РПГБГ.Нет очаква вашите рецензии...
Модератор: Модератори
- RaynerApe
- Работник
- Мнения: 86
- Регистриран на: нед дек 23, 2001 12:52 am
- Местоположение: Карлово
- Контакти:
РПГБГ.Нет очаква вашите рецензии...
И така, Аксиом 16 излезе. Някои от вас сигурно имат книгата в ръце, четат я, впечатляват се и т.н., и в един момент сигурно ще ги засърбят ръчичките да споделят черно на бяло впечатленията си. Дано да е така, защото RPGBG.Net има нужда от една или две пространни рецензии на играта. Всеки, способен да напише поне 5-10 килобайта текст с подробно и най-важното обективно представяне и оценка на книгата, моля нека пише в тази тема и подготви материал - ще бъде публикуван на сайта в секцията на играта. Благодаря предварително.
Чудесна идея, надяваме се скоро да получим вашето мнение на RPGBG.NET
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- Асен
- Гад със стил
- Мнения: 1948
- Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Колко е 5-10 килобайта текст в страници? Мисля да напиша де, но не и "Война и Мир 2: Наполеон срещу Магландиум:)". Поне не заради форума8).
Поне правилата вече разучих .
Поне правилата вече разучих .
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
- Chimera
- Кадет
- Мнения: 211
- Регистриран на: пет дек 28, 2001 12:55 pm
- Местоположение: Магландия
- Контакти:
5-10 КБайта plain text си е наистина много честно казано, но стига съм спамвал темата.
Ще се радваме да чуем мненията и оценките ви за "Приключение с Меч и Магия".
Ще се радваме да чуем мненията и оценките ви за "Приключение с Меч и Магия".
Every once in a while, declare peace. It Confuses the hell out of your enemies. - FRA #76
Внимавайте за алигатори в багажника на спидера!
Форум на Българската Ролева Гилдия
Внимавайте за алигатори в багажника на спидера!
Форум на Българската Ролева Гилдия
- RaynerApe
- Работник
- Мнения: 86
- Регистриран на: нед дек 23, 2001 12:52 am
- Местоположение: Карлово
- Контакти:
10 Килобайта са 2.5 страници в PC Club и 2 страници в Gamer's Workshop, с картинките. Оттук може да си правите сметката колко текст е добре да има. Иначе ако някой смята, че на 3 килобайта може да напише обективно и наистина подробно за играта, евала му казвам, но на мен ми трябват подробни оценки, а не "ми мноо убаво изглежда, точкъ, ощи кво искъти?"
Значи, много странни хора сте ми. 5-10 килобайта текст са точно между 5120 и 10240 знака. Ако правилно разсъждаваме, това са между 1500 и 2000 думи. Ако правилно си спомням, едно есе на определена тема от малките е 500 думи, т.е. една страница мое писане. Ако ми твърдите, че не можете да напишете статия, която да заема 3 печатни страници (да, толкова са 1500-2000 думи текст) на тема "Аксиом 16", в която да разкажете за това какво ви прави впечатление в системата и давайки за сравнение други системи, то по-добре не кандидатствайте с Български Език/История/География или какъвто и да било друг писмен изпит.
Ами, Кокале, такива като теб са ми странни. Защото мерите един текст според обем, а не съдържание. И докато на запад, а и в повечето модерни издания се цени способността да се изкайе смисълът с минимум думи, у нас явно си оставаме на фактора обем.
Разбира се, че е възможно да се напише статия от три машинописни страници, но какво ако всичко важно и необходимо се побира в две? Все пак, нужна е рецензия, а не преразказ на книгата - впечатление от разделите като цяло, напимер, а не от всеки факт описан в тях.
Разбира се, че е възможно да се напише статия от три машинописни страници, но какво ако всичко важно и необходимо се побира в две? Все пак, нужна е рецензия, а не преразказ на книгата - впечатление от разделите като цяло, напимер, а не от всеки факт описан в тях.
I've had it with these motherfucking vampires in this motherfucking darkness.
Turn frustration to victory!
Meh, it could be worse you know. They could have magic trains.
Turn frustration to victory!
Meh, it could be worse you know. They could have magic trains.
