За предметите, които дават фиксирана стойност на показател

Заповядайте в официалния форум на "Аксиом 16" или "Приключение с Меч и Магия". Това е втората българска ролева игра, излязла на пазара в средата на декември 2004 г. Тук можете да задавате своите въпроси за правилата или за светът (Магландия), да пишете своите коментари или да давате вашите предложения.

Модератори: hameleona, Модератори

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

За предметите, които дават фиксирана стойност на показател

Мнение от cherno_slance » чет мар 31, 2011 4:04 pm

Господа, искам да уточним три въпроса.

Първи Въпрос.
Създанието А има предмет, който фиксира показателя Б на стойност В.
Въпросът е дали чрез проклятие, магия, отвара, раняване и т.н тази стойност В може да бъде намалена.

Според мен трябва да е възможно, поради следните причини:

1. В преобладаващият брой случай предметът А има благоприятно действие, тъй като реалната стойност на показателя Б е под стойността В. В тези случай невъзможността показателят да бъде временно смъкнат превръща предмета от благоприятен и в защитен. И става въпрос за непробиваема защита.

2. Логиката на такива предмети е, че дават, ако реалната стойност на показателя е по-ниска от фиксираната. И ограничават, ако е по-висока. В този смисъл те са проклятие, нещо лошо и отрицателно за носителя. Бидейки форма на наказание, няма логика да закрилят от други наказания и то временни по характер.

Втори Въпрос:
може ли да има прокълнат предмет, който фиксира показател над 10-ка? Трябва ли да има някаква препоръчителна максимална граница.

Трети Въпрос:
Може ли да има предмет за фиксирана издръжливост?
Последното ще значи ли, че издр-та на носещия предмета никога няма да се занули, независимо колко харчи?
Аналогичен е въпросът дали може да има предмет, който дава фиксирана мана.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Ivan_Helsing
White & Nerdy
Мнения: 875
Регистриран на: вт май 30, 2006 8:23 pm

Мнение от Ivan_Helsing » пет апр 01, 2011 7:55 pm

1.Веднага си представям магьосник на реда с пръстен, фиксиращ сила на десет, а по принцип му е пет. С бъфове става 20. А ако фиксиращите предмети не позволяват повишаване, но за наказанията няма проблем просто не ми се връзва.
2.Ми що не? Фиксира Сила на 16, Интелект на 2. А ако падне от Соба може и да фиксира сила на 20 без наказание, зависи как реши разказвача - силни предмети = още по-силни гадове.
3.Може да фиксира максималната мана/издръжливост/жизненост. За мана и жизненост е малко странно (все пак са на ниво), но за издръжливост не виждам защо не. Все пак като натрупаш 50 умора не ти се намалява максималната, а настоящата изд.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пет апр 01, 2011 8:07 pm

Въпросът е тъкмо за разликата между постоянна и настояща стойност на показател.

За мен тези предмети не бива да пазят от дебъфове/отслабвания.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Ivan_Helsing
White & Nerdy
Мнения: 875
Регистриран на: вт май 30, 2006 8:23 pm

Мнение от Ivan_Helsing » пет апр 01, 2011 9:02 pm

Всъщност ТМ, ТЖ и настоящия вариант на Изд са отделни показатели от Мана, Жизненост и Издръжливост. Поне така ги разбирам. При ТМ и ТЖ даже са сменени имената, но и Изд я включвам към тях защото почти постоянно се мени и затова не мисля, че фиксирането на Изд или Мана би направило този ресурс постоянен - променя максимума, който ме може да се промени повече, но те нямат и ефекти, които ги променят - Бойни Умения не увеличава жизненост, а дава временни ЖТ, както и стрелите не влияят на Жиз, а на ЖТ.

