Примерна Битка 2

Стари теми

Модератор: Модератори

Заключена
Потребителски аватар
BatGojko
The Big Boss
Мнения: 2154
Регистриран на: пет яну 04, 2002 8:26 pm
Местоположение: София

Примерна Битка 2

Мнение от BatGojko » ср сеп 01, 2004 1:21 pm

Този път участниците ще са четирима и ще се бият в отбори двама на двама, като поне единият от двамата ще поназнайва това-онова от заклинанията.
Целта на този бой е да покаже, как се използват различни видове заклинания, за да се влияе на битката.

Така, да представим участниците. Двама от тях са нашите стари познайници Гошко и Спаска - отново изправени един срещу друг, но Гошко е довел сестра си Мандрагора, а Спаска се е оплакала на доведения брат на шуринайката на втория й братовчед по бабина линия - великият елф Малциусуиски, които е известен магьосник и боец. И така двамата, с нови подкрепления и повишени способности са отново готови за бой.

Отбор 1 (човеците):
Героят Гошко (човек)
Жизненост: 77
Сила: 16
Ловкост: 12
Интелект: 6
Прецизност: 8
Издръжливост: 7

Скорост 16
Точки Действие: 14
Реакция 20

Мана=30
Магическа Защита (МЗ)=0
МУ и МА са пренебрежимо малки.

СУ: "Войн" - 8 степен:
Добавя +4 Атака с оръжия за близък бой (и други придобивки, които няма да се ползват в тази битка)

СУ: "Специалист в оръжия: брадви" - 4 степен;
Получил е достъп до първите два специални удара на всяка брадва. В случая ползва двуръчна брадва, а ударите са:
"Мощна атака" и "Подготовка" изискванията им и влиянието им ще бъдат описани по време на боя.

Базова Щета: 6
Оръжие:
Двуръчна Брадва: ТД за АТ - 7;
Атака: 24+4=28; Щета=7 зара;

Защита:
- Базова ЗА: 14
- Кожена ризница: +6 ЗА; ефект (Щ/2)

Магическа защита=0


Мандрагора (Жена човек)
Жизненост: 52
Сила: 6
Ловкост: 12
Интелект: 16
Прецизност: 6
Издръжливост: 6

Скорост 16
Точки Действие: 14
Реакция 20

Мана=156
Магическа Защита (МЗ)=0
Магическо Умение: 22
Магическа Атака: 7

СУ: "Магьосник" - 12 степен
Повишил е МУ с 12, както и количеството получавана мана...

СУ: "Бърза мисъл" - 4 степен
На тази степен разрешава произнасяне на заклинания за 2 ТД, по малко;

Заклинания:
1 Ниво: Проклятие (мрак);
2 Ниво: Леден Заряд (вода); Изсмукване (мрак);
/Оставих само заклинанията, които реално използваха в битката - иначе и двамата магьосници са си научили още няколко заклинания, но за жалост не им остана време да ги ползват/

Базова Щета: 0
Оръжие:
Жезъл: ТД за АТ - 7;
Атака: 22; Щета=2 зара;

Защита:
- Базова ЗА: 14
Не носи броня, нито щит.


Отбор 2 (Елфите от Вечната гора)
Героиня Спаска (Елфана)
ЖИ: 53
СИ: 10
Л: 16
ИН: 8
ПР: 11
ИЗ: 6

СК: 17
ТД: 16
Ре: 21

Мана=40
Магическа Защита (МЗ)=2
МУ и МА пренебрежимо малки.

