Примерна Битка 1

Стари теми

Модератор: Модератори

Заключена
Потребителски аватар
Chimera
Кадет
Мнения: 211
Регистриран на: пет дек 28, 2001 12:55 pm
Местоположение: Магландия
Контакти:

Примерна Битка 1

Мнение от Chimera » нед авг 15, 2004 11:08 pm

Тъй като наближава излизането на играта, решихме, че е време да възобновим информационните блокове разкриващи повече подробности за правилата на Аксиом16.
За да могат по-лесно да се възприемат механиките за използване на Точките Действие (ТД) ще разиграя една кратка битка. Целта на демонстрацията не е да разкрие всички възможности на битката, а по-скоро гъвкавостта на решенията на играчите при всяко тяхно действие и използването на ТД за различни цели.
Засега няма да демонстрирам сложни правила за битка, а само основните такива. След тази битка ще проведа още няколко, като във всяка следваща ще добавям все по-сложни елементи.
За целта на демонстрацията ще използвам само двама противници - ако е необходимо в следващите битки ще променям леко тяхната екипировка и ще добавям нови техни показатели. В началото ще ползвам само тези показатели, които са ми необходими - няма да пояснявам правила за формиране на показателите. Също така когато описвам въздействието на Допълнителни Умения (ДУ) ще се ограничавам само до ефектите от тях, които ще ползвам - повечето ДУ дават множество разнообразни ефекти, които в момента не са ни необходими.
Героите са на ниско ниво (начално), но то в момента не ни интересува особено.


Героят Гошко (човек)
Жизненост: 33
Сила: 14
Ловкост: 10
Интелект: 6
Прецизност: 8
Издръжливост: 7
Скорост 12
Точки Действие: 11
Реакция 12
ДУ: "Войн" - 6 степен:
Добавя +3 Атака с оръжия за близък бой
Базова Щета: 4
Оръжие:
Двуръчна Брадва: ТД за АТ: 7;
Атака: 19 + 3 = 22; Щета: 7 зара;
Защита:
- Базова ЗА: 10
- Кожена ризница: +6 ЗА; (Щ/2)


Героиня Спаска (Елфана)
ЖИ: 30
СИ: 10
Л: 13
ИН: 8
ПР: 10
ИЗ: 5
СК: 13
ТД: 13
Ре: 13
ДУ: "Точен удар" - 3 степен:
Разрешава веднъж в битка да променя показателя на 1 зар с+/-1, като така може да осигури и Автоматичен Успех
ДУ: "Специалист в ЗА" - 4 степен:
Разрешава повишаване ЗА на щита допълнително до +2 за до2ТД. (1ТД=+1ЗА)
БЩ=0
Оръжие:
Меч: ТД за АТ: 6
АТ: 18; Щ: 4 зара;
Защита:
- БЗ: 13
- Малък Щит: ЗА +3 за 2 ТД;

Дори и да не разберете на пръв поглед някои от съкращенията, не се притеснявайте, всичко ще стане ясно по време на битката - ще обяснявам всяко действие. Докато разигравам тази битка, ще хвърлям реално зарове, за да не се налага да си ги измислям, а и за да се запази реализма в това което говоря.

Битките в А16, протичат на ходове. Участниците в тях играят според своята реакция. Ако двама, или повече, герои имат еднаква реакция те хвърлят по три зара и се подреждат според резултата от тях - най-големият сбор печели и т.н. По желание на играчите могат да ползват и алтернативен метод за определяне на хода на създанията за конкретната битка като добавят резултата от един зар (1д6) към всеки един от показателите за реакция и за битката считат реакцията си за такава - това е опционално правило и по принцип не считаме, че е необходимо (само добавя хвърляния на зарове), но ако играчите желаят да имат повече неизвестни по време на битка, това е начин да добавим такива.

Началото на Бойния ход не е идентично с началото на хода на героя. За начало на хода на героя се счита момента, в който той предприеме първото си действие (или му дойде реда). Споменавам това, макар в дадения пример да няма значение, но иначе има различни ефекти (от заклинания и др.), които се задействат в началото на Бойния ход или в началото на хода на героя - в тази битка такива ефекти няма да има.

Начало на битката:
1 ход:
Гошко и Спаска се гледат лошо застанали на 6 ярда един от друг. Първа, право за игра получава Спаска, тъй като има по-висока РЕ.