- Chimera
- Кадет
- Мнения: 211
- Регистриран на: пет дек 28, 2001 12:55 pm
- Местоположение: Магландия
- Контакти:
Добре мисля че коментарите, за колко текст се побира на 5-10 Кбайта са ненужни (макар че аз ги почнах честно казано ), но нека спрем дотук, за да можем да "изслушваме" останалите мнения.
За няколкото умения - има много начини да направиш герой, някои предполагат да качиш показателите си, други уменията си. Вариантите са много и ние към това сме се стремяли. Сигурен съм че след малко игра ще се уверите в това. Мога веднага да ви дам пример - един герой, може съвсем спокойно да вземе на първо ниво уменията Майстор Стрелец и Горянин, добра комбинация, полезен е както в битка така и в други ситуации. Поток от изстрели също е добър вариант за стрелец, полезно бойно умение е. Сигурен съм че и вие ще измислите много интересни комбинации.
За няколкото умения - има много начини да направиш герой, някои предполагат да качиш показателите си, други уменията си. Вариантите са много и ние към това сме се стремяли. Сигурен съм че след малко игра ще се уверите в това. Мога веднага да ви дам пример - един герой, може съвсем спокойно да вземе на първо ниво уменията Майстор Стрелец и Горянин, добра комбинация, полезен е както в битка така и в други ситуации. Поток от изстрели също е добър вариант за стрелец, полезно бойно умение е. Сигурен съм че и вие ще измислите много интересни комбинации.
Every once in a while, declare peace. It Confuses the hell out of your enemies. - FRA #76
Внимавайте за алигатори в багажника на спидера!
Форум на Българската Ролева Гилдия
Внимавайте за алигатори в багажника на спидера!
Форум на Българската Ролева Гилдия
- Асен
- Гад със стил
- Мнения: 1948
- Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Само да вметна три неща:
1-во, дайте да не се заяждаме с Ендивал или други системи. Грозно е.
2-ро, според мен безкласовите системи са за предпочитане, защото винаги можеш да развиваш само едно умение, но да направиш универсален герой е много по-трудно при класовите.
3-то, за кило-битовете и байтовете: аз не съм програмист, не разбирам особено от компютри, не знам колко знака е един Кб, и не планирам да се извинявам за това. Това дори не ме прави странен (или по-скоро-ако нещо ме прави, не е това!:) ) Казвайте поне в скоби колко страници са това, или очаквайте въпроси като моя, защото се съмнявам да съм единствен. Или какво-да не се съобразявам с това, което пишете за обема, повече ли би ви харесало? И за мен ще е по-лесно...
Ревю на Аксиом:
(Днес за първи път водих по системата. Вече имаме и ново оръжие:)-не, играча си го измисли, не съм аз...
Очаквайте и нови системи за ръкопашен бой!)
По изключение, започвам с това, което не ми хареса-защото, по изключение, това е по-краткия списък.
1) Бат'Гойко, имаме да спорим за теглото на оръжията...нейсе де, аз прехвърлих металните части в китайски цзинове (сори, но пасват идеално), дрвените ги оставих така и не съм променял цифровотто изражение, с което се запазва баланса. Това и без това няма да пречи на повечето хора, които не знаят колко тежат средновековните оръжия, но се почувствах длъжен да отбележа .
2) Щеше да е хубаво, ако имаше физически недостатъци и преимущества. Е, ще ги добавя и без това., а пък така книгата няма да стане на фрийк-шоу с еднооки, еднокраки, едноръки герои под път и над път. Подозирам, че се дължи на развитието на лечебните магии също така . Липсва ми обаче възможносттта да направя герой-човек с обоняние, по-силно от това на гущероидите...Е, предполагам, че ще се появят в продължението, когато такова бъде написано. Дотогава това е работа на Разказвача.
3) Кинжалът е само във една графа. Според мен това оръжие може да се използва и с умението за "мечове". Вероятно ще го позволя на играчите в следващата сесия...
Сега, какво ми хареса. Разбира се, това е само суективно мнение-друг може същото да го дразни...
