Страница 1 от 1

А16 Без Граници: Да бъдеш войн...

Публикувано: вт яну 04, 2011 11:04 pm
от hameleona
Много пъти ме питаха, може ли това, може ли онова. Ми, в А16 всичко може, стига да си платиш. Най-често ме питат, дали могат да заемат аграсивна или защитна позиция, без да имат Специалист в защита. Ми, да, можете. Можете и агресивна, без никакво СУ... просто ще трябва да платите. Просто някои Водещи са адски консервативни и мразят да импровизират или се плашат, че ще счупят нещо по системата. та реших да почна да пиша няколк остатии, озаглавени Аксиом 16 Без Граници, като ще се спра на различните неща, които Водещите забравят или не искат да разрешат. Следващите неща не са нови правила а просто идеи. И разсъждения.

Искам по-динамична система за битки!!!
Или когато нямаме ТР за Вой, Спец в Защита или Спец в оръжие.

Стойката/Гарда на героя в ръкопашния бой. Водещите най-мразят да оставят там да има импровизация. Не ме питайте защо. Всеки човек може да се нагласи на малко по-голяма дистанция от противника и така да го държи на разстояние. Или обратното - да изнесе оръжието за по-удобен удар, като жертва защитата за сметка на атаката. Какво му е сложното?

Защитната позиция дава +1 към БЗ и Париране, но намаля всички атаки на героя с 1.
Агресивната позиция е обратното - позволява +1 Атака, но намаля БЗ и Париране с 1.
Неутралната позиция си е стандартната позиция без модификатори.

Позицията се заема за 2ТД и може да бъде променена само в началото на хода на героя. Смяната на позиция предизвиква атака. Ако героят ви е заел друга позиция по някакъв начин (Примерно защитната такава от Специалист в Защита) не можете да използвате изброените по-горе стойки.

Много е сложно, нали? Да, но е критично за нисконивейните герои, за които +/-1 бонус е много важен.

Често ме питат и защо списъка със Специални Атаки на оръжията е толкова ограничен. Отговорът е много прост - не е. Просто това са нещата за които оръжието е най-пригодено. Как правим други СА ли? Различно, но не е невъзможно да получите крайния ефект. Мога да разделя възможните ефекти на следните три типа:

Повишаване на Атаката. Това е най-лесното нещо и е ясно описано в книгата (т.е. няма как Водещия да ви забрани) - за всеки 2 заделени ТД, получавате +1 Атака. Евентуално друга опция е и:
Плащате 1ТД, за да получите -1 на зар към щетата, за да си спечелите 1 Атака, но не повече от ПР/2 точки.

Повишаване на Щетите. Като оставим на страна най-простия метод - да си повишите атаката и да забиете една прицелна атака, по принцип нямате друго описано. Ок, аз пък мога д предложа следното:
За всяко 1ТД допълнително към атаката, героя може да прибави +1 твърда щета.
Друг вариант, макар и не толкова популярен е, че героя може да прибави +1 Щета към атаката си, намаляйки я с 1, но не повече от Сила/2 пъти.

Бърза Атака. Честно казано това е любимия въпрос на много хора - "Ама защо не мога с брадва?". Добре бе, можеш. На цената от -3 Атака и -1 щета на зар можеш да намалиш времето за атака с 1ТД. Айде успех.

Горните неща обаче не се сработват с различните СА, така че или ползвате тях, или ползвате СА. Не е много сложно да се направят такива опции, нали? Можете спокойно да ги прикачите към Войн, ако не искате да са за всички.

Прословутата атака със скок...Ок, знаем че има такава СА. Може ли да се направи по нормален начин? Защо не. Просто правите атака със засилка и скачате в последняи момент. Ще получите почти същия ефект, но ще предизвикате атака и за капак на всичко няма да окажете БС. Много е трудно да се намери начин, нали?


За сега толкова, утре или по-насетне ще пиша повече :)
Приемам коментари и критики и отново подчертавам, това не са готови правила, а нсоки.

Публикувано: вт яну 04, 2011 11:24 pm
от Cocaine
Защитната позиция се заема за 1ТД, дава +1 към БЗ и Париране, но намаля всички атаки на героя с 1.
Агресивната позиция е обратното - позволява +1 Атака, но намаля БЗ и Париране с 1.
Неутралната позиция си е стандартната позиция без модификатори.

Позицията се заема за 2ТД и може да бъде променена само в началото на хода на героя. Смяната на позиция предизвиква атака. Ако героят ви е заел друга позиция по някакъв начин (Примерно защитната такава от Специалист в Защита) не можете да използвате изброените по-горе стойки.
Кое е вярно? 1 или 2 ТД?