ДУ: "Точен удар" - 6 степен:
Разрешава два пъти на битка да променя показателя на 1 зар с +/-1, като така може да осигури и Автоматичен Успех

ДУ: "Специалист в ЗА" - 6 степен:
Разрешава повишаване ЗА на щита допълнително до +3 за до +3ТД. (+1 ТД=+1 ЗА)

БЩ=0
Оръжие:
Меч: ТД за АТ: 6
АТ=23; Щ=4 зара;

Защита:
- БЗ: 18
- Малък Щит: ЗА +3 за 2 ТД;

Малциусуиски (елф)

Жизненост: 48
Сила: 6
Ловкост: 14
Интелект: 14
Прецизност: 10
Издръжливост: 4

Скорост 17
Точки Действие: 15
Реакция 21

Мана= 136
Магическа Защита (МЗ)=2
Магическо Умение: 18
Магическа Атака: 6

СУ: "Магьосник" - 9 степен
Повишил е МУ с 9, както и количеството получавана мана...

СУ: "Ръкопашен бой" - 4 степен
Повишил е атаката си с удари и ритници с +2, както и е научил първите два специални удара за ръце и за крака: Подсечка и Пренебрегване, Мека длан и Бърза атака;

Заклинания:
0 Ниво: "Разваляне на магия"
1 Ниво: Забързване (въздух);
2 Ниво: Огнена топка (огън);
/Оставих само заклинанията, които реално използваха в битката - иначе и двамата магьосници са си научили още няколко заклинания, но за жалост не им остана време да ги ползват/

Базова Щета: 0
Оръжие:
Ръка: ТД за атака =5;
Атака: 17; Щета=1 зар;
Крак: ТД за атака =6;
Атака: 21; Щета= 1зар+3

Защита:
- Базова ЗА: 16
Не носи броня, нито щит.


Битка втора
Както се вижда, отборът на елфите не се е подготвил особено откъм защитни средства и това може и да им изиграе лоша шега - най-вече на "магьосникът" им. По принцип Малциусуиски не се е отдал само на тренировки в областта на магиите, но е наблегнал и на физическата си подготовка (ех, само да беше повдигал и малко тежести, цена нямаше да има).
Но вече е време за битка...

Гошко и Мандрагора са застанали на два метра един от друг и са впили поглед в малко по-динамичните от тях елфи, които са се спрели в другия край на поляната на не по-малко от 14 метра от тях...
"Лошо", помисля си Спаска "Май трябваше да повикам бате Бързострел, а не този полу-магьосник, ако беше тук бате, направо да ги е разпердушинил от стрели, докато дойдат до нас..."

Начало на 1 ход
- През това време Малциусуиски предприема своите първи действия.
Концентрира се за миг и произнася заклинание "Забързване". Тъй като заклинанието е от първо ниво, то представлява сложност 2, така че:
МА+3 зара > 16 +2
Всяко едно заклинание над 0 ниво, изисква 8 ТД за произнасяне!
Малциусуисски решава и да се концентрира за още 10, повишавайки Магическата си атака с +5 (за всеки +2 ТД, се повишава +1 МА - така както е с обикновената атака), или МА=11, при което той се уморява за +3 умора.
Елфът произнася заклинанието (това му отнема 5 мана и 18 ТД) върху себе си.

11+(5,5,2)>16+2
23>18

заклинанието му е успешно (размерът на успеха няма значение в случая). Ефектът е, че той си повишава показателя си Скорост с +4, което автоматично променя неговата реакция на 25, а ТД на ход на 17.
Това заклинание изисква по още 2 Мана в началото на всеки боен ход ако желае да го поддържа в сила.

- Идва ред на Спаска. Тя не може да атакува от разстояние и не владее особено добре магията, затова решава, че трябва да се приближи към врага. Изминава 6 от 14 метра и спира да изчака действията на противника си, дебнейки го за грешка.
Изхабила е 6 ТД и разполага с още 10.

- Мандрагора изчаква да види как ще се развият нещата и поглежда подканящо към Гошко;

- Гошко е на 8 метра от Спаска и знае, че няма да успее да я удари преди тя него без да се напрегне, но той е мъж на място и решава да поема този риск. Изминава осемте метра за 8 ТД и за изненада на Спаска директно атакува, изтощавайки се за 1 Умора.

