А16 Без Граници: Да бъдеш войн...
Публикувано: вт яну 04, 2011 11:04 pm
Много пъти ме питаха, може ли това, може ли онова. Ми, в А16 всичко може, стига да си платиш. Най-често ме питат, дали могат да заемат аграсивна или защитна позиция, без да имат Специалист в защита. Ми, да, можете. Можете и агресивна, без никакво СУ... просто ще трябва да платите. Просто някои Водещи са адски консервативни и мразят да импровизират или се плашат, че ще счупят нещо по системата. та реших да почна да пиша няколк остатии, озаглавени Аксиом 16 Без Граници, като ще се спра на различните неща, които Водещите забравят или не искат да разрешат. Следващите неща не са нови правила а просто идеи. И разсъждения.
Искам по-динамична система за битки!!!
Или когато нямаме ТР за Вой, Спец в Защита или Спец в оръжие.
Стойката/Гарда на героя в ръкопашния бой. Водещите най-мразят да оставят там да има импровизация. Не ме питайте защо. Всеки човек може да се нагласи на малко по-голяма дистанция от противника и така да го държи на разстояние. Или обратното - да изнесе оръжието за по-удобен удар, като жертва защитата за сметка на атаката. Какво му е сложното?
Защитната позиция дава +1 към БЗ и Париране, но намаля всички атаки на героя с 1.
Агресивната позиция е обратното - позволява +1 Атака, но намаля БЗ и Париране с 1.
Неутралната позиция си е стандартната позиция без модификатори.
Позицията се заема за 2ТД и може да бъде променена само в началото на хода на героя. Смяната на позиция предизвиква атака. Ако героят ви е заел друга позиция по някакъв начин (Примерно защитната такава от Специалист в Защита) не можете да използвате изброените по-горе стойки.
Много е сложно, нали? Да, но е критично за нисконивейните герои, за които +/-1 бонус е много важен.
Често ме питат и защо списъка със Специални Атаки на оръжията е толкова ограничен. Отговорът е много прост - не е. Просто това са нещата за които оръжието е най-пригодено. Как правим други СА ли? Различно, но не е невъзможно да получите крайния ефект. Мога да разделя възможните ефекти на следните три типа:
Повишаване на Атаката. Това е най-лесното нещо и е ясно описано в книгата (т.е. няма как Водещия да ви забрани) - за всеки 2 заделени ТД, получавате +1 Атака. Евентуално друга опция е и:
Плащате 1ТД, за да получите -1 на зар към щетата, за да си спечелите 1 Атака, но не повече от ПР/2 точки.
Повишаване на Щетите. Като оставим на страна най-простия метод - да си повишите атаката и да забиете една прицелна атака, по принцип нямате друго описано. Ок, аз пък мога д предложа следното:
За всяко 1ТД допълнително към атаката, героя може да прибави +1 твърда щета.
Друг вариант, макар и не толкова популярен е, че героя може да прибави +1 Щета към атаката си, намаляйки я с 1, но не повече от Сила/2 пъти.
Бърза Атака. Честно казано това е любимия въпрос на много хора - "Ама защо не мога с брадва?". Добре бе, можеш. На цената от -3 Атака и -1 щета на зар можеш да намалиш времето за атака с 1ТД. Айде успех.
Горните неща обаче не се сработват с различните СА, така че или ползвате тях, или ползвате СА. Не е много сложно да се направят такива опции, нали? Можете спокойно да ги прикачите към Войн, ако не искате да са за всички.
Прословутата атака със скок...Ок, знаем че има такава СА. Може ли да се направи по нормален начин? Защо не. Просто правите атака със засилка и скачате в последняи момент. Ще получите почти същия ефект, но ще предизвикате атака и за капак на всичко няма да окажете БС. Много е трудно да се намери начин, нали?
За сега толкова, утре или по-насетне ще пиша повече
Приемам коментари и критики и отново подчертавам, това не са готови правила, а нсоки.
Искам по-динамична система за битки!!!
Или когато нямаме ТР за Вой, Спец в Защита или Спец в оръжие.
Стойката/Гарда на героя в ръкопашния бой. Водещите най-мразят да оставят там да има импровизация. Не ме питайте защо. Всеки човек може да се нагласи на малко по-голяма дистанция от противника и така да го държи на разстояние. Или обратното - да изнесе оръжието за по-удобен удар, като жертва защитата за сметка на атаката. Какво му е сложното?
Защитната позиция дава +1 към БЗ и Париране, но намаля всички атаки на героя с 1.
Агресивната позиция е обратното - позволява +1 Атака, но намаля БЗ и Париране с 1.
Неутралната позиция си е стандартната позиция без модификатори.
Позицията се заема за 2ТД и може да бъде променена само в началото на хода на героя. Смяната на позиция предизвиква атака. Ако героят ви е заел друга позиция по някакъв начин (Примерно защитната такава от Специалист в Защита) не можете да използвате изброените по-горе стойки.
Много е сложно, нали? Да, но е критично за нисконивейните герои, за които +/-1 бонус е много важен.
Често ме питат и защо списъка със Специални Атаки на оръжията е толкова ограничен. Отговорът е много прост - не е. Просто това са нещата за които оръжието е най-пригодено. Как правим други СА ли? Различно, но не е невъзможно да получите крайния ефект. Мога да разделя възможните ефекти на следните три типа:
Повишаване на Атаката. Това е най-лесното нещо и е ясно описано в книгата (т.е. няма как Водещия да ви забрани) - за всеки 2 заделени ТД, получавате +1 Атака. Евентуално друга опция е и:
Плащате 1ТД, за да получите -1 на зар към щетата, за да си спечелите 1 Атака, но не повече от ПР/2 точки.
Повишаване на Щетите. Като оставим на страна най-простия метод - да си повишите атаката и да забиете една прицелна атака, по принцип нямате друго описано. Ок, аз пък мога д предложа следното:
За всяко 1ТД допълнително към атаката, героя може да прибави +1 твърда щета.
Друг вариант, макар и не толкова популярен е, че героя може да прибави +1 Щета към атаката си, намаляйки я с 1, но не повече от Сила/2 пъти.
Бърза Атака. Честно казано това е любимия въпрос на много хора - "Ама защо не мога с брадва?". Добре бе, можеш. На цената от -3 Атака и -1 щета на зар можеш да намалиш времето за атака с 1ТД. Айде успех.
Горните неща обаче не се сработват с различните СА, така че или ползвате тях, или ползвате СА. Не е много сложно да се направят такива опции, нали? Можете спокойно да ги прикачите към Войн, ако не искате да са за всички.
Прословутата атака със скок...Ок, знаем че има такава СА. Може ли да се направи по нормален начин? Защо не. Просто правите атака със засилка и скачате в последняи момент. Ще получите почти същия ефект, но ще предизвикате атака и за капак на всичко няма да окажете БС. Много е трудно да се намери начин, нали?
За сега толкова, утре или по-насетне ще пиша повече
Приемам коментари и критики и отново подчертавам, това не са готови правила, а нсоки.