Първо, най-полезни на ниските нива са уменията за бой с оръжие, точният удар, бойната ярост и други. Ако погледнете армиите по света, ще видите, че точно това и физическата подготовка е съставлявало основата на обучението на новобранците, на които е предстояло бързо да се научат да оцеляват срещу врага. Минава "проверката за реалност", иначе казано. Боят с две оръжия е хубаво умение, но е факт, че без умениеза използването им поотелно, все едно повече си пречат. Разбира се, ако персонажът ви няма за цел да изнася еднолично на широките си плещи (препоръчително е да са широки, ако има такива амбиции) битките на екипа, можете да го развивате както ви доставя удоволствие. Например, аз така правя.
Второ, наличието на УФУД! Знам че не е революционно нововъведение, но система без подобна формула е по-трудна за Водене, защото при неочаквани ситуации трябва да измисляшнякакви проверки:), а тук решението е просто-прилагаш УФУД с определено затруднение или насрещен опит на противника и...играта не се прекъсва, а си продължава гладко (е, това зависи от играчите и Водещия, но поне един от капаните за "накъсване" на играта се избягва).
Трето, харесаха ми специалните маневри за оръжията. Искрено си признавам, че се забавлявах безумно с тях. Комбинациите от "специални маневри" пък дават още повече вариации...който вече е имал случай да повали противника и в партер да му направи "разсичане", знае за какво говоря...аз днес имах!:)
Четвърто, елегантно е избегнато това, което се случва с повечето системи, които опитат да се съобразят с желанието на играчите за "майстори по ръкопашния бой", които да се конкурират с въоръжените опоненти. Балансирани са...и въпреки това не може да се каже, че оръжието не дава преимущество пред невъоръжен противник (сещам се за някои игри, в които на определен етап голите ръце са най-смъртоносното оръжие-и винаги си казвам, че "Манастриът Шаолин" е хубав филм, но-до 29 пъти годишно! )
Пето, Алхимията. В момента я разучавам...е, такова чудо не бях виждал в игра! Поздравления, сега какво-джудже ли да ставам, или да нблегна на промъкването, защото тайните на Зеналхимиците вече не ми дават мира! По един или по друг начин, но ще се докопам до тях!
Шесто, камшика. Слънцето ще изгрее над Леговището на Лсицата! Всъщност, по-важното е, че това не е безсмислено оръжие, а дава възможност за много полезни спомагателни атаки!
Седмо, ограничението на базовата щета според оръжието. Просто се радвам, че го има-иначе оня нож с 2зара+16 (Гигант-с Войн на степен 12 и сила на максимума си) щеше да е прекалено ултимативен...
Осмо, магическите школи. В момента ги разполагам според китайските Осем триграми-пасват идеално!
Девето, теология икосмогония. Това трябва да се прочете...
Десето, защото май стана дълго-съветите към Разказвача. Предполагам, че и не толкова начинаещи ще научат много, ако ги прочетат!
Останалото е игра!
До нови срещи, този път със зарове в ръка!
1-во, дайте да не се заяждаме с Ендивал или други системи. Грозно е.
2-ро, според мен безкласовите системи са за предпочитане, защото винаги можеш да развиваш само едно умение, но да направиш универсален герой е много по-трудно при класовите.
3-то, за кило-битовете и байтовете: аз не съм програмист, не разбирам особено от компютри, не знам колко знака е един Кб, и не планирам да се извинявам за това. Това дори не ме прави странен (или по-скоро-ако нещо ме прави, не е това!:) ) Казвайте поне в скоби колко страници са това, или очаквайте въпроси като моя, защото се съмнявам да съм единствен. Или какво-да не се съобразявам с това, което пишете за обема, повече ли би ви харесало? И за мен ще е по-лесно...
Ревю на Аксиом:
(Днес за първи път водих по системата. Вече имаме и ново оръжие:)-не, играча си го измисли, не съм аз...
Очаквайте и нови системи за ръкопашен бой!)
По изключение, започвам с това, което не ми хареса-защото, по изключение, това е по-краткия списък.
1) Бат'Гойко, имаме да спорим за теглото на оръжията...нейсе де, аз прехвърлих металните части в китайски цзинове (сори, но пасват идеално), дрвените ги оставих така и не съм променял цифровотто изражение, с което се запазва баланса. Това и без това няма да пречи на повечето хора, които не знаят колко тежат средновековните оръжия, но се почувствах длъжен да отбележа .