1.1. Хода на Спаска.
За да извърши атака със своето оръжие Спаска трябва да се доближи на разстояние от два ярда - от там вече ще може да извършва своите атаки (при игра на бойно поле това е съседното поле, а когато се играе без поле Атаките се извършват от разстояние (2хРазмер на оръжието) стъпки - мечът на Сопаска е Размер 3 - може да атакува от 6 стъпки - а това са 2 ярда).
За да се придвижи с 1 ярд, всеки герой хаби 1ТД. Така, за да може да извърши атака Спаска ще трябва да измине 4 ярда и да похарчи за това 4 от 13-те си ТД.
- След като бързо изминава разстоянието Спаска атакува (за 6 ТД) със своя меч: Атака 17 + 3 зара (6:1:2) обща атака 26
Успеха на атаката на Спаска се проверява по УФУД:
26>16+БЗ+Броня; или 26>16+10+6... Очевидно в случая неравенството не се изпълнява още докато се бори с БЗ на Гошко 16+10=26, това пък означава, че с ловко движение Гошко се е разминал на косъм с нейната атака (тъй като неуспеха е само за 1);
- В този момент Гошко получава право за Контраатака. Смисъла на Контраатаката е, че ще му разреши да атакува Спаска, преди тя да е получила право да отстъпи. По време на контраатаката Спаска има право да продължи своите атаки (би могла да нанесе атака преди да се осъществи контраатаката на Гошко, тъй като тя извършва атака за 6, а той за 7 ТД), но не и да се придвижи назад. В случая, Спаска е изразходвала 10 от своите 13 ТД и разполага само с 3 ТД, които са й недостатъчни за втора атака (има начин да си набави още, но затова по-късно). Гошко решава да не се възползва от правото си на контраатака и да изчака идване на реда си (контраатаката би му отнела от неговите ТД за хода, а това би го лишило от нормална атака);
- Спаска може да отстъпи назад за оставащите й 3 ТД, но това не би попречило на Гошковата атака след това - само би я оставило без допълнителни ТД за защита. Затова тя решава да изчака хода на Гошко.

1.2. Идва хода на Гошко. Той замахва със своята огромна брадва към крехката елфана (женски елф);
- резултат от трите зара: 4:1:5 общо 10; Обща атака 23+10=33
33>16+13+...
Както се вижда атаката на Гошко успява да преодолее Базовата защита на Спаска 33>29 и то успява с цели 4. До момента елфаната не е използвала своя щит - очевидно е, че ако не го използва може и да си загине за едното нищо. В ужас от страховитата Гошкова атака, Спаска се прикрива зад щита си, използвайки всички свои умения в защитата си:
За 2 ТД получава основната ЗА на своя щит +3, и за оставащата й 1 ТД, добавя към нея още +1 (това й е разрешено от ДУ "Специалист Защита"), като така с неимоверни усилия успява да покачи общата си защита на 29+4=33, което е равно на Атаката на Гошко - това означава, че ударът на Гошко попада в щита на Спаска...
Ръката на крехката елфана почти изтръпва под силата на този удар, а малкият й щит проскърцва жалостиво (каква радост за нея, че в тази първа схватка сме игнорирали правилата за трошене на щитове и брони).
- С тази своя атака Гошко е изразходвал 7 от своите 11 ТД. За да извърши втора Атака той има нужда от допълнителни 3 ТД, които да добави към останалите му 4. Това означава, че той ще трябва да се измори за 4 умора, които да превърне в 4 ТД. Показателят му за ИЗдръжливост е бил (и все още е) 7 в началото на този боен ход, а това означава, че той има право на до 7 допълнителни ТД за до 7 умора в този ход. (след натрупване на 7 умора, ИЗ му ще спадне на 6 и т.н. като може да придобива и отрицателни стойности, но това е друга тема)
- Не забелязвайки умората Гошко е твърдо решен да приключи със своята противничка още тук и сега, затова замахва за втора атака (7 ТД - натрупва 3 умора): Резултат с трите зара 4:4:5 общо 13,
Атака = 13+23=36; 36>16+13
Това означава, че Гошко преодолява БЗ на своята опонентка със 7. Спаска също разполага с до 5 допълнителни ТД, но те не могат да й осигурят толкова голяма допълнителна ЗА - максимума който тя може да прибави със своя щит е +5 (3 от базовата на щита и допълнителни +2 от ДУ на героинята)... Единственият й шанс е само ако успее да парира удара на Гошко със своето оръжие - ТД са й достатъчни за това, но шансовете й за успех не са особено високи, тъй като Гошко владее оръжието си по-добре от нея - Атаката му е значително по-висока, а и разликата в размерите (които ние пренебрегваме за момента) е винаги в нейна вреда. Затова тя просто ще понесе този удар с надеждата да оцелее.
- Гошко нанася щета от 4 (неговата БЩ) + 7 зара (2:3:5:1:5:3:6), общо щетата на Гошко е 29... Ударът е бил съкрушителен, а и как иначе - това е двуръчна брадва (можеше даже и да е по-зле). Спаска се олюлява, но остава на крака...