От друга страна фиксирането на показател би трябвало, ами, да го фиксира. Ако дебъфовете работят, трябва да работят и бъфоете, което става имба.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пет апр 01, 2011 9:45 pm

Дебъфовете работят, защото идват от проклятия, отвари и т.н
Бъфовете са блокирани, защото предметът не дава да е повече от фиксираната стойност.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
Ivan_Helsing
White & Nerdy
Мнения: 875
Регистриран на: вт май 30, 2006 8:23 pm

Мнение от Ivan_Helsing » пет апр 01, 2011 10:05 pm

Бъфовете и дебъфовете са едно и също нещо с различен знак. Карам по логика на математик/полупрограмист, ти после дай като адвокат:
Да кажем, че с пръстен фиксираш показателя Сила, който е параметър, да е равен на 8, което го прави константа. Докато е приел константна стойност, тоест докато пръстена е сложен, не може да се промени. Ако можеш да извадиш Х от стойността, то можеш да извадиш и -5.
Това, което ти искаш става, но ако се промени формулировката. Фиксирания показател си е фиксиран.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пет апр 01, 2011 11:13 pm

1.
Като ти чета доводите разбирам две неща.
Че си добър в областта си.
Че преподавателят ми по правна информатика е бил прав. Никоя система от правила не може да се сведе до чиста математика.

Дарението и грабежът не са едно и също нещо, но с различен знак. Даването и отнемането, наградата и наказанието, бъфът и дебъфът са противоположни по същността си.

Тази противоположност в същината им се изразява математически чрез различен знак пред конкретни числа. А ти тръгваш отзад-напред. Тоест тръгваш от математиката - и все едно ми казваш, че лечебната магия е порязяваща магия, която причинява отрицателен демижд.

Така че не съм съгласен с изходните ти тези, а от там - и с всичко останало.
И изобщо, ако искаме да разберем какво е искал да каже екипът-създател на системата - има начин.

2.
Време е да обясня какво аз имам предвид под фиксиране на показател. Имам предвид фиксиране на горната му граница.
Довод: погледни в секция Измисляне на Вълшебни предмети. В ПДФ-еф варианта на ролебукаа се пада в книга трета - Книга на Разказвача. Там пак е казано неясно, но поне е ясна общата идея:
"Желателно е да се избегне създаването на предмети, които променят основните показатели без ограничение на максимално допустимото. Техният ефект по-скоро би трябвало да бъде нещо подобно: "+2 Си, но не повече от 16 като общ показател".
Съвсем очевидно е, че става въпрос за фиксиране на горната граница на бонусите, които дават магическите предмети.

3.
Може да има предмети, които пазят от временно спадане на стойностите на конкретни показатели. Това са предмети, които директно бихме могли да наречем "защитни амулети". Но те са друга боза.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пет апр 01, 2011 11:59 pm

Фиксират стойността в смисъл, че я променят на толкова. От там насетне е техен проблем. Изобщо е въпрос на тълкуване от Водещия. Аз не мисля, че пазят от бъф или дебъф. И да, алгоритмично и с чиста логика дарението е същото като отнемането. Това, че хората го приемат различно си е техен проблем. Една система се базира на математика и логика, а не на субективност.

Изобщо не става дума за това, Антоне. Става дума, че е добре да не блъскаш директно на показател и ОБЩО Предмет + База да не е над Х. Фиксира показател, не е като фиксира горната граница на показател.

3. Да и в момента системата не ги поддържа/

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » съб апр 02, 2011 12:26 am

Хам...
Правно-формалната логика е толкова далеч от субективността, че често пъти погазва дори чувството за житейска справедливост.


Предлагам да спрем с тълкуването на настоящия текст за магическите предмети. Така ще спестим следващите хиляда поста интелектуало мерене на п....е.
Вместо това предлагам да уточним от тук нататък магическите предмети, които дават фиксирана стойност на показател.