2) Щеше да е хубаво, ако имаше физически недостатъци и преимущества. Е, ще ги добавя и без това., а пък така книгата няма да стане на фрийк-шоу с еднооки, еднокраки, едноръки герои под път и над път. Подозирам, че се дължи на развитието на лечебните магии също така . Липсва ми обаче възможносттта да направя герой-човек с обоняние, по-силно от това на гущероидите...Е, предполагам, че ще се появят в продължението, когато такова бъде написано. Дотогава това е работа на Разказвача.
3) Кинжалът е само във една графа. Според мен това оръжие може да се използва и с умението за "мечове". Вероятно ще го позволя на играчите в следващата сесия...
Сега, какво ми хареса. Разбира се, това е само суективно мнение-друг може същото да го дразни...
Първо, най-полезни на ниските нива са уменията за бой с оръжие, точният удар, бойната ярост и други. Ако погледнете армиите по света, ще видите, че точно това и физическата подготовка е съставлявало основата на обучението на новобранците, на които е предстояло бързо да се научат да оцеляват срещу врага. Минава "проверката за реалност", иначе казано. Боят с две оръжия е хубаво умение, но е факт, че без умениеза използването им поотелно, все едно повече си пречат. Разбира се, ако персонажът ви няма за цел да изнася еднолично на широките си плещи (препоръчително е да са широки, ако има такива амбиции) битките на екипа, можете да го развивате както ви доставя удоволствие. Например, аз така правя.
Второ, наличието на УФУД! Знам че не е революционно нововъведение, но система без подобна формула е по-трудна за Водене, защото при неочаквани ситуации трябва да измисляшнякакви проверки:), а тук решението е просто-прилагаш УФУД с определено затруднение или насрещен опит на противника и...играта не се прекъсва, а си продължава гладко (е, това зависи от играчите и Водещия, но поне един от капаните за "накъсване" на играта се избягва).
Трето, харесаха ми специалните маневри за оръжията. Искрено си признавам, че се забавлявах безумно с тях. Комбинациите от "специални маневри" пък дават още повече вариации...който вече е имал случай да повали противника и в партер да му направи "разсичане", знае за какво говоря...аз днес имах!:)
Четвърто, елегантно е избегнато това, което се случва с повечето системи, които опитат да се съобразят с желанието на играчите за "майстори по ръкопашния бой", които да се конкурират с въоръжените опоненти. Балансирани са...и въпреки това не може да се каже, че оръжието не дава преимущество пред невъоръжен противник (сещам се за някои игри, в които на определен етап голите ръце са най-смъртоносното оръжие-и винаги си казвам, че "Манастриът Шаолин" е хубав филм, но-до 29 пъти годишно! )
Пето, Алхимията. В момента я разучавам...е, такова чудо не бях виждал в игра! Поздравления, сега какво-джудже ли да ставам, или да нблегна на промъкването, защото тайните на Зеналхимиците вече не ми дават мира! По един или по друг начин, но ще се докопам до тях!
Шесто, камшика. Слънцето ще изгрее над Леговището на Лсицата! Всъщност, по-важното е, че това не е безсмислено оръжие, а дава възможност за много полезни спомагателни атаки!
Седмо, ограничението на базовата щета според оръжието. Просто се радвам, че го има-иначе оня нож с 2зара+16 (Гигант-с Войн на степен 12 и сила на максимума си) щеше да е прекалено ултимативен...
Осмо, магическите школи. В момента ги разполагам според китайските Осем триграми-пасват идеално!
Девето, теология икосмогония. Това трябва да се прочете...
Десето, защото май стана дълго-съветите към Разказвача. Предполагам, че и не толкова начинаещи ще научат много, ако ги прочетат!
Останалото е игра!
До нови срещи, този път със зарове в ръка!
Последна промяна от Асен на нед дек 26, 2004 1:21 pm, променено общо 2 пъти.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
Първо, благодаря на Асен,ч е се е престрашил да сподели мнение преди останалите. Подкрепям призивът му да няма некоректни подмятания по повод колегите (до момента не считам, че има такива), но сравненията не пречат на никого, стига да не са заяждания. Нормално е да се сравняват различните системи - ще ни сравняват не само с Ендивал, но и с Д&Д, ГУРПС, ФЮЖЪН и т.н. Няма лощо в това, всеки може да си каже мнението докато пази добрия тон (особено за БГ колегите, тъй като сме твърде малко общество, за да се опитваме да си пречим).