28 + (4,4,5) > 16 + 18;
41>34
Успех на атаката със 7,

- Спаска предприема мигновени действия за защита, тя леко се отмества в страни, така че базовата й защита да се покачи с +1 (за +2 ТД) и парира със своя щит, който може да й осигури допълнителна защита от 3+3=6, което й отнема още +5 ТД (общо 7 ТД, от тези, които й оставаха). Следва удар в щита й с щета от (21+6)=27... това би го наранило сериозно, а и би могло да доведе до неговото изтърване, но... тези правила засега не влизат в битката. Резултатът е ясен - Спаска се е защитила умело. Гошко скърца със зъби, спомняйки си последния им бой.

Крайна фаза на хода.
- Мандрагора трябва да реши какво ще прави. Произнася заклинание "Леден заряд" -насочвайки го към Спаска.
Леден заряд е от 2 ниво, следователно има Усложнение 4 (Усложнението винаги е НИ*2 - така само заклинанията от 0 ниво са без усложнение). МА+3зара>16+4
МА на Мандрагора е7, а тя произнася заклинанията не за 8, а за 6 ТД ("бърза мисъл" на 4 ниво) и за да е по-сигурна в успеха му тя се концентрира за останалите си 8 ТД (+4 МА), така общата й МА ще стане 11, но Спаска е елфана и има Магическа Защита 2, което добавя +2 Усложнение...
Мандрагора не е много сигурна в успеха си, ако не се концентрира за поне още малко - решава да използва всички допустими ТД за този ход, натрупвайки 6 умора и загубвайки 1 ИЗ. МА=11+3=14
Заклинанието отнема 10 мана:

14+(4,5,3=12) >16+4+2;
26>22 Успех на заклинанието!

От пръстите на жената магьосник се стрелват ледени частици, които се забиват със свистене право в Спаска. Елфаната понася щета в размер на (6+(4 зара))=6+(4,1,4,4)=19 щета. За нейна утеха остава фактът, че нито един от зарядите не я замразява (няма зар за щета от 5 или 6), като така би намалил скоростта й за следващия ход.

- Макар и наранена, единствено Спаска разполага с останали ТД (има още 3) в този ход. Ако не ги използва няма ще ги загуби, но за да ги използва трябва да натрупа и умора. Решава да атакува Гошко.
Директна атака без много да му мисли. Атаката отнема 6 ТД (уморява се за 3)
23 + (1,5,6) >16+14 + 6;
35>30+6
Атаката преодолява БЗ на Гошко и попада в бронята му. Няма да му е лесно да я избегне само с движение на тялото, но понеже е добър боец винаги може да опита да я отклони с оръжието си. Гошко решава да се пробва. Това ще му коства 4 ТД, за които той трябва да се умори допълнително (ИЗ му в началото на хода беше 7, а той до момента е уморен за 1, значи има право да ползва още до 6).
Парирането се извършва като насрещна атака, която трябва да надмине атаката на противника, като разликата в размера на оръжието е винаги в ущърб на бранещия се (в случая разликата е от 1).
28+3зара>35+1;
28+(4,4,6)>36,
Очевидно днес Гошко е в много добра форма и с лекота избива насочения към него удар.

Край на първи ход!

Начало на 2 ход
- Пръв играе Малциусуиски, тъй като реакцията му е 25, което е много над всички останали.
Той изразходва още 2 мана за поддръжка на заклинанието Забързване след което използва останалите 15 ТД, за да измине разстоянието до Мандрагора, която е на 15 метра от него и да я атакува с удар с крак (6 ТД) - общо 21 ТД, (което ще го умори за още 4 и ИЗ - общо 7 до момента, 4 от нея свалят ИЗ му на 3, а останалите 3 я докарват директно на 2 ИЗ).