И така:
Магическите предмети, (които дават фиксирана стойност на показател) ЩЕ действат ли като защитни амулети срещу дебъфове?
Аз гласувам разните отрови, магии, проклятия и т.н. да могат да смъкват показател, който е фиксиран от подобен магически предмет.
Също така гласувам думата "Фиксиран" да се смени с по-подходяща. С такава, която не поражда настоящата дискусия.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » съб апр 02, 2011 11:30 am

cherno_slance написа: И така:
Магическите предмети, (които дават фиксирана стойност на показател) ЩЕ действат ли като защитни амулети срещу дебъфове?
Аз гласувам разните отрови, магии, проклятия и т.н. да могат да смъкват показател, който е фиксиран от подобен магически предмет.
Също така гласувам думата "Фиксиран" да се смени с по-подходяща. С такава, която не поражда настоящата дискусия.
Магическите предмети, които фиксират даден показател, чисто и просто променят неговата натурална стойност - атак ако натуралната му стойност е 15, а предметът казва, че я фиксира на 10, то за всички цели оттук насетне, до премахване на предмета, натуралната стойност се брои като 10.
Всяко заклинание, което добавя, намалява или фиксира показателя за определена цена може да влезе в сила, като влияе на този показател със стойност 10, а не 15.
Дали този показател от 10 може да се повлияе от други магичеки предмети, които му влияят е малко по-онитересния въпрос:
- Разказвачът има последната дума;
- Аз лично бих позволил промяната, освен ако и тя не е фиксираща;
- Ако имаме два предмета, които фиксират един и същ показател, нещата стават много сложни, но аз лично бих ползвал правилото за последно добавения. Макар, че може да се ползва и всякакво друго, що-годе логично правило - на средно аритметично, на първо добавения и т.н.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » съб апр 02, 2011 12:33 pm

Средно аритметично или този създаден с по-голям Успех (т.е. по-силния от двата) ми се струват най-логични и на мен. Дам, изпуснал съм момента с другите предмети.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » съб апр 02, 2011 2:52 pm

Ако има два предмета, които фиксират един и същ показател на различни стойности?
Аз съм да се дава предимство на по-силният предмет. Тоест този, направен с по-голям успех. В повечето случай това е и предмета, който дава повече.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Мнение от BatGojko » нед апр 03, 2011 10:59 am

Предвид, че това се водят "прокълнати" предмети, всеки избор на Разказвача е верен, стига да звучи логично. Доминиращият предмет е добра логика.
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » нед апр 03, 2011 1:51 pm

BatGojko написа: Магическите предмети, които фиксират даден показател, чисто и просто променят неговата натурална стойност - атак ако натуралната му стойност е 15, а предметът казва, че я фиксира на 10, то за всички цели оттук насетне, до премахване на предмета, натуралната стойност се брои като 10.
Всяко заклинание, което добавя, намалява или фиксира показателя за определена цена може да влезе в сила, като влияе на този показател със стойност 10, а не 15.
Дали този показател от 10 може да се повлияе от други магичеки предмети, които му влияят е малко по-онитересния въпрос:
- Разказвачът има последната дума;
- Аз лично бих позволил промяната, освен ако и тя не е фиксираща;
- Ако имаме два предмета, които фиксират един и същ показател, нещата стават много сложни, но аз лично бих ползвал правилото за последно добавения. Макар, че може да се ползва и всякакво друго, що-годе логично правило - на средно аритметично, на първо добавения и т.н.
Allelujah!!!
Ако имах нет щях да се изразя по 95% същия начина...
Т'ва не мога да повярвам, че сериозно не се бяхте сетили за това. Види ми се, че просто искахте да си чешете езиците.

И да, доминиращият предмет е добра логика. А ако са с равен успех създадени, то средно аритметично според мен.