Да коментирам и "критиките".
1. Теглото на оръжията е съобразено не с реалността, а с нуждите на играта, така че цифрите да отговарят на правилата (мисля, че някъде съм споменал, че те са с поне 50% по-тежки от реалността през средновековието).
2. Обсъждахме варианти за такива недостатъци и преимущества, но решихме, че за момента нямаме готова система за тяхното прилагане и затова се отказахме да включваме подобно нещо засега - изисква време и тестване, за да стане добре.
3. Кинжалът, според нас си е напълно самостоятелно оръжие, което ние сме преценили, че трябва да е сред фехтовалните. Всеки Разказвач е свободен, при съгласие на играчите му, да интерпретира правилата както пожелае, но рискът да внесе дисбаланс си остава за негова сметка - екипът ни не поема отговорност за резултатите от подобни решения (това касае и предните две точки).
Ами май е това. Няма да коментирам похвалите, добре е, че са повече от критиката и това за нас е най-важното
Да коментирам и "критиките".
1. Теглото на оръжията е съобразено не с реалността, а с нуждите на играта, така че цифрите да отговарят на правилата (мисля, че някъде съм споменал, че те са с поне 50% по-тежки от реалността през средновековието).
2. Обсъждахме варианти за такива недостатъци и преимущества, но решихме, че за момента нямаме готова система за тяхното прилагане и затова се отказахме да включваме подобно нещо засега - изисква време и тестване, за да стане добре.
3. Кинжалът, според нас си е напълно самостоятелно оръжие, което ние сме преценили, че трябва да е сред фехтовалните. Всеки Разказвач е свободен, при съгласие на играчите му, да интерпретира правилата както пожелае, но рискът да внесе дисбаланс си остава за негова сметка - екипът ни не поема отговорност за резултатите от подобни решения (това касае и предните две точки).
Ами май е това. Няма да коментирам похвалите, добре е, че са повече от критиката и това за нас е най-важното
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- Асен
- Гад със стил
- Мнения: 1948
- Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
- Местоположение: София
- Контакти:
BatGojko написа:0. Първо, благодаря на Асен,ч е се е престрашил да сподели мнение преди останалите.
Да коментирам и "критиките".
1. Теглото на оръжията е съобразено не с реалността, а с нуждите на играта, така че цифрите да отговарят на правилата (мисля, че някъде съм споменал, че те са с поне 50% по-тежки от реалността през средновековието).
2. Обсъждахме варианти за такива недостатъци и преимущества, но решихме, че за момента нямаме готова система за тяхното прилагане и затова се отказахме да включваме подобно нещо засега - изисква време и тестване, за да стане добре.
3. Кинжалът, според нас си е напълно самостоятелно оръжие, което ние сме преценили, че трябва да е сред фехтовалните. Всеки Разказвач е свободен, при съгласие на играчите му, да интерпретира правилата както пожелае, но рискът да внесе дисбаланс си остава за негова сметка - екипът ни не поема отговорност за резултатите от подобни решения (това касае и предните две точки).
4. Няма да коментирам похвалите, добре е, че са повече от критиката и това за нас е най-важното
Отговарям по ред:).
0. Моля, пак заповядай! А и мисля, че извън групата на създателите снощната сесия вероятно е била първата в България...
1. Точно затова не съм променял цифрите, а мерните единици:).
2. Чакаме, любезни, с-с-с...а засега ще тестваме и ние:).
3. Кинжалът е сред фехтовалните, ако се използва в европейски/филипински/китайски стил. Ако обаче си говорим за японско танто или италианска чинкуедеа, не е за там:). Поради това го слагам на две места и играча да го използва с което умение си иска:). Освен това фехтовалните умения са рядкост, защото оръжията са скъпи; но повечето улични биячи би трябвало да имат умение за използване на нож-дори и само от опита си-но не и да огат да се справят с благородник на турнир по фехтовка...