21+(4,1,5,) > 16 + 14
31 > 30

Атаката му не е особено прецизна, така че Мандрагора само с леко поместване в страни успява да я избегне (2 ТД за +1 БЗ);
Малциусуики гледа обидено, но няма какво повече да направи този ход - не му останала и 1 ТД;

- Ако Спаска реши да му се притече на помощ и двамата заедно да отупат набързо Мандрагора, тя трябва да обърне гръб и да позволи на Гошко да я атакува (тъй като вече са влезли в схватка). Не е сигурна също така, че иска да заведе Гошко в такава близост до нейния "велик" войн-магьосник. Така като го гледа едва ли ще издържи яките удари на разярения воин. Решава да остави инициативата в ръцете на своя противник и да не заостря излишно вниманието му към битката на двамата магьосници. Пропуска хода си в дебнене и иазчаква действията на врага.

- Гошко не се колебае и атакува (7 ТД);
28+(2,4,4)>16+18;
38>34
Успех на атаката 4;
С леко движение на щита си (3+1ТД), Спаска добавя +4 ЗА от него и поема удара (за общо 3 ТД), но не извършва контраатака.
Гошко решава да я предизвика да атакува и тръгва към двамата магьосници, уж обръщайки гръб (2 ТД за изминаване на 2 метра, но самото действие на отдалечаване ще се извърши след размяна на атаките). Отново има възможност Спаска да извърши контраатака към него. Тя не може да си позволи Гошко да стигне до елфа-магьосник и затова го атакува. В този момент Гошко предприема маневрата Подготовка (за 2 ТД) (специален удар), което намалява неговата БЗ с -4, но му помага да подготви своята контраатака по-добре (ще получи +4 към нейния успех).
Спаска атакува (6 ТД):

23+(4,2,6)>16+(14-4)+6
35>26+6
Ударът не само, че преодолява неговата БЗ, но успява и да избегне и неговата ризница. Гошко понася щета в размер на 4 зара (2,5,6,2) или общо - 15.
До момента той е изразходвал 11 ТД от стандартните си 14 (7 за Ат, 2 за придвижване, 2 за Подготовка), затова сега за да извърши контраатака, ще трябва да се умори за 4 (3+4=7). И той го прави (ИЗ му спада на 6 с +2 натрупана умора).
В следствие на Подготовката, контраатаката на Гошко има бонус от +4:
28+4+(6,2,2)>16+18
42>34
Успех 8, Спаска е останала с 8 неизползвани ТД и право на още 6 умора. Знаейки силата на Гошковата брадва, тя жертва 4 ТД за +2 отклон и още 5 ТД за да се предпази със щита си (на максимум от +6 ЗА) - общо 9 ТД, което се отразява на +1 умора (общо 4 до тук).
И този път й се размина, а в края на тази размяна на удари Гошко е на два метра от нея и на 6 от биещите се магьосници.

- Идва ред на Мандрагора, тя е изхарчила 2 ТД за защита от елфа и й остават 12. Решава да атакува Спаска, считайки Малциусуиски за по-малко опасен;
Заклинанието е "Изсмукване" (2 ниво), целта е да се обездвижи противника, чрез отнемане на неговата жизнена есенция (отнема директно ТД):
Поради МЗ на елфа, Мандрагора решава да се концентрира за всичките си ТД (6+6), но този път не се уморява допълнително.
Заклинанието отнема 15 мана;
(7+3)+(3,5,4) > 16 +4+2
22 >22
Неуспех, заклинанието й е успешно отклонено от магическата аура на Спаска, а Мандрагора може само да съжалява, че не се умори поне за 2 ТД (+1МА).

Край на хода!