Публикувано: ср яну 05, 2011 9:04 am
от hameleona
2ТД
Поправих го. Мерси :)

Публикувано: ср яну 05, 2011 9:38 am
от Vilorp
Малко дъпълнение:
+1 зар щета може да се добави ако хванеш оръжие което принципно е пригодено за една ръка с две, това разбира се ще ти добави +1ТД към атаката, ама на кой му пука, когато имаш +1 зар щета =)

Публикувано: ср яну 05, 2011 11:36 am
от kilorez
Здравейте първо исках да изразя мнението по импровизацията .За щастие това не е ендивал и тук можем да правим каквото си искаме и разказвачите които водят често сесии знаят че импровизацията е неизбежна даже задължителна защото ако играете 7 дни в седмицата ще ви мързи да си правите приключения и затова драсваш няколко противника и в движение правиш приключението и нагласяш противниците по него.


Защитната позиция дава +1 към БЗ и Париране, но намаля всички атаки на героя с 1.
Агресивната позиция е обратното - позволява +1 Атака, но намаля БЗ и Париране с 1.
Неутралната позиция си е стандартната позиция без модификатори.
мисля че е прекрасно че си написал това и всички останали и съм напълно съгласен с теб благодаря че си ги качил.

Публикувано: пет яну 21, 2011 10:52 am
от hameleona
Vilorp написа:Малко дъпълнение:
+1 зар щета може да се добави ако хванеш оръжие което принципно е пригодено за една ръка с две, това разбира се ще ти добави +1ТД към атаката, ама на кой му пука, когато имаш +1 зар щета =)
Спасе, това не добавя +1зар, а ти повишава максимума за БЩ от до 2БЩ на зар, на до 3БЩ на зар.

Надявам се, че не сте си мислели, че първото мнение в тази тема са всичките ми разсъждения.


Ще посоча няколко различни номера, които съм прилагал в свои сесии, някой път като играч, някой път като Водещ. Отново подчертавам, че не става дума за правила, а за прости разсъждения и примери как всеки сам може да модифицира системата, без да я счупи.


Мога ли да комбинирам СА Х със САУ?
Да. Всяка приложима в момента СА може да се комбинира с друга такава. Редовен номер е комбото на определени оръжия - атака, разпаряне, пронизване като с Двуръчния меч съм забелязвал няколко пъти Атака с прикачена към нея СА Довършване, последвана от СА Разпаряне и за капак СА Пронизване. След една такава успешна комбинация, противника може да загуби над 100 ТЖ, според количеството атаки, които е понесъл преди това. Естествено има една уловка. Много е спорно, дали пронизване и разпаряне могат да се комбинират. Ако приемем, че Разпаряне е атака - да, могат. Ако четем много буквално текста на Пронизване - не, не могат. Е, в краен случай можете да жертвате няколко точки и да ги направите в обратен ред - Пронизване и после Разпаряне.

(За интересуващите се:
2 Успешни атаки преди Довършване дават коефициент на Довършването 3*Щета. При първоначалната атака, се нанасят 3*(6зара+3) щета или 3*(6*3,5+3) = 72 щета, при Разпаряне се добавят още 6зара (средно 21) щета, за общо 93 Щета. Ако се допълни с Пронизване противника ще понася още средно по 46 щета за три рунда В обратен ред, героя пак ще нанесе средно около 93 щета, но противника му ще губи по "едва" 36 ТЖ на рунд за три рунда. Към 200 обща щета за три рунда. Гадничко.)

Сега, дали е добре да се натрупват СА или не е много сложен въпрос. Има хора, за които такива комбота са анатема. Лично за мен са сладостта на играта. Да, героя ще стане малко по-силен. Да, ще се чувства много по-як. Ок, къде е проблема в това? Не искаме ли всички, героите ни да са яки? Да не говорим, че щом героя може да приложи това комбо, значи и някой може да му го приложи на него.

Та, може ли да се комбинират СА? Да, стига да се спазва някаква минимална логика. Няма как да добавите пронизване и разпаряне към Метателно, все пак.

Публикувано: пет яну 21, 2011 5:29 pm
от BatGojko
В описанията на всяко СА си пише дали може да се комбинира или не и това е определено от типа на специалната атака - дали е добавка или си е атака.
Добавките се наслагват, атаките не. Като цяло мисля, че си личи, кои могат да се добавят и кои не. Описаният по-горе пример, мисля, че е възможен.

Публикувано: пет яну 21, 2011 5:53 pm
от hameleona
Сега, аз не се заяждам със системата, само пиша свободни разсъждения и споделям опит. ;) Да не говорим, че атаките обикновено не са и кой-знае колко интересни за наслагване ;)

Публикувано: пон яну 31, 2011 12:07 am
от kartacha
Спомням си, че бях изпитал гнева на това комбо от един матемачески персонаж... :lol:
То наистина си болеше въпреки усилията на Вилорп, който с кански мъки се опита да ме остави жив за поне 2 рунда, извъртайки правилата. :lol:
Инак конкретно за това комбо: Защо да не е?
Пронизването си е хасъл мушкане, разпарянето е извъртане на острието, което вече е проболо жертвата, а завършването в този конкретен случай бих могъл да си го представя като изваждане на меча, като мечоносецът гледа да среже максимално много плът. :) Просто и ясно. Само трябва малко въображение. А те ролевите игри са 70% въображение на първо време. Това не е шах.