Признавам обаче, че моето разбиране за "баланса" е по-скоро като в системата на "The Riddle of Steel"-в куикстарт правилата пишеше горе-долу следното:
"Балансът е проблем на играчите. Те трябва да създадат персонажи, способни да конкурират останалите!"
Е, не го споделям напълно, но има нещо вярно...
4. Коментирай де, коментирай!
Иначе убиваш вярата ми в доброто и човека, като обръщаш внмание само на негативната част от изказването ми...
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
- Haron the son of Erb
- Работник
- Мнения: 89
- Регистриран на: чет юни 03, 2004 9:10 pm
- Местоположение: Майна таун
- Контакти:
Смятам, че наличието на УФУД е прекрасно нововъведение(особено за изненадващи за разказвача ситуации, но трябва ли да се базира на толкова късмет?Не искам да играя шах, но все пак 3 зара не е ли твърде множко?За каръци(като мен) това си е живо мъчение.Късмета винаги е присъствал в света ни/на ролевите системи, но 3 зара...В повечето случаи е необходимо да се хвърли >12, а средното на трите зара е 10.5.Не е особено правилно толкова много да се базира на късмет.Който иска да ми опонира да заповяда.Приемам всякакви доводи.
- Асен
- Гад със стил
- Мнения: 1948
- Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Сигурно може! Но все е трябвало да се избере между класова и безкласова и Иван Атанасов е избрал да е безкласова8). Толкова ли държиш да има класове? Не? Ами тогава на български нямаш други алтернативи, освен Аксиом и Ендивал!:)
Друго-къде трябва да се хвърли над 12 (или 14-не е от значение), че аз нещо не разбрах? На първата ми (и засега единствена) сесия, имаше по-скоро обратният проблем-да се хвърли под 8...аз го имах като Разказвач де, за да не затрия персонажа на един играч.
Поздрави.
Друго-къде трябва да се хвърли над 12 (или 14-не е от значение), че аз нещо не разбрах? На първата ми (и засега единствена) сесия, имаше по-скоро обратният проблем-да се хвърли под 8...аз го имах като Разказвач де, за да не затрия персонажа на един играч.
Поздрави.
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
- Асен
- Гад със стил
- Мнения: 1948
- Регистриран на: съб юни 07, 2003 9:20 am
- Местоположение: София
- Контакти:
Имам един сериозен въпрос, който не е за "въпроси и отговори":). Защо мнението на Грунт от 20 Декември стои в "Аксиом 16 е вече на пазара"?:) Чиста рецензия си е...
Между другото, първата рецензия на играта все пак е моята8). Изпреварил съм го с около час...
Между другото, първата рецензия на играта все пак е моята8). Изпреварил съм го с около час...
"When I give food to the poor, they call me a saint. When I ask why the poor have no food, they call me a Communist."
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
-Dom Helder Camara, former Archbishop of Olinda and Recife
Може би, защото е писано по впечатления от външния/комерсиален/практичен облик на играта. С рецензия за системата още няма да се захващам, но ще кажа, че я чета редовно. В "Аскиом 16" има изключително интересни попадения, от които човек може само да се поучи. Има и неща, които не ми допадат, но това е просто личен вкус и се отнася повече до света, отколкото до системата. Аксиомци доста са се постарали, за което заслужават аплодисменти.
П.С. Малко ме притесняват безбройните съкращения - докато ги запомниш е доста досадно. Проблемът не идва от самите абривиатури, а от това, че са доста беззвучни. В ДнД, например, в почти всики съкращения присъстват гласни, което ги прави по-звучни и лесни за запомняне (Thac0, AC etc.). ТД,МТ и тн.
Тучков
П.С. Малко ме притесняват безбройните съкращения - докато ги запомниш е доста досадно. Проблемът не идва от самите абривиатури, а от това, че са доста беззвучни. В ДнД, например, в почти всики съкращения присъстват гласни, което ги прави по-звучни и лесни за запомняне (Thac0, AC etc.). ТД,МТ и тн.
Тучков
Брадвата
се впи в дървото,
но охлювът беше спокоен.
Хокуши.
се впи в дървото,
но охлювът беше спокоен.
Хокуши.