Начало на 3 ход
- Отново първи е елфът, който този път решава да отстъпи крачка по-далеч от Гошко (който е на около 6 метра). Малциусуиски се отдалечава на още три, за да е спокоен, че няма да бъда засипан с атаки и изчаква края на хода, дебнейки своите опоненти (остават му още 14 ТД);

- Следва редът на Спаска, тя решава, че ако се отърват от магьосницата, двамата с елфа ще могат да се справят с Гошко и се насочва към нея. Изминава разстоянието от 8 метра (този път преминаването й покрай Гошко не му дава право да я атакува пръв, тъй като не е заявил, че пази полетата около себе си - това би му отнело допълнителни ТД) и спира готова за отбрана, от налитащия Гошко (остават й 8 ТД);

- Гошко прави 6 крачки и се озовава при елфаната, в очите му горят искри на дива ярост, вече му е писнало от нея и добрата й защита.
Разполага с 8 ТД за атака, "мощната му атака" (спец удар) изисква именно толкова (+1 ТД), както и 4 мана. Гошко е готов да похарчи и повече, стига да види елфаната на земята - замахва с Мощна атака (при успех, +1 щета на зар):

24+(4,5,6)>16+18
39 > 34
Успех 5;
Е, поне ще трябва Спаска да си изразходва всички ТД, за да се защити и няма да може да атакува Мандрагора. Елфаната така й прави - вдига щита си за 2+2ТД и си осигурява нужните +5 ЗА (стават й само 3ТД за този ход);

- Мандрагора вижда, че нещата не вървят добре и отново се опитва да отправи заклинание към Спаска, но за по-сигурно слиза едно ниво надолу и избира Проклятие (1 ниво) - при успех ще намали щетите на Спаска за цялото време, през което заклинанието е в сила.
Използва всичките си ТД за +4 МА.
Заклинанието изисква 10 начална мана (за поддръжка изисква 3 на ход);
11 + (5,2,6) >16+2+2
24 >20, Успех!

Намаляването на щетите се определя като 3+((МУ/10) зара) или 3 +(22/10)зара, което ще рече 3 + (2 зара) в случая 3 +(3,4)=10. Докато заклинанието е в сила, щетите, които нанася Спаска ще са с -10 наказание.

- Във финалната фаза може да действа единствено елфа магьосник. Той разполага с 14 ТД, които заделя за произнасяне на контра заклинание, с което да развали Проклятието. "Разваляне на магия" е заклинание от 0 ниво (автоматично се знае от всички с МУ от 6 и повече), но това не означава, че е лесно за казване, тъй като се противопоставя на умението на другия магьосник.
За успех МА+3зара>16+(МА*+НИ)/2, където МА* е МА на Мандрагора, а НИ е нивото на заклинанието Проклятие - в случая са 7 и 1.
МА+3зара>16+4
Нужната Мана също се влияе от тази за отсрещното заклинание и е 5+Х (в случая Х=10).
Малциусуиски има право да се умори само за 2, което означава, че има 8 допълнителни ТД за концентриране, ако желае да произнесе заклинанието този ход. Това би му дало обща МА от 6+4=10, но това не е особено сигурен шанс, а е важно за него да успее.
Решава да не ползва умора и се концентрира само за +3, но продължава да се концентрира и в следващия ход.
В следствие на това Реакцията му спада с 2*НИ на заклинанието... Какъв късмет, че нивото е 0

Край на хода!

Начало на 4 ход
Малциусуиски изразходва нови 2 Мана, а Мандрагора 3 Мана, за да поддържат в сила своите заклинание - Забързване и Проклятие.

- Отново първи е Малциусуиски (РЕ 25). Той продължава своята концентрация за още 10 ТД (още +5, общо Осем(не знам защо го показва като :) ако го напиша с цифра) и решава, че това трябва да му е достатъчно, за да успее.
Разваляне на магия изисква 5+10 Мана
(6+(Осем))+(3,3,2)>16+4
22>20, Успех!
Заклинанието Проклятие е премахнато и Спаска пак може да удря с пълна сила.
На Малциусуиски му остават още 7 ТД, той се намира на 3 метра от биещите се. Решава да се отдалечи още малко - използва всичките си ТД, така че да застане на 10 метра от Гошко, а между тях да остане Мандрагора, така че тя да е на 8 метра от елфа (на стандартно бойно поле е напълно възможна маневра, тук е трудно да я опиша).