1.3. Крайна фаза на хода. Тук могат да играят всички, които разполагат с неизразходвани ТД (включително разрешени от натрупване на умора), като играят по обратен ред - първо тези с най-ниска РЕ. Неизразходваните ТД не преминават в следващия ход;
- Ред е на Гошко - има право на още 4 ТД в този ход, ако реши да се изморява. Няма какво да прави с тях и доволно обявява края на хода си (вече няма да получи право да изразходва тези ТД за Умора);
- Спаска би изразходвала 5-те си ТД за 5 Умора, ако имаше лечебен Еликсир, за да повъзстанови малко от нараненото си здраве, но уви, тя не разполага с еликсир в момента.

2. Начало на втори ход.
2.1. Състоянието на Спаска е критично - тя трябва да направи всичко възможно, за да победи. - Ако реши просто да побегне, Гошко ще получи право на Контраатака (тъй като тя напуска полето в което до скоро са се били - ако само премине от тях, той няма да получи такова право - да не се бърка с правилото за допълнителна атака в Д&Д), което при успех би я убило на място. Остава й единствено шанса да атакува.
- Атака (6 ТД). Резултат на 3 зара - 1:5:6, обща сила на атаката 17+12=29
Това е достатъчно, за да преодолее БЗ на Гошко (29>26, но попада в диапазона на неговата броня (29>26+6). Това означава, че ударът на Спаска попада в бронята на Гошко и щетата, която той ще получи ще бъде намалена наполовина... Естествено Гошко има право да се опита чрез отклони да повиши своята БЗ и да избегне удара напълно (това би му коствало 6 ТД, тъй като за 2 ТД, той повишава своята БЗ с +1 - това правило важи за всички герои). Преценяйки, че щетата не би могла да го убие, Гошко решава да не си прави труда да избягва удара, а да запази силите си за Контраатаката си.
Щетата, която нанася Спаска е 0 (нейната БЩ) + 4 зара (4:3:3:6) или общо Щ=16, тъй като тя е намалена наполовина, Гошко понася само 8 - той може да понесе още 25;
- Гошко се възползва от правото си на контраатака... Тъй като при успех това би бил краят на Спаска, тя решава да играе Вабанк - всичко или нищо - решава да продължи да атакува - нейната атака ще достигне Гошко преди той да извърши своята контраатака, тъй като удара с меч е за 6 ТД, а брадвата замахва за 7 ТД.
Първа хвърля за Атака Спаска (още 6 ТД, остава й 1)... и о, чудо 4:5:5 това е единственият шанс на Спаска да спечели тази битка (вижте описанието на умението "Точен удар"), тя има право да промени зарът 4 на 5, което ще превърне атаката й в Автоматичен успех (атаката достига противника и нанася целите си щети, че и "малко" отгоре, независимо от неговите показатели за БЗ или защитни средства) от 5:5:5. Естествено, че с радост го прави. При този успех, това е атака, която освен всичко друго ще повреди и едната ръка на Гошко (определя се с четно/нечетно коя), но по-важното в случая е, че това добавя +5 щета към всеки един от четирите зара за щета на меча, или общо +20. Така щетата на Спаска е 0 + 20 + 4 зара (2:2:6:1), това е обща щета от 31, което директно поваля Гошко на -6 ЖТ.
Гошко е прекъснат по време на своята атака и острието на меча на Спаска пронизва едната му ръка. Болката е толкова голяма, че Гошко се строполява в краката на наранената Елфана, която щастлива от невероятния си късмет се разплаква със сълзи на радост, слабост и болка (тя е на 1 ЖТ)... Днес съдбата беше на нейна страна (тя не знае, че показателя за Късмет на Гошко е равен на 5 )...

Това е за начало, за да придобиете представа как се ползват ТД и какво може да се прави по време на битка. Очаквайте и други двубои, при които ще ви демонстрирам някои други механики на А16. Другата седмица може и да не съм много активен (тъй като може да отскоча до морето, но след това ще продължа)

ПП: Специални благодарности на Чапи, който пръв приложи този метод за демонстрация на форума (показа как изглеждат битките по базовите правила на ГУРПС - можете да ги видите в Ролева дискусия)

ППП: Това което не е спазено в случая е правилото за минимална сила за ползване на оръжие - сила 14 не е достатъчна за умела работа с двуръчна брадва!!!
Последна промяна от Chimera на пон авг 16, 2004 8:39 pm, променено общо 1 път.
Every once in a while, declare peace. It Confuses the hell out of your enemies. - FRA #76
Внимавайте за алигатори в багажника на спидера!
Форум на Българската Ролева Гилдия

Заключена