? В свят, където КР варира между 16 и 18 значението й ще падне, нали? Даже дотолкова, че показателят ще отпадне от уравниенията и ще бъде заменен с константа - Обаяние=8+Инт, как ти звучи?

А сега до второто. Аз съм за баланс на расите, но не и на героите. Има разика. Героите, дотолкова, доколкото представляват системно изражение на малко по-открояващи се от обществото индивиди., не бива да са еднакви. Те не са роботи, клонинги или дроиди на търговската федерация. Те са индивиди с ярко откроени силни и слаби черти. Представи си, не всички мъже са добри на футбол колкото Лео Меси, дори на много да им се иска и да тренират футбол усилено. Но точно футболните умения правят Меси "герой" - той може нещо, за което мнозина просто си мечтаят. Нали?

После... красотата и отражението й върху социалните умени. Ето илюстрован пример (вярвам в принципа, че простичка илюстрация казва много повече от хиляди думи). Ще ти покажа двама големи оратори на 20 век и един секссимвол, пък ти кажи доколко красотата им е помогнала на социалните умения:
[sblock="Martin Luther King"]Изображение[/sblock]
[sblock="Churchill"]Изображение[/sblock]
[sblock="Not safe for work"]Изображение[/sblock]
*За да изчистя последователни дискусии, ще добавя, че последната е ужасна актриса, но това не ми пречи да я харесвам като жена.

А сега, към Слънцето. Без лоши чувства, не проумявам онова, което ти търсиш в ролевите игри. Опитваш се да пресъздадеш реалният свят? Защо? Ти вече си реално потопен в реалния свят, където хората боледуват, умират и ежедневно се редят на опашки за паспорт, шофьорска книжка или пред офисите на НАП. Да ти кажа, не е много вълнуващо и интересна. Когато играя ролеви игри, аз се опитвам да се отърва именно от това. Тове търсят и хората във фантастиката и мвечтите си. Предстани си, ако "тримата мускетари", което си е значителна тухличка, разказваше за това как мускетарите водят протоколи, описват военния инвентар на Франция и пишат доклади до краля и Ришельо. На 1000 страници при това. Щеше ли някой някога да го чете? Всъщност това е моята идея за РИ - бягство от реалноста. И да играеш роля като в театъра - да не би Хамлет да преструктурира държавната администрация в Дания и да пише закони за спасението на държавната хазна. Ха, щеше да шедьовър, сигурен съм.
- Други два героя умряха, защото отидоха да спасяват нип-приятел от строящият се щаб на Оримската църква в Акримаз. Преди да влязат в сградата си взеха последно сбогом едни с други. Сториха чудеса от храброст и съобразителност, така че отложиха кът-сцената със смърта си максимално. Влязоха и загинаха не защото бяха храбри, а защото плененият нип-им беше приятел. Можеха разбира се и да се скатаят, но те предпочетоха да се жертват.
Поправи ме ако греша, НО ти си знаел, че те ще умрат още от самото начало. Затова дори си им подготвил кът-сцна. И най-доброто, което могли да направят, е само да отложат часът на смъртта. ОМГ! Наистина се надявам да греша, защото в противен случай ти не си разказвач, а Пол Пот и Бог да ми е на помощ, ако седна да играя ролеви игри с кампучински диктатор.
Последна промяна от Cocaine на пет апр 16, 2010 11:45 pm, променено общо 1 път.
И мълком по речното дъно във дълги редици
ний гоним миража на някаква светла страна.
И в нашите ледни и мътнозелени зеници
гори безнадеждния пламък на жълта луна.

Отговори