- Спаска, последно е била в битка с Гошко, така че ако реши да се придвижи, той пак ще получи право за контраатака, преди тя да излезе от обсега му. Но тя няма нужда да го прави, тъй като и той и Мандрагора са в нейния обсег, така че тя реално се бие и с двамата. Решава да атакува Мандрагора.
6 ТД за атака.
23 + (4,6,3)>16+14
36>30
Успех с 6;
Ако Мандрагора реши да се защитава, ще остане почти без ТД и няма да може да произнася заклинания, затова тя рискува да поеме този удар. 4 зара щет1 (5,2,6,3), Мандрагора е наранена за 16.
На Спаска й остават 10 ТД, решава да продължи с атаките:
6 ТД за атака:
23 + (4,5,6)>16+14
38 > 30
Успех с 8, съвсем трудно е на Мандрагора да избегне тази атака. Понася (3,2,2,2) 9 щета.
Спаска остава с 4 ТД и решава да завърши хода си.

- Гошко вижда своя миг и атакува. 7 ТД:
28+(6,4,4,)>16+18
42>34
Успех 8, Спаска разполага с 4 ТД и 6 ИЗ... въпреки риска, решава да не се защити, тъй като Гошко би могъл след това да я разполови с Мощната си атака, ако няма как да се защити от нея. Щета=6+(7зара) (4,3,3,1,1,3,2) (късметът й се усмихва!)
Щета=23 (Спаска остава на 11 ЖТ, сериозно е наранена и това се вижда лесно от нейните опоненти, независимо, че точните цифри не са им известни)
Втора атака на Гошко. 7 ТД
28+(5,4,2)>16+18
39>34
Успех 5.
Спаска е длъжна да се защити, за нейна радост за това са достатъчни наличните й 4 ТД - вдига щита си за 5 ЗА.

- Мандрагора се колебае, дали да опита да довърши Спаска с леден заряд... Общата МА, която може да събере за този ход е 7+6 (6 ТД за нормална атака и още +12 с натрупване на 4 умора за допълнително +6). Рискува всичко и атакува:
13+(2,5,4)>16+4+2
24>22
Успех. Отново политат напред ледените шрапнели - 6 +(3,1,4,3)=17 щета. Спаска се стоварва в безсъзнание (-6 ЖТ) на земята, Малциусуиски гледа ужасен.

Край на хода!

Начало на 5 ход
Малциусуиски губи 2 Мана, за да поддържа Забързване.
- Малциусуиски е останал сам, затова не смее да се доближи до голямата секира на Гошко, стратегията му се променя и той решава да атакува от разстояние с единствената си нападателна магия - Огнена топка. Понеже противниците му са близо един до друг, той ще успее да ги нарани и двамата с едно заклинание. Това е Зонална магия и не се влияе от МЗ на създанията (които и без това нямат такава): Малциусуиски се концентрира за 8 ТД (+4) и заклинанието отнема 16 ТД, както и 15 мана. Огнената топка е насочена право в полето на Мандрагора:

(6+4)+(6,3,5)>16+4
24>20, Успех!

От ръцете на елфа излизат огнени езици, които образуват кълбо от жив пламък между двете му длани - огнената топка се изстрелва към Жената-магьосник и с приглушен взрив разпръсква огън наоколо... Нанася щета според МУ на Малциусуиски (10+((МУ/5)зара) или 10+(3зара)=10+(6,6,3)=25 щета. Мандрагора понася цялата щета и припада от болка (0 ЖТ), половината от тази щета се разпределя на съседните полета, където са Гошко и припадналата Спаска, те двамата понасят по 12 щета, Гошко спада на 50 ЖТ, а Спаска на -18... почивай в мир, тази битка беше последна за младата елфана, благодарение на безразсъдния си съотборник, тя повече няма да види листата на Вечната гора!