Това, че три зара да се хвърлят е прекалено е пълна глупост. Като смяташ, че е трудно да се хвърли с 3 зара + модифайър ( прекомерно прекаляване с D'n'D ) над 16, как звучи 1 20стенно зарче, щото това е по-трудно, но квото и да си говорим D'n'D си притежава в световен мащаб...Haron the son of Erb написа:Смятам, че наличието на УФУД е прекрасно нововъведение(особено за изненадващи за разказвача ситуации, но трябва ли да се базира на толкова късмет?Не искам да играя шах, но все пак 3 зара не е ли твърде множко?За каръци(като мен) това си е живо мъчение.Късмета винаги е присъствал в света ни/на ролевите системи, но 3 зара...В повечето случаи е необходимо да се хвърли >12, а средното на трите зара е 10.5.Не е особено правилно толкова много да се базира на късмет.Който иска да ми опонира да заповяда.Приемам всякакви доводи.
- Chimera
- Кадет
- Мнения: 211
- Регистриран на: пет дек 28, 2001 12:55 pm
- Местоположение: Магландия
- Контакти:
При три зара шанса да се падне число между 9 - 12 е що годе 50%. При едно зарче шанса да се падне каквото и да е число е еднакъв. Не е вярно, че в повечето случаи играча трябва да хвърли над 12, това е само така ако дадено действие има голямо усложнение или героя няма нужните умения за да извърши това действие. Ще обърна спецялно внимание на УФУД и Усложненията в спецялна статия "за Разказвача" която ще публикуваме на сайта след около месец.
На въпроса на Асен, защо не е преместено еди кое си мнение, отговора е лесен, защото форумите не позволяват това. Всеки може да се оплаче на администратора ни с ЛС, за това.
На въпроса на Асен, защо не е преместено еди кое си мнение, отговора е лесен, защото форумите не позволяват това. Всеки може да се оплаче на администратора ни с ЛС, за това.
Every once in a while, declare peace. It Confuses the hell out of your enemies. - FRA #76
Внимавайте за алигатори в багажника на спидера!
Форум на Българската Ролева Гилдия
Внимавайте за алигатори в багажника на спидера!
Форум на Българската Ролева Гилдия
Първо Весела Коледа на всички ! Второ, за бога не копирайте едно и също мнение по няколко пъти - ако искате да се прочете, пуснете препратка към него.
Гледам, че на съществените въпрои за системата е вече отговорено, така че няма да пиша по въпроса.
Весело посрещане на Новата година!
Гледам, че на съществените въпрои за системата е вече отговорено, така че няма да пиша по въпроса.
Весело посрещане на Новата година!
"Аксиом16" - правилната система
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
Вземете си 2 GB free space in dropbox (и увеличете моето пространство)
https://www.dropbox.com/referrals/NTExNzQxNzY5
- lowstef
- Phantom Lord
- Мнения: 476
- Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Темата според мен е важна и понеже още не съм видял рецензия на сайта (пък ми се ще да има) подновявам интереса. Скоро ще я позачистя.
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
- lowstef
- Phantom Lord
- Мнения: 476
- Регистриран на: нед фев 06, 2005 8:00 pm
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Ставаше въпрос за RPGBG.net. RaynerApe за там иска рецензия.
Some time later:
Така, разчистих темата, може и малко по-грубичко от необходимото да е било на места, а нещо да съм изтървал. Оставих коментарите за размера на исканата рецензия, мнението на Асен, както и няколко по-смислени коментара (да не е съвсем голичка темата). Нaпомням че се иска що-годе сериозна рецензия, а не "Ми харесва ми много, дайте още!"
Some time later:
Така, разчистих темата, може и малко по-грубичко от необходимото да е било на места, а нещо да съм изтървал. Оставих коментарите за размера на исканата рецензия, мнението на Асен, както и няколко по-смислени коментара (да не е съвсем голичка темата). Нaпомням че се иска що-годе сериозна рецензия, а не "Ми харесва ми много, дайте още!"
Който ме харесва е прав! Който не ме харесва е прав! Който не му пука за мен не е прав!
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord
The leather armies have prevailed
The Phantom Lord has never failed...
Fall to your knees and bow to the Phantom Lord