Страница 1 от 1

Преизчисляване на началните общи умения и познания

Публикувано: вт май 04, 2010 9:21 pm
от Cocaine
Накратко, сегашните три начални "безплатни" умения и познания ми се струват малко, особено ако градя социален персонаж. Проблемът е, че всяко едно от тях струва 21 ТР. Мислех различни варианти за промяна в правилата и ви предлагам следните 3:

1) консервативен вариант - броят начални ОУ и познания да се изчислява на база на интелекта на персонажа:
брой ОУ=ИН/3, без значение на знаците след десетичната запетайка, като безплатните умения винаги са поне 3.
2) оптимистичен вариант - броят начални ОУ и познания да се изчислява на база на интелекта на персонажа:
брой ОУ=ИН/2.
Включвам го само защото мисля, че някой ще пита "а защо делителят не е 2?". Ами защото е имбаво, затова.
3) пирамидален вариант - при него героят заучава повече умения, но едно е основното, на което е отделил най-много време:
1 умение на 6
2 умения на 5
3 умения на 4
В този случай персонажът се облажва с бонус 18 Тр (общо струват 85 ТР). Ако обаче персонажът получи 1 умение на 6, 1 на 5 и 3 на 4, бонусът ще е скромните 3 ТР отгоре.

Естествено, бонусът е еднократен - при последващо покачване на интелект персонажът не получава нови ОУ и познания.

Публикувано: ср май 05, 2010 9:57 am
от Vilorp
Обвържеш ли го с интелекта директно социални персонажи стават елфите и маговете... Като се има предвид, че елфите могата и да са професионално красиви... мамата си джаса (;

Иначе социално умение без база на 6 или по-малко „само те вкарва в беля”.

Публикувано: чет май 06, 2010 8:40 am
от Cocaine
Искаш да кажеш, че сега социалните герои не си взимат по съвместителство и СУ магьосник? Все пак, ако вложиш повечето си начални ТР в Инт едва ли ще стане добър боец от теб. Но от това не значи, че всички магове са социални персонажи. Всъщност, маговете са далеч по-близки до концепцията на "зубър", особено ако са от Източния съюз и през последните години са се отдали на наука.

На второ място, спрете да говорите глупости за елфите. Според книгата те нямат расов бонус на красота. Ако във вашите игри им давате такъв, това е отделен въпрос. Да сравнявате хората и елфите по красота е все едно да сравнявате бенгалски тигър и лъв на външен вид. Когато аз водя, елфите извън вечната гора са голяма рядкост и големи групи хора дори не са виждали елф през живота си. Което не им пречи да съчиняват истории как елфаните съблазняват млади мъже, след което ги водят в гората и източват енергията им/карат ги да излинеят от напразен копнеж. И преди някой да ме обвини в човекоцентризъм, ще кажа, че за мен всички междувидови комуникации са сложни. Познавам само реакциите на хората и тъкмо затова мога да кажа, че те са дори днес са недоверчиви и предубедени към всякакви малцинствени групи.

Публикувано: чет май 06, 2010 11:14 am
от hameleona
Да, ама Холандия май те опровергава, Кокаине :P

Публикувано: чет май 06, 2010 2:01 pm
от Shamajotsi
Честно казано, аз проблем с ИН/3 общи умения нямам. Това за елфите не е вярно, между впрочем - те няма да са привилегировани спрямо останалите, освен ако играчът не държи обезателно да качи ИН на макс още на нулево ниво което е прекалено амбициозно според мен (156 ТР). Иначе началният ИН е 6, т.е. хората трябва да плащат "цели" 6 ТР повече за да са на "равна нога" - а хората си ги компенсират тези 6ТР по много други начини. Останалите раси са с една-две идеи по-назад от елфите, като "рекордьори" са Гигантите, които трябва да плащат 12 ТР повече, ама е нормално, че дори и желано някои раси да са по-добри от други в дадени отношения - стига естествено да не си говорим за имбавост или за задължителни решения в началото на играта (какъвто беше слчучая с едно друго предложение).

Публикувано: пет май 28, 2010 10:09 am
от BatGojko
На мен третият варинат ми допада, като може би има нужда само да се помисли за вариации, на колко точно умения е равно едно умение на 6. Не като ТД, а принципно. Дали едно умение на 6 ще се равнява на едно 4 и едно 5, или на 3 по 3. И след като решим това, може да дадем дори много по-освободено правило за това, колко са позволените безплатни познания и умения.
Да кажем че.

3х6 е максимума
Едно умение на 6 да приемем, че е равно на 2х4 или едно 5 и едно 3, или дори да е равно на 8 от 1 степен.
Целта е не да сме прецизни в преценката, а да се стимулират играчите, които искат да вземат повече подобни умения.
За да не стане прекалено, нека макималния брой на такива умения да не надвишава ИН (колко щедро, а!)
И от тук насетне може да ги разбирем както си искаме.
Както се каза, всички умения под 6 степен са си рискови, така или иначе, така че защо да не позволяваме на играчите да вземат повече? Нека. Това ще ги постави пред по-голям избор занапред.

Публикувано: чет авг 12, 2010 12:11 pm
от Vilorp
4-ти вариант:
В началото героя може да избере толкова познания и умения колкото е стартовия му интелект (не базовия за расата, а този до който го е дигнал преди да почне играта)

Съответно:
при 3 ИН може да вземе максимум 3 познания и умения на 6-та степен
До 4 (включително) - максимум 4 на 5-та
До 6 (включително) - максимум 6 на 4-та
До 10 (включително) - максимум 10 на 3-та
До 20 (включително) - максимум 20 на 2-ра
Всъщност дори 20 ИН неможеш да имаш на 0-во ниво тъй че това изчерпва всички комбинации.