Страница 1 от 1

Експанжън или Аксиом 2х16

Публикувано: пон окт 18, 2010 12:30 pm
от Vilorp
Какво трябва да садържа един експанжън или направ второ издание?

1. Корекции - няма как да мине без тях
2. Нововъведения - главното във всяко ново нещо
- СУ
- Познания и умения
- Магии
- Раси?
- нови територии (острови)?
- нови противници
3. Благинки - това за което копнеят феновете
- карти
- готови приключения
- готови персонажи
- разказ/и по света


Изпускам ли нещо или трябва нещо да отпадне от горния списък?

Публикувано: пон окт 18, 2010 3:05 pm
от kartacha
Правилно. Екипът трябва да се замислите върху този списък и да направите подразделение на това, което сте направили до сега. Идеята ми е, че е добре да има от всичко по-малко, а не само СУ-та и такива.

Публикувано: пон окт 18, 2010 3:57 pm
от Cocaine
Допълнение или второ издание? Второто издание трябва да съдържа корекции на ключови за играта механики - например да направи Пр смислен показател за абсолютно всички (а не само за стрелците), да направи естествените оръжия на тялото конкурентни на хладните оръжия, да направи прехода на нивата по-плавен (сега високите нива чупят системата), да отслаби магьосниците. Накратко, трябва да се работи върху системата и с цел балансиране.

Всичко останало - новите раси, СУ-та, оръжия, сетинги - е само допълнение. То не е съществено, нито абсолютно необходимо за успешна игра. Тук обаче важи правилото "less is more", защото камеството е обратно пропорционално на количеството.

Публикувано: пон окт 18, 2010 4:58 pm
от Vilorp
Принципно ПР е най-силния показател, в небойната част на системата, а естествените оръжия на тялото не трябва да са равностойно, зато те са последнен щит, а не основно средство, дото се вика. Да не говорим, че само с тях можеш да добавиш пълната БЩ, която без надрусване може да достигне 16.

Публикувано: пон окт 18, 2010 9:36 pm
от hameleona
Cocaine написа:Допълнение или второ издание? Второто издание трябва да съдържа корекции на ключови за играта механики - например да направи Пр смислен показател за абсолютно всички (а не само за стрелците), да направи естествените оръжия на тялото конкурентни на хладните оръжия, да направи прехода на нивата по-плавен (сега високите нива чупят системата), да отслаби магьосниците. Накратко, трябва да се работи върху системата и с цел балансиране.
За твое съжаление голяма част от тези неща няма да се случат. Поне не и в този вариант на системата. Нещата са синхронизирани до голяма степен с Иван Атанасов, на който не му харесват... знае си ;)

Реално става дума за пачване на Аксиом, добавяйки общо 3 СУ, оправяне на бъгове и няколко нови магии. За сега Екипа като такъв не се е заел да създаде нещо свое, а обработваше и одобряваше идеи, разпространени из форума.

Веднъж приключвайк ис този ъпдейт (да го наречем Аксиом 16 версия 1.2а) ще се проведе разговор с Атанасов, в който ще се намери предстоящата насока. В разработка е един остров, който може би ще бъде обхванат от целия екип. В разработване са няколко нови механики и т.н. но нищо не е сигурно. Нека да кажем, че в близките 12 месеца ще има изненади :)

Публикувано: пон окт 18, 2010 11:11 pm
от Cocaine
Какво трябва да садържа един експанжън или направ второ издание?
Къде съм казал, че искам второ издание на Аксиом? Мисля, че само разграничавах "издание" или "версия" от "ерата" и "добавки", с което пряко отговорих на въпроса на Вилорп :) .

Публикувано: пет ное 26, 2010 2:36 pm
от Demonheart
Може да се каже, че така наречената
hameleona написа:Аксиом 16 версия 1.2а
е почти завършена като редакция и оформление, благодарение на упорития труд и всеотдайност на екипа и мое величество в частност. 8) :wink: Готовия материал ще прехвървя на Вилорп или Хам, за да може екипа да го разгледа и обсъди на спокойствие, докато аз довършвам някои дребни нещица.
Също искам да помоля за някакви кратки примерни приключения. На компа имам едно, което мисля, че Хам ми даде (казва се "Наследството на Аргор"), което си е общо взето готово (само статистики на враговете няма) и вече започнах да го форматирам.
Ще ми се до нова година да изкараме нещо... :roll:

Публикувано: пет ное 26, 2010 2:49 pm
от hameleona
Ми, ако имам време може да седна да напиша някакво приключение (или най-нахално да изплагиатствам идеята от някое готово за друга система :D), но нищо не обещавам. Първо трябва да довърша противниците.