- Останаха само Гошко и Малциусуиски. Двамата са на 10 метра един от друг, а Гошко разполага с 14 ТД и 6 ИЗ. присвити очи той измерва разстоянието и бързо скъсява дистанцията от 8 метра (8 ТД), обсегът на брадвата му е 2,5 метра (тук са предвидени и къси крачки за атака, така че той вече може да атакува, остават му 6 ТД и 6 ИЗ. Атакува с Мощна атака (изморявайки се за 2 Умора) и похарчвайки 4 Мана:
28+ (4,6,4)>16+16
42>32, Успех 10, никакъв шанс за безразсъдния елф. Гошко нанася щета от 6+7зара+7=13+(5,4,2.4,2,3,4)=37 щета. Малциусуиски едва се задържа на крака след толкова мощен удар, но все пак оцелява.

Край на хода!

Начало на 6 ход
Елфът изхабява 2 мана за поддръжка на Забързване след което си плюе на петите (той не е бил в схватка с Гошко, така че човекът няма право на контраатака, тук имаме просто редуващи се действия)
Изразходва всичките с ТД, за да се отдалечи на разстояние от 19 (бяха на 2 преди това) метра.

- Гошко е безсилен срещу скоростта на елфа, при което не му остава нищо друго освен да го подгони, макар да знае, че не може да го настигне. Все пак може да го приклещи в края на поляната - уговорката на двубоя е, че който напусне поляната се признава за победен . Изминава 14 метра и се намира на 5 от елфа...

От тук насетне има няколко варианта, които няма да разигравам.
1. Елфът има още 98 Мана, която ще му позволи доста дълго да поддържа заклинанието си забързване, което го прави недостижим за Гошко. Ако бойното поле разрешава (ако са на открито, това би следвало да е така), той ще се отдалечава от Гошко за 3 хода (това му дава дистанция от +15 метра) и ще го засипва с Огнени топки - ако средно нанася 15 щета с тях, то след 4 (60 мана) ще го убие... Много е възможно.
Разбира се това е само идеализирания вариант на този двубой - в реалността Гошко ще разполага с оръжие за стрелба, а също и с лечебни отвари, които ще му помогнат да оцелее, докато елфът изхаби всичката си мана, след което с малко напрягане - ИЗ на Гошко е доста повече, той ще го настигне и ще му скъса г***.
2. Арената не е безкрайна - бият се в ограничено пространство. Онази работа с настигането се случва бързо бързо - приклещва го в някой ъгъл и нанася един удар - Елфът може и директно да си отиде...

Какво показахме с тази битка?
Показахме механиката за използване на заклинания - те не се влияят особено от уменията на опонента (освен от МЗ, но само ако са директно насочени срещу него, а не са зонални), което ги прави доста по-ултимативни от нормалната Атака. За сметка на това пък изискват повечко усилия, за да станат наистина силни и както се вижда от показателите на героите, магьосниците остават с доста по-малко ЖТ от чистите бойци.
От друга страна се видя, че при определени условия, един магьосник може да направи боеца напълно безсилен - заклинанието Проклятие, както и финалната ситуация, в която магьосникът просто бяга и атакува отдалеч.
Какво друго се забелязва? Мандрагора е по-чист магьосник от двамата на бойното поле и нейните заклинания стават по-лесно и са по-силно. Малциусуиски беше замислен като боец с голи ръце, който използва помощни заклинания, но се видя, че на това ниво (героите са 4 ниво), то й все още отстъпва като магьосник на чистите магьосници и отстъпва като боец на чистите бойци... Ситуацията става доста по-благоприятна за него към 7-8 ниво, но дотогава той е изоставащ.
Спаска си беше традиционно много добре защитена, но все още слаба в атака - този път нямаше късмет да използва "Точен удар", което да й осигури късмет (всички зарове са реално хвърлени от мен, включително и за развитието на героите), което показва, че това умение, колкото и привлекателно да е на пръв поглед, не е ултимативно - някой можеше да остане с такова впечатление от първата битка....
Останалите изводи ще си ги извадим заедно в дискусията за битката.
Благодаря за вниманието!
"Аксиом16" - правилната система :)
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5

Заключена