И все пак, не е ли по-добре освен тези, да има и "защитаващи" стойността предмети, които я фиксират и не й дават да се променя независимо дали под влиянието на благословия или проклятие. Вземете за пример Konung: Legend of the North, говорим за първа част. Там един от предметите от сета на Героя, май беше каската, фиксира без право на промяна някоя стойност, в случая Dexterity.
И не, Слънце, временната издръжливост си се променя, независимо дали имаш "защитаващ" стойността предмет. Тя си е съвсем отделен показател.
Ако вече има 2 такива предмета, то според мен не трябва да се взема средно аритметично, ако няма доминантен. По-скоро...не знам, нещо от типа на фиксиране на показателя на 0, като хасъл проклятие.
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон апр 04, 2011 8:51 am

За два предмета и фиксиране на показател.
единия ти дава 10 сила
други ти дава 15 сила и има проклятие (щото без проклятие ти трябва бах ти и късмета)
Ако ги изплющиш и двата проклятието се задейства и силата ти става 15-10=5 =Р

Принципно предмет фиксираш показател на дадена стойност може да се тълкува както посочи Бат Гойко, че това е новата стойност на показателя до премахване на предмета.
Не виждам проблем обаче да има и предмети с твърда фиксация на показател. Като на априв паказателя 10-ка той да не може да се променя въобще.

Понеже Тонката го боли за издръжливостта ето примерче:
Елфа жора има Изд 5, намира една гривничка която я я фиксира твърдо на 10.
В последвалата битка той си харчи 10 ТУ и издр трябва да подна на 9, но заради фиксацията това неможе да стане. Тоа обаче незначи че може да ползва следващия рунд още 10 ТУ, защото той просто няма повече.
Ако натрупа Умора по някъкав начин, тя вече ще се таксува като отрицателна.

Ако се върнем тоново на силата и фиксираме твърдо на 10, то героя нито могат да го направят супермен нито да го направят по слаб. Айде тука успехът на герданчето може да влиза като допълнително усложнение и да може да се чупи от някой як заклинател да речем, но и това е въпрос на тълкуване от разказвача.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пон апр 04, 2011 10:21 am

Направи официално предложение за такива предмети, за да ги обсъдим заедно.
Трябва да се оформят внимателно тези предмети с твърда фиксация на показател (предмети с ТФП).
Иначе има опасност да се превърнат в пряко наслагване на благославящ амулет със защитен такъв.
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
hameleona
Админ
Мнения: 3214
Регистриран на: пет яну 30, 2004 12:09 pm
Местоположение: Somewhere around nothing...

Мнение от hameleona » пон апр 04, 2011 12:28 pm

Не смятам, че има нужда изобщо да се занимаваме с частен случай на бъгавата изначално система за магически предмети. А двата варианта - средноаритметичния и принципа на по-якия предмет са добри решения и най-важното простички.

Потребителски аватар
Vilorp
Личен Маг На Краля
Мнения: 4252
Регистриран на: пон фев 07, 2005 12:42 pm
Местоположение: Княжево под Копитото
Контакти:

Мнение от Vilorp » пон апр 04, 2011 4:04 pm

Дам, не виждам причина да ги подлагам на гласуване или други такива. Дето вика Хам ако сложиш по силен, по слабият се стопява да речем.
Всичко на тоз грешен свят е относително...
Изображение помогни на форума!
Не се смей на този който прави крачка назад, защото може да се засилва !!!
А, да: татко съм.

cherno_slance
Аша'ман
Мнения: 1333
Регистриран на: вт май 20, 2003 1:45 pm
Местоположение: burgas

Мнение от cherno_slance » пон апр 04, 2011 4:44 pm

Стопява като ефект... или имаш предвид предмета (този, който е сътворен с по-малък успех) да се стопи като съществуване?
Обичта е по – силна от омразата. Сърцето е по – силно от огорчението. Усмивката на душата е по – силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.

Потребителски аватар
kartacha
Вечният новак
Мнения: 987
Регистриран на: съб дек 22, 2007 5:11 pm
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнение от kartacha » вт апр 05, 2011 6:58 pm

Ех, буквалисти! Като ефект разбира се! :lol:
За феновете на Diablo:
http://diablo-bg.site50.net

Отговори