Иначе за сега до нова година ще имаме поне:

Аксиом 16 v1.2
Едно приключение
Първата част от Чудовищната книга за чудовища
И най-важното и най-тайното нещо, което чух, че ще е около коледа.

Ще е много приятно, ако има още нещо за пускане, но дори с горните четири неща ще надвишим сигурно 4 пъти активността по системата в последните 3 години (ако не и повече).

Публикувано: ср дек 01, 2010 4:25 am
от Shamajotsi
hameleona написа:Аксиом 16 v1.6
FTFY :P

Публикувано: ср дек 01, 2010 5:00 am
от hameleona
е, сега, това е целевия номер ;)

Бтв, можем да го кръщаваме както си искаме, но жестоката истина е, че е версия 1.2 или 1.02, кой както предпочита ;)

Публикувано: ср дек 01, 2010 9:49 am
от Ro#|#
И най-важното и най-тайното нещо, което чух, че ще е около коледа.
Говорим за нещо, което ще се даунлоудне от нет-а, или ще трябва да го търся на книжния пазар?

Публикувано: ср дек 01, 2010 4:22 pm
от Demonheart
Ro#|# написа:Говорим за нещо, което ще се даунлоудне от нет-а, или ще трябва да го търся на книжния пазар?
Първото.

Да ни е честита новата ревизия. Засега е качена тук:
http://zamunda.net/details.php?id=247597

По-късно Иван ще намери начин да я качи и на сайта.

Публикувано: чет май 12, 2011 4:43 pm
от Vilorp
Това ми се стори най-близката тема по значение:

Метален Голем
(Сложност 8)
Изкуствено създадена машина, която получава живот чрез магически кристали. Изработва се от Изобретател и изисква намиране на специална схема и материали. Обикновено се сглобява от метал, но може да бъде и от дърво, което ще се отрази единствено на Устойчивостта му. Приема се като предмет и животът му се измерва в Единици Цялост. За да бъде наранен, трябва да понесе щета поне колкото неговата Устойчивост, също както всеки предмет.
Бележки
Няма ниво, но за улеснение се счита, че е от НИ 6. Въоръжен е с вграден в ръката му секач и може да използва всякакви допълнителни инструменти и подобрения, включително и да покачи своята атака. Не може да покачи ЖТ.
НИ_СК__РЕ__МР__МТ__СИ__ Л__ИН___ПР__ИЗ__БЩ__БЗ__ТД_____ЖТ
6__10___16__4___3-4__20__12_Няма__16_Няма_10___15__11(+6)__60
Атака
29 (Секач / 6 заар / 6 ТД)
Обща ЗА 31
Борба 29
МЗ 0
ПсУ Игнорира
Зах 60
УО Игнорира
Воля Игнорира
Умения Механичен; Абсолютна стабилност: Не може да бъде съборен.

Тука има две недомислици: ТД 11(+6), какво всъщност е това +6?
ТЖ 60, като се казва че това не са ТЖ а ЕЦ, което ще рече че ако е направен от дърво трябва да отнесе 60*8=480 реална щета при това кратна на 8. Ако пък е бронзов нещата стигат до 720 което е повече от 600-те на дракона. Да се надяваме че няма да е стоманен което го прави 960 щета кратка на 16.

Та предложението ми е да разкараме това +6, каквото и да значи и да намалим ЕЦ от 60 на 30, което при стомана пак ще може без проблеми да лови дракони, а ако драконите са достатъчно тъпи та да го ритат - малките щети, то дори няма нужда и от ремонт.

Публикувано: вт юни 21, 2011 11:38 am
от Fobos
Мисля, че това +6 в скобите е същото като за Гонещия диск - доколкото си спомням, това са допълнителни ТД, които големът получава от разделените на 2 точки за действие на владеещият го изобретател (или нещо такова). Могат да се използват само за придвижване или небойни действия.

А иначе не мисля че това ТЖ е било предвидено да бъде умножавано по устойчивостта на материала - написано е малко двусмислено, но наистина мисля че трябва този показател да се възприема като ТЖ на другите чудовища, били те зомбита или вампири (т.е. пак същества, които технически нямат "живот" и словосъчетанието "точки живот" звучи странно).

Публикувано: вт юни 21, 2011 1:03 pm
от Vilorp
При +6 използвани само за придвижване нещата по се ядват.
Живота на предметите, какъвто се води и големът поначало са в ЕЦ (еденици цялост), които пък показват колко бой може да извържи предмет преди да се счупи. Дръвена врата има 4-5 ЕЦ което значи че трябва да отнесе 5*8=40 щета преди да стане на трески.
Ако тия 60 ТЖ са всъщност щетите които трябва да понесе голема, то тогава той трябва да има 8 ЕЦ във дървения си вариант което вече е съвсем приемливо.